7 radnych z Platformy Obywatelskiej, 6 z Kociewskiego Klubu Regionalnego, 5 z Porozumienia na Plus, 3 z Prawa i Sprawiedliwości i 2 z Razem i Odpowiedzialnie - tak będzie wyglądał rozkład sił w wybranej w niedzielnych wyborach radzie powiatu tczewskiego. Spośród powiatowych radnych zostanie wybrany nowy starosta tczewski.
Rada Powiatu powinna zebrać się po raz pierwszy na siedem dni od daty ogłoszenia oficjalnych wyników wyborów. Później, w ciągu 3 miesięcy od dnia ogłoszenia oficjalnych wyników wyborów w skali całego kraju, wybiera starostę oraz na jego wniosek pozostałych członków zarządu powiatu w liczbie od 3 do 5 osób (w tym starostę i wicestarostę). Kto ma szanse na objęcie tego stanowiska w Tczewie? Na nieoficjalnej giełdzie wymienia się już kilka nazwisk - m. in. Waldemara Pawluska (PO), Marka Modrzejewskiego (PO), Mariusza Wiórka (PnP), czy Stanisława Ackermana (KKR). Poniżej nazwiska nowych radnych powiatu:
Okręg wyborczy 1
Ackerman Stanisław (KKR)-486 głosy
Dzwonkowski Tadeusz (PiS)-709 głosów
Nowicki Henryk (PO)-539 głosów
Sosnowski Witold Witold (RiO)-892 głosy
Wiórek Mariusz (PNP)-410 głosy
Okręg wyborczy nr 2
Gajewska Alicja (PNP)- 438 głosy
Kiedrowski Ludwik (KKR)-330 głosy
Matysiak Barbara (RiO)- 211 głosy
Olejnik Jerzy (PO)-760 głosy
Quella Wiesława (PiS)- 891 głosy
Trzciński Marek (PO)-484 głosy
Żygowski-Arski Roman (PO)-288 głosów
Okreg wyborczy nr 3
Lamkiewicz Stanisław (KKR)-226 głosy
Mosiński Maciej (PNP)- 288 głosów
Puczyński Józef (KKR)-920 głosy
Szulc Wojciech (PO)-509 głosów
Okręg wyborczy nr 4
Błędzki Tadeusz (KKR)-557 głosy
Modrzejewski Marek (PO)-511 głosów
Wasiuk Józef (KKR)-400 głosów
Okręg wyborczy nr 5
Odya Piotr (PNP)-752 głosy
Pawlusek Waldemar (PO)-569 głosy
Resmerowski Tomasz (PNP)- 356 głosy
Semborowski Andrzej (PiS)-201 głosy
Rada Powiatu powinna zebrać się po raz pierwszy na siedem dni od daty ogłoszenia oficjalnych wyników wyborów. Później, w ciągu 3 miesięcy od dnia ogłoszenia oficjalnych wyników wyborów w skali całego kraju, wybiera starostę oraz na jego wniosek pozostałych członków zarządu powiatu w liczbie od 3 do 5 osób (w tym starostę i wicestarostę). Kto ma szanse na objęcie tego stanowiska w Tczewie? Na nieoficjalnej giełdzie wymienia się już kilka nazwisk - m. in. Waldemara Pawluska (PO), Marka Modrzejewskiego (PO), Mariusza Wiórka (PnP), czy Stanisława Ackermana (KKR). Poniżej nazwiska nowych radnych powiatu:
Okręg wyborczy 1
Ackerman Stanisław (KKR)-486 głosy
Dzwonkowski Tadeusz (PiS)-709 głosów
Nowicki Henryk (PO)-539 głosów
Sosnowski Witold Witold (RiO)-892 głosy
Wiórek Mariusz (PNP)-410 głosy
Okręg wyborczy nr 2
Gajewska Alicja (PNP)- 438 głosy
Kiedrowski Ludwik (KKR)-330 głosy
Matysiak Barbara (RiO)- 211 głosy
Olejnik Jerzy (PO)-760 głosy
Quella Wiesława (PiS)- 891 głosy
Trzciński Marek (PO)-484 głosy
Żygowski-Arski Roman (PO)-288 głosów
Okreg wyborczy nr 3
Lamkiewicz Stanisław (KKR)-226 głosy
Mosiński Maciej (PNP)- 288 głosów
Puczyński Józef (KKR)-920 głosy
Szulc Wojciech (PO)-509 głosów
Okręg wyborczy nr 4
Błędzki Tadeusz (KKR)-557 głosy
Modrzejewski Marek (PO)-511 głosów
Wasiuk Józef (KKR)-400 głosów
Okręg wyborczy nr 5
Odya Piotr (PNP)-752 głosy
Pawlusek Waldemar (PO)-569 głosy
Resmerowski Tomasz (PNP)- 356 głosy
Semborowski Andrzej (PiS)-201 głosy
Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Wybory samorządowe 2010
Wybory samorządowe 2010
Wybory samorządowe - informacje, debata, kandydaci na prezydenta i rady miejskiej w Tczewie
Komentarze (44) dodaj komentarz
wyborca_gość
23.11.2010, 01:01
nowy stary starosta
Może Pan Sosnowski będzie zaliczał drugą kadencję starosty ,niech się tak Marek Modrzejewski nie nastawia bo odgrzewany kotlet nie smakuje. JEGO KADENCJA JUŻ SIĘ SKOŃCZYŁA .jAK JUŻ TO TYLKO PAN WIOREK OSOBA Kompetentna odpowiednia na starostę.
Odpowiedztempy lełopold_gość
23.11.2010, 21:02
peło dostała wpie..
mądre te tczewiaki :)
Cytujhahha_gość
23.11.2010, 21:08
śmieszne!
NIE BĄDŹ ŚMIESZNY p. WIÓREK NA STAROSTĘ??!!! zabawne.....
Cytuj_gość
23.11.2010, 06:19
Cała prawda
I teraz Państwo widzą. Jak Sosnowski nie zostanie prezydentem (a na to się zanosi) i nie zostanie starostą (a na to się zanosi) to nie ma go w Tczewie w ogóle bo dyrektorem ZGKZiM też nie będzie bo po wyborze nowej rady zostanie odwołana jego najwyższa kadra. Także będzie walczył do upadłego. Niestety nie liczą się po drodze Państwo, ale JEGO STOŁEK.
Odpowiedzhehehe
23.11.2010, 08:21
...
prawda - pogońmy tę jego hołotę pseudo biznesmenów, a sosna do banku - słupki liczyć :)))
Cytujbez wazeliny_gość
23.11.2010, 16:48
a
mam cię cielaku :)
CytujModrzejewski lub _gość
23.11.2010, 06:26
dragon
Modrzejewsk i Wiórek to klęska dla szpitala ratujcie się pacjenci
Odpowiedzmigacz_gość
23.11.2010, 08:31
Teoretycznie (bo w praktyce to raczej nie możliwe) Starosta może być z poza Rady.
OdpowiedzT>K>M_gość
23.11.2010, 09:19
Jasne. Już to widzę , jak te głodne kasy wuje oddają stołek warty 10.000 zł miesięcznie sprawnemu menedżerowi a sami sprawują swój mandat pro publico bono.
Cytujmigacz_gość
23.11.2010, 13:52
dlatego napisałem teoretycznie :)
Cytuj_gość
23.11.2010, 18:56
arytmetyka wyborcza
Pospekulujmy: starostą w drodze porozumienia zostaje człowiek PO z zewnątrz rady powiatu – Mroczkowski (na jego miejsce w radzie miasta idzie inny radny POwski). Wicestarostą zostaje Lamkiewicz lub Błędzki z KKRu. Stanowiskami członków zarządu dzielą się Wiórek z PnP i Modrzejewski bądź Pawlusek z PO. Przewodniczącym rady powiatu zostaje ktoś z KKRu, stanowiska zastępców przypadają Szulcowi z PO i Mosińskiemu z PnP. RiOwcy dostają przewodniczenie 2 komisjom (w tym Sosnowski obsadza komisję rewizyjną), PiS dostaje na pociechę komisję edukacji. W radzie miasta stanowisko przewodniczącego bierze Augustyn lub Ickiewicz z PnP, stanowiska zastępców przypadają Misiewiczowi z RiO i komuś z PO. Zastępcą prezydenta Pobłockiego zostaje Drewa i nowa osoba z zewnątrz, powiązana z PO.
Cytuj..._gość
23.11.2010, 08:47
Wicio Sosna
Oby tylko taka osoba jak Sosnowski nie zaczepiła się na którymś z wyższych stanowisk.Tacy ludzie nie powinni rządzić w mieście.Chociaż jestem prawie pewien,że ktoś taki siedział już przy butelce z kumplami i ustalał co komu załatwi jeśli zostanie starostą/prezydentem.Nie pozwólmy chociaż na to, by został prezydentem.Jeżeli chodzi o radę powiatu,to już wybraliśmy:/
Odpowiedzandy_gość
23.11.2010, 08:57
a ja bede sie modlil aby starosta nie zostal pan modrzejewski ... to bedzie masakra. czy ktos potrafi sobie przypomniec chociaz jedna inwestycje za jego kadencji?
OdpowiedzStudent,gość_gość
23.11.2010, 09:13
Starosta może Pawlusek lub Wiórek
No i Sosnowski dużo stracił a starosta najlepiej Wiórek lub Pawlusek bo Ackerman sie NIE NADAJE !!!
Odpowiedzmieszkaniec_gość
23.11.2010, 09:20
wybory
Jak zwykle w komentarzach tylko złośliwości i zero merytorycznego podejścia do tematu.W naszym mieście nie liczy się co dla niego zrobiłeś tylko należy każdego poniżać kto wybija się ponad przeciętność.Można zadać pytanie: Czy warto dla takiego społeczeństwa coś robic?Mam tylko nadzieję,że nie wszyscy tak oceniają tych,którzy chcą w naszym mieście cos zrobić.Zacznijmy mówić dobrze o innych,widzieć pozytywne działania i wskazywać co należy zmienić albo zrobić lepiej.
OdpowiedzT>K>M_gość
23.11.2010, 09:24
Koalicja bez PO
Jeżeli miałbym wybierać pomiędzy złym a gorszym, to wolę starostę i zarząd bez aroganckiej i niekompetentnej platformy. Koalicja KKR-PnP-do wyboru słabiutkie RiO lub PiS. W mieście jest możliwa koalicja w radzi również bez bezpłciowej PO. Platforma zostałaby całkowicie wyautowana z życia politycznego Tczewa i powiatu. Cóż, pomarzyć można.
OdpowiedzStudent,gość_gość
23.11.2010, 10:04
CUDA SIE ZDARZAJA
Jeśli wyautuje sie PO to MROCZKOWSKI I MODRZEJEWSKI BEZ STANOWISK !!! ALE CUDA........
OdpowiedzT>K>M_gość
23.11.2010, 13:11
Myślę, że Modrzejewski za stanowisko opuści platformę. Wówczas może rządzić koalicja KKR-PnP
Cytuj_gość
23.11.2010, 12:06
Jak by nie patrzeć na te wybory to niestety ludzie znowu zagłosowali na PO i to jest masakra. Zacytuję może niezbyt poczytne pismo FAKT ale wczoraj widziałem jego tytuł PO Na Wieki Wieków Amen. Ludzie obudzcie się. Pawlusek słaby ale partyjniak całą gębą, Wiórek chyba pamiętacie jego poczynania jak być na stołku - tzn trudno pamiętać :) bo nic się nie działo.
Odpowiedzppp_gość
23.11.2010, 12:35
PAWLUSEK
Wydaje mi się że najbardziej kompetentny na staroste jast Pan W. Pawlusek. Nie mówie tego bo jestem jego znajomym:) ale poprostu reszta kandydatów wogole się do tego nie nadaje....poza tym to fajny człowiek.
Odpowiedztczewiak_gość
23.11.2010, 12:36
A ja tak troche z innej beczki. Czy to prawda, ze jeden z bylych radnych zostal zatrzymany w zwiazku z domniemaniem, ze kupowal glosy? Czy ktos z Was albo redakcja wie cos na ten temat?
Odpowiedzbaltazar gąbka_gość
23.11.2010, 12:40
Kukunij tu - http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=a8ece981e59f3f24&title=Bedzie-druga-t ura-wiceprezydent-spotka-sie-ze-starosta Cytat: Głosowanie w większości obwodów przebiegało spokojnie, jednak nie obyło się bez interwencji policji. Chodziło o podejrzenie o handel głosami. Przed komisją działającą w szkole podstawowej nr 10 krążył biały samochód dostawczy VW T4: - Z informacji, jakie do nas dotarły wynika, że oferowano kwotę 15 zł, za oddanie głosu na określonego kandydata do rady. W tej sprawie do wyjaśnienia został zatrzymany 25-letni mężczyzna - wyjaśnia Dawid Krajewski z zespołu prasowego tczewskiej policji.
Cytujtczewiak_gość
23.11.2010, 12:54
No wlasnie ta informacje juz widzialem i jest dosc ogolnikowa. Chodza sluchy, ze to wlasnie jeden z bylych radnych zostal zatrzymany bezposrednio. Myslalem, ze ktos moze ma jakies informacje na ten temat czy to tylko plotka zlosliwa czy prawda :)
Cytujglind_gość
23.11.2010, 16:51
Jest coraz gorzej
Moim zdaniem pan Sosnowski był bardzo dobrym starostą. Jest nowoczesny i ma wiele ciekawych pomysłów. Oby nie został jakiś "odgrzewany kotlet" typu Wiórka.
Odpowiedzwyborca_gość
23.11.2010, 20:15
patrząc z boku.
Panowie, rozważacie, dzielicie, obsadzacie, oceniacie...A może by tak poszerzyć horyzonty? Kobiet nie zauważacie?! Pani Wiesława Quella po raz kolejny zdobyła bardzo dużą ilość głosów. Wykazała się już jako wieloletni Dyrektor Tczewskiego Centrum Kultury, ile się wtedy działo. Festiwal "Zdarzenia" i wiele nowatorskich pomysłów. Dzisiaj jest Prezesem założonej przez siebie Fundacji Dla Tczewa i znowu zaskakuje pomysłami. Moim zdaniem idealna osoba przynajmniej do Zarządu Powiatu...pomyślcie w tym kierunku.
Odpowiedzfeminista_gość
24.11.2010, 10:59
jestem jak najbardziej za tym, żeby kobieta została starostą lub wicestarostą ale na Boga nie Pani Quella z PiS!!! Bardziej pasowałaby mi Pani Alicja Gajewska. Świetnie zarządza CWRDW i jest bardzo sympatyczną osobą szukającą porozumienia, a nie zrzędzącą i kłótliwą personą. Poza tym miałaby poparcie w Radzie zakładając że powstanie koalicja PnP-PO. Co zrobi Pani Q mając 3, w porywach 5 osób, które popierałyby jej pomysły?
Cytujdorota_gość
23.11.2010, 21:10
prezydent
PAN SOSNOWSKI TO NAJLEPSZY KANDYDAT NA PREZYDENTA TCZEWA NIE MA INNE OPCJI
Odpowiedzdo doroty_gość
28.11.2010, 11:30
rada
weź stoperan
CytujObserwator_gość
23.11.2010, 21:34
Prawda Kaminska na zastepce Prezydenta i Quella
Masz rację powinno sie docenic kobiety!!! pani Kamińska na zastepce Prezydenta bo jest spoleczne poparcie i fachowośc a pani Quella na wiceprzewodnicząca Rady Powiatu - otrzymała najwięcej glosów wyborców i tak jak Kaminska ma doświadczenie w pracy społecznej :)
Odpowiedzpelplinianka_gość
23.11.2010, 21:47
nie dla Modrzejewskiego
ABSOLUTNIE nie dla Modrzejewskiego jako starosta . Ten facet tylko się nadaje na jarmark cystersów straszyć turystów i gości biesiadnych. Brak haryzmy na rządzenie i zarządzanie powiatem. Cztery lata stracone dla powiatu. Odgrzewany kotlet nawet psu nie smakuje.
OdpowiedzMuniek_gość
23.11.2010, 21:50
Starosta
Tylko nie Sosnowski,każdy inny.
Odpowiedzgosc_gość
23.11.2010, 22:03
PAN SOSNOWSKI NA PREZYDENTA! JEDYNY UCZCIWY KANDYDAT!
Odpowiedz...._gość
24.11.2010, 14:51
z twojego wpisu wynika, że przy dwóch kandydatach na prezydenta, ten drugi, czyli Pobłocki jest nieuczciwy. Proszę o dowody, na czym ta nieuczciwość polega, jakich niegodziwości dopuścił się. Masz wiedzę podziel się nią z organami ścigania, albo przeproś, bo wylądujesz w sądzie za pomówienie. I nie krzycz, bo nikt się ciebie nie boi chłopcze.
Cytujwacek_gość
23.11.2010, 22:03
starosta
słychać głosy ,że Sosnowski może dalej być starosta. Pawlusek chwalił go za dobrą współpracę .Modrzejewski i Wiórek ,po przeżyciach z PFRONEM nie zostaną dopuszczeni do takich funkcji. Na v-ce pójdzie Nowicki.
OdpowiedzOut konfitury_gość
24.11.2010, 12:53
Żadnych konfitur!
Sosnowski, Kiedrowski, Modrzejewski - ale trio... KATASTROFA
Odpowiedzkos_gość
24.11.2010, 14:21
Dlaczego narzekacie, przecież,są wybierani od lat. Tak trzymać. Po te żale.
Odpowiedzrodzony tczewiak_gość
24.11.2010, 18:50
kocham to miasto i nie mogę zrozumiec jak można tak blużnic wobec osoby Witolda Sosnowskiego który pełniąc funkcje Starosty Tczewskiego zrobił tyle dobrego dla naszego pięknego miasta.jeśli chodzi o fakty to trzeba się temu przyjrzec i czytac a nie pleśc bezsęnsu.Jest to człowiek OK
Odpowiedzkarlo_gość
24.11.2010, 20:38
starosta
dla mnie tylko Józef Puczyński może to całe towarzystwo poustawiać . Facet ma wiedzę i doświadczenie. Wszyscy go poważają i słuchają jego rad. Wierzę ,że tak jak Sosnowski chce coś dobrego zrobić ,a nie udawać ,że się pracuje.
Odpowiedzmieszkaniec_gość
24.11.2010, 21:09
Starosta
Tylko nie Wiorek i Modzrzejewski tak juz bylo , to typowi karierowicze nie liczacy sie z nikim i niczym
OdpowiedzCzytelnik_gość
24.11.2010, 22:10
Do... feministy.
Facet feministą? To podejrzane. Musze odnieść się do tego z lekkim politowaniem. Ale może to tłumaczy Twój tekst.
Odpowiedzfeminista_gość
25.11.2010, 07:56
co w tym takiego podejrzanego???
tak, jestem za zrównaniem statusu społecznego kobiet i mężczyzn. Wystarczy spojrzeć na listy wyborcze, żeby przekonać się że kobiety i mężczyźni nie mają równego startu w polityce. To samo dzieje się w pozostałych dziedzinach życia społecznego. Poza tym wyjaśni mi proszę co wg Ciebie tłumaczy mój tekst bo z Twoja wypowiedź jest dla mnie niejasna (tłumaczy Twoje politowanie???)
Cytujja_gość
25.11.2010, 12:04
smiac mi sie chce czytajac te komentarze.. gdzie sosnowski bedzie starosta maja 2 osoby w Radzie Powiatu? Ludzie wy myslicie czasem w ogole?
Odpowiedzrodzony tczewiak_gość
25.11.2010, 20:07
niema z czego się śmiac,tylko trzeba poprzec kandytaturę doświadczonego ekonomistę jakim jest Pan Sosnowski bo w nim cała przyszłosc Tczewa.Gdyby nie on to Tczew byłby bez szpitala a mieszkańcy i kobiety cieżarne by jeżdziły do Starogardu lub Gdańska.Nie zmarnujmy Tego człowieka.
Odpowiedztaki jeden_gość
26.11.2010, 23:20
w 100%
popieram
Cytuj