Nie ma zgody ze strony władz powiatu na podpisanie aneksu do umowy zawartej z firmą budującą wiadukt przy ulicy Wojska Polskiego. Chodziło o dodatkowe trzy miesiące na wykonanie prac. Wnioskował o to Polwar. Pierwotnie obiekt miał być gotowy 22. września, a wciąż nie jest przejezdny.
Ruch kołowy w ciągu ulicy Wojska Polskiego został zamknięty we wrześniu ub. roku. Nowy wiadukt miał stanąć w ciągu roku - 22. września nie udało się jednak zakończyć inwestycji, podobnie jak w drugim wnioskowanym terminie - 15. października. Ze strony wykonawcy padł wniosek o przedłużenie terminu prac do połowy grudnia (do tego czasu miałaby zakończyć się wszystkie roboty w tym rejonie miasta). Jednak starostwo nie wyraziło zgody na podpisanie aneksu do umowy - opierając się na wstępnych wynikach kontroli przeprowadzonych przez niezależną firmę, oceniającą stan prac. Ostateczne wyniki będą znane w przyszłym tygodniu, ale już wiadomo, że nie wszystkie z argumentów wykonawcy tłumaczące opóźnienie są zasadne.
- Pełne wyniki kontroli poznamy w przyszłym tygodniu. Dziś już jednak wiadomo, że będą kary umowne dla wykonawcy. W umowie każdy dzień zwłoki określono na 53 tys. zł. Teraz będzie trzeba określić, za ile dni zapłaci firma. - mówi Kamila Wiśniewska, rzecznik prasowa tczewskiego starostwa.
Tymczasem zmotoryzowani tczewianie coraz częściej pytają, kiedy przejdziemy nowym wiaduktem?
- Dzisiaj (25.10) będą tam odbywać prace związane z tworzeniem podbudowy, jutro rozpocznie się wylewanie asfaltu. Na 5. listopada mamy zaplanowaną próbę obciążenia wiaduktu, po dwóch dniach ruszy odbiór techniczny. Już od nadzoru będzie zależeć, czy obiekt będzie można użytkować od razu, czy będzie trzeba czekać na uprawomocnienie. - mówi Sebastian Binkowski, kierownik zadania.
Jak wykonawca tłumaczy opóźnienia? Zdaniem Polwaru było ich kilka, m. in. przedłużały się rozmowy z koleją, dotyczące zamknięcia linii kolejowej na czas prac rozbiórkowych starego obiektu. Konieczne były również zmiany projektowe, gdy natrafiono na pozostałości starego wiaduktu. Wykonawca zmienił także technologię wbijania ścianek szczelnych. Dodajmy, że za budowę nowego wiaduktu zapłacą po połowie starostwo, do którego należy obiekt oraz miasto. Koszt zadania wyniesie ok. 11 mln zł.
Ruch kołowy w ciągu ulicy Wojska Polskiego został zamknięty we wrześniu ub. roku. Nowy wiadukt miał stanąć w ciągu roku - 22. września nie udało się jednak zakończyć inwestycji, podobnie jak w drugim wnioskowanym terminie - 15. października. Ze strony wykonawcy padł wniosek o przedłużenie terminu prac do połowy grudnia (do tego czasu miałaby zakończyć się wszystkie roboty w tym rejonie miasta). Jednak starostwo nie wyraziło zgody na podpisanie aneksu do umowy - opierając się na wstępnych wynikach kontroli przeprowadzonych przez niezależną firmę, oceniającą stan prac. Ostateczne wyniki będą znane w przyszłym tygodniu, ale już wiadomo, że nie wszystkie z argumentów wykonawcy tłumaczące opóźnienie są zasadne.
- Pełne wyniki kontroli poznamy w przyszłym tygodniu. Dziś już jednak wiadomo, że będą kary umowne dla wykonawcy. W umowie każdy dzień zwłoki określono na 53 tys. zł. Teraz będzie trzeba określić, za ile dni zapłaci firma. - mówi Kamila Wiśniewska, rzecznik prasowa tczewskiego starostwa.
Tymczasem zmotoryzowani tczewianie coraz częściej pytają, kiedy przejdziemy nowym wiaduktem?
- Dzisiaj (25.10) będą tam odbywać prace związane z tworzeniem podbudowy, jutro rozpocznie się wylewanie asfaltu. Na 5. listopada mamy zaplanowaną próbę obciążenia wiaduktu, po dwóch dniach ruszy odbiór techniczny. Już od nadzoru będzie zależeć, czy obiekt będzie można użytkować od razu, czy będzie trzeba czekać na uprawomocnienie. - mówi Sebastian Binkowski, kierownik zadania.
Jak wykonawca tłumaczy opóźnienia? Zdaniem Polwaru było ich kilka, m. in. przedłużały się rozmowy z koleją, dotyczące zamknięcia linii kolejowej na czas prac rozbiórkowych starego obiektu. Konieczne były również zmiany projektowe, gdy natrafiono na pozostałości starego wiaduktu. Wykonawca zmienił także technologię wbijania ścianek szczelnych. Dodajmy, że za budowę nowego wiaduktu zapłacą po połowie starostwo, do którego należy obiekt oraz miasto. Koszt zadania wyniesie ok. 11 mln zł.
Komentarze (79) dodaj komentarz
_gość
25.10.2011, 08:49
z tym mostem będą wieczne problemy problem gdy powstaje i bedzie problem gdy już bedzie stać
Odpowiedzwioslarz25
25.10.2011, 10:09
......
..... wiaduktem
Cytuj_gość
09.08.2013, 10:30
co z tymi karami?
Cytuj_gość
07.02.2014, 22:19
No i co z karami?
Temat umarł? Wyciszono go? Starostwo udaje, że nie ma problemu, nic się nie wydarzyło? Halo, panie Wiórku?!
Cytuj_gość
16.11.2015, 09:00
Coś dzieje się w tym temacia? Halo!
Cytuj_gość
21.11.2015, 18:31
Panie Mariuszu, halo!
Co z karami za opoznienia?
Cytuj_gość
26.06.2016, 09:50
Temat umarł?
Co z karami? Co z karami dla wiscestarosty M.W.?
Cytujgość 66_gość
25.10.2011, 09:08
Jakie kary?
Już niejednokrotnie pisałem, że Starostwo jak i UM powinny dziękować wykonawcy tego cudu inżynierii, że kolejnyv raz się nie zbłaźniły - Remont ul. Wojska Polskiego. Co by było gdyby wiadukt był gotowy na czas a nie byłoby jak do niego dojechać. No cóż mamy takie władze. To samo było z rozpisaniem konkursu na transport w Tczewie. Wygrał Meteor a ludzi zwalniają. Prezydenci mają wszystko i wszystkich gdzieś. Myślenie tym panom najwyraźniej sprawia ból.
Odpowiedzdina_gość
25.10.2011, 09:17
Odpowiedzcie na pytanie???
Dlaczego stawiając nowy most od podstaw daliscie zrobic taki wąskim czy na pewno zmieszczą się na tym przejezdzie dwa samochody lub autobus i samochod i nie przebie zadnej kolizji?????? to pytanie zadaje sobie bardzo duzo osób wiec bardzo proszę o odpowiedz:):)pozdrawiam
OdpowiedzGość_gość
25.10.2011, 10:18
Odpowiedź
Również zadaję sobie to pytanie! Moje zdanie w tej kwestii jest następujące: 1) Skoro jest tak jak jest to widocznie jest dobrze, bo budową zajmują się specjaliści; 2) Wizualnie wygląda to komicznie ponieważ ma się wrażanie, że chodzik od strony dworca PKP jest tej samej szerokości co jezdnia; 3) Teraz najlepsze! Tam się mocno koruje i teraz mam pytanie za 100 punktów! Jak się zakorkuje i będzie jechać karetka/straż/policja to jak oni tamtędy przejadą skoro wszystko będzie stało a wiadukt nie dość, że ma wąską jezdnię to jeszcze postawiono te bandu? Ciekawe też jak będzie w zimie jak śnieg będzie padał jak szalony, jezdne w tym czasie są w wielu miastach Polski o połowę węższe. Podsumowując czas pokaże, ale trzeba być dobrej myśli, ponieważ teraz już wszystko jest wykańczane :-) Pozdrawiam!
Cytujg_gość
25.10.2011, 14:25
odpwiedz
światła postawią ;p
CytujC>K>M
25.10.2011, 09:18
Ciekawi mnie dość beztroskie podejście wykonawcy do ewentualnych kar.
Odpowiedz_gość
25.10.2011, 09:38
Karę przede wszystkim powinni zapłacić urzędnicy, którzy zdecydowali o wyborze takiego wykonawcy.
Cytujproxx_gość
25.10.2011, 09:44
Polwar nie będzie chciał płacić odsetek i sprawa skończy się w sądzie. Więc całość potrwa jeszcze z 2 lata, do tego czasu Polwar upadnie i powstanie Poolwar aby nie płacić odszkodowania.
Cytuj_gość
09.08.2013, 13:37
Jakich kar? :) Tych, które oficjalnie miały być, a ich nie ma? :D
Cytuj_gość
25.10.2011, 10:05
Dla porównania PGE Arena wybudowana była: rozpoczęcie budowy 2 kwietnia 2008 r. dzień oddania do użytkowania 19.07.2011 r. Jeszcze trochę to inwestycja wiadukt i droga dojazdowa Wojska Polskiego będzie gonić tę inwestycję. Nie chce mi się szukać rozpoczęcia inwestycji obwodnicy trójmiasta czy też ul. Słowackiego z estakadami.
Odpowiedz._gość
25.10.2011, 10:23
TEN MOST TO ZWIERCIADŁO
Obecnej władzy tak samo solidny jak ta koalicja zlepiona z resztek politycznych,to musiało wyleżć -układ ,układ i jeszcze raz zgniły układ
Odpowiedz_gość
25.10.2011, 10:38
Piękną ścieżkę rowerową albo co najwyżej jezdnię jednokierunkową nam pobudowano hurrrrra !
OdpowiedzLx50_gość
25.10.2011, 15:01
Piesi mają więcej miejsca niż samochody! Jestem bardzo zawiedziona!
Cytujjeśli_gość
25.10.2011, 10:55
nawet
polwar będzie płacił po 100tys za każdy dzień to dla nas-kierowców NIC absolutnie się nie zmieni. Taka jest prawda niestety
Odpowiedzona_gość
25.10.2011, 10:56
Zrobią próbę obciążania mostu i runie na tory :) hehe
Odpowiedztczewiak_gość
25.10.2011, 11:00
czy zdazymy do euro2012??
najwazniejsze zebysmy zdazyli do euro. teraz przeciez wyznacznikiem kazdej budowy jest euro!! wiec jak zdazymy do euro powinnismy doplacic wykonawcy i nazwac most jego imieniem!! a powaznie mowiac stadiony szybciej buduja niz 100 metrowy most a co do architektury to most jest ok!!
OdpowiedzAL_gość
25.10.2011, 11:04
Jak długo będą siedzieć na stołkach osoby pokroju Witkowskiej tak długo będzie w tym mieście taki bajzel. Tyle w tym temacie .
Odpowiedzfranc_gość
25.10.2011, 11:41
most
Teraz powinni zostawić tą kładke i ładnie ją pomalować i zakonserwować dla pieszych a wiadukt powinien zostać poszeżony tylko dla samochodów. Co to był za inżynier , kto zrobił taki projekt, że most jest węższy niż poprzedni.
Odpowiedzkrytyk_gość
25.10.2011, 17:00
most
Francku to nie projekt jest do bani, to osoba zatwierdzająca ten projekt jest niekompetentna, żeby nie mówić o sabotażu - most wąski a droga do starostwa szeroka.
Cytujxxxxxx_gość
25.10.2011, 12:05
Odpowiem na większośc stawianych tu pytań. Zmieszczą się spokojnie dwa samochody i podszas zakorkowanej ulicy przejedzie też karetka. Były niedawno próby . to po pierwsze po drugie naprawdę były pozostałości starego mostu co uniemozliwiało pracę Polwaru... Myślę że ta firma bardzo dobrze podchodzi do pracy i postawionego im zadania. Stadion był budowany z gotowych części i pracowało nad nim nie jedna firma i nie kilka fachowwców... Więc jeśli chcecie oceniać kogokolwiek zastanówcie się najpierw. Pozdrawiam
Odpowiedzq_gość
25.10.2011, 13:32
do xxxxxx, pan z polwaru chce się wybielić???
a nad czym się tu zastanawiać panie z polwaru??????????????? wystarczy spojrzeć na budowę galerii !!!!!!!!!!!! jeśli twierdzisz że wiadukt budują fachowcy to galerię chyba herosi (tacy jak w mitologii) stawiają. ----------------bujdy i jeszcze raz bujdy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wszyscy widzą, że wiadukt jest źle zrobiony, brzydki-nie pasuje do architektury i co najważniejsze stawiany przez patałachów którzy więcej siedzą niż robią, przy pierwszych śniegach nie będzie jak jeździć powiedz mi jakim cudem w czasie korku ma się tam straż pożarna zmieścić (na jakiej szerokości były próby? pewnie 10 metrów albo same MINI i skutery wstawiliście w ten korek)? górą przejedzie czy jak? jak dojdzie do tragedii (bo jestem pewna że ten antycud techniki i budownictwa pozabija kilku ludzi) to kto za to odpowie?
Cytujka_gość
25.10.2011, 15:38
do xxxxxx_gość
Nie opowiadaj bajek. Pozostałości mostu nie są przyczyną opóźnienia. Przeczytaj sobie: http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=625843c1477249e8&title=Mies ieczne-opoznienie-prac-montaz-wiaduktu-w-maju Cytat z tego artykułu: " - Z informacji uzyskanych od wykonawcy wynika, że realnym terminem rozpoczęcia robót montażowych jest maj. - wyjaśnia nam wicestarosta tczewski Mariusz Wiórek - Są problemy związane z wylewaniem przyczółków i stąd to opóźnienie. Zmianie musiała ulec technologia prac. Jednak wykonawca zapewnia, że nie jest zagrożony wrześniowy termin oddania do użytku jezdni wiaduktu, ale prace mogą trwać na chodnikach. Cały czas będzie wtedy funkcjonować kładka, która umożliwi pieszym swobodne poruszanie się." Jak pozostałości zostały odkryte, to nie stanowiły zagrożenia dla terminu końcowego. Jak termin został przewalony, to przyczyną są pozostałośc? Artykuł pochodzi z kwietnia. Wtedy był czas na aneksowanie terminu. Teraz niech się pocałują w tyłek. Jeżeli Wiórek im coś odpuści, to powinien z własnej kieszeni zapłacić.
Cytuj_gość
25.10.2011, 15:56
To trzeba było zatrudnić przy tej budowie tylu robotników ile było konieczne do zakończenia prac w terminie. Tylko tyle, ale wygląda na to, że dla Polwar to aż tyle. Nie byłoby opóźnienia i nie byłoby całej tej afery i setek komentarzy negatywnych na temat tej firmy i inwestycji. Oczywiście pozostaje sprawa innego wyglądu wiaduktu w rzeczywistości i innego na wizualizacji, ale to chyba już teraz normalne w Tczewie, że władze mydlą oczy mieszkańcom ładnymi wizualizacjami a wychodzi coś innego (węzeł komunikacyjny).
Cytuj_gość
26.10.2011, 11:41
jedyny mądry,sprawiedliwy wpis w tym temacie,utożsamiam się z nim 100 %-BRAWO!!!! Gdyby wszyscy ,którzy tutaj tak się wymądrzają pracowali tak ciężko jak ci pracownicy POLWARU, to w Polsce byłoby dużo lepiej. Niestety ,fachowców od wymądrzania się,obrażania innych jest u nas pod dostatkiem ,brakuje tych do uczciwej ,rzetelnej pracy.
Cytujackto_gość
25.10.2011, 12:55
ale co kogo to obchodzi???????
opóźnienie było od samego początku wszystkim znane....no i kto tutaj nic nie wiedział... tego nie ma...tamtego nie dowieźli na czas...wszyscy winni do okoła... ale również istotne jest tempo pracy...wg wielu opinii pracownicy przy wiadukcie mają ciągle przerwę... masz zadanie do wykonania...widzisz, że idzie nie tak....brakuje czasu... potrzeba dodatkowych ludzi...wprowadzasz zmianę może i nawet w nocy... Pytanie czy ktoś o tym pomyślał...? Czy ktoś z tczewskich włodarzy sprawdzał na bieżąco tempo prac ? Na te pytania nie ma konkretnych odpowiedzi. Teraz gdy już dawno po terminie oddania wiaduktu...szuka się jak ukarać...a co da ukaranie w tym przypadku gdy każdy dzień jest na wagę złota? Może lepiej szukać sposobu jak przyspieszyć pracę ??? a może to zbyt skomplikowane ??? i internauci nie mają racji ?
Odpowiedzdo kolegi 66_gość
25.10.2011, 13:04
do kolegi 66
Ty chyba tez masz problemy z myśleniem. Przetarg na usługi powyżej pewnej kwoty musi być bo tak mówi ustawa o finansach publicznych. ustawa jest tez tak skonstruowana , że wygrywa najtańszy. Więc miej pretensje to premiera i jego rządów.
Odpowiedzpapaleon_gość
25.10.2011, 13:20
A ja powiem tak: To że wygrywa przetarg firma z najniższą ofertą to nie znaczy że zbuduje tak samo jak firma "droga". Przysłowia "kto tanio kupuje - dwa razy kupuje" i "tanio nie znaczy dobrze" sprawdziły się i w tym przypadku. GRATULUJĘ WYBORU !!! p/s Kanalizacja wsi Subkowy. Tam to dopiero jest kołchoz ! Też sprawdziła się teoria kto tanio ... -ten dwa razy ...." Przekroczone terminy, a o wykonawstwie to lepiej nie mówić.
Odpowiedz_gość
25.10.2011, 13:32
Nono spore te kary. NO ale terminów powinni się trzymać.
Odpowiedzgość 66_gość
25.10.2011, 13:33
problem z myśleniem?
W ustawie jest rzeczywiście taki zapis. Jest także zapis że przetarg można anulować.Ustawodawca podał nawet przykłady w jakich przypadkach przetarg nie tylko można anulować ale wręcz należy. Szanowny kolego jeśli głównym kryterium przetargu była cena to przepraszam ale kolejny raz muszę to napisać "władze Tczewa mają kłopoty z myśleniem"
Odpowiedz_gość
25.10.2011, 14:00
zgadzam się z przedmówcą, o nie dotrzymaniu terminu było wiadomo już dośc dawno. Co zrobił wykonawca aby przyspieszyć roboty np. praca w soboty, niedzielę albo w nadgodzinach, większa ilość pracowników itp. Taka opcja chyba tańsza niż kary umowne. Ale jak się liczy, że kar i tak nikt nie wyegzekwuje to można lachę kłaść.
OdpowiedzStcz50_gość
25.10.2011, 14:57
A ja mam wrażenie, że ciągi dla pieszych na naszym wiadukcie są szersze niż jezdnie. Mylę się? Chcialabym!
Odpowiedza..._gość
25.10.2011, 19:38
..
Usiądź i płacz. Wam obojętnie ile dać miejsca to i tak będzie mała. Dobry kierowca się zmieści.
Cytujmaslak_gość
25.10.2011, 14:59
Czy to polwar z kapitałem 0,5mln zł buduje wiadukt
Zastanawiam się, czy wykonawca nazwany w artykule "POLWAR", to gdański POLWAR S.A ?? jeżeli tak, to na stronie wykonawcy widnieją następujące informacje: POLWAR Spółka Akcyjna zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ w Gdańsku VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000108230 NIP 583-000-78-38 UWAGA!!! Kapitał spółki wynosi 500.100,00 zł PIĘĆSET TYSIĘCY - STO ZŁOTYCH ;) Kary za każdy dzień to 53tyś zł - jeżeli mieliby płacić od 22 Września - to na dzisiaj mają już 34 dni spóźnienia * 53 000 = 1802000 zł co stanowi trzykrotoność kapitału spółki ;) Na stronach BIP powiatu tczewskiego, pod adresem http://bip.powiat.tczew.pl/plik.php?id_plik=6930 widnieje dokument na podstawie którego można wnioskować, że wykonawca na wykonanie wiaduktu wziął kredyt ;) PODSUMOWUJĄC - ciekawe z czego zapłacą te odsetki?? skoro już dzisiaj 1,8/11 wartości inwestycji powinien oddać inwestorowi z tytułu kary umownej...
Odpowiedzka_gość
25.10.2011, 16:19
Czy naprawdę pomyśleć to tak ciężko?
Przecież to Starostwo ma zapłącić wynagrodzenie za wykonanie wiaduktu ok. 11 mln zł. Część pewnie już zapłąciło. Z reszty zostaną potrącone kary i wypłacona zostanie tylko różnica. Poza tym na 100% wykonawca zostawia kaucję gwarancyjną na okres gwarancji. A kaucja to często 20% wartości przedmiotu umowy.
CytujKirkor
25.10.2011, 20:50
no właśnie...
wszyscy wiemy, że Polwar i sprawne budowanie to dwa zwroty, które nie mogą być użyte w jednym zdaniu. Ale już nie wszyscy wiedzą, że kapitał spółki i jej rzeczywista wartość, czyli sprzęt, budynki, ludzie itd itp to dwie różne sprawy. A wystarszy zerknąć do Wikipedii, która wyrażnie opisuje kapitał spółki jako : ..."Kapitał zakładowy spółki akcyjnej – kapitał zakładowy w spółce akcyjnej, w obowiązującym do 2000 roku kodeksie handlowym nazywany kapitałem akcyjnym. Termin ten odnoszony jest również do kapitału zakładowego spółek komandytowo-akcyjnych. Stanowi podstawę majątkową działalności spółki i odpowiedzialności wobec wierzycieli. W statucie spółki wymienia się go jako kwotę pieniężną wpłacaną przez jej akcjonariuszy. Musi być pokryty poprzez wniesienie wkładów w postaci gotówkowej, wkładami niepieniężnymi albo w jeden i drugi sposób łącznie. Kapitał zakładowy dzieli się na akcje o równej wartości nominalnej. Wysokość kapitału zakładowego musi być kwotowo wskazana w statucie spółki. W obowiązującym stanie prawnym kapitał zakładowy spółki akcyjnej musi wynosić minimum 100 tysięcy złotych. Przepisy szczególne mogą ten wymóg zaostrzać. Przykładowo spółka akcyjna prowadząca giełdę zobowiązana jest posiadać kapitał zakładowy na poziomie minimum 10 mln złotych).... " Czyli jeżeli wystarczy 100000, to teoretycznie po co więcej ? Z drugiej strony Polwarowi i 100mln by nie pomogło :o(((
Cytuj_gość
25.10.2011, 16:08
Ale jaja dziś chyba pierwszy raz od powołania odezwał się rzecznik prasowy Starostwa. A co ta pani robiła dotychczas??????
OdpowiedzTom_gość
25.10.2011, 17:07
Włodarze
To co się dzieje , jak rządzą w Starostwie i Urzędzie Miasta to wina nas wszystkich bo takich sobie włodarzy wybraliśmy w wyborach samorządowych.....co tu dalej szukać nastolatkowie radnymi,asystenci prezydentami i wtedy mamy nowoczesną fontannę na starym mieście, super ronda co kawałek......i co jeszcze trzeba?
Odpowiedzdonald_gość
25.10.2011, 18:50
Nasi wlodarze sie za duzo bawdawia z ta firma wykonujaca.Juz dawno powinni dostac kary za niewykonanie w terminie.i dalej beda korki i rondo namalowane
Odpowiedzkkhr_gość
25.10.2011, 18:51
do kolegi maslak
z tego wynika, że firma POLWAR nie posiadała wystarczających środków na wykonanie zadania, a kredyt dostała dopiero po 15 października, dla tego też opóźniła też z przystąpieniem do robót. Pamiętajmy że umowa była podpisana w czerwcu 2010r
Odpowiedzszef_gość
25.10.2011, 19:24
sie nadajeta buroki u mnia na wsi szybci buduja chlyf dlo nswin
Odpowiedzjakiśtam_gość
25.10.2011, 20:16
Nasi wspaniali rządzący
rozwiążą problem za wąskiego wiaduktu. Zostanie zainstalowana sygnalizacja świetlna i wprowadzą ruch wahadłowy. ;)
Odpowiedzsomeone_gość
25.10.2011, 22:30
zapomniales dodac
o koniecznosci "namalowania" ronda przed i za wiaduktem !!
Cytuj_gość
25.10.2011, 21:46
jest dobrze bedzie lepiej
namalowane rondo jest THE BEST :) a Polwaru nie ma co sie czepiac polubili Tczew i tyle w temacie :)
Odpowiedzjur_gość
25.10.2011, 21:55
A kto zwróci pieniądze za zmarnowane paliwo
kierowcom korzystającym z objazdu i stojącym w korkach, których zgodnie z planem miało już nie być
OdpowiedzC>K>M
26.10.2011, 10:07
I czemu w tej sprawie nie ma jazgotu ekologów, choćby tych tak zatroskanych o środowisko od uicy. Nowosuchostrzyckiej;)
Cytujabc_gość
25.10.2011, 23:36
Termin
W tym czasie jeden rzetelnie pracujący człowiek wykonałby pracę potrzebną na wykonanie samemu dwóch domków jednorodzinnych z pełnym wykończeniem. A gdyby to było 20 osób to pewnie by z trzy galerie wybudowali. 8 miesięcy powinno im wystarczyć więc co robili 10 miesięcy skoro 18 miesięcy wymagał inwestor?
Odpowiedzgosc_gość
26.10.2011, 00:23
UM powinin dotac po dupie za taki kiszkowaty projekt jezdnia ma niby 7m a juz na oko jest za wasko,proporcje ten luk do alej konstrukcji kicha
Odpowiedzdo papaleon_gość
26.10.2011, 07:31
do papaleon
Kolego nie masz pojęcia o czym piszesz!!! Ustawa o zamówieniach publicznych jest tak skonstruowana, że przetarg wygrywa najtańszy, który spełni wszystkie wymagania. To tyczy się wszystkich samorządów. W przeciwnym razie, prezydenci miast, burmistrzowie i wójtowie, gdyby wybrali innego wykonawcę odpowiadali by za marnotrawienie finansów publicznych - BRAWA DLA RZĄDU!!!! WIADUKT NIE JEST W ZARZĄDZIE UM TYLKO POWIATOWEGO ZARZĄDU DRÓG.
Odpowiedznie_gość
30.10.2011, 14:03
niekoniecznie.
kryteria i warunki ustala inwestor ale jemu najbezpieczniej jest dać jedno kryterium - arytmetycznie niepodwazalną cenę!
Cytujdo gość 66_gość
26.10.2011, 07:34
do gość 66
Powodem anulowania przetargu może m.in błąd organu prowadzącego przetarg lub brak wszystkich załączników - "anulowanie oferty"a nie to, że ktoś dał niższą kwotę.
Odpowiedzurzędoradni paszli won!_gość
26.10.2011, 08:26
PNP rządzi
Starostwo i Urząd Miasta to ta sam klika w skrócie PNP czyli Porozumienie Na Przekręt. Jeśli tczewianie wybierają takich włodarzy jak Wiórek i Pobłocki, to nic dziwnego, że wszystko w Tczewie kuleje. Ci eksperci od koryta od lat rządzą w Tczewie i mamy tego skutki. Do tego możemy dodać ekspertów z gminy, jak pan Odyja (przewodniczący rady powiatu) i kółko wzajemnej adoracji się zamyka. W jednym urzędzie pracują, a w drugim są radnymi i rączka rączkę myje. Symbolem tego syfu będzie ten most przegiętej pały.
Odpowiedzmigacz_gość
26.10.2011, 08:33
no to jaki błąd znalazłeś w dokumentacji przetargowej aby można byłoby go anulować? Nie można anulować gdy nie spodobał ci się wykonawca. Takie błędy to min. źle skonstruowana umowa lub opis przedmiotu zamówienia w sposób uniemożliwiający poprawne przygotowanie oferty lub wykonania zamówienia, brak środków finansowych (np gdy najtańsza oferta byłaby wyższa niż urząd ma kasy). Ten kto nie miał praktycznego kontaktu z zam. publicznymi lub nie pracował w urzędzie lepiej niech się nie wypowiada, bo polskie prawo w tym PZP jest pełne dziwnych absurdów. I to raczej nie wina rządu, bo organem stanowiącym prawo jest sejm. Znajomość prawa nie szkodzi i wartało by znać podstawowe zasady obowiązujące w Państwie zamiast pisać głupoty na stronie.
OdpowiedzDodaj_gość
26.10.2011, 15:32
90 dni x 50 000 PLN
... czyli wiadukt wyjdzie o 1,5 miliona taniej.
Odpowiedzkajot551_gość
26.10.2011, 20:11
wiadukt
Od kiedy przy przetargach jest Pani WITKOWSKA to wiadomo iz ta pani ktorej IGNORANCJA i GLUPOTA siega zenitu MUSI sie skonczyc WIELKIM SKLANDALEM,BAJZLEM,PROBLEMAMI i UDREKA na lata dla mieszkancow. Tylko takim URZEDASOM mozemy zawdzieczac iz mamy NAJGORSZE ZARZADZANIE przez niekompetentnych i skorumpowanych URZEDASOW UKLADU TOWARZYSKO-BIZNESOWO -KOLEZENSKICH USLUG.SITWA ktora istnieje od lat jest nierefomowalna -nieznajomosc zagadnien technicznych i rozwiazan konstrukcyjnych plus pazernosc KASA do KIESZENI URZEDASA daje wynik KATASTROFA RUCHU a raczej BEZRUCHU KOLOWEGO w Tczewie.
Odpowiedzgosc_gość
28.10.2011, 15:54
nazwa
mówi się na mieście ze most zostanie nazwany L.K.
Odpowiedzzyczliwy_gość
28.10.2011, 19:05
smiech
Panowie smiech i zal, chlopaki z Polwaru maja szczescie ze zima nie przywalila, bo by plakali tam przy tym wiadukcie. 'Wykonawca zmienił także technologię wbijania ścianek szczelnych' - to jest dobre, bo technologi wbijania larsenow nie ma zbyt wiele. Pracuje przy budowie obwodnicy Gdanska i tam 10 razy wiecej wiaduktów, powstało w pół roku!!! nie mowiac juz o 4 km estakadzie. Koncza juz betonowania wiadukty stoja ale brakuje najazdow. Jedynie racje musze przyznac jezeli chodzi o PKP, kazdy wie ze przez nich sa tylko opoznienia i problemy!10 roznych spolek jedna odpowiedzialna za perony druga za pociagi itp. to znacznie utrudnia prawidlowa inwestycje. Sam projekt według mnie jest słaby i marny, nie oszukujmy sie wystarczył by zwykły wiadukt zespolony betonowo stalowy bez łuków i czesci podwieszanej i cala inwestycja potrfala by 5-8 miesiecy, i byla by znacznie tansza, ciekawie zaprojektowany na pewno bylby ladniejszy.
OdpowiedzStar_gość
29.10.2011, 10:42
A ja mam pytanie : Co za idiota przyjął do realizacji wiadukt którego jezdnia je o 2 metry węższa od szerokości ul. Woj. Polskiego ?
Cytuj_gość
29.10.2011, 13:28
Strasznie wąski most ,piesi maja wiecej miejsca niz samochody ;/ Samochod przy samochodzie...I ciekawe jak bedzie zima hmm....
Odpowiedz??_gość
29.10.2011, 19:41
no i niech w koncu jest cos lepiej dla pieszych,ciagle tylko kierowcy i samochody,im zawsze mało miejsca..i tak nawet na zielonym swietle,pieszym po pietach najlepiej by jezdzili..
Odpowiedzlena _gość
06.07.2012, 16:23
wiadukt
wam to nikt nie do godzi jak byl rozwalony to tez bylo zle a jak jest juz zrobionty to tez wam zle wescie sie zastanowcie co piszecie wam to nic nie dogodzi taki most to cud nawet do tczew nie pasuje a jak wam jest za wosko to nie jezdzijcie i prosta zec balwany
Odpowiedz_gość
17.11.2012, 18:30
I co z tymi karami?
I co z tymi karami?
Odpowiedz_gość
11.07.2013, 13:17
Pewnie nic
Cytujhyhyhy_gość
17.02.2013, 10:57
ten panel co to jest jaki szajs i szpecące gówno
Odpowiedzwiejski księgowy_gość
24.02.2013, 10:50
koszty
Czy nikt się nie zastanawiał ,że koszt wykonania węzła komunikacyjnego koło PKP (2 ściany z betonu,strop i zabruki 27 mln) był 3 razy droższy od kosztu budowy wiaduktu (bardziej skomplikowany i rozbiórki 9 mln) ?
OdpowiedzMieszkaniec_gość
30.08.2013, 23:41
A do bani z takim mostem, całe Trójmiasto ma mosty podświetlone kolorowo a u nas jak zawsze jedzie komuną na kilometr że się nie chce wjeżdżać.
Odpowiedzzbiszek_gość
07.12.2013, 15:41
minął ponad rok
minął ponad rok i co z tymi karami? jak zwykle?
Odpowiedzhm_gość
13.01.2014, 13:54
zanim wyegzekwują kary władza się zmieni ze trzy razy, a POLWAR upadnie
Cytujwyborca - mieszkaniec powiatu_gość
20.07.2014, 10:54
przed kolejnymi wyborami...
16 listopada odbędą się wybory samorządowe... co słychac w tej sprawie? jak tam zarządzacie moimi podatkami? wiem, że obdarzyliście nasz wspólny portfel bezsensownym rondem... a może to z kar umownych?
Odpowiedz_gość
25.10.2014, 19:59
Wiórka już nie będzie. Pieniędzy też nie będzie. Dobrze, że chociaż Wiórka, tego nieudacznika już nie będzie!!
Cytujmędrzec_gość
17.11.2014, 08:54
najbrzydsza rzecz w mieście
Architektowi, który taki projekt zatwierdził odebrałbym uprawnienia. Zero poczucia estetyki i smaku. A Fe :-(
OdpowiedzAlred_gość
25.04.2015, 02:00
Zapłacili czy nie?
No i co z tymi karami? Ci co ten szkaradny most zrobili to zapłacili te kary czy nie? Bo jak nie to ten Wiórek się coś nie postarał.... No jak to tak??? To za co on bierze pieniądze???? A co mają z tego mieszkańcy???? Taką szkaradę???? W planach był zupełnie inny projekt !!!! Nie to co jest do dziś.
Odpowiedzedek_gość
19.07.2016, 14:26
most
takiego brzydkiego mostu nie widzialem jeszcze!!!
Odpowiedzmieczyslaw
03.12.2016, 18:47
Co z tymi karami za opóźnienia?
Odpowiedz