Pseudokibicowski wybryk - nie uszanują nawet kościoła

Kibicowskie napisy pojawiły się nawet na kościele (fot. tcz.pl/archiwum)
Pseudokibicowski wybryk - nie uszanują nawet kościoła
Popisane klatki schodowe, pomazane ściany odremontowanych niedawno bloków, czy pokryte malunkami wiaty przystankowe - takie "dzieła sztuki" już nikogo nie dziwią. Głupota domorosłych "artystów" zaczyna poważnie drażnić, gdy wandale nie potrafią uszanować nawet obiektów sakralnych. Tymczasem, jak alarmuje nasz internauta, w ostatni czwartek (03.03) ktoś pomazał ściany kościoła NMP Matki Kościoła na Suchostrzygach. Wszystko po to, by zamanifestować swoją "miłość" do piłkarskiego klubu.

"Arka Gdynia wita w Tczewie" - częściowo zamazane napisem "LGFT", na dodatek opatrzone sporą dawką wulgaryzmów - taki obrazek zastaniemy na ścianach wielu tczewskich budynków. Teraz miejscem "artystycznych ćwiczeń" wandali stała się suchostrzycka świątynia. Kościelne mury wydały się komuś doskonałym miejscem do obwieszczenia swojej klubowej "miłości".

- Otóż w godzinach 17-19 nieznani sprawcy umieścili sprayem napisy o treści chuligańskiej na murach kościoła (od strony ulicy Kubusia Puchatka). Uważam, że powinni się Państwo tą sprawą zająć. - alarmuje nasz internauta, Krystian.



O napisach wymazanych przez pseudokibiców poinformowana została już policja, która przypomina, że tego typu wybryki grożą określonymi konsekwencjami.

- Ta sprawa to przykry chuligański wybryk. Chodzi o zniszczenie mienia. Wiemy, że proboszcz parafii chce jak najszybciej usunąć napisy szpecące kościół. - wyjaśnia asp. sztab.Dariusz Górski, rzecznik tczewskiej policji.

Nasz rozmówca apeluje jednocześnie do mieszkańców miasta o informowanie policji o wszelkich aktach wandalizmu, jakich jesteśmy świadkami.

Za ten akt wandalizmu nie należy winić wszystkich...

Napisy, które pojawiły się na murach kościoła w kręgu kibicowskim są lekko mówiąc "dziwne". Obok siebie widnieją, np. nazwy dwóch odrębnych, wojujących ze sobą od lat klubów. Zdaniem przedstawiciela tczewskiego klubu Arka Gdynia, cyt. "te napisy stworzyło jakieś dziecko, które swoim wybrykiem niszczy opinię o klubie i jego kibicach. Odcinamy się od tego typu aktów wandalizmu i potępiamy je - są one po prostu żenujące. Przez człowieka, który stworzył te napisy cierpimy my wszyscy, tak być nie powinno. Nie wrzucajcie całego świata kibicowskiego do jednego worka z bandytami i chuliganami - przez jeden wybryk jakiś dzieciaków nie potrafiących nawet dobrze pisać."

Zdaniem innego przedstawiciela klubu Arka Gdynia, cyt. "Ten artykuł jest żenujący. W tym mieście są ważniejsze sprawy niż dwa napisy na kościele robione przez dzieci. Co do Arki to nie ma innego stanowiska niż powyższe. Jest nas wielu i każdy ma inne spojrzenie. Są kretyni piszący po kościołach i ludzie inteligentni, wykształceni, którzy zajmują się poważnymi sprawami. Na stadionie tak jak w życiu znajdziesz każdą grupę społeczną - a, że "baranów" jest wielu to nie wina kibiców."


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (94)
dodaj komentarz

  • -11

    `_gość

    05.03.2011, 00:14

    :(

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx7 
  • +7

    haha_gość

    05.03.2011, 10:47

    haha

    Ludzie zobaczcie to kibic na 2 fronty napisał wszystkie napisy tym samym sprayem nawalcie mu za to !

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • -12

    jol_gość

    05.03.2011, 00:18

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego wulgarność ---

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx8 
  • -11

    Rokicka_gość

    05.03.2011, 00:21

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego wulgarność ---

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx1 
  • -12

    _gość

    05.03.2011, 00:55

    JPAG

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx3 
  • +17

    _gość

    05.03.2011, 01:02

    Jestem Kibicem Arki ale takiego czegoś się nie robi ;/ Żal mi tego który to pisał ..

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx5.xx0 
  • +22

    ateista_gość

    05.03.2011, 01:16

    Jestem ateistą, ale uszanowac czyjeś świętości potrafię. Nie rozumiem jak można tak kościół pomazać. Żadnej kultury osobistej po prostu aż szkoda słów.

    Odpowiedz
    IP: 82.145.xx0.xx6 
  • -7

    prezesr

    05.03.2011, 03:33

    haha

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego wulgarność ---

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +20

    wojtek..._gość

    05.03.2011, 05:19

    i wybryk jednego gówniarza szkaluje wszystkich prawdziwych kibiców czy to arki,czy lechii. co im to kurcze daje??

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx6 
  • -6

    _gość

    05.03.2011, 09:52

    taaaa?

    A co się dzieje w drodze na mecz? Białe,zielone,butelkowe i puszkowe...oooo

    Cytuj
    IP: 83.11.xx2.xx1 
  • +14

    8520_gość

    05.03.2011, 06:48

    Żałosne

    Moim zdaniem to już przegięcie !!! Żenada .. I co w kolejne miejsce trzeba monitoring dać ;0

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx6 
  • +20

    C>K>M

    05.03.2011, 09:52

    A kibice jak zwykle swoje, nie wierzę, że nie wiecie kto to zrobił, lub, że nie macie możliwości, by się dowiedzieć, w tak zwanym oślim wieku każdy robi jakieś przewały jedynie po to, by zyskać rozgłos lub "szacunek". Jestem pewien, że w jakimś kręgu autor tego "dzieła" się nim pochwali. jeżeli naprawdę leży wam na sercu opinia o kibicach, to dowiedzcie się kto to, przejdźcie się do niego i powiedzcie mu, że nieładnie zrobił. Moglibyście też wpaść na pomysł, żeby jako kibice pomóc te bazgroły usunąć.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -4

    gosc_gość

    05.03.2011, 09:58

    wiem kto he

    mariuch i seba pewno to zrobili!!!!gówniarze

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx4 
  • +3

    xxx_gość

    05.03.2011, 11:44

    xxx

    a co na to lekarze ??

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx3 
  • +7

    gosia_gość

    05.03.2011, 10:03

    w Gdyni pisanina na murach bo graffiti to sztuka jednak traktowane jest jako uszkodzenie mienia i stworzona jest nawet specjalna komórka do walki z tego rodzaju przestępczością,natomiast wytyczne dla policji w Tczewie są inne i traktowane jest jako zwykłe wykroczenie wiec praktycznie bezkarne.Dobrze się stało ,że ten napis znalazł sie na świątyni bo może łaskawie notable tego miasta zainteresują sie tym co się dzieje,no chyba,że zrobią to gdy komenda i urząd będzie cały popisany .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • +14

    hejaho

    05.03.2011, 10:05

    panowie

    żenujące to jest pisanie po murach, żenujące jest uciekanie od odpowiedzialności - i chodzi tu o oba kluby, którym "kibicują", żenujące jest zachowanie kibicowskich grup - ostatnio na dworcu widzialem arkowców jak jechali na mecz do gdyni - słownictwo takie aż uszy więdną, durne uwagi na temat policjantów - aż strach było się do tej grupy zbliżyć. LUDZIE - ZACZNIEJCIE KIBICOWAĆ ZAMIAST BAWIĆ SIĘ W JAKIEŚ KLUBOWE WOJENKI

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -16

    hehe_gość

    05.03.2011, 10:45

    niesamowite

    przeklinali???? niesamowite.Dobrze ,że są policjanci, politycy, prawnicy i inni którzy dają dobry przykład i nie przeklinają.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx9 
  • +3

    _gość

    05.03.2011, 10:06

    i sami sobie robią opinie że kibicem być nie warto żadnego klubu to jakaś żenada i wstyd mazać budynki własnego miasta i nic nie szanować takim pisaniem sami pokazujecie "kibice" że wasze kluby są nic nie warte bo nie sądzę by ktokolwiek się z nich cieszył o takiej sławie chciałabym by zostali złapani

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • -3

    wyyyt_gość

    06.03.2011, 10:50

    a

    Czytaj baranie ze zrozumieniem i cały artykuł i dowiesz się ze to nie kibice Arki czy Lechii tylko zwykła dzieciarnia,

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx3 

    gość_gość

    19.03.2011, 11:48

    Dzieciarnia .? ale na pewno ten dzieciak kibicował Arce bo gdyby kibicował Lechii to by napisał LECHIA a nie arka .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • +7

    Lelo_gość

    05.03.2011, 10:06

    nic tylko złapać takiego i wysłać na jakieś przymusowe roboty !!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx4 
  • -23

    XxX_gość

    05.03.2011, 10:11

    XxXxX

    Jestem kibicem Arki ale po treści tego artykułu widzę, że autor to też kibic arki hehe :D

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx3 
  • FELIX_gość

    05.03.2011, 13:52

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego wulgarność ---

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx9 
    +2

    MICHAŁ XXL_gość

    05.03.2011, 14:19

    ...

    Ty to ch** a nie kibic jesteś. Po pierwsze Arki z dużej litery się pisze, po drugie na jakiej podstawie sądzisz, że autor jest kibicem Arki, a gnojków co pomazali te mury to znajdzie się na pewno.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • +17

    _gość

    05.03.2011, 10:16

    Popieram satnowisko klubu Arka Gdynia

    Powinni teraz sprawę rozstrzygnąć we własnym gronie i porządnie się nad tym wszystkim zastanowić

    Odpowiedz
    IP: 212.83.xx9.xx1 
  • +5

    fdsa_gość

    05.03.2011, 10:30

    to musiało być jakies dziecko celowo tak zrobil chcial zniszczyc opinie kibicow . jak to mozliwe ze tym samym sprejem bo widac to jak czarno na bialym ze napisal napis arka gdynia a tuż obok lgft

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • xxx_gość

    05.03.2011, 11:45

    xxx

    a może AGFT ???

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx3 

    Imię, login, pseudonim, nick_gość

    06.03.2011, 15:07

    Temat komentarza

    Hahah... AGFT .. przecież takie coś nie istnieje... żałosne..

    Cytuj
    IP: 178.235.xx0.xxx 
  • +13

    Michał_gość

    05.03.2011, 10:32

    Wstyd...

    Co za patologia! Ludzie czym wy się kierujecie... Żal mi was!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx7.xx3 
  • +8

    _gość

    05.03.2011, 10:45

    to młoda wiara tpag z jagieły

    dzieci patologiczne , bez przyszłości - nie rozumieją tego ze to kościół itd

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx8 
  • +3

    _gość

    05.03.2011, 10:58

    -_-

    Ręce "opadowywują"

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx5 
  • -2

    Ona_gość

    05.03.2011, 11:03

    Patologiczne dzieci Arki !

    Ta cala patologiczna Arka powinna sie iść leczyć ;]! Potrafia tylko isc na mecz nie w celu kibicowania tylko w celu bicia się! Patologia bez przyszłości ! Lepiej sie za nauke i za prace weźcie a nie za szpanowanie . Brak słów.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx4 
  • -7

    Cygan_gość

    05.03.2011, 14:22

    ?

    a co strach się obleciał?

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • +3

    GOŚĆ_gość

    05.03.2011, 11:29

    !!!

    Pisać bzdury na kościele to już kompletna gupota i brak wyczucia , żallll

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx8 
  • Jak dziwne?_gość

    05.03.2011, 11:41

    tam pisze AGFT, oczywiście jakiś dzieciak nic nie wiedzacy o swoim Fc napisał to bo nie ma takiego czegoś jak AGFT haha

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • -2

    kb_gość

    05.03.2011, 11:41

    aa niech

    ciekawe jaka moda będzie za kilka lat... w latach 80-90 na murach były napisy DM... Dzisiaj JP, a za 10 lat???? KK (Kochamy Kosmitów) :D

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx3.xx3 
  • ._gość

    05.03.2011, 12:07

    .

    dzis widzialem jak zmazywali ten napisz kościelni

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx7 
  • +4

    Gość*****_gość

    05.03.2011, 12:26

    No proszę ,to są skutki' bez stresowego wychowania"-przecież ani rodzic ani nauczyciel nic nie może,bo zaraz jest przemoc!!!!Powodzenia-a co będzie dalej???

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx7 
  • +2

    Anonimek_gość

    06.03.2011, 16:38

    Ludzie! Włączcie myślenie!

    Mylisz drogi Gościu bezstresowe wychowanie z brakiem wychowania. Można nie bić i nie krzyczeć, ale stosować kary i dziecko wychować. Nie każdy jednak potrafi. Równie dobrze ten, kto to napisał mógł być w domu np. bity i co mu to dało? Więź rodzic-dziecko ma się opierać na szacunku i zaufaniu, a nie na strachu, więc zanim coś napiszesz to pomyśl odrobinę.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx8 
  • -3

    _gość

    05.03.2011, 12:32

    Lubicie śledziki robić z siebie pośmiewisko haha :)

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx3.xxx 
  • ._gość

    05.03.2011, 12:38

    co sie dziwic jak ci co biegaja w tczewie na te mecze i uwazaja sie za "kibicow" robia burdy ,przeciez to patologia,ktora nawet gimnazjum nie skonczyla.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx4 
  • LGMK_gość

    07.05.2011, 17:54

    wykształcenie

    oj mają skończone gimnazjum tyle że zaocznie albo wieczorowo :)

    Cytuj
    IP: 81.190.xx7.xx5 
  • i_gość

    05.03.2011, 13:18

    Spójrzcie na pierwszą fotkę. Litera "G" w słowie "Gdynia" i skrócie "L.G.F.T" jest napisana w tym samym stylu (nie mówiąc już o tym samym kolorze sprayu). Nie zdziwię się jak zrobiło to jakieś dziecko, które nie ma nic wspólnego z kręgami kibicowskimi,a chciało po prostu zaistnieć swoją głupotą. Nie popieram takich aktów wandalizmu, choć sam kibicuję jednej z drużyn. Poza tym jeśli ktoś popatrzy na te nieszczęsne oszpecone ściany byle napisami to zauważy, że są one zamazywane raz przez jednych, raz przez drugich, a tutaj tak nie ma, dlaczego? Moim zdaniem zrobiła to jedna osoba, która chciała zabłysnąć swoją głupotą.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx2 
  • -2

    AGFT_gość

    05.03.2011, 14:00

    AGFT

    NIE ROZUMIESZ ŻE TAN NAPIS NA PRAWO TO ------> A.G.F.T <------

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx4 
    +3

    i_gość

    05.03.2011, 14:27

    W takim razie mój błąd. Caps lock Ci się włączył?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx2 
  • Kulek

    05.03.2011, 14:02

    pewnie popisała to patologia z tzw. "ameryki " , mogę wręcz się założyć ...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    nie LGFT tylko AGFT_gość

    05.03.2011, 14:06

    propaganda

    "Napisy, które pojawiły się na murach kościoła w kręgu kibicowskim są lekko mówiąc "dziwne"." Jak dziwne, przecież na tym murze pisze AGFT , nie ma takiego czegoś ale jednak nie jest to napewno napisz LGFT, więc nie wiem czemu w artykule wprowadzacie czytelników błąd i próbojecie obarczyć winą tych, którzy nie mają z tym nic wspólnego

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • +1

    Rychu _gość

    05.03.2011, 14:10

    Wy ludzie nie wiecie co to jest kibicowanie . I gadacie głupoty dodajecie sobie ze każdy z nas to wandal. A tak nie jest to nie my prowokujemy policję tylko ona NAS głupimi tekstami i wyzwiskami. A po pierwsze tego napisu na kościele nie napisali kibice Arki tylko jakieś dzieci brudne z Ameryki spod kościoła. Albo zastanówcie się ludzie i pomyślcie ze to tez mogli zrobić kibice Lechi Gdańsk Żeby zniszczyć wizerunek kibiców Tczewskiej Arki. A ludzi co gadają głupoty na kibiców to zapraszam na mecz to się przekonacie jak sie zachowuje Polska Policja Prewencyjna

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx8 
  • -1

    MICHAŁ XXL_gość

    05.03.2011, 14:28

    ...

    Rychu daj spokój. Społeczniakom nie przetłumaczysz, oni wiedzą swoje (kibic = zadymiarz). Mecz jedyny jaki wiedzieli na żywo to mecz ping ponga. Z policją "każdy ogarnięty' wie jak jest. PS. WSZYSCY DZIŚ DO GDYNI!

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 
    +1

    detektyw_gość

    05.03.2011, 14:46

    a co prowadzileś dochodzenie że wiesz kto jest autorem tych napisów mówiąc że to dzieciaki z Ameryki ?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx4 
    +5

    C>K>M

    05.03.2011, 15:12

    Stara śpiewka, policja prowokuje, a w więzieniach sami niewinni siedzą;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    05.03.2011, 14:37

    po pysku i na policje

    bo w naszej polskiej rzeczysistości jest takie popieprzone prawo broniące złodzodzieji , wandali, morderców! Trzeba wszystko zrobić albo złapać i surowo ukarac , albo po prostu solidnie wpierniczyć takich skubańcom , bo innej rady nie ma w Pl

    Odpowiedz
    IP: 195.74.xx1.xx2 
  • xyz_gość

    05.03.2011, 14:53

    Tak....

    To teraz Tczewski Klub Arka Gdynia powinien zająć się usunięciem tych napisów.......

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx3 
  • +1

    mropenvitamine_gość

    05.03.2011, 15:07

    Nie jest wazny ten napis, wazne sa wszystkie napisy brudzace kamiennice i bloki. Tak naprawde to wasza forma komunikacji z wrogiem. Jeden napisze Arka Pany, drugi doda - na nią szczają - wowczas ten pierwszy zamaze Arka, dopisze Lechia. I pozniej wychodza bohomazy. Lepsza forma sa wlepki, plakaty, bilboardy. Wysilcie sie troche, napier...ac sprajem kazdy potrafi. Jednak inicjatywa powinna isc z gory, chyba jest jakas hierarchia, ktos jest starszy wazniejszy w grupie, to od niego powinien pojsc przyklad.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • obywatel_gość

    05.03.2011, 15:40

    Kwalifikacja???

    Policja mówi, że to wybryk chuligański i niszczenie mienia??? A może jednak wykroczenie z art 63 KW co panowie policjanci???

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx2 
  • _gość

    05.03.2011, 16:50

    Obywatel jak już to 63a

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • -1

    Lopez_gość

    05.03.2011, 16:23

    Pajace

    Anonimowi przedstawiciele "tczewskiego klubu Arki Gdynia"! Skoro jesteście tacy kryształowi, proponuję rozliczyć tych, których publicznie potępiacie(?). Mam nadzieję, że w poszukiwaniu sprawcy będziecie mieli tyle zapału i odwagi, co "dziecko, które niszczy opinię" na Wasz temat!!! Chociaż jakoś nie chce mi się wierzyć, że cokolwiek dobrego może wypłynąć od ludzi o żółto - niebieskich oznaczeniach w Tczewie. Chyba że jestem zbyt małej wiary...

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx9.xx5 
  • -5

    anty areczka_gość

    05.03.2011, 16:49

    hahaha

    Ten klub i wszystko co się z nim wiąże jest conajmniej dziwne. Przykład kościoła jest jednym z licznych na to przykładów :-)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx0 
  • +4

    C>K>M

    05.03.2011, 17:13

    W ogóle dziwne jest to, że jeździsz się bić za klub z miasta odległego o 30 lub 60 km...., takie wiejskie aspiracje do bycia miastowym.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -4

    Gośc_gość

    05.03.2011, 17:25

    Prowokacja

    Moim zdaniem jest to nieudana prowokacja służb Milicji aby Tczewskie społeczeństwo jeszcze bardziej znienawidziło środowisko kibicowskie..Pozdro dla kumatych!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx4 
  • +5

    TPAG_gość

    05.03.2011, 18:13

    To ja podejdę do tego z innej strony. Trzeba by było zastanowić się dlaczego ludzie w Tczewie nienawidzą siebie nawzajem? Otóż tak, każde młode dziecko zaczynające swoją przygodę z piłką nożną zaczyna mieć kontakt z jakimś klubem, bo chcę tam trenować itd. No to jak? Szło do Wisły albo Unii i tu już zaczynał się podział.. Wisła to Arka, Unia to Lechia.. Powstał nowy klub Gryf Tczew jednak tczewski zarząd czy kto tam, jest tak skąpy, że całe życie będziemy grali w tych najniższych ligach, co oznacza tylko jedno, że ludzie będą jeździć do większych klubów, bardziej wypromowanych i ustawionych, bo to jest o wiele ciekawsze. Ilu z was chciałoby iść na mecz w sobotę, gdzie grałby nasz tczewski klub powiedzmy w pierwszej lidze czy też ekstraklasie? Nie mówiąc już o drugiej, bo to jest w zasięgu naszej ręki :) Tczew ma 60 tys mieszkańców ok. więc na takim meczu myślę, że 5 tys lekko by się pojawiło, samych kibiców aktywnych Arki i Lechii jest grubo ponad tysiąc (mówię tu o tych co jeżdżą regularnie na mecze, bądź też śledzą wyniki w tv). Wniosek jest prosty, my jako kibice mając od początku jeden klub, warty uwagi nie bylibyśmy zmuszani do podziału, w takim przypadku myślę, że największymi wrogami stałby się Gdańsk czy Gdynia, ale atmosfera w Tczewie miałaby się dużo lepiej, a zarazem byłoby bezpieczniej ;) Dodam, że w krwi Polaka jest takie coś, że Polak musi mieć ten patriotyzm i chcę walczyć o swój lokalny teren, tak było od lat jest i będzie, poczynając od Chrztu Polski, przez Rozbiory czy też obie wojny światowe, a kończąc na wewnętrznej wojnie jaką była komuna.. A wybór klubu w pewnym sensie daje nam coś o co chcemy się starać, walczyć i dbać.. Pozdrawiam Arka Gdynia

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx2 
  • +3

    derdr_gość

    05.03.2011, 18:42

    WIEM KTO TO ,TO CZOSNEK

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx3 
  • +3

    ja_gość

    05.03.2011, 18:44

    co to za debil musział napisać na kościele idiota

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx3 
  • patryczektcz_gość

    05.03.2011, 19:38

    Chrystus Król

    w parafii pw. Jezusa Chrystusa Króla wszechświata były także napisy na kaplicy lecz one były obrażające chrześcijan, a nie jakieś potyczki związane z pseudokibicami Arki i Lechii niestety nie będę pisał jaki napis widniał lecz dzieje się to za często

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx8 
  • +2

    killer_342_gość

    05.03.2011, 20:10

    Wandale

    Wszystko można znieść,ale żeby pisać na murach kościoła,to już trzeba być debilem.!!!,Jeśli to czytasz''Arkowcu'',to żal mi ciebie-współczuję tylko rodzicom,że wychowali takiego cepa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx2.xx3 
  • JP-PEKI ha ha_gość

    05.03.2011, 20:15

    ja wam powiem jedno ta ARKA Czy LECHIA wyjdzie wam D...! Niestety nie kazdy kibic to fighter chodz wam sie tak zdaje ze jestescie.. Załozycie rodzine jak ktos do tego dorosnie bedziecie kopani przez chłopaków ktorych biliscie jak wiemy juz mamy duzo takich przykładów w naszym Tczewie .! he he

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx4 
  • +5

    płk.Kałamanawardze_gość

    05.03.2011, 20:20

    "Kibice"...W kupie jesteście mocni ale pojedyńcze sztuki chodzą po ulicach spokojnie.Przewaga "kibiców" w Tczewie to dzieci-jak trzeba pójść do pracy i zacząć zarabiać to skończy się wasza pasja.Dziecinada arka srarka i jakaś lechia.Żenada.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx7 
  • +4

    robson_gość

    05.03.2011, 20:59

    nie jestem ani za arką, ani za lechią, bo ja się tam nie interesuje hokejem, ale uważam, że chyba żaden zawodnik jakiej kolwiek drużyny nie chciałby, żeby ktoś w imieniu jego drużyny dewastował ulice i stadiony, albo co gorsza bił się z kibicami innych drużyn. Takie mazanie po murach, wcale nie jest pomocne ukochanej drużynie. Jeżeli tak jak zwierzęta chcecie oznaczyc swój teren, to po prostu obsikajcie jakiś trawnik i już.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
  • tczewiak_gość

    05.03.2011, 21:30

    wybryk

    To tylko mogło jakieś bydło zrobić i nieuki jak ich złapia to powinni sami to wyczyścić i rodzice dodatkowo placic wysokie kary może by się wkońcu zabrali za wychowywanie swoich dzieci.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx8 
  • marcin_gość

    05.03.2011, 21:48

    to nie kibic, ale

    nie sądzę że to którykolwiek z prawdziwych chuliganów któregokolwiek z tych klubów - nie popieram wielu zachowań kibicowskich ale jedno wiem - mają honor i jakieś swoje zasady - i nie sądzę aby w zgodzie z nimi było niszczenie kościołów czy innych wartości religijnych. Co do małolata który najprawdopodobniej to zrobił - urodziłem się jeszcze za komuny jednak zbyt późno aby pamiętać zomo, ormo czy milicję - z opowieści jednak wiem mniej więcej jak działali i w przypadku takiego "huligana" jednego czy drugiego powinno się stosować podobne metody. Najpierw w kajdanki, potem w ryj a potem dopiero pytanie o nazwisko. Nie ma innej metody na rozwydrzone bachorstwo. Skoro są zdolni do przemocy w szkołach i aktów wandalizmu na kościołach to powinni być zdolni do przyjęcia wpie...lu za swoje czyny. oko za oko z gówniarstwem

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx1 
  • gosc_gość

    06.03.2011, 00:29

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx2 
  • Bezimienny_gość

    06.03.2011, 00:33

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx3.xx3 
  • +2

    XYZ_gość

    06.03.2011, 07:59

    Pieski zaznaczają swój teren, te obszczymurki też... Wojna na napisy.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • -2

    Poleczka_gość

    06.03.2011, 08:28

    Zal mi

    A tak szczerze mówiąc to co Oni mają z sobą robić?Może jak Kulas napisze im książeczkę o księżniczce ,to będą sobie czytać.Nasze miasto nie interesuje się młodzieżą.Dla niej nie robi się nic.Znam parafie,gdzie to księża organizują młodym zajęcia,aby czymś ich zainteresować.

    Odpowiedz
    IP: 77.252.xx8.xx0 
  • pokolenie JP2_gość

    06.03.2011, 13:04

    Wandale nie wiedzą chyba co dla Kościoła i społeczności katolickiej znaczy skrót JP! Drodzy pseudokibice zastanówcie się dwa razy zanim napiszecie "te literki" na kościele a pod nim HWDP. Dla ludzi wierzących JP kojarzy się z akcją JP2 czyli Jan Paweł II, pewnie wszyscy byliście zapalić świeczkę, kiedy umarł Papież, by uszanować największą postać w historii naszego kraju i mówiliście jak to jest wielki człowiek. Dlatego apeluję! uszanujcie ten skrót szczególnie w pobliżu miejsc sakralnych. Delikatnie mówiąc "JP HWDP" w tym wypadku jest nie tylko obraźliwe w stosunku do Policji, ale i również być może do Waszych rodziców i Was samych!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx8 
  • ._gość

    06.03.2011, 14:49

    .

    Prowokacja lgft !

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx6 
  • +1

    hah_gość

    06.03.2011, 21:09

    taa wmawiaj sobie i tłumacz waszą patologie

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • -3

    Imię, login, pseudonim, nick_gość

    06.03.2011, 15:10

    Temat komentarza

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xxx 
  • -2

    xxz_gość

    06.03.2011, 15:20

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx2 
  • +2

    MON_gość

    06.03.2011, 16:32

    wstyd

    tylko małolactwo stać na takie coś, bo nie prawdziwych kibiców

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx1 
  • +2

    Fux_gość

    06.03.2011, 16:39

    generalnie rzecz biorąc zaczyna powoli irytować fakt, że na Suchostrzygach jakiś gówniarz, albo kilku tych samych gówniarzy w ostatnim czasie zamazało parę graf i tagów Arki. Domniemywam, że są to jakieś pojedyncze, anonimowe osoby z lgft, albo po prostu ktoś nie związany z ruchem kibicowskim chce zrobić na złość Arkowcom. Przez takich ściany stają się coraz bardziej oszpecone, bo beton coś napisze, śledzie od razu to zamalują i ściana jest zabazgrana. Jeżeli to czytasz to wiedz, że takimi akcjami i tak nic nie wskórasz, bo paru niewidzialnych szczeniaków nie może przeciwstawić się całemu osiedlu, a jeżeli kiedyś ktoś z TPAG cię przyłapie na gorącym uczynku to...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx2 
  • -2

    Anoś_gość

    06.03.2011, 19:29

    Wandal

    To czysta prowokacja. Ktory kibic popisal by kosciol , piszac Arka a obok Lgft ? Skoro sa to kluby nie zyjace z soba w zgodzie. DZIEWNE!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx8 
  • +2

    Dziwny to jesteś ty_gość

    06.03.2011, 21:02

    Gdzie ty niby widzisz napis LGFT ? bo ja widze na zdjęciu jedynie końcowkę napisu AGFT ( wymysł arkowców którzy nie przyznają się do patologicznej nazwy TPAG )

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • -2

    T.P.A.G._gość

    06.03.2011, 20:09

    Tczew Piętnuje Arke Gdynie

    Tczew Piętnuje Arke Gdynie Nie mieszać LGFT z nimi

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx2 
  • +3

    haha_gość

    07.03.2011, 08:51

    ja

    co to wogóle znaczy nie uszanują NAWET kościoła.a co to takiego kościół żeby pisać NAWET. dla nich to po prostu kawałek murku do pomalowania

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx7 
  • -2

    KLATECZKA_gość

    07.03.2011, 11:18

    napisy

    Na Jagielly4D wwindzie taki napisy to od lat istnieja "j**ac policje" nikogo to juz nie irytuje.

    Odpowiedz
    IP: 79.83.xx5.xx0 
  • +3

    pinata_gość

    07.03.2011, 18:54

    ????

    Czekamy na odpowiedź Świebodzina ^^

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx5 
  • +2

    Smok_gość

    08.03.2011, 18:21

    napisy

    Policja dokładnie wie kto to pisał. Zna dobrze charakter pisma. Mało - osoba ta była sądzona za tego typu wykroczenia. Osoba ta bywa w Kocborowie i nic więcej nie można zrobić. Bo wychodzi i dalej robi to samo. Brak konsekwencji Policji w stosunku do tego obywatela.

    Odpowiedz
    IP: 80.50.xx2.xx0 
  • _gość

    07.01.2012, 22:05

    dlaczego nie można łap uciąć?

    a takie napisy, tym sprayem, w tym samym dniu pojawiły się nie tylko na kościele - także na wiaduktach przy ul. Malinowskiej.

    Cytuj
    IP: 46.76.xx4.xx5 
  • .._gość

    10.03.2011, 20:06

    Do "Kulek"

    Jeżeli nie mieszkasz na tymże podwórku, to nie oceniaj. Bo wydajesz opinie na temat ludzi poprzez wygląd budynku itp.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx7 
  • LGFT_gość

    07.05.2011, 17:50

    żenada

    to jest własnie "patologia" jaka nazwa takie zachowanie...

    Odpowiedz
    IP: 81.190.xx7.xx5 
  • _gość

    07.05.2011, 21:56

    tylko złapać i lać gówniarzy i to na kościele

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx3 
  • lgft_gość

    07.01.2012, 19:26

    żal

    jakiś przekręt to faktycznie "napisał",bo widać że ten sam sprej....wg cała arka !. lgft!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 31.63.xx9.xx5 
  • gabi785_gość

    08.01.2012, 16:34

    zniszczone elewacie

    niema kary do tych psełdo kibiców władze miasta nie zrobiły nic w tej sprawie w maju zniszczone zostały elewacjie pan prezydent tym sie nie interesuje bo to nie jego działka może jak popiszą urząt miasta to nasze władze troszeczkie pomyslą czekam nafinał

    Odpowiedz
    IP: 62.152.xx0.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA