Kto ma pierwszeństwo na przejazdach rowerowych? Wiedza wciąż nikła...

Powstaje nowa infrastruktura dla rowerzystów (fot. tcz.pl)
Kto ma pierwszeństwo na przejazdach rowerowych? Wiedza wciąż nikła...
Kto ma pierwszeństwo? Takie pytanie wciąż zadaje sobie w wielu przypadkach sporo - zarówno zmotoryzowanych, jak i uzbrojonych w dwa koła - użytkowników dróg. Nie każdy pamięta o zasadach poruszania się na drogach z przejazdami rowerowymi.

Na naszych drogach jest coraz więcej rowerzystów - jeżdżących na dwóch kółkach bez względu na porę roku. Poprawia się również stan infrastruktury rowerowej - w Tczewie ostatnim czasie pojawiła się droga rowerowa wzdłuż dawnej krajowej "jedynki". Ciąg wyposażono w bezpieczne przejazdy rowerowe - ale okazuje się, że wielu użytkowników dróg nie zna zasad dotyczących korzystania z tego typu rozwiązań. Ostatnio otrzymaliśmy maila od mieszkańca Tczewa, który zastanawiał się, dlaczego rowerzyści nie przeprowadzają roweru przez przejazd na ulicy Królowej Marysieńki na powstałej niedawno ścieżce. Przypominamy - otóż rowerzysta może swobodnie przejeżdżać przez przejazd (w przeciwieństwie do zwykłego przejścia dla pieszych, gdzie przeprowadza rower) - a na dodatek w przypadku wspomnianego przejazdu - to rower ma pierwszeństwo przed samochodem.



O tym, że problem z znajomością przepisów dotyczących przejazdów rowerowych istnieje, przyznają przedstawiciele Tczewskiej Inicjatywy Rowerowej.


- Najprościej rzecz biorąc, tam gdzie samochód skręca z drogi głównej w podporządkowaną, przecinając drogę rowerową, to traci pierwszeństwo na rzecz rowerzysty. Tak samo jak samochód wyjeżdża z drogi podporządkowanej na drogę główną przecinając drogę rowerową, to traci pierwszeństwo na rzecz rowerzysty. Samochody zjeżdżające z ronda przecinające drogę rowerową również tracą pierwszeństwo na rzecz rowerzysty. - tłumaczy Grzegorz Pawlikowski z Tczewskiej Inicjatywy Rowerowej.

Szczegółową wykładnię znowelizowanych już jakiś czas temu przepisów można znaleźć tutaj i tu . Nawet w wypadku, gdy rower ma pierwszeństwo, apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności do użytkowników dwóch kółek - to rowerzyści pozostają niechronionymi użytkownikami ruchu i w przypadku konfrontacji z samochodem - nie mają na ogół żadnych szans.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (56)
dodaj komentarz

  • adi_gość

    09.10.2015, 11:23

    kierowco uważaj

    Wszyscy kierowcy powinni z ostrożnością przejeżdżać przez ścieżki rowerowe.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx6 
  • _gość

    09.10.2015, 15:07

    Rowerzysto ty tymbardziej uwazaj.wyjmujemy sluchawki z uszu i włącz myślenie.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx2.xx4 

    matoł_gość

    09.10.2015, 17:36

    Niech sprzedają te roklekotane roweru, dołożą troche I kupią se jakieś auto, przecież tera to nawet za 8 stów można porządne dostać, a nie jeżdża tymi ścieżkami I wcale nawet nie patrzą..

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx3 
  • _gość

    09.10.2015, 11:33

    a jak jadę w korku, np przy Maku w kierunku intermarche i chcę skręcić w prawo w ul. Zygmunta Starego a po prawej stronie (wówczas nie było tam ścieżki rowerowej), nie bacząc na nic, rowerzysta jedzie sobie i wyprzedza samochody z prawej strony, też mam go przepuścić?

    Odpowiedz
    IP: 83.16.xx0.xx4 
  • tt_gość

    09.10.2015, 13:54

    Zgodnie z przepisami rowerzysta ma prawo wyprzedzać z prawej.

    Cytuj
    IP: 80.52.xx1.xx4 

    Pit_gość

    09.10.2015, 18:31

    Owszem rowerzysta może wyprzedzać z prawej stronie ale nie na skrzyżowaniu

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx9 
  • kierowca roweru._gość

    09.10.2015, 11:49

    pierwszeństwo

    Mój znajomy tak mi mówił: ..."pamiętaj dla tych co mają pierwszeństwo też jest cmentarz..." Zasada ograniczonego zaufania przede wszystkim.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • konio_gość

    09.10.2015, 12:03

    taaaa

    Już widzę to przejeżdżanie na nowej drodze rowerowej przy skręcie do carrefour jadąc od wojska polskiego. Rowery tak szybko śmigają, że aż proszą się aby wylądować na masce samochodu.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx6 
  • _gość

    10.10.2015, 09:59

    i na cmentarzu.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx1.xx7 
  • dert_gość

    09.10.2015, 12:07

    KIEROWCO

    TAK TAK zamknijmy drogi niech pieszy i rowerzysta to wykorzystuje to już są kpiny kierowca nic nie morze. Rowerzysta i pieszy wszytko bez kamizelki bez oświetlenia i gdzie Policja nie ma dla nich mandatów ? Po co lepiej i łatwiej wlepić kierowcy. Ciekawe jak mamy zobaczyć rowerzystę który za pleców którego zasłania słupy drzewa bez zastanowienia pcha się pod koła samochodu

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx6.xx2 
  • achh_gość

    09.10.2015, 14:55

    jak nic nie "morzesz" tepaku to jedz nad "może"

    Cytuj
    IP: 78.88.xx7.xx9 

    _gość

    09.10.2015, 21:53

    Biedota z rowerka się odezwała

    Cytuj
    IP: 94.254.xx2.xx4 

    _gość

    10.10.2015, 09:57

    Jeden taki bohaterski łukaszek gryzie kwiatki od spodu, znicze pozostały, płacząca rodzina, malutkie dziecko....tyle pozostaje z bohaterskiego, szybkiego, niemyślącego, stukniętego rowerzysty....

    Cytuj
    IP: 83.23.xx1.xx7 
  • _gość

    09.10.2015, 12:10

    dziwie sie , ze kierowcy aut nie znaja przepisow i na jakiej zasadzie otrzymali prawo jazdy !

    Odpowiedz
    IP: 109.91.xx4.xx7 
  • _gość

    11.10.2015, 12:53

    http://www.youtube.com/watch?t=22&v=xRMRGyegks8

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • kraszan345_gość

    09.10.2015, 12:46

    Kto ma pierwszeństwo na przejazdach rowerowych

    Pamiętaj - rowerzysta ma pierwszeństwo ,ale to On powinien zachować zasadę ograniczonego zaufania ,bo w konfrontacji z samochodami nie ma szans.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx7.xx3 
  • adi_gość

    09.10.2015, 13:23

    kierowco uważaj

    Kierowco ze szczególną ostrożnością przejeżdżaj ścieżki rowerowe.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx6 
  • rowerola_gość

    09.10.2015, 13:34

    jn

    Czekam na komentarze wszystkich chamskich kierowcow, ktorzy wyzywaja na rowerzystow..

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx5.xx3 
  • _gość

    09.10.2015, 13:39

    A tak niektórzy w Tczewie jeżdzą...

    http://www.youtube.com/watch?v=n2iGKsZ-WQs

    Odpowiedz
    IP: 92.222.xx3.xx7 
  • zenek_gość

    09.10.2015, 13:57

    Kierowca samochodu

    Kierowca samochodu to jakis DEB...L musi być...

    Cytuj
    IP: 5.174.xx3.xx3 

    _gość

    09.10.2015, 14:45

    chamówa, klucz w rękę i przejechać się wzdłuż pięknej czarnej perły :D

    Cytuj
    IP: 83.16.xx0.xx4 

    seba_gość

    09.10.2015, 17:02

    jak kretyn jedzie 20km/h i hamuje ruch to się dziwisz że, go wyprzedzają i zajeżdżają drogę

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx5 

    xxx_gość

    12.10.2015, 10:26

    A tak niektórzy w Tczewie jeżdzą... Rowerami

    Dlaczego rowerzysta nie jedzie Ścieszką rowerową która idzie wzdłuż ulicy ŁADNA NOWA ? Tępe kur.. chu... jak jest ścieżka rowerowa to jedziemy po niej a nie po ulicy tak jest w przepisach ruchu drogowego tępe chu..

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 

    _gość

    12.10.2015, 15:49

    Do xxx_gość

    Twoje słowa świadczą dobitnie o tym, że nie powinieneś mieć prawa jazdy. Nie nadajesz się na osobę, która może prowadzić pojazd po drogach publicznych, jeśli nawet przed klawiaturą komputera nie panujesz nad sobą. A co do ścieżki rowerowej - jest taka wzdłuż Jagiellońskiej? Bo nie wydaje mi się.

    Cytuj
    IP: 165.225.xx8.xx4 

    xxx_gość

    14.10.2015, 11:18

    Do gość

    To źle ci się wydaje i wiem, że mam racje, a co do mojego postu to fakt trochę emocje mnie poniosły ale z powodu tego, że robię w Tczewie ok 200km dziennie i widzę codziennie dantejskie sceny na drogach, że scyzoryk się otwiera w kieszeni dużo z udziałem pieszych i rowerzystów ale co tam policja woli robić nagonkę na kierowców i zabierać prawo jady z byle jakiego powodu.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • zenek_gość

    09.10.2015, 13:56

    Rowerzysta czy pieszy?

    A kto ma pierszeństwo... Rowerzysta czy pieszy jak ścieżka przecina chodnik???

    Odpowiedz
    IP: 5.174.xx3.xx3 
  • Andrzej_gość

    09.10.2015, 16:31

    Pieszy

    W tym przypadku pieszy, bo jest na przejściu dla pieszych przecinającym ścieżkę rowerową

    Cytuj
    IP: 164.126.xxx.xx9 
  • Jacytcz_gość

    09.10.2015, 14:07

    A co w przypadku gdy ścieżka rowerowa przecina chodnik? Kto wtedy ma pierwszeństwo: pieszy czy pędzący na oślep rowerzysta? Na zdrowy rozsądek ze względów bezpieczeństwa powinno się maksymalnie ograniczyć ilość miejsc, gdzie przecinają się ścieżki rowerowe i chodniki. Na nowej ścieżce przynajmniej połowa takich miejsc nie powinna się pojawić a są i stwarzają niebezpieczeństwo kolizji rowerzysty z pieszym.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx6 
  • Pieszy_gość

    10.10.2015, 08:20

    skrzyżowanie pieszo-rowerowe

    Oczywiście że rowerzysta ,dlatego radzę Jacy zachować ostrożność jak przecinasz rowerową trasę...

    Cytuj
    IP: 5.172.xx7.xx7 

    Jacytcz_gość

    12.10.2015, 12:26

    Z tego co pamiętam to zbliżając się do przejścia każdy uczestnik ruchu ma obowiązek zwolnić i zachować szczególną ostrożność. Kierowcy samochodów często o tym zapominają pomimo że ukończyli kursy, na których była o tym mowa, więc czego można się spodziewać po rowerzystach, których 2/3 swoją wiedzę o poruszaniu się na drodze ogranicza do utrzymania równowagi na 2 kólkach.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx6 
  • kamila_gość

    09.10.2015, 14:07

    rower

    pierszeństwo ma czopek .

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx1 
  • zakręcony Dżony_gość

    09.10.2015, 14:44

    do komentarza

    Na co rowerzyści nie mają szans ?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xxx 
  • _gość

    09.10.2015, 15:15

    a policja i straż miejska powinna się wziąść za rowerzystów którzy jeżdzą ze słuchawkami w uszach, co on słyszy? nic oprócz swojej muzyki, gdzie tutaj bezpieczeństwo

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xxx 
  • _gość

    09.10.2015, 21:56

    Roweromaniacy ze słuchawkami w uszach po 500 zl mandatu

    Cytuj
    IP: 94.254.xx2.xx4 
  • Prezes

    09.10.2015, 16:16

    Wszyscy po trochu mają rację. Piszecie o słuchawkach w uszach ale nikt z kierowców nie napisze na temat pedzacych aut z muzyką na maxa. Piszecie o rowerzystach którzy rzekomo mają pierwszeństwo i nie uważają na drogach. Drodzy państwo proponuję pojeździć autem tam gdzie są ścieżki i pojeździć również tymi ścieżkami rowerem. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, na codzień jestem użytkownikiem auta i roweru i tylko wtedy da się to jakoś zrozumieć i w miarę rozsądku postępować. Nie wszystkie rozwiązania są poprawne ale i nie wszyscy stosują się do zasad ruchu drogowego.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xxx 
  • do redakcji_gość

    09.10.2015, 16:45

    zwracam się z prośbą do redakcji o to by rozwinęła temat jak rowerzysta powinien się zachowywać na drodze rowerowej, gdy na mija skrzyżowanie ze światłami, bądź bez, Często zdarza się tak, że rowerzysta ignoruje czerwone światło na skrzyżowaniu drogi z drogą rowerową i przejeżdża przed samą maska samochodów.

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx7.xx8 
  • _gość

    10.10.2015, 21:39

    Jaka redakcja ? Serwis {o ile mozna go tak nazwać} jest najbardziej stronniczym  serwisem w Tczewie.Niestety niezależnej obiektywnej strony pilnującej interesu  publicznego w Tczewie nie użyczysz .Wszystko w temacie

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • barni_gość

    09.10.2015, 17:34

    prędkość

    Korzystając z nowych ścieżek rowerowych czuję się bardziej narażony na kolizję z samochodem niż jadąc po ulicy w czasie gdy jeszcze ich nie było. Wtedy byłem współuczestnikiem ruchu: ja uważałem na samochody a ich kierowcy na mnie. Problemy zaczynają się pojawiać wszędzie tam gdzie obecnie droga krzyżuje się ze ścieżkami rowerowymi: rowerzyści zapominają, o zachowaniu odpowiedniej uwagi i dostosowaniu prędkości podobnie jak kierowcy-wówczas na reakcję jest bardzo mało czasu.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx2 
  • tczewianka_gość

    09.10.2015, 17:37

    ... a co ma powiedzieć pieszy na wielu tczewskich chodnikach, przy których wybudowano ścieżkę rowerową (często kosztem chodnika), widząc rower na ulicy między samochodami, a nie na ścieżce. Notorycznie rowerzyści śmigają ulicą na Al Zwyciestwa. ROWERZYSTA MOŻE WSZYSTKO I WSZĘDZIE ... skoro i tak jeździcie po ulicach ODDAJCIE NAM nasze chodniki które zawładneliści sobie na ścieżki

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • barni_gość

    11.10.2015, 21:41

    pamiętajmy o zasadach

    Wiesz...zależy jeszcze w jakim kierunku się poruszają. Jeśli ścieżka rowerowa biegnie to tej samej stronie po której przemieszczaj się rower to obligatoryjnie rowerzysta musi z niej korzystać. Jeśli jednak znajduje się po przeciwnej stronie jezdni i znaki nie mówią inaczej to rowerzysta nie ma obowiązku z niej korzystać...o czym często zapominają kierowcy samochodów ;)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx2 
  • pieszy_gość

    09.10.2015, 17:38

    ... a co ma powiedzieć pieszy na wielu tczewskich chodnikach, przy których wybudowano ścieżkę rowerową (często kosztem chodnika), widząc rower na ulicy między samochodami, a nie na ścieżce. Notorycznie rowerzyści śmigają ulicą na Al Zwyciestwa. ROWERZYSTA MOŻE WSZYSTKO I WSZĘDZIE ... skoro i tak jeździcie po ulicach ODDAJCIE NAM nasze chodniki które zawładneliści sobie na ścieżki

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • Popieram 100%_gość

    11.10.2015, 10:57

    Popieram 100%

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • _gość

    09.10.2015, 18:24

    a wy kierowcy to radia wyłączcie bo nic nie kumacie na jezdni 90% pseudo kierowców powinni iść jeszcze raz ale po rozum do głowy bo na kurs już za późno i pamiętaj zwolnij gdy widzisz przejście bo PAN będzie przechodził

    Odpowiedz
    IP: 80.202.xx2.xx2 
  • _gość

    11.10.2015, 10:55

    A Ty biedaku jakim za jaki autorytet się uważasz ' możesz udowodnić swoje bujne oceny? Lepiej sam uważaj na przejściach bo widać jednoznacznie masz skłonności do wymuszanie pierwszeństwa w imię swojej pychy

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • gość_gość

    09.10.2015, 19:23

    ścieżka rowerowa po co?

    Wybudowano, na pewno jakimś kosztem, ścieżkę rowerową w ciągu ul. A. Krajowej i co? A właściwie po co? Ilekroć jadę samochodem w/w ulicą co widzę? Otóż rowerzystów poruszających się jezdnią, wzdłuż ścieżki rowerowej! I kto wtedy ma pierwszeństwo? Pytanie retoryczne....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • _gość

    09.10.2015, 20:15

    Brak oznaczeń na przejazdach

    Zgadzam się że mają pierwszeństwo, ale te przejazdy powinny być oznakowane jak przy lidlu. Na Armii Krajowej ani jednego oznaczenia za wyjątkiem skrzyżowania z Jagiellońską. Zgodnie z Kodeksem Drogowym Art 2,12.przejazd dla rowerzystów - powierzchnię jezdni lub torowiska przeznaczoną do przejeżdżania przez rowerzystów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi; Brak oznaczeń - oznacza brak ciągłości ścieżki rowerowej. Rowerzysta musi zejść z roweru i przeprowadzić go na drugą stronę. Przykładem jest wspomniana ul. AK.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • remoo_gość

    10.10.2015, 09:07

    Super kierowcy

    Trudno wymagać od kierowców żeby znali przepisy dotyczące rowerzystów skoro nawet tych podstawowych nie znają. Największy dramat jest przy wyjeździe z Netto przy ulicy Gdańskiej, w którym to miejscu kierowcy wyjeżdżający z parkingu przy Netto na ulicę Gdańską zapominają, że wyjeżdżają z posesji i powinni ustąpić pierwszeństwa również kierowcom wyjeżdżającym z ulicy Jedności Narodu w kierunku Gdańska. Tutaj moja mała sugestia pod adresem tych właśnie super-kierowców: zamiast stukać się w czoło i wygrażać pięścią prawidłowo jadącym kierowcom, przestudiujcie przepisy kodeksu drogowego...

    Odpowiedz
    IP: 93.105.xx4.xx5 
  • Maciek_gość

    10.10.2015, 10:30

    Może Straż Miejska zaczęła by się przyglądać co się dzieje na wiadukcie przy Wojska Polskiego gdzie to rowerzyści przejeżdżają nie po stronie gdzie jest szeroko i jest wytyczona ścieżka dla rowerzystów tylko dzwonią i przepychają się po stronie gdzie jest wąsko i przejście dla dwóch osób, a nie dla roweru, dlaczego do tej pory nie umieszczono tam znaku, że rowerzyści mogą jeździć po tej stronie gdzie jest szerzej, oczywiście jest też wielu którzy potrafią się zachować. Niektórzy rowerzyści na zwróconą delikatnie uwagę, że tu jest zbyt wąsko na jazdę rowerem to potrafią rzucać niecenzuralne uwagi i stwierdzają, że im po tej stronie wygodniej jechać (również można to zauważyć nie tylko wśród samych dorosłych, ale również jak jadą rodzice z dziećmi). Może zarówno Straż Miejska jak i Policja zwróciłaby uwagę na zachowanie rowerzystów tam oraz na przejściach, gdzie rodzice uczą swoje dzieci takiego zachowania oraz tego, że po przejściu dla pieszych przeprowadza się rowery a nie przejeżdża rowerem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx7 
  • tomek_gość

    13.10.2015, 08:38

    rodzicie i dzieci

    Rodzice opiekujący się dziećmi jeżdżącymi na rowerach mają prawo jeździć po chodnikach również, bez względu czy ściezka jest czy nie. Oczywiście bezpiecznie, kulturalnie itd, ale prawo mają.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • Emka_gość

    10.10.2015, 22:57

    rower vs pieszy

    a na widocznym zdjęciu jest przejście dla pieszego na ścieżce rowerowej to teraz pieszy ma ustąpić pierwszeństwa rowerzyście czy odwrotnie???

    Odpowiedz
    IP: 93.105.xx4.xx1 
  • C>K>M

    11.10.2015, 09:28

    Akurat to jest jedno z głupszych rozwiązań drogowych. Zwłaszcza, gdy przejazd jest tuż obok skrzyżowania. Teoretycznie, kierowce przed skrętem powinien się zwolnić prawie do zera (powodzenie na 3-pasmówce) obrócić głowę w prawo o 135 stopni. Co i tak niewiele da, gdy rowerzysta jedzie szybko. Zdarzają się przypadki, że w takim samym układzie kierowca potrafi wjechać pod tramwaj a co dopiero mówić o niezauważeniu rowerzysty. Oczywiście możemy sobie teoretyzować "jak nie umiesz to nie jeździj", ale to w niczym nie zmieni rzeczywistości.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • kołodziej_gość

    11.10.2015, 16:13

    rowerowcy

    starczyło by żeby rowerzystki nie mieli pierwszeństwa i po problemie

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx9 
  • ed_gość

    12.10.2015, 01:18

    c

    Chciałbym zasugierować ustawienie znaku koniec drogi rowerowej na chodniku przy ulicy rokickiej (od ronda do kościoła) ze względu na wielokrotne napotkane przezemnie nieprzyjemnosci jako pieszy ze strony kierujących rowerami jadącuch po tym chodniku i myślących, że to przedłuzenie drogi rowerowej bo jest zrobione z czerwonej kostki. Jest to chodnik i nieuprzejme i przedewszyski niezgodne z przepisami ruchu drogowego jeżdzenie wśród spacerujących ludzi po tak wąskim chodniku. Na tym odcinku rowerzyści muszą pokownywać drogę na jezdni chyba, że mają pod opieką dziecko poniżej 10 roku życia. chodzi mi głównie o miejscie: tnij.tcz.pl/?u=ada489 ten czerwony chodnik który nie jest szerszy niż chyba 1m ludzie muszą chodzić po trawniku bo z rowerem się tam nie zmieszcząa ja księnie zejdzie to często są używane wulgaryzmy, że się łazi po drodze rowerowej. Proponuje wybrać się tym chodnikiem na spacer. i dla przypomnienie KP: Według artykułu 26 Prawa o Ruchu Drogowym, zabrania się jazdy rowerem po chodniku. Od tej zasady istnieją jednak trzy wyjątki. Rowerzysta może jechać po chodniku gdy: jedzie z dzieckiem do lat dziesięciu lub podczas złej pogody (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła) lub są spełnione jednocześnie trzy warunki: 1. Chodnik ma co najmniej 2 metry szerokości 2. Ruch na jezdni jest dozwolony z prędkością ponad 50 km/h 3. Brakuje oddzielnej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla nich przeznaczonych

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx3 
  • jan_gość

    12.10.2015, 13:57

    pierwszenstwo a wtargnięcie

    Należy pamiętać o tym, że tak jak pieszy nie powinien wtargnąć na przejście dla pieszych, tak samo rowerzysta nie powinien "WTARGIWAĆ" na przejazd dla rowerów. O ile pieszy wtargnie, to jest spora szansa na zatrzymanie w porę samochodu, aby unikąć nieszczęcia. Natomiast w przypadku rowerzysty jest zgoła odwrotnie... Więc pierwszeństwo pierwszeństwem, ale WSZYSCY powinni poruszać się zrozumiale i przewidywalnie dla innych. Bo jak ktoś tu juz pisał, co z tego że miał pierwszeństwo, jak teraz może się tym pochwalić tylko u św. Piotra.

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • oszczędny _gość

    12.10.2015, 16:17

    szkoda kasy

    Piękna ścieżka rowerowa , ul Nowowiejska -tylko po co ? Z maniackim uporem prawie wszyscy jeżdżą po prawym chodniku w stronę Czyżykowa. Może zły projekt ? Może coś innego ? Nie wiem .Może po prostu Giga głupota.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx2 
  • Przemo_gość

    12.10.2015, 20:26

    walka z wiatrakami

    - Budować więcej ścieżek rowerowych - szkolić kierowców i rowerzystów - karać tych ze słuchawkami w uszach - przede wszystkim surowo upominać kierowców w autach bo są klasą uprzywilejowaną (obudowaną ochronną blachą) za najmniejsze wykroczenie przeciwko rowerzystom i pieszym Ponieważ rowerem jest zdrowiej, szybciej, zajmuje się mniej miejsca na zakorkowanych drogach itd. I jeszcze na koniec pozdrawiam wszystkich uczestników ruchu drogowego (tych co dadzą mi minusa też).

    Odpowiedz
    IP: 86.235.xx5.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.