Mieszkańcy Rokitek boją się, że nie dojadą do miasta

Linia nr 7 dojedzie do Rokitek? (fot. tcz.pl)
Mieszkańcy Rokitek boją się, że nie dojadą do miasta
Mieszkańcy Rokitek boją się, że od nowego roku do ich miejscowości przestanie dojeżdżać linia nr 7. W styczniu komunikację miejską przejmuje firma Meteor z Jaworzna, która zgodnie z zapisami umowy będzie świadczyć usługi tylko na terenie Tczewa. Stąd mieszkańcy podtczewskiej wsi obawiali się, że jeśli do przejazdów nie dopłaci wójt, pozostaną bez połączenia z miastem. Wszystko wskazuje na to, że nawet bez dopłat linia będzie kursować dalej.

W Rokitkach zawrzało, kiedy rozeszła się wiadomość, że nowy przewoźnik będzie jeździł tylko na liniach leżących w granicach miasta. Mieszkańcy obawiali się, że autobusy będą kończyć bieg w okolicach Zakładu Energetyki Cieplnej, bądź zakładów zlokalizowanych na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Ruszyło zbieranie podpisów pod petycją na rzecz utrzymania dotychczasowej trasy "siódemki". Pod dokumentem podpisało się około 260 osób.

- Zgodnie z nowymi przepisami możemy ogłaszać przetargi na linie w granicach miasta - wszystkie poza granicami są liniami pozamiejskimi i powinny być koordynowane przez starostwo. Stąd też już w minionych latach zlikwidowaliśmy linię nr 10, zaś linia nr 50 również przestała być zlecana przez miasto. Była to linia prowadzona przez Veolię na zasadach typowo pekaesowskich. W tej chwili ograniczamy linię nr 7 do granic miasta. Wiem jednak, że prowadzone są rozmowy z przewoźnikami, które dają pewność, że mieszkańcy Rokitek nie będą pozbawieni łączności z Tczewem. - tłumaczy prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.

Pewność dalszego kontynuowania linii według dotychczasowej trasy mogłyby dać dopłaty z kasy samorządu. Gmina Tczew, na terenie której leżą Rokitki, przyznaje, że środków na ten cel w budżecie nie ma:


- Nie mogę dopłacić do tego typu przejazdów - bo gdybym miał dopłacać do mieszkańców Rokitek, musiałbym również dopłacać do dojazdów osób z 26 sołectw na terenie naszej gminy. A najbardziej są poszkodowani ci, którzy są najdalej od miasta - np. Boroszewo, Wędkowy, czy Goszyn, który w ogóle nie ma transportu. Musimy go zabezpieczyć dla dzieci, które uczą się w naszych szkołach. Gdybym dopłacić do mieszkańców Rokitek, byłoby to nie w porządku wobec innych mieszkańców. - mówi wójt gminy Tczew, Roman Rezmerowski.

Wszystko jednak wskazuje na to, że linia po nowym roku będzie nadal kursować według "starej" trasy:

- Nieważne, jaki będzie to przewoźnik - mieszkańcy na pewno nie będą musieli iść piechotą od ciepłowni. Spotkaliśmy się w tej sprawie z nowym przewoźnikiem - jest zainteresowany, aby tam jeździć, ale nie z taką częstotliwością jak do tej pory. Tych kursów było do tej pory 19 w ciągu dnia, ale zdarzało się, że autobusem podróżowała 1 osoba. Przedstawiciele sołectwa mają przygotować 10 propozycji kursów, które miałyby być realizowane od nowego roku. Przewoźnik liczy się z tym, że nie otrzyma od nas dopłaty - ze wstępnych kalkulacji wynika jednak, że na podstawie ilości osób, które korzystają z "siódemki", obie strony będą zadowolone. - tłumaczy wicewójt, Henryk Łucki.

Z danych urzędników wynika, że autobusem linii nr 7 podróżuje dziennie około 100 osób. Chęć utrzymania połączenia na terenie Rokitek deklaruje Ireneusz Kozieł, prezes spółki Meteor:

- Trwają ustalenia związane z liczbą kursów - w rozmowach uczestniczą władze gminy.

Uruchomieniem połączenia jest też wstępnie zainteresowany przewoźnik Tomasz Latocha.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (52)
dodaj komentarz

  • +8

    lukasz_gość

    09.12.2011, 00:08

    zdjecie

    dobre zdjecie, w koncu chcialo sie komus ryuzyc z rana, zeby wykonac dobre zdjecie, pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +2

    _gość

    09.12.2011, 08:40

    .. z wieczora raczej.. widok jest na zachód

    Cytuj
    IP: 195.117.xx9.xx1 
  • +15

    GryFFF

    09.12.2011, 00:15

    Już dawno Tczew powinien wchłonąć Rokitki i nie tylko. A tak mieszkańcom Rokitek może zostać opcja codziennego marszu z piosenką Zakopower, "Pójdę boso"... pikno szoso.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -3

    Piotrek_gość

    09.12.2011, 15:26

    Wow

    Nawet jeśli będzie się zatrzymywać w okolicy wjazdu na strefę ekonomiczną to i tak jest to rzut beretem na piechotę... nie rozumiem całej tej wrzawy

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx3 
  • +12

    _gość

    09.12.2011, 01:00

    hahah i dobrze :P niech sie boja, trzeba bylo sie przylaczyc do tczewa :P ale nie :P jak nie to nie :P chcecie byc wioska? to konmi jezdzic, a jak nie to macie swoje samochody :P no peszek :P:P czas zaczac wydawac kase ba benzyne albo gaz do swoich autek :P

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx1 
  • HIHI_gość

    10.12.2011, 12:43

    ZASATNÓW SIĘ NAD SOBĄ

    NIKT SIĘ NIE BOI WYDAWAĆ KASY NA BENZYNĘ I GAZ BO TU MIESZKAJĄ SAMI ZAMOŻNI LUDZIE - JAK NIE BYŁEŚ W ROKITKACH TO ZAPRASZAMY ŻEBYŚ SOBIE POPATRZYŁ NA DOMK I POZAZDROŚCIŁ HIHI

    Cytuj
    IP: 109.243.xx4.xx1 
    +1

    _gość

    10.12.2011, 15:42

    hehe to po co narzekacie wielcy bogacze ze teraz autobusu nie bedzie :P:P kupcie sobie swoj i nim bedziecie jezdzic

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx1 
    +1

    hihi_gość

    12.12.2011, 22:02

    ok kupimy swój autobusik a Wam postawimy szlaban żebyście nie: latali z kijkami, spacerowali do Rokitek po pięknym deptaku i jeździli całymi rodzinami na rowerach

    Cytuj
    IP: 109.243.xx8.xx1 
  • +23

    _gość

    09.12.2011, 06:51

    fikcjopolis

    pobudowali się tczewianie w Rokitkach, Lubiszewie i okolicznych, a teraz komunikacja ma być z częstotliwością 3,8 albo 1 i jeszcze dopłacać do ich przejazdów szczyt beszczelności !!!

    Odpowiedz
    IP: 194.169.xx6.xx5 
  • hihi_gość

    10.12.2011, 12:40

    zastanów się co piszesz

    CZŁOWIEKU AUTOBUS "7" JEST DLA DZIECI, OSÓB STARSZYCH I OCZYWIŚCIE TYCH CO NIE MAJĄ PRAWA JAZDY. ALE CO TAM, WIDZĘ, ŻE NIEKTÓRYCH ZAZDROŚĆ ZŻERA, KTO TOBIE BRONI WYBUDOWAĆ DOMEK? ALE TO TRZEBA RUSZYĆ GŁOWĄ I MIEĆ TROCHĘ SPRYTU A CO NIEKTORZY WOLĄ WYPISYWAĆ BZDURY - I TAK TO JEST W NASZYM KRAJU

    Cytuj
    IP: 109.243.xx4.xx1 
  • +1

    I'm_gość

    09.12.2011, 06:54

    Zdjęcie

    Zdjęcie jest zrobione wieczorem, a raczej ze względu na porę roku - po południu

    Odpowiedz
    IP: 83.14.xx6.xxx 
  • -4

    Włoski narciarz_gość

    09.12.2011, 07:41

    co za bzdury

    Mogli podpisać jakieś porozumienie. Mieszkańcy Rokitek nie głosują na prezydenta Tczewa, więc ich olał.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +7

    _gość

    09.12.2011, 07:52

    co tam sie przejmowac zaraz pewnie sie Latocha obudzi on tylko sie slini na Rokitki

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx4 
  • +11

    ja222_gość

    09.12.2011, 07:53

    toć tam każdy ma po trzy fury, w czym problem?

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • +7

    _gość

    09.12.2011, 08:15

    Istniejący przystanek w Rokitkach (dla wysiadających chyba) , NA SKRZYŻOWANIU , kilkanaście metrów od psełdo pętli to jest dopiero świetny pomysł MISTRZOSTWO ŚWIATA . Co to za GAMOŃ wymyślił . Brawo , brawo.

    Odpowiedz
    IP: 213.192.xx6.xxx 
  • -6

    _gość

    09.12.2011, 08:26

    Widać że nie mieszkacie w Rokitkach. Nie wszyscy maja po trzy fury i nie każdego stać na kursowanie kilka razy dziennie samochodem. widać kompletny brak tolerancji piszących. Marsz "na piechotę" zajmuje z Rokitek do manhatanu od 35-45 minut więc nie jest to ciekawa opcja, by codziennie do pracy i z pracy urządzać sobie spacerki krajoznawcze. Trochę wyrozumiałości. WY macie autobusy co kilka minut i też źle, bo się spóźnia, bo tłok, bo nie podjeżdza pod sam dom.

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xxx 
  • +5

    _gość

    09.12.2011, 08:47

    Przewoźnik nie ma wystarczającej ilości autobusów by obsłużyć linie miejskie, a co dopiero by jeździć poza granice miasta:) policzcie sobie 23 autobusy na 10 istniejących linii autobusowych :)

    Odpowiedz
    IP: 212.77.xx5.xx5 
  • jabol_gość

    09.12.2011, 08:53

    do wlodarzy gminy tczew-od dawien dawna,od poczadku swiata,od pradziejow wies byla,jest i bedzie kopana po d....ie,traktowana po macoszemu.nigdy na nic nie bylo kasy,wrecz wies jest jak uwierdliwy,nie chciany pryszcz na ciele!!!a po wtore ta zatrwazajaca liczba podpisow " Ruszyło zbieranie podpisów pod petycją na rzecz utrzymania dotychczasowej trasy "siódemki". Pod dokumentem podpisało się około 260 osób"-po prostu powala na kolana !!!! jedynie co moge wam zaspiewac to text piosenki m. rodowicz-wsiasc do pociagu byle jakiego......"(kazdy chyba zna,a kto nie to na tou tube znajdzie)bo jeszcze takowy z czestotliwoscia 4x na dzien kursuje.to na tyle.ciao.

    Odpowiedz
    IP: 195.74.xx1.xx2 
  • +1

    do jabola_gość

    09.12.2011, 10:48

    nie znasz się - nie wypowiadaj sie

    Tak bedzie najlepiej. Nie ironizuj z mieszkancow, ktorzy zbierali podpisy. W Rokitkach mieszka ok. 800 osob (w tym dzieci), wiec 260, ktore podpisalo sie pod petycją to az 1/3 (30 proc.). Sprobuj zebrac w Tczewie 20 tys. podpisow pod jakas petycja (czyli 1/3 liczby mieszkancow). Nigdy ci sie nie uda!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • ktos_gość

    09.12.2011, 10:36

    A co z linią 50 będzie od stycznia kursować czy też ktoś inny tą linie przejmie

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx4.xx9 
  • +3

    ja_gość

    09.12.2011, 11:51

    Nie raz już pisałem pod różnymi artykułami na tcz i tu jeszcze raz powtórzę, że Veolia zostaje na linii 50 bo jest dofinansowywana przez urząd marszałkowski a nie miasto, i nie obejmował jej przetarg na komunikację miejską. Pozdrawiam.

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xxx 
    +1

    st_gość

    10.12.2011, 10:38

    Nie wiem skąd takie bzdury, ale urząd marszałkowski nie dofinansowuje 50. To prywatna sprawa Veolii, czy jeździ, czy nie.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx3.xx4 
  • -4

    duda_gość

    09.12.2011, 10:53

    7 ????????

    NIE ZAPOMINAJCIE, ZE TAM LUDZIE DO PRACY DOJEŻDŻAJĄ TEŻ !!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx6 
  • +7

    luki_gość

    09.12.2011, 11:39

    wojna o 1 przystanek

    To tylko 1 przystanek--7 dojedzie do ciepłowni i o co wojna!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx5 
  • -4

    lilly_gość

    09.12.2011, 11:52

    zero wyrozumiałości

    A pomyślał ktoś jak np: starsi mają dojeżdżać do lekarza a dzieci do szkoły? nie wszyscy mają samochody, przepraszam :po 3 fury" jak ktoś napisał w mieście jeśli autobus się spóźni to wszyscy mają pretensje. A teraz mówią że Rokitki to wiocha a nad jeziorko, do lasu i wycieczki rowerowe do do Rokitek tak? Pomyślcie wszyscy mądrzy zanim coś napiszecie. I nie obrażajcie mieszkańców nie tylko Rokitek ale również innych wsi.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx8.xx1 
  • +2

    st_gość

    10.12.2011, 10:40

    To niech latocha wozi mieszkańców rokitek. Jak sama nazwa wskazuje KOMUNIKACJA MIEJSKA. Jak gmina nie zapewnia transportu mieszkańcom to zażalenia do gminy wiejskiej Tczew, a nie do miejskiej komunikacji.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx3.xx4 
  • +15

    gość_gość

    09.12.2011, 13:09

    ale o co chodzi?

    skoro Rokitki nie są dzielnicą Tczewa to z jakiej racji miasto ma sponsorować komunikację miejską do Rokitek.Przecież linie wiejskie obsługują prywatne busy,przewoźnik Latocha lub inni.Czemu tylko linia nr 7 ma to robić.Skoro okrojono ilość przewozów w mieście to oczywiste,że Rokitki też to odczują.Ci co przeprowadzali się lub wybudowali się na Rokitkach chyba wiedzieli,że to jest wieś a nie centrum miasta

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • -7

    ...._gość

    09.12.2011, 13:31

    Brak słow

    Widać ze w gminie ja sami złodzieje. Byle się obłowić, a o mieszkańców nie dbają. Do Rokitek"7" jeździła zawsze, a inne wioski nie miały autobusów miejskich i było dobrze. Teraz jakieś dziwne pier****** ze będzie nie porządku z innymi wioskami. W WY!!! Komentujący mieszkańcy"miasta" Tczew zastanówcie się dobrze. Plączecie jak autobus się spóźni choć 5 min(korki, albo Bóg wie co).

    Odpowiedz
    IP: 195.74.xx1.xx8 
  • +4

    Anymouse_gość

    10.12.2011, 07:41

    Dzieki wójtowi Łuckiemu nie będzie autobusów

    Łucki to chyba nienawidzi Tczewa i jego mieszkańców , jest obrazony za chęć przejęcia przez miasto właśnie Rokitek czy Bałdowa . Oj Panie Łucki idą święta i Pan zaczął tę wojenkę , szczuje Pan mieszkańcó miasta przeciwko mieszkańcom Rokitek. A autobusy tym bardziej nie pojadą na Rokitki, bo w UM Tczew już wiedzą że Łucki był znowu arogancki dla miasta - ato właśnie miasto sponsoruje kursy na Rokitki !

    Cytuj
    IP: 213.238.xx4.xx8 
  • -2

    reno_gość

    09.12.2011, 13:35

    latocha

    Jaki Prezes Tczewa, takie działania. Pewno dogadał się z Latochą "patrz kasa w kieszeni prezesa Tczewa" i po krzyku. Z czegoś trzeba żyć, pensja prezia za mała. A miało być lepiej.

    Odpowiedz
    IP: 95.41.xxx.xx5 
  • +10

    mropenvitamine_gość

    09.12.2011, 15:25

    Wejdzcie do miasta, wtedy miasto zalatwi wam komunikacje.Albo miasto i autobus, albo wies i fura z sianem.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx4 
  • +6

    lokis_gość

    09.12.2011, 16:32

    O co te hałasy ?

    Czy to naprawdę taki wielki problem przestawić w nocy te tablicę gdzieś za jezioro Lubiszewskie, a mieszkańcom i firmom z Rokitek rozesłać zawiadomienia, iż od tej chwili wszelkie podatki gruntowe, rolne oraz od psów, mają płacić w Kasie Urzędu Miejskiego (a nie do Gminy). No i puścić tam nawet trzy linie, celem lepszej integracji nowej dzielnicy...

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • +1

    Tczewianin_gość

    09.12.2011, 17:10

    Likwidacja Lini 7

    Powina tam jezdzic latocha lub mateobus no i linia 7 tak ze na moje osiedle stasica powini poscic czesciej linie 6 i kazda linie 4 przez flexa a nie ze ul gdanska i dalej w strone czyzykowa przy okazji mogla by latocha na osiedle wjezdzac na abisynie

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx3 
  • +3

    _gość

    09.12.2011, 18:18

    zgadzam się.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx3 
  • +5

    sds_gość

    09.12.2011, 18:52

    Ci z Rokitek teraz chca miejskiej komunikacji

    Było nie uciekac na wieś tylko pozostać w Tczewie. I Bardzo dobrzez teraz sobie kupcie kolejne samochody wy nowobogaccy z "rokitek"...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx8.xx0 
  • -3

    hihi_gość

    10.12.2011, 12:50

    gosc

    żal d..ę ściska co?też by się chciało domek?

    Cytuj
    IP: 109.243.xx4.xx1 
  • -7

    Mieszkaniec Rokitek_gość

    09.12.2011, 21:28

    szkoda gadać

    Co za bezczelność niektórych osób , wy niemacie w sobie odrobiny szacunku? zazdrościcie nam miejskiego autobusu czy co że tak się niektórzy tu wymondrzają poco wg się wtrącacie to nie wasza działka tylko mieszkańców rokitek zajmijcie się lepiej waszymi autobusikami może je wkońcu wysprzątacie pożądnie bo czemu zakład ma to robić przecież to wy w nich śmiecicie a nie on!. I naprawde nierozumiem niektórych ludzi co mają pretensje do Veolii ja jestem z niej bardzo zadowolony a wy byście chcieli co roku coś nowego najpierw dajcie tej firmie pożądnie zarobić żeby kupiła wam jakiś luksus a nie co chwile na gape jeżdzicie!!!! mieszkańcy rokitek niejeżdżą na gape tylko uczciwie placą za każdy przejazd i niśmieca autobusu bo doceniają przewożnika a wy ? widocznie przewożnikowi starczy 23 autobusy na 10 lini czemu one mają jeżdzić co chwile ? w tym mieście niema takiej potrzeby ! hahahah

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx0.xx2 
  • +8

    sds_gość

    10.12.2011, 07:34

    Tacy z Was mieszkańcy Rokitek !

    No tak faktycznie masz rację przecież w "siódemce tak czysto" bo mieszkańcy Rokitek jeżdżą. (szczyt de...ilizmu). Tylko w Tczewie jest przewoźnik miejski i nie musi już wykonywać kursó na Rokitki. Tak to jest jak się wies wybiera i icieka z miasta a teraz by się chciało aby komunikacja miejska dojeżdżała na tą wieś.... Dzieci też do szkół w Tczewie dowozicie... Tacy z Was mieszkańcy Rokitek !

    Cytuj
    IP: 213.238.xx4.xx8 
  • -2

    _gość

    09.12.2011, 22:56

    Jestem mieszkańcem Rokitek. I mam bardzo dużo do powiedzenia w tej sprawie. Zbulwersowały mnie komentarze ludzi , którzy zupełnie nie mają pojęcia o trudnościach związanych z mieszkaniem na wsi . Autobusy nigdy nie jeździły na Rokitki z dużą częstotliwością , a teraz gdy autobus będzie dojeżdzał tylko do znaku pokazanego na zdjęciu zupełnie mieszkańcy stracą możliwość dojazdu do Tczewa. Drodzy beszczelni internauci ! Ludzi których stać na 3 fury jest bardzo mało i zapewniam Was , że ci nie korzystają z komunikacji miejskiej. Ludzmi ,którymi korzystają z komunikacji miejskiej są starsi ludzie , młodzież szkolna oraz osoby którzy nie posiadają samochodu . Do użytkownika , który napisał o dochodzeniu pieszo do Tczewa ! Zapraszam bardzo wraz z wszystkimi mieszkańcami do spróbowania przejścia tej trasy o 6 rano przy mrozie który nastąpi lada moment.

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx5.xx1 
  • +6

    _gość

    10.12.2011, 10:01

    Do Czarlina też powinny kursować autobusy!

    Życzę sobie, żeby do Czarlina też jeździły autobusy! Wieś się rozbudowuje, a Latocha i szczególnie Mateobus są drogie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • pani_gość_gość

    10.12.2011, 13:27

    autobusy Czarlin

    2 zł Latochą z Czarlina do Tczewa to drogo?? No chyba że jeździsz z jednego końca wsi na drugi bo przejść się nie chce...

    Cytuj
    IP: 109.243.xx1.xx7 
  • -5

    JA TCZEW_gość

    10.12.2011, 10:09

    Czasami jak czytam takie posty to wstyd mi za TCZEWIAKÓW (sam nim jestem) Nie ważne czy ktoś jest z miasta czy z wioski. Wszyscy są jednakowi.A jak ktoś sobie na emeryturę wybierze na wieś a nie ma prawka to co? Sami śmigacie na Rokitki nad jezioro a nie każdy ma samochód.Spacerkiem? Ciekawe czy komuś po kąpieli i opalaniu chce się śmigać parę kilometrów do domu. Zastanówcię się co wypisujecie. Ja jestem tzw mieszczuchem z TCZEWA ale lubię przebywać na wiosce.

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx5.xx6 
  • +4

    Kilof_gość

    10.12.2011, 13:23

    blee

    Nie znam nikogo kto jeździ na jez.Rokickie a tym bardziej się tam (w tym czymś) kąpać ! Jak juz to Borówno czy Twardy Dół.

    Cytuj
    IP: 81.219.xx7.xx6 
  • +1

    Ryś_gość

    10.12.2011, 10:38

    co to za przetarg i kpina

    zarząd miasta i strrostwo powino się porozumieć to kpina z tym przetargiem 23 autobusy na obsługę miasta te scanie to trupy staroci jak najstarsze Veolli i co z dziecmi które dojeżdzają do szkoły jaka częstotliwość autobusów osiedle bajkowe bez autobusu bo co 7 przy rondzie linia 2 co 1 godz czy 19 tak samo te autobusy powinny jeżdzić tak jak i na Górki- Bajkowe - Czarlin i Bałdowo oraz Rokotki Czarlin i Bałgowo to też już Tczew i i strefa Zajączkowo nie powinna być tak blisko Kpina panowie kpina panie Poblocki i panie Starostwo przetarg na najgorsza firme z najmiejszym kapitalem i kiepskim taborem Most was nie nauczył czy ktoś w urzędzie koperte sporą wzioł

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx1 
  • +8

    st_gość

    10.12.2011, 10:51

    Drodzy mieszkańcy Rokitek - wszelkie zażalenia do gminy wiejskiej Tczew. Miasto nie ma obowiązku, wręcz nie powinno dopłacać kasy do linii pozamiejskiej, jeżeli dla miasta nie ma ta linia sensu. To gminie wiejskiej Tczew powinno zależeć na posiadaniu połączenia z miastem, a nie na odwrót. Chcecie, by miasto wam zapewniło komunikację miejską - piszcie do gminy wiejskiej Tczew, by to zrobiło. Jeżeli to nie pomoże to możecie zbierać wnioski o przyłączenie waszej wsi do miasta. A gadanie w stylu: "tu mieszkają starsi ludzie", "ludzie bez samochodu", "dzieci i starsi" to żałosne granie na emocjach.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx4 
  • -4

    NINA_gość

    10.12.2011, 11:39

    ________

    Ktoś kiedyś postarał się aby do Rokitek jeździł autobus miejski i uwierzcie że nie było to wcale proste.Przecież inne sołectwa z gminy również mogły się o to postarać tak czy nie????nic nie stało ani nie stoi na przeszkodzie.Co do naszych dzieci w tczewskich szkołach to chyba nie zabronione????

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx3 
  • +8

    gość_gość

    10.12.2011, 14:00

    co do dzieci w szkołach

    Tczewskie dzieci chodzące do liceum są traktowane jak dzieci gorszej kategorii,bo nie mają dodatkowych zajęć właśnie dlatego,że mieszkają w mieście.To oczywiście jest w porządku.Pretensje kierujcie do gminy wiejskiej,że nie chce wam zapewnić przewoźnika.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • +1

    Tczewianin_gość

    10.12.2011, 20:53

    POCIĄGI TEŻ JEŻDŻĄ z ROKITEK DO TCZEWA!

    Pociągiem jeździć!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • +1

    XCerber_gość

    11.12.2011, 11:55

    dokladnie, sa przeciez pociagi.. czesto jezdze nimi z tczewa i irytuje mnie to ze pociag sie zatrzymuje a 1 czy 2 osoby wsiada czy wysiada z pociagu a w 99% przypdkach nie ma zadnej osoby chcacec skorzystac z usług PR. Rokitki marudzicie zamiast sie cieszyc ze mieliscie przez pare lat ta 7. docencie to

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx1.xx3 
  • +3

    MIESZKANKA ROKITEK_gość

    11.12.2011, 22:49

    DO WSZYSTKICH PSEUDOTCZEWIAN - PSEUDOLUDZI

    POWTARZAM DO WSZYSTKICH PSEUDOTCZEWIAN- PSEUDOLUDZI: czytając Wasze wypowiedzi mogę stwierdzić tylko jedno: ŻAL MI WSZYSTKICH WAS PISZĄCYCH TAKIE WYPOWIEDZI JAKIE CZYTAM W KOMENTARZACH DO TEGO ARTYKUŁU, MYŚLICIE ŻE JAK JESTEŚCIE TCZWIANAMI TO JESTEŚCIE KIMŚ LEPSZYM? CZYTAJĄC TO ZASTANAWIAM SIĘ SKĄD W WAS TYLE WROGOŚCI I NEGATYWNEGO NASTAWIENIA NA PROBLEM NASZEJ WSI PRZECIEŻ JESTEŚMY TAKIMI SAMYMI LUDŹMI JAK WY A NIEJEDNOKROTNIE NAWET LEPSZYMI , DLA MNIE LUDZIE KTÓRZY WYPOWIEDZIELI SIĘ NEGATYWNIE CO DO TEGO PROBEMU OPIERAJĄ SIĘ CHYBA NA DOŚWIADCZENIACH Z WŁASNEGO ŻYCIA, KTOŚ MUSIAŁ WAS KIEDYŚ NIEŹLE SKRZYWDZIĆ (lub nie pomóc w potrzebie) ŻE TAK NEGATYWNIE REAGUJECIE NA PROBLEMY INNYCH LUDZI, WNIOSEK Z TEGO TAKI ŻE PO PROSTU NIE JESTEŚCIE LUDŹMI BO TAK NIE ZACHOWUJĄ SIĘ LUDZIE TOLERANCYJNI, A MOŻE PO PROSTU JESTEŚCIE LUDŹMI NIE MAJĄCYMI RODZIN BO TYLKO TACY LUDZIE SĄ POZBAWIENI JAKICHKOLWIEK UCZUĆ (CHOĆ NIE MOGĘ POWIEDZIEĆ TAK O WSZYSTKICH BO I TU ZDARZAJĄ SIĘ POZYTYWNE WYJĄTKI) A MOŻE PO PROSTU NIE MACIE W ŻYCIU ŻADNYCH CIEKAWSZYCH I POZYTYWNIEJSZYCH CELÓW TYLKO SIEDZICIE PRZED WASZYM KOMPAMI WYSZUKUJECIE TAKIE ARTUKUŁY JAK TEN I PISZECIE TAKIE „PIERDOŁY” ŻE AŻ RĘCE OPADAJĄ, ŻE TAKIE COŚ MOŻE NAPISAĆ NORMALNA POZTYWNIE NASTAWIONA DO INNYCH OSOBA (SAMI TEŻ CHCIELIBYŚCIE MIEĆ ZAWSZE AUTOBUSY NA ZAWOŁANIE A JAKA WAM SIĘ KRZYWDA DZIEJE KIEDY AUTOBUS SIĘ SPÓŹNI BYŁAM NIERAZ TEGO ŚWIADKIEM – TO DOPIERO JEST TRAGEDIA NARODOWA W WYKONANIU TCZEWIAN – MAM NA MYŚLI OCZYWIŚCIE TYLKO TYCH NEGATYWNIE PISZĄCYCH) WIDAĆ ŻE NIE MACIE ŻADNYCH CELÓW W ŻYCIU TYLKO WIECZNE NARZEKANIE NA SPRAWY KTÓRE TAK NAPRAWDĘ W OGÓLE WAS NIE DOTYCZĄ Z KTÓRYMI NIE MACIE ŻADNEGO ZWIĄZKU, WSPÓŁCZUJĘ WASZYM RODZINOM CZY BLISKIM I ZNAJOMYM BO JEŚLI JESTEŚCIE TAKIMI SAMYMI LUDŹMI NEGATYWNIE NASTWIONYMI DO NIE DOTYCZĄCYCH WAS SPRAW LUB OGÓLNIE DO ŻYCIA TO JEST TO PO PROSTU SMUTNE, ŻYCZYCIE NAM ŹLE OBY TO KIEDYŚ SIĘ PRZECIWKO WAM NIE ODWRÓCIŁO. JEŚLI JUŻ MUSICIE SIĘ WYPOWIADAĆ W TAKICH SPRAWACH TO RÓBCIE TO Z JAKIMKOLWIEK SENSEM BO TE WASZE MINUSOWE POWODY DLA LINII NR 7 SĄ PO PROSTU PONIŻEJ PEWNYCH GRANIC WARTOŚCI (POWIEDZIAŁABYM NAWET GODNOŚCI) A MOŻE PO PROSTU WYPOWIADAJĄ SIĘ TU OSOBY ZA MAŁO DOŚWIDCZONE PRZEZ ŻYCIE, OSOBY SIEDZĄCE W DOMU NIC NIE ROBIĄCE I TYLKO STALE SZUKAJACE TAKICH AKTUKUŁÓW GDZIE MOŻNABY PONARZEKAĆ TO JEST PO PROSTU ŻAŁOSNE MUSICIE MIEĆ NAPRAWDĘ NUDNE ŻYCIE BO LUDZIE KTÓRZY MAJĄ COŚ DO ROBIENIA PO PROSTU TO ROBIĄ I NIE WTRĄCAJĄ NOSA TAM GDZIE POTRZEBNI NIE SĄ!!! ALBO PO PROSTU ZWYCZAJNIE WYPOWIADAJĄ SIĘ TU DZIECI KTÓRE DOSTAŁY KOMPUTEREK I KLEPIĄ COŚ ABY TYLKO NAKLEPAĆ!!!! ZA TO WSZYSTKIM TYM KTÓRZY CHOĆ W JAKIKOLWIEK MNIEJSZY CZY WIĘKSZY SPOSÓB ROZUMIEJĄ PROBLEM NASZEJ WSI SERDECZNIE DZIĘKUJĘ ZA WSZYTSKIE POZYTYWNE KOMENTARZE PO KTÓRYCH WIDAĆ ŻE SĄ JESZCZE LUDZIE NA KTÓRYCH MOŻNA LICZYĆ, KTÓRZY MAJĄ UCZUCIA, KTÓRYM NIE SĄ OBOJĘTNE PROBLEMY INNYCH OSÓB NAWET JEŚLI SAMI W ŻADEN SPOSÓB NIE WIĄŻĄ SIĘ Z TYM PROBLEMEM I NIE SĄ MIESZKAŃCAMI NASZEJ WSI – TO SĄ WŁAŚNIE LUDZIE Z KLASĄ, KTÓRZY POTRAFIĄ PODEJŚĆ POWAŻNIE DO PROBLEMÓW – OBY ZAWSZE BYŁO WAS I NAS WIĘCEJ BO WŁAŚNIE DZIĘKI TAKIM LUDZIOM: OTWARTYM, TOLERNCYJNYM, WYROZUMIAŁYM, POMOCNYM W PRZYNAJMIEJ 90% FUNKCJONUJE NASZE OTOCZENIE. OSOBY KTÓRE JAK ZNAM ŻYCIE NEGATYWNIE ODPOWEDZĄ NA TREŚĆ MOJEGO KOMENTARZA TO WŁAŚNIE OSOBY KTÓRE OPISUJĘ POWYŻEJ A JA ZACHĘCAM DO POTWIERDZANIA WASZYCH OSOBOWOŚCI JEST SIĘ Z CZEGO POŚMIAĆ (OCZYWIŚCIE Z WASZEJ G…..Y I NIEWIEDZY BO TYLKO TO MAM NA MYŚLI)!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx2.xx9 
  • luki_gość

    12.12.2011, 07:59

    Problem mieszkanki Rokitek?

    Pisanie dużymi literami o czymś świadczy!!!-----Nie czytamy tych wypocin !

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx5 
  • MIESZKANKA ROKITEK_gość

    12.12.2011, 08:19

    do luki-gość

    Pisanie dużymi literami nie świadczy o niczym chyba że Ty masz inne wyobrażenie o życiu a Twoja wypowiedź pokazuje za to bardzo dużo ( a skoro jesteś taki mądry to chyba nie muszę publicznie pisać co pokazuje Twoja wypowiedź bo przecież sam się tego domyslisz!!)

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.