O potrzebie pilnego remontu trasy łączącej podtczewską Szpęgawę z Maleninem mówił podczas ostatniej sesji w 2013 roku radny powiatowy, Andrzej Semborowski. Rajca podkreśla, że na bardzo zły stan drogi uwagę zwracają sami mieszkańcy.
- Ponad 240 osób podpisało się pod wnioskiem w sprawie remontu drogi. Więcej pewnie by było, ale zabrakło czasu, by zebrać więcej podpisów. - mówił radny.
Starostwo powiatowe przygotowuje się już do kolejnego sezonu inwestycyjnego. Jest już gotowa lista tras na terenie powiatu, które w tym roku mają przestać być zmorą zmotoryzowanych. Na liście nie ma trasy łączącej Malenin ze Szpęgawą. Jednostka jednak zamierza wyłożyć nowy dywanik na kolejnych drogach. Metoda polega na wylewaniu nowego asfaltu na stary, bez tworzenia dodatkowej infrastruktury przy danej trasie. To pozwala na znaczne oszczędności. Wykonawca na nową nalewkę daje gwarancję, ale należy ją stosować wyłącznie w miejscach o dobrym podłożu. Na wyremontowanych trasach pojawi się kilkucentymetrowy dywanik, który daje wyprofilowaną nawierzchnię. Koszt prac remontowych prowadzonych tą metodą to 100 tys. zł za kilometr trasy - remonty tradycyjne są wielokrotnie droższe.
W tym roku tą metodą ma być wyremontowanych ok. 24 kilometrów tras, a w 2015 roku - kolejne 23. Jak tłumaczył nam niedawno starosta tczewski, Józef Puczyński, we wrześniu ub. roku odbył się konwent wójtów i burmistrzów, gdzie proponowano, które trasy mają być przeznaczone do remontu - jako najpilniej wymagające prac wybrano m. in. odcinek Małżewo - Stanisławie, Subkowy - Wielka Słońca - Mały Garc, Bielawki - Rzeżęcin i Nicponia - Jaźwiska - Opalenie. Trasy Malenin - Szpęgawa nie było w zestawieniu, ale podczas grudniowej sesji starosta deklarował, że mieszkańcy mogą liczyć na remonty cząstkowe dokonywane w ramach corocznego pozimowego przeglądu dróg.
- Ponad 240 osób podpisało się pod wnioskiem w sprawie remontu drogi. Więcej pewnie by było, ale zabrakło czasu, by zebrać więcej podpisów. - mówił radny.
Starostwo powiatowe przygotowuje się już do kolejnego sezonu inwestycyjnego. Jest już gotowa lista tras na terenie powiatu, które w tym roku mają przestać być zmorą zmotoryzowanych. Na liście nie ma trasy łączącej Malenin ze Szpęgawą. Jednostka jednak zamierza wyłożyć nowy dywanik na kolejnych drogach. Metoda polega na wylewaniu nowego asfaltu na stary, bez tworzenia dodatkowej infrastruktury przy danej trasie. To pozwala na znaczne oszczędności. Wykonawca na nową nalewkę daje gwarancję, ale należy ją stosować wyłącznie w miejscach o dobrym podłożu. Na wyremontowanych trasach pojawi się kilkucentymetrowy dywanik, który daje wyprofilowaną nawierzchnię. Koszt prac remontowych prowadzonych tą metodą to 100 tys. zł za kilometr trasy - remonty tradycyjne są wielokrotnie droższe.
W tym roku tą metodą ma być wyremontowanych ok. 24 kilometrów tras, a w 2015 roku - kolejne 23. Jak tłumaczył nam niedawno starosta tczewski, Józef Puczyński, we wrześniu ub. roku odbył się konwent wójtów i burmistrzów, gdzie proponowano, które trasy mają być przeznaczone do remontu - jako najpilniej wymagające prac wybrano m. in. odcinek Małżewo - Stanisławie, Subkowy - Wielka Słońca - Mały Garc, Bielawki - Rzeżęcin i Nicponia - Jaźwiska - Opalenie. Trasy Malenin - Szpęgawa nie było w zestawieniu, ale podczas grudniowej sesji starosta deklarował, że mieszkańcy mogą liczyć na remonty cząstkowe dokonywane w ramach corocznego pozimowego przeglądu dróg.
Komentarze (8) dodaj komentarz
meme_gość
03.01.2014, 10:31
kolejny nowy dywanik...
... ale jak bedzie wygladal tak samo jak na Baldowskiej to jakas masakra. Tyle czasu trwal remont a po nim niemal nic sie nie zmienilo. A takze wlodarze szczycili sie nowym "dywanikiem" Po co takie oszczednosci jezeli po roku drogi znowu wymagaja remontu. Lepiej zainwestowac raz ale na odpowienia ilosc czasu a nie robic bubla myslac ze kierowcy sa wniebowzieci. Takie naprawy tazke powoduja zagrozenie podczas obfitych opadow deszczu poniewaz tworza sie ogromne kaluze ale jak mamy baseniki pod wiaduktami to czemu nie rzeki na ulicach - zenada
OdpowiedzSKOM_gość
03.01.2014, 10:41
Drogi nie ważne most jest ważny!!!!
Szkoda pieniędzy na drogi - zbierajmy na most. SKOM już zebrał większość pieniędzy - niedługo zaczynamy prace remontowe.
Odpowiedzrr_gość
03.01.2014, 11:49
wylewka
zróbcie przy okazji szersze pobocze co będzie bezpieczniej dla rowerzystów
Odpowiedzx_gość
03.01.2014, 15:05
a na górkach nic
Odpowiedzja_gość
03.01.2014, 18:50
górki
górki to wiocha po co tam droga ? tam niech ksiądz zbiera
OdpowiedzTczewiak_gość
03.01.2014, 23:58
Abisyńskie drogi
A na Abisyni nic:(
Odpowiedzgość_gość
04.01.2014, 20:24
WÓJT ZNÓW NAPRAWI DROGI SWOIM PRZYD**ASOM, JAK ZWYKLE. WSTYD!!!!DOBRZE,ŻE JUŻ NIE DŁUGO WYBORY !!!!!A TAK NA MARGINESIE TO CIEKAWE KTO MI DA KASĘ NA ZAWIESZENIE,KTÓRE MUSZĘ WYMIENIAĆ CO DWA LATA , BO NIESTETY MAM PRZYJEMNOŚĆ JEŻDZIĆ TĄ TRASĄ.
OdpowiedzBart_gość
06.01.2014, 14:31
Ograniczenie
Fajnie, ale niech próg spowalniający zamontują lub fotoradar. Regularnie samochody typu "golf2" jeżdżą tam ponad 100km/h. Jak wyremontują nawierzchnie to pewnie będzie jeszcze szybciej.
Odpowiedz