21 listopada idziemy do urn. Kto powalczy o fotel prezydenta miasta Tczewa?

Zenon Odya (fot. tcz.pl)
 21 listopada idziemy do urn. Kto powalczy o fotel prezydenta miasta Tczewa?
W ostatnią środę (15.09) premier Tusk podał datę wyborów samorządowych. Głosować będziemy 21 listopada, zaś ewentualna druga tura - w przypadku wyborów prezydentów miast, burmistrzów i wójtów - odbędzie się 5 grudnia. W Tczewie już kilku kandydatów zapowiedziało, że będą ubiegać się o przejęcie prezydenckiego fotela, na którym przez 16 lat zasiadał Zenon Odya.

Wybory samorządowe odbywają się na trzech poziomach: gminy, powiatu oraz województwa. Świadomy wybór oznacza również zrozumienie kompetencji poszczególnych organów samorządowych.

- Za co odpowiadają radni w gminie, w powiecie, a za co ci z sejmiku wojewódzkiego? Do którego z nich zwrócić się z konkretnym problemem, jaki napotykamy w naszym otoczeniu? O czym będą decydować ludzie wybrani przez nas w zbliżających się wyborach? To ważne, aby rozumieć kompetencje poszczególnych organów samorządowych - tłumaczy Joanna Załuska z Fundacji im. Stefana Batorego.

Władze gmin decydują, m.in. o: strategii rozwoju lokalnego czyli programie działań, dzięki którym można będzie realizować sprawy korzystne dla ogółu mieszkańców; planie zagospodarowania przestrzennego; stanie dróg i komunikacji na drogach lokalnych usługach komunalnych (zapewnienie ciepła, wody i gazu w mieszkaniach); wyborze dyrektora szkoły, podwyżkach dla nauczycieli, dofinansowaniu zajęć dodatkowych w szkole. Natomiast radni powiatu mają wpływ na: przeciwdziałanie bezrobociu i wspieranie osób poszukujących pracy (pośrednictwo pracy, pomoc w zdobyciu nowych kwalifikacji); szkoły ponadgimnazjalne (licea, technika) oraz ich rozwój; szpitale powiatowe oraz inne kluczowe instytucje w systemie ochrony zdrowia; wydawanie pozwoleń na budowę. Mało kto wie, że to w siedzibie samorządu wojewódzkiego, a nie rządu, zapadają najważniejsze decyzje dotyczące rozwoju regionów (województw) i ich mieszkańców. W gestii samorządu wojewódzkiego leży, m.in. podział funduszy europejskich (w w latach 2007-2013 samorządy wojewódzkie rozdysponują ogółem 16,5 mld euro).


- Jedynie wspólne działanie tych trzech organów umożliwia prawidłowy rozwój naszego najbliższego otoczenia - osiedla, wsi, dzielnicy, gminy. Pamiętajmy o tym 21 listopada, dokonując naszego wyboru - zachęca Joanna Załuska, koordynatorka akcji "Masz głos, masz wybór" z ramienia Fundacji im. Stefana Batorego. Więcej informacji na temat kompetencji organów samorządowych oraz konkretne przykłady wraz z rozwiązaniem problemów, na które mogą one napotkać, można znaleźć pod adresem: www.maszglos.pl/poradnik_mieszkanca.php

Kampania wyborcza oficjalnie rozpocznie się z dniem ogłoszenia daty wyborów w Dzienniku Ustaw, ale w większości miast już wiadomo, kto będzie ubiegał się o fotele prezydenckie. W Tczewie kilka osób już oficjalnie poinformowało o zamiarze kandydowania. Dotychczasowy włodarz, Zenon Odya, nie będzie ubiegał się o reelekcję, ale ugrupowanie, które reprezentował - Porozumienie na Plus - na swojego kandydata wybrało Mirosława Pobłockiego. Prezydent Odya popiera kandydaturę swojego obecnego zastępcy. O prezydencki fotel zamierza również ubiegać się przewodniczący Rady Miejskiej, Włodzimierz Mroczkowski, który ma startować z list PO. O objęcie funkcji prezydenta miasta Tczewa będzie również walczył obecny starosta tczewski Witold Sosnowski. W najbliższym czasie wyjaśni się, z jakiego komitetu będzie startował. Polskie Stronnictwo Ludowe zdecydowało się nie wystawiać swojego kandydata i prawdopodobnie poprze Mirosława Pobłockiego, zaś w przypadku Sojuszu Lewicy Demokratycznej, wiele wskazuje na to, że partia postawi na Adama Piłata, przewodniczącego Rady Powiatowej SLD w Tczewie.

Dodajmy, że 2 października upływa termin zgłaszania Komitetów Wyborczych, zaś 22 października kończy się termin zgłaszania list kandydatów przez Komitety.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (137)
dodaj komentarz

  • -22

    Tylko Witold Sosnowski_gość

    21.09.2010, 00:02

    Na Prezydenta

    Ja na pewno bede glosowal na Witolda Sosnowskiego, tyle co on zrobil w swojej kadencji jako Starosta, to nikt nie zrobil. Poprzednicy bali sie ruszac takich tematow jak wiadukty, szpital czy inne bardzo duze sprawy. Moim zdaniem on zasluguje na Prezydenta. Mozna by jeszcze duzo pisac na temat prac, mam nadzieje ze mieszczkancy tczewa wlasnie Witolda Sosnowskiego wybiora w te wybory. Dziekuje i pozdrawiam.  

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx2.xx4 
  • +14

    Siwy_gość

    21.09.2010, 00:27

    chyba nie ma innego wyjścia

    Chyba nie ma innego wyjścia jak Sosnowski, bo ile można reanimować Odyę, a Mroczkowskiego to sie po prostu boimy.

    Cytuj
    IP: 91.94.xx6.xx4 
    -33

    RPS

    21.09.2010, 00:29

    psycho-fan ?;-)

    Widać na Witolda nawet w środku nocy by poszli głosować. Oddani fani ahhaa. Na moje Drewa powinien być i tyle w temacie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +12

    hahah_gość

    21.09.2010, 08:53

    pohcwala sosnowskiego i co? minusy .... elektorat mirka chyba sie strasznie nudzi, i dajac minusy na tcz najwyrazniej stara sie psychicznie chociaz podbudowac przed wyborami

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx0 
    +6

    _gość

    21.09.2010, 08:55

    drewa jest niezły :) człowiek odpowiedzialny za tczewski sport na jednym ze spotkan zarzadu Gryfa zapytany o przydział kasy dla tczewskich klubów ( a dokładniej po przedstawieniu przez władze klubu tego przydziału i zapytaniu Pana Drewy dlaczego jest taki a nie inny) człowiek odpowiedział "a skad ja mam to teraz wiedziec, mi pytania mieli zadawac kibice a nie panstwo, gdybym wiedzial ze takie beda pytania to bym sie wczesniej przygotował) ... nie wiem jak to skomentowac

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx0 
    -4

    Witka_gość

    21.09.2010, 09:01

    do

    i zapamiętaj !!! "Tak ostatni będa pierwszymi, a pierwsi ostatnimi"...... . Ewangelia wg Św. Mateusza 20 , 1-16

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx3 
    -9

    Kuba_gość

    21.09.2010, 09:59

    Kłamiesz, gościu. Nie powiedział " A skąd ja mam to wiedzieć". Dokładnie wyjaśnił sytuacje, z tym że nie po myśli zarządu Gryfa. Był jedynie oburzony oszustwem zapraszajacych. Miało być spotkanie, zrobiło się przesłuchanie. Tyle widać było w Tetce.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
    -5

    _gość

    21.09.2010, 11:10

    też oglądałem Tetkę- Drewa wyjaśnił sprawę! to zarząd, zupełnie nieporadny, szuka ofiary bo sam jest po prostu do bani! nie rozumiem po co takie insynuacje ktoś tu knuje! tym bardziej że p. Drewa nie kandyduje.

    Cytuj
    IP: 87.96.xx5.xx8 
    +10

    mieczyslaw

    22.09.2010, 09:31

    Wybory samorządowe.

    Wczoraj dodałem 2 komentarze, niestety żaden się nie ukazał. Trudno będzie je "odtworzyć". Co do kandydatury Witolda S. - niech wykorzysta swoje prawo, ja osobiście mam nadzieję, że wyborcy pokażą temu panu, że nie nadaje się do pełnienia tak odpowiedzialnej funkcji w Tczewie, a mieszkańcy tego miasta zasługują na kogoś, kto przede wszystkim identyfikuje się z nim, kocha je i potrafi pracować przede wszystkim dla dobra miasta i mieszkańców, a nie na swój wynik wyborczy, czego efektem jest trwająca od dawna kampania pana S., który pojawia się na wszystkich możliwych imprezach, gdzie istnieje szansa na zaistnienie w pierwszym rzędzie, gdzie przecina wstążki, by pokazano go na foto, jak Starosta oddaje kolejną "inwestycję", a wierny lud cieszy się z wyników jego pracy i rządów. Natomiast gdy pojawiają się problemy, pytania lub niejasności - Witold S. znika i ślad po nim ginie. Mieszkańcy Tczewa zasłużyli na prezydenta, który będzie kontrolował wydatki miasta, który nie będzie wybierał w przetargach firm "budujących" za najtaniej i najdłużej, który nie będzie znikał w razie problemów, który nie będzie realizował własnej polityki dla osiągnięcia osobistych celów, jak to ma w zwyczaju czynić obecny starosta. Pamiętajcie o tym, że budowę wiaduktu finansuje w 50% MIASTO (za wiadukt odpowiada w 100% starostwo), że starostwu w tym roku zabrakło pieniędzy nawet na wykoszenie terenów zielonych przy drogach powiatowych - pieniądze przekazało im MIASTO, że wiedziano w starostwie od dawna, iż most lisewski będzie wymagał remontu - po pieniądze zwrócono się do MIASTA, niestety w przeddzień zamknięcie budżetu - później mówiono, że MIASTO nie dało nic, a może wypadało wyjść z pytaniem wcześniej, obecny prezydent odpowiedział, że gdyby mieli czas na zabezpieczenie środków, to by je przekazano, ale było już za późno! I ktoś w starostwie za to odpowiedział? Nie. Wszystkiemu winne jest MIASTO! Bo przecież nie starostwo. A mi się osobiście wydaje, że jeśli firma źle działa, to odpowiada w pierwszej kolejności za to jej szef, tj. STAROSTA. I dlatego uważam, że nie powinien dłużej być starostą, a tym bardziej prezydentem miasta.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    max_gość

    21.09.2010, 00:05

    nowy prezydent

    wybór Sosnowskiego to nadzieja na rozwój miasta. Dotychczasowe odważne decyzje inwestycyjne pokazały ,że jest człowiekiem godnym najwyższego zaufania

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • -12

    TCZEWIAK5

    21.09.2010, 00:11

    gruubo pojechałeś

    Osoba godna zaufania-tekst roku :D

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +7

    Mieszkaniec Tczew_gość

    21.09.2010, 00:05

    Również Zagłosuję na Witolda Sosnowskiego

    Zgadzam się z poprzednikiem. Popieram jego zdanie. Witold Sosnowski jest słusznym kandydatem na Prezydenta. Wiem, że wtedy będzie się nam Wszystkim jeszcze lepiej mieszkało w Tczewie.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx8 
  • +7

    Andrzej_gość

    21.09.2010, 00:08

    Sosnowski - moze być

    Wygląda na najlepszego z wszystkich prezentowanych kandydatów.

    Odpowiedz
    IP: 87.96.xx8.xx7 
  • -28

    TCZEWIAK5

    21.09.2010, 00:10

    wydaje mi się

    że prezydentem może zostać Pobłocki. To wiceprezydent obecny i ma poparcie Zenka więc na niego bym stawiał na chwilę obecną. He no i chcąc nie chcąc muszę się odnieść do księcia Witolda:D czyli medialnej postaci Tczewa nr 1:D. Bardzo mnie ciekawi fakt jak wypadnie. Tyle z nim "niuansów" było i tyle artykułów z jego fotką,że marketing ma najlepszy i pytanie tylko czy ludzie się dadzą nabrać:D.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -13

    _gość

    21.09.2010, 00:56

    widzisz przecież

    ludzie już się dali omotać. Mietek wkrocz do akcji i wytłumacz jak to Starosta świat podbija xD

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • +4

    Głosuje na Pana Sosnowskiego_gość

    21.09.2010, 00:15

    Na Prezydenta

    Kolego z komentarza, nie oszukuj sie tym co piszesz. Nie tylko ja wiem, ze na Prezydenta nadaje się Pan Sosnowski, inni jak widac rowniez Go widza na tym stanowisku. Bardzo duzo obecnie robi dla Tczewa i calego Powiatu, mimo ze nie dysponuje tak duzym budzetem jak UM. Skoro tak duzo robi takimi malymi srodkami jakie ma Starostwo, to wyobraz sobie ile jest w stanie zrobic jako Prezydent. To zostawiam Tobie i innym do przemyslenia. POZDRAWIAM WSZYSTKICH

    Odpowiedz
    IP: 92.120.xx1.xx5 
  • -14

    _gość

    21.09.2010, 00:23

    niech wróci do Gd

    skąd pochodzi. Dlaczego tutaj startuje? A no dlatego,że ma większe szanse bo Adamowicz by go zmiażdżył. Tylko władza się liczy. chcesz prawdy taka jest prawda:xD

    Cytuj
    IP: 83.25.xx2.xx8 
    -10

    się _gość

    21.09.2010, 09:11

    Zastanów

    Do wszystkiego co robi powiat dokłada Miasto ( drogi mosty) lub ma dokładać (szpital) jak zostanie prezydentem miasta to kto dołoży ?????

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx3 
  • -7

    fazi85

    21.09.2010, 00:17

    wybory prezydenta miasta tczewa

    ja glosuje na siebie :P

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +18

    franek_gość

    21.09.2010, 00:18

    Obiektywna ocena

    Pobłocki - taki jest dobry, że w ostatnich wyborach samorządowych nie został radnym bo miał za mało głosów. Mroczkowski - stary, dobry wojak, jak tupnie to zrobi porządek w Urzedzie, że połowa urzędników wyleci przez okna. Sosnowski - kniaź Witold coś tam robi, ale co można w Powiecie zrobić jak kasy mało. Piłat - a kto to jest? Poncjusz - hahaha

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx3.xx1 
  • -3

    hehehe

    21.09.2010, 08:54

    ...

    Zbyszek, Zenek - kandydujcie - ludzie was poprą

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -7

    yo!3k

    21.09.2010, 00:19

    oby nie witek..;]

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -23

    TCZEWIAK5

    21.09.2010, 00:20

    a propaganda wre

    Widać ludzie sosny już zaczęli :D Czekam tylko na wypowiedź największego "fana" starosty hehehe :D.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +11

    nie bo Ty_gość

    21.09.2010, 09:00

    sory stary ale skoro "ludzie sosny" (taki tekst swiadczy tylko o Tobie) juz zaczeli, to ja przeglądając portal praktycznie codziennie, moge stwierdzic, ze Ty "zacząłes" mniej wiecej przy pierwszej inwestycji powiatu .... Twoje ataki na Sosnowskiego i ciągłe wychwalanie Mirka jest nudniejsze i mniej wnoszace do naszego zycia niz moda na sukces

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx0 
    -10

    hehehe

    21.09.2010, 10:00

    ...

    no but, yeah but, no but, yeah but :))) http://www.youtube.com/watch?v=vuo_g-UZYRk&feature=related

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -13

    TCZEWIAK5

    21.09.2010, 10:37

    to słabo przeglądasz

    Bo nie zdarzyło mi się nigdy pochwalić Pobłockiego:D. Ja w komentarzu nie mówię,że popieram Mirosława tylko,że daje mu szanse-a to jest różnica. Co do Sosnowskiego to tak-poddaje go krytyce bo uważam go za osobę,która tylko do władzy ciągnie a to co robi to po pierwsze jego obowiązki(starosta)a po drugie wg mnie robi to dla szpanu wyborczego od samego początku bo chodzi tylko o prezydenturę. Tak z ciekawości to starostwo już dokończyło nieskończona robotę przy światłach na 1 maja?:D

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -9

    hehehe

    21.09.2010, 12:53

    ...

    wlaśnie

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +10

    obywatel_gość

    21.09.2010, 00:24

    Jak Sosnowski nie pójdzie z PiS to wygra

    Ciekawe że napisali że nie wiadomo z jakiego komitetu wystartuje Sosnowski. Jak nie pójdzie z PiS-u to napewno wygra. Zagłosuję na niego z całą rodziną.

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx6.xx4 
  • -8

    hehehe

    21.09.2010, 08:54

    ...

    a gdzie siedzisz ?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +15

    wacek_gość

    21.09.2010, 00:25

    nadzieja

    tczewiacy na szczęście widzą co się działo w Tczewie w ostatnim okresie.Podczas pełnienia urzędu Sosnowski podjął się bardzo trudnego zadania restrukturyzacji i uzdrawiania Służby Zdrowia nie mówiąc o inwestycjach drogowych. Potrzeba nam odważnych decyzji , a przede wszystkim liderów ,którzy nie boją się ich podjąc i zrealizować.Sosnowski jest moim 100% kandydatem

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • +8

    karolinka_gość

    21.09.2010, 00:25

    do tczewiaka

    hehe, tak sobie wchodze i czytam. tczewiak - najwiekszym fanem to chyba jednak Ty jestes Wita... Ja rowniez przychylam sie i popieram wypowiedzi innych uzytkownikow. w poprzednich wyborach nie bralam udzialu w wyborach poniewaz nie mialam kandydata na Prezydenta. Witold startuje z tego co mi sie wydaje 1 raz na Prezydenta, wiec ja dam mu szase. Z tego jak sie wykazuje jako Starosta jestem Pewna, ze poradzi sobie jako Prezydent.

    Odpowiedz
    IP: 94.23.xx8.xx3 
  • -9

    RPS

    21.09.2010, 00:27

    UUU nie widziałem że pan starosta ma takie poparcie w internecie ;-)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    _gość

    21.09.2010, 00:35

    fani księcia szaleją widzę ...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • +5

    byly mieszkaniec tczewa_gość

    21.09.2010, 00:36

    ciekawy artykul i komentarze

    Witam. Nie mieszkam w Polsce już jakiś czas, ale bardzo często jestem na portalu tcz.pl. Mialem przyjemnosc poznac Pana Sosnowskiego, bardzo mily i sympatyczny człowiek. Zainteresował się moim problemem. Pomógł mi i to dzisiaj jestem mu bardzo wdzięczny. Nie wiem czy uda mi się przyjechać na wybory, ale jeżeli tak to na pewno zagłosuę na Pana Sosnowskiego. Pozdrawiam Wszystkich mieszkańców TCZEWA

    Odpowiedz
    IP: 66.45.xx7.xx2 
  • -6

    _gość

    21.09.2010, 09:18

    Zameldowany?

    na szczęście nie masz prawa głosować w naszym mieście

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx3 
  • +3

    Jan_PO_gość

    21.09.2010, 00:36

    Pobłocki to reanimacja ODYI

    Pobłocki zamrozi nasze miasto na kolejne lata. Głosujcie na Mroczkowskiego - on się weźmie za bałagan w Urzędzie!!! Urzędniki bójcie się. Przyjdą kompetentniejsci z Trójmiasta - bo Platforma oferuje takie wsparcie.

    Odpowiedz
    IP: 178.56.xx8.xx7 
  • -12

    _gość

    21.09.2010, 00:55

    tak

    ale popatrz ile lat był prezydentem i jakie miał poparcie-i nie mam pytań:D

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx7 
    -12

    yhy_gość

    21.09.2010, 09:18

    z Gdańska? jasne ... ktoś będzie przyjeżdżał specjalnie z Gdańska do tej dziury żeby zarabiać marne pieniądze. Zresztą oczywistą oczywistością jest fakt, że obecni kierownicy i naczelnicy już "okopali" się na stanowiskach. Na jakim świecie Ty żyjesz? Pomyśl człowieku!

    Cytuj
    IP: 178.37.xx2.xx9 
    +15

    Jan_gość

    21.09.2010, 09:25

    ?

    Może kompetentniejsi z Sopotu?. Platforma oferuje takie wsparcie! Kto to jest pan Mroczkowski? Jak ktoś napisał, "wojak". Na ilu wojnach był ten wielki wojak? Zapomniałem, przecież zaliczył stan wojenny. To jednak miał okazję się wykazać swoją walecznością. Niestety, ale jeszcze pamiętam rządy wojskowych w Polsce, gdy sklepy świeciły pustkami. Oni już mieli swoje pięć minut. Pan Mroczkowski powinien teraz spokojnie odpoczywać na wojskowej emeryturze, a politykę zostawić cywilom. Tczewskim cywilom, a nie przyjezdnym z Trójmiasta.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx2 
  • -7

    Grees_gość

    21.09.2010, 00:49

    Drewa nie startuje, więc Pobłocki.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • -4

    Mike_gość

    21.09.2010, 10:31

    DREWA???

    DREWA??? Nauczyciel WFu na prezydenta??? Tego jeszcze nie było.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx8.xx1 
    +1

    _gość

    21.09.2010, 11:15

    nauczyciel W-f--- po wyższych studiach, z kilkoma podyplomówkami, doświadczeniem, były dyrektor, były przewodniczący RM, obecny wice ! Mike nie obrażaj ludzi !!!

    Cytuj
    IP: 87.96.xx5.xx8 
    -1

    łuki_gość

    21.09.2010, 15:12

    Szkoda ze nie startuje. Był super dyrektorem. Postawił ruinę na nogi, czyli ZSBiO. I porządny facet.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • -10

    _gość

    21.09.2010, 00:54

    hehehe wkraczaj xD

    Jak na Witka zagłosujesz to złą przyszłość prorokuję :D :D :D

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • -8

    hehehe

    21.09.2010, 12:55

    ...

    w życiu pięknym ...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -10

    _gość

    21.09.2010, 01:04

    ja czekam na Mieczysława

    to inteligenty gość i z tego co wiem nie jest pro Witek takzę ciewaki mnie co on ma do powiedzenia.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx8 
  • +13

    mieszkaniec tczewa_gość

    21.09.2010, 02:13

    !!!!!!!!!!!!!!Tylko nie generał!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kto najwięcej zrobił dla Tczewa. Zaraz za Odya WITOLD SOSNOWSKI - jako starosta zrobił więcej inwestycji w Tczewie niż udało się zrobić przez 2 poprzednie kadencje rady powiatu.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx0.xx7 
  • +12

    _gość

    21.09.2010, 06:07

    Pan Sosnowski nie wystartuje z PiSu bo mu PiS podziękował za współpracę. PiS ma wątpliwości czy praca Starosty była ok.

    Odpowiedz
    IP: 85.25.xx9.xx4 
  • +11

    Nie PiS_gość

    21.09.2010, 06:27

    Ja też przychylam się do jednej z poprzednich wypowiedzi, mianowicie jak Sosnowski wystartuje z czegoś innego niż PiS to na pewno wygra. Jak nie pójdzie z PiSu to ma mój głos i przypuszczam, że całego mojego osiedla.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • mieszkaniec_gość

    21.09.2010, 07:06

    Generał na Prezydenta!!!!!!!!!!!!

    Wreście ktoś w mieście zrobi porządek - nie ma jak wojskowy

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx4 
  • ...._gość

    21.09.2010, 07:26

    Prezydent to tak naprawdę trochę fasada. Ważne kto za nim stoi. O jakości prezydentury decydują zastępcy, bo to oni na codzień powinni robić czarną robotę, powinni być ludźmi kreatywnymi i z pomysłami. Prezydent to polityk, zastępcy to ludzie prezydenta do roboty. I tu się robi problem. Nic nie wiemy o ludziach p. Pobłockiego, nie wiemy, czy ma za sobą fachowców, czy też ludków z politycznych targów wynikających z kompromisów i układów między partyjnych. Kompletnie nic nie wimy o p. Sosnowskim, zwłaszcza w sytuacji kiedy został praktycznie odstrzelony z PiS-u i nie nie ma zaplecza politycznego, a budowanie komitetu wyborczego tak krótko przed wyborami to skazanie się na "średniej" jakości skład, no chyba, że dokona rozłamu w PiSie. Jedynym człowiekiem, który nieoficjalnie ma odkryte karty to p. Mroczkowski. Zastępca ds gospodarczych - p. Jezierski (kto chce niech komentuje, kto nie chce nie wyciągnie wnioski). Zastępca ds społecznych p. Genca emerytowana procownica adminstracji szkolnej, obecna przewodnicząca komisji finansów RM, w kwestii komentarzy jak wyżej. Kochani kandydaci odkryjcie się dajcie sygnał z kim chcecie rządzić w tym mieście. Kto będzie zastępcą, kto sekretarzem, kto skarbnikiem? To od ich umiejętności i wiedzy zależy wasz i nasz, mieszkańców sukces. No i oczywiście od waszej twardej ręki.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xxx.xx6 
  • +26

    Macius_gość

    21.09.2010, 07:44

    Jezierski doprowadził do zapaści Wisły i Gryfa

    Jezierskiemu to bym już podziękował - był miernym prezesem klubu sportowego Wisła, a przez niego klub Gryf ma teraz kłopoty - no świetnie sie nadaje zeby kłopoty zrobic miastu. Genca - no więcej emerytowanych nauczycieli nam trzeba.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • +9

    UFFF_Jak_Dobrze_Ze_Nie_Z_PISU_gość

    21.09.2010, 07:36

    Głos_Na_Prezydenta

    Dzięki Bogu, że Pan Sosnowski nie wystartuje z Pisu. Zawsze wiedziałem, że On nie pasuje do tej partii. W końcu będę mógł spokojnie na niego zagłosować i na pewno tak samo myśli większa liczba mieszkańców, która zastanawiała się nad głosowaniem. No i w końcu mamy kandydata na Prezydenta. Moim zdaniem on najbardziej się na to stanowisko nadaje.

    Odpowiedz
    IP: 213.251.xx9.xx3 
  • -8

    hehehe

    21.09.2010, 09:09

    ...

    aha ...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    gość tcz.pl_gość

    21.09.2010, 07:43

    do artukułu

    Oj widzę gorący temat, ja zagłosuję na Loatochę. Szkoda, że nie startuje. Gdyby startował, na pewno wiedział co miałby robić. Moim zdaniem taki kandydat jak Pan Mroczkowski, to troszke już "za młody" jest. Powinien Gość iść na emeryturę a nie próbować czegoś, co cały czas w tej kadencji mu nie wychodzi.

    Odpowiedz
    IP: 78.213.xx8.xx4 
  • +11

    Tczewa_mieszkaniec_gość

    21.09.2010, 07:51

    Pobłocki jest słaby merytorycznie

    Pobłocki w poprzednich wyborach w 2006 roku nawet nie został radnym bo za mało głosów miał - takie ma poparcie, do tego mój sąsiad, którego kolega pracuje w Urzędzie w Tczewie mówił że tam wiedzą, że pan Pobłocki jest słaby merytorycznie.

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx6.xx7 
  • -9

    go mirek go_gość

    21.09.2010, 07:51

    Tylko Mirek Pobłocki - chłop, który wie, co to ciężka praca, a nie uśmiechanie się do zdjęć - węzeł, dotacja na składowisko odpadów, bulwar, centrum wystawienniczo-regionalne dolnej wisły - to wszystko projekty, nad którymi pracował. Tak trzymać! Zamiast Mirka ewentualnie pułkownik może być - reszta bez komentarza

    Odpowiedz
    IP: 77.55.xx6.xxx 
  • +8

    To Odya_gość

    21.09.2010, 08:59

    Z tego co mówisz wynika więc, że Odya nic nie robił, bo wszystko zrobił on. Coś mi się nie wydaje że tak jest, nie nadawaj blasku p. Pobłockiemu ośiągnięciami p. Odyi i to z kilku kadencji.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • wow_gość

    21.09.2010, 07:56

    Ja nie mogę - starosta ma chyba specjalny sztab internetowych skrybów - spoko nie naprężajcie się tak, bo Wam żyłka pęknie. Wiadomo, że wygra Miro albo pułkownik

    Odpowiedz
    IP: 85.25.xx9.xx4 
  • +2

    wyborca_gość

    21.09.2010, 08:00

    absolutnie nie dla Pobłockiego

    Społecznośc Tczewa zapamiała ,kto był tym pomysłodawcą nieudolnej karty miejskiej i kto narobił tyle problemów mieszkańcom Tczewa i okolic z tym bublem. Przed wyborami zgodził się aby wszyscy korzystający z komunikacji miejskiej ,korzy są uprawnieni mogli korzystać z ulgi. Daje przyzwolenie firmie atut,aby jej pracownicy(brudasy i patologia) mogli kontrolować nas społeczeństwo Tczewa i stosować bezprawie. ABSOLUTNIE NIE POBŁOCKIEMU.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx6 
  • -5

    żaba_gość

    21.09.2010, 08:02

    ja też Sosnowski

    za to, że zdecydował sięnie startowac z pisu to kolejny plus dla niego. cenię go za to, ze się odważył. uczciwy, konsekwentny i odważny w swoich decyzjach. zdecydowanie Sosnowski

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx6.xx9 
  • +1

    hehehe

    21.09.2010, 09:42

    ...

    aż Ci czekolada poleciała ...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    gas_gość

    21.09.2010, 08:42

    na sosonwskiego glosowac przecierz ten chlop nic dla dobra ludzi nie zrobi tak bylo w banku nordea ,zgieemach i w starostwie ten czlowiek w zyciu sie nie napracowal szkoda ze nasz obecny prezydebt nie che dalej

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx7 
  • -8

    AntyPIS_gość

    21.09.2010, 08:58

    Tylko Mirek

    Reszta się nie nadaje

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • +5

    ka_gość

    21.09.2010, 09:07

    Całe Starostwo, czy jeszcze nie?

    Mam nadzieję, że już całe Starostwo się wypowiedziało. Premie będą. Pora na dyskusję merytoryczną. Jeśli chodzi o mnie, to z przykrością zauważam, że znowu są źli i gorsi. Po 20 latach demokracji cały czas musimy wybierać mniejsze zło. To tak jak z małżeństwem: można wybrać wielką miłość, a można pierwszą z brzegu. A jak p[ierwszą z brzegu, to w zasadzie obojętnie kogo. Tak więc nie ekscytujcie się, bo jeszcze żyłka pęknie. Pozdrawiam ka

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • +10

    do ka_gość

    21.09.2010, 09:49

    masz całkowita rację

    powiem Ci w zaufaniu, że całe starostwo rzeczywiście ma zamiar głosowac na Sosnowskiego. Z bardzo prostej przyczyny. TO JEDYNY SPOSÓB, żeby się go pozbyc z firmy, bo jak wieśc gminna niesie będzie startował na prezydenta i do rady powiatu, zeby jak polegnie w prezydenckich, startować ponownie na starostę. Dlatego ludzie w starostwie wraz z rodzinami oddadza głos na niego. Ot i cała prawda.

    Cytuj
    IP: 83.17.xx1.xx4 
    -4

    do "do ka"_gość

    21.09.2010, 11:42

    gadasz bzdury jak mało który

    masz pojęcie, sam to wymyśliłeś czy sztab Pobłockiego Ci to napisał i po prostu wkleiłeś na tcz.pl?

    Cytuj
    IP: 91.94.xx9.xx8 

    ka_gość

    21.09.2010, 14:07

    Czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem?

    Piszę o wszystkich kandydatach. Wytłumacz mi dlaczego któryś z kandydatów miałby tworzyć materiały niezbyt dla siebie pochlebne? Pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 

    ktoś_inny_gość

    23.09.2010, 11:17

    ?

    startuje się albo do rady powiatu albo na prezydenta!

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • -1

    tcz11111_gość

    21.09.2010, 09:39

    Witold Prezydentem

    Nie ma Pana Sosnowskiego w pisie, to zyska sporo głosów. Mój napewno...

    Odpowiedz
    IP: 83.15.xx3.xx0 
  • +1

    Brutus_gość

    21.09.2010, 09:47

    wybory

    Wybierajcie wszystkich innych ,tylko nie czlowieka z PiS-u..

    Odpowiedz
    IP: 188.192.xx4.xx0 
  • +1

    obserwator_gość

    21.09.2010, 09:58

    pionka wybieracie

    Ludzie , którego z nich nie wybierzemy i tak będzie tak samo. Miasto już dawno ma nakierowane inwestycje i inne rzeczy na całą przyszłą kadencję. Wybieramy tylko maskę. Możemy wybrać tylko takiego który mniej będzie kombinował. Tylko czy taki jest...?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx4 
  • +2

    a ja jestem za MIREM_gość

    21.09.2010, 11:01

    ...ma facet poparcie Zenka-czyli ani nie będzie gorzej ani lepiej-niech tak będzie.

    Odpowiedz
    IP: 77.112.xx1.xx3 
  • -1

    hehehe

    21.09.2010, 13:03

    ...

    amen

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -8

    miro_gość

    21.09.2010, 11:09

    drewa

    A na czym się zna TEN piłkarzyna syn komendanta milicij obywatelskiej w Tczewie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • +9

    _gość

    21.09.2010, 15:16

    Co za wredny komentarz. Powiało PiSem

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • -3

    szef biedronki_gość

    21.09.2010, 11:22

    do FAZI85

    Ty lepiej pilnuj towaru w Biedronie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx3 
  • -1

    obojętnie kto_gość

    21.09.2010, 11:45

    tylko jie Pobłocki

    człowiek, który uchodzi w um za gbura, który nie potrafi docenic pracy nikogo, człowiek, który jest w stanie przypisać sobie sukcesy każdego nawet wójta gminy Subkowy. nie głosujcie na niego!! mało robi, nic nie robi

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx9.xx8 
  • +1

    pingapinga

    21.09.2010, 11:45

    czyżby Pan Sosnowski z rodziną przysiadł do kompów i pod różnymi nickami wpisuje komentarze >>> ??? jest to zbyt czytelne Panie Sosnowski, ale pewnie skuteczne.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    Do pinga pinga_gość

    21.09.2010, 11:54

    Z tego co widac, to chyba pan Poblocki postawil ludzi w um do pisania komentarzy, no co kampania sie zaczyna. Powiem tak wygra lepszy, ale tej decyzja ja sam nie podejme tylko wszyscy mieszkancy Tczewa ktorzy pojda na wybory. Mam nadzoeje, ze beda glosowac rozwaznie. Moim zdanie Pan Poblocki niech lepiej naprawi wszystkie bledy, ktore popelnil a wtedy dopiero niech sie ibieze za kandydowanie na Prezydenta. Poki co nie widze Pana na tym stanowisku.

    Cytuj
    IP: 188.33.xx3.xx7 

    hehehe

    21.09.2010, 13:07

    ...

    piszę prywatnie, bezpłatnie - w formie rekreacji - tak więc nie wkręcaj "IP: 188.33.xx3.xx7" ok ? przy okazji - książę Wit jest bez winy ? nieomylny ? jedyny najjaśniejszy?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    obserwator_gość

    21.09.2010, 11:46

    jeżeli chodzi o kandydaturę

    Jeżeli chodzi o kandydaturę na Prezydenta. Tak obserwuje wszystkie komentarze, a jest ich sporo... Myślę, że jedna i druga strona miałaby do powiedzenia dużo... Moim zdaniem powinna być debata z Wszystkim kandydatami - sami mogli by wszystko powiedzieć, a nie Ci wszyscy ludzie co tu piszą. Jeszcze mamy troszkę czasu do wyborów, ale debata nam się na pewno przyda. Fajnie byłoby gdyby pokazała się relacja tej debaty na stronie, ale bez możliwości komentowanie - bo ona moim zdaniem jest zbędna. Wtedy się okaże kto tak na prawdę najbardziej zasługuje na to aby kierować miastem Tczew.

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx4.xx8 
  • +6

    Katt_gość

    21.09.2010, 11:47

    Tylko narzekacie.... ja na miasto nie narzekam, jak potrzebowalam pomocy to zwrocilam sie do miasta konkretnie p.Drewy i poswiecil dla mnie swoj czas i mi pomogl. ;) A jezeli chodzi o glosowanie .... kogos trzeba wybrac, byleby nie kogos kto bedzie robil wszystko tylko dla siebie, a nie mieszkancoW!

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx9.xx4 
  • +5

    Dobrze powiedziane_gość

    21.09.2010, 12:01

    Ludzie tylko narzekaja, dobrze napisales. Tobie pomogl Pan Drewa z um mi pomoglo Starostwo w moim problemie. Jezeli bedzie pan Drewa startowal to bede swoj glosowac oddawal na Pana Staroste lub na Pana Drewe. Moim skromnym zdaniem nikt inny sie nie nadaje.

    Cytuj
    IP: 188.33.xx8.xx6 
  • -2

    niech zyje nam Pułkownik_gość

    21.09.2010, 11:48

    tak tak to on!

    wojsko nasze wojsko, niech żyje nam!!! wojskowy dryl, zarządzanie człowiekiem na zasadzie wydawania rozkazów no i ordery na ramieniu.tak to nasz Włodziu!!

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx5.xx9 
  • -4

    Casper

    21.09.2010, 12:12

    I tak się nic nie zmieni

    Nie ważne kto zostanie prezydentem, w mieście i tak rządzą ci sami. A zdjęcie w artykule pokazuje do czego może doprowadzić nieudolna władza samorządowa - odp. do ruiny.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -4

    _gość

    21.09.2010, 12:34

    Po tym co się dzieje w Powiecie i zrobił Sosnowski dla Miasta i Powiatu jako Starosta Tczewski myślę, że będzie godnym następcom obecnego Prezydenta Miasta Tczewa. W Tczewie jest potrzeba zmian w myśleniu. W Urzędzie Miasta jest doświadczona kadra urzędników tylko brakuje im bodźca, motywacji. Mogą oni zrobić bardzo dużo dla naszego miasta ale tylko z dobtym menedżerem - Witoldem Sosnowskim. Tak uważam!

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xxx.xx3 
  • +1

    hehehe

    21.09.2010, 13:15

    ...

    oj jak boli, oj jak boli ...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    Tczewiak_gość

    21.09.2010, 12:39

    Dokladnie tak!

    Dokladnie tez tak mysle, ze wtdy bedzie tak mozliwosc. Jezeli zostawiloby sie wladze z um w um, to nic by sie nie zmienilo, a przeciez miasto musi isc dalej... Przychylam sie do powyzszego komentarza uzytkownika

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx9.xx6 
  • -1

    C>K>M

    21.09.2010, 14:02

    Ja mam pytanie do szefów sztabów wyborczych:) Na kogo ma głosować człowiek o poglądach liberalnych i dlaczego?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    _gość

    21.09.2010, 14:12

    liberalizm to głupota

    nie do zastosowania w Polsce choćby z przyczyn mentalnych ludzi jak i słabego stanu zamożności ludzie,którzy nie mieli by czego włożyć w system. Społeczeństwo jest ubogie i wprowadzanie zasad liberalnych by tylko pogorszyło stan rzeczy.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
    -2

    g_gość

    21.09.2010, 14:26

    szkoda, ze nie ma zadnego liberalnego kandydata. na pewno nie zaglosuje na tego sciemniacza od karty miejskiej

    Cytuj
    IP: 77.255.xx9.xx5 
  • obserwator_gość

    21.09.2010, 14:07

    debata

    w ubiegłym tygodniu tygodnik "Wieści z Kociewia" przedstawiał wszystkich trzech kandydatów. Artykuł dostępny na: kociewski.pl

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx4 
  • Obsewrator_gość

    21.09.2010, 15:15

    z bandy czworga chyba zaglosuje Staroste

    Ani niekandydujący na szczęście Drewa ani z poparcia starego układu Poblocki ani wojskowy z WSI p. Mroczkowski anie żaden z SLD realnie moim zdaniem szanse ma wygrać p. Sosnowski który sprawdził sie jako Starosta :) ja zagłosuje na p. Sosnowskiego, Chyba,że wystartuje nieobliczalny Jezierski albo Tobianski :)/ maja duże aspiracje /

    Odpowiedz
    IP: 78.8.xx3.xx7 
  • -1

    Obserwatorum Kapitana Żbika _gość

    21.09.2010, 18:50

    I znowu pomówienie

    Kolega zapomiał chyba o tym, że jest ustawa i paragraf dot. pomówień. Nie popieram żadnej formacji polityzcnej, ani kandydata, jestem neutralnym obserwatorem, tym samym chcę zwrócić uwagę iż P. Mroczkowski nie był współpracownikiem WSI, jeżeli ma Pan jakies dokumenty na to poprosimy, innymi słowy proszę o usunięcie owej wypowiedzi przez TCZ.pl, ze wzgledu na pomówienie...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx9 
  • +4

    YYY_gość

    21.09.2010, 15:21

    Widzę że oprócz wymienionych w artykule kandydatów wielu widzi jeszcze pana Drewę. Dla mnie byłby idealny. Czy ktoś wie dlaczego nie startuje?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +5

    szamanista

    21.09.2010, 17:50

    chaos :D

    A kloccie sie o kogo chcecie dla mnie i tak liczy sie tylko jedno aby platformersi nie opanowali naszego grodu ;)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    kasa_gość

    21.09.2010, 18:51

    Większość chwali naszego starostę . A ja się pytam gdzie są pieniądze z sprzedaży budynków starych w których dotychczas urzędowało starostwo . Może ktoś to wyjaśnić?????????????????

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx8 
  • +4

    ja moge_gość

    21.09.2010, 20:48

    pieniadze te trafiły na konto starostwa gdzie w pewnym (znacznym) stopniu pokryły wydatki związane z nową siedzibą .... to tak jak bys kupił nowe auto z salonu a potem sprzedał swoje stare dwa auta i prawie by ci sie zwróciło :) prawie, ale masz nowsze i wygodniejsze auto, wieksze i przystosowane dla niepełnosprawnych :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • +7

    sierżant_gość

    21.09.2010, 18:58

    Zatrzymać Mroczkowskiego

    Nie moze zostac pan mroczkowski prezydentem bo nam grozi katastrofa i jak w stanie wojennym będzie. Kolegów z jednostki obsadzi na stołkach. Już jednego chciał do adeemów wstawić.

    Odpowiedz
    IP: 178.36.xx4.xx6 
  • -2

    wyborca miasta Tczew_gość

    21.09.2010, 19:04

    Gdzie Miro , Włodek , Witek się bije tam Adam korzysta.Stawiam na ADAMA PIŁATA !!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx2 
  • +2

    Lokis_gość

    21.09.2010, 19:38

    A kto to taki Adam Piłat ?

    Jw.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • -6

    loki55

    21.09.2010, 19:20

    wybory

    Już najwyższy czas na zmianę prezydenta ,może nowo wybrany prezydent zrobi również zmiany stanowisk w MOPS -ie ,również będę głosować na pana Sosnowskiego.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Lokis_gość

    21.09.2010, 19:47

    Sejmik Wojewódzki

    Zamiasta jęczeć i wzajemnie się opluwać, może tak Tczewianie-internauci pomyślą nad wspólnym kandydatem do Sejmiku Pomorskiego. Jest tam sporo pieniędzy na różne inwestycje ("W gestii samorządu wojewódzkiego leży, m.in. podział funduszy europejskich (w w latach 2007-2013 samorządy wojewódzkie rozdysponują ogółem 16,5 mld euro"). Jeżeli tradycyjnie "olejemy" wybory do sejmiku, to znowu nikogo z Tczewa tam nie będzie. Te miasta, które będą miały swoich radnych wojewódzkich zgarną całą pulę, a my w Tczewie po staremu będziemy narzekać, pluć na siebie i żebrać w Urzędzie Marszałkowskich o kilka starych komputerów dla gimnazjów.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • +1

    ooo_gość

    21.09.2010, 20:59

    To jest szansa dla Sosnowskiego. Jeżeli tam by mu poszło, to w kolejnej kadencji można by go do Sejmu poprzeć,

    Cytuj
    IP: 84.38.xx0.xxx 
    +1

    do Lokis_gość

    21.09.2010, 21:42

    Misiu drogi, ta kasa juz została podzielona, umowy w 90% podpisane. A tak na marginesie to kasę dzielił Marszałek województwa, a nie Sejmik. Troszkę mamy braki w wiedzy, ale pisac lubimy...

    Cytuj
    IP: 83.25.xxx.xx6 

    Lokis_gość

    22.09.2010, 11:01

    Wiedza wojewódzka...

    Rozumiem, że Pan Marszałek spada z nieba na swoje stanowisko, pieniądze z funduszy strukturalnych i unijnych dzieli "po uważaniu" z nikim się nie licząc, nikt go nie kontroluje, nie uchwala i nie zatwierdza budżetu, nie udziela absolutorium... "...Troszkę mamy braki w wiedzy, ale pisac lubimy... "

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 

    do Lokis_gość

    22.09.2010, 15:32

    marszałka i zarząd wybiera Sejmik, ale na podział środków nie ma wpływu. Projekty oceniają eksperci, a zarząd podpisuje umowę o dofinansowanie, to tak bardzo zgrubnie. Podział środków jest w programie operacyjnym juz dawno uchwalonym i rozdysponowanym. Może coś w nastepnym okresie finansowania, ale na to trzba poczekać, bo potrzebny jest nowy budżet unijny.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx2.xx5 
  • -1

    tomek_gość

    21.09.2010, 20:33

    Prezydent

    Ja stawiam na Romana Liebrechta!!! To prawdziwy kandydat na Prezydenta!!!

    Odpowiedz
    IP: 213.158.xx9.xx6 
  • Obserwator_gość

    21.09.2010, 20:50

    Wybór Prezydenta

    a czemu nie wybrać kobietę na Prezydenta ja proponuje dyrektor II LO Panią Hanie Białas - jest energiczna,ma wizje zna język rosyjski a kontaktów z naszym wschodnim sąsiadem nam brakuje :)- Ona pogodzi wszystkich mężczyzn

    Odpowiedz
    IP: 87.105.xx1.xx6 
  • +1

    _gość

    21.09.2010, 21:52

    Jest konfliktowa, nie nadaje sie

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +4

    Małgo_gość

    21.09.2010, 20:51

    :) a może kononowicz?

    taki mamy kraj, jaki potrafimy zrobic, oddaj cześć wodzowi, niech żyje Kononowicz! Nic sie nie podoba, mówisz - co z tego, jeśli wszystko jest źle niech nie będzie niczego

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx4 
  • +1

    _gość

    21.09.2010, 20:52

    Bardzo słusznie, że Pan Sosnowski urządził ten nowy budynek dla niepełnosprawnych bo tam takich wiele...

    Odpowiedz
    IP: 94.23.xx9.xx5 
  • -1

    kardy_gość

    21.09.2010, 20:55

    romek

    Racja , głosujmy na Romka Liebrechta , to dobry gościu , tyle pomysłów, masę imprez takie jak : rzuty młotem ,podnoszenie ciężarów. Zna Dymka i Pudzianowskiego i wiele innych ludzi ważnych w Polsce.Potrzeba nam takiego , co i ze zwykłym obywatelem porozmawia.Na pewno wypromuje Tczew a pomysłów ma co nie miara.Nowe spojrzenie na rozwój miasta też ma

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • +1

    MooJoo_gość

    21.09.2010, 20:57

    Manager

    Miastu potrzeba managera, osoby kreatywnej. Rozróżniającej kolory między białym, a czarnym. Mroczkowskiego nie tego wojsko uczyło. Ma poparcie PO, więc pewnie wygra, ale nie przyniesie to miastu nic dobrego. Sosnowski - nie oszukujmy się - bez szans. Z przedstawionych kandydatów chyba Pobłocki to najlepszy wybór, ale tylko dlatego, że nie kandydują Zenki.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xxx 
  • czas na zmiany-Teresa_gość

    21.09.2010, 21:06

    Prezydent

    Pan Roman ma ogromne wsparcie ale chyba czeka ...a moze nie chce z tymi układami rzadzić ,słyszałam ze z Ministerstwa jest powołany jako przedstawiciel na Pomorze widziany czesto w urzedzie woj. mysle ze Tczew na tym zyska bo to konkretny gosć.pozdrawiam.Teresa

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx9.xx5 
  • +2

    BUCA_gość

    21.09.2010, 21:09

    ŻENADA!!!

    NIE PÓJDĘ NA WYBORY, KOGOKOLWIEK WYBIERZECIE, BĘDZIE JAK DOTYCHCZAS: PRYWATNE INTERESIKI, WPYCHANIE RODZINY I PRZYJACIÓŁ NA LUKRATYWNE STOŁECZKI- ( PATRZ: PANIENKI W STAROSTWIE, AGENCJACH ROZWOJU, ITP.), A TY SIEDŹ W MOPS-IE ALBO RUP, KLEP BIEDĘ, MARNY CZŁEKU; W TCZEWIE DOBRZE SIĘ MA WŁADZA I KSIĘŻA, MŁODZI WYKSZTAŁCENI UCIEKAJĄ DO TRÓJMIASTA ALBO IRLANDII; MAM DOŚĆ PREZYDENTA Z ŁADNYM UŚMIECHEM, KTÓRY NIC DLA MNIE MOICH BLISKICH NIE ZROBIŁ!

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx8.xx1 
  • -2

    Obserwator mieszkaniec Tczew_gość

    21.09.2010, 21:11

    Witam, bardzo dobrze zrobil Starosta, ze odwazyl sie na nowa, wygodniejsza siedzibe. Nikt dotad tego nie mogl zrobic, a dla nas mieszkancow jest bardzo duze udogodnienie, ze teraz jest wszystko w jednym miejscu. Normalne warunki w poczekalniach i przyjmowanie ineteresanptow w koncu stalo sie normalna sprawa. Az chce sie isc zalatwiac sprawy w starostwie. Mial bardzo dobry pomysl, aby sprzedaz stare siedziby i zrobic nowa. W starych bylo caly czas do remontu, budynki nie nadawaly sie do dalszego uzytkowania. Podkresle to jeszcze raz, Starosta nie robil tego dla siebie, bo wiedzial ze sie konczy kadencja w tym roku, zrobil do dla nas -mieszkancow tczewa i calego powiatu. Powinnismy byc wdzieczni za to. Na pewno bede glosowal na Witolda Sosnowskiego, jest to odwazny czlowiek pod wzgledem inwestycji, wie co robi. Podejmujac sie juz zadania, doprowadza do calej realizacji. Dlatego wiem, ze da sobie rade jako Prezydent Miasta Tczewa. To bedzie najlepszy wybor.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx8.xx1 
  • +2

    BUCA_gość

    21.09.2010, 21:34

    ŻENADA!!!

    DOBRZE ZROBIŁ, ŻE ZAJĄŁ ZAKŁAD PRZEMYSŁOWY? CZY W TCZEWIE ROZWINĄŁ SIĘ JAKIŚ ZAKŁAD, DAJĄCY PRACĘ MŁODYM, NP. PO ,,MECHANIKU"? PO OGÓLNIAKU TO MOŻNA ULICE SPRZĄTAĆ, A DOBRA SZKOŁA- ZST- NIE MA NABORU, BO GDZIE SIĘ PO NIEJ ZATRUDNIĆ? W WARSZTACIE KLEPAĆ GRUCHOTY? PIENIĄDZE NIE DRUKUJE SIĘ W DOMU, NATOMIAST WYTWARZANIEM BUDŻETU ZAJMUJĄ SIĘ ZAKŁADY PRODUKCYJNE, NIE PANIENKA Z OKIENKA. ZRESZTĄ, URZĘDNICY WSZYSTKO ZAŁATWIAJĄ Z OGONEM JAK PRZEDTEM, TERAZ JEST WIECEJ ETATÓW DLA SWOICH...DAJCIE MŁODYM PRACĘ, NIE ZŁUDZENIA!

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx8.xx1 
  • +1

    masz_problem_z_soba_gość

    21.09.2010, 21:42

    Chłopie, ja widzę że Ty masz problem ze sobą a nie z wyborem Prezydenta. Ty weź się za prace bo jest jej dużo, poczytaj gazety, idź do UP, przeglądaj ogłoszenia na http://www.tcz.pl Skoro Jesteś Młody i zdolny do pracy to nie powinieneś mieć problemu... Chyba, że chorujesz na lenistwo albo wybredzanie - co jest z reszta jednoznaczne.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx3.xx8 
  • robson_gość

    22.09.2010, 07:19

    może mi ktoś przypomniec, kto z władz wymyślił zegar słoneczny w parku i kartę miejską, bo chcę wiedziec, na kogo nie głosowac ;)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
  • do robson_gość

    23.09.2010, 22:29

    ciepło...ciepło...gorąco...

    pierwsza literka to "P" a ostatnia to "i". Jakie jest hasło?? Na kogo nie głosujemy?? hihi

    Cytuj
    IP: 89.200.xx3.xx8 
  • +3

    gość_gość

    22.09.2010, 09:04

    a może jednak...

    Panie Odya, a może jednak jeszcze raz? Społeczeństwo Pana popiera a i politycznych oponentów w Mieście Pan nie ma - nawet szczekacze z obecnej Rady Miejskiej prywatnie baaardzo Pana cenią a szczekają, bo tak im "partia" każe. Reasumując, ponownie zadam pytanie cytując słowa dawnego szlagieru - "...a może by tak jeszcze raz..."?

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx8.xx2 
  • -6

    hehehe

    22.09.2010, 09:15

    ...

    ile tu ludzi sosnoffskiego ...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    _gość

    22.09.2010, 19:09

    A może Pan Latocha powinien zostać prezydentem. Jest to człowiek przedsiębiorczy, z inicjatywą, napewno dużo zrobiłby dla miasta.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx8 
  • +1

    suchostrzygi_gość

    22.09.2010, 20:00

    Liczy się tylko Sosnowski i Pobłocki

    Wypisujcie co chcecie, ale obiektywnie szansę ma tylko Sosnowski, albo Pobłocki. Sosnowski dlatego, że ma już spore doświadczenie i coś tam sam osiągnął. Pobłocki zaś obserwował całe życie jak to robi Odya i teraz bedzie próbował na tym wyrosnąć czyli nic od siebie nie wniesie. Dla dobra demokracji należałoby chyba zmienić główny fotel. Poza tym dziwię się trochę PNP że wystawia na prezia kandyudata, który dostał za mało głosów żeby zostać radnym, a mimo tego, że przegrał wybory to Odya wciągnął go na swojego zastępcę. Sosnofski chyba dość poparcia dużo zdobył bo miał najlepszy wynik do Rady Powiatu.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • Agnieszka_gość

    22.09.2010, 21:21

    Roman Liebrecht

    Pan Roman Liebrecht byłby najlepszym Prezydentem naszego miasta, nikt nie ma tylu pomysłów co on i przede wszystkim posiada ogromne znajomości, dzięki którym potrafi wszystko załatwić i zorganizować, to człowiek odpowiedni na to stanowisko. Poadrowienia dla pana Romka!!!

    Odpowiedz
    IP: 213.158.xx9.xx8 
  • baczny obserwator_gość

    22.09.2010, 21:25

    który lepszy..?

    W sumie to już ciężko przebrnąć przez wszystkie komentarze - niczym na bazarze: do wyboru do koloru. Mamy skrajne opinie mniej lub bardziej naładowane emocjonalnie, wynikające z doświadczenia itd. To zrozumiałe. Mamy tu, co również wydaje się być sprawą naturalną, sabotażowe podjudzanie rywalizujących sztabów wyborczych, ale również (niestety w mniejszości) opinie tzw. zwykłych ludzi. Nie chciałem pisać, ale postanowiłem, że i ja wtrącę swoje przysłowiowe 3 grosze (jako ktoś stojący pomiędzy tym "zwykłym ludem, a kimś, kto miał przyjemność okazjonalnej współpracy z trzema kandydatami na to zacne stanowisko). A zatem: Pan Pobłocki - godny, namaszczony przez politycznego Ojca na swojego Zastępcę i Kontynuatora, facet zdaje się konkretny, mówiący do rzeczy; niemniej jednak niepokojące wydają się niezbyt pochlebne opinie od pracowników UM, poza tym jako Osoba wydaje się baaaardzo zachowawcza i ... nudna. Nie takiego przywódcy nam trzeba. Z drugiej jednak strony zyskał przy okazji węzła transportowego punkty utracone po "sukcesie'" karty miejskiej. Pan Mroczkowski - stanowczy, reprezentatywny, z - nazwijmy to - barwną i charakterystyczną przeszłością. Daleki jestem od oceny Pana Mroczkowskiego patrząc jedynie przez pryzmat jego koszarowej przeszłości, ale jego osobowość raptusa i choleryka wydaje mi się dyskryminują Go z funkcji Prezydenta. Niemniej jednak - w porównaniu z kandydatem nr 1 - ogromny pozytyw za prezencję. Pan Sosnowski - pierwsza myśl, która nasuwa mi się gdy myślę o tym kandydacie to: skubany - odważny Gość. Jakby nie patrzeć zaryzykował dużo jako starosta - cały ten młyn ze szpitalem (OBY osiągnął w końcu standard, na jaki go stać, chociaż trudno będzie z ... taką dyrekcja...), boiska powstają jak grzyby po deszczu (i baaardzo dobrze, bo to alternatywa dla dorastającej młodzieży), Chłop dwoi się i troi na wszystkich płaszczyznach. Ale może o to właśnie chodzi...? Tczewskie społeczeństwo ma zatem zadecydować (w największym, możliwym uproszczeniu): czy chcemy kontynuować średnio wytłumaczalną, nudną i zachowawczą politykę Pobłockiego, czy politykę Mroczkowskiego - egzotyczną z elementami ekwilibrystyki oraz prezencji i przesłania a`la Krzysztof Ibisz, czy też idealistyczną, nowatorską politykę nieokiełznanego Sosnowskiego, który - zdaje się - bardziej wieży w Tczewian, niż ... Oni sami. Ma Gościu więcej pomysłów i wizji, niż poprzednicy razem wzięci. Może więc należałoby mu SPRÓBOWAĆ dać szansę - a nuż część z jego Luterowo-Kingowych "wizji" wypali...?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx0 
  • -1

    wacek_gość

    22.09.2010, 22:30

    wybór

    rejestrowałem ostatnio samochód. Byłem w szoku. Na umówiony termin przyszedłem i bez zbędnego czekania wszystko na miejscu załatwione. Wreszcie mamy porządny Urząd. Bardzo się dziwię tym wszystkim dziwakom co marudzą ,że powstał ten budynek. W poprzednich budynkach , żeby nie nazywać je "budami" praca urzędników i obsługa petentów uwłaczała nazwie Urzędu. Chwała Staroście. Głosuję z całą rodziną na Sosnowskiego!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • -1

    prawdziwy_mistrz_gość

    23.09.2010, 07:45

    Liebrecht to śmiech na sali

    Duży plus dla pana Liebrechta za pseudo pomoc dla klubu piłkarskiego Gryf - i dezercję ze stanowiska prezesa jak tylko pojawiły się pierwsze kłopoty. Ale czego by się spodziewać więcej po gościu od Jana poseła Kulasa.

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xxx.xx9 
  • -1

    Obserwator,gośc_gość

    23.09.2010, 09:16

    Kobieta Prezydentem

    Może p. Hania Białas jest " konfliktowa" ale raczej dobrze rządzi szkoła choć powinna oddać sale gimnastyczna dla POS bo jednak nie za bardzo zna się na sporcie a jeśli chodzi o kandydata na Prezydenta to chociaż zna język rosyjski a inni kandydaci jaki język znają ??

    Odpowiedz
    IP: 78.8.xx6.xx5 
  • +2

    Obserwator,gośc_gość

    23.09.2010, 20:27

    Prwzydent

    Ciekawe opinie tu widzę......walka już się zaczęła.....a już chciałem głosować na p. Włodka Mroczkowskiego ale jeśli zastępcą ma być pan Jezierski-tułający się po sądach to zagłosuje na.....innego kandydata

    Odpowiedz
    IP: 78.8.xx6.xx5 
  • +2

    _gość

    23.09.2010, 22:38

    Tylko Roman Liebrecht na Prezydenta, inni niedorastają mu do pięt. To inteligętny i wykształcony człowiek i przedewszystkim bardzo zaradny.

    Odpowiedz
    IP: 213.158.xx9.xx6 
  • +3

    Henio_gość

    23.09.2010, 23:41

    Jeśli prezydentam zostanie pułkownik LWP - wyjeżdzam stąd!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • student_gość

    24.09.2010, 09:26

    Prezydent z " MOST"

    a może jakiś kandydat z komitetu MOST ???? w ostatnich wyborach jako bezpartyjni pokonali wiele komitetów wyborczych i na pewno sa tam młodzi i nie tylko ale kompetentni ludzie :)

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx4.xx3 
  • -1

    _gość

    26.09.2010, 22:18

    Zgadzam się tylko Roman Liebrecht był by najlepszym Prezydentem, bo tylko on nie ma nic do ukrycia, to szczery i uczciwy człowiek!

    Odpowiedz
    IP: 213.158.xx9.xx9 
  • Jan III Sobieski_gość

    30.09.2010, 22:48

    Król jest tylko jeden

    Po pierwsze ma dobre imię - WITOLD - po drugie jako jedyny kandydat w poprzednich wyborach przekroczył magiczną ilość - 1000 - głosów, po trzecie nie startuje z PiSu, - BĘDZIE KLAWO JAK CHOLERA - jak wygra ... SOSNOWSKI...

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA