Nocne loty śmigłowców - mieszkańcy mają dość

Śmigłowce z Pruszcza (fot. Marcin Burclaw)
Nocne loty śmigłowców - mieszkańcy mają dość

zobacz galerię zdjęć: 3
"Mamy dość nocnych lotów nad naszymi domami, w nocy chcemy spać!" - piszą do naszej redakcji mieszkańcy Szpęgawy, którzy co wieczór z niepokojem wpatrują się w niebo, patrząc, czy w ich stronę nie lecą przypadkiem wojskowe śmigłowce. Wojsko tłumaczy, że gotowość musi ćwiczyć w każdych warunkach - także nocą.

Zdaniem osób, które napisały do naszej redakcji, sporym problemem są nocne loty realizowane przez śmigłowce 49. Bazy Lotniczej w Pruszczu Gdańskim. Chodzi o podtczewskie miejscowości - m. in. Szpęgawę, Malenin, Dąbrówkę:

- Mieszkam w Szpęgawie pd kilkunastu lat i coraz bardziej dokucza mi obecność śmigłowców wojskowych z Bazy Lotniczej w Pruszczu Gdańskim. Przelatują nad naszą miejscowością o każdej porze dnia i nocy, również teraz o 1 w nocy. Próbowałam kontaktować się z Baza Lotnicza, hałas jest nieznośny. Tym samym chciałam się zapytać czy wy, jako serwis informacyjny Tczewa jesteście w stanie jakoś poruszyć ten problem? Na własną rękę nie da się tego poruszyć, gmina też umywa od tego problemu ręce... Nie daj Boże kiedyś wydarzy się jakaś katastrofa na naszych podwórkach... - pisze w korespondencji zdenerwowana, śpiąca mieszkanka Szpęgawy.

Mieszkańcy dodają, że żyją dość daleko od lotniska (ok. 20 km), by nie musieć cierpieć niedogodności z tego tytułu. Poza tym, ich zdaniem wojskowi powinni ćwiczyć nad terenami niezabudowanymi, a nie nad terenami zamieszkałymi. Co na to wojskowi?


- Musimy wykonywać swoje zadania - loty nocne są ich częścią. Dostajemy instrukcję lotniczą i wykonujemy rozkazy. Pamiętajmy, że nie robimy tego dla siebie, ale z korzyścią dla mieszkańców. Patrolujemy okolice - i np. w wypadku zaobserwowania pożaru - natychmiast alarmujemy służby. Poza tym nabyte podczas takich ćwiczeń umiejętności, wykorzystujemy w praktyce, pomagając ofiarom klęsk żywiołowych. Tak to miało miejsce przy ostatniej wielkiej powodzi. - tłumaczy nam plut. Krzysztof Kostrzewski z 49. Bazy Lotniczej w Pruszczu Gdańskim.



Sprawę poruszyliśmy również w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP), z zapytaniem, czy może interweniować w Pruszczu w sprawie ograniczenia nocnych lotów nad terenami zamieszkałymi?

- Na potrzeby operacji dolotowych i odlotowych do i z lotniska w Pruszczu został wyznaczony MATZ EPPR, w którym przestrzeń powietrzna jest nieklasyfikowana i w którym działa wojskowa służba ruchu lotniczego w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. PAŻP nie ustala wysokości lotów dla wspomnianej jednostki. - tłumaczy nam Robert Michalak, z Działu Zarządzania Informacją i Komunikacją Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

PAŻP przypomina również mieszkańcom, że wszelkie skargi dotyczące naruszeń przepisów ruchu lotniczego, należy kierować do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, który sprawuje nadzór nad organizacjami prowadzącymi działalność lotniczą.

Zdjęcia - Marcin Burclaw - dziękujemy za użyczenie

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (111)
dodaj komentarz

  • _gość

    11.07.2013, 10:07

    Suchostrzygi też.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx3 
  • _gość

    11.07.2013, 10:31

    Tak,

    najbardziej słychać w łazience i w piwnicy!

    Cytuj
    IP: 164.126.xxx.xx5 
  • alcure_gość

    11.07.2013, 10:22

    Doskonale rozumiem, że muszą ćwiczyć

    jednak te ćwiczenia powinny być trochę lepiej planowane. Przelot śmigłowca nie stanowi większego problemu ale problem w tym, że śmigłowce nie przelatują tylko krążą nawet 2 godziny w jednej okolicy. Hałas skutecznie uniemożliwia w tym czasie sen, zagłusza dźwięk z tv czy radia. Jest to bardzo uciążliwe. Ludzie mieszkający blisko lotniska otrzymują odszkodowania z powodu uciążliwego hałasu... chętnie przyjmę takie odszkodowanie skoro z lotami nic się nie da zrobić.

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • Iwan_gość

    11.07.2013, 10:22

    Miłobądz również... latają po 18:00 do 23:00 i to tak nisko, że rozmawiać czy to w domu, czy to na dworze nie można. A jak muszą latać, to niech latają nad Pruszczem. Czy nasi saperzy wysadzali cokolwiek w Pruszczu? Nie..

    Odpowiedz
    IP: 188.116.xx5.xx6 
  • hmmmm_gość

    11.07.2013, 16:58

    hmmmm

    jacy wasi saperzy ich juz dawno niema daja pieniadze innym mieszkancom nie wam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Cytuj
    IP: 83.25.xx6.xx3 

    filipek2006

    11.07.2013, 20:05

    DOBRE.

    NASI SAPERZY A NIE WASI A TY BURAKU ŻAL CI DUPĘ ŚCISKA ŻE MACIE TYLKO ZASRANE ,HAŁAŚLIWE ŚMIGŁOWCE Z PRUSZCZA . SAPERZY CHOCIAŻ ROBILI COŚ DOBREGO DLA LUDZI A TE STALOWE WRONY TYLKO HAŁASUJĄ I TYLE A DO TEGO W RAZIE AWARII ZAGRAŻAJĄ ŻYCIU NIEWINNYCH LUDZI. NA ZŁOM Z LATAJĄCYM GÓWNEM. ALBO NIECH LATAJĄ NAD LASAMI.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    jajo_gość

    09.07.2014, 19:44

    riposta

    jednak jak trzeba będzie was ewakuować bo woda wyleje albo coś innego się stanie to już nie będzie wam przeszkadzał hałas :]

    Cytuj
    IP: 89.231.xx8.xxx 
  • _gość

    11.07.2013, 10:23

    Wy na tyn za.dupiu nie macie pojęcia co to hałas :D Pomieszkaj w mieście gdzie praktycznie dzin w dzyn żury i patologia drze się na ulicach pod domami a w weekend dB przekraczają poziom hałasu śmigłowców .

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx5 
  • filipek2006

    11.07.2013, 20:10

    PATOLOGIA?

    DZIN,DZIN? TO TY JESTEŚ PATOLEM SKORO NIE POTRAFISZ POPRAWNIE NAPISAĆ PROSTEGO SŁOWA. DO SZKOŁY Z TOBĄ PROSTAKU.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    11.07.2013, 10:23

    I CZYŻYKOWO !

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx9 
  • niech lataja_gość

    11.07.2013, 10:25

    niech lataja

    Szanowna Redakcjo, nie musicie pisać artykułów na każdy temat, jaki przesyłają mieszkańcy. Niektórzy jeszcze niedawno chcieli zlikwidować w Tczewie przekaźniki telefonii komórkowej. Innym przeszkadza Nowosuchostrzycka, a niektórym niedługo zaczną autobusy albo pociągi. Jak chcą mieszkać w buszu, to mogą się tam przeprowadzić. Mieszkają w mieście, położonym blisko jednostki wojskowej. I powinniśmy się cieszyć, że piloci ćwiczą, nie doskonalą wojenne rzemiosło. Kiedyś może się przydać. Jeśli komuś nie pasują helikoptery, niech zmieni lokalizację, niech się przeprowadzi. P.s. Przepiękne zdjęcia. Oby takich więcej. Gratulacje dla autora.

    Odpowiedz
    IP: 94.23.xx9.xx5 
  • gosia_gość

    11.07.2013, 12:56

    brawo !!!

    Cytuj
    IP: 37.7.xx1.xx4 

    filipek2006

    11.07.2013, 20:13

    DEBIL.

    MASZ MIEJSCÓWKĘ W ŚMIGŁOWCU. ZGŁOŚ SIĘ DO PRUSZCZA DO JEDNOSTKI SKORO TAK CIĘ TO JARA. JAK TO SIĘ NAZYWA? MONOFILIIA CZY KOSZARÓWA?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Krewki Jan_gość

    11.07.2013, 10:25

    To są ostatnie 3 śmigłowce w polskiej armii. Do zimy się rozpadną. I znowu nastanie błoga cisza, bo nasi wojacy przesiądą się na szybowce..

    Odpowiedz
    IP: 5.185.xx2.xx4 
  • iga_gość

    11.07.2013, 10:27

    Lecąc z Pruszcza te śmigłowce przelatują nad Miłobądzem - hałas straszny. Czy władze tego lotniska nie mogą opracować innej trasy???? To jest chore, by tak często śmigłowce krążyły na niskiej wysokości nad budynkami.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx3 
  • ~śmigło_gość

    11.07.2013, 10:33

    Suchostrzygi omijać z daleka !

    Spać nie dają po nocach ! i gdzie tu nasze dobro ?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx9 
  • gość_gość

    11.07.2013, 10:34

    W nocy nad Suchostrzygami z 9 na 10 chyba z 5 kółek sobie robił. Niestety nie dało się spać-chyba ,ze przy zamkniętych oknach (wątpię).

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx0 
  • elka_gość

    11.07.2013, 10:35

    Na starym miescie takze

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx4 
  • obserwator_gość

    11.07.2013, 10:39

    śmigłowce

    W całym mieście słychać, stare miasto, czyżykowo.... Wkurzające to jest, faktycznie głośne, ale co zrobić, rozkaz jest rozkaz ;)

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx6 
  • _gość

    11.07.2013, 10:44

    na Czyżykowie po 23 ostatnio latali :/

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx2 
  • ikar_gość

    11.07.2013, 10:45

    smiglowce

    Pieknie, powinny jeszcze latac duzo w dzien by moc podziwiac. Super!!!!

    Odpowiedz
    IP: 176.11.xx2.xx9 
  • ania_gość

    11.07.2013, 10:48

    "wszelkie skargi dotyczące naruszeń przepisów ruchu lotniczego, należy kierować do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego," proszę mi powiedzieć CO zrobi ULC w sprawie lotów i szkoleń wojskowych- które cywilnie NIE są ?

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx5 
  • Bg_gość

    11.07.2013, 10:49

    Nie maja gdzie latac?

    Dwa dni temu o polnocy na Suchostrzygach odbywaly sie loty cwiczebne. Ludzi pobudzili i tyle z tego cwiczenia. Zamist Tczewskiej jednostki powinni zlikwidowac ten syf z Pruszcza. Moze warto napisac do ministra obrony narodowej petycje i zebrac podpisy. Sa jeszcze w tym kraju miejsca w ktroch mozna cwiczyc nocne loty bez zaklocania ciszy nocnej.. Jesli dowodca jednostki tego nie rozumie, to moze nadszedl czas na zmiane stanowiska.

    Odpowiedz
    IP: 217.212.xx1.xx9 
  • ja_gość

    10.07.2014, 19:15

    no

    dowódca też lata a wy się zastanówcie czy czasem bólu pupy przewlekłego nie macie...

    Cytuj
    IP: 79.188.xx7.xx0 
  • gość 66_gość

    11.07.2013, 10:58

    Ciekawe tłumaczenia

    Jeśli tak bardzo potrzebują tych lotów niech lecą w kierunku Pruszcza lub Gdańska. Nie polatają godziny bo zostaną z tamtąd z jeszcze większym hukiem wyrzuceni

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • Tczewiak_gość

    11.07.2013, 11:07

    Latając na niskim pułapie starym szmelcem- oczywiście dla naszego dobra... jestem ciekawy czy wojsko pokryje straty w przypadku zniszczeń

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx3 
  • Ktoś_gość

    11.07.2013, 11:07

    Teraz narzekacie, że latają (mi też nad głową latają) a jakby się coś stało to byłoby gadanie, że wojskowi niedoćwiczeni i nie radzą sobie z problemami. Brawo dla Polaków, którzy tylko narzekać potrafią!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx0 
  • Wilhelm_gość

    11.07.2013, 13:05

    Jak ktos ma sieczke w glowie

    To halas mu nie przeszkadza. Oni sobie moga cwiczyc na tym zlomie nawet tysiac lat a w starciu z nowoczesna armia moga tylko podawac reczniki, tyle wart ich trud podczas cwiczen. Mogli by sobie juz dac spokoj i ludziom, ktorzy rano wstaja do pracy.

    Cytuj
    IP: 141.0.xxx.xx9 
  • Pchelka_gość

    11.07.2013, 11:18

    Bardzo mi się podobają te przeloty ,jedna z tras jest nad moim domem jest huk ale jest cos fajnego .Mieszkam w Pszczółkach .Tak trzymajcie chłopaki.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx6 
  • Lenkaaa_gość

    11.07.2013, 14:35

    Mi też strasznie sie podobaja te przeloty ładnie lataja chłopaki ale to niech zorganizuja jakis pokaz nad wisla zeby mozna bylo popatrzec nagłośnić ale codziennie to jest strasznie uciazliwe jak o 12 w nocy sie budzisz slyszysz huk i nie wiesz czy wojna czy co <ćwiczyć możecie nad terenami nie zabudowaymi a nie caly czas na tej samej trasie i tylko zrazacie ludzi do siebie> ;)

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx5 

    filipek2006

    11.07.2013, 20:26

    SUUUUPER.

    PRZEPROWADŹ SIĘ NA LOTNISKO SKORO TAK TO CIĘ RAJCUJE.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • soldier_gość

    11.07.2013, 11:22

    Zamiast narzekać to powinniście być im wdzięczni. Ćwiczą by potem móc bronić ojczyzny i także was ludzie. Myślicie, że im też się uśmiecha gdy muszą w nocy trenować podczas gdy wy sobie śpicie? Jeśli przeszkadza to wate w uszy. A jak sylwester jest to banan na twarzy co? Ci ludzie życie potem swe ryzykują gdy walczą za krew waszą więc trochę poszanowania dla wojska ojczyzny przodków naszych.

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx5.xx1 
  • _gość

    11.07.2013, 13:08

    Tczewiak

    Taakk zapewne ryzykują... Ponad połowa z nich nigdy nie sprawdzi się w walce..

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx3 

    Piotr_z_Tczewa_gość

    11.07.2013, 13:36

    O przepraszam,

    w Afganistanie nie walczą za naszą krew, tylko za amerykańskie interesy. Może czas najwyższy zapytać, po kie licho pchamy się na przegraną wojnę i co tak naprawdę z tego mamy? A wojsko do rezerwy, szkoda na nich pieniędzy

    Cytuj
    IP: 194.181.xx4.xxx 
  • i my,my też!!!!_gość

    11.07.2013, 11:25

    hałas

    Kolnik, zajączkowo i miłobądz też zgłaszają sprzeciw!!! to jest nie do wytrzymania!!!

    Odpowiedz
    IP: 95.41.xx4.xx4 
  • ja_gość

    11.07.2013, 11:39

    ludzie

    Ludzie nie przesadzajcie.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx6 
  • _gość

    11.07.2013, 11:41

    masakra i jak tu odpocząć:(

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx6.xx5 
  • Mieszkaniec_Suchostrzyg_gość

    11.07.2013, 11:45

    bez przesady...

    Mieszkam w tczewie już 25 lat i nigdy mi śmigłowce nie przeszkadzały. Ostatnio trochę polatali i od razu artykuł na tcz.pl. Loty nie są takie częste... a już co niektórzy mają ból d**y, że głośno, że w nocy i ogólnie, że są... Super zdjęcia ! Genialne, niezniszczalne maszyny MI-24 !

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx4 
  • _gość

    11.07.2013, 13:08

    Dodaj tylko,ze nie mieszkasz w tczewie

    I jestes pilotem.

    Cytuj
    IP: 141.0.xxx.xx9 

    filipek2006

    11.07.2013, 20:28

    PAJAC.

    TCZEW A SZPĘGAWA TO DWA RÓŻNE MIEJSCA PAJACU.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • gosc_gość

    11.07.2013, 11:50

    aa

    na tczewskich łąkach tez taka sama sytuacja, rozumiem w dzien, ale w nocy??? okna nie mozna otworzyc bo moje dziecko sie budzi, jak lataja i to bardzo nisko nad domami!!! to jest okropny halas!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • ja_gość

    10.07.2014, 19:19

    flipek

    Filipek...czy ty masz wrażenie, że nie do końca się rozwinąłeś w odpowiednią stronę...

    Cytuj
    IP: 79.188.xx7.xx0 
  • _gość

    11.07.2013, 11:51

    No pewnie, bo przecież wojny toczą się zawsze tam, gdzie nie ma ludzi i gdzie nikt nie mieszka. No i oczywiście wojny nie toczą się w nocy. Codziennie, po kolacji wszystkie bijące się strony ogłaszają przerwę od wojny i idą haśku, jak przedszkolaki. Typowo polskie zachowanie. Z jednej strony narzekamy i krytykujemy naszych lotników, że za mało ćwiczą i latają, a jak latają, to protestujemy i nie chcemy, żeby latali. Jakież to się może zdarzyć nieszczęście na podwórku w Szpęgawie z powodu przelatujących śmigłowców? Takie, że śmigłowiec spadnie? Spaść może też myśliwiec wojskowy, odrzutowiec pasażerski, albo uderzyć piorun, albo może w kogoś walnąć auto na przejściu dla pieszych itd itp.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • Lenkaaa_gość

    11.07.2013, 14:40

    jak Tobie nie przeszkadza to fajnie przeprowadz sie blizej lotniska mi tez nie przeszkadzalo na poczatku ale ostatnio to jest przegiecie lataja w nocy tak nisko az chałupa sie trzesie

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx5 
  • alex_gość

    11.07.2013, 11:58

    suchostrzygi

    Mieszkam na ul. Jagiellońskiej i również słyszę warkot samolotów. Jest lato i większość ludzi śpi przy otwartych oknach. Hałas jest na tyle duży ,że powoduje wybudzenie całej rodziny. Czy cisza nocna nie obowiązuje ???

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx9.xx8 
  • _gość

    11.07.2013, 12:24

    Nie ma czegoś takiego, jak cisza nocna. Najwyżej na koloniach letnich, dla dzieci.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 

    zetiks_gość

    11.07.2013, 18:36

    oczywiście, że jest coś takiego jak cisza nocna!!! nawet w dzień nie można hałasować, dlatego nie rozumiem dlaczego nie można z tym nic zrobić. utrudniają życie

    Cytuj
    IP: 83.11.xx3.xx9 

    _gość

    12.07.2013, 09:28

    Jeszcze raz powtarzam, że nie ma czegoś takiego, jak cisza nocna. Po to, żeby po raz 3 tego nie powtarzać, dodam, że jest artykuł 51 paragraf 1 Kodeksu wykroczeń - "Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem, zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny" Po prostu nie można zakłócać spokoju ani w dzień, ani w nocy, ani osób prywatnych, ani spokoju publicznego. To nie ma nic wspólnego z ciszą nocną. To obowiązuje przez całą dobę, a nie tylko w nocy. Nie można drzeć mordy, czy puszczać głośnej muzyki ani o 6.00 rano, ani o 22.00. Najpierw piszesz: "oczywiście, że jest coś takiego jak cisza nocna!!!", a w następnym zdaniu sobie zaprzeczasz: "nawet w dzień nie można hałasować" Co można zrobić z tymi śmigłowcami? Można zadzwonić do tczewskiej Straży Miejskiej i zgłosić zakłócanie spokoju, a strażnik miejski odpowie, że nie przyjadą, bo autko pojechało akurat w inny rejon, a tczewscy strażnicy miejscy pieszo nigdzie nie przybiegną.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • Michał_gość

    11.07.2013, 12:12

    chałas

    a mi bardziej przeszkadza chałas żulów pode sklepem w nocy nisz helikoptery.mieszkam na suchostrzygach i wiem co muwie!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • _gość

    11.07.2013, 13:10

    Nzucz sie pisac tumanie

    Tacy ludzie jak ty, czyli analfabeci nie powinni zabierac glosu.

    Cytuj
    IP: 141.0.xxx.xx9 
  • snajper_gość

    11.07.2013, 12:23

    laserem go paniie laserem po oczach

    kupcie sobie lasery, zasięg 100km, poświeć im trochę po kabinie to odleci....koszt nie wielki , a skuteczność gwarantowana.... http://24a-z.pl/laser-zielony-%E2%80%93-zasieg-wiazki-100km-koncowka-disco-p-1076.html

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • _gość

    11.07.2013, 12:35

    To jest jakaś targedia. W Stanisławiu latają o każdej porze i to bardzo nisko nad domami. Helikopery robią kółka nad osiedlem, co jest bardzo uciążliwe. W domach trzęsą się szyby.

    Odpowiedz
    IP: 195.116.xx9.xx8 
  • kic_gość

    11.07.2013, 12:42

    Stanisławie

    W Stanisławiu nad moim domem śmigłowiec zawisł na wysokości 25 m. Myślałem że mi dom rozniesnie. Próbowałem dodzwonic się do jednostki ale nikt nie odebrał. Odnalazłem e-mail "MONU" gdzie mozna składać skrgi: bsiw@mon.gov.pl link do strony: http://www.bip.mon.gov.pl/27.html Jak będzie dużo zgłoszeń może coś uda się zrobić. Pozdrawim Kic

    Odpowiedz
    IP: 195.85.xx9.xx0 
  • _gość

    11.07.2013, 13:11

    kic-gość prawdopodobnie namierzyli w twojej posesji talibów i czekali na chłopaków z GROM-u

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • Gość_gość

    11.07.2013, 13:26

    latanie

    To nie tylko w w wyżej wymienionych miejscowościach latają, nad Pszczółkami również idzie się wściec jak 3 noce pod rząd latają.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx1 
  • _gość

    11.07.2013, 13:34

    dlaczego nie latają nad Pruszczem Gdanskim? bo co ich dzieci spią?

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • kinia_gość

    11.07.2013, 13:40

    w Lisewie to samo...do tego latają tak nisko że tylko patrzeć aż o coś zachaczą bo refleks ich zawiedzie....

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx5.xx3 
  • gość_gość

    11.07.2013, 13:51

    gość

    Niech latają nad Pruszczem to ich żony szybko ich przekonają żeby latać cichutko dobrze że ci z malborka nie ćwiczą nalotów na most

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx5.xx1 
  • Dąbrówka _gość

    11.07.2013, 13:53

    latajta byle nie w dobrowce

    Niech se latajo ino czemu pszy naszej wielkiej wsi krowy i kury so wkoszone apelujta o to ino szeby nie lataly ó nas w dąbrówce Z powarzaniem : wies dąbrówka

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx7 
  • Hegemon_gość

    11.07.2013, 14:12

    Mogliby pojechać bardziej na ostro!

    Na przykład zacząć zrzucać napalm na wybrane cele, siekać seriami z karabinów po zajezdni Meteora, robić śmigłami kręgi w zbożu, itp. A tak to nuda... http://zyciejestzabojcze.bloog.pl/

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • Paweł_gość

    11.07.2013, 14:18

    .

    Także nad Sobowidzem

    Odpowiedz
    IP: 178.36.xx6.xx6 
  • Lenkaaa_gość

    11.07.2013, 14:27

    Zgadzam sie w 100% z ta skargą nie macie umiaru potraficie dzień i noc co chwile latać tymi samymi trasami na dodatek tak nisko ze w nocy zawału serca można dostać . Ja rozumiem ze musicie ćwiczyć mało jest pól i łąk w wokół. Aco do patrolowania jak sie pali to i tak nigdy was nie ma.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx5 
  • qwerty_gość

    11.07.2013, 14:36

    Mi śmigłowce nie przeszkadzają, mimo iż latają o 1-2 w nocy kilka metrów nad moim domem. Komentarze, które przeczytałem pod artykułem są wg. mnie dość zabawne i szczerzę wątpię, a wręcz mam taką nadzieję, że wam broni do ręki nie dadzą w razie ewentualnego konfliktu, bo będziecie zrzędzić, że one za głośno "pracują", albo, że owa broń jest za ciężka i nie będziecie jej tachać. Tak na marginesie jeśli nie chcecie słuchać jak to mówicie "hałasu" śmigłowców to przeprowadźcie się na Grenlandię.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx5 
  • bumpel_gość

    11.07.2013, 14:41

    haaa a

    Może namierzają gościa co się na bądkowskiego wprowadził z całym arsenałem ;)

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx2 
  • pilot_gość

    11.07.2013, 14:44

    .

    Dzięki takim artykułom będziemy częściej przelatywać nad waszym miastem drodzy mieszkańcy ! ku chwale

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx3 
  • Lucas_gość

    31.07.2013, 20:57

    oki

    może czas żeby sobie zorganizować nocne zloty motocyklowe w Pruszczu?

    Cytuj
    IP: 178.180.xx4.xx7 
  • or_gość

    11.07.2013, 14:51

    Jaśnie Wielmożnym Mieszczuchom przeszkadza hałas? A jak Wy przyjeżdżacie całymi tabunami na grzybki do lasu i drzecie się na cały głos to jest dobrze!? Zastanówcie się , po co wam to? Niech latają ile wlezie! Tak trzymać, Wojskowi!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx5 
  • kombajnista_gość

    11.07.2013, 14:54

    ja cie...

    Ludzie, ale macie problemy ?! Co z was za chojraki ? Cieszcie się, że wasz żywot nie przypadł na lata faktycznej i trwającej wojny - chyba na jej starcie z niemocy jej zdzierżenia - zrobilibyście sobie sepuku ? Tak się złożyło, że akurat Tczew ma w swoim sąsiedztwie sporo jednostek wojskowych - również lotnicze - bynajmniej nie tylko w Pruszczu Gdańskim. Dodatkowym mankamentem statystycznego Polaka jest skłonność do narzekania prawie w każdej wolnej chwili - i brak wystarczającej woli, by dany temat spostrzec w szerszej perspektywie. No cóż - samoloty są trochę głośniejsze niż rowery bez silnika - tak to już jest. Gdzieś ćwiczyć z pewnością trzeba, i najprawdziwszą prawdą jest - że także w nocy ! Właśnie ćwiczenia nocne są najbardziej przydatne i potrzebne - laik nie jest w stanie tego tematu ogarnąć, bo musi się wyspać ! Co innego, gdy banda flimunów drze co wieczór i przez okrągły rok swoje kłapaki - no nie ? Lecą órwy i uje oraz inne wyzwiska i groźby pod adresem dzieci i przechodniów. Wstyd mi za tych narzekaczy - bo to nie świadczy o intelekcie i cechach ich charakteru. Ja również mieszkam w Tczewie i przez kilka dni w tygodniu nad moim domem przelatują na małej wysokości owe helikoptery - i nie narzekam, śpię przy nich jak przy muzyce Mozarta. Za to ciężko mi się zasypia słysząc za oknem jęk pijaków i liczne, niekończące się wyzwiska. Tak więc wszystko w ocenie i podejściu do tego tematu zależy jak widać od charakteru danego człowieka oraz inteligencji - dlatego czytając te narzekania i biadolenia wstydzę się najszczerzej za moich współ - Tczewian, to bardzo chore zjawisko i jakaś paranoja ! Nie tak dawno narzekano tutaj również na samoloty pasażerskie latające znacznie wyżej ! Przykłady można by mnożyć jeszcze ! Szkoda, że nie pilnujecie swoich pociech jeżdżących motorynkami bez tłumika i wracających z nocnych dyskotek na podwójnym gazie i hukiem dudniącego, tępego basu z bagażnika samochodu osobowego ! Ja mieszkałem nawet na lotnisku niejednokrotnie w życiu - i takich problemów nigdy nie miałem jak wy. Jak ja się za was wstydzę - słowo honoru ! Zalecam pracę nad swoją osobowością i przyjrzenie się temu tematowi bliżej ! Lalusie obłudne. I jeszcze jedno - moderator powinien natychmiast usunąć komentarz <snajpera> namawiający do popełnienia przestępstwa - póki ktoś inny nie postanowi na to reagować - lub nie przytrafi się jakieś nieszczęście lotnikom lub ludziom na ziemii z powyższego powodu ! Pozdrawiam moderatora oraz czytelników z głową na karku.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • gość_gość

    11.07.2013, 14:55

    oj kundle

    tak was boli,że jeszcze jest polskie wojsko i lotnictwo?znowu wyczekujecie Niemca jak wasi dziadowie?a może chociaż sowieta??wynocha do Niemiec na parobków.Oni z wami szybko zrobią porządek.Albo na wschód .Won z Polski śmierdziele.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx1 
  • JEDNOSCI_gość

    11.07.2013, 15:19

    Fajnie że chociaż nas ktos pilnuje

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • mała mi_gość

    11.07.2013, 15:31

    nad Jedności mogą latać :) uwielbiam helikoptery :)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx1 
  • Jedności _gość

    11.07.2013, 20:30

    niech latają :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • harjokari_gość

    11.07.2013, 15:36

    A jakim prawem on na moje niebo wlata???

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx9.xx3 
  • ^.^_gość

    11.07.2013, 15:43

    Mi tam to nie przeszkadza,lecz dla tych ktorym to przeszkadza mogli by latac nad polami albo wzdłuż wisły.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx2 
  • qwerty_gość

    11.07.2013, 17:01

    Praktycznie teraz codziennie latają wzdłuż Wisły, oraz nad otaczającymi ją polami. I uwierz mi wcale ciszej nie jest. Jednak mi to nie przeszkadza dla mnie mogą latać 24h/7dni :)

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx5 
  • Ania_gość

    11.07.2013, 15:59

    Zgadzam się

    Mieszkam na Suchostrzygach i też nie mogę spać przez ten latający złom!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx5 
  • sdf_gość

    11.07.2013, 16:01

    sdf

    dobrze że wgl jakieś samoloty mamy xd

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx5 
  • mati_gość

    11.07.2013, 16:40

    Gniew również .

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx6.xx6 
  • gość_gość

    11.07.2013, 17:13

    kombajnista

    ty chyba nie wiesz o czym piszesz ja wyprowadziłam się z miasta nie po to żeby znosić takie hałasy tylko żeby mieć spokój ale niestety jak tylko robi się ciepło to zamiast spokoju zaczynają latać w zeszłym roku było podobnie ale nie aż tak teraz to jakaś paranoja przelatują nad samymi domami najczęściej robiąc kółka nad moim domem mimo zamkniętych okien budzą mi się dzieci nie jest to fajne jak dziecko budzi się z krzykiem bo nie wie co jest grane podczas burzy takiego hałasu nie ma ale spoko miną wakacje przestaną latać czym tu się przejmować będzie szybciej ciemno a le oni nie będą mieli kasy na paliwo żeby latać i ćwiczyć ciekawe że wiosną i jesienią nie ćwiczą kiedy nie przeszkadzało by to tak ludziom no przecież wojny nie toczą się zimą ani w innych chłodnych miesiącach prawda? to do tych co są za mini

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx6 
  • smiech_gość

    11.07.2013, 17:15

    dziecinada

    drodzy czytelnicy obywatele co by sie nie działo to zle najlepiej się położyc i czekac na smierc jestescie smieszni dorosli a zachowuja sie jak dzieci a może Strażacy,policjanci, pogotowie, TIRY , wam przeszkadzaja paranoja do nnnnnnnnnnnnnn

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx6 
  • UFO_gość

    11.07.2013, 18:33

    a Tobie chyba wódka zryła banie

    sam jesteś śmieszny, wręcz żałosny. Najlepiej już dziś ubierz się w strój Johnego Rambo i podążaj z mini wyrzutnią rakiet na najbliższy poligon, tam okop się pieczołowicie i czekaj na niewidzialnego wroga, pozostań w kontakcie z generałem broni i ojcem Rydzkem - RAZEM URATUJECIE ŚWIAT!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 

    dzieciaki_gość

    11.07.2013, 22:24

    smiech

    faktycznie to badziewskie miasto to noclegownia dla trójmiasta najlepiej ogłosic cisze nocna tak jak kiedys była godzina policyjna

    Cytuj
    IP: 83.25.xx4.xx5 
  • mała_gość

    11.07.2013, 17:38

    A jak pomagają to Wam nie przeszkadza???

    Chłopacy robią dużo dobrego, tylko mieszkańcy naszego powiatu nie potrafią tego docenić! http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/198431,pruszcz-gd-zolnierze-nad-wisla,i d,t.html http://tczew.naszemiasto.pl/artykul/758234,tczew-ze-smiglowcow-niszczyli-lod-n a-wisle,id,t.html

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx7 
  • _gość

    11.07.2013, 17:50

    zgubili kolko czy jakas zebatke iszukaja ibeda dalej szukac

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • _gość

    11.07.2013, 17:52

    zgubili kolko czy jakas zebatke iszukaja i beda dalej szukac

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • _gość

    11.07.2013, 17:57

    buahahahahahahahahahaha!

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • mam dosc_gość

    11.07.2013, 18:11

    Ja mieszkam w Lubiszewie, moje dziecko boi się już wychodzić z domu bo myśli ze zaraz przylecą helikoptery. piloci są tak bezczelni że jak widzą ze ktoś na ziemi się na nich wkurza to jeszcze niżej lecą i robia ze 3 kółka nad domem. Nie wspomnę ze ciwiczą sobie w Lubiszewie lądowanie na wysepce. A te ostatnie loty w nocy to już przesada dziecko się obudziło z płaczem w nocy. I co niektórzy niech się nie mądrują że mamy sie przeprowadzić bo jak im się to podoba to niech sobie wybudują dom na pasie startowym. Niech zaczną sobie latać nad lasami albo nad morzem daleko nie mają, a te ich patrole to na g.... się zdają.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx4.xx4 
  • Pina_gość

    11.07.2013, 18:16

    zapraszamy częściej

    A ja zapraszam Panów Pilotów częściej do Szpęgawy :)

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • lika_gość

    11.07.2013, 19:43

    ciekawe terminy lotów

    Helikoptery latają na początku miesiąca kiedy dostaną nowy przydział paliwa -rano ,w południe,po południu i nocą, zdarza się się że lot trwa do 2 w nocy.Nocne loty odbywają się przy świetle księżyca/jakby działania w razie wojny odbywały się tylko podczas pełni księżyca/.Lata jeden śmigłowiec,potem dołącza drugi i latają jako para/hałas się wzmaga/ a nie do wytrzymania staje się huk podczas przelotu czwórki.Punkty kołowania to wieże kościelne i skraje miast i wsi ,w miejscu gdzie są ostatnie latarnie/ciekawe czy będą one świecić podczas działań wojennych?/Jeśli starczy paliwa to loty odbywają się pod koniec miesiąca aż do wyczerpania limitu paliwa.Jeśli latają bardzo nisko nad siedliskami ludzi to słychać piski ,świsty,zgrzyty ,jakby ten złom miał się rozlecieć w powietrzu.Póki co to pobliskie wioski i miasta "robią za osiedla talibów.A tak na marginesie -czy taki sprzęt zda egzamin w czasie wojny z udziałem nowoczesnego sprzętu? Co dają ćwiczenia polegają na lataniu w koło i wokół?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx9 
  • _gość

    11.07.2013, 19:55

    Hmmm.Jakoś na zachodzie tych Nowoczesnych Cudów techniki nie widać:)one latają dla naszego dobra żeby społeczeństwo dobrze spało :)bo wtedy wiadomo że jest bezpiecznie i nie grozi nam inwazja....

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx6 
  • 1234_gość

    11.07.2013, 20:36

    Właśnie znów latają słyszę już ten ... warkot. Zasypmy ich petycjami

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx6 
  • M....._gość

    11.07.2013, 21:10

    a niech latają

    Dokładnie przez Gniew i sąsiednie wioski też latają... A niech sobie lataja mi osobiście nie przeszkadzają, a że troche hałasu zrobią to wielkie halo!!!! Gdzieś ćwiczyć musza....

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx3 
  • aga_gość

    11.07.2013, 21:15

    Mój mąż służy w jednostce w Pruszczu a mieszkamy w Tczewie i w ogóle mi nie przeszkadzają te loty a wy ludzie nie przesadzajcie ze to taki wielki hałas że aż dzieci się budzą! Jak sąsiedzi awantury robią to nie słyszycie a jak śmigłowiec przeleci to problemy robicie! Marudy przestańcie pajacować i robić hrabiostwo z siebie!

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx5.xx3 
  • róża _gość

    11.07.2013, 21:29

    Witam mi przelot samolotow nie przeszkadza lubie czasem popatrzec jak lataja owszem chalas jest niech cwicza chlopaki W Szpegawie nawet przeszkadza londowanie pogotowia lotniczego na pobliskim boisku i ma pelny zakaz londowania w Szpegawie londuje w Dabrowce Tczewskiej

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx3 
  • ggg_gość

    11.07.2013, 22:16

    jw

    beznadziejne komentarze większość żołnierzy w Pruszczu to kierowcy z zlikwidowanej jednostki saperów z Tczewa .Zlikwidujcie śmigłowce i zapiszcie się do urzędu pracy albo flexa

    Odpowiedz
    IP: 89.231.xxx.xx3 
  • jas_gość

    11.07.2013, 22:44

    W Pruszczu nie latają bo tam są cała dobę korki

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • jas _gość

    11.07.2013, 22:45

    fajne fotki

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • ostatni_gość

    11.07.2013, 23:03

    helikoptery

    sa przepisy co do wysokosci lotu nad miastami widac ze wojskowych helikopterow nie obowiazuja ale jest taki numer pod ktorym pan przyjmuje zażalenie i loty sa odwolane w trybie natychmiastowym

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx8.xx1 
  • aaa_gość

    11.07.2013, 23:42

    a

    ja równiez mieszkam w Milobadzu i potrafia tez latac 1 a nawet 2 w nocy. Dziecko mi sie budzi do tego ja kprzeleci centralnie nad domem to w oknach az szyby drża. To jest jakas paranoja niechc cwicza sobie ale gdzies nad lasami. Jakby bylo ich malo tu na pomorzu? Ale jest mnóstwo terenów nie zamieszkalych.

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx9.xx1 
  • _gość

    11.07.2013, 23:54

    przeleciał kolejny ;] pięknie !!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx9 
  • _gość

    11.07.2013, 23:56

    I znowu na czyzykowie lataja a juz ok 24h godziny jest. ...niech sobie w pruszczu lataja a nie tu...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx2 
  • gosc_gość

    11.07.2013, 23:59

    a nowym mieście też !!!!

    Odpowiedz
    IP: 213.241.xx5.xx5 
  • as1234_gość

    12.07.2013, 00:15

    ja chcę spać !!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx0 
  • gość_gość

    12.07.2013, 00:55

    ta...

    nad moim domem też przelatują, a niedaleko nawet lądują i z powrotem wracają na niebo (nawet fajny widok) nie mówię, że nie przeszkadza, ale jak muszą to muszą. jestem tylko ciekaw jaka będzie reakcja tych wszystkich jak coś poważnego się stanie. znając polską mentalność teraz przeszkadza, ale jak nie daj Bóg coś się stanie z pewnością padnie pytanie "gdzie oni wszyscy byli"

    Odpowiedz
    IP: 37.30.xx2.xx1 
  • szpęgawa_gość

    21.08.2013, 23:42

    wypadek

    Prędzej się stanie jak podczas ich prób zdaży się wypadek i będą ofiary, a potem będą przeprosiny bo awaria maszyn. W d..ę z taką armią, co odkupią czyjeś życie ?

    Cytuj
    IP: 31.0.xx6.xx9 
  • as1234_gość

    12.07.2013, 01:17

    jest godz 01:17. proszę !!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx0 
  • jojo_gość

    12.07.2013, 08:25

    naloty

    Przecież mogą omijać Tczew są pobliskie tereny które nie są aż tak zaludnione ale po co lepiej denerwować ludzi i udawadniać że wojsko ma rację i nikt go nie ruszy .parę miesięcy temu w pewnej okolicy ludzie sie skrzykneli na portalach i zakupili wskazniki laserowe i gdy samolot przelatywał kto słyszał swiecił laserem w samolot wtedy wojsko zainteresowało sie w drugą stronę i przeloty ustały .więc może to jakiś pomysł dla zorganizowanych tczewian ? na marginesie bardzo fajny to widok jak na samolocie widać mnustwo światełek :)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx7 
  • _gość

    13.07.2013, 14:30

    Ludzie co z wami!

    Odnoszę wrażenie, że to jakiś absurd! To nic nikomu nie przeszkadza oprócz śmigłowców które latają raptem 4 dni w tygodniu. Osobiście bardziej przeszkadza mi kolej miejska, regionalna oraz nastolatkowie wariujący na skuterach nie spełniających normy hałasu wytyczonej dla ruchu drogowego. Może kupmy wskaźniki laserowe i świećmy maszyniście po oczach? Albo kierowcom skuterów... - To oczywiście żart. W tym wypadku należało by zmądrzeć i dojrzeć do pewnych spraw. A nadwrażliwych wysłać w busz. Sprzedajcie kraj, wojsko, ziemie i w rezultacie siebie! Wyzbądźcie się wszystkiego!

    Odpowiedz
    IP: 164.127.xx3.xx4 
  • Lucas_gość

    31.07.2013, 20:39

    nie chcę takiej armii

    latają w kółko na wysokości około 50m nad ziemią przez kilka godzin w jednym miejscu zagłuszając kompletnie wszystko i nie dając żyć ludziom. Mamy 5 miesięczne dziecko które jest ustawicznie wybudzane. Wielka mi armia, nieprzyjaciela zanękają na śmierć hałasem z tych padlin? W sumie to nie widzę różnicy między nieprzyjacielem a takim obrońcą. Proponuję żebyśmy się zebrali na wojskowym osiedlu w Pruszczu i pododawali gazu w nocy

    Odpowiedz
    IP: 178.180.xx4.xx7 
  • Szpęgawa_gość

    21.08.2013, 23:34

    przepisy lotnicze

    http://www.aeroklub-lodz.pl/pages/ZASADY%20RUCHU%20LOTNICZEGO.pdf polecam str 22 Żenujące są komentarze osób nie związanych ze sprawą. Normalnym jest że hałas jest czymś ujemnym , stąd przepisy BHP mówiące o nadmiernym hałasie. Co innego przelot samolotu czy śmigłowca, a co innego notoryczne przeloty na zaniżonym pułapie Pruszczaki nie tylko nam utrudniają normalne życie http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,7657809,Smiglowce_lataja_nad_bl okami _i_nie_daja_ludziom_spac.html Pozew zbiorowy całego osiedla i pobliskich miejscowości może coś zdziałać. Za szkolenie trzeba płacić, jak chcą się szkolić czuimś kosztem, niech płacą słone pieniądze na rozwój dla mieszkańców to się im odechce

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx6.xx9 
  • Tadeusz_gość

    29.07.2016, 09:12

    nocne loty

    Mieszkam w Pruszczu Gdańskim. Jak przeczytałem że w innych miejscach też hałasują, zrobiło mi się lżej na duszy. A tak na poważnie to ten "sprzęt" nie jest w stanie zadziałać jako obronny. Taki raban jak oni robią postawi każdego wroga na nogi. A zestrzelić tego latającego żółwia to przy dzisiejszej technice wojskowej żadna sztuka. Wystarczą Trzy Bazuki i pozamiatane. Polska Armia? Śmiechu warte!!!

    Odpowiedz
    IP: 185.26.xx0.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.