Aleja Kociewska gotowa w całości

Aleja Kociewska przejezdna w całości (fot. tcz.pl)
Aleja Kociewska gotowa w całości

zobacz galerię zdjęć: 9
Od dzisiaj - 9 listopada kierowcy mogą już przejechać całą al. Kociewską. Oddany został właśnie ostatni odcinek nowej ulicy - ok. 450 m między ul. Jagiellońską i Żwirki (tzw. Nowosuchostrzycka).

W ramach inwestycji, wykonana została jezdnia, chodniki - po obu stronach, ścieżka rowerowa, oświetlenie, przebudowano sieci podziemne. Zbudowane zostało skrzyżowanie nowej drogi z ul. Jagiellońską i zamontowana sygnalizacja świetlna.

- Całkowity koszt zadania to 3,8 mln zł. Inwestycja uzyskała dofinansowanie w wysokości 1,6 mln zł - w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój (Edycja 2015). - informuje Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.

W związku z oddaniem nowej ulicy, zmieniła się organizacja ruchu na skrzyżowaniu al. Kociewskiej z ul. Żwirki - al. Kociewska jest ulicą z pierwszeństwem przejazdu, ul. Żwirki - ulicą podporządkowaną. Na skrzyżowaniu al. Kociewskiej z ul. Jagiellońską funkcjonuje sygnalizacja świetlna.


- Oddanie tej trasy jest ważne m. in. w przypadku niebezpiecznych zdarzeń drogowych na drodze krajowej nr 91. Jeśli doszłoby tam do wypadku, możemy przerzucić ruch na nową trasę - bez blokady miasta - mówi Adam Burczyk, zastępca prezydenta Tczewa - Ma też poprawić się kwestia bezpieczeństwa na ul. Armii Krajowej - dotąd niezwykle zatłoczonej - i przepustowość ruchu w tym rejonie miasta. W przyszłości przedłużeniem alei Kociewskiej będzie ulica Saperów, która na zasadzie drogi obwodowej pozwoli wyprowadzić ruch z Suchostrzyg, przez dawne tereny wojskowe, w kierunku dworca, czy Starego Miasta. - dodaje Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa.

Trasa została otwarta dzisiaj o godzinie 10.00 - pierwsi kierowcy dostali od urzędników z tczewskiego ratusza prezenty - gadżety promujące miasto.

Cała al. Kociewska liczy obecnie ok. 2,3 km i biegnie od Ronda Kociewskiego poprzez Suchostrzygi, Os. Bajkowe do al. Solidarności.

Al. Kociewska budowana była w trzech etapach - pierwszy przebiegający przez Os. Bajkowe zakończono w 2004 r. Odcinek między ul. Żwirki i Rondem Kociewskim został oddany w 2013 r. Inwestycja w 2013 r. również została dofinansowana w ramach tzw. schetynówek.

Zmian tras przejazdu autobusów nr 2 i 12 - od 12 listopada

Miejski Zarząd Dróg w Tczewie oraz METEOR Sp. z o.o. informują, że w związku z otwarciem nowo wybudowanej al. Kociewskiej od dnia 12-go listopada 2015r. zmienią się trasy przejazdu linii 2 i 12 oraz ich rozkłady jazdy.

Autobusy przedmiotowych linii nie będą już kursowały ulicami Żwirki, Armii Krajowej i Jagiellońską, tylko całą al. Kociewską a rozkłady jazdy tych linii zmienią się tylko na odcinku Dworzec - Al. Kociewska (Rokicka). Na pozostałym odcinku trasy przejazdu linii 2 i 12 rozkłady nie zmieniają się.

Szczegółowe rozkłady jazdy wszystkich autobusów dostępne na stronie internetowej www.meteor.tczew.pl , oraz w dużej gablocie na terenie Węzła Komunikacyjnego.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (47)
dodaj komentarz

  • +2

    aga_gość

    09.11.2015, 14:52

    przed 8

    jeszcze nie dało się przejechać, jakieś roboty tam były.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx6.xx1 
  • +1

    ;)_gość

    09.11.2015, 16:56

    może dlatego , że "Trasa została otwarta dzisiaj o godzinie 10.00?

    Cytuj
    IP: 109.241.xx4.xx6 
    +1

    _gość

    10.11.2015, 08:36

    Szkoda tylko, że o pieszych zapomniano. Droga dopiero co oddana, a już ludzie łażą pomiędzy krzakami po błocie, bo ktoś nie pomyślał, że pisi chodzą. Jak ludzie mają dojść do Nowosuchostrzydzkiej, do budynków na Jagiełły? Naprawdę nie można było chodników połączyć?

    Cytuj
    IP: 85.115.xx8.xx0 
  • +12

    ehh_gość

    09.11.2015, 15:06

    Ehh

    Mieli rację Ci, którzy mówili, że ludzie będą jeździć na pamięć. Standard. Gdybym nie zahamował to gościu jadący Żwirki by przypieprzył najpewniej w mój bok, zero orientacji, mimo, że samochody po drugiej strony stały i czekały, żeby ustąpić.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx8.xx1 
  • +8

    ._gość

    09.11.2015, 15:14

    teraz dopiero tam będą korki

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx0 
  • jaa_gość

    10.11.2015, 07:52

    dlaczego pierwszeństwo na kociewskiej???

    przecież większy ruch jest na żwirki i jagiellońskiej, co to za pomysł???!!!

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • +10

    XXXX_gość

    09.11.2015, 15:26

    Jedzie się dobrze, tylko na skrzyżowaniu ze Żwirki mamy sprzeczne ze sobą znaki pionowe i poziome. Poza tym ok.

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx0.xx1 
  • +1

    ja_gość

    10.11.2015, 08:09

    dokładnie tak!!!

    wczoraj (poniedziałek) wieczorem jadąc tamtędy widzę pionowy znak "droga z pierwszeństwem przejazdu" a na jezdni namalowane trójkąciki oznaczające ustąp pierwszeństwa przejazdu - och Tczewik... jaki prezydent taka droga... a może to znowu PZD sprawka? zrobić fote i do Teleexpresu!

    Cytuj
    IP: 83.8.xx5.xx7 
  • +3

    _gość

    09.11.2015, 15:36

    wczoraj jeszcze latali z taczkami, żeby się wyrobić :)

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • +8

    G._gość

    09.11.2015, 16:08

    poroniony pomysł

    Wg mnie idiotycznym pomysłem jest zmiana pierwszeństwa na skrzyżowaniu ul. Żwirki z nowo oddana Al. Kociewską. Jeśli to skrzyżowanie ma być funkcjonalne we wszystkie strony, to powinna pojawić się tam sygnalizacja świetlna. Poczekajmy do soboty...dni handlowych przed świętami..., ul. Żwirki będzie zakorkowana :/ brak logiki...

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx9 
  • +18

    Unio_gość

    09.11.2015, 16:11

    Litosci

    Zmieńcie cykl pracy świateł tworzą się korki dla jadących z autostrady w kierunku Starego miasta katastrofa!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx5.xx8 
  • +3

    Rogi

    09.11.2015, 19:19

    Nie wiedzą jak ustawić. Gdyby wiedzieli to by poprawili wiele innych świateł w mieście, które są ustawione do d**y.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    kierowca_gość

    09.11.2015, 16:18

    Droga w środku osiedla

    Dzięki za korek na Jagiellońskiej od str A.K. Wybudowanie drogi w środku osiedla to bzdura ale Rumcajs coś zrobił i będzie się chwalił Szkoda że myślenie w Tczewiw nie ma przyszlosci

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx5.xx7 
  • +3

    obserwator_gość

    09.11.2015, 16:54

    skrzyżowanie

    Żwirki Kociewska powinno być rondo lub światła . W tej chwili wygląda to tak jakby nikt nie przeprowadził symulacji ruchu na tym skrzyżowaniu namalowano paski a kierowcy niech radzą sobie jak chcą

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • +7

    Olo_gość

    09.11.2015, 16:55

    Światła

    hejki, odpowiedzialni za ruch w Tczewie poprzednik ma całkowitą rację przy czerwonym na Jagiellońskiej, tworzą się straszne korki, aż do skrzyżowania z Armii Krajowej, nie można wyjechać od ZUS-u sygnalizacja fatalna wydłużyć trzeba zielone światło na Jagiellońskiej Panie Prezydencie przejedź się Pan tą trasą ależ dopiero ok 15, 16, to co było, to wielki skandal

    Odpowiedz
    IP: 159.205.xx1.xx5 
  • jan_gość

    10.11.2015, 09:01

    zgadza się

    do tego jak ktoś chce skręcić w lewo z Jagiellońskiej w nową Kociewską, to blokuje wszystkich z tyłu, chcących np. jechac prosto. A tam pasa dla skręcających w lewo BRAK. Wstawienie zakazu skrętu w lewo nie jest rozwiązaniem. Może rozwiązaniem byłoby ustawienie sygnalizacji światła zielonego tylko dla jedenj ćwiartki skrzyżowania (coś na wzór skrzyżowania przy dworcu Gdańska-Pomorska). Choć znając naszych Zarządców od Wszystkiego to pewnie się nie da, bo nie ma już kasy ;-)

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +6

    Tczewianin_gość

    09.11.2015, 16:58

    Dziękujemy

    za dodatkowe korki, Jagiellońska = KATASTROFA!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
  • +7

    _gość

    09.11.2015, 17:20

    Gorąco pozdrawiam sygnalizację świetlną na Jagiellońskiej,korki są aż za wjazdem do ZUSu,kilkanaście metrów dalej kolejne światła na przejściu,zaj**isty pomysł normalnie tak super udrożniliście tą ulicę że płakać się chce

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx5 
  • -3

    p._gość

    09.11.2015, 17:21

    Kłamstwo, rano ulica była zamknięta.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx6 
  • -1

    _gość

    09.11.2015, 17:37

    twój stary jeździ patelnią

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • +10

    _gość

    09.11.2015, 17:41

    Korki od Bricomarche do skrzyżowania z Kociewską, pewnie tak długo będą te światełka się palić co przy Netto, czy tak ciężko obliczyć ilość samochodów, które będą musiały się przedostać w stronę starego miasta od autostrady? najgorzej jak projektują drogi i skrzyżowania architekci oderwani od rzeczywistości. Za jakiś czas się obudzą na rondo.

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx4.xxx 
  • -3

    maro_gość

    09.11.2015, 18:17

    Teraz nikt nie wsiada do12 i 2 a co będzie gdy autobusy będą omijać Armij Krajowej I Jagielońską

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx9 
  • -6

    gosc_gość

    09.11.2015, 18:22

    gratulacje

    to dobry ruch i bardzo potrzebny.Jedynie co to przystanki autobusowe jakby ich za mało było .Ale nie od razu Kraków zbudowano.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • Mieszkaniec Suchostrzyg_gość

    10.11.2015, 07:38

    Ruch nieprzemyślany

    Uruchomienie arterii komunikacyjnej wewnątrz bardzo zamieszkanego osiedla nie jest dobrym pomysłem. Jeśli już władze Tczewa na to się zdecydowały, to powinny zabezpieczyć ekranami sąsiadujące bloki mieszkalne. Przydałyby się także wysokie żywopłoty pochłaniające i powstrzymujące emisję hałasu i zanieczyszczeń od przejeżdżających pojazdów. Pan Krzysztof Korda zarobił punkty karne za głosowanie na budowę tej ulicy, już nigdy na niego nie zagłosuję.

    Cytuj
    IP: 91.231.xx3.xx0 
  • +7

    jacek_gość

    09.11.2015, 18:27

    ZAKORKOWANA JAGIELLOŃSKA

    Włączenie świateł spowodowało korek na Jagiellońskiej aż pod wiadukt kolejowy.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx4.xx3 
  • +7

    _gość

    09.11.2015, 18:35

    Korek od BRICO do nowego skrzyżowania, a będzie JESZCZE "lepiej", brawo, brawo, brawo

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx9.xx5 
  • +4

    _gość

    09.11.2015, 19:25

    Ronda, ronda, ronda! Dlaczego tam nie zbudowano rond?! Te skrzyżowania zakorkują wszystkie przecinające się drogi!

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx9.xx2 
  • -3

    _gość

    09.11.2015, 19:45

    A ja sie pytam.,dlaczego nie ma przejscia dla pieszych kolo przystanku???zeby przejsc na druga strone ulicy trzeba cala droge przejsc!!!#

    Odpowiedz
    IP: 93.105.xx4.xx7 
  • -1

    _gość

    09.11.2015, 20:01

    a gdzie ksiądz dobrodziej na zdjęciach? Czyżby nikt z duchowieństwa nie zaszczycić takiej ceremonii swoją obecnością? Przecież to grzech ciężki. Biskup z całą pewnością wyciągnie należyte konsekwencje wobec tak karygodnego zachowania ze strony tczewski duszpasterzy.

    Odpowiedz
    IP: 108.171.xx9.xx0 
  • +5

    :)_gość

    09.11.2015, 20:08

    Ta ulica to taki sam niewypał co rondo przy wieży ciśnień. A o korkuod Atrium do Bricomarche nie wspomnę :) Brawo dla pomysłodawcy tego projektu naprawdę spisał się świetnie, co ma niby zmienić ta ulica?Pieniądze w całości wyrzucone w błoto

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx2 
  • _gość

    09.11.2015, 20:09

    Cóz w Tczewie już tyle jeździ samochodów, że co nie wymyślą to i tak będą koreczki.  Rozwiązanie chodzić pieszo.....;)

    Odpowiedz
    IP: 5.60.xx1.xx3 
  • -1

    kolo_gość

    09.11.2015, 20:31

    bez wstydu

    Kucharski z PO jak zawsze na pierwszym miejscu przed kamerami.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx1 
  • -1

    _gość

    09.11.2015, 21:17

    Kucharski powinien być na kolanach

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6 
    -2

    _gość

    09.11.2015, 23:04

    Parasol

    Daj mu spokój, on tylko parasol trzyma.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx7.xx9 
  • ..._gość

    09.11.2015, 20:42

    ...dużo miejsca czemu nie powstało tam rondo...?

    Moim zdaniem lepsze byłoby wybudowanie ronda, straszne korki są przez te światła. Przy muszkieterach jedne światła, teraz drugie i przejście w stronę kościoła kolejne światła. Światła pogorszą sytuację na ulicy Jagiellońskiej...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx6 
  • +2

    gosc_gość

    09.11.2015, 21:15

    gosc

    pozdrawiam idiotę który wymusił pierwszeństwo na Żwirki ;)

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx8 
  • +1

    _gość

    09.11.2015, 21:17

    jeżdżę moim dwukołowcem

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • -4

    onaaaa_gość

    09.11.2015, 21:53

    standard

    wszyscy wiecznie narzekają,to nie, tamto nie ludzie ogarnijcie się,zawsze możecie się na rower przerzucić jak coś nie pasuje,ten odcinek jest świetnym rozwiązaniem dla bajkowego jeśli chodzi np o dojazd do SP 12,można sobie ładnie prosto dojechać.Mi to pasuje a reszta niech dalej narzeka :-)

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx5.xx7 
  • Kiero_gość

    09.11.2015, 23:00

    Sygnalizacja świetlna generuje półkilometrowy korek od strony autostrady. Wyjazd z Jagiełły (mieszka tu 2 tyś ludzi) w stronę Starego Miasta to jakiś koszmar. Coś czuję, że kolejne światła nas czekają. No bo przecież na ronda nie jesteśmy gotowi.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +1

    niepisior_gość

    10.11.2015, 06:44

    korki

    Jak już wyżej ktoś napisał korki na Jagielonskiej sa przez te światła.Wystarczy ze ktos chce skręcic na Suchostrzygi to czeka az wszyscy przejadą jagielonską z na przeciwka.A tym samym robi zator. Poczym za chwile jest czerwone swiatło wiec dalej stop.

    Odpowiedz
    IP: 84.48.xx9.xx7 
  • +1

    sok z buraka_gość

    10.11.2015, 08:25

    KORKI

    Korki od Brico, od ZUSu..... haha małomiasteczkowe myślenie, jeździł ktoś kiedy np. po Gdańsku w szczycie, albo innym większym mieście niż metropolia Tczew? Tam to można powiedzieć, że są KORKI. W tym przypadku można powiedzieć o utrudnieniach w ruchu. Nie zmienia to faktu, że kolejny raz w tej mieścinie ktoś zabłysnął ustawiając długość świateł na chybił trafił. Pozdrawiam i nie gorączkujcie się, inni mają gorzej :)

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx9.xx5 
  • +2

    jan_gość

    10.11.2015, 11:26

    zgadzam sie, że w Gdansku jest gorzej, ale..

    Zgadzam się, że w Gdańsku jest gorzej, ale nie po to wydano kupę kasy na nową drogę, aby sumarycznie pogorszyć poruszanie się drogami - tu jest szkopuł.

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +2

    jan_gość

    10.11.2015, 09:12

    Droga mająca za zadanie ominąć drogę DK9...

    Szanowny Pan Burczyk coś bąknął, że w sytuacji powiedzmy katastrofy drogowej na DK91, to nowa droga pozwoli ominąć tak rzekomo powstały zator. To ja sie pytam: ile razy statystycznie dochodzi do takiej sytuacji, że DK91 jest nieprzejzdna? I dalej się pytam: Jak często mieszkańcy i inni użytkownicy dróg w Tczewie muszą się borykać z problemami podczas przejeżdżania drogami miasta? W tej chwili zostało odcięte w miarę płynne przedostanie się z zachodniej do wschodniej części Tczewa. Jagiellońska - zakorkowana; Żwirki - zakorkowana; Al. Solidarności (Hotel Carina) - jeszcze przejezdna. Piękne szambo!!!

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +1

    _gość

    10.11.2015, 14:56

    Miało być lepiej a nie bardzo źle, jeżeli po modernizacji ma być taka kicha to gratuluję rozumowania "soczku z buraka"

    Odpowiedz
    IP: 193.243.xx3.xx3 
  • +1

    tczewianin_gość

    10.11.2015, 17:48

    To wina tczewskich urzędasów!

    W Tczewie praktycznie każda nowa inwestycja jest nie dokońca przemyślana. Moim zdaniem tczewsy urzędasy odstawiają wielką kutasuwę. Ktoś te inwestycje przyklepuje, akceptuje i podpisuje. Wy tam na górnych stokach, zacznijcie trochę myśleć bo wzdajecie grube miliony i szajs ludziom z miasta podajecie!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx3.xx7 
  • +1

    Fff_gość

    11.11.2015, 07:24

    Masakta

    Spójrzcie jaki jest korek między 15 a 18 na jagiellońskiej zaczyna się od torów i cala jagiellońska stoi zamiast tam rondo zrobić. Brawo projektanci masakra...

    Odpowiedz
    IP: 37.152.xx8.xx4 
  • ja_gość

    12.11.2015, 11:45

    dramat

    Wszyscy chcieli dobrze, a wyszło jak zawsze. Dwa skrzyżwania odległe od siebie o kilkadziesią metrów ( Kociewska i Jagiełły), brak wydzielonego pasa na lewoskręt do Jagiełły i ZUS, światła usytuowane przy kociewskiej i dramat drogowy gotowy. Jadąc od strony autostrady sporo samochodów chce wjechać w ul. Jagiełły, ale dla nadjeżdżających z przeciwka pali się zielone i trzeba te auta przepuścić. Więc stoimy. Zapala się czerwone, samochód skręca w Jagiełły i możemy dojechać do świateł, ale czwarty samochód chce skręcić w Jagiełły i znowu stoimy mimo, że pali się dla nas zielone bo przeciwległy pas znowu jest zajęty i tak poruszamy się do przodu wtedy kiedy zapala się dla nas światło czerwone.Paradoks. Po czterech zmianach świateł udaje mi się dojechać do skrzyżowania z Kociewską ( a stałam przy zus) i wiecie co od strony Kociewskiej ( tej części oddanej) nie wjechał żaden samochód. Myśę że od strony Żwirki jest to samo.Propozycja następująca: zapala się zielone od strony autostrady to czerwone powinno palić się od strony dojazdu od Lidla. Wtedy jest szansa, że wjeżdżający na Jagiełły nie zablokują dojazdu do skrzyżowania z Kociewską i odwrotnie.

    Odpowiedz
    IP: 83.15.xx7.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA