Starosta chce przekonywać konserwatora do historycznej wersji mostu

Kamery mają obejmować cały obszar mostu (fot. tcz.pl)
Starosta chce przekonywać konserwatora do historycznej wersji mostu
Nowy tczewski starosta - Tadeusz Dzwonkowski - zapowiada, że planuje spotkać się z wojewódzkim konserwatorem zabytków - by przekonać go do odbudowy Mostu Tczewskiego w wersji historycznej.

Został już ogłoszony przetarg na rozpoczęcie pierwszego etapu prac remontowych na ponad 150-letnim obiekcie łączącym oba brzegi Wisły - otwarcie ofert zaplanowano na 7. stycznia. Pierwsza robót część dotyczy ratowania wpisanej do rejestru zabytków cennej części z charakterystyczną kratownicą. Powiat ma na pierwszy etap robót - chodzi o renowację zabytkowych przęseł z kratownicą - 32 mln zł (mowa o rządowych środkach i pieniądzach uzbieranych przez lokalne samorządy).

- Mam nadzieję, że wystarczy środków do przeprowadzenia pierwszej części prac. - powiedział nam starosta, Tadeusz Dzwonkowski (PiS).

Nowy włodarz powiatu planuje przekonać wojewódzkiego konserwatora zabytków, by ten przychylił się jednak do zrealizowania przebudowy mostu w wersji historycznej. Przypomnijmy, że konserwator odbudowę według wariantu historycznego nazwał "zafałszowaniem historii".


- Planuję udać się na rozmowy dotyczące tej kwestii. Być może wybierzemy się wspólnie z posłem Smolińskim - powiedział nam starosta.

Przypomnijmy, że poprzednia nowoczesna wersja przebudowy mostu została wybrana przez aklamację przez poprzedni zarząd - nikt wtedy się temu nie sprzeciwił - także ówczesny członek zarządu - a obecny starosta, Tadeusz Dzwonkowski.

Gdyby udało się przekonać konserwatora, konieczna byłaby zmiana dokumentacji. Ta kosztowała 600 tys. zł. To czy most zostałby odbudowany w wersji z XIX wieku zależy również od woli "Warszawy" - chodzi o to, czy znalazłby się stosowne środki na przebudowę. Nawet bowiem wszystkie nadwiślańskie samorządy, nie są w stanie udźwignąć finansowo remontu kolosa.

Więcej na ten temat tutaj - Most jednak w wersji historycznej? Poseł zapowiada walkę o środki .

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (37)
dodaj komentarz

  • +28

    Mieszkaniec Tczewa_gość

    19.12.2014, 10:18

    !!!!!!

    Panie Dzwonkowski!!!!!!LICZYMY NA PANA W TEJ SPRAWIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.241.xx5.xx9 
  • +9

    klak_gość

    19.12.2014, 10:20

    Teraz to się może w trąbkę cmoknąć jak projekt jest gotowy i ogłoszony przetarg!!! Nudzi się chłopu przed świętami i rozgłosu szuka.... Wszystkim innym Wesołych Świąt Życzę!!!!

    Odpowiedz
    IP: 193.105.xx2.xx8 
  • +32

    minka_gość

    19.12.2014, 10:24

    co to za konserwator skoro trzeba go przekonywać aby odrestaurować lub odbudować 'coś' w wersji jaka była a nie nowocześnie. Chyba konserwator właśnie jest od tego aby zabytki wyglądały jak dawniej a nie jak teraz wszechobecna tandeta - szkło i stal....

    Odpowiedz
    IP: 89.77.xx2.xx2 
  • -5

    Łukasz Rościszewski ;P

    19.12.2014, 10:28

    Najpierw niech Starosta wstępnie rozezna się kto za to zapłaci, bo jak widać nie ma chętnych i nie dziwi mnie to. Komitet odbudowy mostu ma jakiś pomysł może, ostatnio ucichli, pewnie skrupulatnie zbierają pieniądze od darczyńców, by zbyt nie obarczać podatników... tnij.tcz.pl/?u=74eb12

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +15

    Łukasz Brządkowski_gość

    19.12.2014, 16:02

    Łukaszu zapoznaj się ze sprawą zanim się wypowiesz. Pieniądze na pierwszy etap pracy już są, więc mimo twoich wątpliwości ktoś te 30mln wyłożył. Należy zadbać o to, aby wydać je jak najlepiej. Tylko odbudowa historyczna ma sens.

    Cytuj
    IP: 81.219.xx6.xx0 
    -6

    _gość

    19.12.2014, 18:58

    choroba SKOM

    SKOMowcy ORMOwcy na warunkowej przepustce z kocborowa wariatkowa.Sens ma obecna wersja projektu to historyczna.Wypowidzi SKOM to takie powroty do czasu LENINA ........!SKOM ma na koncie populizm -psychole nie uleczalni.

    Cytuj
    IP: 91.45.xx8.xx9 
  • +15

    lul_gość

    19.12.2014, 10:31

    To jest porażka żeby jakiś tam jeden śmieszny konserwatorek decydował o wyglądzie całego mostu. Ci konserwatorzy to jest wielkie nieporozumienie...

    Odpowiedz
    IP: 91.212.xx2.xx0 
  • +11

    a

    19.12.2014, 10:50

    a

    Musiała zmiena się zmienić żeby wyszła jakaś pozytywna inicjatywa. Brawo, oby to nie były tylko populistyczne słowa i żeby się udało :)

    Odpowiedz
    IP: 138.250.xx2.xx8 
  • +20

    mama_gość

    19.12.2014, 10:56

    Kochani czegoś nie rozumie starosta chce przekonać konserwatora zabytków do przebudowy mostu w wersji historycznej? Czy nie powinno być odwrotnie?To po co komu taki konserwator ,pomylił zawody .Czy w tym kraju musi być taka aż komedia?Zamiast chronić zabytki- po to oni są- to chcą unowocześniać historię. Tak jak unowocześniono fontannę na starym mieście.Pasuje do tych starych pięknych kamienic jak -śwince siodełko.Niezły ten konserwator nie ma co,ciekawe czy będą odpowiadać za swoje decyzje.pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx4.xx3 
  • -2

    minoga_gość

    19.12.2014, 11:01

    most

    po co .

    Odpowiedz
    IP: 46.170.xx4.xx5 
  • +11

    Raiders

    19.12.2014, 11:19

    I bardzo dobrze, niech go "ODBUDUJĄ" a nie "PRZEBUDUJĄ" bo jeśli odbudowa to w Tczewie ruszy turystyka ze względu na Historie, a przebudowa wiązałaby się z turystyką związaną z bezmyślnościa

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +23

    zaratustra83

    19.12.2014, 11:31

    jaja ale mało smieszne

    Gdzie ja żyję. Urzędnik ma przekonywać konserwatora zabytków że zabytek należy odrestaurować a nie przebudować. Ten sam urzędnik jaki teraz chce walczyć o historyczna odbudowę mostu, wcześniej nie miał żadnego ale co do projektu przebudowy. Czy i wam się zdaje że żyjecie w jakiejś chorej i zdeformowanej rzeczywistości?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +16

    ka_gość

    19.12.2014, 11:39

    Most

    Panie Starosto. Mężczyzna od chłopca różni się tym, że mężczyzna zrobi, a chłopiec pogada o robocie. Bardzo bym chciał, aby Pan okazał się mężczyzną.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • +15

    _gość

    19.12.2014, 11:51

    Warszawa na budowę niepotrzebnej świątyni opatrzności bożej, do tej pory dała 44 mln zł. Świątyń u nas moc i niech kler robi wszystko żeby z ich winy nie były one puste. Taka kwota na odbudowę zabytku jakim jest most, jest już znacząca. Odbudowany most jest potrzebny i ma posłużyć obecnym i następnym pokoleniom.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +6

    _gość

    19.12.2014, 19:47

    poprawka

    Ostatnio dali 16 mln zł, czyli razem 60 mln zł. Kawał mostu można by było za to odbudować!!!!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +14

    Andrzej_gość

    19.12.2014, 12:05

    zagubiłem się...

    Zagubiłem się, to znaczy, że konserwator nie chce odbudowy według pierwotnych planów. To może nie był konserwator ale deweloper lub jakiś inny urzędnik w PUW.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx5 
  • -6

    Lukasz_gość

    19.12.2014, 12:07

    Most ma spełniac podstawową funkcję

    Ludzie przestańcie pajacować, zróbcie most przejezdny!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx4 
  • +4

    ka_gość

    19.12.2014, 13:47

    Masz rację

    Masz rację. Most ma pełnić podstawową funkcję: Być ładny. Przejezdny nie musi. Tczewianie nie mają żadnych interesów w Lisewie.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • Mariusz Lisewiak_gość

    19.12.2014, 12:09

    Róbta co chceta

    Mnie już nie bawi zabawa "jak on ma wyglądać". Naprawcie go tak, aby można było przejeżdżać samochodem a nie, że 20 km w koło muszę robić.Nikt mi za paliwo nie zwróci kasy.Jak chcecie się długo kłócić o ten most to obok wybudujcie drugi (tańszy) most aby samochody jeździły, a o tego kolosa się kłóćcie nawet z 40 lat.

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx8.xx7 
  • +9

    _gość

    19.12.2014, 18:52

    Nikt nie będzie dla kilku ludzi z Lisewa remontował mostu "byle szybko i byle jak", bo muszą jeździć na około i za paliwo im nikt nie zwróci ! No bez jaj! To poszukaj sobie roboty w miejscu, gdzie nie będziesz musiał używać mostu! Analogicznie - ja też mogę mieć pretensje, by np. jakąś firmę przenieśli z Gdańska do Tczewa, bo też mi nikt za dojazdy nie zwraca! Czy w umowie o pracę masz zapis, że w drodze do i z pracy musisz jechać mostem lisewskim? Palnij się w łeb! Poza tym Malbork się wypiął na dołożenie do remontu i tym samym pokazał, w jakim poważaniu ma mieszkańców kresów powiatu. I jak ktoś słusznie napisał - kto płaci, ten decyduje...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • -7

    kierowca_gość

    19.12.2014, 13:24

    starosto j......nij sie w ten swój pusty łeb!!!!!! most ma być przejezdny a nie do patrzenia!!!! jak dla mnie może być nawet pontonowy zamiast tego. A druga sprawa to kwestia kasy.... No i co Tobie chłopcze po tym moście skoro go nie użytkujesz ??? wypij sobie szampana na nowy rok to może bąbelki ci pomogą !

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx1.xx2 
  • +10

    mieszkaniec Tczewa_gość

    19.12.2014, 17:46

    kto płaci ten decyduje

    a skoro druga strona Wisły nie chce płacić to niech nie zabiera głosu. w sumie to ich interes...

    Cytuj
    IP: 95.41.xx1.xx9 
  • +2

    _gość

    19.12.2014, 15:09

    zaraz, zaraz... to jednak nie jest przebudowa a odbudowa w wersji częściowo historycznej. Nie mąćcie w głowach, że tak sie nie robi w świecie! TAK SIĘ WŁAŚNIE CZYNI!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • -2

    MIŚ_gość

    19.12.2014, 16:47

    Most

    PYTANIE A KTO ZAPŁACI ZA ZMIANĘ PROJEKTU PAN STAROSTA Z WYPŁATY SWOJEJ TO BY BYŁO DO PRZYJĘCIA -TYLE CZEKAMY NA REMONT TO MIECH POCZEKAMY DŁUŻEJ POLSKI NARÓD CIERPLIWY . ALE DO CZASU ??? LEPIEJ BY ZAJĄŁ SIĘ PAN STAROSTA BY UCZCIWA I SPRAWDZONA FIRMA PRZETARG WYGRAŁA NA KONTYNUACJE REMONTU MOSTU

    Odpowiedz
    IP: 31.1.xx4.xx5 
  • +1

    _gość

    19.12.2014, 18:12

    Projekt kosztował 600 tyś. zł. Jego weryfikacja przez inne biuro projektów - 140 tyś. zł. Czyli razem 740 tyś. zł. Dlaczego w tym artykule nie wszystko jest powiedziane?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • -6

    Gosc_gość

    19.12.2014, 17:28

    Jak sama nazwa wskazuje konserwator zabytkow. Zabytkiem jest tylko czesc historyczna. Co wy chcenie odbudowywac most historyczny ktorego nie ma od dziesiatkow lat?? Proponuje niech starosta sie uda sie politechnike i pogada z uczonymi na temat koncerwacji zabytkow, architektury, prawa zanim sie skompromituje w urzedzie wojewodzkim.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx3 
  • Krzysztof_gość

    19.12.2014, 19:23

    No właśnie,tylko jaki to jest ten historyczny?

    Wersji historycznej dla jakiego okresu? i proszę o uzasadnienie dlaczego akurat do  tego okresu? Będę zobowiązany za rzeczową i wyczerpująca odpowiedz na to pytanie z równie rzeczowym uzasadnieniem. Wszystkich sympatyków odbudowy mostu zapraszam do kulturalnej merytorycznej dyskusji .

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • +3

    Alex_gość

    19.12.2014, 20:38

    Chyba każdy już milion razy czytał, że wariant historyczny to ten sprzed 1 września 1939 r., czyli sprzed jego wysadzenia.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2 
    +3

    _gość

    19.12.2014, 21:13

    do Krzysztofa i Gościa wyżej

    Mostu historycznego nie ma od dziesiątków lat, gdyż nikt go nie odbudowywał w tej wersji. Były tylko okresowe remonty. Mówiąc najprościej - most powinien być zrekonstruowany i odbudowany w wersji historycznej takiej, jakiej 150 lat temu był zbudowany!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 
    +2

    ja_gość

    20.12.2014, 14:57

    co z bramą wjazdową?

    a brama wjazdowa z płaskorzeźba "drang nach osten" też będzie?

    Cytuj
    IP: 95.41.xx4.xx4 
  • +7

    Izraelczyk_gość

    19.12.2014, 21:31

    .

    Rościszewski, skończ ... Twoje komentarze są jeszcze bardziej niedorzeczne niż twój zaszczany, tandetny blog. Odłóż laptopa, naucz się czytać, pisać i odezwij się za 10 lat, gdy ci już eurolewizna wywietrzeje ze łba. Zmarnowałem 26 minut na przeczytanie twoich głupio-mądrych wpisów. Żenada z kałem. Nie rób z siebie głosu "wolnej" młodzieży, bo twoje opinie podziela najwyżej garstka gówniarzy. Ludzie rozgarnięci mogą się najwyżej pośmiać.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx3 
  • +4

    Lisewski_gość

    20.12.2014, 00:01

    Most

    Starosta chce....Starosta ma działać a nie chcieć. Już myślałem, że coś pozytywnego się będzie działo w powiecie. Nowy Starosta. Ale dowiedziałem się, że szwindel przy listach wyborczych (jak w całej Polsce) spowodował właśnie taki układ. Dzwonkowski i brat Smolińskiego...wynik układanki na listach. Tczewiacy, wierzycie, że Smoliński "poseł" o coś powalczy dla Tczewa? Smoliński gra w innej drużynie...ma osłabiać PiS. Niszczyć osoby myślące, eliminować je z list do wyborczych aby weszły miernoty typu Kamińska. Żynda, no i brat. Chcą walczyć o most! Są wydarzenia na których mogą się pokazać aby uwiarygodnić się np Marsze w Warszawie choćby 13.12.2014. Ale ani SMOLIŃSKICH, ani Żyndy, Kamińskiej, Dzwonkowskiego i innych knujących po nocach jak osłabić PiS, nie widać. Tczewiacy SMOLIŃSKI NA POSŁA...??? Czy chodzi Wam o dobro miasta czy o jego portfel. On się z nas śmieje i buduje rodzinny układ.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx5 
  • +1

    _gość

    20.12.2014, 10:32

    most niezgody bez przejazdu a od Wiórka się zaczeło

    Odpowiedz
    IP: 83.14.xx8.xx2 
  • wyborca_gość

    20.12.2014, 17:16

    Wiórek to największy przegrany w ostatnich wyborach. Mała to satysfakcja dla tczewian, gdyż zostawił po sobie dla nas szambo.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • ja_gość

    21.12.2014, 07:29

    brawo

    BRAWO !!! TRZYMAMY KCIUKI. A przetarg można odwołać :)

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx5.xx9 
  • krzysztof w_gość

    08.01.2015, 12:46

    most

    tylko w wersji historycznej.Trzymam kciuki, oby się udało.

    Odpowiedz
    IP: 193.35.xx1.xx3 
  • mieszkaniec_gość

    09.03.2015, 12:11

    państwo w państwie

    to dziwne że konserwator ......musi byc przekonywany

    Odpowiedz
    IP: 79.141.xx0.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.