Rusza projektowanie przebudowy drogi krajowej nr 22 do przekroju 2+1. Pojawią się dwa pasy ruchu naprzemiennie z jednym, ułatwiające wyprzedzanie.
Podpisano już umowę między GDDKiA a firmą Lafrentz-Polska Sp. z o.o na zaprojektowanie przebudowy 3,5 km drogi krajowej nr 22 miedzy Czarlinem (węzeł z drogą krajową nr 91) a mostem Knybawskim na Wiśle. W ciągu 11 miesięcy wykonawca sporządzi projekt przebudowy drogi do przekroju 2+1. Kierowcy będą mieli naprzemiennie po dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w drugim. Tego typu drogi zapewniają większą swobodę ruchu oraz wyższy poziom bezpieczeństwa. Wynika to z faktu, że przeciwne kierunki ruchu są separowane barierami, a na odcinkach dwupasmowych jest miejsce na bezpieczne wyprzedzanie pojazdów jadących wolniej np. ciężarówek. Tak wiec zostają wyeliminowane zderzenia czołowe. Na tego typu odcinkach zarówno liczba wypadków jak i ich ciężkość spada. Ponadto dzięki większej swobodzie ruchu skraca się czas przejazdu.
- To rozwiązanie z powodzeniem stosują na swoich drogach Szwedzi i sprawdziło się już w wielu miejscach w Polsce. - mówi Karol Markowski, Zastępca Dyrektora gdańskiego Oddziału GDDKiA. - To będzie nowum na Pomorzu, choć w pewnym stopniu możemy zaklasyfikować do tego już istniejące odcinki na drogach krajowych: w okolicy Gościcina na „szóstce”, na Obwodnicy Chojnic oraz koło Rudna na drodze krajowej nr 91.
W ramach projektu oprócz przekroju 2+1 powstanie na całej długości trasy ciąg pieszo-rowerowy oraz dwa miejsca do kontroli i ważenia pojazdów. Za całość prac: projekty budowlany i wykonawczy oraz przygotowanie materiałów do złożenia wniosków o wydanie decyzji środowiskowej i zgody na realizacje inwestycji drogowej wykonawca otrzyma 761.199,01 zł.
Podpisano już umowę między GDDKiA a firmą Lafrentz-Polska Sp. z o.o na zaprojektowanie przebudowy 3,5 km drogi krajowej nr 22 miedzy Czarlinem (węzeł z drogą krajową nr 91) a mostem Knybawskim na Wiśle. W ciągu 11 miesięcy wykonawca sporządzi projekt przebudowy drogi do przekroju 2+1. Kierowcy będą mieli naprzemiennie po dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w drugim. Tego typu drogi zapewniają większą swobodę ruchu oraz wyższy poziom bezpieczeństwa. Wynika to z faktu, że przeciwne kierunki ruchu są separowane barierami, a na odcinkach dwupasmowych jest miejsce na bezpieczne wyprzedzanie pojazdów jadących wolniej np. ciężarówek. Tak wiec zostają wyeliminowane zderzenia czołowe. Na tego typu odcinkach zarówno liczba wypadków jak i ich ciężkość spada. Ponadto dzięki większej swobodzie ruchu skraca się czas przejazdu.
- To rozwiązanie z powodzeniem stosują na swoich drogach Szwedzi i sprawdziło się już w wielu miejscach w Polsce. - mówi Karol Markowski, Zastępca Dyrektora gdańskiego Oddziału GDDKiA. - To będzie nowum na Pomorzu, choć w pewnym stopniu możemy zaklasyfikować do tego już istniejące odcinki na drogach krajowych: w okolicy Gościcina na „szóstce”, na Obwodnicy Chojnic oraz koło Rudna na drodze krajowej nr 91.
W ramach projektu oprócz przekroju 2+1 powstanie na całej długości trasy ciąg pieszo-rowerowy oraz dwa miejsca do kontroli i ważenia pojazdów. Za całość prac: projekty budowlany i wykonawczy oraz przygotowanie materiałów do złożenia wniosków o wydanie decyzji środowiskowej i zgody na realizacje inwestycji drogowej wykonawca otrzyma 761.199,01 zł.
Komentarze (17) dodaj komentarz
meme_gość
19.09.2014, 15:32
!!!!
No w koncu mordega sie skonczy. Juz dawno powinien byc tego odcinka "Drogi KRAJOWEJ". Ciekawa takze jest suma jaka otrzyma wykonawca projektu - co do grosza :)
Odpowiedz_gość
19.09.2014, 19:31
W końcu już od Czerska do Chojnic dawno mają ten popie...bruk zalany asfaltem za mostem do Malborka też a nasi włodarz e jak zwykle są w ciemnej dupi.....e pogonić tych bezradnych urzędasów.......
Cytuj_gość
20.09.2014, 15:07
gosciu, co mnie obchodzi, jakies tam Czersk, Chojnice nie interesuje mnie prowincja -:))
Cytuj_gość
20.09.2014, 15:19
wlasnie urzednicy z Starostwa do niczego sie nienadaja pogonic darmozjadow !!!
Cytujharjokari_gość
19.09.2014, 16:07
Z północy na południe Szwecji można tak już było jeździć 10 lat temu. W końcu nasi urzędnicy wpadli na pomysł jak budować drogi...Oby więcej takich rozwiązań. Bo 400 km Tczew-Gorzów w 6 godzin to lekka przesada. Szczególnie w weekendy.
Odpowiedzstas_gość
19.09.2014, 16:11
po przebudowie bedzie gorzej jak bylo. a gdzie bedzie wykorzystany kamien z obecnej drogi?
Odpowiedz_gość
20.09.2014, 06:11
pomnik Adasiowi zrobią :D
Cytuj_gość
19.09.2014, 16:58
Wreszcie zniknie ta okropnie krzywa kostka! :)
Odpowiedzkiero_gość
20.09.2014, 13:13
co wy piszecie
nigdzie w tym artykule nie ma mowy o nowym asfalcie - mam rozumieć że bedzie tylko wstawiona barierka miedzy osia jezdni? zostanie kostka? jadac ciezarowka z predkoscia 40 na h mozna plomby wypluc !
Cytujgosc......_gość
19.09.2014, 18:59
przekrój 2+1
nastepna przebudowa??????????moze fajna ale niech najpierw skoncza to co narobili w centrum tczewa bo rondo to porazka bym zlotowki nie dal za taka fuszerke a mialo być tak pięknie....
Odpowiedz_gość
20.09.2014, 14:57
typowe dla starostwa
typowe to jest dla starosta cokolwiek zrobia to fuszerka, trzeba, jak naszybciej nieodpowiedzalnych z Starostwa powyrzucac i ukarac za fuszerki !!!!!!!!!
Cytujciekawy_gość
19.09.2014, 19:34
tam jest tak szeroko i dużo miejsca... nie można zrobić normalne 4 pasy ruchu? mogłyby być nawet nieoddzielone, tylko linia podwójna ciągła na środku... różnica w koszcie budowy pewnie byłaby niewielka...
Odpowiedzgosc _gość
19.09.2014, 21:17
A będzie ścieżka rowerowa z Tczewa do Czarlina.
Odpowiedz_gość
20.09.2014, 06:13
co ma ścieżka z Tczewa do Czarlina jak remontowany odcinek jest z Czarlina do mostu........chciał sie popisać alenie wyszło
Cytuj_gość
20.09.2014, 12:03
Fajnie tylko co się stanie z tymi starymi kamieniemi ? znowu zostaną sprzedane na niemieckie starkówki ? tak jak to się stało z kamieniami z placu halera ? ładnie ktoś na tym zarobi...
OdpowiedzNat_gość
21.09.2014, 14:54
Kostka
Ciekawe kto zgarnie siano za kostkę, która warta jest kupę siana... Bo chyba nie zaleją jej po prostu, to jakby zakopać skarb...
OdpowiedzHorst_gość
21.09.2014, 19:59
ciekawe
pewnie nasrają wysepek na środku i będzie tyle z wyprzedzania. teraz jest fajnie. każdy jeździ jak chce - normalnie wolna amerykanka. po remoncie już się nie da.
Odpowiedz