tczew - tcz.pl logo
user_ico
Nie jesteś zalogowany!
Zaloguj się lub zarejestruj się w serwisie
Dziś jest piątek, 2 grudnia 2016r, godz. 23:18
Imieniny:
Wiadomości: Aktualności
Więcej : Wiadomości  |  Co będzie  |  Sport  |  Telewizja  |  pogoda - tczewPogoda

Czy Urząd Miejski przeniosą do CED-u?

Opublikowano: czwartek, 12.01.2012, 00:05. Ilość komentarzy: 22

Zmień rozmiar tekstu: A A A

Najprawdopodobniej na cele związane z działalnością Urzędu Miasta zostanie przeznaczony budynek po Centrum Edukacji Dorosłych. Placówka ma działać w tym miejscu do końca sierpnia br. Wkrótce powinny zapaść ostateczne decyzje co do przeznaczenia tego miejsca. Urzędnicy tłumaczą, że budynek CED-u m. in. można bez większego trudu przystosować dla potrzeb niepełnosprawnych, podczas gdy w dotychczasowych urzędowych budynkach nie ma takiej możliwości.

Budynek Centrum Edukacji Dorosłych stoi w niewielkiej odległości od siedziby magistratu, który od dłuższego czasu boryka się z problemami lokalowymi. W okazałym, neogotyckim budynku ratusza działają główne urzędowe wydziały, ale część urzędników musi gnieździć się w popeerelowskim budynku na tyłach ratusza, z którego też korzystają głównie interesanci. Stąd pomysł na zaadaptowanie dawnego szkolnego budynku na cele związane z działalnością urzędu:

- Została już przeprowadzona inwentaryzacja w tym budynku - pojawiły się dwie koncepcje jego zagospodarowania - albo pod potrzeby urzędu, albo pod wynajem. Rozważamy tę pierwszą wersję - tłumaczy Zenon Drewa, zastępca prezydenta Tczewa. - Jeśli wszystko przebiegłoby zgodnie z planem, od lutego rozpoczęlibyśmy prace koncepcyjne, które pozwoliłyby na określenie, jakie wydziały pozostałyby w dotychczasowym miejscu, a które zostałyby przeniesione. Nasz budynek jest niestety nieprzyjazny klientowi niepełnosprawnemu, m. in. ze względu na bariery, schody. Tam jest podjazd i miejsce na windę.

Jeszcze podczas styczniowej sesji radni mają przyjąć uchwałę dotyczącą wygaszania działalności Centrum Edukacji Dorosłych. Ma to nastąpić do sierpnia br. Przypomnijmy, że centrum Edukacji Dorosłych działa w Tczewie od 1992 roku. Była to pierwsza powołana w Polsce tego typu placówka, wzorowana na niemieckich uniwersytetach ludowych. W tej chwili można tam uczyć się na kierunkach technik rachunkowości, technik BHP, technik informatyk, a także w Uzupełniającym Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych, Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych oraz na kierunkach jednorocznych związanych z opieką nad osobami starszymi. W CED-zie odbywają się też różnego rodzaju kursy - m. in. językowe i komputerowe. Można także korzystać z zajęć na poziomie akademickim - m. in. studiów podyplomowych. Dotąd nie udało się jednak na stałe ściągnąć żadnej wyższej uczelni. Rocznie z różnych form edukacji oferowanych przez CED korzystało około 1300 osób.
Autor: jol
drukuj
Artykuł przeczytano 5019 razy ( i )
prześlij dalej
    Wróć do: Aktualności
dodaj do ulubionych   
Czytaj w Tcz.pl:
Tczew -
Więcej w dziale "Aktualności":
 
Opinie i komentarze (22)   Zmień kolejność
 
Brak zdjęcia
+11
W końcu przekonujące uzasadnienie :) ~ eMbeD_gość
IP: 109.207.xx1.xx1
Data: 12.01.2012, 06:48
No jasne - w końcu konkretne argumenty... Skoro jest tam "MIEJSCE na windę" - warto będzie położyć kilka milionów złotych na zamknięcie szkoły i adaptację jej budynku... Z pobliskich budynków nie zaszkodzi zająć też Remizy Strażackiej i Poczty.
Brak zdjęcia
+4
Nie narzekać. ~ łowca_gość
IP: 83.23.xx1.xx4
Data: 12.01.2012, 18:02
Jest wielu urzędników, którzy całe życie męczyli się po schodach. Czas aby do swoich biur dojeżdżali windą, tym bardziej , ze pracować trzeba będzie do 67 roku życia. A w tym wieku niełatwo łazić po schodach.
 
Brak zdjęcia
+17
_gość
IP: 79.188.xx3.xx4
Data: 12.01.2012, 08:03
Proponuję Urząd Miejski zlokalizować w byłym CEDzie, na terenach byłej jednostki wojskowej, w okolicach (megadrogiej) fontanny (tj. najlepiej na placu Hallera), w bezpośrednim sąsiedztwie nowowybudowanego (niezgodnego z projektem) wiaduktu, przy (wartym krocie) zegarze słonecznym, przy kolejnym postawionym parowozie, przy jaszczurce (której nie ma) w galerii handlowej (którą zobaczymy jak wyjdzie w praniu, m.in. płyty chodnikowe. itp.), na (pomimo, że Urząd nie ma prawnego obowiązku w skutecznym lobbowaniu remontu, ale w tym wypadku chodzi o wspólne dobro) moście "lisewskim"etc.
Brak zdjęcia
+7
mieszkanka_gość
IP: 83.11.xx5.xx9
Data: 12.01.2012, 15:53
Fakt,wiele durnych decyzji,marnotrawstwo pieniędzy,wszechobecny kryzys a Urząd Miejski rozrasta się i przybywa /zamiast ubywać/ niekompetentnych urzędników. Tą instytucję mającą służyć mieszkańcom traktuje się jak super dochodową korporację ale za pieniądze podatników.
 
Brak zdjęcia
+18
stary tczewiak_gość
IP: 109.207.xx4.xx1
Data: 12.01.2012, 08:24
faktycznie jak na tak wielkie miasto ten maleńki budynek ratusza to kpina radziłbym zburzyć koszary wstrzymać wszystkie inwestycje i w tym miejscu zbudować jakiś pałacyk ogrodzić drutem kolczastym by jakieś durne petenty d.....y nie zawracały
Brak zdjęcia
-1
ja_gość
IP: 89.200.xx2.xx4
Data: 12.01.2012, 08:40
a mnie się ten pomysł nawet podoba. wyburzyć barak, w jego miejscu zrobić parking, a cześć urzędasów do cedu - może w końcu będziemy przyjmowani w dobrych warunkach
user_ico_zibiern
+11
rzadko ~ zibiern
Uż. zarejestrowany
Data: 12.01.2012, 08:57
korzysta sie z UM-ja osobiscie raz do roku ide tam podatek zaplacic,dla mnie osobiscie to gra nie warta swieczki.W starym budynku niby nie mozna dorobic podjazdu dla niepelnsprawnych?Jakos nie wierze.Urzedasow jest bez liku a biurokracja tak jest jak byla!
Brak zdjęcia
+15
x_gość
IP: 78.30.xx8.xx3
Data: 12.01.2012, 09:04
chciałbym przypomnieć, że częsć UM (archiwum) przeniesiona będzie na suchostrzygi do tzw. byłej masarni. W ilu miejscach ma mieścić się UM? ile personelu będzie trzeba zatrudnić by wypełnić te budynki? czy istneją statystyki które pokazują ile osób pracowało wa administracji naszego miasta 10 lat temu a ile teraz? (nie tylko UM, ale wszystkie jednostki podległe) - mieszkańców w tym czasie w naszym mieście nie przybyło raczej?
Brak zdjęcia
+2
mieszkanka_gość
IP: 83.11.xx5.xx9
Data: 12.01.2012, 15:56
Zgadzam się w pełni!!! Czas ten rozrost ograniczyć!!! Ciągle nie mamy prawdziwego szpitala z wieloma specjalizacjami. To jest chore.
 
user_ico_Kmieciak
+4
Walka z biurokracją trwa ~ Kmieciak
Uż. zarejestrowany
Data: 12.01.2012, 16:52
Walka z biurokracją w Polsce jest tak trudna, że wymaga co roku zatrudnienia coraz to większej ilości urzędników ;]
 
Brak zdjęcia
+12
łapka łapkę myje ~ wku...wiona_gość
IP: 109.207.xx8.xxx
Data: 12.01.2012, 10:28
nowe miejsca pracy dla wszelkiej maści urzędników-załatwiane te posady pod stołem, po znajomośći, k....stwo i najlepiej wysadzić ich wszystkich w powietrze, a już szczególnie PUP!
Brak zdjęcia
+3
Czasami Urząd Pracy próbuje załatwić pracę ~ _gość
IP: 79.188.xx3.xx4
Data: 12.01.2012, 12:06
Swojego czasu, jak o pracę nie było tak łatwo jak teraz (wiadomo, że kryzys się Nas nie ima, i że mamy wzrost gospodarczy - o czym stale Nas informuje Minister Wzrostowski, który dotychczas najbardziej znane lata swojego życia spędza w PółTusku) znalazłem pracę w mieście oddalonym od Tczewa. Warunkiem zatrudnienia było załatwienie w Tczewskim Urzędzie Pracy skierowania do tej pracy przez rzeczony Urząd z tytułu prac interwencyjnych. Potencjalny pracodawca tak sobie wyrachował, że niby będzie mu się to opłacało, a Państwo poprzez taki Urząd wyżej wymienionemu to umożliwiało. Ot taka transakcja wiązana za podatników pieniądze. Byłem w Urzędzie, zapytałem o legalność i praworządność takiego postępowania. Pracę dostałem (ostatecznie nie z tytułu prac interwencyjnych, a więc nie przez Urząd Pracy). Kiedy minęło kilka dni lub tygodni, od ówczesnego jednego z moich pracodawców dowiedziałem się, że skontaktował się z nim pracownik tczewskiego Urzędu Pracy, proponując (na moje miejsce) kandydaturę swojego znajomego czy kogoś z rodziny. A więc można stwierdzić, że urząd Pracy czasami próbuje załatwić komuś pracę. Szkoda, że czyni to kosztem innych osób.
 
Brak zdjęcia
+13
m_gość
IP: 83.7.xx2.xx3
Data: 12.01.2012, 11:51
Wszędzie pchają się urzędasy. Jak nie tereny po jednostce wojskowej to teraz CED. Może w końcu przestaliby myśleć o własnych tyłkach i wygodach, a pomyśleli o pozostałych 60 000 mieszkańcach i ich potrzebach.
Brak zdjęcia
+6
Nieuzasadniona likwidacja? ~ ka_gość
IP: 79.189.xx0.xx0
Data: 12.01.2012, 13:37
"Rocznie z różnych form edukacji oferowanych przez CED korzystało około 1300 osób". Jeżeli nie wkradł się tu błąd i rzeczywiście w 60.000 mieście 1.300 osób uzupełnia wykształcenie w CED-zie, to jego likwidacja jest nieuzasadniona.
Brak zdjęcia
+3
błędu nie ma ale źle interpretujesz ~ Memory_gość
IP: 109.207.xx0.xx5
Data: 12.01.2012, 20:06
1300 - tonie są mieszkańcy tylko i wyłącznie Tczewa. Sporą część słuchaczy stanowią mieszkańcy ościennych gmin a nawet dalszych (Smętowo Graniczne)
 
Brak zdjęcia
+2
Pewnie masz rację ~ ka_gość
IP: 79.189.xx0.xx0
Data: 13.01.2012, 11:48
Jednak każdy przyjezdny nakręca koniunkturę: przy okazji zrobi zakupy, czy coś zje ... Poza tym zawsze miałem wrażenie, że każdy chce uciekać z Tczewa, a tymczasem okazuje się, że niektórzy przyjeżdżają tu.
 
Brak zdjęcia
+6
szok ~ gość_gość
IP: 78.131.xx9.xx1
Data: 12.01.2012, 14:08
ilość struktur urzędów oraz innych organizacji samorządowo rządowych,biur poselskich,senatorskich i czego jeszcze nie wymyślono w tym kraju gdzie ubyło już miliony obywateli jest porażająca.Zamiast ułatwiać nam życie buduje się potężny aparat urzędniczo-represyjny .I to jest walka z kryzysem w Polsce polegająca na dożynaniu ludzi i bezpiecznym życiu polityków i ich otoczenia.Wariant argentyński już puka...........
Brak zdjęcia
+7
- ~ _gość
IP: 83.238.xx0.xx8
Data: 12.01.2012, 14:09
Drogi robić ! Most remontować ! O miasto dbać anie przenosić urząd miasta ! Takie niby miasto biedne na remonty nie mają a tu co już coś innego robią ! Niech urzędnicy idą jak my ciężko pracować za marne pieniądze to zobaczą jak się w tym mieście żyje
Brak zdjęcia
+2
_gość
IP: 109.197.xx3.xx7
Data: 12.01.2012, 18:21
Cóz i wychodzi na to że jak się uczyć to trzeba dojeżdżać do dużego miasta. Na szczęście Gdańsk nie jest tak bardzo daleko.
Brak zdjęcia
+7
ced ~ bernadeta48_gość
IP: 109.197.xx8.xx0
Data: 12.01.2012, 19:05
O pomstę do nieba woła nieograniczony rozrost biurokracji! Niedługo polikwidują wszystko co dla miasta i mieszkańców przydatne bo okazuje się że najważniesza jest biurokracja.Budynek który od samego początku zbudowano dla szkolnictwa teraz kosztem ogromnych pieniedzy będzie adoptowany dla urzędasów.A szkoły...po co to.Im głupszy naród tym łatwiej wciskać mu ciemnotę
Brak zdjęcia
+5
rozwinąć funkcje oświatowe, a nie urzędnicze ~ stal_gość
IP: 46.76.xx5.xx0
Data: 12.01.2012, 23:12
Budynek doskonale skomunikowany, ze sporą aulą (na publiczne odczyty, spotkania, wykłady), od zawsze dla szkolnictwa, teraz tym bardziej - to miejsce na uniwersytet trzeciego wieku, szkolenie w nowych technologiach, baza jest, a ktoś to chce likwidować? Bo kasjerki UM i finansiści siedzą w POPERELOWSKIM BARAKU..?! No to co? Ilu mieszkańców mieszka w poperelowskich budynkach? A UM zajmuje poniemiecki budynek...CED zresztą też. .Co za obłuda! Należy wymagać od CED-u nowych form działania, a nie - likwidować. Jakie smutne to, co się dzieje. Bez wyobraźni. Sporo ostatnio "innowacji" i uszczęśliwiania mieszkańców miasta na siłę - fatalna renowacja nawierzchni Dąbrowskiego, zawężony niepotrzebnie most, nikomu niepotrzebny zegar słoneczny, fontanna... A ten plac przed dworcem to do czego? Oj, .....
Brak zdjęcia
+3
po perelowski barak? ~ abc_gość
IP: 83.25.xx1.xx4
Data: 13.01.2012, 18:40
W tym baraku wcale nie jest żle,może to biuro wydziału społecznego przy wydawaniu dowodów osobistych jest zbyt niewygodne za wąskie wszystko na jednej gromadzie ,petenci wchodzą i z meldunkiem i po dowód osobisty jeden słucha co drugi załatwia.Ale dalej to nie najgorzej.. dobudować do tego jeszcze na końcu kilka pomieszczeń biurowych nazwać pawilon perelowski + samorządowy i mieć powierzchnie do wykorzystania. A budynek szkolny CEDU zostawić w spokoju tam zawsze była szkoła w tym celu obiekt został wybudowany w tym budynku jest kawałek historii Tczewa w zarysach edukacji mieszkańców. Ile pokoleń tak zdobywało wiedzę ,aby ją dalej pielęgnować.
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym - tutaj.
Dodaj nowy komentarz:

Uwaga!
Wszystkie komentarze niezwiązane w żaden sposób z artykułem w tym dziale, a także komentarze zawierające treści wulgarne lub obraźliwe nie zostaną dodane.


Imię, login, pseudonim, nick (max 30 znaków):
 _gość

Temat komentarza (max 50 znaków):

*Treść komentarza (znaczniki HTML wyłączone):
 
znajdź w tym dziale
znajdź w tym dziale
 
ranking i gorący temat
ranking i gorący temat
O tym się mówi: 
 
 
 
 
 
kalendarz wydarzeń
Grudzień 2016
  • Pn
  • Wt
  • Śr
  • Cz
  • Pt
  •  Sb
Zobacz cały kalendarz imprez i wydarzeń
Organizujesz wydarzenie kulturalne,
muzyczne, sportowe lub inne?

 

Copyright © 2001-2016 Tczew - TCZ.PL Sp. z o.o. Internetowy Serwis Informacyjny Miasta
Kontakt: kontakt@redakcja.tcz.pl. Adres: ul. Hanny Hass 4, 83-110 Tczew