Na przestrzeni 7 lat prowadzenia Kociewskiego Ośrodka Informacji Turystycznej przez Lokalną Organizację Turystyczną KOCIEWIE jej pracownicy udzielili tysięcy porad mailowych, telefonicznych i osobistych podczas wizyt gości w progach biura. Każde z zapytań traktowane jest przez obsługę w jednakowy, rzetelny sposób, lecz jak się okazuje nie każde jest prawdziwym problemem rzeczywistego obieżyświata. Bywają i chwile sprawdzające…
W pierwszych dniach czerwca, przed rozpoczęciem sezonu turystycznego, Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła w ramach działania „Tajemniczy klient - test jakości dostarczanej informacji”. Do 408 centrów i punktów informacji turystycznej na terenie całego kraju POT wysłała dwa zapytania mailowe - różnej treści i z różnych adresów. Z polskiego adresu prywatnego zapytanie w języku polskim, z zagranicznego adresu prywatnego zapytanie w języku angielskim. Nadawcy wykazali konkretne zainteresowanie konkretnym aspektem oferty turystycznej i oczekiwali wyraźnych i precyzyjnych odpowiedzi.
21 % procent pytań polskich i 52 % pytań angielskich pozostało bez odpowiedzi…
Lecz nie w punkcie IT prowadzonym przez LOT KOCIEWIE. Pracownicy Kociewskiego Ośrodka Informacji Turystycznej odpowiedzieli błyskawicznie w przypadku zapytania obcojęzycznego i regulaminowo szybko na turystyczny problem nadawcy polskiego.
- Rodak był zainteresowany rowerami, a dokładnie mówiąc imprezami rowerowymi na naszym terenie, natomiast Martina, z bliżej nie ustalonej przez nas zagranicy, poszukiwała motorbike’ów, chcąc wypożyczyć pojazd w celu podróży po naszym Regionie - mówi Jarosław Wojciechowski, pracownik Biura LOT KOCIEWIE.
Między innymi dzięki aktywności IT LOT KOCIEWIE Pomorskie świetnie wypadło w rankingu województw - niekwestionowane pierwsze miejsce na podium w kategorii angielskojęzycznej i ex aequo pierwsza pozycja w kategorii polskiej (wspólnie z Wielkopolskim i Dolnośląskim).
Swoim członkom i partnerom, a więc i LOT KOCIEWIE, podziękowała już Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.
- Kierujemy się zasadą, że zawsze odbieramy telefon, nawet gdy dzwoni poza ustalonymi godzinami naszej pracy, lecz my akurat nadal przebywamy w naszym biurze. Dla każdej osoby, nawet najbardziej przypadkowej lub nietuzinkowej, która nas odwiedza, staramy się mieć tyle cierpliwości, ile to tylko możliwe. W korespondencji mailowej pomijamy tylko oczywisty spam. Zawsze merytorycznie, zawsze bez pośpiechu, z chęcią pomocy i wyrozumiałości. Teraz, po latach pomocy i prób pomocy naszym gościom, otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie sensowności naszego postępowania. Satysfakcja zawodowa i radość po prostu czysto ludzka - mówi Dyrektor Biura LOT KOCIEWIE, Piotr Kończewski.
W ciągu 7 lat działalności IT KOCIEWIE klasyczną turystyczną pomoc, a także poradę i zachętę do spędzania czasu w Tczewie, Starogardzie Gdańskim, Świeciu oraz w wielu innych miejscach całego Regionu, uzyskało kilka tysięcy klientów. Byli wśród nich mieszkańcy Tczewa, grupy przedszkolne i klasy szkolne. Przez biuro LOT KOCIEWIE przejeżdżały grupy rowerzystów i w pełni obsadzone autokary wycieczkowe. Zawitali Warszawianie i Krakusi. Poznać Tczew i inne miejsca Kociewia chcieli Niemcy, Skandynawowie, Holendrzy oraz Francuzi. Zza oceanu dotarli do IT KOCIEWIE: para z Teksasu i pojedyncza Meksykanka.
Jak się okazuje, Ci ostatni byli mniej zaskakujący niż pewna dwójka „Tajemniczych Klientów”…
Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE
Kociewski Ośrodek Informacji Turystycznej
Ul. 30 Stycznia 4, Tczew
info@kociewie.eu
58 531 37 41
W pierwszych dniach czerwca, przed rozpoczęciem sezonu turystycznego, Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła w ramach działania „Tajemniczy klient - test jakości dostarczanej informacji”. Do 408 centrów i punktów informacji turystycznej na terenie całego kraju POT wysłała dwa zapytania mailowe - różnej treści i z różnych adresów. Z polskiego adresu prywatnego zapytanie w języku polskim, z zagranicznego adresu prywatnego zapytanie w języku angielskim. Nadawcy wykazali konkretne zainteresowanie konkretnym aspektem oferty turystycznej i oczekiwali wyraźnych i precyzyjnych odpowiedzi.
21 % procent pytań polskich i 52 % pytań angielskich pozostało bez odpowiedzi…
Lecz nie w punkcie IT prowadzonym przez LOT KOCIEWIE. Pracownicy Kociewskiego Ośrodka Informacji Turystycznej odpowiedzieli błyskawicznie w przypadku zapytania obcojęzycznego i regulaminowo szybko na turystyczny problem nadawcy polskiego.
- Rodak był zainteresowany rowerami, a dokładnie mówiąc imprezami rowerowymi na naszym terenie, natomiast Martina, z bliżej nie ustalonej przez nas zagranicy, poszukiwała motorbike’ów, chcąc wypożyczyć pojazd w celu podróży po naszym Regionie - mówi Jarosław Wojciechowski, pracownik Biura LOT KOCIEWIE.
Między innymi dzięki aktywności IT LOT KOCIEWIE Pomorskie świetnie wypadło w rankingu województw - niekwestionowane pierwsze miejsce na podium w kategorii angielskojęzycznej i ex aequo pierwsza pozycja w kategorii polskiej (wspólnie z Wielkopolskim i Dolnośląskim).
Swoim członkom i partnerom, a więc i LOT KOCIEWIE, podziękowała już Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.
- Kierujemy się zasadą, że zawsze odbieramy telefon, nawet gdy dzwoni poza ustalonymi godzinami naszej pracy, lecz my akurat nadal przebywamy w naszym biurze. Dla każdej osoby, nawet najbardziej przypadkowej lub nietuzinkowej, która nas odwiedza, staramy się mieć tyle cierpliwości, ile to tylko możliwe. W korespondencji mailowej pomijamy tylko oczywisty spam. Zawsze merytorycznie, zawsze bez pośpiechu, z chęcią pomocy i wyrozumiałości. Teraz, po latach pomocy i prób pomocy naszym gościom, otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie sensowności naszego postępowania. Satysfakcja zawodowa i radość po prostu czysto ludzka - mówi Dyrektor Biura LOT KOCIEWIE, Piotr Kończewski.
W ciągu 7 lat działalności IT KOCIEWIE klasyczną turystyczną pomoc, a także poradę i zachętę do spędzania czasu w Tczewie, Starogardzie Gdańskim, Świeciu oraz w wielu innych miejscach całego Regionu, uzyskało kilka tysięcy klientów. Byli wśród nich mieszkańcy Tczewa, grupy przedszkolne i klasy szkolne. Przez biuro LOT KOCIEWIE przejeżdżały grupy rowerzystów i w pełni obsadzone autokary wycieczkowe. Zawitali Warszawianie i Krakusi. Poznać Tczew i inne miejsca Kociewia chcieli Niemcy, Skandynawowie, Holendrzy oraz Francuzi. Zza oceanu dotarli do IT KOCIEWIE: para z Teksasu i pojedyncza Meksykanka.
Jak się okazuje, Ci ostatni byli mniej zaskakujący niż pewna dwójka „Tajemniczych Klientów”…
Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE
Kociewski Ośrodek Informacji Turystycznej
Ul. 30 Stycznia 4, Tczew
info@kociewie.eu
58 531 37 41
Komentarze (5) dodaj komentarz
janek_gość
08.09.2014, 01:15
Zawsze miło wracam do tej placówki, wszyscy są tam bardzo pomocni, uśmiechnięci, nawet jak widujemy się na ulicy i rozpoznajemy, to serdecznie się witamy i rozmawiamy :) Pozdrawiam całe rewelacyjne biuro tczewskiej LOT :)
OdpowiedzKAAZ_gość
08.09.2014, 09:21
A w Tczewie jest "LOT"?
A w Tczewie jest "LOT"? W Gdańsku to wiem - bo tam jest lotnisko. Ale w Tczewie?
Cytuj_gość
08.09.2014, 08:28
No ja bym nie był do końca taki przekonany....Może uśmiechnięci tak..
Odpowiedz_gość
08.09.2014, 10:14
Na szczęście, Tczew, to nie Sopot, Gdańsk, ani Zakopane, czy Kraków. Nie ma u nas właściwie turystów i przez to nie ma zbyt wiele pracy w związku z tym. Ładnie zostało to ujęte przez autora: "Pracownicy Kociewskiego Ośrodka Informacji Turystycznej odpowiedzieli błyskawicznie w przypadku zapytania obcojęzycznego i regulaminowo szybko na turystyczny problem nadawcy polskiego." Odpowiedzieli na turystyczny problem. Od kiedy na problemy się odpowiada? Co to jest, turystyczny problem? Gdzie tak uczą polskiego?
OdpowiedzMakumba_gość
08.09.2014, 14:45
No są problemy
Problemy są "turysty". Bo na przykład jest taki turysta i szuka WC na Starym Mieście lub Suchostrzygach. To myślę że ma problem i z minuty na minutę coraz większy! Albo chciałby przejechać się autobusem. Wsiada do meteoryta i momentalnie wysiada... no i ma problem. :-)
Cytuj