PLK przekonują, że są przygotowane na świąteczne wyjazdy

Pociąg (fot. tcz.pl)
PLK przekonują, że są przygotowane na świąteczne wyjazdy
Atrakcyjne połączenia, dodatkowa informacja na największych dworcach, stały monitoring sieci kolejowej - informuje PLK. Dyspozytorzy, dyżurni ruchu oraz zespoły techniczne czuwają nad kursowaniem pociągów i na bieżąco współpracują z przewoźnikami.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. utrzymują bezpośredni kontakt z przewoźnikami. Całodobowo działa również Centrum Wsparcia Klienta, które zapewnia pasażerom wsparcie w sytuacjach ewentualnego opóźnienia pociągu - komunikację zastępczą, napoje i poczęstunek na dworcach oraz w pociągach.

W dyspozycji pozostają 163 zespoły do usuwania usterek toru i awarii urządzeń automatyki kolejowej. Do naprawy sieci trakcyjnej zabezpieczono 66 pociągów sieciowych, które wyposażono w specjalne urządzenia do odladzania. PLK przygotowały również dodatkowe lokomotywy spalinowe. W zimie zarządca infrastruktury dysponuje 125 odśnieżarkami, 12 kombajnami oraz 78 pługami odśnieżnymi.

Nad bezpieczeństwem podróżnych i ochroną infrastruktury kolejowej podczas przewozowego szczytu będzie czuwać ponad 1400 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei oraz ok. 120 przedstawicieli innych służb. Funkcjonariusze reagują na każde zgłoszenie i są dostępni pod całodobowym numerem alarmowym SOK (022) 474 00 00.


Szczegółowe informacje o ruchu pociągów dostępne są na dworcach, w Internecie: na stronach spółek kolejowych Grupy PKP oraz w serwisach rozklad-pkp.pl i portalpasazera.pl.

Szczegółowych informacji na temat kursowania pociągów udzielają przewoźnicy m.in. pod numerem infolinii 19 757. także na stronie https://rozklad.plk-sa.pl/, www.intercity.pl.




Drukuj
Prześlij dalej