E-hulajnogi TIER, globalnego lidera mikromobilności, pojawią się dziś na ulicach Tczewa, by usprawnić poruszenie się w mieście w sezonie turystycznym i wnieść zupełnie nową jakość dla mieszkańców. Operator zachęca do korzystania z proekologicznej formy transportu, zwłaszcza w sezonie letnim, gdy przejazdy hulajnogami na świeżym powietrzu mogą sprawić dużą przyjemność. Użytkownicy w Tczewie mają możliwość korzystania ze 100 udostępnionych pojazdów, dzięki którym sprawnie przemieszczą się na krótszych dystansach. E-hulajnogi będą dostępne w Tczewie czasowo, a okres testowy potrwa do końca sierpnia.
Zielone myślenie o transporcie miejskim
Rozpoczęcie działalności TIER w Tczewie doskonale wpisuje się w założenia Programu Ochrony Środowiska oraz działania miasta w zakresie m.in. ochrony klimatu i poprawy jakości powietrza czy redukcji hałasu. Celem TIER jest wsparcie miasta w realizacji zadań z obszaru ekologii i koncepcji inteligentnych miast oraz zmiany mobilności na dobre.
Nagrody za parkowanie w wyznaczonych strefach
W porozumieniu z władzami miasta, na terenie Tczewa zostały wyznaczone strefy parkowania. Każdy z użytkowników, który zaparkuje e-hulajnogę w jednej ze stref na terenie miasta otrzyma 1 minutę gratis. Dotychczas funkcjonalność ta była aktywna na terenie Trójmiasta, Kołobrzegu, Krakowa, Słupska, Szczecina i Warszawy. Obecnie gratyfikacja za parkowanie w wyznaczonych strefach będzie również przyznawana użytkownikom z Tczewa.
Po zalogowaniu się do aplikacji TIER użytkownik zobaczy mapę z zaznaczonymi obszarami parkingowymi , dzięki czemu będzie mógł przed wyruszeniem w trasę zaplanować jej przebieg oraz punkt końcowy. Po zakończeniu przejazdu w odpowiedniej strefie, do konta w aplikacji dodana zostanie nagroda w postaci darmowej minuty do wykorzystania podczas następnej przejażdżki. Użytkownik każdorazowo otrzyma również potwierdzenie przyznania dodatkowych minut w wiadomości e?mail wysłanej z aplikacji.
Prawidłowe parkowanie e-hulajnogi poza strefą parkowania
W przypadku parkowania poza wyznaczoną strefą należy przestrzegać lokalnych przepisów oraz szanować innych uczestników ruchu. E-hulajnogę można zaparkować na chodniku w miejscu do tego przeznaczonym, a jeśli takiego miejsca nie ma - jak najbliżej krawędzi chodnika oddalonej od jezdni. Zaparkowana odpowiednio hulajnoga powinna "przylegać" do ściany budynku lub stać za pozostawioną tam wcześniej inną hulajnogą (ważne, by nie stawiać hulajnóg obok siebie, a jedną za drugą). W przypadku parkowania hulajnogi na chodniku, szerokość pozostawiona dla pieszych nie może być mniejsza niż 1,5 metra. Pojazd nie powinien blokować przejścia lub przejazdu. Należy pamiętać, że zakazy parkowania, oznaczone odpowiednim znakiem drogowym, obowiązują również kierowców hulajnóg.
E-hulajnogi premium
TIER to całkowicie nowe podejście do transportu osobistego, pozwalającego użytkownikom na wygodne i bezemisyjne przemieszczanie się po mieście. Nowoczesna flota zapewnia najlepsze doświadczenia z użytkowania poprzez wyjątkową konstrukcję: szeroką podstawę, duże koła, podwójny amortyzator oraz hamulce i wygodny uchwyt na telefon, dzięki któremu można nie tylko łatwo skorzystać z podglądu mapy, lecz również podładować swój smartfon. Dzięki bezkompromisowej misji zmiany mobilności na dobre, przełomowej technologii oraz odpowiedzialnej postawie wobec miast i środowiska, TIER w ciągu 3 lat pojawił się już w ponad 240 miastach w 22 krajach.
Bezpieczeństwo jako priorytet
TIER od czasu debiutu w Polsce w kwietniu 2021 roku podejmuje zdecydowane i przełomowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach. Dotyczy to nie tylko użytkowników e?hulajnóg i innych uczestników ruchu, lecz także postrzegania branży przez opinię publiczną. Operator nieustannie podkreśla, że na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz stanowczo zabrania przejazdów po spożyciu alkoholu. TIER przypomina też o szacunku dla innych uczestników ruchu. Podjęte działania znacząco poprawiają jakość korzystania z mobilności współdzielonej, co widać każdego dnia na ulicach polskich miast.
Unikalny system wynagradzania za prawidłowe parkowanie, działania edukacyjne, w tym najnowsza kampania "Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER" i warsztaty bezpiecznej jazdy to przykłady wybranych działań marki, które bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo użytkowników i przechodniów.
Jak zacząć jeździć TIER?
Aby spróbować jazdy e-hulajnogą TIER, pobierz aplikację, zarejestruj się i przypisz swoją metodę płatności. Następnie znajdź e-hulajnogę na mapie lub na ulicy i odblokuj ją skanując umieszczony na niej kod QR za pomocą aplikacji. Aby zakończyć jazdę, znajdź bezpieczne miejsce do zaparkowania, opuść podpórkę, otwórz aplikację TIER i dotknij przycisku "Zakończ przejazd". Minuta jazdy e-hulajnogą TIER kosztuje 59 groszy, natomiast opłata za odblokowanie hulajnogi wynosi 2,70 zł. Nowi użytkownicy, w ciągu 14 dni od rejestracji, mogą wykupić w aplikacji miesięczny pakiet nielimitowanych odblokowań w promocyjnej cenie 1 zł. Na osoby, które już posiadają konto w aplikacji, czeka pakiet 30 dni darmowych odblokowań za 9,90 zł.
O TIER Mobility
TIER Mobility jest czołowym europejskim operatorem w sektorze mikromobilności, którego misją jest Zmiana Mobilności Na Dobre. Udostępniając mieszkańcom szereg współużytkowanych, lekkich pojazdów elektrycznych, od e-hulajnóg po e-rowery i e-skutery, zasilanych przez własną sieć energetyczną, TIER pomaga miastom zmniejszyć ich zależność od samochodów. TIER, założony w 2018 roku przez Lawrence'a Leuschnera, Matthiasa Lauga i Juliana Blessina, ma swoją główną siedzibę w Berlinie i obecnie działa w ponad 240 miastach w 22 krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie. Z myślą o zapewnieniu najbezpieczniejszego, najbardziej słusznego i zrównoważonego rozwiązania w kwestii mobilności, TIER jest neutralny klimatycznie od stycznia 2020 r.
Inwestorami spółki TIER są między innymi SoftBank Vision Fund 2, Mubadala Capital, Northzone, Goodwater Capital, White Star Capital oraz polski fundusz inwestycyjny Market One Capital. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.tier.app.
Zielone myślenie o transporcie miejskim
Rozpoczęcie działalności TIER w Tczewie doskonale wpisuje się w założenia Programu Ochrony Środowiska oraz działania miasta w zakresie m.in. ochrony klimatu i poprawy jakości powietrza czy redukcji hałasu. Celem TIER jest wsparcie miasta w realizacji zadań z obszaru ekologii i koncepcji inteligentnych miast oraz zmiany mobilności na dobre.
- Cieszymy się, że to właśnie Tczew stał się kolejnym miastem na mapie obecności TIER w Polsce. Zrównoważona mobilność jest dla nas bardzo ważna, a dywersyfikacja środków transportu to kluczowy element na drodze do zmiany nawyków komunikacyjnych na dobre. Wierzymy, że tczewianie polubią jazdę e-hulajnogami nie tylko ze względu na ekologię, lecz również ich praktyczny charakter" - mówi Mirosław Pobłocki, Prezydent Miasta Tczewa.
Nagrody za parkowanie w wyznaczonych strefach
W porozumieniu z władzami miasta, na terenie Tczewa zostały wyznaczone strefy parkowania. Każdy z użytkowników, który zaparkuje e-hulajnogę w jednej ze stref na terenie miasta otrzyma 1 minutę gratis. Dotychczas funkcjonalność ta była aktywna na terenie Trójmiasta, Kołobrzegu, Krakowa, Słupska, Szczecina i Warszawy. Obecnie gratyfikacja za parkowanie w wyznaczonych strefach będzie również przyznawana użytkownikom z Tczewa.
Po zalogowaniu się do aplikacji TIER użytkownik zobaczy mapę z zaznaczonymi obszarami parkingowymi , dzięki czemu będzie mógł przed wyruszeniem w trasę zaplanować jej przebieg oraz punkt końcowy. Po zakończeniu przejazdu w odpowiedniej strefie, do konta w aplikacji dodana zostanie nagroda w postaci darmowej minuty do wykorzystania podczas następnej przejażdżki. Użytkownik każdorazowo otrzyma również potwierdzenie przyznania dodatkowych minut w wiadomości e?mail wysłanej z aplikacji.
Prawidłowe parkowanie e-hulajnogi poza strefą parkowania
W przypadku parkowania poza wyznaczoną strefą należy przestrzegać lokalnych przepisów oraz szanować innych uczestników ruchu. E-hulajnogę można zaparkować na chodniku w miejscu do tego przeznaczonym, a jeśli takiego miejsca nie ma - jak najbliżej krawędzi chodnika oddalonej od jezdni. Zaparkowana odpowiednio hulajnoga powinna "przylegać" do ściany budynku lub stać za pozostawioną tam wcześniej inną hulajnogą (ważne, by nie stawiać hulajnóg obok siebie, a jedną za drugą). W przypadku parkowania hulajnogi na chodniku, szerokość pozostawiona dla pieszych nie może być mniejsza niż 1,5 metra. Pojazd nie powinien blokować przejścia lub przejazdu. Należy pamiętać, że zakazy parkowania, oznaczone odpowiednim znakiem drogowym, obowiązują również kierowców hulajnóg.
E-hulajnogi premium
TIER to całkowicie nowe podejście do transportu osobistego, pozwalającego użytkownikom na wygodne i bezemisyjne przemieszczanie się po mieście. Nowoczesna flota zapewnia najlepsze doświadczenia z użytkowania poprzez wyjątkową konstrukcję: szeroką podstawę, duże koła, podwójny amortyzator oraz hamulce i wygodny uchwyt na telefon, dzięki któremu można nie tylko łatwo skorzystać z podglądu mapy, lecz również podładować swój smartfon. Dzięki bezkompromisowej misji zmiany mobilności na dobre, przełomowej technologii oraz odpowiedzialnej postawie wobec miast i środowiska, TIER w ciągu 3 lat pojawił się już w ponad 240 miastach w 22 krajach.
Bezpieczeństwo jako priorytet
TIER od czasu debiutu w Polsce w kwietniu 2021 roku podejmuje zdecydowane i przełomowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach. Dotyczy to nie tylko użytkowników e?hulajnóg i innych uczestników ruchu, lecz także postrzegania branży przez opinię publiczną. Operator nieustannie podkreśla, że na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz stanowczo zabrania przejazdów po spożyciu alkoholu. TIER przypomina też o szacunku dla innych uczestników ruchu. Podjęte działania znacząco poprawiają jakość korzystania z mobilności współdzielonej, co widać każdego dnia na ulicach polskich miast.
Unikalny system wynagradzania za prawidłowe parkowanie, działania edukacyjne, w tym najnowsza kampania "Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER" i warsztaty bezpiecznej jazdy to przykłady wybranych działań marki, które bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo użytkowników i przechodniów.
Jak zacząć jeździć TIER?
Aby spróbować jazdy e-hulajnogą TIER, pobierz aplikację, zarejestruj się i przypisz swoją metodę płatności. Następnie znajdź e-hulajnogę na mapie lub na ulicy i odblokuj ją skanując umieszczony na niej kod QR za pomocą aplikacji. Aby zakończyć jazdę, znajdź bezpieczne miejsce do zaparkowania, opuść podpórkę, otwórz aplikację TIER i dotknij przycisku "Zakończ przejazd". Minuta jazdy e-hulajnogą TIER kosztuje 59 groszy, natomiast opłata za odblokowanie hulajnogi wynosi 2,70 zł. Nowi użytkownicy, w ciągu 14 dni od rejestracji, mogą wykupić w aplikacji miesięczny pakiet nielimitowanych odblokowań w promocyjnej cenie 1 zł. Na osoby, które już posiadają konto w aplikacji, czeka pakiet 30 dni darmowych odblokowań za 9,90 zł.
O TIER Mobility
TIER Mobility jest czołowym europejskim operatorem w sektorze mikromobilności, którego misją jest Zmiana Mobilności Na Dobre. Udostępniając mieszkańcom szereg współużytkowanych, lekkich pojazdów elektrycznych, od e-hulajnóg po e-rowery i e-skutery, zasilanych przez własną sieć energetyczną, TIER pomaga miastom zmniejszyć ich zależność od samochodów. TIER, założony w 2018 roku przez Lawrence'a Leuschnera, Matthiasa Lauga i Juliana Blessina, ma swoją główną siedzibę w Berlinie i obecnie działa w ponad 240 miastach w 22 krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie. Z myślą o zapewnieniu najbezpieczniejszego, najbardziej słusznego i zrównoważonego rozwiązania w kwestii mobilności, TIER jest neutralny klimatycznie od stycznia 2020 r.
Inwestorami spółki TIER są między innymi SoftBank Vision Fund 2, Mubadala Capital, Northzone, Goodwater Capital, White Star Capital oraz polski fundusz inwestycyjny Market One Capital. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.tier.app.
Komentarze (37) dodaj komentarz
Igor_gość
13.07.2022, 13:16
No to obstawiamy kiedy pierwszy wypadek oczywiście z winy kierowcy żeby nie było ze z winy jadącego hulajnoga bo on zawsze ma pierwszeństwo
OdpowiedzPIESZO_gość
13.07.2022, 15:56
JEST ZDROWIEJ
korzystają młodzi z pojazdów ,a du py rosną ?.
Cytujnie wyobrazam sobie bez roweru_gość
13.07.2022, 16:39
u mnie bez roweru to tak jak bez jednej nogi (nie obrazajac inny)
CytujElo_gość
13.07.2022, 17:39
A jak idzie reaktywacja przekrętu z MEVO?
Cytujnie wyobrazam sobie bez roweru_gość
13.07.2022, 17:55
jestes zapewno szerzy jak wyzszy, bo takie sa niezdrowotne skutki prowadzenia pojazdow czterokolowych
CytujTczz_gość
13.07.2022, 13:59
Czyli dojazd z pracy do domu - średnio 10 minut - ma kosztować 5,90 + 2,70, tj. 8,60 tak ? Jakby...luksusowo...
OdpowiedzDjx_gość
13.07.2022, 14:53
Ta , z tego odlicz VAT 23%, dochodowy 18%, amortyzację hulajnogi, utrzymanie firmy.
CytujRóżowy pra pra pra dziadek_gość
13.07.2022, 14:32
Jak korzystać?
OdpowiedzSol_gość
13.07.2022, 14:43
A może
Może słowo o przepisach? Bo czytając komentarze pod jednym z wcześniejszych artykułów widać, że tczewiakom daleko do znajomości przepisów odnośnie poruszania się hulajnoga elektryczną.
OdpowiedzGość 07_gość
13.07.2022, 14:53
Hulajnogi
W praktyce będzie tak jak w innych miastach, będą pozostawiane gdzie komu będzie wygodne. Czyli na środku chodnika lub wręcz prawie na przejściach dla pieszych. Będą porozrzucane i poprzewracane blokując przejście pieszym i przejazdy rowerzystom.
OdpowiedzSterfan_gość
31.07.2022, 19:00
Juz jest balagan, porozrzucane na srodku chodnikow, w poprzek chodnika, w stojakach dla rowerow. I jeszcze te drazniace dzwieki, przeszkadzajace szczegolnie w nocy, kiedy taki pojazd stoi porzucony pod czyims oknem.
CytujBicykl _gość
13.07.2022, 15:23
Hulaj noga -kuter noga
Będę zbierał złom,GPS wykence i na złom preekologiczne guwna.
Odpowiedzpalaskoziemowcu_gość
13.07.2022, 16:54
Lady Pank dla ciebie "Mniej niz Zero"
ja pisze slowo "gowno" przez "o" zamkniete i zapewno osoby korzystajace z hulaj nogi nie nazwie "kuter noga" dobra rada, byc moze pomoglaby tobie wizyta z poradni psychiatrycznej
Cytujplaskoziemowcu_gość_gość
13.07.2022, 17:22
znowu klawiatura jest mi nieposluszna i mala do tego poprawka "w poradni...."
Cytujplaskoziemowcu_gość_gość
13.07.2022, 17:28
Touchpad jest za bardo wrazliwy
hulajnoga piszemy razem,
Cytujpalaskoziemowcu_gość_gość
13.07.2022, 17:58
@Bicykl, jeszcze raz powtorze, zapewno jestes szerszy niz wyzszy, bo takie sa niezdrowotne skutki od prowadzenia czterokolowego pojazdu
CytujKot_gość_gość
13.07.2022, 16:08
Czy tylko pełnoletni mogą z niej korzystać?
OdpowiedzHhh_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość
13.07.2022, 16:23
Lol
60gr za min ????????????będę xhial z czyzykowa na abisynie jechać to zajmie mi z 20 min Lepiej taxi jechać chyba
Odpowiedzkajak_gość
13.07.2022, 16:57
ekologia
"Operator zachęca do korzystania z proekologicznej formy transportu ...." hulajnoga elektryczna jest ekologiczna .... :) nie ma bardziej ekologicznego pojazdu jak zwykły rower i zwykła hulajnoga .... ale mamy czasy terroru ekologicznego ...
OdpowiedzLach _gość
14.07.2022, 11:10
Elektro terror
się rozkręca - operatorzy pojazdów spalinowych porzućcie wasze pojazdy . Musimy ufać UE.
CytujBezsrejtu_gość_gość_gość
14.07.2022, 11:33
Pseudo-eko ideologia
Zielony to niedojrzały czerwony
CytujPolmo_gość
13.07.2022, 17:04
Hulajnoga
K.Rosmerowski z bajkowego lubi chłopców..
OdpowiedzObserver_gość
13.07.2022, 17:55
To chyba do innego działu
O rowerach
CytujKosciol K. to Sodoma i Gomora_gość
13.07.2022, 18:31
a ty zapewno pedofil z partii PiS, bo tacy pisowcy maja pod swoimi "anielskimi skrzydlami" ochrone dla takich osob, poza tym rozumie seks doroslych facetow to jest ich wybor i nie moja sprawa ale nie akceptuje pedofilii a to odziwo partia PiS akceptuje, to i owo slyszy sie rozne niepochlebne rzeczy o pisio**ch
CytujTak jestem szerzy bez kitu _gość
13.07.2022, 19:05
"jestes zapewno szerzy jak wyzszy, bo takie sa niezdrowotne skutki prowadzenia pojazdow czterokolowych"
OdpowiedzA ty zapewne jesteś po podstawówce
Po rozum do glowy_gość_gość
13.07.2022, 23:54
plaskoziemowcu nie uzywam znakow diakrytycznych, poniewaz nie mam klawiatury ustawionej na jezyk polski i poza tym operuje jeszcze dwoma jezykiemi; niemieckim i angelskim, wiec rusz twoje niewykorzystane komorki mozgowe aby inni nie mowili na ciebie plaskoziemowiec
CytujA to przepraszam _gość
14.07.2022, 00:14
A to przepraszam faktycznie do słowa szerzy trzeba znaków diakrytycznych haha
CytujPo rozum do glowy_gość_gość
14.07.2022, 19:09
do piet mi nie dorastasz
jestes naprawde imbecyl w jednym wpisie zapomnialem kliknac na "s" a w innych w moich wpisach jest napisane prawidlowo "szerszy" nie dosc, ze jestes imbecyl to plaskoziemowiec, poza tym szkoda szasu dla ciebie !
Cytujbujn_gość
13.07.2022, 23:45
Hulajnogi i rowery powinny mieć obowiązkowo oc
Odpowiedzja_gość
14.07.2022, 01:35
Jezykiemi dwoma
"plaskoziemowcu nie uzywam znakow diakrytycznych, poniewaz nie mam klawiatury ustawionej na jezyk polski i poza tym operuje jeszcze dwoma jezykiemi; niemieckim i angelskim, wiec rusz twoje niewykorzystane komorki mozgowe aby inni nie mowili na ciebie plaskoziemowiec"
OdpowiedzTy gościu nie tylko masz problem ze znakami diakrytycznymi (pięknie, że ten termin przyswoiłeś), ale w ogóle z językiem polskim (u mnie bez roweru - Ruscy mówią "u mienia", "niezdrowotne skutki od", "klawiatura jest mi nieposluszna", "jezykiemi dwiema", hulajnoga rozdzielnie). Skończyłeś tylko zawodówkę i to najgorszej jakości? Na więcej nie jestem w stanie cię ocenić, bo zawsze piszesz bełkoty. Opowiadać nam możesz o dwóch językach, ale dobrze jest chociaż w jednym mieć coś do powiedzenia! Nie obrażaj innych ludzi, nie wysyłaj do psychiatrów, bo nie zasługujesz na miano mentora. Brak wykształcenia!
gość..._gość_gość
14.07.2022, 07:48
...
I już jakieś muły rzucają hulajnogi na środku chodnika...
Odpowiedzmar_gość
14.07.2022, 11:27
Słowo "ekologia" jest ostatnio jakby nieco nadużywane. Fakt 1: hulajnoga, podobnie jak rower nie emituje do atmosfery różnego rodzaju toksycznych substancji - to jest na plus. Fakt 2: akumulator trzeba ładować, a po jakimś czasie wymienić na nowy. I tutaj rodzi się pytanie, skąd bierzemy w tym kraju energię do ładowania wszelkiej maści urządzeń? Odpowiedź: ze spalania węgla (w 90%). Na pewno bardzo ekologiczne rozwiązanie. Pozostaje jeszcze kwestia utylizacji zużytych baterii w hulajnogach... Z "e-hulajnogą" zdecydowanie wygrywa rower. I to nie jakiś "e" napędzany elektryką, ale zwykły, napędzany siłą ludzkich mięśni. Przy okazji można zgubić brzuszki, boczki i inne niechciane przypadłości. Wszelkiego rodzaju urządzenia posiadające jakikolwiek napęd własny to rozwiązanie dla leniwców.
Odpowiedzkoszta_gość
15.07.2022, 20:25
nie
Zdecydowanie za drogo!!!
OdpowiedzCzort_gość
17.07.2022, 00:53
Serio 3 języki?
"plaskoziemowcu nie uzywam znakow diakrytycznych, poniewaz nie mam klawiatury ustawionej na jezyk polski i poza tym operuje jeszcze dwoma jezykiemi; niemieckim i angelskim, wiec rusz twoje niewykorzystane komorki mozgowe aby inni nie mowili na ciebie plaskoziemowiec"
Odpowiedzweź i to przeczytaj, bo jak innymi posługujesz się w ten sposób to łola Boga (na brak polskich znaków mam wylane)
Tom_gość
17.07.2022, 10:51
7zł z bajkowego do galerii,drogo ????
OdpowiedzKris_gość
31.07.2022, 00:05
Przepisy ruchu drogowego
Widzę tych idiotów jeżdżących we dwie osoby lub pod prąd... Większość tej gimbazy nawet nie zna podstaw ruchu drogowego. Prędzej czy później zdarzy się wypadek którego nie załata pare stówek.
OdpowiedzSterfan_gość
31.07.2022, 19:07
Juz jest balagan, porozrzucane na srodku chodnikow, w poprzek chodnika, w stojakach dla rowerow. I jeszcze te drazniace dzwieki, przeszkadzajace szczegolnie w nocy, kiedy taki pojazd stoi porzucony pod czyims oknem. A na domiaj jazda w kilka osob. O ile moge dzieci zrozumiec, bo to frajda, to kompletnie nie ogarniam 100kg ojca z 8-letnim synem, kompletny brak wyobrazni. Takie rzeczy widac na co dzien, a to dopiero poczatek obecnosci tych hulajnog w Tczewie.
Odpowiedz