Budują nową fontannę - ma być gotowa w sierpniu

Nowa fontanna stanie w miejscu starej (fot. tcz.pl)
Budują nową fontannę - ma być gotowa w sierpniu
Ruszyły prace związane z budową interaktywnej fontanny na placu Hallera, która zastąpi niedziałający już od dłuższego czasu, zlokalizowany tam wodotrysk. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowa fontanna będzie gotowa do końca sierpnia br.

W miejscu "sikającego dzbana", który zdobi centralny plac Tczewa, ma stanąć wodotrysk zaprojektowany jako płaszczyzna ze strumieniami wodnymi. Umowa z wykonawcą została podpisana 14 czerwca, a do końca sierpnia wodotrysk ma być gotowy. Wykonawca już przejął plac budowy.

- Fontanna jest zaprojektowana w formie 15 dysz umieszczonych w granitowej posadzce w trzech rzędach po 5 dysz w odległości 70 cm. Każda dysza będzie podświetlona dwiema lampami typu LED. Wysokość strumienia wody oraz kolor i natężenie świateł będą sterowane oddzielnie dla każdej dyszy, co umożliwi zaprogramowanie ciekawych trybów pracy dających efekt "tańczącej fontanny". Maksymalna wysokość słupów wodnych to 200 cm. - wyjaśnia Małgorzata Mykowska z zespołu prasowego tczewskiego magistratu. - Według koncepcji, przestrzeń wokół fontanny będzie otwarta, umożliwiając chodzenie po płytach bezpośrednio przy dyszach fontanny, ochłodzenie się, zabawy dzieci.

Wszystkie urządzenia techniczne niezbędne do funkcjonowania fontanny znajdą się pod ziemią. Koszt inwestycji, po przetargu, to 609 tys. zł. Fontanna jest jednym z elementów projektu rewitalizacji Starego Miasta, ściślej drugiego etapu Drogi Widokowej łączącej starówkę z brzegiem Wisły i przystanią. Co jeszcze zaplanowano w ramach prac nad Drogą Widokową? Na rozwidleniu ul. Krótkiej i Mickiewicza powstanie skwer z różami, zaś na ul. Jarosława Dąbrowskiego wymieniona zostanie posadzka i zaznaczone miejsce, gdzie w średniowieczu znajdował się most zwodzony.

Dodajmy, że budowa wodotrysku budziła spore emocje wśród radnych - część z nich uważała, że 700 tys. zł. (tyle pierwotnie miało kosztować zadanie) na fontannę to stanowczo za dużo. Tymczasem interaktywna fontanna, która powstała na wrocławskiej Pergoli, kosztowała ponad 10 mln zł.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (47)
dodaj komentarz

  • +9

    Vpanter

    28.06.2011, 00:53

    brawo

    Nie mato jak sprzeniewierzać publiczne pieniądze.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    28.06.2011, 18:19

    fajny wyraz : "mato" :))

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • +4

    mieczyslaw

    28.06.2011, 04:24

    Porównanie Tczewa do Wrocławia - bezcenne.

    A jaki jest dochód Wrocławia? Jak też przedstawia się rozwój Wrocławia? Tam władze miasta mają jakiś pomysł na "swoje miasto", nasz prezydent nie ma żadnego, co udowodnił na spotkaniu z mieszkańcami. Wstyd.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    nie świruj..._gość

    28.06.2011, 07:45

    ...że wiesz, co było na debacie, bo cie nie było - przeczytanie trzyzdaniowej relacji w necie, to trochę za mało, by grać eksperta. Mieczysławie - jesteś domorosłym ekspertem od wszystkiego - drogownictwa, promocji, służby zdrowia - teraz nawet fontann - takich w naszym kraju dostatek - dlatego tak wygląda, jak wygląda

    Cytuj
    IP: 212.227.xx8.xx2 
    +1

    _gość

    28.06.2011, 07:50

    no wiesz - nie chodzi o porównywanie tych dwóch miast, ale pokazanie cen - ile kosztuje porządna fontanna - żeby mieszkańcy nie spodziewali się, że za 600 tys. powstanie cud techniki

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 

    xyz_gość

    28.06.2011, 07:59

    Fontanna w ramach projektu

    Nie zapominajmy, ze fontanna jest współfinansowana ze środków UE - właśnie teraz jest czas na zrobienie czegoś więcej. Za 700 tys. zł miasto otrzyma zwrot znacznej części , więc realnie nie będzie nas to tyle kosztowało ....

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 
    +3

    C>K>M

    28.06.2011, 09:11

    xyz

    Masz rację, realnie będzie to kosztowało dużo więcej, gdyż nie dawno Kidawa-Błońska powiedziała, że w UE jesteśmy płatnikiem netto, a więc ta mityczna "kasa z UE" którą dostajemy to nasza kasa pomniejszona o pensję dla eurokratów i greckich nierobów.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -4

    _gość

    28.06.2011, 09:18

    i powiedział swoje ...Mieczysław

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx3 
    +5

    Przepiura

    28.06.2011, 12:46

    ~ nie świruj..._gość

    Niestety w naszym kraju jest dostatek takich jak Ty i dlatego stoimy w miejscu -,- lepiej nie mieć o niczym pojęcia, wszystkiemu przyklaskiwać i się cieszyć. Ja wiem, że taka kolorowa woda ładnie wygląda. Ale ta fontanna to głupota, na cholerę ona? Wolałabym coś, co faktycznie dostarczy jakąś rozrywkę, a nie darmową myjnię dla żuli. Ale na to miasto nie stać ponoć ;/

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +7

    Julia_gość

    28.06.2011, 06:34

    Fontanna

    Ale wybrali sobie czas pełnia sezonu naprawdę super wizytówka miasta zagrodzony plac budowy w centrum miasta . Panie prezydencie trochę trzeba myśleć i nie pozwalać na coś takiego trzeba to było robić wiosną Kolejny minus dla pana od mieszkańców Będziemy pamiętać przy kolejnych wyborach

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx9.xx2 
  • +9

    Edo_gość

    28.06.2011, 06:36

    Fontanna na zime!

    Brawo dla Tczewa!

    Odpowiedz
    IP: 80.50.xx5.xxx 
  • agusaaa_gość

    28.06.2011, 06:46

    super!

    Bardzo fajna sprawa! Zawsze się znjadą ludzie którzy są na NIE, a potem pierwsi będą tam przychodzić!!! Tak było z Bulwarem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx3 
  • +8

    x_gość

    28.06.2011, 07:28

    fotanna okej, ale zegara slonecznego nie zdzierże. KIEDY REWITALIZACJA SUCHOSTRZYG ?

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +7

    _gość

    28.06.2011, 07:28

    Dlaczego Tczew nie porównuje się do Wrocławia w innych aspektach, tylko robi to kiedy jest mu to wygodne?

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx3.xx4 
  • longwayhome_gość

    28.06.2011, 07:34

    Już widzę te rozbrykane dzieci, bawiące się na mokrych, śliskich, granitowych płytach.

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx6.xx1 
  • +1

    tczewiak_gość

    28.06.2011, 08:03

    hehe

    KOLEJNY NIE WYPAŁ, RONDO REWITALIZACJA FONTANNA CO DALEJ?????

    Odpowiedz
    IP: 62.152.xx2.xx7 
  • +4

    gość_gość

    28.06.2011, 09:01

    w każdym mieście

    Starówka jest najważniejsza i w Tczewie również tak powinno być. Dużo już zrobiono ale to wciąż za mało, np. brakuje miejsc parkingowych. Gdzie interesant zmotoryzowany ma zaparkować auto??? z tym ciężko na starym mieście, brakuje miejsc, jest bardzo ciasno, co wielu kierowców - interesantów denerwuje i zniechęca do starego miasta. Dlaczego zlikwidowano przejazd autobusu przez plac hallera??? (dobrym przykładem na "orgaznizację" rynku starego miasta jest starogard gdański, kto był choć raz ten wie - ruch autobusu komunikacji miejskiej przez rynek, zawsze widoczna straż miejska na rynku i mają porządek) Pytanie dlaczego u nas tak nie jest ??? Przystanek na ul. Chopina to nie to !!! Wiele osób by było zadowolonych z przystanku na placu hallera, busy latocha itp. (naturalny przepływ osób) To przyciągnie lepsze sklepy na rynek. Czystość i porządek i będzie ok. "Rewitalizacja" w Tczewie - to określenie wszystkich działań, które już dawno powinny być wykonane. Fontanna za 700 tyś zł to śmiech, będzie to niskiej klasy fontanna, bardzo mała ale na pewno lepsza od ostatniej wersji dzbana. Wg mnie "sklepikarze" ze starego miasta powinni się zjednoczyć np. jakieś stowarzyszenie sklepów starego miasta czy coś w tym stylu, często się słyszy ze na starym mieście nic nie ma, a prawda inna jest wiele sklepów z różnych branż i specjalizacji ale brakuje między danymi sklepami współpracy np. stworzenie gazetki ofertowej wszystkich sklepów starego miasta to myślę świetny pomysł. pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx5.xx9 
  • +3

    Memory_gość

    28.06.2011, 11:35

    autobus???

    Chyba komuś kiełki zaszkodziły. Przepraszam ale jak wyobrażasz sobie przejazd autobusu obok Fary? Dalej mógłby prosto na pl. Hallera po drodze potrącając kilka osób i zjeżdżać Okrzei jednym kołem po chodniku. Skoro porównujesz już Starogard Gd. i Tczew to porównaj wielkość starego miasta a konkretnie "rynku". W Starogardzie na środku stoi dawny ratusz obecnie pałac ślubów dodatkowo jest sporo miejsca na chodnik, troszkę zieleni i ławeczki. Droga wokół jest "dwupasmowa" jednokierunkowa z miejscami postojowymi po obu stronach (za wyjątkiem odcinka, po którym porusza się autobus). a co mamy w Tczewie - wszyscy wiemy. Mamy ciasne podwórko nic więcej. Dalej porównanie Wrocławia i Tczewa w przypadku fontanny jest "baaardzo trafne":) Gratuluję Prezydentowi takiego porównania. Co prawda kłania się tu znów rozmiar "rynku".

    Cytuj
    IP: 77.253.xxx.xx1 
    +1

    obserwator _gość

    28.06.2011, 17:39

    do gość gość

    Zgadzam się w zupełności z przedmówcą: - mało miejsc parkingowych - brak komunikacji miejskiej (przystanek pasuje na przeciwko sklepu komputerowego) - mało mundurowych - mało służb utrzymujących porządek - kiepska fontanna (obecna i przyszła) - brak organizacji kupców - brak pomysłu który uzdrowi starówkę i przywróci jej dawne serce i tak to wygląda jak wygląda. Taki obraz starówki na pewno nie zachęci ludzi do jej odwiedzania. Fontanna za 700 tyś zł to sporo pieniędzy dla każdego tczewianina ale na taką inwestycje to stanowczo za mało aby miała ona uatrakcyjnić starówkę.

    Cytuj
    IP: 178.42.xx0.xxx 
  • +2

    :)_gość

    28.06.2011, 09:04

    BŁAD

    NASTĘPNA MYLONA INWESTYCJA CZAS NA ZMIANY W NASZYM MIESCIE, NIE GŁOSUJCIE NA TYCH SAMYCH LUDZI

    Odpowiedz
    IP: 62.152.xx2.xx7 
  • wiedźma_gość

    28.06.2011, 09:17

    ... i pewnego dnia GPS poprowadzi jakiegoś mądrego inaczej kierowcę busa w sam środek fontanny jak w Malborku :-))))) http://pulspolski.tv/2011/04/podnoszenie-samochodu-ktory-uszkodzil-fontanne-w-mal borku/

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • -1

    none_gość

    28.06.2011, 11:04

    robią - źle, nie robią - jeszcze gorzej. ważne, że coś się dzieje ;]

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • +2

    Anka_gość

    28.06.2011, 12:07

    parking

    To prawda brak miejsc parkingowych na starym mieście. Kiedyś wybrałam się na zakupy własnie na stare miasto ale już o godzinie 10 rano nie mogłam nigdzie zaparkowć samochodu, więcej paliwa spaliłam niż znalazłam jakąś wolną lukę na zaparkowanie , więc zrezygnowałam z zakupów i pojechałam na suchostrzygi. Na pewno nie jestem jedyną osobą co rezygnuje w ten sposób z zakupów, z powodu wolnych miejsc parkingowych.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xxx 
  • +1

    _gość

    28.06.2011, 12:11

    wodotrysk

    Pomysł na fontannę ok., ale sam projekt to już mała porażka. Jako potencjalny turysta chętnie bym sobie zrobił zdjęcie przy jakiejś fontannie, ale typu "Neptun" zwróćcie uwagę ile tam jest codziennie turystów i każdy przy niej sobie robi zdjęcie. Jak bywam w miastach gdzie są tego typu atrakcje (pomniki, fontanny) to zawsze robię sobie i rodzinie na ich tle zdjęcie. Oczywiście, że takie fontanny to są droższe, ale uważam, ze jak wydawać pieniądze to należy to robić raz a porządnie, a nie półśrodki. Widzę już dzieciaki biegające i wrzeszczące po tym wodotrysku, bo tak nazwał tą "fontannę" autor artykułu. Podobnie dzieje się w Malborku.

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx3.xx6 
  • obserwator_gość

    28.06.2011, 12:40

    narzekanie i narzekanie

    Tczewiacy to umieją tylko narzekać bo oni by zrobili wszystko lepiej i taniej - nie patrzą że taka inwestycja może coś zmienić i upiększyć Tczewską starówkę!!! jak tak chcecie narzekać to może w następnych wyborach stańcie po drugiej stronie i wtedy róbcie wszystko jak najlepiej!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +3

    Prot_gość

    28.06.2011, 13:30

    Najpierw należy wysiedlić meneli ze Starego Miasta

    a potem brać się za fontanny. Mamy taki ładny rynek SM, a po godzinie 18.00 można tam tylko posłuchać nawoływań meneli. Myślicie, że dzięki fontannie w centrum menelni, masowo zaczną do nas przybywać turyści???

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx2 
  • klepsydra_gość

    28.06.2011, 14:35

    pomysł świetny, tylko powinna byc gotowa w maju..

    szkoda ze taka mała, w malborku jest ze 2 razy większa.. jak juz robic to porzadnie.. no ale dobre i to..

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +2

    _gość

    28.06.2011, 14:45

    Pewnie, że lepiej i łatwiej marudzić. Ale do RM niestety bardzo trudno się dostać, jeżeli nie jest się byłym lub obecnym nauczycielem albo osobą popieraną przez partię polityczną i najlepiej z 1 miejsca na liście. Osobom z zewnątrz nawet z najlepszymi pomysłami to już niestety ciężko się dostać. Ta nasza demokracja trochę przypomina starożytną gdzie niby były wybory, a i tak z góry było wiadomo, kogo np. do senatu wybiorą może o zbyt znaczącej instytucji mówię, ale warto się przyjrzeć ilu w RM mamy byłych i obecnych nauczycieli. Ciekawe notabene ilu z nich na sesję w czwartek bierze urlop bezpłatny ze szkoły. Może i dobrze, że wybierają nauczycieli, bo ich znają ale czy na pewno ich znają ? :)

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx3.xx6 
  • gość_gość

    28.06.2011, 15:14

    fajnie że będzie fontanna

    ale jak do niej dojechać z suchostrzyg na rowerze ?

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx7.xx9 
  • -1

    gość_gość

    28.06.2011, 15:17

    do memory_autobus_autobus

    autobus może spokojnie wjechać ulicą: podgórną, przejechać przez plac hallera i zjechać ulicą stefana okrzei, skręca w prawo i kontynuuje trasę - myślę, że to bardzo dobre rozwiązanie, niech osoba która się zajmuje trasą przejazdu to przemyśli czy nie byłoby lepiej - dla pasażerów. Jeśli się nie mylę to daną trasą przejeżdża autobus numer 9 jest to mały autobus bardzo zwrotny także przejdzie nawet po wąskich "ścieżkach". Druga sprawa na rynku brakuje służb sprzątających, skoro jest często brudno to powinno się często sprzątać, to przecież wizytówka tczewa i musi być zawsze porządek, co do meneli to wielu już wysiedlono. Co do fontanny to wg mnie jest bardzo mała, niskiej klasy, nie będzie robić dużego wrażenia - taka zrobiona aby była - pewnie na większą nie ma kasy - stary argument ;)

    Odpowiedz
    IP: 62.148.xx4.xx8 
  • +2

    Memory

    28.06.2011, 18:43

    mylisz się

    Jako 9 bardzo często jeździ duży autobus - także mały ma problemy na skrzyżowaniu Zamkowa - Okrzei - Chopina. Aby było to możliwe to zarówno Podgórna, częściowo pl Hallera jak i Okrzei powinny być wolne od samochodów - czyli zakaz zatrzymywania. Po drugie Podgórna ma być deptakiem w przyszłości. Po trzecie przystanek na Chopina jest bardzo blisko pl. Hallera - oczywiście jego lokalizacja jest fatalna. Według mnie 9 powinna jeździć wodną w kierunku przystani a następnie wjeżdżać na Czyżykowską.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    _gość

    28.06.2011, 15:22

    Człowiek

    Tczewski rynek jest zbyt mały na taką budowle. Jak potem zrobić tam imprezę albo jakiś koncert?

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx7.xx7 
  • +5

    col_gość

    28.06.2011, 15:53

    plac

    NA STARĘ MIASTA NIE WARTO PRZCHODZIĆ ŻEBY PRZYCIĄGNĄĆ LUDZI MUSIAŁOBY BY BYĆ KILKA PORZĄDNYCH SKLEPÓW A NIE W CENTRUM MIASTA DZIADOWSKIE LUMPEKSY SKLEPY PO 5 ZŁ .A TE SKLEPY CO SĄ TEŻ WYGLĄDAJĄ JAK ZA CZASÓW PRL.FONTANNA NIC NIE POMOŻE JAK NA OKOŁO TAKIE BADZIEWIE

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • +1

    jan_gość

    28.06.2011, 15:56

    wiocha

    nasz rynek jest martwy zobaczcie w Starogsrdzie nie ma fonntanny a życie tam tętni

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • +3

    Tczewiak_gość

    28.06.2011, 16:04

    Wydatków ciąg dalszy

    Potem utrzymanie i konserwacja!

    Odpowiedz
    IP: 178.181.xx6.xx7 
  • +3

    hela_gość

    28.06.2011, 16:22

    !

    racja lumpeksy są wizytówką Tczewa w głowie się nie mieści kto pozwolił takim sklepom funkconowac w centrum miasta Nie mam nic przeciw tym sklepom ale powinny być na obrzeżach miasta

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • +1

    lump_gość

    28.06.2011, 18:08

    brak slow

    przyznaje Tobie racje trzeba wziasc za d...........e psedo arichtekta Tczewa

    Cytuj
    IP: 62.143.xx4.xx9 
  • +2

    Rogi

    28.06.2011, 16:35

    Fontanna może być, tylko ten zegar z parku zdemontujcie. Może uda się jeszcze odzyskać z niego jakieś pieniądze.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    latawiec_gość

    28.06.2011, 17:45

    pseudo architekt

    narescie zniknie odstraszajacy obiekt na starym rynku "fontana"-kto pozwolil wybudowac taka straszna rzecz fontane trzeba rozliczyc pseudo architekta byc moze ten osobnik dostal w lape pare tysiecy korupcja nie spi (pseudo architek miasta Tczewa) !!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 62.143.xx4.xx9 
  • kola_gość

    28.06.2011, 17:53

    precz z psedo architektami w Tczewie

    to jest skandal archiekt Tczewa pozwolil na wybudowanie zegara w parku ile dostal on w lape trzeba tych ludzi rozliczyc !!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 62.143.xx4.xx9 
  • +1

    rynek_gość

    28.06.2011, 17:57

    skandal

    narescie straszydlo zniknie za pieniadze Unijne a co na to architekt wpadlo mu pare euro do kieszeni

    Odpowiedz
    IP: 62.143.xx4.xx9 
  • harpo_gość

    28.06.2011, 18:06

    znaleziono pendrive

    28.06.2011 ok 16.00 na suchostrzygach znaleziono pendrive. Właściciela proszę o kontakt harpo@op.pl

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • +1

    _gość

    28.06.2011, 19:42

    wszystko ok ale dlaczego dopiero na sierpien nie możnabyło szybciej zacząc budowy tej fontanny ?co na lato by było już

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • Młoda_gość

    28.06.2011, 20:45

    Szkoda mi starówki

    To jeden z najgorszych pomysłów naszych władz!

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx9.xx0 
  • vbn_gość

    29.06.2011, 00:15

    z opisu wynika ze bedzie podobna do fontanny w koscierzynie, tam wyszla rewelacyjne, siedzac w jednym z wielu ogrodkow az chce sie wpatrywac w aode tryskajaca z ziemii, wiec pomysl nie wydaje mi sie zly, tylko drogi

    Cytuj
    IP: 46.134.xx7.xx9 
  • +1

    MAREK_gość

    28.06.2011, 21:23

    ten zegar to straszydło kupa złomu

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • gość_gość

    28.06.2011, 23:54

    starówka tak ale nie w naszym mieście!!!..:))) oprócz lumpekxów i banków nie wspomnę o patologii to tam nic nie ma...a na dokładkę fontanna... brawo!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.