Do 2015 roku w podtczewskim Zajączkowie ma powstać "suchy port". Jego budowa ma usprawnić ruch kontenerowy z portów morskich w głąb Polski. Inwestycja daje nadzieje na nowe miejsca pracy i wpływy z podatków na rzecz gminy wiejskiej, na terenie której ruszy zadanie. Inwestor Intermodal Container Yard w Zajączkowie Tczewskim chce, by swoje wizje rozwoju terenów wokół planowanego przedsięwzięcia przygotowali studenci - właśnie ruszył dla nich konkurs.
PCC Intermodal przymierza się do rozpoczęcia inwestycji pod Tczewem od blisko czterech lat. Pierwszy etap zadania ma być gotowy w 2015 roku. Inwestycja ma być zwieńczeniem prowadzonego przez spółkę projektu budowy spójnej sieci regularnych połączeń intermodalnych. Proces ruszył uruchomieniem nowoczesnego terminalu przeładunkowego w centralnej Polsce - Terminalu Kutno. W Zajączkowie ma powstać z kolei "suchy port". Jego budowa ma wpłynąć na usprawnienie ruchu na drogach Trójmiasta - dzięki inwestycji kontenery w porcie miałyby być przeładowywane do pociągów, które trafiałby do Zajączkowa. Dopiero tutaj towary wędrowałyby na ciężarówki, które rozwiozą je w głąb Polski. W wizję rozwoju przedsięwzięcia inwestor chce włączyć również studentów - właśnie ruszył dla nich specjalny konkurs. Zadaniem konkursowym jest przygotowanie biznes planu innowacyjnej działalności, którą zdaniem uczestnika warto rozpocząć na nieruchomości zlokalizowanej w Zajączkowie Tczewskim w sąsiedztwie terminalu intermodalnego, którego budowę planuje PCC Intermodal.
- 10. lipca ruszył konkurs: 10 pomysłowych hektarów na terenie Intermodal Container Yard! Konkurs jest realizowany w ramach programu: Studenci budują suchy port na Pomorzu. Zapraszamy wszystkich Państwa do zapoznania się z projektem, udziału w zabawie! - zachęca Monika Konsor-Fąferek z PCC Intermodal.
Szczegóły projektu zostały zaprezentowane na stronie internetowej PCC Intermodal S.A. (https://www.pccintermodal.pl/bazy/pccintermodal.nsf/id/PL_10_pomyslowych_hektarow ). Termin nadsyłania prac konkursowych mija 20.10.2012 r. Łączna pula nagród w konkursie wynosi 12.000 zł.
PCC Intermodal przymierza się do rozpoczęcia inwestycji pod Tczewem od blisko czterech lat. Pierwszy etap zadania ma być gotowy w 2015 roku. Inwestycja ma być zwieńczeniem prowadzonego przez spółkę projektu budowy spójnej sieci regularnych połączeń intermodalnych. Proces ruszył uruchomieniem nowoczesnego terminalu przeładunkowego w centralnej Polsce - Terminalu Kutno. W Zajączkowie ma powstać z kolei "suchy port". Jego budowa ma wpłynąć na usprawnienie ruchu na drogach Trójmiasta - dzięki inwestycji kontenery w porcie miałyby być przeładowywane do pociągów, które trafiałby do Zajączkowa. Dopiero tutaj towary wędrowałyby na ciężarówki, które rozwiozą je w głąb Polski. W wizję rozwoju przedsięwzięcia inwestor chce włączyć również studentów - właśnie ruszył dla nich specjalny konkurs. Zadaniem konkursowym jest przygotowanie biznes planu innowacyjnej działalności, którą zdaniem uczestnika warto rozpocząć na nieruchomości zlokalizowanej w Zajączkowie Tczewskim w sąsiedztwie terminalu intermodalnego, którego budowę planuje PCC Intermodal.
- 10. lipca ruszył konkurs: 10 pomysłowych hektarów na terenie Intermodal Container Yard! Konkurs jest realizowany w ramach programu: Studenci budują suchy port na Pomorzu. Zapraszamy wszystkich Państwa do zapoznania się z projektem, udziału w zabawie! - zachęca Monika Konsor-Fąferek z PCC Intermodal.
Szczegóły projektu zostały zaprezentowane na stronie internetowej PCC Intermodal S.A. (https://www.pccintermodal.pl/bazy/pccintermodal.nsf/id/PL_10_pomyslowych_hektarow ). Termin nadsyłania prac konkursowych mija 20.10.2012 r. Łączna pula nagród w konkursie wynosi 12.000 zł.
Co to jest Intermodal Container Yard w Zajączkowie Tczewskim?
- teren inwestycyjny o powierzchni całkowitej : 63 ha w tym terminal intermodalny, oraz centrum logistyczne
- powierzchnia operacyjna terminala intermodalnego: ponad 20 ha
- powierzchnie magazynowe i produkcyjne
- zdolności przeładunkowe terminala: ponad 1 mln TEU rocznie
- powierzchnia składowa terminala: ponad 20.000 TEU
- 8 x 600 m tory bocznicowe obsługiwane przez suwnice kolejowe oraz reachstackery
- warsztaty do napraw i renowacji kontenerów
- przyłącza prądu dla kontenerów chłodniczych oraz izoterm
- usługi agencyjne, celne, fito-sanitarne, spedycyjne
- teren inwestycyjny o powierzchni całkowitej : 63 ha w tym terminal intermodalny, oraz centrum logistyczne
- powierzchnia operacyjna terminala intermodalnego: ponad 20 ha
- powierzchnie magazynowe i produkcyjne
- zdolności przeładunkowe terminala: ponad 1 mln TEU rocznie
- powierzchnia składowa terminala: ponad 20.000 TEU
- 8 x 600 m tory bocznicowe obsługiwane przez suwnice kolejowe oraz reachstackery
- warsztaty do napraw i renowacji kontenerów
- przyłącza prądu dla kontenerów chłodniczych oraz izoterm
- usługi agencyjne, celne, fito-sanitarne, spedycyjne
Źródło - www.pccintermodal.pl
Komentarze (20) dodaj komentarz
Michał_gość
11.07.2012, 00:11
Tczew
Miasto na poziomie.Pozdrawiam
OdpowiedzRadny_gość
11.07.2012, 03:49
Tunel na łąki
Co do wiaduktu na Jagielońskiej, przypomnę że na etapie koncepcji jeden z radnych zgłaszał propozycję tunelu pod torami i pod kanałkiem, ale go odrzucono na samym starcie bo za drogo. Nie byłoby teraz problemu z wodą i ze szlabanami na torach, a inwestycja jest przecież na dziesiątki lat. Kto i kiedy będzie ten bubel poprawiał?.
Odpowiedzpit_gość
11.07.2012, 09:39
A z tunelu do woda by sama pewnie odpływała . :-)
Cytujglhk_gość
11.07.2012, 06:15
znowu językowy śmieć
To już po polsku nie można nazwać, tylko w jakiś dziwnych językach? Już zamiast kawiarni są puby, zamiast sklepów szopy itd.
Odpowiedzstary tczewiak_gość
11.07.2012, 07:01
ciekawe czy najpierw zbuduje się port kontenerowy a potem infrastruktura a może będzie niespodzianka idrogi dojazdowe powstaną równolegle z portem, oby !!!!!! proszę tego nie nie uważać za malkontenctwo ale znając realia to zawsze tak to się odbywa
Odpowiedz_gość
11.07.2012, 09:18
Znając nasze realia, to przymierzają się od 4 lat i będą się następne 10 lat przymierzać. Potem zaczną coś robić i oczywiście będą opóźnienia z przyczyn oczywiście obiektywnych (dyżurna wymówka w Polsce, żeby nikogo do odpowiedzialności nie pociągnąć za nic), będą nanosili tysiące poprawek w projekcie, termin oddania będą ciągle przesuwać w czasie, jak zawsze w Polsce wszystkie budowy, a na koniec okaże się, że coś spieprzyli i trzeba poprawiać. Zaczną szukać winnych i okaże się że winne są przyczyny obiektywne.
Odpowiedzmieczyslaw
11.07.2012, 09:39
Mnie interesuje, czy tzw. "suchy port" będzie miał dostęp do rzeki, by i z jej możliwości transportowych w przyszłości korzystać?
Odpowiedzsiedzący byk_gość
11.07.2012, 09:55
Trzebaby odbudować wiadukt nad torami w Zajączkowie - to byłaby jakaś namiastka połączenia z Wisłą. Niestety nasze rzeki są tak zaniedbane, że potencjalni inwestorzy nawet nie planuja ich wykorzystania.
CytujPan_gość
11.07.2012, 10:59
Nie tan port powinien zostać zbudowany nad wisłą i barkami do innych większych miast ile tirów mniej na ulicy i by była wisła pogłębiona i uregulowana jak kiedyś tak było mamy taką duża rzekę na niej powinno tętnić życie a jak jest to wiecie sami.
Cytujmieczyslaw
11.07.2012, 23:37
Kliknąć w minus łatwo, ale może tak uzasadnić, dlaczego się nie zgadza z opinią? Sam jestem ciekaw, co tak bardzo się nie spodobało tym kilku osobom w pomyśle połączenia "suchego portu" z rzeką i możliwościami, które niesie swoją bliskością? Przypomnę tylko, że transport z wykorzystaniem żeglugi śródlądowej jest najtańszą i najbardziej przyjazną środowisku naturalnemu formą transportu. Czas przestać ulegać lobby pseudo-ekologów i korzystać z wszelkich możliwości rozwoju gospodarki w Polsce.
CytujCzyzyk_gość
12.07.2012, 08:40
Może będzie to impulsem
Mieczysław - Może będzie to impulsem do inwestycji w infrastrukturę portową. Uważam, że władze miasta powinny się tym zająć. Kiedyś funkcjonowały u nas przecież port rzeczno-morski i Towarzystwo Żeglugowe "Wisła-Bałtyk". Od Zajączkowa to tylko kilka kilometrów.
Cytujdelphi_gość
12.07.2012, 10:14
Bo gdybyś mieczysławie zagłębił się w temat wiedział byś ze to projekt typowo kolejowy. Nikt z branży kolejowej nie będzie inwestował w barki, za drogo bo odległość w postaci 40 km to za mało by się opłacało. Dlatego kolej to zdecydowanie tańsze rozwiązanie.
CytujT>K>M_gość
11.07.2012, 09:41
Hmm...miejsc pracy niewiele, taki biznes, więc korzyści ze zmniejszenia bezrobocia mikroskopijne. Pozwolę sobie zacytować, co skłoniło inwestora do budowy bazy w okolicach Tczewa: "usprawnienie ruchu na drogach Trójmiasta". Bardzo interesujący temat, ale dla mieszkańców Gdańska, Sopotu i Gdyni. Ja, jako mieszkaniec Tczewa, mam pytanie. Którędy pojedzie tabun tirów rozwożących kontenery? Czy przez miasto drogą 91. Czy dojazdem do autostrady? Czy nowa droga, która ma powstać obok baru Kasia w całości ominie miasto, czy jednak połączy się z Armii Krajowej i dalej tiry pojadą Jagiellońską po sławetnym zalanym przejeździe pod wiaduktem? Czy za drogę dla prywatnego inwestora zapłaci miasto, czyli każdy z nas, czy inwestor? Oczywiście miasto, które jest zainteresowane, aby tiry całkowicie nie zakorkowały miasta. Jaki będzie koszt budowy nowej drogi? Nie będzie dla miasta żadnych korzyści finansowych, żadnych podatków z "suchego portu" . Będzie zakorkowana droga 91, którędy pojedzie część tirów, będzie zakorkowana Armii Krajowej, jeśli nowa droga połączy się z tą ulicą. Przypominam, oczywiście, że niedługo na naszych ulicach pojawi się chmara ciężarówek dowożących śmieci, z kilkudziesięciu gmin, do spalarni. Zaprawdę, zaprawdę rozwój miasta idzie w pożądanym kierunku. Inwestycje z niewielką ilością miejsc pracy, miejskie inwestycje drogowe bez żadnych korzyści podatkowych, korki, hałas, smród spalin. Tczew, to moje miast wyśnione. Miejsce do życia, pracy i wypoczynku.
Odpowiedz_gość
11.07.2012, 15:27
T>K>M Pomijasz kilka ważnych faktów
T>K>M oczywiście Twoje uwagi są warte wzięcia pod uwagę, jednak nie jestem pewien czy tak jak piszesz miasto nie będzie miało z tego tytułu żadnych korzyści. Rozwój gminy wiejskiej która będzie otrzymywała spore podatki też ma duże znaczenie. Małe zatrudnienie? - w sąsiedztwie powstanie wiele firm towarzyszących - związanych z dystrybucją, logistyką, spedycją, oferowaniem powierzchni magazynowych, a także usługami dla kierowców. Zatrudnienie nie ograniczy się więc tylko do dwustu osób zatrudnionych przez PCC (co moim zdaniem i tak jest bardzo istotne). To wszystko sprawia, że jestem zdecydowanie ZA:)
CytujT>K>M_gość
12.07.2012, 10:28
Cieszę się, że moje uwagi warte są wzięcia pod uwagę. To miłe z twojej strony. Oczywiście, jedynym samorządowym beneficjentem "suchego portu" będzie gmina wiejska, która uzyska dodatkowe wpływy z podatku od nieruchomości. Miasto korzyści nie będzie miało żadnych. Zostało sprytnie przez gminę wiejską wmanewrowane w wątpliwy interes, inwestycje i korki. Przecież to oczywiste.
CytujTAKI SOBIE _gość
11.07.2012, 10:21
"suchy port" w Zajączkowie- super pomysł. Zawsze to szansa na rozwój Gminy Tczew. A propo.s transportu - intermodalny- czyli z grubsza rzecz ujmując, połączenie transportu morskiego, kolejowedo, drogowego, śródlądowego. Szkoda, że MIASTO Tczew nie potrafi wykorzystac terenów przy i postoczniowych. Port rzeczny, marina...widzicie to??? Na zachodzie 30 % transporu odbywa się wodnymi szlakami śródlądowymi. Jest najtańszy. Pamiętacie te barki z lat 70 na Wiśle??? ...Przez Noteć nawet do Berlina dotrzeć można było. Lata zaniedbań. Aktualnie odbudowuje się powoli to i owo. (np. Pętla Żuławska). Co prawda potrzeba ogromnych środków i stan prawny nie uregulowany, ale przecież nowe rozdanie środków unijnych tuż, tuż. Może znajdzie się odważny inwestor z dużymi możliwościami albo Miasto (przy współudziale gminy, powiatu) zajmie sie przygotowaniem wizji, projektu, planów a i o dobrze przygotowanym wniosku o unijną kasę pomyśli. Zamiast gadać, gadać jak p.Wiórek przez 10 lat o moście, opowiadać przed wyborami różne bajki i lansować się można przygotować się już teraz. Naaaajwyższa pora. Pozdrawiam forumowiczów.
OdpowiedzKK_gość
11.07.2012, 11:01
do TKM
stary, trochę pieprzysz jak połamany-jak ci sie nie podoba, to sie wyprowadź, a inna rzecz: trzeba zasięgnać trochę podstawowych informacji, a potem gadać - od lat temat jest wąłkowany i wiadomo co bedzie-jak nie zadzwon do UM czy ZUOS- gdzie ty bedziesz miał spalarnię w Tczewie??? gadasz bzdury, zadnej spalani nie ma i NIE BĘDZIE. Projekt jest zupełnie inny, wiec nie siej kłamstw i zamętu.
OdpowiedzT>K>M_gość
12.07.2012, 10:23
Och, jaki pistolecik zdecydowany i ostry: "jak ci się nie podoba , to się wyprowadź". Sęk w tym, że nie podoba mi się i nie mam zamiaru się wyprowadzać i rzecz skandaliczna(!) ale musisz, niestety przyjąć to do wiadomości, mam prawo do wyrażenia swojej opinii. Fakty są takie, że zakład utylizacji w Tczewie lub jak wolisz od zachodniej strony miasta powstanie. Od zachodniej i to jest istotne, wieje u nas 80% wiatrów, więc zapach, a nie będą to fiołki, będzie skierowany na miasto. Fakt kolejny, śmieci z kilkudziesięciu gmin muszą być dowiezione, więc będą przejeżdżać przez miasto. Jeśli przeliczysz sobie ile ton śmieci to będzie, dowiesz się ile ciężarówek będzie musiało prze miasto przejechać. Takie są fakty a one dyskusji nie podlegają.
CytujTczewiak_gość
11.07.2012, 21:57
Co wy sie tak podniecacie?Ludzie znajac polskie realia i od jakiegos czasu TCZEWSKIE to ta cala inwestycja powstanie ale oprocz niej nic wiecej. Ktos znowy przygarnie kupe siana i to wszystko. A my nic, no oprocz setek ciezarowek ktore beda niszczyc nam drogi, robic korki i stwarzac dodatkowe niebezpieczenstwo. Bo chyba nikt mi nie powie ze te wszystkie tiry beda omijac nasze miasto jakas tam obwodnica, jakas nowa droga lub bog wie czym innym. Wiec czym wy sie znowu zachwycacie. Trzeba troche pomyslec.
Odpowiedz_gość
12.07.2012, 21:20
Zwolnienia
Obecenie na węziele kolejowym w Zajączkowie jest operatorem PKP Cargo i jak wedzie PCC i suchy port to ludzie z PKP Cargo zostaną zwolnieni, a PCC bedzie pewnie zatrudniać ludzi młodych. Co dalej z ludzi którzy przepracowali na tym wężle 30 lat i nawet więcej. Najpier trzeba zwalniać a potem zatrudniać. Gdzie my mamy pracować do 67 roku życia gdzie ludzie po 50 nie moga znaleść pracy.
Odpowiedz