Po kontroli w ZSE Starostwo Powiatowe zawiadamia prokuraturę

Zespół Szkół Ekonomicznych (fot. tcz.pl)
Po kontroli w ZSE Starostwo Powiatowe zawiadamia prokuraturę
Zarząd Powiatu Tczewskiego wystąpił do Prokuratury Rejonowej, Państwowej Inspekcji Pracy i rzecznika dyscypliny Regionalnej Izby Obrachunkowej - by wyjaśniły kwestię nieprawidłowości finansowych, do jakich miało dojść w Zespole Szkół Ekonomicznych w Tczewie. Sprawa wypłynęła po doraźnej kontroli, zleconej przez starostwo i przeprowadzonej w powiatowych jednostkach.

Powiatowi radni już nie pierwszy raz zajmowali się sytuacją w Zespole Szkół Ekonomicznych. Pod koniec ub. roku Rada Powiatu Tczewskiego rozpatrywała skargę na działalność dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych w Tczewie. Chodziło o cofnięcie zgody na wyjście do kina uczniów V klasy technikum - młodzież miała obejrzeć film Agnieszki Holland "Zielona granica". Skarga została wtedy uznana za zasadną. Znacznie poważniejsze konsekwencje może mieć jednak efekt kontroli komisji doraźnej, która jesienią ub. roku była prowadzona we wszystkich powiatowych jednostkach. Zespół kontrolujący dopatrzył się, że w Zespole Szkół Ekonomicznych mogło dojść do nieprawidłowości finansowych. Do przedstawicieli szkoły zwrócono się o wyjaśniania, ale te nie przekonały zarządu powiatu, stąd zapadła decyzja o poinformowaniu o całej sprawie odpowiednich służb. Na styczniowej sesji część radnych pytała o nadużycia, które miały polegać na wypłacie wysokich nagród finansowych niektórym pracownikom ZSE.

- W wyniku kontroli zarząd stwierdził, że jej wynik nie pozwala przejść obojętnie wobec tej sprawy i postanowiliśmy zawiadomić takie organy jak Państwowa Inspekcja Pracy, rzecznik dyscypliny w Regionalnej Izbie Obrachunkowej, RIO oraz prokuraturę. Czekamy na wyniki przeprowadzonych kontroli. Nieprawidłowości dotyczą kwoty nagród udzielanych w tej placówce - mówił na sesji starosta, Mirosław Augustyn - Sprawa jest w toku, wiem, że działania są już prowadzone. Czekamy na wyniki i będziemy na bieżąco o tym informować.

Starosta poinformował, że kwota jest szacowana - całość dotyczy okresu ok. 4-5 lat i może opiewać na ponad 600 tys. zł. Do tematu będziemy wracać.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (77)
dodaj komentarz

  • +14

    Jk_gość

    02.02.2024, 08:12

    Pani Kamińska

    Czy przypadkiem Pani Kamińska przewodnicząca Rady Powiatu nie jest pedagogiem w ZSE

    Odpowiedz
    IP: 37.225.xx0.xx3 
  • +46

    emerytowany piekarz wuefista_gość

    02.02.2024, 10:29

    Starosta odpowiada za urząd !

    To przeciwko staroście prokuratura powinna prowadzić dochodzenie za brak nadzoru nad naczelnikami edukacji i finansów!!! 83500 zł. nagród od 2019 roku, czyli od roku, kiedy koalicja Pobłockiego wsadziła na stołek Augustyna, który nawet nie jest radnym powiatowym. Pobłocki wyzdrowiał, to chyba ogarnie i więcej nieudacznika nie wstawi, chociaż ten już ogłosił że będzie startował na radnego powiatowego z Czyżykowa i Górek. Ale Makać i Kajzer go łykną i radnym nie będzie. Bay-bay. Na korytarzach wielki ruch finansistów i wszelkiej maści księgowych widziałem którzy właśnie zaczęli obrady ze starostą. Kto jeszcze będzie miał postępowanie? Przypominam art. 304 kpk.

    Cytuj
    IP: 46.246.xx2.xx6 
    +21

    Olga_gość

    02.02.2024, 14:08

    tez bym tyle chciala

    83500 zlotych to dostala chyba tylko ta ksiegowa z ekonomika bo nie mysle ze wszystkie razem

    Cytuj
    IP: 181.214.xx8.xx2 
    +27

    Qwerty_gość

    02.02.2024, 16:02

    A co pedagog ma do finansów szkoły.

    Rzuciłeś g*wnem a może się coś przyklei.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx8.xx9 
    -2

    Pinokio_gość

    04.02.2024, 14:14

    Afera w Zse

    Pani Kamińska jest na emeryturze ale jeszcze pracuje, w ekonomiku, nie pracując, bierze pieniądze.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx4 
    -2

    Były uczeń ekonomika _gość

    06.02.2024, 21:13

    Pani pedagog

    Może nic nie wiedziała? Pewnie teraz czyta artykuł i jest w dużym szoku.

    Cytuj
    IP: 188.147.xx5.xx6 
  • -1

    Karmannyj wor_gość_gość

    02.02.2024, 08:14

    Akt łaski

    Cisewski niech już tylko na Dudę liczy bo inaczej może być wcześniejsza emerytura na Przeróbce.

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx2.xxx 
  • -4

    Tczewianka._gość

    02.02.2024, 10:26

    Ciężka praca!

    Facecik chwilowo ulokowany przy Krakowskim Przedmieściu nie nadąży z ułaskawieniami większych lub mniejszych przestępców! Spokojnie poczekajmy na rozwój sytuacji w Ekonomiku! Smoliński raptem stał się nazbyt krótki, aby przyjść z pomocą, a ilość świństw wypływających z PiS szamba niedługo zacznie korkować prokuraturę!

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx4 
    -1

    Czekistka_gość

    02.02.2024, 11:56

    Zielona trawa

    Nie pozwolił na zieloną granicę to pójdzie sam na zieloną trawę

    Cytuj
    IP: 46.113.xx2.xxx 
    -23

    Gość _gość_gość

    03.02.2024, 15:23

    STAROSTA ODPOWIADA ZA URZĄD

    Zlecił przecież kontrole, to co jeszcze ma zrobić.

    Cytuj
    IP: 45.87.xx3.xx8 

    Pot_gość

    07.02.2024, 21:14

    ZK na Przeróbce

    Zlikwidowany, niestety.

    Cytuj
    IP: 89.64.xx1.xx9 
  • +6

    Tczewianka._gość

    02.02.2024, 09:16

    Ufaj i kontroluj.

    Uważam, że bardzo zasadnym byłoby skontrolowanie wszystkich jednostek i organizacji ( z pozarządowymi włącznie), które są finansowane przez samorządy! Pieniądze wyciekają niczym woda z sita! To są nasze pieniądze i trzeba się z bliska przyjrzeć zasadności ich wydatkowania..... Nie moja to rola, aby wskazywać poszczególne organizacje, ale kilka całkiem dobrze żongluje środkami społecznymi ku radości zarządzających! Fundacje, organizacje społeczne o różnym profilu działania, komitety o przedziwnych nazwach i celach itp. Oczywiście należy wspierać, ale nie pozwalać na większe lub mniejsze oszustwa! W przyszłym tygodniu, bo najpierw muszę nabrać pewności, sama zgłoszę do prezydenta miasta dwie takie organizacje! Całość dotyczy kilku lub nawet kilkunastu lat w stecz.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx4.xx4 
  • +106

    Pies Pluto_gość

    02.02.2024, 09:27

    Pytanie do Starosty

    Dlaczego główna księgowa ekonomika, która wypłacała sobie największe nagrody jest jeszcze zatrudniona w starostwie jako naczelnik wydziału finansów?? Dlaczego skarbnik nadal zarządza budżetem powiatu?? Natychmiast odsunac te osoby od obowiązków!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.18.xx8.xx3 
  • -10

    Tczewianka._gość

    02.02.2024, 10:14

    I owszem, ale....

    .....bez prawomocnego wyroku Starosta ma związane ręce!

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx4 
    +34

    647 tysięcy_gość

    02.02.2024, 10:34

    taka jest skala

    647000 zł. podzielone przez 150 pracowników starostwa daje 4300 zł nagrody na przeciętny łeb urzędnika. No to ile dostaliście urzędasy nagród w poprzednim roku od starosty?

    Cytuj
    IP: 46.246.xx2.xx6 
    +46

    skarbnik jest i będzie_gość

    02.02.2024, 12:22

    bo za dużo wie hehe!

    będą się trzymali razem bo jak domino ruszy to ostatnia kostka przewali rumcajsa. Spodziewajmy się odejścia Kwiatkowskiej na emeryturę, a na jej miejsce Galińska. Wszystko poukładane.

    Cytuj
    IP: 46.246.xx2.xx3 
    +26

    Inspektor klos_gość

    02.02.2024, 17:47

    To nie jest nawet mala aferka

    Skoro starostwo przelewało kasę do szkół a szkoły wypłacały nagrody i prze 4 lata nikt sie nie czepial to wszystko jest dobrze i nikogo nie można odsunac.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx1 
    +3

    Tekst roku_gość

    07.02.2024, 00:11

    Wujku kiedy podwyzka

    Starosta tylko obcych potrafi wywalać swoich broni i zatrudnia

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xx5 
  • +36

    Gość_gość

    02.02.2024, 10:18

    Odpowiedzialność

    Tak, muszą ponieść odpowiedzialność! Jeżeli nie to będzie oznaczać, że jest na to przyzwolenie a dodatkowo można jeszcze awansować!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx7 
  • +17

    Gość _gość_gość

    02.02.2024, 10:54

    RATUSZ

    Ratusz też powinien przeprowadzić kontrole podległych jednostek. Wiadomo znajomi, ale kontrola musi być, bo idzie tu o publiczne pieniądze. Ukrucić cwaniactwo i złodziejstwo w tym mieście!! Szczególnie przed wyborami...

    Cytuj
    IP: 185.107.xx6.xx5 
  • +16

    qq_gość

    02.02.2024, 11:07

    oj tam oj tam..Przecież to jest szkoła oni dopiero sie uczą ekonomii i rachunków....każdemu może sie pomylić :D

    Odpowiedz
    IP: 46.175.xx6.xx8 
  • +10

    Tczewiankaz_gość

    02.02.2024, 11:50

    Coś tam wiem.

    "Ratusz też powinien przeprowadzić kontrole podległych jednostek. Wiadomo znajomi, ale kontrola musi być, bo idzie tu o publiczne pieniądze. Ukrucić cwaniactwo i złodziejstwo w tym mieście!! Szczególnie przed wyborami..."

    Mój mąż działał kilka lat w takiej jednej organizacji i z własnych pieniędzy krył walki żeby w mieście nie mówiono źle. A koleżka się pasł na tym i rzucał społecznym groszem! Jak mąż powiedział dość to znalazł słupy i dalej szasta na rozjazdy! Dlatego chce sprawę do prezydenta i zobaczymy czy będzie prokurator! Mój małżonek pokrył braki na jakieś 45-50 tysięcy! Ale powiedziałam stop, bo sami mamy dzieci i wolę z nimi gdzieś wyjechać niż napychać kieszenie i tak bogatym. W połowie miesiąca będzie sygnał od księgowego i pójdziemy do urzędu....

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx4.xx4 
  • +2

    Anonim_gość

    02.02.2024, 13:29

    Bezpodstawne oskarżenia

    "Całkowicie się zgadzam osoby które są jedną z głównych stron afery nie powinny sprawować takich wysokich funkcji gdyż ich statut zaufania legł w gruzach. A szczegółowy raport z kontroli powinien zostać podany do opinii publicznej niech się ludzie dowiedzą jak można w łatwy sposób kombinować i pieniądze pchać do własnych kieszeni. Kiedyś afera z główną księgową w DPS Rudno teraz księgowość ZSE pięknie się dzieje w powiecie ????[/cytuj} Bezpodstawne oskarżenia i pomówienia. Afera miała miejsce w Szkole, a nie w DPS

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx2 
  • +3

    Gość gość _gość

    02.02.2024, 14:07

    Sprostowanie

    Oczywiście chodziło o szkole w Rudnie a nie DPS pomyłka ????

    Cytuj
    IP: 5.173.xx2.xx1 
    +2

    Gość _gość

    04.02.2024, 08:29

    Sprostowanie

    To było w szkole w Rudnie

    Cytuj
    IP: 217.171.xx1.xx8 
  • -30

    xvx_gość_gość_gość

    02.02.2024, 14:08

    "A wiesz skąd Brządkowski startuje? Startuje od Witolda Sosnowskiego, a Sosnowski to także dobry kumpel ZU. Fajna grupa co?"

    i Kulas z nimi? Masakra.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +19

    ona_gość

    02.02.2024, 15:22

    nie, Kulas nie idzie z nimi. a co do ZU, u Sosnowskiego sobie spalił wszystkie mosty już w 2014, a Brządkowskiego nie cierpi, także nie snujcie plotek które nie mają poparcia w rzeczywistości :)

    Cytuj
    IP: 46.112.xxx.xx6 
    -23

    xx_gość

    02.02.2024, 19:59

    start P.Witolda do Skarszew

    Pan SOSNOWSKI nie ma szans już w TCZEWIE swój namiot przeniósł do Skarszew jest PREZESEM WODOCIĄGÓW i igrzyska wyborcze nie będą go interesowały i wzmocnie w tym koleżków. Był mocny w latach 90-tych jak bankowcem z przypadku.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx7.xx7 
    -8

    Oko_gość

    03.02.2024, 00:36

    Silna ekipa leśnych dziadków

    Sosnowski stęka nawet jak czyta z kartki do tego wiecznie wystraszony. Kulas chodzi i gada ze sobą albo rowerem. Oni chcą podbić miasto i powiat? Tylko Brządkowski z młodymi może zmienić władzę.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx1 
    -15

    j_gość

    04.02.2024, 11:45

    Kasa, kasa

    Brządkowski startując z Sosnowskim i Kullasem pokazał tylko, że zawsze chodziło jedynie o KASĘ. Nawet gdyby cudem wygrał kto bedzie z nim pracować? Kussowski co nie potrafił zarządzać spóldizlenią Barbakan, czy katecheta? Po drugiej jest jeszcze jedna CIEKAWOSTKA. Z list Brządkowskiego wystartują Młodzież Wszechpolska, Narodowcy (ulubieńcy Kussowskiego) oraz Konfederacja

    Cytuj
    IP: 185.220.xx1.xx0 
  • +42

    Gosc_gość

    02.02.2024, 14:37

    to może dlatego pieniędzy na etat dla pracownika nie ma, tylko zawsze chcą stażystę z Urzędu Pracy...

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx1 
  • -24

    Gość _gość

    02.02.2024, 16:12

    Chyba nie masz pojęcia jak wygląda i kto ustala schemat organizacyjny jednostek budżetowych w tym przypadku starostwo powiatowe.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx2 
  • -34

    juro_gość

    02.02.2024, 15:58

    dowód w KRS

    Brzadkowski, Ciesielski, Kussowski, Skiberowski startują z Sosnowskim i Kucharkiem. Sosna to pocałunek śmierci i najgorszy wybór dla miasta. Brzadkowski pokazał prawdziwe oblicze. Spalony! Dowód w KRS: tnij.tcz.pl/?u=b37a2e

    Odpowiedz
    IP: 185.100.xx5.xx3 
  • -32

    Słabo to widzę _gość

    02.02.2024, 17:22

    Sosnowski & Brządkowski

    Ale jaja Brzadkowski mieszka u Sosnowskiego w domu czy w piwnicy? Adres stowarzyszenia to adres Sosnowskiego.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx1 
    +24

    M_gość

    04.02.2024, 00:32

    urzędnicy do klawiatur...

    Już misie z urzędu i pnp piszą głupoty. Jeżeli to miasto ma wyjść z czarnej d... to trzeba pogonić to towarzystwo, które sprawuje władze. Oni ciągną to miasto w dół. Radni powiatowi na korytach miejskich i odwrotnie., zależni od jednego człowieka, który nie cierpi sprzeciwu i innych ludzi. Jaka to musi być marna ekipa, która to znosi i daje tak sobą pomiatać. Starogard się rozwinął, jak pogonili starego prezydenta i ekipę radnych.

    Cytuj
    IP: 188.147.xx8.xx7 
  • -3

    Rambo_gość

    02.02.2024, 16:13

    .....a synowa Smolińskiego jest sekretarzem szkoły w ZSE.....

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx5.xx4 
  • -18

    mlody_gość

    02.02.2024, 17:08

    No i co z tego? Tczew jest tak "dużym" miastem, że wszędzie ktoś pracuje. Na prawdę stanowisko sekretarza/sekretarki jest tak intratne, że potrzebuje protekcji i wstawiania tam kogoś z rodziny? Przecież skoro to rodzina Smolińskiego to ta osoba powinna być prezesem spółki, dyrektorem, czy nie wiadomo kim... Co komentarz to lepszy ???? litości...

    Cytuj
    IP: 188.147.xx0.xx1 
    -16

    Tczewianka,_gość

    02.02.2024, 18:36

    Ale ale...

    To w miarę jeszcze młoda i doskonale wykształcona kobieta, która swobodnie posługuje się wieloma językami obcymi, a fakultetów ma więcej, niż wszyscy mieszkańcy Tczewa razem wzięci! Poza tym, teść gwarantuje sukcesy nie tylko na skalę gminną, ale i powiatową o krajowej nie wspominając! Dajcie jej spokojnie robić karierę w Tczewie! Opuszczenie miasta przez kogoś takiego byłoby niepowetowana stratą....

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx1 
    +10

    ja_gość

    02.02.2024, 19:01

    A co ma piernik do wiatraka? syn czy synowa nie mają prawa już nigdzie pracować?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx0.xx2 
    -5

    Ania_gość

    02.02.2024, 20:30

    Wicedyrektor 1 LO

    Jakaś Smolińska jest wicedyrektorem i nauczycielem w 1 LO Curie, jeździ drogim autem i ma duży dom na osiedlu górki... też należałoby tę szkołę sprawdzić a zwłaszcza to, że syn tej Pani został w ubiegłym roku przyjęty do tej szkoły z tak małą ilością punktów. Wszędzie wałki ...

    Cytuj
    IP: 46.113.xx0.xx0 
    +3

    trat_gość_gość_gość

    03.02.2024, 15:32

    "Podobnie jego syn, geniusz Maciek. Super fucha w spółce skarbu państwa. Jak powiedział sam ojciec i teść "nasze dzieci gdzieś muszą pracować"

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +36

    mlody_gość

    02.02.2024, 16:44

    "Ta dyrektor to matka Łukasza Brządkowskiego. Tego samego, który gardzi nepotyzmem - no chyba, że dotyczy jego rodziny, to wtedy nie."

    Trzeba najpierw sprawdzić, czy Pani dyrektor zatrudnia kogoś z rodziny a potem pisać głupoty. Siejecie bzdury. Jeśli jest inaczej to napisz, kogo zatrudnia...

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx0.xx1 
  • -11

    Oko_gość

    02.02.2024, 17:52

    Tcz już kombinuje

    mlody usunęli komentarz który cytujesz

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx1 
    -10

    kot_gość

    03.02.2024, 12:35

    O Tczewskim ŚDS i o pani dyrektor nie można nic pisać na tcz, bo od razu jest cenzura. Nie ukazują się też żadne artykuły o działalności ŚDS, bo Ziuta ma już tylu wrogów, że chyba boi sie fali krytyki. Bardzo dba o wizerunek, ale każdy kto pod nią pracował zna prawdę. Przemiał pracowników jak w gułagu.

    Cytuj
    IP: 185.244.xx2.xx4 
  • +35

    Gość gość. _gość

    02.02.2024, 17:51

    Osoby które są jedną z głównych stron afery nie powinny sprawować takich wysokich funkcji jak naczelnik wydziału finansów w starostwie powiatowym oraz skarbnik powiatu gdyż ich statut zaufania legł w gruzach. A szczegółowy raport z kontroli powinien zostać podany do opinii publicznej niech się ludzie dowiedzą jak można w łatwy sposób kombinować i pieniądze pchać do własnych kieszeni. Kiedyś afera z główną księgową w szkole w Rudnie teraz księgowość ZSE pięknie.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx1 
  • +12

    Gosc _gość

    02.02.2024, 18:21

    A ja pytam się co z Mostem Tczewskim????

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx0.xx7 
  • -4

    Nina_gość_gość

    03.02.2024, 09:49

    Jeśli pytasz 'się ',to sobie sam odpowiedz! Język polski się głęboko kłania.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx4.xx6 
  • +34

    Gość _gość

    02.02.2024, 19:57

    Starostwo

    Nie wiem jak starostwo może kontrolować innych jak we własnym gnieździe mają ludzi ,którzy wykorzystują swoje stanowisko do celów prywatnych tj;weryfikacji osób poprzez np KW. PANIE STAROSTO, weźmie się Pan do pracy i uprzątnie w końcu własny ogródek(RODO).

    Odpowiedz
    IP: 217.117.xx5.xx9 
  • +17

    Obywatel TCZ_gość

    02.02.2024, 20:51

    Zaczyna się kampania wyborcza ??? No i pojawił się temat zastępczy. Sprytnie ...

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx0.xx7 
  • +12

    Lll_gość

    04.02.2024, 16:24

    Teraz wielkie porzadki

    Jak wybory tuż, tuż, to wielkie niby porzadki

    Cytuj
    IP: 31.61.xx0.xx6 
    +1

    Łupaszko_gość_gość

    05.02.2024, 11:29

    "a 'la long"

    Dokładnie -porządki ..... Każdy urząd każda szkoła przesiąknięta patologią ,a mściwy Augustyn za porządki się bierze -Fuck gdzie ja żyje ???

    Cytuj
    IP: 37.225.xx4.xx3 
  • +31

    Wyborca pnp_gość

    02.02.2024, 22:05

    Zse

    Cala moja rodzina głosowała zawsze na Porozumienie ale w obecnej sytuacji jak obserwujemy brak reakcji na poważne zarzuty chyba zaglosujemy na inną opcję. Pani naczelnik/była ksiegowa/ dalej czerpie korzyści majątkowe i nie ma żadnej reakcji władz .JESTEM WSTRZĄŚNIĘTY że dalej siedzi na stołku

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx0 
  • -23

    Gość _gość_gość

    03.02.2024, 01:46

    Do wyborcy

    Spokojnie, najpierw musi zapaść wyrok zgodnie z przepisami prawa, a póki co domniemanie niewinności jest. Trzeba poczekać. Ale już dobrze jest, że to wykryto. SZOK

    Cytuj
    IP: 193.148.xx6.xxx 
  • +31

    Gość 1234_gość

    03.02.2024, 15:06

    Wielka klika

    NACZELNIK WYDZIAŁU OSOBOWGO Pani I.G,jej kuzynka która przeszła we wrześniu do Starostwa na stanowisko NACZELNIKA FINANSÓW Pani M.N .- awansowała na to stanowisko z gł.księgowej ZSE w Tczewie,na jej stanowisko gł.księgowej "weszła " mamusia I.G. KLIKA...czy zwykły przypadek,że NACZELNIK WYDZIAŁU OSOBOWEGO to kuzynka NACZELNIKA FINANSOWÓW która była wcześniej GŁÓWNĄ KSIEGOWĄ EKONOMIKA w Tczewie a na jaj MIEJSCE WESZŁA JEJ MAMUSIA???

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx4 
  • +24

    Tczewianin_gość

    03.02.2024, 17:20

    Zgadza się

    Taka jest prawda, oby w naszym powiecie skończyło się obsadzanie stanowisk "po znajomości"

    Cytuj
    IP: 178.235.xx1.xx7 
    +28

    Gość _gość

    03.02.2024, 20:34

    Rodzina na swoim

    Starosta zatrudniając nowe osoby, powinien je uprzedzi, żeby nie mówiły do niego "wujku" na korytarzu, bo to trochę obciach i od razu widać, że rodzina

    Cytuj
    IP: 31.0.xx1.xx9 
    -11

    Były uczeń ekonomika _gość

    06.02.2024, 21:18

    Afera

    A niech sobie pracuje, wszędzie liczą się znajomości. Po co mieć z tym problem? Jak jest dobra w tym co robi to czemu nie? Pracowała w ekonomiku, a teraz w starostwie. Co nam do tego? Starosta wie co robi

    Cytuj
    IP: 188.147.xx5.xx6 
  • +21

    Wyborca _gość

    03.02.2024, 17:24

    PnP

    Taka afera w mieście i powiecie gdzie władze sprawuje PnP i to przed wyborami. Na moje jeżeli chcą zachować twarz i nie zrazić wyborców powinni stanowczo zareagować na zaistniałą sytuację. Precz z cwaniactwem i znajomkami w urzędzie.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx1 
  • +26

    Mieszkanka Kossaka_gość

    03.02.2024, 20:53

    Reakcja

    Póki co władza nie zrobiła NIC poza wnioskiem do organów Kreatywna Księgowa teraz Kieruje całym wydzialem WIEC JEST PRZYZWOLENIE NA jeszcze WIEKSZE POLE DO POPISU ..może czekają aż zrobi wałki nie na tysiące a miliony. Wszak POWIAT JEST BOGATY .czekamy na Odsunięcie Takich osób z dala od pieniędzy publicznych.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx0 
  • +26

    mieszkaniec_gość

    04.02.2024, 07:29

    czas skończyć z rządami PnP

    "647000 zł. podzielone przez 150 pracowników starostwa daje 4300 zł nagrody na przeciętny łeb urzędnika. No to ile dostaliście urzędasy nagród w poprzednim roku od starosty?"

    Przypomnę, że niedawno Starostwo zrezygnowało z nocnych dyżurów aptek, bo ich roczny koszt wynosił 800 tysięcy zł rocznie :))))))

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xxx.xx6 
  • -17

    B._gość_gość

    04.02.2024, 11:42

    Zgadzam się z autorem komentarza.

    "Sosnowski stęka nawet jak czyta z kartki do tego wiecznie wystraszony. Kulas chodzi i gada ze sobą albo rowerem. Oni chcą podbić miasto i powiat? Tylko Brządkowski z młodymi może zmienić władzę."

    Tu nawet nie chodzi o faktyczny wiek. Panowie od dawna są starcami. Mentalnymi.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx1 
  • -3

    x_gość

    05.02.2024, 20:48

    absolutnie

    Pan KULAS to już chwyta żagle życia , ledwie chodzi jak wychodzi z ul.Piaskowej , bredzi sam do siebie ,kołysze się. To koniec jego kariery i solidarnościowej i PE-OWSKIEJ .PO w ławach sejmowych posadziło młodych wykształconych ,ale bez doświadczenia.CHOCIAŻ p.Kulas miał też braki w doświadczeniu nic dla Tczewa nie zrobił lecz dla siebie .

    Cytuj
    IP: 83.8.xx2.xx3 
  • -20

    B._gość_gość

    04.02.2024, 12:58

    No i proszę.

    "Brządkowski startując z Sosnowskim i Kullasem pokazał tylko, że zawsze chodziło jedynie o KASĘ. Nawet gdyby cudem wygrał kto bedzie z nim pracować? Kussowski co nie potrafił zarządzać spóldizlenią Barbakan, czy katecheta? Po drugiej jest jeszcze jedna CIEKAWOSTKA. Z list Brządkowskiego wystartują Młodzież Wszechpolska, Narodowcy (ulubieńcy Kussowskiego) oraz Konfederacja"

    No to jest wiadomość! Brzdąkowski z wszechpolakami i konfederacją ?Puszczam pawia.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx1 
  • +21

    niedoszły (p)oseł z czczewa_gość

    04.02.2024, 13:24

    "To przeciwko staroście prokuratura powinna prowadzić dochodzenie za brak nadzoru nad naczelnikami edukacji i finansów!!! 83500 zł. nagród od 2019 roku, czyli od roku, kiedy koalicja Pobłockiego wsadziła na stołek Augustyna, który nawet nie jest radnym powiatowym. Pobłocki wyzdrowiał, to chyba ogarnie i więcej nieudacznika nie wstawi, chociaż ten już ogłosił że będzie startował na radnego powiatowego z Czyżykowa i Górek. Ale Makać i Kajzer go łykną i radnym nie będzie. Bay-bay. Na korytarzach wielki ruch finansistów i wszelkiej maści księgowych widziałem którzy właśnie zaczęli obrady ze starostą. Kto jeszcze będzie miał postępowanie? Przypominam art. 304 kpk."

    Byli też tacy co widzieli w nim posła i na niego głosowali w październiku, to dopiero byłaby piękna kompromitacja gdyby się dostał! Jeszcze w kwietniu dać czerwoną kartkę jemu i innym wypalonym dziadkom z PnP i może coś w tym mieście i powiecie ruszy.

    Odpowiedz
    IP: 77.111.xx7.xx4 
  • -3

    Gość _gość_gość

    04.02.2024, 13:51

    DoNiedoszły poseł

    Obecny prezydent nie, p. Brzadkowski nie, starosta nie, starzy nie, młodzi nie, p. Kullas nie, p. Sosnowski nie. To kto? Pewnie UFO.

    Cytuj
    IP: 89.187.xx0.xx8 
    +26

    niedoszły (p)oseł z czczewa_gość

    04.02.2024, 14:08

    Moje zdanie w tej kwestii akurat jest klarowne - za obecną sytuację w mieście i powiecie odpowiadają prezydent i starosta, wywodzący się z PnP, które samym Tczewem trzęsie już blisko 15 lat i to ich trzeba zmienić. Kto za nich? Poczekajmy na ogłoszenie list, na razie widzę tylko plotki wyssane z palca i obrzucanie się g*wnem, głównie przez trolli PnP ;)

    Cytuj
    IP: 77.111.xx7.xx7 
  • -17

    g_gość

    04.02.2024, 15:38

    byłem kieds przyjacielem Brzadkowskiego

    Znam Łukasza od dziesięcioleci i bardzo przykro patrzy się na człowieka, który swój społecznikowski instynkt chce dokapitalizować w polityce samorządowej! Staje się ofiarą ludzi źle mu życzących! Radnym i owszem, ale to górna granica pozwalająca zachować niezależność i wiarygodność! Kossowski zadający się z Plazynski,i jemu podobnym wynalazkom, ciągnie Łukasza w dół. Oczywiście i ten osobnik ma swoje aspiracje, ale intelektualnie nieosiągalne, co przymusza go do kolaboracji z typkami posiadającymi jakiekolwiek zaplecze elektorskie! To źle wróży naszemu miastu! Z jednej strony przyjaciel kryminalistów Smoliński ze swoim zidiociałym zapleczem, a z drugiej strony Plazynski z równie brudną kartą! A ofiarą zostanie właśnie Łukasz przez nich wykorzystywany! Chcą zbić swój kapitał na bezinteresownej pomocy niesionej Ukrainie, społecznikowski instynkt i serdeczna naiwność! Innymi słowy, Brutus kroczy tuż za nim i wyczekuje dogodnego momentu do zadania ciosu...,

    Odpowiedz
    IP: 23.129.xx4.xx1 
  • +18

    samb_gość

    04.02.2024, 16:24

    fabryka trolli PnP

    zieeew. wymyśl coś bardziej oryginalnego trollu, już pod drugim artykułem to wklejasz. w ciągu dwóch dni skleiliście go już z Urbanem, Kulasem i PiS-em, trzy razy pudło. no ale rzuć g*wnem, a zawsze coś się przyklei, co nie? Jak jesteś takim jego kumplem to idź i powiedz mu to w twarz, chyba że jesteś jednym z trolli Pobłockiego, ostatnio jeden taki próbował z fejkowego konta na Facebooku siać ferment, ale szybko zniknął gdy został zdemaskowany.

    Cytuj
    IP: 46.112.xxx.xx5 
  • -11

    lolo_gość

    04.02.2024, 19:01

    tczewskie bagienko

    Czytam w oświadczeniu majątkowym Brządkowskiego że to gołodupiec jest. Gdzie mu tam panie do polityki. Pobłocki wygra w 1 turze bo nie ma z kim przegrać.

    Odpowiedz
    IP: 195.80.xx0.xx8 
  • +4

    Gość_gość_gość

    05.02.2024, 14:01

    INNE dziadki z PO

    Na miejsce dziadków z PNP dziadki z PO :(:(:(:(:( Same staruchy , starcami poganiają i dopóki nie wymrą stołka nie opuszczą i młodych nie dpouszczą!!!! Ale sami wybieramy- starego Jerzego itd itp....... "Moje zdanie w tej kwestii akurat jest klarowne - za obecną sytuację w mieście i powiecie odpowiadają prezydent i starosta, wywodzący się z PnP, które samym Tczewem trzęsie już blisko 15 lat i to ich trzeba zmienić. Kto za nich? Poczekajmy na ogłoszenie list, na razie widzę tylko plotki wyssane z palca i obrzucanie się g*wnem, głównie przez trolli PnP ;)"

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx1.xx1 
  • +9

    Były uczeń ekonomika_gość

    06.02.2024, 21:07

    Gdzie był Prezydent i Starosta?

    Przez 4-5 lat działy się takie rzeczy? Gdzie księgowa??? Nie widziała co się dzieje? Pan Starosta tego nie widział, ile kasy idzie na nagrody.... Na te kilkanaście osób? Szok. Księgowa ekonomika i dyrektor mogą sobie teraz pogratulować.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx5.xx6 
  • +4

    gość_gość_gość

    07.02.2024, 13:29

    W końcu to EKONOMIK więc potrafią liczyć ..... kształcą przyszłych kreatywnych księgowych - zajęcia praktyczne wskazane.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • Jim_gość

    05.03.2024, 11:26

    Funkcjonowanie ekonomika

    Tak to się kończy, jak funkcjonuje kumoterka. Tylko dwukadencyjność może uratować szkoły.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx5.xx8 
  • ciekawy_gość

    07.03.2024, 11:48

    postępy sprawy?

    Jakie są postępy sprawy? Dyrektor ciągle pracuje... inni zamieszani ciągle pracują.... czyżby sprawa miała przeschnąć i "nic się nie stało?" albo przedawnienie?

    Odpowiedz
    IP: 193.105.xx3.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.