Zenon Odya otrzyma honorowe obywatelstwo miasta

Zenon Odya został Honorowym Obywatelem Miasta (fot. tcz.pl)
Zenon Odya otrzyma honorowe obywatelstwo miasta
W ostatni czwartek (27. stycznia) podczas sesji Rady Miasta tczewscy radni zdecydowali jednogłośnie, że były prezydent Tczewa Zenon Odya zostanie Honorowym Obywatelem Miasta. Były włodarz grodu Sambora formalnie otrzyma tytuł podczas jutrzejszej (30. stycznia) uroczystej sesji z okazji Dnia Tczewa.

Wniosek o nadanie honorowego obywatelstwa złożyły Towarzystwo Miłośników Ziemi Tczewskiej, kociewski oddział Zrzeszenia Kaszubsko - Pomorskiego oraz Konwent Organizacji Kombatanckich. Wyróżnienie przyznano Zenonowi Odyi za wieloletnie skuteczne i efektywne zarządzanie miastem, kształtowanie harmonijnego rozwoju społeczno - gospodarczego i kulturalnego Tczewa oraz podejmowanie przedsięwzięć służących dynamicznemu rozwojowi miasta oraz zaspokajaniu potrzeb jego mieszkańców. W uzasadnieniu uchwały czytamy m. in., że "Zenon Odya przez 20 lat działalności w samorządzie, w tym 16 lat na stanowisku prezydenta miasta był otwarty na współpracę ze wszystkimi środowiskami i ugrupowaniami. Był dobrym gospodarzem, który umiejętnie i skutecznie prowadził działania prorozwojowe mając na uwadze dobro jego mieszkańców. Służył swojemu miastu z wielkim poświęceniem i zaangażowaniem niejednokrotnie kosztem najbliższej rodziny. Uhonorowanie jego działalności byłoby pięknym gestem społeczności lokalnej uznającej jego wielki wkład w rozwój samorządności, troskę o jego mieszkańców i przyszłość miasta."

Dodajmy, że do tej pory honorowe obywatelstwo otrzymali m. in. Bogdan Borusewicz, ks. Stanisław Cieniewicz, Ryszard Karczykowski, Roman Landowski, bp. Jan Bernard Szlaga oraz Lech Wałęsa. Więcej na ten temat w przyszłym tygodniu w naszym serwisie.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (53)
dodaj komentarz

  • +10

    PogodneMyśliJohnnegoBravo

    29.01.2011, 09:37

    Super, zaoszczędzi na

    autobusach :-)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    Wojtas19

    29.01.2011, 14:16

    no hehe

    Nietykalny dla kontrolerów Veoli będzie hehe ;]

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +3

    My name is BOND, JAMES BOND_gość

    29.01.2011, 22:09

    ...aby Polska była Polską

    z całego tego towarzystwa tak naprawdę Honorowym Obywatelem powinien być wyłącznie ks. Stanisław. Uśmiech pana na zdjęciu świadczy o jego całkowitej ignorancji w stosunku do wszystkich obywateli miasta Tczewa. Wiecie dlaczego ? czy już zapomnieliście ! Przecież ten pan piastując najwyższe i jednocześnie zaszczytne stanowiska w naszym mieście przez ostatnie 20 lat tak naprawdę nie zrobił nic poza niepłaceniem podatków. Postawił dom na osiedlu Górki na działce , której nie odrolnił, a wymagał tego od swoich sąsiadów i wszystkich mieszkańców grodu Sambora. Naraził budżet miasta na pokaźne straty zatrzymując niezapłacony należny gminie podatek w swojej prywatnej skarbonce. Wszystkie te i wiele innych informacji na ten i inne tematy ujawniła w poprzedniej kadencji Komisja Rewizyjna pod dowództwem pana Zbigniewa Urbana. REASUMUJĄC obecnej radzie miasta , a szczególnie tym ignorantom , którzy głosowali za uchwaleniem tej uchwały na ostatniej sesji , należy się NAGRODA NOBLA. Szanowni mieszkańcy i wyborcy z miasta Tczewa wyciągnijcie sami wnioski i szukajcie prawdy , prawdy o naszym samorzadzie. do pani redaktor miło by było , gdybysmy poznali wszystkich radnych głosujących za a nawet przeciw tej uchwale !

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
    -14

    mieczyslaw

    30.01.2011, 13:28

    My name is BOND, JAMES BOND_gość

    Stary, rewelacje rodem z "Fakt'u" nam serwujesz, ale poza "rzuceniem" słów, zero konkretów. A na jakiej podstawie mamy Ci wierzyć? Bo sobie napisałeś? Nie znam osobiście Pana Prezydenta, ale weź pod uwagę to, że przez te 20 lat, nasze miasto naprawdę mocno się zmieniło. Sporo rzeczy zostało zrobionych, sporo jeszcze nie. Można się nie zgadzać z decyzjami jakie prezydent podejmował przez te lata, ale nie można mu zarzucać że nic nie robił - bo swoją wizję w jakiś sposób realizował. Pozdrawiam.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +7

    My name is BOND, JAMES BOND_gość

    30.01.2011, 22:12

    do miecia i wszystkich inteligentów

    mieciu, czy dla ciebie fakt nie zapłaconych podatków jest mało wystarczającym dowodem dotyczącym wielkiej ignorancji w stosunku co do nas wszystkich. Przypomnę ci , że w/w podatki zostały uregulowane dopiero po wykryciu afery. Czy nie jest to wystarczający argument aby unieść się honorem i powiedzieć szanownej radzie miasta, że się pomyliła i poprostu podziękować za to wyróżnienie. Nie denerwuj mnie bo sam wiesz , że ta aferka to pikuś w stosunku do całego ogromu i powagi innych aferzysk w naszym mieście. Mieciu nie musisz mi wierzyć, ale jako inteligent sam prześledź stenogramy z obrad poprzednich sesji rady miasta. i jeszcze jedno , więcej dowiesz się od samych radnych... mam na myśli tych , którzy zostali radnymi bez pomocy korupcji. Ale ten temat pozostawmy narazie prokuraturze.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • -10

    _gość

    29.01.2011, 09:47

    towarzysz

    towarzysz KLAKIER a ty co na to honorowe obywatelstwo ? :DD

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx5 
  • +5

    RPS

    29.01.2011, 10:50

    A towarzysz CZEGEWARA dalej się nie loguje

    Tylko się "gość" podpisuje?:D. Wstydzisz się na zalogowanym napinać? xD

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -11

    Basia11

    29.01.2011, 11:20

    co tu się dzieje?

    Ostatnio jakaś nagonka jest prowadzona na tego towarzysza i mieczyslawa? Na jaki artykuł nie spojrzeć jest 'coś'. Niektórym się tak bardzo nudzi , że swój wolny czas poświęcają na takie bzdury? Paranoja. RPS-twoja spostrzegawczość pozwoliła więc na odkrycie trutnia tcz.pl? ;) Może niedowartościowany czegewara brakiem plusików postanowił się odegrać:P. Pozdrowienia dal Miecia -)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -14

    mieczyslaw

    30.01.2011, 13:29

    Basia,

    dzieci ferie mają, to się dzieje :) pozdrawiam.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    MEMIAH_gość

    29.01.2011, 09:50

    OBYWATEL

    witam dlaczego jednogłosnie. a gdzie ci radni ,którzy mieli dużo krytycyzmu do osoby byłego pana Prezydenta. co za dulszcvzyzna.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx9 
  • +1

    _gość

    30.01.2011, 09:37

    bo tam 'towarzysz' towarzyszowi poklaskuje

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx5 
  • -8

    towarzysz

    29.01.2011, 09:59

    należało mu się

    Co by o Zenku nie mówić był to bardzo dobry prezydent działający aktywnie na wielu płaszczyznach dla dobra Tczewa więc tytuł honorowego obywatela myślę,że komu jak komu w tym mieście ale jemu się należał.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    stary zając

    29.01.2011, 11:13

    Gościu z PiS-u jakieś brednie wypisujesz

    Stary biały królik się wycofał bo się szykuje do zgromadzenia w stolicy żeby zostać poselskim delegatem - wybory już w tym roku. Taki z niego cwaniak i to cała prawda.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +7

    _gość

    29.01.2011, 12:46

    towarzysz KLAKIER bredzi

    stary zajac dobrze prawi

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx5 
    -9

    towarzysz

    29.01.2011, 12:51

    stary zającu

    To co ma zamiar robić nie zmienia faktu,że dla tego miasta zrobił dużo dobrego.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +9

    _gość

    29.01.2011, 15:05

    was głupota nie boli?

    Jeszcze tylko mieta tu brakuje

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
    -12

    mieczyslaw

    30.01.2011, 13:30

    was głupota nie boli? ~ _gość

    Już nie brakuje. Co ma boleć jak w główkach pusto?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    T_gość

    30.01.2011, 14:30

    Mietku

    To czegewara ma ferie tak? Spójrz na ostatni komentarz-http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=e4e5530a7c30089d9e8a2418baf f2a53&title=Splonelo-mieszkanie-na-Suchostrzygach . Porównaj IP z IP hejtera:D Chociaż by się podpisał uczciwie nie?:D Pozdro

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • -4

    Grzmot

    29.01.2011, 10:17

    należy się ! oczywiście, oczywiście ! Hehe a o autobusie to nie pomyślałem :)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    BUCA_gość

    29.01.2011, 10:18

    ŻENADA!!!

    KIEDY CI BEZRADNI ZACZNĄ DEBATOWAĆ NAD STWORZENIEM MIEJSC PRACY , ZAKŁADÓW PRODUKCJI...ODYJA NIC !!! DLA MOJEJ RODZINY NIE ZROBIŁ, JAK DLA WIĘKSZOŚCI, DOROBIŁ SIĘ KASY I NIC POZA TYM...JESZCZE JEDEN MIŁY, UŚMIECHNIĘTY PAN, I NIC WIĘCEJ. DBAJCIE O MŁODYCH, BO MIASTO TCZEW TO OBRAZ BIEDY, BRUDU I UBÓSTWA!!! MŁODZI, UCZCIE SIĘ JĘZYKÓW, BO KARIEROWICZE I NOWOBOGACCY NIE ZADBAJĄ O ŻOŁĄDKI WASZYCH RODZIN... JAK NAJDALEJ OD POLSKIEJ ,, GOSPODARKI".

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx7.xx7 
  • +2

    _gość

    29.01.2011, 10:54

    a kto tobie zabronił brać udział w wyborach...mamusia.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx3 
    -12

    mieczyslaw

    29.01.2011, 12:24

    BUCA_gość

    1 ---> jak coś mówisz, też krzyczysz? Pisz bez CapsLock'a.; 2 ---> obudź się, RM nie jest od debatowania nad "stworzeniem miejsc pracy" - czasy PRL'u się dawno skończyły; 3 ---> wyjaśnij w jaki sposób Rada Miasta ma "stworzyć zakłady produkcji"? bo tego nie jestem w stanie zrozumieć.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    :)_gość

    29.01.2011, 20:45

    Chciałabym wiedzieć co Ty zrobileś dla naszego miasta? Póki co masz tylko wymagania. Widzę ,ze nawet nie fatygujesz się ,aby poczytać chociażby lokalną prasę bo w ten oto sposób dowiedziałbyś się o dokonaniach p.Prezydenta . P.Prezydentowi gratuluję!!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • -4

    kamerade_gość

    29.01.2011, 10:57

    A dlaczego honorowym? To zwykłym obywatelem nie jest?szczerze to myslalem ze ten tytuł nadawany jest zasłużonym osobom spoza Tczewa.

    Odpowiedz
    IP: 80.50.xx2.xx0 
  • -15

    Rogi

    29.01.2011, 11:01

    Aha.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -5

    .._gość

    29.01.2011, 11:37

    :)

    gratulacje Panie Zenku:)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx4 
  • -5

    Sportowiec_gość

    29.01.2011, 13:07

    Z a zasługi....

    Osobiście nic do pana Zenka nie mam ale patrząc na Tczewski sport za jego kadencji to jest gorzej niz w Malborku i Starogardzie a co gorsza to Tczew nie ma swojej hali sportowej :(

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx6 
  • -7

    bobotczew

    29.01.2011, 13:38

    nono :)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • gosia_gość

    29.01.2011, 15:02

    rzeczywiście niezwykła lista tych wyróżnionych obywateli,gratuluje;)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • +6

    Maxx

    29.01.2011, 16:32

    Świetne uzasadnienie - szkoda że nieprawdziwe

    Tyle mowa o rozwoju. Czyżby pod rządami Odyi przybywało w Tczewie dróg i parkingów przynajmniej w takim tempie jak samochodów ? Jak pod rządami Odyi poszerzyła się oferta rekreacyjna ? Czyżby w ciągu tych 20 lat powstał aquapark albo chociaż diametralnie poprawił się standard dotychczasowego basenu ? Może jakieś ze dwie hale sportowe powstały w miejsce Pilawy ? A co z ogólnodostępnymi miejscami do gry w piłkę ? Bo pamiętam że jeszcze kilkanaście lat temu młodzież na każdym osiedlu miała gdzie grać w piłkę i to robiła. Terenów zielonych też jakoś nie zauwazyłem żeby przybyło. Jakim też cudem Odya poprawił ofertę kulturą skoro to pod jego rządami zlikwidowane w Tczewie jedyne dwie sale projekcyjne ?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    _gość

    29.01.2011, 19:40

    ??

    podobno dla p Odyi honorem i wyróznieniem było pełnić to stanowisko więc może nie przyjmie?? bo co dalej pomnik ,ulica, most ???, a pełna nazwa most im. Zenka O ,który nie powstał za jego licznych kadencji ... ps czy Sambor II ma honorowe obywatelstwo miasta ???

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx3 
  • +2

    _gość

    29.01.2011, 20:10

    ha

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx0 
  • +2

    _gość

    29.01.2011, 20:12

    Dużo jest takich.>

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx0 
  • +7

    hamer_gość

    29.01.2011, 20:25

    Odyja powinien dostać honorową latarnie nastawial ich tyle Ciekawe jak wyglądał przetarg na stawianie tych latań Tczew miastem latarń i Banków oto osiągnięci pana Od

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • -9

    prezes_gość

    29.01.2011, 20:48

    gratulacje

    słuszna decyzja Radnych b r a w o

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx1.xx4 
  • +4

    tczewiak _gość

    29.01.2011, 21:37

    zyje tu

    baaardzo juz dludgo. Ale dlaczgo on dostal ten tytul to nie bardzo kumam

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx4 
  • +5

    xxx_gość

    30.01.2011, 07:24

    to chyba jest jakaś kpina

    Chętnie dowiem się za co dostał to honorowe obywatelstwo. Bo chyba jakiś szczególnych zasług to on nie ma :(. Myśle, że tym nadaniem zmniejszyli prestiż tej nagrody. Jestem przekonany, że za kilka lat honorowym obywatelem miasta zostanie Drewa i Pobłocki :D

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • -2

    xoxo_gość

    30.01.2011, 10:32

    Kpiną są takie komentarze. Przez wiele lat p. Odyja robił co mógł by nam żyło się lepiej. Szkoda że niektórzy tego nie rozumieją.

    Cytuj
    IP: 91.94.xx8.xx7 
    +4

    łowca_gość

    30.01.2011, 23:41

    A co z Glinkowskim?

    Długoletnim , zasłużonym Prezydentem Tczewa. Działał on w czasach trudnych - komuszych i też robił wszystko aby mam żyło się lepiej. Zresztą wszyscy robią wszystko aby nam żyło się lepiej a tylko złośliwość losu sprawia, że to wszystkim żyje się lepiej ,tylko nie nam

    Cytuj
    IP: 83.11.xx0.xx1 
  • +5

    _gość

    30.01.2011, 09:36

    towarzysz

    Rajcy jak towarzysz niedziwota

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx5 
  • -15

    towarzysz

    30.01.2011, 19:48

    wyśpij się,bo jutro już masz szkołę

    Mam nadzieję,że polski będzie twoją pierwszą lekcją gdyż z pisaniem jesteś na bakier("niedziwota"). A tak poza tym to kiedy będziesz miał coś sensownego do powiedzenia? Kiedy odpowiesz mi coś z sensem,bo aż nie mogę się doczekać,bo od czytania twych śmiesznych komentarzy ze śmiechu mi się zajady robią;). Jeśli nie potrafisz odpowiedzieć to nie pisz bzdur,bo się kompromitujesz panie czegewaro. Ja wiem,że nie każdy musi być taki jak Mietek np,ale trochę inteligencji wypadałoby posiadać i z niej korzystać:D

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    gość_gość

    30.01.2011, 12:49

    lekcja

    Gdy zostanę włodarzem miasta, to starocie oddam do lamusa, a włodarz będzie dzieciem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • +3

    loki_gość

    30.01.2011, 13:03

    kto

    Szyją byłej głowy miasta, byli urzędasy komunistcznej Polski to trzeba ich wyżucić z tych etatów! Jak długo ci urzędasy będą blokować etaty.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • +3

    xxx_gość

    30.01.2011, 14:46

    A czym tak naprawdę zasłużył się twój ks Stanisław dla tego miasta i jego mieszkańców poza strzyżeniem swoich owieczek

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +1

    _gość

    30.01.2011, 21:28

    towarzysz

    Zeniutek nie, towarzysz-owi klucze do czczewa :D

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx5 
  • -6

    Jurek_gość

    30.01.2011, 22:07

    Trochę inny komentarz

    "Uderz w stół a nożyczki same się otworzą" i tak jak zwykle za anonimowością macie państwo pożywkę aby komuś dołożyć, coś skrytykować albo poprostu wyśmiać, a tak naprawdę sami poprzez takie komentarze skazujecie się na na ludzi zakompleksionych i zazdrosnych. Bo tak naprawdę kiedy emocje opadną okazuje się iż mało kto czyta te inwektywy. Czy nie lepiej zapytać ,wywołać dyskusję lub nawet dokonać samemu analizy albo konstruktywnie skrytykować niż pisac w taki sposób jak to robicie ?. Przecież każdy z Was piszący w tak krytykancki sposób nie jest pozbawiony wrazliwości, i jestem na 100% pewnien, że jutro pojutrze lub za tydzień albo miesiąc, kiedy już zapomnicie o tym, że w ogóle pisaliście cos tam za przykrywką "anonima" sami doznacie od kogoś czy to w pracy, czy to w domu, czy też w rodzinie w podobny sposób lub inaczej pewnych przykrości. Nie zapominajcie, że ten przysłowowy ewangeliczny "kamień" dotyka każdego z nas.Tyle co mam do powiedzenia odnośnie takich komentarzy. Myślę, że wielu z Państwa, którzy powyżej w taki sposób krytycznie napisali o tej nominacji zapewne zmieniliby zdanie lub przynajmniej zastanowiliby się gdyby wysłuchali słów Prezydenta tuż po otrzymaniu tego zaszczytnego wyróznienia na uroczystej sesji. Uważam osobiście, że osoba Pana Odyi uaktywni te szacowne gorno ludzi,dla dobra naszej społeczności. Jak się dokładnie przyjrzeć wszystkim Honorowym Obywatelom naszego Miasta to uważam , że warto by było aby pomimo, że losy każdego z nich różnie się potoczyły byli bardziej aktywni . Dlatego jestem przekonany, że właśnie Prezydent Odya będzie umiał odpowiednio uaktywnić tych ludzi. Kończąc gratuluję bo jestem przekonany, że ludzi którzy myslą podobnie jak ja jest znacznie więcej. Ale proszę niezapominać, że takie wyróżnienie zoobowiązuje i dlatego proszę abyście wspólnie w tak szacownym gronie wymyślili sposób jak pomagać Miastu i jego mieszkańcom.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx5 
  • +3

    My name is Bond, James Bond_gość

    30.01.2011, 22:31

    komentarz do komentarza

    Jurek masz rację co do ewangelicznego kamienia, co do dekalogu i Księgi Rodzaju. Zgadzam się z tym w 100%. Ale , zawsze jest to ale. W myśl zasady , że zło trzeba dobrem zwyciężać, a zasady zobowiązują! Sam wiesz tak jak i Mieczysław, że co drugi radny nie zasługuje na to aby piastować mandat radnego, a jeżeli tak to ja nie zgadzam się z tym aby takie osoby o czymkolwiek decydowały w naszym mieście, w mieście w którym to my płacimy podatki. Honorowe tytuły Obywateli naszego miasta powinni przyznawać mieszkańcy a nie kolesie - kolesiom!

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +1

    mrpenvitamine_gość

    30.01.2011, 22:49

    Każdy wazny towarzysz KPZR gdy przechodził na emeryturę z racji wieku bądź zmian historycznych otrzmywał order Bohatera Związku Radzieckiego. Ci którzy go przyznawali myśleli; ehh damy mu ten order, g..wno zrobił ale niedługo my będziemy na emeryturze, może i nam dadzą? Historia lubi się powtarzać.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • +3

    mieszkaniec_gość

    30.01.2011, 22:54

    jest niedobrze

    tak bardzo wierzyłam w pana Poblockiego ale zawiodł społeczństwo mówiąc Tczewianin Roku w Dziedizinie Ekologia bo to na czasie aż przykro było słuchać nagroda za -----------zrobienie pikiniku -dobrze to wola prezydenta ktory kpi ze społeczeństwa śmiał s ię mówiąc ze pewnie Ksiadz zrobi drugi Piknik --pewnie pod wybory --teraz pytanie panie prezydencie ile i jakie osoby były powolane do wyróżnienia bo tego pan nie powiedział oraz co dokanali i kto ich nominowal wierze że chociaż w tej kwestii będzie pan rzetelny czekamy do jutra na odp ale pani J.P. pewnie tego nie opublikuje coż przygotowuję specjalne pismo do wszystkich mediow co wydarzyło sie w Tczewie jak nowy prezydent kpi ze społeczeństwa z tego wynika ze w tak dużym miescie jak Tczew nikt nie promuje Miasta na zewnątrz bo taki jest regulamin ==ale jak mówiono w kuluarach zrób Piknik będziesz Tczewianinem Roku -przykre to lecz prawdziwe ==sam Pobłocki się z tego śmiał jak przedmówca napisał chyba czyyał nie wiedząc co........................................

    Odpowiedz
    IP: 178.182.xx6.xx5 
  • -4

    łowca_gość

    30.01.2011, 23:34

    Odczepcie się od radnych

    Zwróćcie uwagę na wnioskodawców, ich staż, korzenie szefów. Takim organizacjom i ludziom się nie odmawia.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx1 
  • -4

    Jurek_gość

    31.01.2011, 06:52

    odp. do My name is Bond, James Bond_gość

    I to mi sie podoba bo przynajmniej jest to zaczyn dobrej dyskusji. Uważam, że inicjatywa o tym kto powinien przyznawać Honorowe Obywatelstwo jest dobra i do rozważenia chociaż należałoby ją doprecyzować. Bo jak zapewne sam wiesz tylu ilu jest ludzi tak każdy na wszytkim się zna ( bo przecież na piłce każdy się zna, lekarzami także jesteśmy, poliykami - nie ma lepszych od nas itp itp!!). Ja także uważam, że było wielu innych ludzi, którzy mogliby piastowac tę zaszczytną funkcję Radnego - ale niestety taka jest "demo-kracja' . Zobaczmy ilu ludzi wzięło udział w wyborach i to są fakty, dlatego cieszy mnie, iż prawdopodobnie już przy następnych wyborach będziemy mogli głosowac na konkretnego kandydata. Drugi nezaprzeczalny fakt to taki, że jednak ci którzy są dzisiaj Radnymi otrzymali sporą liczbę głosów od osób, którym ich sposób działania i udzielania się przypadł do gustu i dlatego na nich głosowali i co byśmy tutaj nie napisali z całą niedoskonałoscią obecnej ordynacji. dlatego - uszanujmy to. A ja zapraszam już teraz do śledzenia nowej ordynacji do wyborów samorządowych i czynny udział jeżeli nie w starcie do Rady Miasta, Powiatu lub Gminy to przynajmniej poszukiwania ludzi na,których oddamy głos. Ja przynajmniej tak zamierzam robić. A tak na marginesie nauczmy się rozsądnie rozliczać obecnych radnych i to niezależnie czy głosowaliśmy na nich czy też nie. Starajmy sie o to aby zauważyć tych radnych, którzy być może nie umieją brylowac lub błyszczec przed kamerami i w prasie ale utrzymują kontakt z wyborcami w sposób naturalny od tych co mają" parcie na szkło" i wtedy będziemy mieli jasność Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx5.xx9 
  • +12

    racjonalista_gość

    31.01.2011, 10:56

    ODYJA

    Czytam artykuł i nie wierzę co czytam ,honorowe obywatelstwo dla byłego prezydenta miasta .Honorowe obywatelsto przyznaje się za społeczną działalność na rzecz miasta za wybitne osiągnięcia kandydata itd.Prezydentowi który piastuje funkcję i za którą pobiera wynagrodzenie to może się zdarzyć tylko w tczewie .Podobna bzdura nagroda Nobla dla Obamy na zachętę .Jeżeli jakiś prezydent dobrze pełnił swoją funkcję to można podziękować ale nie nagradzać tytułami .

    Odpowiedz
    IP: 77.112.xx7.xx1 
  • +2

    łowca_gość

    31.01.2011, 13:46

    Bo Polska to dziwna kraja

    Jak mówił Zulu - Gula. Normalnie,w/g polskich norm jest wtedy gdy ktoś olewa swoje obowiązki. Dlatego lekarz, który leczy ludzi, historyk piszący prawdę , piekarz piekący chleb beż zakalcu no i prezydent miasta rządzący normalnie,bez łapówek i przekrętów to prawdziwi bohaterowie. Chwała bohaterom!!! jest ich tak niewielu . Tyle , że można było wymyślić medal "Za Uczciwość" a nie jakiś "Honorowy Obywatel" . Honoru się nie dostaje w demokratycznym głosowaniu. Honorowym się jest lub nie .W tym drugim przypadku jest się świnią.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx0.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.