Wczoraj na terenie Tczewa ruszyły badania ankietowe związane z preferencjami transportowymi i zachowaniami komunikacyjnymi mieszkańców. Akcja potrwa do 10 kwietnia i jest realizowana w ramach projektu Central MeetBike, dofinansowanego ze środków programu unijnego Central Europe.
Jak przekonują urzędnicy, wyniki ankiety będą miały kluczowe znaczenie w kształtowaniu polityki transportowej, polegającej m.in. na korekcie i rozwoju: udogodnień rowerowych, polityki parkingowej oraz wzrostu dostępności i obniżenia kosztów transportu publicznego.
- Uczestnictwo w badaniu jest dobrowolne i anonimowe, a udzielone odpowiedzi analizowane będą w postaci zestawień statystycznych. Ankieterzy, którzy zapukają do drzwi mieszkańców miasta, będą legitymować się upoważnieniem wydanym przez Prezydenta Miasta. - informuje Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Takie samo badanie przeprowadzane zostało również w miastach partnerskich projektu Central MeetBike: w Gdańsku oraz w miastach niemieckich (Lipsk, Drezno), czeskich (Uherskie Hradiste, Pardubice) i słowackich (Żylina, Preszów).
Jak przekonują urzędnicy, wyniki ankiety będą miały kluczowe znaczenie w kształtowaniu polityki transportowej, polegającej m.in. na korekcie i rozwoju: udogodnień rowerowych, polityki parkingowej oraz wzrostu dostępności i obniżenia kosztów transportu publicznego.
- Uczestnictwo w badaniu jest dobrowolne i anonimowe, a udzielone odpowiedzi analizowane będą w postaci zestawień statystycznych. Ankieterzy, którzy zapukają do drzwi mieszkańców miasta, będą legitymować się upoważnieniem wydanym przez Prezydenta Miasta. - informuje Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Takie samo badanie przeprowadzane zostało również w miastach partnerskich projektu Central MeetBike: w Gdańsku oraz w miastach niemieckich (Lipsk, Drezno), czeskich (Uherskie Hradiste, Pardubice) i słowackich (Żylina, Preszów).
Komentarze (12) dodaj komentarz
Kąśliwy Dżon
27.03.2014, 08:25
Ankiety srety
a od stycznia i tak dalej będzie meteor lub inne dziadostwo jeździć, ścieżki rowerowe będą zaczynać się w d*pie i kończyć w d*pie. Dopóki beton będzie kierował miastem to w tej sprawie nic się nie zmieni. Co z oficerem rowerowym? działa ta funkcja jeszcze jak tak to za co pobiera pieniądze?
Odpowiedz_gość
27.03.2014, 09:57
bla bla bla... ścieżki rowerowej łączącej stare miasto , bulwar nadwiślański , suchostrzygi i czyżykowo nadal brak.Co mi z tego że ścieżki rowerowe pochowane są po obrzeżach miasta jak tam trzeba sie prędzej dostać a na rolkach co jest nie lada wyczynem na tych podkreślam przedwojennych płytkach Odya rządził to chociaż imprezy były a teraz to co? pobłocki się nic a nic nie stara , tylko zegarki rozdaje policjantom za przesypianie nocek na terenie starej jednostki wojskowej :-) niech no mi wlepią mandat , że chodnikiem jadę na rowerze to już ja im nagadam. Tyle myślę o tym waszym planie kształtowania polityki transportowej. Pewnie będzie działać tak samo jak standardowa polityka :-)
Odpowiedz_gość
27.03.2014, 15:06
Trochę pewnie racja żę nie wszędzie jeks poączenie ścieżek rowerowych. Wszędzie tylko ulice dla aut albo bloki.
Cytujasa_gość
27.03.2014, 10:06
saas
obym nie pomylił ich z jehowymi
Odpowiedzduralexsedlex_gość
27.03.2014, 13:16
Piszesz o ścieżkach rowerowych i rolkach... czyli już od razu zapowiadasz, że będziesz łamać przepisy i popełniać wykroczenie. Na ścieżkach rowerowych dopuszczalna jest tylko jazda na rowerze - rolki się nie kwalifikują, podobnie jak nordic walking, deskorolka itp. W każdym razie, rowerzysta powinien unikać kolizji, ale jeśli już wjedzie w rolkarza... rolkarz płaci. Co ciekawe, dziecko do lat 10 na rowerze, jest pieszym. Nie może korzystać ze ścieżek. Wiem, że dostanę masę minusów, ale ja tylko przypominam, jak wygląda prawo o ruchu droowym.
Cytujciekawski_gość
27.03.2014, 22:10
do duralexsedlex
Proszę podać konkretny przepis w prawie o ruchu drogowym z którego wynika, że na ścieżkach rowerowych dopuszczalna jest tylko jazda na rowerze.
CytujMGR_gość
27.03.2014, 11:16
Mocno się obawiam, że pora roku będzie miała istotny wpływ na wyniki tych badań. Dlatego podpowiadam, aby takie badania zrobić 4 razy w roku: na wiosnę, lato, jesień i zimę, lub MINIMUM dwa razy: latem i zimą
Odpowiedz_gość
27.03.2014, 15:07
jasne latem wiadomo że się cześciej jeździ rowerem czy jakims innym środkiem transportu nie tylko samochód albo autobus. No zima wiadomo mało kto rowerem po sniegu ( jak spadnie):D
Cytuj_gość
27.03.2014, 11:44
Gadania ciąg dalszy, a ścieżek jak nie ma tak nie ma!
Odpowiedz_gość
27.03.2014, 15:04
A niech robią takie ankiety, niech widzą co ludziom odpowiada a co nie. Więcej ścieżek rowerowych niech zrobią...
Odpowiedzcyklista_gość
27.03.2014, 20:21
ankieta też potrzebna
co roku przybywa ścieżek i powstaje ich więcej za obecnego Prezydenta niż przez wszystkie poprzednie kadencje. Najważniejsza droga rowerowa powinna powstać w kierunku Czarlina W kolejności jest moim zdaniem do wykonania trasa przez ul. W.Polskiego a następnie ul. Gdańska .
OdpowiedzGość_gość
27.03.2014, 20:46
Na zdjęciu u góry widać zdjęcie ścieżki rowerowej ul. Nowosuchostrzyckiej , może przy okazji pokażą zdjęcie nierównych chodników i ścieżki rowerowej na wiadukcie ul. Wojska Polskiego. Polecam. Tak odbierają urzędnicy zlecone roboty. Nie wspomnę o ul. Chopina.
Odpowiedz