"Generale - jesteś winien" - 30. rocznica wprowadzenia stanu wojennego w Tczewie

30. rocznica wprowadzenia stanu wojennego w Tczewie (fot. tcz.pl)
"Generale - jesteś winien" - 30. rocznica wprowadzenia stanu wojennego w Tczewie

zobacz galerię zdjęć: 6
Wczoraj (13. grudnia) także w Tczewie uczczono pamięć ofiar komunistycznego reżimu. Tczewianie w 30 rocznicę wprowadzenia stanu wojennego spotkali się m. in. przed pomnikiem 30-lecia Solidarności w Parku Kopernika.

W uroczystościach wzięli udział przedstawiciele władz miasta i powiatu, młodzież szkolna, duchowieństwo oraz kombatanci i internowani w czasie stanu wojennego.

- Musimy pamiętać o naszych korzeniach. Nie możemy zapomnieć tamtych dat, tamtych dni. 30 lat to dużo - dla wielu te wyryte na tym pomniku daty, to zamierzchła historia, ale nie możemy o niej zapomnieć - mówił prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.

Uroczystość poprowadził Kazimierz Smoliński, który podkreślał, że w wyniku stanu wojennego śmierć poniosło nie mniej niż 91 osób, a internowano ponad trzy tysiące.


- Generale - jesteś winien - i to winien podwójnie. Nie tylko za to, że wprowadziłeś stan wojenny, który zmienił życie tylu ludzi, ale również dlatego, że dziś mówisz, że zrobiłbyś to jeszcze raz - mówił.

Wczoraj w kościele NMP Matki Kościoła odbyła się także msza za ojczyznę, a działacze "Solidarności" spotkali się przed tczewskim Eatonem. W 2006 roku na ścianie portierni zakładu FPS Polmo (dzisiejszy Eaton) osłonięto tablicę upamiętniającą 22 internowanych tczewian. Znajdziemy tam nazwiska Jerzego Bandrowskiego, Jana Belinga, Andrzeja Bunikowskiego, Leona Czapiewskiego, Romana Detlaffa, Konrada Gajewskiego, Antoniego Jędrzejewskiego, Jerzego Jagody, Andrzeja Kaszuby, Tadeusza Kruża, Leszka Lamkiewicza, Jerzego Lamkowskiego, Kazimierza Maciejewskiego, Stanisława Milewskiego, Stanisława Mrozka, Mariana Piekarskiego, Romana Szlagowskiego, Andrzeja Staśkowskiego, Mariana Stawickiego, Romana Urbańskiego, Ryszarda Walenczewskiego oraz Stanisława Zwolickiego. Na tablicy wyryto słowa autorstwa Jana Pawła II - "Wolności nie można tylko posiadać, nie można jej zużywać. Trzeba ją stale zdobywać". Na obszerną relację z uroczystości - zawierającą m. in. rozmowy z internowanymi - zapraszamy wkrótce do naszego działu Telewizja Internetowa .

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (47)
dodaj komentarz

  • -3

    amplifier_gość

    14.12.2011, 00:55

    ...

    Zamiast wybaczyć,to kopią leżącego..Oj nieładnie narodzie !!! Jestem ciekaw jakby postąpili inni na jego miejscu,by się prędzej zesrali w majty niż dokonali odpowiedniego ruchu.Generał wybrał mniejsze zło i tak musiało być. P.S. Najlepsze jest pewnie to że większość jego przeciwników to młodociana banda, która gów..o wie o tamtych czasach..

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • +1

    _gość

    14.12.2011, 09:04

    ty komunistą musisz być

    Cytuj
    IP: 80.52.xx3.xx8 
    +3

    Miron_gość

    14.12.2011, 11:32

    Trochę historii

    Jaruzela ten tchórz i zdrajaca powinien być zdegradowany do stopnia szeregowca. Powinien dostawać 800 zł emerytury i stać w kolejkach do lekarza, a nie że go po najlepszych szpitalach wożą za nasze pieniądze. Stan wojenny wprowadził bo się bał o swoją dupę, nawet prosił o pomoc ZSRR. No ale SB-ki, Ub-ki, ZOMO-owcy i inna hołota zawsze będzie bronić towarzysza genierała bo sama się o swoją dupę boi. http://www.youtube.com/watch?v=I175MRXX0_Y

    Cytuj
    IP: 95.48.xx9.xxx 
  • +7

    Gość_gość

    14.12.2011, 01:43

    Zadziwiające że do dziś nikomu nie spadł włos z ..

    ..głowy za stan wojenny,a przecież wtedy zginęło ~100ludzi. Zadziwiające że w mediach do dziś wygłaszane są poglądy o bohaterskim generale, który obronił nas przed interwencją Rosji. Jest wiele dokumentów świadczących o tym że tak nie było - stenogramy z rosyjskich posiedzeń partyjnych ujawnione przez rosyjskiego historyka Bukowskiego itd itp Są nawet dokumenty świadczące o tym że Jaruzelski prosił Rosję o ewentualne wsparcie gdyby sam sobie nie radził, a oni mu odmawiali. Jak można teraz przeciwstawiać dokumenty i poddawać w wątpliwość ich wagę na podstawie słów kreatur, które służyły ZSRR takich jak Ciosek, Jaruzelski, Miller itd - w mediach wczoraj robili furorę jako eksperci. Dla tych, którzy nie znają życiorysu Jaruzelskiego polecam film "Towarzysz Generał" - zobaczcie sami co to był za "bohater" tu link: http://www.youtube.com/watch ? v=I175MRXX0_Y

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • +3

    Gość_gość

    14.12.2011, 10:38

    działający link http://tnij.org/omnj

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • +6

    baba_gość

    14.12.2011, 07:48

    do prowadzącego..

    Takie słowa w ustach kogoś, kto chce zająć się w swej dalszej karierze życiowej sprawami obrażania wiary? Gdzie tu tolerancja, wyrozumiałość i zrozumienie dla starego schorowanego człowieka? Każdy Polak umie tylko krytykować innych... Ale żal...:(

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xxx 
  • +5

    _gość

    14.12.2011, 10:47

    Gość

    Ten stary schorowany człowiek nie poniósł najmniejszej odpowiedzialności, mimo że wiernie służył ZSRR, zwalczał AK, wprowadził wojska do Czechosłowacji i gnębił swój naród. Tylko dlatego że zbrodniarz dożył jak pączek w maśle późnej starości ma być teraz głaskany? Powiedz to rodzinom które dziś mogą tylko odwiedzać groby bliskich jeśli wiedzą gdzie one są. Towarzysz generał robił karierę wojskową w czasach największego terroru w Polsce, czynne uczestniczył w aparacie który zabijał ludzi tylko za to że nie czuli mięty do Rosji

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xxx 

    Zyga_gość

    15.12.2011, 16:47

    Obrażanie wiary?

    A co ma rozliczenie mordercy jakim był Jaruzelski do obrażania wiary? No chyba ,że wierzysz w Lenina, Marksa, czy np. właśnie Jaruzela :)

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx2 
  • +1

    cheb_gość

    14.12.2011, 08:02

    Olewam ciepłym moczem wydarzenia organizowane przez Gazetę Polską...tyle w tym temacie

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • Tribuns_gość

    14.12.2011, 21:54

    Sam się olej ciepłym moczem, jak dasz radę. Na dobrą sprawę przydałby ci się zamiast ciepłego moczu zimny prysznic, trochę byś oprzytomniał, bo rozumu to ty za dużo nie masz. PO (policja obywatelska) potrzebuje takich wyjałowionych z Polskości pożytecznych idiotów. PS. Tylko się nie utop tym swoim ciepłym moczem.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx1 
  • +9

    Jacek_gość

    14.12.2011, 08:39

    Dlaczego miasto Tczew i powiat tczewski daje sie wrobic w akcje PiSowską? Przeciez każdy rozumie tragizm tamtch wydarzeń. I nie jest spadkobiercą tego PiS, a cały naród. Więc pytam się dlaczego P. Smoliński? (PiS). Czy Tczewa nie stać na zorganizowanie takiej uroczystości bez partyjniactwa??? Dlatego część mieszkańców Tczewa może mieć obrzydzenie to takich obchodów. Oczywiście służnych obchodów.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx3 
  • -7

    _gość

    14.12.2011, 09:44

    Jeśli nie PiS, to kto? Może PO?

    http://foros.salon24.pl/373050,jak-platforma-uczcila-30-rocznice-wprowadzenia-stanu-wojenn ego

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx2 
  • +13

    PLUSUJEMNY_gość

    14.12.2011, 09:03

    A Genio KOMBATANT na pierwszym planie.

    Czy oprócz tych,którzy musieli tam być "z urzędu", byl tam ktos jeszcze?Tłumów nie widzę.SMOLIŃSKI w tym kapeluszu wygląda jak przywódca cygańskiego taboru!Genek,jak jeszcze raz zobaczę cię na takiej imprezie-koniec z piwem!

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx6.xx0 
  • -1

    131981_gość

    14.12.2011, 09:35

    biografie milicjantów

    podobno ma wyjść książka o tamtym czasie, ale napisana przez zomowców, jak oni to widzieli z drugiej strony...może być ciekawa...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • -2

    łowca_gość

    14.12.2011, 14:42

    Ciekawa..

    Szczególnie dla sadystów.

    Cytuj
    IP: 83.20.xxx.xx4 
  • +3

    taki sobie_gość

    14.12.2011, 09:38

    Zgadzam się z Jackiem. Pozatym Historia jest jaka jest. Ani czarna ani biała. Wszystkie wydarzenia mają swoje przyczyny. Tylko my odbieramy je różnie w zależności od tego jacy jesteśmy, na kim się wzorowalismy, kogo słuchaliśmy, co czytamy lub nie. Wkurzają tylko ludzie mający wtedy 16 lat, którzy podpinając się umiejętnie pod "historię" robią teraz karierę jako zasłużeni. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx1.xx0 
  • -1

    C>K>M

    15.12.2011, 20:50

    Czarno-bielenie historii to skutek uboczny demokracji. Kiedyś, państwo szło na wojnę, bo król chciał podbić nowe ziemie i tyle było gadania. W dobie demokracji, trzeba najpierw ewentualnego przeciwnika zohydzić. Więc zawsze musi on być tyranem, terrorystą i zjadać dzieci.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +15

    ._gość

    14.12.2011, 10:26

    SKANDAL

    Smoliński prowadzi uroczystość kim on był wtedy jaki ma mandat społeczny przemawiać w tym miejscu byli ludzie których internowano tacy jak Stanisław Milewski ,dlaczego nie udzielono tym ludziom głosu,a przyjechali specjalnie na tę 30 rocznicę .Wyszło na to że to PiS walczył z komuną ,a reszta była w ZOMO.Gdybym wiedział że będzie to tak przeprowadzone to bym to odpuścił.

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx4.xx4 
  • -3

    łowca_gość

    14.12.2011, 14:40

    To nie PiS...

    walczył z komuną. Ale tak się złożyło, że ci co walczyli z komuną są w PiS a SB-cy, ZOMO-wcy i TW są w PO i ......walczą z PiS-em. Smoliński "prowadził" bo ty pewnie byś tego nie zrobił. Ciekawi mnie czy ta strona, która wtedy pałowała też obchodziła 30 rocznicę radosnych (dla nich) chwil, kiedy mogła ulżyć swoim sadystycznym upodobaniom.

    Cytuj
    IP: 83.20.xxx.xx4 
  • +7

    P.C._gość

    14.12.2011, 10:34

    Zgroza

    Panie Jacku. Byłem i jestem bezpartyjnym. Nie jestem zwolennikiem żadnej organizacji partyjnej. I zgadzam się z Panem (niestety). Kolejna szopka. Pan Kaziu musi zaistnieć. Bądź to przy Nergalu, bądź to przy zbieraniu pieniędzy na pomnik ale musi być! Nic to, że kolejny raz przepadł w wyborach. Z dwa lata wejdzie kuchennymi drzwiami do sejmu. Ale będzie gadanie o pośle, synu ziemi Tczewskiej, który DUŻO zrobił dla niej.

    Odpowiedz
    IP: 193.227.xx3.xx1 
  • +2

    Gość_gość

    14.12.2011, 10:36

    Kopią leżącego? Karierowicz systemu komunistycznego do dziś nie odpowiedział za NIC. Pobiera 9tys emerytury, leczy się w najlepszych klinikach podczas gdy ludzie przez niego ciemiężonym odmawia się leczenia raka bo już wiek ich do tego nie kwalifikuje. Ty to nazywasz kopaniem leżącego? Biedny ten Jaruzel oj biedny

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • +6

    ja_gość

    14.12.2011, 10:37

    bzdura

    zamiast zadawać pytania "co dalej, jak żyć, co przyniesie jutro" posypujemy rany solą. co za społeczeństwo...

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xxx.xx1 
  • +8

    ._gość

    14.12.2011, 12:19

    ZJAZD KONFIDENTÓW 1981 ROKU

    Część tych co stali to są byłe wtyki SB ,a teraz stoją jako wielcy męczennicy Stanu Wojennego .

    Odpowiedz
    IP: 95.41.xx5.xx3 
  • +1

    ghjnhjfdh_gość

    14.12.2011, 13:02

    Uroczystości

    Jeśli chodzi o ilość zwykłych mieszkańców Tczewa pięć osób ze mną! Z tych zniczy mogli ułożyć np. 13.12,bo trochę ich tam było!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • +2

    Wyborca PiS_gość

    14.12.2011, 13:21

    List do wyborcy Platformy

    Piszę do ciebie, bo jesteś typowym wyborcą PO. Być może w 2005 r., podobnie jak ja, chciałeś POPiS-u. Kiedy okazało się to niemożliwe, uwierzyłeś mediom i widziałeś w PO zbawienie dla Polski, a w PiS-ie samo zło. Spokojnie patrzyłeś, jak do służb specjalnych wracają starzy esbecy, zwłaszcza wojskowi, a także jak próbowano zastraszyć IPN oraz niepokornych naukowców i dziennikarzy. Za twoim przyzwoleniem walkę z korupcją zamieniono w farsę. Popierałeś kręcenie lodów w służbie zdrowia i nie protestowałeś, gdy Miro i Zbycho grali za nasze pieniądze po nocnych rozmowach na cmentarzu. Kiedy zginął prezydent, na którego wprawdzie nie głosowałeś, ale był również twoim prezydentem, nie przyjechałeś na jego pogrzeb. Widziałem kogoś podobnego do ciebie na ulicach Warszawy w dniu przywiezienia ciała Lecha Kaczyńskiego. Może wtedy jeden raz byliśmy razem. Od tej pory jednak popierałeś wszystkich, którzy obrażali pamięć poległych i szydziłeś z każdego, kto próbował się dowiedzieć, co naprawdę stało się w Smoleńsku. Miałeś do tego prawo, bo przecież to twój wybór, czy będziesz mógł spokojnie patrzeć w lustro, czy też dasz radę patrzeć tam tylko po założeniu zamglonego „Szkła kontaktowego”. Dzisiaj jednak nasze rozrachunki mają inny charakter. Wybrany przez ciebie rząd postanowił wyciągnąć z naszych kieszeni po kilka tysięcy złotych, by dopłacać do emerytur Greków i przywilejów Włochów. Ja się na to nie godziłem. Jeżeli masz w nosie naszą suwerenność, to twoja sprawa. Jednak jako zwolennik liberałów powinieneś szanować pieniądze. Chcesz dać się ograbić – proszę bardzo. Jednak ja za twoje wybory nie muszę płacić. Nie żądam, byś odpracowywał za mnie dwa dodatkowe lata do wieku emerytalnego. Za kilka lat i tak może tu nie być żadnej sensownej pracy. Jednak trzy tysiące, które w przyszłym roku oddasz z mojej kieszeni na ratowanie euro, to czyste złodziejstwo. I nie mów mi, że rezerwy NBP, które na to pójdą, nie mają nic wspólnego z moją i twoją sytuacją. Jeżeli można nimi płacić na strefę euro, to pewnie też można było np. spłacić nasze długi albo podwyższyć emerytury. Jeżeli więc nie chcesz, bym uważał cię za złodzieja, przyślij na mój numer konta 3 tys. zł z dopiskiem „zwrot za szaleństwa moich polityków”. W obiecane 300 mld z Unii raczej nie wierzę. Chyba że właśnie tyle mają nam ostatecznie wyciągnąć z podatków. Za każdym razem, gdy twój rząd będzie mnie okradał, będę cię prosił o zwrot gotówki. Jeżeli cię na to naprawdę stać, możesz dalej ten rząd popierać. Jak mówił guru polskiego liberalizmu, „nie ma darmowego obiadu”, tym bardziej nie ma darmowych szaleństw. Gdybyś, którego dnia, zechciał mnie potraktować jak Greków i Włochów i dopłacić do mojej emerytury i dodatkowych wolnych dni od pracy, zacznę cię naprawdę lubić. W końcu może nie popieram PO, ale jestem takim samym człowiekiem jak mieszkaniec Rzymu czy Aten. Z poważaniem

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • ._gość

    14.12.2011, 15:34

    TY PISIORKU

    zmień leki refundowane na pełnopłatne bo te ci szkodzą

    Cytuj
    IP: 77.115.xx9.xx9 
    +1

    Wyborca PiS_gość

    14.12.2011, 16:58

    Do "gościa"

    Czy tylko tyle masz do powiedzenia? Może chciałbyś wymienić poglądy na temat polityki zdrowotnej swoich ulubieńców?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • +6

    tczewiak_gość

    14.12.2011, 15:00

    Pan Smolinski

    no nie moge wytrzymac jak widze na zdjeciu bylego posla pisu staroste itd ale najwaznijesza funkcja prezesa stoczni!! czy ci zwiazkowcy sa glupi?? pan smolina zarabial bedac prezesem po ukladach politycznych ponad 15 tys zl!! a pozniej i tak doprowadzil stocznie do upadku!! nie moge patrzec na tego goscia!!

    Odpowiedz
    IP: 83.29.xx7.xx0 
  • -2

    Wyborca PiS_gość

    14.12.2011, 16:51

    do "tczewiaka"

    Jeśli nie możesz wytrzymać, to puść, albo nie patrz, ale przede wszystkim nie pisz głupot! Pan Smoliński nigdy jeszcze nie był starostą. W czasie, kiedy pan Smoliński był prezesem Stoczni Gdynia, to miała się coraz lepiej - była skutecznie i fachowo restrukturyzowana. Natomiast upadek tej stoczni, jak i całego przemysłu stoczniowego w Polsce, to skutek rządów Platformy Obywatelskiej z premierem Tuskiem na czele. Sławetny minister Grad ze swoimi "katarskimi inwestorami" dokonał tego zniszczenia. Szczegóły na stronie http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-stoczniach.html

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • -1

    mropenvitamine_gość

    14.12.2011, 15:10

    Panie Smoliński w czasie przewrotu majowego zgineło w Polsce 215 wojsowych i 164 osoby cywilne. I to w ciagu 3-4 dni. A to wszystko dzieki Pilsudskiemu, ktoremu obecnie stawia sie pomniki. Morderstwo w imie demokracji to czyn bohaterski, prawda? Wygranych przeciez nikt nie sadzi.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx4 
  • +3

    ._gość

    14.12.2011, 15:41

    A GDZIE WIELKI DZIAŁACZ

    Kullas nie mogę zrozumieć że go nie było chyba że klęczał cały ten czas i się modlił

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx4.xx7 
  • +1

    ggvk_gość

    15.12.2011, 22:03

    Kulas był na mszy,bo widziałem na Tetce,ale w parku go nie widziałem!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • Kony_gość

    14.12.2011, 16:26

    A Pamiętasz.....

    Konrad Gajewski Noc z 12 na 13 grudnia 1981 roku, godz. 00:15. Pukanie do drzwi, żona pyta: "Kto tam?" Słyszę słowa: "My z centrali związkowej do pani męża, proszę otworzyć drzwi." Żona odpowiedziała: "Męża nie ma w domu, jest w Gdyni, przyjedzie jutro rano." - tak byliśmy z żoną umówieni. Wiedzieliśmy doskonale, że to SB. Wychodzę na balkon, ale tam na dole stoi milicjant z pistoletem gotowym do strzału. Słychać jak łomami rozbijają zamki u drzwi. Wchodzę do pokoju, trójka moich dzieci wtulona w siebie, siedzą na wersalce. Do pokoju wpada sześciu funkcjonariuszy SB i MO z łomami i pistoletami w rękach. Mówią: "Proszę się ubierać, jest pan aresztowany." Jeden z nich próbuje mi założyć kajdanki na ręce. Mówię: "Wstydu nie macie, jest Was sześciu, a ja sam." Po tych słowach, funkcjonariusz chowa kajdanki. Żegnam się z dziećmi i z żoną. Wychodzimy, spojrzałem jeszcze raz na rozbite zamki u drzwi............. Była to najsmutniejsza Wigilia w moim życiu. W celi śpiewaliśmy kolędy, cały czas myślami byłem w domu, czułem, że coś się tam wydarzyło. Po świętach Bożego Narodzenia przyjechała do mnie żona. Poprosiłem Ją: "Powiedz mi co się stało, muszę poznać całą prawdę." Była zaskoczona, że coś wyczułem, nie miała innego wyjścia, musiał mi powiedzieć: "Następnego dnia po Twoim aresztowaniu Piotruś zasłabł i stracił przytomność. Zabrali Go do Akademii Medycznej w Gdańsku, gdzie po dokładnych badaniach stwierdzili guz mózgu. Prawie nie ma nadziei na uratowanie Mu życia." Zakręciło mi się w głowie, w oczach pojawiły się łzy, zasłoniłem twarz rękami, żeby nikt tego nie widział, bo sala widzeń była pełna ludzi. Zacząłem mówić szeptem: "Boże, dlaczego to wszystko wali się na moje barki, na barki mojej rodziny, ja tego chyba nie wytrzymam. Matko Boska, proszę Cię dodaj mi siły, abym przetrwał." Nie pamiętam już o czym dalej rozmawiałem z żoną. Koniec widzenia, klawisz odprowadza mnie do celi..........................W Wejherowie wsiadam do kolejki elektrycznej, jest tłoczno i bardzo gorąco, ściągam kurtkę. Ludzie zaczynają się ode mnie odsuwać, a ja zastanawiam się co się dzieje. Po chwili zrozumiałem o co chodziło, na swetrze miałem przypięte znaczki "Solidarności". Jestem w Tczewie, zbliża się godzina policyjna, muszę się spieszyć i tak po kolei wpadam do matki, następnie do żony Lamkiewicza, bo rano jedzie w odwiedziny do Leszka i w końcu do domu. Jest sobota, 6 luty 1982 r. W niedzielę jadę do Akademii Medycznej, zdążyłem, Piotruś jeszcze żyje. Lekarz mówi, że to są ostatnie godziny Piotrusia. Do mnie to nie dociera, cały czas myślę, że to tylko sen. W poniedziałek jadę do K.W.M.O. w Gdańsku. Twierdzą, że nie są przygotowani na rozmowy ze mną. Proszę przyjechać jutro. Ale w poniedziałek umiera Piotruś. http://internowani.xg.pl/index.php?type=article&aid=340

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx5.xx4 
  • beno_gość

    14.12.2011, 20:22

    `

    Więcej nie dało się napisać? Pewnie kopiuj - wklej z netu.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx1 
  • +1

    Fafa_gość

    14.12.2011, 16:31

    My Was znamy panowie!

    Część z tych na tablicy to awanturnicy i pijacy co to nie mogli sobie w pracy poradzić ,albo mieli problemy z alkoholem w pracy i zapisali się do Śolidarności,aby nikt się ich nie czepiał--tak,tak panowie!Nie wstyd Wam wisiec na tej tablicy!!!Na internie mieli lepiej niz na wczasach FWP -paczki dla rodzin,bimber,piłka,tenis itd,itp.Wczasowli,gdy inni pracowali sumiennie .Teraz wielcy kombatanci--może będziecie się starac o emerytury kombatanckie?.Ńie wypada mi operować nazwiskami,ale wiecie o kogo chodzi internowani.Opiszcie co sie w Tczewie dzialo to się pośmiejemy--bo nie działo się nic!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx5 
  • +5

    BELZEBUB_gość

    14.12.2011, 17:49

    ŻENADA

    A PO KTÓREJ STRONIE BYŁ WTEDY KULAS? BO SŁYSZAŁAM OL PZPR...

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx3 
  • ._gość

    14.12.2011, 19:40

    .

    ZA INNA RZECZ, PANOWIE Z ,,SOLIDARNOŚCI" WAS POWINIEN ROZLICZYĆ NARÓD...Z GRUBBBĄ KRECHĘ MAZOWIECKIEGO, KTÓRA SPOWODOWAŁA, ŻE DZIŚ TAKI URBAN, KWAŚNIEWSCY, JARUZELSKI TO C E L E B R Y C I , MAJĄCY SWOJE SZPITALE, WCZASY NA MALEDIWACH, A STOCZNIA PO RZĄDACH TAKIEGO DYREKTORKA JAK TEN NA ZDJĘCIU UPADŁA, ? MACIE ODROBINĘ PRZYZWOITOŚCI??? TO ROZDAJCIE SWOJE APANAŻE BIEDNYM, KTÓRYMI LUDZIE ZOSTALI PRZEZ WAS...MÓJ OJCIEC STRAJKOWAŁ W STOCZNI, ROK 1970, LATA OSIEMDZIESIĄTE, ALE GO TAM NIE MA...BO MA GŁODOWĄ EMERYTURKĘ, A BANDA CWANIAKÓW OBROSŁA W PIÓRKA, CHOCIAZ CO ROBIŁA W TAMTYCH LATACH, TO BÓG JEDEN WIE...,,,KTO JEST BEZ WINY, NIECH PIERWSZY RZUCI KAMIEŃ,,," ZNACIE TO , BEZWSTYDNI??? JARUZELSKIEGO OSĄDZI BÓG, A WASZE SUMIENIA BRUDNE JUŻ TU NA ZIEMI ROZLICZAJA INNI...TCZEW TO DZIURA, ZNANI JESTEŚCIE WY I WASZA PRZESZŁOŚĆ. ŻAL.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx3 
  • +2

    Gość_gość

    14.12.2011, 21:45

    Rozterki moralne bandyty Jaruzelskiego mnie nie interesują. W całym swoim życiu czynił ZŁO, cały czas służył Rosji - prześledźcie życiorys tej kanalii. Podczas gdy on robił zawrotną karierę jako pupilek Moskwy, w więzieniach UB mordowano tysiące patriotów. Trzeba mieć mocno zorany łeb przez TVN który relatywizuje wszystko. Wczoraj w programie po dyskusji Cioska i Bieleckiego redaktor TVN zadał pytanie retoryczne - co mam powiedzieć swojemu 10letniemu synowi? Że Jaruzelski był bohaterem czy ludzie z nim walczący w 81. Jak ludziska możecie łykać taką sieczkę zTVNu? W co drugim programie przemyca się takie gów,o

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • +2

    _gość

    15.12.2011, 18:35

    Gościu żeby nie Jaruzelski to by ludzie biedę klepali 10 lat wcześniej

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • _gość

    14.12.2011, 22:06

    Mietek ktory raz jestes z nasza Polska flaga posrod z PIS U? WSTYD.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx7 
  • _gość

    18.12.2011, 23:45

    mietek to na starosc zglupial.chodzi zta flaga a ten PISiak co wasy zgolil napina ta kacza zapdnieta klatke.....

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx7 
  • +2

    tczewiak_gość

    14.12.2011, 23:12

    do wyborcy pisu!!

    Z tym starosta to sie pomysliem fakt! prosze mi tylko tutaj nie mowic ze pan smolinski ratoal stocznie gdynska ha ha!! tak ratowal ze upadla! unia nie zgodzila sie na ratowanie naszych stoczni bo byly zarzadzane przez takich ludzi jak smolinski!! przypominam ze zostal tylko prezesem ze wzgledow politycznych gdy pis byl przy wladzy!! tylko co pan smolinski ma wspolnego 13 grudnia? byl internowany?? pis przywlaszczyl juz sobie katoastrofe smolenska a teraz probuje 13 grudnia!! zacytuje klasyka Pana FRASYNIUKA: JAREK NIE PIERD... NIE BYLO CIE TAM!!!! to taka metafora odnosnie pana smolisnkiego!!! Pan smolinski niech skupi sie na swojej pseudo dzialalnosci ktora chce podjac a moze juz podjal a mianowice walki z sektami uczuciami religijnymi itp ha ha bardzo ambitne ale lepiej dla POLSKI ze bedzie robil sobie szopke niz zajmowal sie powaznymi sprawami!! narod pokazal mu gdzie jego miejsce w wyborach!!

    Odpowiedz
    IP: 83.29.xx7.xx0 
  • Gość_gość

    15.12.2011, 23:09

    Nie odbieraj prawa do oceny tamtych czasów ludziom którzy w tych wydarzeniach nie uczestniczyli - to paranoja. Na tej zasadzie nie można ocenić postępowania Hitlera bo Cię tam nie było? Tok myślenia rodem z TVN

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • -3

    cheb_gość

    15.12.2011, 07:51

    Do tribuns

    Nie ty bedziesz mnie uczuł Polskości i oceniał czy jestem z niej wyjałowiony czy nie.. Polskość to naszczęście nie tylko Gazeta Polska...i nikt nie będzie sobie jej przywłaszczał.. BTW PO olewam tak samo...nie lubie tylko jak ktoś pod pretekstem upamiętnainia wydarzeń historycznychu prawia swoją żałosną politykę. Jak ktos tego nie widzi to bardzo mi przykro.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +1

    Gość_gość

    15.12.2011, 23:06

    Ależ te wydarzenia historyczne to była czysta polityka! Jak w uroczystościach uczestniczą politycy- żle, jak księża źle, jak młodzi którzy nie przeżyli tamtych czasów- źle, jak mohery źle. Paranoja

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • loco_gość

    15.12.2011, 07:58

    Agata

    Agata !! co ty tam robisz dziewczyno ? ;) Czyżbyś przeżyła stan wojenny ??

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +2

    miron_gość

    15.12.2011, 16:18

    jaruzelski na sybir

    http://www.tvn24.pl/-1,1728107,0,1,esesman-trafil-z-domu-starcow-do - wiezienia,wiadomosc. html

    Odpowiedz
    IP: 95.48.xx9.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.