Operatorzy numeru alarmowego 112 w minionym roku przyjęli ponad milion zgłoszeń - wynika z raportu przekazanego wojewodzie pomorskiemu Ryszardowi Stachurskiemu. Niestety niepokoić może nadal ogromna liczba zgłoszeń bezzasadnych, które w roku 2014 stanowiły około 70 proc. wszystkich połączeń odebranych przez WCPR.
Przypominamy, że numer alarmowy 112 służy ratowaniu ludzkiego zdrowia i życia. Duża liczba dzwoniących traktuje jednak WCPR jak centrum informacji, pod którym dowiedzieć się można np. o lokalizacji postojów taksówek czy rozkładzie jazdy pociągów. Warto pamiętać, że blokowanie numeru alarmowego może utrudnić udzielenie pomocy osobie, która naprawdę jej potrzebuje.
Spośród zgłoszeń zasadnych, wymagających pilnej interwencji służb najwięcej, bo ponad 14 procent, dotyczyło zdarzeń wymagających interwencji policji. Niespełna 9 procent dzwoniących oczekiwało pomocy służb medycznych. Zdarzenia, do których - za pośrednictwem WCPR - wzywano pomorskich strażaków stanowiły ponad 1,3 proc. wszystkich połączeń. Ponad 6 proc. wybierających numer alarmowy 112 potrzebowało pomocy innych służb.
Najwięcej, bo niemal 281 tysięcy zgłoszeń odebrano w WCPR w trzecim kwartale 2014 roku, czyli w miesiącach: lipiec, sierpień, wrzesień. W pozostałych trzech kwartałach liczba połączeń z numerem 112 wynosiła od niespełna 231 tysięcy do ponad 258 tysięcy.
Przypominamy, że numer alarmowy 112 służy ratowaniu ludzkiego zdrowia i życia. Duża liczba dzwoniących traktuje jednak WCPR jak centrum informacji, pod którym dowiedzieć się można np. o lokalizacji postojów taksówek czy rozkładzie jazdy pociągów. Warto pamiętać, że blokowanie numeru alarmowego może utrudnić udzielenie pomocy osobie, która naprawdę jej potrzebuje.
Spośród zgłoszeń zasadnych, wymagających pilnej interwencji służb najwięcej, bo ponad 14 procent, dotyczyło zdarzeń wymagających interwencji policji. Niespełna 9 procent dzwoniących oczekiwało pomocy służb medycznych. Zdarzenia, do których - za pośrednictwem WCPR - wzywano pomorskich strażaków stanowiły ponad 1,3 proc. wszystkich połączeń. Ponad 6 proc. wybierających numer alarmowy 112 potrzebowało pomocy innych służb.
Najwięcej, bo niemal 281 tysięcy zgłoszeń odebrano w WCPR w trzecim kwartale 2014 roku, czyli w miesiącach: lipiec, sierpień, wrzesień. W pozostałych trzech kwartałach liczba połączeń z numerem 112 wynosiła od niespełna 231 tysięcy do ponad 258 tysięcy.
Komentarze (3) dodaj komentarz
Amygdala_gość
15.01.2015, 12:14
Milicja
Wcale się nie dziwię. Np. mowa o policji. Robią to czego nie mają robić. Czepiają się młodych na ulicy za nic, a bandyctwo po ulicach chodzi. Zatem niech lepiej sprawdzają gdzie taksówki szukać.
Odpowiedzdddd_gość
15.01.2015, 15:17
milion zgłoszeń na 112
ale ty jesteś burak może jaszcze mają cie obwozić po mieście bo się napijesz i nie będziesz w stanie wykręcić nr na taksówkę
OdpowiedzPAN TRATATATA_gość
15.01.2015, 15:57
Ja z 2 razy przez przypadek zadzwonilem dlatego, ze mam pieprzony telefon dotykowy i pomimo ze zrobilem blokade ekranu to mi dzwoni na alarmowy w kieszeni od spodni.
Odpowiedz