Mało rzeczy tak spędza turystom sen z powiek jak zgubienie drogi. W mieście niesie to ze sobą jedynie irytację oraz możliwość usłyszenia złośliwych docinków ze strony towarzyszącego nam współmałżonka. W lesie wiąże się to już z poważniejszymi konsekwencjami - zwykłe przemoczenie stóp podczas błądzenia po leśnych duktach bardzo szybko zamienia się w frustrację i niepokój. Dbałość o współczesnego turystę to tworzenie specjalnie dla niego w pełni spokojnego i komfortowego wypoczynku. Aby ten relaks urlopowo-wakacyjny na Kociewiu w roku 2011 oraz latach kolejnych spełniał standardy rynkowe, Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE na przestrzeni minionych miesięcy realizowała swój nowatorski projekt.
Zadanie "Monitoring i promocja szlaków turystycznych na Kociewiu" to współpraca pomiędzy gminami i powiatami a LOT KOCIEWIE w zakresie opieki nad znakowanymi trasami turystycznymi.
- To działalność wyjątkowa w skali nawet całego kraju. - mówi dyrektor biura LOT KOCIEWIE, Piotr Kończewski - Staramy się dbać o regionalną turystykę na różne sposoby. Wirtualne panoramiczne spacery internetowe po centrach miast są ważne, ale staramy się nie zapominać o tradycyjnej prawdziwej turystyce w kociewskim plenerze. Na Kociewiu mamy ponad 1100 km znakowanych tras turystycznych. Są to szlaki konne, rowerowe oraz piesze. Dwa pierwsze rodzaje są w przeważającej większości są efektami naszych prac, począwszy od zamysłu koncepcyjnego, aż po wytyczenie i prawidłowe oznakowanie. Po rozmowach z Polskim Towarzystwem Turystyczno Krajoznawczym, obowiązek renowacji szlaków pieszych na terenie przeważającej części Kociewia również przejęliśmy na nasze barki.
Podstawą współdziałania jest umowa zawarta z samorządami na realizację zadania. Zalet takiego rozwiązania jest przynajmniej kilka. Pierwsza z nich to ścisła współpraca merytoryczna pomiędzy wykonawcą (LOT KOCIEWIE), a zleceniodawcą (Gminą).
- Od początku konsultujemy wszystkie działania z każdym pojedynczym urzędem, który skorzystał z naszej oferty. Informujemy o koncepcjach, pomysłach, pracach terenowych. Na koniec sporządzamy szczegółowy osobny raport dla każdego z partnerów. - kontynuuje Piotr Kończewski.
System prac na papierze i w terenie w skrócie przedstawia się następująco - monitoring, polegający na: wiosennej inspekcji sieci szlaków, raporcie poinspekcyjnym przekazywanym samorządom; prace znakarskie - polegające na: znakowaniu nowych szlaków oraz renowacji istniejących znaków według założonego harmonogramu; prace koncepcyjne - polegające na: tworzeniu i aktualizacji dokumentów planistycznych zawierających rzeczywistą oraz docelową sieć szlaków turystycznych kompleksowo oraz indywidualnie w ujęciu gminnym;
nadzór merytoryczny - polegający na: opiniowaniu projektowanych tras przez inne podmioty działające w terenie oraz promocja - polegająca na: przygotowywaniu i wydawaniu map, ulotek informacyjnych oraz innych materiałów promocyjnych.
- Na naszej stronie uruchomiliśmy internetową platformę, na której umieszczamy wszystkie techniczne dokumenty z realizacji zadania. - podkreśla Piotr Kończewski.
Rok 2011 powoli mija, lecz zadania nadal będą kontynuowane. Trwają prace konsultacyjne dotyczące priorytetowych zadań na rok 2012.
- Podkreślamy istotny aspekt konieczności podjęcia decyzji wspólnie. Nie ma bowiem możliwości realizowania proponowanych działań jedynie na obszarze kilku gmin. Siła umiejętnie zarządzanych szlaków kociewskich zależy od wytrzymałości każdego pojedynczego gminnego ogniwa - puentuje Piotr Kończewski.
Współczesny klient (także turystyczny) lubi troskliwą opiekę oraz gwarancje bezpieczeństwa. Chce być prowadzony szybko, sprawnie i wygodnie - niczym jak po sznurku. To mają mu zapewnić na Kociewiu odnowione i regularnie monitorowane turystyczne trasy konne, rowerowe i piesze. Im mniej w nich przerw i obszarów zagadkowych brakiem nowoczesnego oznakowania - tym wyższy poziom zadowolenia zarówno gospodarzy z Kociewia, jak i gości z całego kraju.
Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE
ul. 30 Stycznia 4, Tczew
58 531 37 41
info@kociewie.eu
Zadanie "Monitoring i promocja szlaków turystycznych na Kociewiu" to współpraca pomiędzy gminami i powiatami a LOT KOCIEWIE w zakresie opieki nad znakowanymi trasami turystycznymi.
- To działalność wyjątkowa w skali nawet całego kraju. - mówi dyrektor biura LOT KOCIEWIE, Piotr Kończewski - Staramy się dbać o regionalną turystykę na różne sposoby. Wirtualne panoramiczne spacery internetowe po centrach miast są ważne, ale staramy się nie zapominać o tradycyjnej prawdziwej turystyce w kociewskim plenerze. Na Kociewiu mamy ponad 1100 km znakowanych tras turystycznych. Są to szlaki konne, rowerowe oraz piesze. Dwa pierwsze rodzaje są w przeważającej większości są efektami naszych prac, począwszy od zamysłu koncepcyjnego, aż po wytyczenie i prawidłowe oznakowanie. Po rozmowach z Polskim Towarzystwem Turystyczno Krajoznawczym, obowiązek renowacji szlaków pieszych na terenie przeważającej części Kociewia również przejęliśmy na nasze barki.
Podstawą współdziałania jest umowa zawarta z samorządami na realizację zadania. Zalet takiego rozwiązania jest przynajmniej kilka. Pierwsza z nich to ścisła współpraca merytoryczna pomiędzy wykonawcą (LOT KOCIEWIE), a zleceniodawcą (Gminą).
- Od początku konsultujemy wszystkie działania z każdym pojedynczym urzędem, który skorzystał z naszej oferty. Informujemy o koncepcjach, pomysłach, pracach terenowych. Na koniec sporządzamy szczegółowy osobny raport dla każdego z partnerów. - kontynuuje Piotr Kończewski.
System prac na papierze i w terenie w skrócie przedstawia się następująco - monitoring, polegający na: wiosennej inspekcji sieci szlaków, raporcie poinspekcyjnym przekazywanym samorządom; prace znakarskie - polegające na: znakowaniu nowych szlaków oraz renowacji istniejących znaków według założonego harmonogramu; prace koncepcyjne - polegające na: tworzeniu i aktualizacji dokumentów planistycznych zawierających rzeczywistą oraz docelową sieć szlaków turystycznych kompleksowo oraz indywidualnie w ujęciu gminnym;
nadzór merytoryczny - polegający na: opiniowaniu projektowanych tras przez inne podmioty działające w terenie oraz promocja - polegająca na: przygotowywaniu i wydawaniu map, ulotek informacyjnych oraz innych materiałów promocyjnych.
- Na naszej stronie uruchomiliśmy internetową platformę, na której umieszczamy wszystkie techniczne dokumenty z realizacji zadania. - podkreśla Piotr Kończewski.
Rok 2011 powoli mija, lecz zadania nadal będą kontynuowane. Trwają prace konsultacyjne dotyczące priorytetowych zadań na rok 2012.
- Podkreślamy istotny aspekt konieczności podjęcia decyzji wspólnie. Nie ma bowiem możliwości realizowania proponowanych działań jedynie na obszarze kilku gmin. Siła umiejętnie zarządzanych szlaków kociewskich zależy od wytrzymałości każdego pojedynczego gminnego ogniwa - puentuje Piotr Kończewski.
Współczesny klient (także turystyczny) lubi troskliwą opiekę oraz gwarancje bezpieczeństwa. Chce być prowadzony szybko, sprawnie i wygodnie - niczym jak po sznurku. To mają mu zapewnić na Kociewiu odnowione i regularnie monitorowane turystyczne trasy konne, rowerowe i piesze. Im mniej w nich przerw i obszarów zagadkowych brakiem nowoczesnego oznakowania - tym wyższy poziom zadowolenia zarówno gospodarzy z Kociewia, jak i gości z całego kraju.
Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE
ul. 30 Stycznia 4, Tczew
58 531 37 41
info@kociewie.eu
Komentarze (8) dodaj komentarz
_gość
02.12.2011, 06:29
mapa
... a jakąsiś mapkę w ludzkiej skali z uwiecznionymi wynikami Waszej pracy to zanabędzie się w biurze LOT-u ???
Odpowiedzhihihi_gość
02.12.2011, 08:32
ruda rulz
Odpowiedzmacije_gość
02.12.2011, 09:54
mapka
Przydała by się mapka kociewskich szlaków turystycznych , chętnie bym taką kupił. Co do znakowania tras .ciekawe ile z tych oznakowań nie przetrwa do wiosny . Może lepiej taką akcje było zaplanować na kwiecień ?
Odpowiedzłoł_gość
02.12.2011, 11:39
coś tam można znaleźć w necie tu: http://wierzyca.pl http://rowery.kociewie.eu http://konie.kociewie.eu nie mogę znaleźć tylko mapki szlaków pieszych...
Odpowiedzmapa_gość
02.12.2011, 12:10
... net is net but paper is paper :-) ...
Cytujjołr inglisz is weri łel, bat_gość
03.12.2011, 09:18
łi ar w Polsce
papierowe na pewno mają w LOCIE.
CytujTurysta z rowerem_gość
02.12.2011, 11:51
szlak
Mogli by połączyć bulwar z mostem knybawskim ścieżką rowerową. było by super?.
Odpowiedzwrunio_gość
02.12.2011, 13:23
Ścieżka rowerowa
bulwar - most knybawski , trudna sprawa do realizacji jakkolwiek byłoby fajnie
Odpowiedz