Zespół "SPEED" w województwie pomorskim istnieje już rok. został powołany decyzją Komendanta Wojewódzkiego Policji w Gdańsku z dniem 18 lipca 2019r. Celem powołania zespołu SPEED było m.in. zmniejszenie liczby zdarzeń drogowych, których głównymi przyczynami są: przekraczanie dozwolonej prędkości, nieprawidłowe wyprzedzanie, wymuszenie pierwszeństwa innym uczestnikom ruchu drogowego. W jego skład weszli wytypowani policjanci komórek ruchu drogowego Komend Miejskich i Powiatowych Policji woj. pomorskiego.
Od samego początku zespół uczestniczył w różnego rodzaju akcjach ukierunkowanych na kontrole prędkości, a także przy zabezpieczeniach wydarzeń plenerowych. O tym jak bardzo potrzebne było powołanie tej grupy świadczą wyniki działań.
Przez pierwszy rok działania pomorski zespół "SPEED":
- skontrolował blisko 24 000 pojazdów,
- ujawnił ponad 23 000 wykroczeń drogowych, z czego ponad 15 000 stanowiło przekroczenie dopuszczalnej prędkości,
- zatrzymał niemal 1 600 praw jazdy, w tym prawie 1 500 za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 50 km/h w obszarze zabudowanym,
- zatrzymał niemal 900 dowodów rejestracyjnych, z czego aż ponad 450 za stan techniczny pojazdu.
Policjanci z zespołu SPEED, aby wyeliminować zagrożenia, jakie stwarzają w ruchu drogowym kierujący jadący z nadmierną prędkością, poruszają się radiowozami w sposób dynamiczny. W celu zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom, niezbędne jest nieustanne szkolenie i podnoszenie posiadanych przez nich umiejętności kierowania pojazdami.
W 2020 roku, dzięki współpracy z Pomorskim Ośrodkiem Ruchu Drogowego oraz Pomorską Radą BRD, zespół "SPEED" uczestniczył w dwóch edycjach szkolenia z zakresu doskonalenia techniki jazdy na terenie Autodrom Pomorze.
Zadania, które dla policjantów przygotowali instruktorzy wymagały doskonałego panowania nad pojazdem. Ćwiczenia uwzględniały też specyfikę służby policyjnej. Z każdym kolejnym przejazdem stopień trudności był podnoszony.
Prędkość jest jednym z kluczowych czynników wpływających na ryzyko zaistnienia wypadków drogowych. Nadmierna lub niedostosowana do warunków ruchu niesie za sobą zagrożenie nie tylko braku opanowania pojazdu, lecz w istotny sposób wpływa na rodzaj doznanych obrażeń. Poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest ściśle związana m. in. z przestrzeganiem przez kierujących obowiązujących limitów prędkości, ustępowaniem pierwszeństwa przejazdu, prawidłowym wyprzedzaniem oraz właściwym zachowaniem w obrębie przejść dla pieszych.
Działania zespołu SPEED prowadzone są regularnie. Policjanci kierowani są także tam, gdzie istnieje prawdopodobieństwo odbywania się nielegalnych wyścigów.
Od samego początku zespół uczestniczył w różnego rodzaju akcjach ukierunkowanych na kontrole prędkości, a także przy zabezpieczeniach wydarzeń plenerowych. O tym jak bardzo potrzebne było powołanie tej grupy świadczą wyniki działań.
Przez pierwszy rok działania pomorski zespół "SPEED":
- skontrolował blisko 24 000 pojazdów,
- ujawnił ponad 23 000 wykroczeń drogowych, z czego ponad 15 000 stanowiło przekroczenie dopuszczalnej prędkości,
- zatrzymał niemal 1 600 praw jazdy, w tym prawie 1 500 za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 50 km/h w obszarze zabudowanym,
- zatrzymał niemal 900 dowodów rejestracyjnych, z czego aż ponad 450 za stan techniczny pojazdu.
Policjanci z zespołu SPEED, aby wyeliminować zagrożenia, jakie stwarzają w ruchu drogowym kierujący jadący z nadmierną prędkością, poruszają się radiowozami w sposób dynamiczny. W celu zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom, niezbędne jest nieustanne szkolenie i podnoszenie posiadanych przez nich umiejętności kierowania pojazdami.
W 2020 roku, dzięki współpracy z Pomorskim Ośrodkiem Ruchu Drogowego oraz Pomorską Radą BRD, zespół "SPEED" uczestniczył w dwóch edycjach szkolenia z zakresu doskonalenia techniki jazdy na terenie Autodrom Pomorze.
Zadania, które dla policjantów przygotowali instruktorzy wymagały doskonałego panowania nad pojazdem. Ćwiczenia uwzględniały też specyfikę służby policyjnej. Z każdym kolejnym przejazdem stopień trudności był podnoszony.
Prędkość jest jednym z kluczowych czynników wpływających na ryzyko zaistnienia wypadków drogowych. Nadmierna lub niedostosowana do warunków ruchu niesie za sobą zagrożenie nie tylko braku opanowania pojazdu, lecz w istotny sposób wpływa na rodzaj doznanych obrażeń. Poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest ściśle związana m. in. z przestrzeganiem przez kierujących obowiązujących limitów prędkości, ustępowaniem pierwszeństwa przejazdu, prawidłowym wyprzedzaniem oraz właściwym zachowaniem w obrębie przejść dla pieszych.
Działania zespołu SPEED prowadzone są regularnie. Policjanci kierowani są także tam, gdzie istnieje prawdopodobieństwo odbywania się nielegalnych wyścigów.
Komentarze (4) dodaj komentarz
Just _gość_gość_gość_gość
23.07.2020, 09:31
Urzekła mnie ta historia!!! Mam obojętny stosunek do Policji, ale zawsze mam stres jak jedzie za mna radiowóz, to Ja wole jechać za nimi.
OdpowiedzEkO_gość
23.07.2020, 11:26
Patrząc na to, co dzieje się na drogach to i tak za mało. Czasem wydaje mi się, że 25% kierowców powinno stracić prawko. Pewne rzeczy niektórzy na drogach robią tak nagminnie, że batem by nie przetłumaczył. Nie pomyśli tylko jeden z drugim, że nie stanowi zagrożenia tylko dla siebie, ale również dla innych.
Odpowiedzzibi_gość_gość
23.07.2020, 13:56
europis
Zabierac prawko za pijactwo i podwojne przekroczenie predkosci- z tym sie zgodze. Zabierac prawko za stluczki i praktycznie , za wszystko inne na obecna chwile-to idiotyzm. Dam dobra rade, masz stluczke to sie dogaduj z druga strona bo mozesz sie niezle zdziwic jak zadzwonisz po paly zeby wszystko zrobic zgodnie z prawem i ci zabiora prawo jazdy.
Cytujmieczyslaw
24.07.2020, 15:27
I co to zmienia? Co to oznacza?
Od 30 lat policja chwali się ile to mandatów wystawiła, ile praw jazdy zatrzymała, ilu pijanych, ile przekroczeń prędkości i... nic się w tym kraju nie zmienia. I nadal się nie zmieni, bo od 30 lat stosujemy te same metody oczekując wciąż nowych rezultatów! Droga policjo, to nic nie da, wasze działanie jest nastawione na "krojenie pieniędzy", a nie poprawę bezpieczeństwa. Jeśli miałoby chodzić o to drugie, to należałoby zacząć od: kwestionowania dróg źle oznakowanych/ nie spełniających warunków bezpiecznej jazdy - są od tego instytuacje, które nie są w stanie ani oznakować prawidłowo drogę, albo jej utrzymać; działać prewencyjnie - czyli WIDOCZNE patrole, edukacja w szkołach, edukacja dla dorosłych: tych kierujących i tych nie - czyli zamiast wystawiać mandaty, więcej pouczeń, wtedy można coś wytłumaczyć, wyjaśnić; Skupić swoją uwagę na ochronie najsłabszych, nie chronionych uczestników ruchu jak pieszych, rowerzystów - jeśli kierujący będą na nich zwracali uwagę, szanowali, to automatycznie poprawi się bezpieczeństwo, a jeśli ono się poprawi, to spadnie liczba wypadków i ich ofiar! To takie proste, a takie dla Was trudne. W obecnej sytuacji jesteście partyjną służbą, która nie ma nic wspólnego z formacją mającą dbać o bezpieczeństwo tych, którzy Wam płacą, czyli Polek i Polaków!
Odpowiedz