Nietrzeźwy kierowca autokaru chciał zawieźć dzieci na wycieczkę

Policja (fot. archiwum)
Nietrzeźwy kierowca autokaru chciał zawieźć dzieci na wycieczkę
Policjanci tczewskiej drogówki zatrzymali wczoraj (28.06) prawo jazdy 60-letniemu kierowcy autokaru, który chciał zawieźć dzieci z przedszkola na wycieczkę. Teraz mężczyzna stanie przed sądem. Za jazdę w stanie nietrzeźwym może stracić prawo jazdy nawet na 3 lata. Grozi mu również grzywna do 5 tys złotych.

Nietrzeźwy kierowca autokaru stracił prawo jazdy po tym, gdy wczoraj podjechał pod jedno z tczewskich przedszkoli, by zawieźć dzieci na wycieczkę. Do zdarzenia doszło ok. godziny 9.00.

- Wówczas do przedszkola przy ul. Jodłowej w Tczewie udali się policjanci drogówki, by sprawdzić czy autokar, którym miały jechać dzieci, jest sprawny. - wyjaśnia asp. sztab. Dariusz Górski, rzecznik tczewskiej policji - Podczas kontroli stan techniczny pojazdu nie budził zastrzeżeń mundurowych. Okazało się natomiast, że 60-letni kierowca autokaru jest nietrzeźwy. Badanie alkomatem wykazało, że mężczyzna posiadał w wydychanym powietrzu prawie pół promila alkoholu. W związku z powyższym policjanci zatrzymali jego prawo jazdy.

Teraz sprawa trafi do sądu. Mężczyzna za jazdę w stanie nietrzeźwym może stracić prawo jazdy nawet na 3 lata. Grozi mu również grzywna do 5 tys złotych.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (47)
dodaj komentarz

  • -12

    w_gość

    29.06.2011, 11:08

    łaaał prawie pół promila, no bez przesady to jak jak bym wypił pół piwa. :)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx3 
  • +1

    _gość

    29.06.2011, 16:02

    ale co z reakcją

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xx2 
  • +11

    PogodneMyśliJohnnegoBravo

    29.06.2011, 11:27

    To trzeba być osłem.

    Przecież praktycznie każdy wyjazd z dzieciakami jest trzepany przez policję.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -12

    to_gość

    29.06.2011, 11:32

    a jakby się tak uparł to przeciez policja nie widziala kto przyjechal tym autobusem, moze jakis inny kierowca, tak wiec pan kierowca tylko sobie siedzial w tym autobusie z zamiarem jechania, a nie ze podczas jazdy zatrzymali go.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • +4

    anzi_gość

    29.06.2011, 11:39

    hłe, hłe,hłe

    to aż nieprawdopodobne, że stary wyga dał się na taki numer. przykre i śmieszne

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx8 
  • -4

    _gość

    29.06.2011, 11:42

    na kacu jechal a co mial zrobic

    Odpowiedz
    IP: 2.38.xx3.xx5 
  • GryFFF

    29.06.2011, 12:04

    SPZ

    Ten kraj niszczy alkoholizm nie wolno być najaranym. Zapewne kierowca świętował dzień wcześniej i to pół promila to pozostałości z jakiejś imprezy. Gdyby zapalił dzień wcześniej żadnych skutków ubocznych by nie było.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    Bruno Wątpliwy_gość

    29.06.2011, 15:13

    Czyżby?

    skutki uboczne widać jak na dłoni - w Twojej wypowiedzi :))

    Cytuj
    IP: 188.147.xx2.xx4 
  • +15

    b_gość

    29.06.2011, 12:47

    nieodpowiedzialni

    We wszystkich firmach transportowych powinni sprawdzać kierowców jak tylko przyjdą do pracy. Może chociaż część nietrzeźwych by nie wyjechała w teren, wiadomo inni mogą dziabnąć później.... Jeszcze inna kwestia to rozmowy kierowców przez komórki. Wczoraj kierowca "3" całą drogę z dworca na suchostrzygi gadał przez komórkę. Kiedy kobieta chciała kupić bilet to jedną ręką komórką, drugą kasował pieniądze, a kierował łokciem.... Czy tak trudno zakupić zestawy głośnomówiące.

    Odpowiedz
    IP: 145.237.xx4.xx1 
  • +7

    lucy35

    29.06.2011, 12:49

    Droga Młodzieży! Chyba nie zdajecie sobie sprawy bagatelizując powyższy fakt,że ten kierowca miał zawieźć dzieci na wycieczkę. Dożywotni zakaz prowadzenia czegokolwiek !!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +9

    _gość

    29.06.2011, 12:53

    Ciekawe jaką firmę prezentował ten szofer, właściciel powinien zainwestować w alkomat.

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx3.xx6 
  • +4

    zuza

    29.06.2011, 13:50

    ...

    Większość komentujących wcale nie jest oburzona tym,że kierowca nie był trzeżwy.No i to właśnie jest społeczne przyzwolenie na takie coś.A przecież ten kierowca miał wieżć dzieci!Gdyby coś się stało też byście żartowali,że był na kacu?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    Tczewianin_gość

    29.06.2011, 13:54

    Pół promila

    W Niemczech by pojechał...

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • _gość

    29.06.2011, 14:02

    dozywotnio frajerom zabierac!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jestem jeszcze w stanie rozumieć młody lepek jakies siano w głowie; młodosc ,pierwasza, miłosc szpan wyrosnie zrozumie po takiej karze 3 letniego zabrania prawka ,ale kolo 60 lat szok za mało 5 tys 25 tys powinien płacic!!!!!!!! jak w innych krajach za prowadzenie po pijaku to moze by nagle wszyscy owytrzezwieli u nas kraju bo na dzisiejszy dzień to nic nie daje taka kara widac po statystykach ,i jak tu człowiek na drodze ma byc spokojny ,w kazdej chwili pijany prostak moze cie zabic!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx0 
  • -2

    zaratustra83

    29.06.2011, 22:10

    totalny brak zrozumienia

    "...siano w głowie; młodosc ,pierwasza, miłosc szpan wyrosnie zrozumie po takiej karze 3 letniego zabrania prawka..." - Ja nie mam żadnego zrozumienia dla siadających za kółko z pod wpływem alkoholu. Nie ma usprawiedliwienia, z automatu powinno być zabierane dożywotnio prawo jazdy. Młodość i szpan nie są żadnym argumentem do łagodniejszego traktowania. Taki delikwent może spowodować wypadek, nie dość że sam załatwi siebie to zabije lub okaleczy inną osobę. Przez takich gnojów ktoś może nie mieć młodości, może stracić życie lub spędzić je na wózku. Żadnej tolerancji dla pijaków za kierownicą. Samochód to broń jaka może zabić a pozwolenia na nią specjalnego nie trzeba.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    ciekawa-reklama.pl

    29.06.2011, 15:05

    Stan nietrzeźwości

    Droga Jolu - poniżej pół promila to nie nietrzeźwość. Ciężko być nietrzeźwym poniżej promila. Natomiast w polskim prawie określane jest to mianem Stanu nietrzeźwości. Tania sensacja. Poniżej pół promila to dopuszczana norma w cywilizowanym świecie. Około pół promila w wydychanym powietrzu można mieć po zażyciu lekarstw, a przy badaniu krwi nic nie wyjdzie. Dla tych piewców, którzy chcieliby od razu kary śmierci za pół promila - taka ilość alkoholu nie ma praktycznie żadnego wpływu na jazdę. Kolejna sprawa - zanim dzieciaki by się wtoczyły do autobusu, zanim wszystko byłoby gotowe to kierowca miałby już przepisowe 0,2 promila. Przepisy powinny się w końcu zmienić i dopuszczalne powinno być właśnie to pół promila. Sam absolutnie nigdy po alkoholu nie prowadzę, ale nie róbmy z faceta zbrodniarza. Mogły mu zostać opary po dniu poprzednim, a teraz straci pracę i sposób na życie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    looksfer_gość

    29.06.2011, 22:44

    to się zgadza, poruszę jeszcze jeden temat - mając te wspominane 0.5 promila w wydachanym powietrzu, możnaby nawet nie przypuszcać, że dany osobnik cokolwiek spożył, wygląda na trzeźwego kolesia, samemu można nawet tego nie odczuwać, np. właśnie z rana, a później w mediach słyszymy, że zatrzymano pijanego kierowce, co to miał 0.5 promila.

    Cytuj
    IP: 83.7.xx4.xx4 
  • goska_gość

    29.06.2011, 15:50

    ciekawa jestem jakbyście zareagowali gdyby to wasze dzieci mały by jechać. zabrać takiemu dożywotnio prawo jazdy, zwolnić dyscyplinarnie z pracy i to jeszcze zbyt łagodna kara jak dla pijaka kierowcy.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx6 
  • +3

    Ali-gator_gość

    29.06.2011, 15:56

    Ale trzeba być poje...ym! Szkoda, że tylko 5 tyś!. Co za łoś!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • +5

    Imię, login, pseudonim, nick (_gość

    29.06.2011, 19:14

    Temat komentarza (max 50 znaków):

    "Tyśięcy"? Pisze się: tys.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx0.xxx 
  • +4

    tczewianka_gość

    29.06.2011, 16:40

    kierowcy

    Nikt nie sprawdza trzeżwości kierowców autobusów Veolia, a ci też mogą być po wczorajszym tym bardziej jak rano zaczynają pracę.Radzę z nienacka ich sprawdzić ,a na pewno będzie żniwo.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx8 
  • +6

    C>K>M

    29.06.2011, 17:04

    Pytanie, czy chodzi o bezpieczeństwo czy o "żniwo"....

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +12

    super_KoszmaR

    29.06.2011, 19:35

    przepisy

    Jazda w stanie upojenia alkoholem jest przestępstwem! W tym przypadku kierowca miał zamiar prowadzić pojazdem pod wpływem alkoholu, czy nie jest to jednoznaczne z usiłowaniem popełnienia przestępstwa? Wg mnie prokurator powinien wniesc oskarzenie o chęc usiłowanie popełnienia przestepstwa! Kara bylaby wyzsza a nie tylko zabranie prawa jazdy. Czy ktoś zadaje sobie pytanie, co stałoby sie w momencie kiedy ten "idota" pojechałby z tymi dziećmi?!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -7

    Ziutek Ciagutek_gość

    29.06.2011, 20:25

    zapewne NIC BY SIE NIE stało...ja piurkuje, skad sie biorą tacy ludzie jak Ty i cała reszta gamoni...w niektórych krajach mozna jezdzic nawet z iloscia 0,8 o 0,5 juz nie wspomne...a u nas - w kraju pijaków eehhh, szkoda gadac...więc kończąc wątek - zapewne nic by sie nie stało bo 0,5 to tyle co nic, pozatym to bylo rano wiec pewnie wieczorem strzelił pół litra i gra...i jego ilość zapewne była malejąca co wykazałoby nastepne badanie wiec przestań sie podniecac...i na koniec taka dygresja, facet byl głupi ze dał sobie zabrac prawko...no chyba ze z rana walnoł dwa piwka tak na odwage...bo wieźć tyle bachorów (zapewne wsród nich był jedne Twój) to troche strach...ale tego oczywiscie juz nie popieram...a tak przy okazji...NAJWYZSZA PORA ZALEGALIZOWAĆ ZIOŁO!!

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx7 

    super_KoszmaR

    29.06.2011, 23:19

    do Ziutek...

    Piszac takie bzdury i wypowiadajac sie o dzieciach jako o bachorach tylko swiadczy jakiego jestes pokroju czlowiekiem... pozostala tresc takze daje do myslenia o Tobie wiec pozwole sobie zaprzestac dalszej wypowiedzi w Twoim kierunku. ps mam dzieci, a nie bachory i kocham je. Ty zapewne nie masz dzieci bo jestes w ciaglym omoku po srodkach, obudz sie czlowieku

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +3

    Ziutek Ciagutek_gość

    30.06.2011, 07:37

    w całym tym bełkocie nie znalazłem ANI JEDNEGO ARGUMENTU...to takie typowe dla ludzi Twojego pokroju...ale pewnie masz racje a ja nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi bo jestem w omoku po zażyciu...a tak dla Twojej wiadomosci - to własnie ja jestem obudzony a Ty tkwisz w jakims chorym snie!!

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx7 
    +3

    airgunhunter_gość

    30.06.2011, 09:09

    Kiepsko u Ciebie ze znajomością przepisów - powyżej 0.5 promila alkoholu we krwi wg polskiego prawa jest przestępstwem. Od 0.2 do 0.5 to wykroczenie - różnica w kwalifikacji czynu dosyć znaczna.

    Cytuj
    IP: 46.113.xx1.xx4 
    +1

    super_KoszmaR

    01.07.2011, 10:00

    Art. 115. § 1.

    Art. 115. § 1. Czynem zabronionym jest zachowanie o znamionach określonych w ustawie karnej. § 16. Stan nietrzeźwości w rozumieniu tego kodeksu zachodzi, gdy: 1) zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila albo prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość lub 2) zawartość alkoholu w 1 dm3 wydychanego powietrza przekracza 0,25 mg albo prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    super_KoszmaR

    01.07.2011, 10:21

    do airgunhunter

    przeczytaj sobie treść artykułu, ten kierowca mial tyle w wydychanym powietrzu a nie we krwi! później dopiero komentujcie...,

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    airgunhunter_gość

    01.07.2011, 18:51

    do super cos tam

    Wynik z alkomatu policyjnego podawany jest w mg. Po pomnożeniu przez 2 (prawie, z małym przecinkiem) otrzymujemy stężenie alkoholu we krwi w promilach. Jeżeli kierowca miał 0.5 promila, to znaczy, że w wydychanym powietrzu było 0.25mg alkoholu.

    Cytuj
    IP: 188.33.xx7.xx7 
  • +4

    lika_gość

    29.06.2011, 19:59

    kierowanie

    pojazdem,którym przewozi się towary lub osoby to ODPOWIEDZIALNOŚĆ za życie uczestników wycieczki bądż innych użytkowników dróg po których jedzie PAN KIEROWCA,więc niech nie pije dzień przed wyjazdem i włączy myślenie.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx5.xx3 
  • +1

    Airgunhunter_gość

    29.06.2011, 20:13

    Wszystkim komentującym radzę skupić się na fragmencie, w którym jest mowa o stężeniu alkoholu we krwi kierowcy. Następnie sprawdzić dopuszczalne wartości stężenia alkoholu we krwi w takich krajach ja Niemcy, Austria, Włochy, Luksemburg (!!), Irlandia itp. Na koniec zaś przeanalizować statystyki kolizji i wypadków, porównać je z analogicznymi z naszego kraju, jeszcze raz pomyśleć i wtedy formułować (lub nie) komentarze. Pozdrawiam myślących!

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx6.xx3 
  • OBSERWATOR_gość

    29.06.2011, 20:32

    TRZEZWOSC

    Pani Tczewianko a skad wiesz ze kierowcow VEOLI NIE SPRAWDZAJA NA TRZEZWOSC ?

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx4 
  • Siwy30_gość

    29.06.2011, 20:44

    .....

    A moim zdaniem kara odpowiednia. A co do kierowców Veoli to czasem ich sprawdza dyspozytor ale zawsze w takim momencie morze wziąśc urlop na żądanie (widząc że będzie badanie)

    Odpowiedz
    IP: 62.152.xx2.xx8 
  • +3

    _gość

    29.06.2011, 21:19

    dobrze mu tak morze bedzie mniej debili za kierownica czas skaczyc z piciem i jechaniem brawo policja tak trzymać

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx1 
  • +5

    airgunhunter_gość

    30.06.2011, 09:03

    A MOŻE chodzi Ci o kapitanów MORSKICH jednostek pływających? Bo w innym wypadku nie mogę zrozumieć po co piszesz o MORZU w tym komentarzu :)

    Cytuj
    IP: 46.113.xx1.xx4 
  • v69v_gość

    29.06.2011, 21:23

    kierowcy veoli tak sa kontrolowani i tczewianka gosć niech pilnuje swego gniazda 30 lat jezdzilem i nawet w swteta nie mozna pic botego wymagał zawód

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx7 
  • _gość

    29.06.2011, 22:18

    tczewianka obudź się z moich informacji to w Veolii mają na wyposażeniu profesjonalny alkomat i co jakiś czas ich badają.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8 
  • -6

    _gość

    29.06.2011, 22:49

    Boże kochany przecież mój wnuk jechał 28 0 6 2011 z przedszkola na wycieczkę i dzięki Ludzie kochani na tą wycieczkę jechał mój wnuk dzieci jechały trzema autokarami i dobrze że zjawiła się tam Policja chyba ktoś miał przecucie że może jakiś pijany ochlapuś być pijany ,a jechały wszystkie dzieci z całego przedszkola tylko że żadna z Pań Nauzcycielek nie poinformowała rodziców o takim incydencie .Dziekuje policji za czujność i za to Ze jest .Babcia .

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx2.xx8 
  • mropenvitamine_gość

    29.06.2011, 23:28

    Powiesiec go, a Marie Magdalene tez byscie ukamieniowali. Polaczki zasrane. Facet poniesie kare, ale bez przesady nie sadzcie go sami. I dziwic sie, ze Gros pisal, ze polacy chetniej lapali zydow niz niemcy. Nadgorliwosc we krwii.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • -1

    kogucik_gość

    29.06.2011, 23:37

    Brawa dla Tczewianki

    Widocznie Tczewianka wyczuła kierowcę,ale oni się nie boją,bo mają związki Solidarność i one im w takim wypadku pomogą!!!

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx0.xx0 
  • -1

    ja_gość

    30.06.2011, 10:46

    ej no nie mogę, co za przyzwolenie dla pijanych kierowców... kurde a jakby wiózł wasze dzieci... brak wyobraźni..

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx1 
  • tczewianka_gość

    30.06.2011, 12:36

    kierowcy

    Veolia to firma ,gdzie kierowcom brak ogłady uwarzają ,że im wszystko wolno.Napewno nikt kierowców nie sprawdza czy są nawet po piwku.Nieraz ich zachowanie prowadzenie autobusu jak traktora daje do myślenia ,że mają procenty w organizmie.Kilka lat temu policja na przystanku końcowym sprawdzła kierowców Veoli i co i kilka osobom udowodnili ,ze sa po spozyciu.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx4 
  • -1

    karola_gość

    30.06.2011, 12:42

    nieodpowiedzialni.....

    Straszne ...a tam jechało moje dziecko....az ciarki mi przechodza ;-/

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • +1

    _gość

    01.07.2011, 19:36

    Propozycja dla Policjantów i Straży Miejskiej stańcie z rana z fotoradarem lub w godzinach odbioru dzieci z wspomnianego przedszkola i zobaczcie z jaka prędkością jeżdżą właśnie ci co się tak zbulwersowali tym 0,5 promilem, oni są bardziej niebezpieczni stwarzają większe zagrożenie dla dzieci i mieszkańców ulicy Jodłowej i Jaworowej bo ważne że ich dziecko siedzi w samochodzie bezpiecznie, a inni niech spieprzają przed ich samochodami

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • xxx_gość

    02.07.2011, 18:24

    Odpowiadając na jeden z komentarzy pod tym tekstem : to tego ci mi wiadomo, to kierowcy komunikacji miejskiej są sprawdzani szczególnie rano pod względem trzeżwości !!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • MIS_gość

    02.07.2011, 18:30

    kierowcy są OK

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.