Na wiadukcie w ciągu ul. 1 Maja pojawią się barierki z łańcuchami

Kierowca tego auta nie zauważył obniżonej skrajni w czerwcu br. (fot. nadesłane do redakcji)
Na wiadukcie w ciągu ul. 1 Maja pojawią się barierki z łańcuchami
Na wiadukcie w ciągu ul. 1 Maja, na który mogą wjeżdżać pojazdy do 2.5 tony, pojawią się belki z łańcuchami. Będą dodatkowym przypomnieniem o obniżonej skrajni. Decyzję w tej sprawie zarząd powiatu podjął jeszcze we wrześniu br. ze względu na kilka kolizji, jakie miały miejsce na tym obiekcie. Niestety, w ostatnią sobotę doszło tam do kolejnego zdarzenia - tym razem ze skutkiem śmiertelnym.

Wiadukt w ciągu ulicy 1 Maja dla wielu kierowców aut wyższych niż 2,5 metra jest naprawdę feralny. Od dłuższego czasu, ze względu na zły stan obiektu, mogą z niego korzystać tylko osobowe auta. Aby nie wjeżdżały tam auta dostawcze, przy wjeździe zamontowano belkę, ograniczającą wysokość do 2,5 metra. Chociaż przy wjeździe widnieją znaki o ograniczonej skrajni, już wiele razy zdarzało się, że dostawcze auta wjeżdżały prosto w ograniczającą belkę. Do takich zdarzeń doszło m. in. w czerwcu br., kiedy swoje auto uszkodził kierowca dostawczego mercedesa oraz we wrześniu, gdy kolejne auto zostało uszkodzone. Najczęściej o oznakowaniu zapominają kierowcy przyjezdni, których pokierowała tam nawigacja. Niestety, na feralnym wiadukcie do wypadku ze skutkiem śmiertelnym doszło w ostatnią sobotę (03.12). Kierujący samochodem dostawczym marki Iveco 19-letni mieszkaniec gminy Tczew wjechał na wiadukt, gdzie auto uderzyło w metalową barierę ograniczającą. W wyniku tego zdarzenia śmierć na miejscu poniósł 16-letni pasażer auta, który przebywał w tym czasie w górnej części kabiny kierowcy, gdzie znajdowało się miejsce sypialne.

- Nie zapominajmy, że to kierowca popełnił błąd, bo nie zastosował się do oznakowania informującego o tym, że jest zaniżona skrajnia wiaduktu. Takie znajdowało się zarówno na wiadukcie, jak i przed wjazdem na sam obiekt. W dodatku 16 września br., mając na uwadze wcześniejsze zderzenia kierowców z belką, Zarząd Powiatu zobligował Powiatowy Zarząd Dróg do zamontowania barierek z łańcuchami po obu stronach wiaduktu. Podkreślam, dodatkowych barierek, bo nie ma prawnego obowiązku ich montowania. Aktualnie prowadzone są prace projektowe, tak aby na początku 2012 roku zrealizować to zadanie. - tłumaczy starosta tczewski, Józef Puczyński.



Starosta podkreśla również, że widzi tylko dwa rozwiązania obecnej sytuacji - ograniczyć wysokość pojazdów wjeżdżających na wiadukt (tak, jak jest do tej pory), albo zamknąć wiadukt dla pojazdów. Dotychczas zrezygnowano z drugiego rozwiązania, by wyeliminować utrudnienia w miejskim ruchu. Włodarz powiatu prosi też kierowców, aby przestrzegali istniejące oznakowanie, co uchroni przed podobnymi zdarzeniami. Wyjaśnia również, że wprowadzone ograniczenia spowodowane są złym stanem technicznym wiaduktu, który dopuszcza przejezdność pojazdów o masie do 2,5 t. Z dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg nie udało się nam wczoraj skontaktować.

Archiwum wiadomości

16-latek zginął w wypadku na wiadukcie przy ulicy 1 Maja
Data publikacji: Sobota, 03.12.2011

Do śmiertelnego wypadku doszło parę minut po godzinie 15-tej w rejonie wiaduktu przy ulicy 1 Maja w Tczewie. Zginął 16-letni pasażer dostawczego samochodu.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (71)
dodaj komentarz

  • mayster_gość

    06.12.2011, 00:09

    no to co, kiedy kolejny wiadukt będziemy remontować ?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx8 
  • hejaho

    06.12.2011, 07:57

    remont może i by się przydał, ale są ważniejsze rzeczy w tym mieście. Prawda jest taka, że do wypadków dochodzi tam przez gapiostwo kierowców. rozumiem jeszcze, że wjeżdża tam koleś, który nie jest stąd i jedzie na ślepo, jak pokierował go GPS. ale ten z kierowca z wypadku sobotniego to człowiek stąd. Po prostu kompletnie zignorował znaki

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    m.s.w_gość

    06.12.2011, 10:57

    odpowiedzialni powinni odpowiadać lub być odpowi..

    Odpowiedzialni powinni odpowiadać, lub być odpowiedzialni. Słowo do hejeho. Jak byś jeździł cały czas osobówką i nagle przesiadł się do większego mógłbyś się też „zagapić”. Ale zakichanym obowiązkiem urzędników jest chronienie obywateli przed skutkami „zagapień”. Jeżeli dziecko wpadnie do niezabezpieczonej dziury też można mówić o tym że to rodzice odpowiadają z wypadek bo mają pilnować dziecka. Jednak obowiązkiem kopiących jest takie zabezpieczenie dziury że w razie zagapienia rodziców jest cos co to dziecko powstrzyma (inna sprawa że w Polsce nikt o o przepisy BHP, a jeszcze inna że mądre przepisy BHP, często ratujące życie giną w gąszczu głupich). Obowiązkiem urzędników jest pilnowanie aby takie dziury były dobrze zabezpieczone i aby takie mosty były dobrze oznakowane. Co za baran przyspawał tam ten stalowy profil do mostu który jest zrobiony z tak masywnych elementów. Mógł go jeszcze pomalować na niebieski i narysować chmury albo nakleić fototapetę nieba. Panie starosto proszę się przyjrzeć kadrom. One pracują pod Pana zwierzchnictwem. Zawodowo kontaktuje się z różnego rodzaju powiatowymi urzędnikami i stwierdzam że generalnie jest tam malizna urzędnicza. Te konkursy na stanowiska urzędnicze to fikcja i głupota. Jeżeli wybierają nie po znajomości, to patrzą na wykształcenie (są badania pokazujące że ok 10% studentów ma IQ poniżej normy intelektualnej czyli mówiąc krótko jest upośledzona intelektualnie). I takie kadry potem realizują poważne zadania powiatu. Kto jest za tym żeby w urzędzie przeprowadzić audyt kompetencji, przede wszystkim z uwzględnieniem kompetencji nieformalnych niech klika. Koniec złych decyzji proszę zwarzyć Panie Starosto ze większość problemów starostwa związanych jest z komunikacja (przez litość nie wymienię wszystkich bubli komunikacyjnych)

    Cytuj
    IP: 88.199.xx1.xx4 

    harjokari_gość

    06.12.2011, 14:48

    to według ciebie m.s.w państwo, rząd, powait i miasto powinno za mnie myśleć. Miasto stara się myśleć za takich ludzi jak ty, którzy nie potrafię tego robić i dlatego w mieście jest tyle zbędnego oznakowania. Żeby się przypadkiem jakis kowalski z innym MSW nie stuknał na skrzyżowaniu. Jak jesteś kierowcą i jesteś człowiekiem (powinno byc jednoznaczne, bo ostatnio coraz więcej bydła na drogach) to powinieneś mysleć. Bo tylko człowiek jest istotą myślącą na tym swiecie. Amen.

    Cytuj
    IP: 195.117.xx9.xxx 
  • mamaj_gość

    06.12.2011, 00:36

    "...16 września br., mając na uwadze wcześniejsze zderzenia kierowców z belką, Zarząd Powiatu zobligował Powiatowy Zarząd Dróg..". Dlaczego więc tego nie zrobił?!?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx4 
  • no jest napisane:_gość

    06.12.2011, 07:55

    "aktualnie są prowadzone prace projektowe, aby na początku roku zrealizować to zadanie"

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 

    X_gość

    06.12.2011, 08:28

    bo to nie jest jak u ciebie w kuchni. trzeba przekazać do realizacji, zrobić przetarg na projekt, wykonać projekt, sprawdzić projekt, zrobic przetarg na realizacje, zrobic wytyczne itd , zrobic analize

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • janek_gość

    06.12.2011, 00:41

    Pomysłodawca tych belek powinien siedzieć!!!

    Ten kto wpadł na genialny pomysł z zamontowaniem tych belek powinien polecieć ze stanowiska i w ciupie wylądować. Przez niego zginął chłopak a kierowca trafił do starogardu, straty materialne przez te kilka lat to kilkaset tys zł!!! Jak postawili zakaz to powinni mandaty wlepiać a nie ludzi zabijać!!!! A wiecie dlaczego w naszym mieście wszystko robi się od du... strony? Bo rządzą tu sami nauczyciele którzy nie mają zielonego pojęcia o życiu...

    Odpowiedz
    IP: 178.180.xxx.xx3 
  • osrt_gość

    06.12.2011, 08:31

    TO WINA KIEROWCY

    To jest wina kierowców, którzy majągdzeiś naki drogowe !!! belki da dobrym rozwiązaniem. tak samo jest z mostem lisewskim, tam w barierke nikt jeszcze nie uderzył, a jest taka sama jak na tym wiadukcie...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx0 

    _gość

    06.12.2011, 08:39

    Ale pomysłodawca tych belek powinien być na tyle przewidujący i powinien sobie zdawać sprawę z zagrożenia montowania takiej gilotyny. Szczególnie, że nie był to odosobniony przypadek. W końcu za to bierze pieniądze. Skoro karze się kierowców, to powinno pomyśleć nad sankcją za stwarzanie zagrożenia na drodze montując takie ustrojstwo. Ponadto mam pytanie - z czyich pieniędzy będzie ta gilotyna usuwana i montowana kolejna ruchoma? Można tak sobie bezkarnie testować pomysły zagrażające zdrowiu i życiu ludzkiemu i za pieniądze podatników? I robić to do bólu?

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 
  • _gość

    06.12.2011, 00:43

    PRZESTRZEGAĆ TO JEDNO A NIEDOSTRZEC TO DRUGIE KIEROWCA NIE ZROBIL NA PEWNO TEGO UMYSLNIE GDYBY BYLO LEPSZE OZNAKOWANIE I BARDZIEJ BEZPIECZNE ZABEZPIECZENIE A NIE WSPAWANA SZYNA ŻEBY CHYBA CZOŁG NIE WIECHAL TO NIE SKONCZYLOBY SIĘ TO ZDARZENIE TAK TRAGICZNIE

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx6 
  • hmm_gość

    06.12.2011, 01:09

    wkoncu

    wkoncu ktos pomyslal ! czemu tylko musial ktos zginac ? Polak madry po szkodzie ... Niedlugo bedzie gorzej ! sprzedadza wiecej miejsc dla hipermarketow i nie tylko sklepy padna ale i hurtownie ... GRATULUJE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zamiast zrobic z Tczewa miasto studenckie otworzyc fajne kierunki gdzie bedzie wiecej ludzi to ced oddadza , ehh szkoda gadac wkoncu ktos za pozwolenie na hipermarket dostanie pod stolem i kupi corusi mieszkanko :|

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx9.xx7 
  • ;/_gość

    06.12.2011, 22:22

    Po co miasto studenckie, po co otwierać fajne kierunki, chyba nie dla takich osób jak Ty... Kto weźmie pod stołem? Kogo z osób wydających pozwolenie oskarżasz? Kto Twoim zdaniem już "kupił mieszkanko córusi"? Nie zmyślaj człowieku, nie wiesz nawet kto się tym zajmuje. A jeśli uważasz, że masz rację- udowodnij, pisać i to anonimowo można wiele. Zauważ też, że co jak co, ale hipermarkety się w Tczewie "sprawdzają", co mnie nie cieszy. Ale widocznie Tczewianie widzą na to zapotrzebowanie, bo gdyby nie Oni, to hipermarkety by upadły i nie powstałyby też nowe.

    Cytuj
    IP: 77.253.xx0.xx6 

    TOM_gość

    07.12.2011, 10:47

    Miasto nauczycieli i kolejarzy tak wiec bezmyslnie przyspawana stalowa gilotyna jest jak najbardziej adekwatna do poziomu umyslowego lokalnych urzednikow!!!

    Cytuj
    IP: 83.3.xx0.xx8 
  • obserwator_gość

    06.12.2011, 05:10

    rozsądek

    Żadne zabezpieczenie, nawet najlepsze nie zastąpi zdrowego rozsądku kierowcy.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx3 
  • _gość

    06.12.2011, 06:27

    Moim zdaniem tym artykułem i tymi wypowiedziami Starostwo przyznaje się, że zawiniło mimo tego, iż według niego winny jest kierowca. Znając tempo w jakim wykonuje się inwestycje takie jak wiadukt nie dziwi mnie, że od września do grudnia nie zrobiono nic - ale... przecież nie można tym razem zrzucić winy na Polwar, więc znowu winne jest Starostwo. Co do pytań na temat budowy / remontów wiaduktów informuję szanownych mieszkańców, iż remont lub budowa wiaduktów czeka nas aż 2 razy. Pierwszy wiadukt to wiadukt w stronę Górek, M. Pobłocki zapowiedział jego remont / budowę od nowa - oczywiście 50/50 ze Starostwem - i nie wiem po co miasto się dorzuca do worka, do którego nie ma prawa. Drugi wiadukt to ten o którym mowa w artykule - i tutaj także można się domyślać, że Starostwo będzie proponowało 50/50 z miastem. I znowu pytanie czy miasto powinno się dorzucać do worka do którego nie ma prawa? Pomijając wspólne dobro mieszkańców przy inwestycjach UM Tczew + Powiat pytam po co jest w ogóle jest Starostwo?

    Odpowiedz
    IP: 212.227.xx8.xxx 
  • C>K>M

    06.12.2011, 07:10

    "Podkreślam, dodatkowych barierek, bo nie ma prawnego obowiązku ich montowania." Czy Wy to widzicie? Jaśnie pan łaskę nam robi. Bezczelność niektórych sięga zenitu.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Rogi

    06.12.2011, 07:17

    Jaki ten Puczyński miłosierny. Zamontuje nam dodatkowe barierki z łachy.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • jarek_gość

    06.12.2011, 07:42

    Czy świadome stworzenie sytuacji zagrażającej życiu i mieniu nie jest czasem karalne ?

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx4.xx2 
  • Tczewianin_gość

    06.12.2011, 08:03

    Robi się im gorąco

    Starostwo się wybiela i całą winę zrzuca na PZD. Co na to p.Witkowska? Pali się gruncik co?

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • Hehe_gość

    06.12.2011, 08:10

    Co się stało???

    A co się stało wczoraj tak około 15:25- 15.35 miedzy Hacjendą a wjazdem na parking strzeżony? Stała straż miejska w poprzek wjazdu jakiś worek na ziemi, jakby zwłoki i wianuszek ludzi dookoła. Ktoś coś wie na ten temat??????

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx0.xx4 
  • _gość

    06.12.2011, 08:11

    masakra

    nie dość już wypadków na tym moście bo aż żal patrzeć masakra ile jeszcze trzeba wypadków zeby w końcu ktoś zareagował ..

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • Piotr_gość

    06.12.2011, 08:25

    Współwinni śmierci

    Jeśli w swoim domu lub samochodzie zainstalujesz urządzenie, które spowoduje śmierć włamywacza, to jesteś winny śmierci człowieka, choć obiektywnie rzecz ujmując to on popełnił przestępstwo przeciwko mieniu. Pytanie do prokuratora jest takie - czy w tym przypadku art.155 KK nie znajduje zastosowania wobec urzędników odpowiedzialnych za zainstalowanie "gilotyny"?

    Odpowiedz
    IP: 217.153.xx1.xx9 
  • X_gość

    06.12.2011, 08:27

    UMIECIE CZYTAĆ ? W ARTYKULE CHODZI O TO, ŻE STAROSTA KAZAŁ 16 WRZEŚNIA ZAMONTOWAĆ ŁANUCHY CZYLI 2,5 MIESIĄCA PRZED TRAGICZNYM ZDARZENIEM Z 3.12. TYLKO PROJEKTOWANIE, PRZETARG WSZYSTKO TRWA. POTRAFICIE CZYTAĆ ?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • valdek_gość

    06.12.2011, 08:34

    znaki

    Oprócz znaku o wysokości jest tam też znak o zakazie wjazdu pojazdów powyżej 2,5 tony. O ile tego pierwszego można nie zauważyć to ten drugi jest świadomie ignorowany. Wiem coś o tym bo sam jeżdżę dostawczakiem i uwierzcie mi że zwraca się na takie coś uwagę.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx9 
  • pogromca głupoty_gość

    06.12.2011, 08:50

    do janka

    Do janka : widać,że ciebie też zrobili od du....y strony. Przepisy są jednakowe dla wszystkich ,a ZNAKI DROGOWE NIE SĄ OZDOBĄ NA DRODZE więc należy je przestrzegać!!!! Jak ktoś jest głupi i ślepy to już jego problem,nie można przecież każdego" psełdo kierowcy prowadzić za rączkę" !!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx9 
  • gosc_gość

    06.12.2011, 09:26

    W końcu po tylu negatywnych komentarzach się urzędasy obudzili tylko czemu czekali od września musiało dojść do nie potrzebnej śmierci dobrze że tam się np autobus nie wpi.....lił i nie było z 20 ofiar nadal uważam że osobami które to założyły powinien zająć się prokurator ktoś z was ma krew na rękach taka jest prawda.W tym mieście zawsze musi dojść do nieszczęścia żeby ktoś zaczął myśłęć ,a myślenie naprawdę nie boli

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • Marionetka_gość

    06.12.2011, 09:43

    Witkowska wyleci?

    Na http://tczew.naszemiasto.pl/ jest artykuł, że SLD chce dymisji Witkowskiej

    Odpowiedz
    IP: 83.17.xx9.xx0 
  • _gość

    06.12.2011, 09:46

    Po śmierci nastolatka chcą dymisji dyrektora PZD

    W Tczewie wrze po wypadku 16-latka na wiadukcie w ciągu ulicy 1 Maja. Adam Piłat, szef lokalnych struktur Sojuszu Lewicy Demokratycznej, żąda dymisji Marii Witkowskiej, dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg. Piłat uważa, że gdyby Witkowska zleciła wcześniej zamontowanie przed wiaduktem bramek z łańcuchami, tragedii można by uniknąć. Zwierzchnik pani dyrektor, starosta tczewski zapewnia, że już we wrześniu zobligował Witkowską do montażu bramek, dyrektor jednak twierdzi, że nie było ich w sprzedaży. http://www.dziennikbaltycki.pl/wiadomosci/480004,tczew-po-smierci-nastolatka-chca-dymisji-dyrektora-zarzadu,id,t.html?cookie=1

    Odpowiedz
    IP: 212.227.xx8.xx7 
  • x_gość

    06.12.2011, 11:52

    JA WSZYSTKO ROZUMIEM I CZESTO USPRAWIEDLIWIAM URZEDNIKOW, ALE NIE BYLO W SPRZEDAŻY ?! A co tu ma być w sprzedaży ? Zamówić stojący słup jak do znaka drogowego wygięty nad drogę na wysokość 2,7-2,8 m ? i ów słup okleić odblaskową folią i przyczepić do niego cienki łancuszek? Problem jakiś ?! Ja to bym zrobił w dwa tygodnie. Zamówienie słupa, zlecenie pracownikom PZD, co to za problem ?! Nie muszą być specjalne, atestowane bo nie ma takich przepisow

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • Tczewianin_gość

    06.12.2011, 10:38

    Absurd

    Jak czytam to oczom nie wierzę... nie było w sprzedaży.... Pani działania (a w zasadzie ich brak) doprowadziły do tej tragedii . taka jest prawda!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • _gość

    06.12.2011, 10:58

    osoba ktora zdecydował o postawieniu takiego ogranicznika w postaci beki powinna tez zamiescic znak grozi smiercią w przypadku zignorowania przepisu o zakazie. W polsce nic sie jej nie stanie ale w USA juz by miala sprawe w sodzie abo osoba albo instytucja

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • agro_gość

    06.12.2011, 11:23

    Wina kierowcy!

    To ewidentna wina kierowcy i tyle! Nawet jadąc z nawigacją, nie zwalnia to kierowcy z uważania na znaki i respektowania przepisów. Pomyślcie, jest na jakiejś ulicy znak zakazu wjazdu. Rozsądny kierowca nigdy nie wjedzie w taka ulicę, a sam byłem świadkiem, jak niektórzy mieli gdzieś taki znak zakazu i wjeżdżali. Jest ok, jeżeli nie dojdzie do wypadku (można najwyżej dostać mandat jeżeli policja zauważy ), ale jak dojdzie do tragedii to czy krzyczycie dlaczego nikt tam nie postawił barierek uniemożliwiających wjazd? Nie, bo jest znak i to powinno wystarczyć. A na głupotę ludzi nie ma lekarstw.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • C>K>M

    06.12.2011, 20:14

    Jak już się bawisz w takie barwne porównania, to celowe zamontowanie takiej belki na tak nietypowej wysokości, można porównać do zamontowania kałacha w uliczce jednokierunkowej, który strzelałby serią do każdego kto wjechał pod prąd.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • BASIA .CZAS .ALTERNATYWA. .FRU_gość

    06.12.2011, 11:29

    czekajcie dalej

    Wczoraj tj.05.12.11 szłam mostem i widziałam duży samochód koloru białego jak na moście ul.1 Maja w porę zatrzymał się,bo mogło być znowu nieszczęście, jechał on z miasta w kierunku Kozen,ul Łąkowa.Władze,czas najwyższy coś zrobić dla bezpieczeństwa użytkowników tego mostu.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx4.xx5 
  • _gość

    06.12.2011, 11:34

    Trzeba patrzeć na znaki a nie pisać SMS-y

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx9.xx3 
  • x_gość

    06.12.2011, 11:56

    Pani Witkowska jest śmieszna. Ja wszystko rozumiem, żeby tłumaczyła, że projekt, że przetarg. I że potrzeba na to 5 miesięcy. Ale żę nie było w sprzedaży? A taka belka co jest obecnie to była w sprzedaży? Trzeba było zamówić żółtą tablicę, z czarnym napisem, UWAGA! OGRANICZENIE WYSOKOŚCI, BARDZO NIEBEZPIECZNE MIEJSCE - BELKA OGRANICZAJĄĆA WYSOKOŚC ALE TO PROBLEM? Takie lancuchy jak ktos wyzej napisal powinny byc w 3 dni zamontowane Pani Witkowska powinna przez staroste zostac ukarana chociazby naganą. Bo to kpina zeby tak dlugo realizowac jego polecenie. to ile ona bedzie realizowac polecenie zalatania dziury

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • user_gość

    06.12.2011, 13:16

    Zrzucanie winy

    Czytam dość często artykuły i komentarze na tym portalu. Praktycznie każda zła sytuacja jest zrzucana na starostwo, czasem słusznie a czasem nie. W tym przypadku starostwo nie ma żadnej winy. Kierowca jest winien temu zdarzeniu tylko i wyłącznie, tak to jest jak wsiada za kierownice młody chłopak do dużego auta i jedzie na pamięć tak jak osobówką. Ok szkoda chłopaka który u góry spał, tylko pytanie co on tam w ogóle robił ???? Nie powiecie mi, że był w pracy razem z kierowcą. Ludzie pomyślcie trochę.....

    Odpowiedz
    IP: 77.113.xx9.xx8 
  • _gość

    06.12.2011, 13:31

    Czy wiadukt spełnia parametry???

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie Rozporządzenie mówi ,że drogi gminne powiatowe powinny należeć do klas: 3) drogi powiatowe - klasy G, Z i wyjątkowo klasy L, 4) drogi gminne - klasy L, D i wyjątkowo klasy Z. Artykuł 54 określa na jakiej wysokości powinna być skrajnia ( stalowa szyna w przypadku ul.1-go Maja) cytuję: " § 54. 1. Nad drogą powinna być zachowana wolna przestrzeń, zwana dalej "skrajnią drogi", o wymiarach określonych w załączniku nr 1. 2. Wysokość skrajni drogi, o której mowa w załączniku nr 1, powinna być, z zastrzeżeniem ust. 3, nie mniejsza niż: 1) 4,70 m - nad drogą klasy A, S lub GP, 2) 4,60 m - nad drogą klasy G lub Z, 3) 4,50 m - nad drogą klasy L lub D. 3. Wysokość skrajni drogi może być zmniejszona do: 1) 4,50 m - jeżeli jest przebudowywana albo remontowana droga klasy A, S lub GP, natomiast obiekty nad tymi drogami nie są objęte tymi robotami, 2) 4,20 m - jeżeli jest przebudowywana albo remontowana droga klasy G lub Z, natomiast obiekty nad tymi drogami nie są objęte tymi robotami, 3) 3,50 m - nad drogą klasy L lub D, za zgodą zarządcy tych dróg." Czyli skrajnia nie powinna być niżej niż 3,5m a ile było na 1-go Maja 2,5 m ????? nie wiem mogę się mylić.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx0 
  • C>K>M

    06.12.2011, 20:16

    Jeżeli się nie mylisz, to w państwie prawa za celowy montaż na 2,5m byłby kryminał.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Lokis_gość

    06.12.2011, 13:43

    Trochę ręce mi opadają, gdy czytam to wszystko...

    Niewątpliwie zawinił kierowca, ponieważ nie dostosował się do znaków drogowych, ale..., to nie jest pierwszy wypadek na tym wiadukcie. O ile sięgnę pamięcią, to w tym miejscu już kilka samochodów dostawczych zostało "przerobionych" na kabriolety, z czego jasno wynika, iż dotychczasowe oznakowanie jest NIEWYSTARCZAJĄCE. W takiej sytuacji obowiązkiem PZD było jak najszybsze założenie dodatkowych urządzeń ostrzegawczych dla kierowców. Tłumaczenie, że "...nie było ich w sprzedaży..." jest po prostu żenujące-w pobliżu funkcjonuje ZUK, b. Stocznia Rzeczna, warsztaty kolejowe oraz inne zakłady dysponujące butlami gazowymi, palnikiem, kilkoma ceownikami stalowymi i łańcuchami (chociażby do palikowania krów), no i spawaczem z pomocnikiem. Jeżeli natomiast w całym PZD nie pracuje ani jeden inżynier/technik budownictwa lądowego, to projekt bez większego trudu mogliby zrobić chociażby uczniowie Technikum Mechanicznego z Parkowej...

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • hdshjdsfhj_gość

    06.12.2011, 14:03

    :(

    ten u góry spał bo z meczu wracali

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx3 
  • _gość

    06.12.2011, 14:06

    Onet pisze o sprawie

    http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/trojmiasto/po-smierci-16-latka-zadaja-dymisji-dyrektora-zarza,1,4958047,region-wiadomosc.html

    Odpowiedz
    IP: 212.227.xx8.xx2 
  • _gość

    06.12.2011, 14:46

    teraz jak ktoś umarł to robicie ten wiadukt !!!! ;/

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx3 
  • szkoda życia dziecka...._gość

    06.12.2011, 16:09

    Skoro kierowca nie ma pojęcia czy jedzie samochodem o wysokości metr czy pięć metrów, to nie jest kierowcą, tylko zagrożeniem dla drugiego człowieka... Jak można było doprowadzić do takiej tragicznej katastrofy... Nie wiem jaki ogrom bólu niesie na barkach rodzina tego chłopca... To nie jest żaden kierowca!!! Tylko tykająca bomba, oby nigdy więcej nie usiadł za żadną kierownicą. Wiadukt był niedawno w remoncie, ślepy nie widziałby znaków ograniczających prędkość i wysokość!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • xxxxx_gość

    06.12.2011, 16:12

    To nie koleś "stąd" i nie z gminy TCZEW. Na miłość boska jak podajecie informacje to podawajcie prawdziwe. !!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx2 
  • jur_gość

    06.12.2011, 16:50

    To nie prawda że w tą barierkę uderzają przyjezdni

    w większości uderzają w nią mieszkańcy naszego powiatu ,którzy jadą na pamięć tak jak ktoś napisał wcześniej przesiadając się z osobówek.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx3.xx6 
  • _gość

    06.12.2011, 17:55

    Panie starosto, a z główką wszystko OK? Co to w ogóle za tłumaczenie? Jest Pan w błędzie i to głębokim. Współwinnym na pewno jest kierowca, ale podkreślam współwinny. W mojej opinii winę także ponoszą włodarze tczewscy odpowiedzialni za podjęcie decyzji o zawieszeniu "gilotyny". Nie zapominajmy, że Waszym obowiązkiem jest dbać o bezpieczeństwo używając adekwatnych środków do potrzeb, ta sztaba na pewno takim nie jest. Ten kto podjął taką decyzję jest współwinny i mam nadzieję że ma kaca moralnego patrząc w lustro. Niech Pan pomyśli przez chwilę, bo to w brew pozorom nie boli i zamilknie z tym bełkotem wskazując jednego winnego tej tragedii. Mam nadzieję, że jak najszybciej wróci Wam zdrowy rozsądek i poprawicie ten bezrozumny pomysł czyhający na ludzkie życie!

    Odpowiedz
    IP: 213.216.xx6.xx0 
  • ANDRZEJ_gość

    06.12.2011, 21:50

    PUŁAPKA

    Zgadzam się z tą opinią lecz władze miasta i tak myślą inaczej a tym bardziej,że ta ostatnia tragedia burzy dobre samopoczucie tych(go) który wymyślił taką pułapkę to musiał być pewnie inżynier o małym rozumku.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx4 
  • Daro_gość

    06.12.2011, 19:01

    Powiem wam,wy doradcy i oskarżyciele! Gdyby kierowca tego auta,zastosował się do tego co z takim trudem wbijali mu do głowy na kursie prawa jazdy,prucz być może zniszczonego kurnika nic by się nie stało,gdyby ten młody człowiek siedział tam gdzie powinien.(na fotelu pasażera).Stoi kilka znaków uprzedzających o zbliżajacym się problemie,w tym także ograniczenie prędkości.Nie sposób tego nie zauwazyć,ze kierowca miał w nosie je wszystkie.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx6 
  • ;*;;*;*;_gość

    06.12.2011, 19:22

    ..

    Ooo w końcu ktoś zaczął myśleć .

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx5.xx7 
  • kajot551_gość

    06.12.2011, 19:49

    wypadki drogowe

    To prawda ze kierowca sie zagapil ,zlamal przepis ,lecz belka gilotyna jest dużo wiekszą BZDURA i za takie rozwiązanie ,za lekcewazenie wykonania zalecen po protokole i pośrednio odpowiadaja za smierc tego chlopaka.Starosta jak JEGO MARIA_IGNORANTKA NIGDY SOBIE NIE MAJA DO ZARZUCENIA -BEZMOZGOWCY.Tylko wina kierowcy,wina braku finansow,przeciez te urzedasy nie maja cywilnej odwagi,honoru ,wstydu .Przyklad co mowi URZEDAS prace projektowe jak gdyby zamocowanie listwy drewnianej i kilku swiatel wymagaloby planow,tom rysunkow,dziesiec osob akceptujacych i dwa miesiace realizacji TAKI FACET DAWNO WINIEN KOPAC ROWY i TO POD NADZOREM by łopata nie zrobil sobie krzywdy.IDIOTA dawno moglo byc oswietlone ze swiatlem pulsujacym ,lub laserem ustawionym wczesniej i po przecieciu wiazki swiatla alarmowe i dzwiek ostrzegawczy .Dobrym rozwiazaniem przed belka przeszkoda ktora by nie pozwala na szybkosc powyzej 10 km/h.TYLKO DO TYCH TEPYCH URZEDASOW BEDACYCH W ROTACJI STANOWISK MIEDZY RATUSZEM A STAROWSTWEM TO NIE DOCIERA GDYZ MAJA ILORAZ INTELIGENCJI PONIZEJ 40.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • gosc_gość

    07.12.2011, 01:41

    kajot551

    Hmmm oświetlające lampki, lasery, może jeszcze postawić 24 godzinny dyżur drogówki,a w razie potrzeby straż miejską z miarami 5 metrowymi. Dodatkowo 3 telebimy informujące kierowców, że jadą samochodem i muszą uważać na to co się dzieje na drodze i wokół niej, rozbitych autach na wiadukcie. Jedynym aspektem, w którym prawo nie jest słusznie ustalone to prawo jazdy i wiek kierowców, tym bardziej przy samochodach ciężarowych. Co za idiota pozwala spać dzieciakowi w kabinie sypialnej podczas jazdy samochodem? Równie dobrze mogłoby dojść do jakiejkolwiek innej kolizji i byłaby taka sama tragedia, ale oczywiście wtedy winę byśmy zrzucali na za wąską drogę , źle wyprofilowane zakręty, niedostateczne oświetlenie i wiele wiele innych rzeczy. Tak sobie myślę jakie byłyby komentarze gdyby przypuśćmy ostatnie głośne zdarzenie spowodował pijany kierowca... Podejrzewam, że w takim wypadku byłaby tylko i wyłącznie jego wina i ludzie chcieli by go wieszać. Niestety w moim przekonaniu osoba, która nie umie prowadzić samochodu, nie patrzy na znaki jest tak samo niebezpieczna jak pijany kierowca na drodze.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx0 
  • _gość

    06.12.2011, 21:42

    Winny kierowca, ale czy wobec urzędników zostaną wyciągnięte jakiekolwiek sankcje??? może wypowie się ktoś?? bo moim skromnym zdaniem powinni odpowiedzieć, a pani dyrektor powiatowego zarządu dróg zawiniła, nie dopełniła obowiązków, nie odpuściłabym tej babie , za nic

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx0.xxx 
  • JA TCZEW_gość

    06.12.2011, 21:42

    Ktoś tu napisał że jak dziecko wpadnie do dołka to rodzice odpowiadają za pilnowanie i ci od dołka za zabespieczenie.Tak samo w tym Śmiertelnym wypadku. tak tylko miasto tu oznakowało,a kierowca zignorował znaki.Zastanówcie się czasami co piszecie,Ludzie. A co by było jak by nie było tej barierki i cięższe auta by się tam pchały bo np. było by tak "A PRZEJADĘ NIC SIĘ NIE STANIE" i takie auto spadło by z nawierzchnią na tory.To wtedy by było że miasto nic nie zrobiło żeby zapobiedz .Nic nie usprawiedliwia nieuwagi kierowców.Po za tym zastanawiam się czy on miał te wymagane 30 kilometrów na godzinę.Wątpię bo przy trzydziestce stanął by prawie w miejscu.Co do wielkości to jeszcze jedno, Do kogo byście mieli pretensję jak byście kupili wyższy samochód niż własny garaż i wierzdżając pierwszy raz zahaczyli, do tego co budował? POMYŚLCIE POZDRAWIAM

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx9.xx1 
  • mieszkaniec _gość

    06.12.2011, 22:02

    uwaga

    słuchajcie sprawa jest naprawde powazna szkoda mi naprawde tego chłopaka tak młodego ktory zginął na tym moscie tylko dlatego ze jakis pajac zamontował tak potezna gilotyne mozna pomyslec ze albo jest taki tępy ze niezdawał sobie sprawy jakie zniszczenie a wrezultacie smierc moze przyniesc taka szyna omijajac to ze zaraz po zamontowaniu tejze szyny powinny byc zamontowane te łancuchy apeluje o natychmiastowe odpalenie tej gilotyny noszacej smierc i zamontowanie jezeli trzeba jakiegos profila ktory podczas udezenia niespowoduje takiej tragedi.bo kierowca ma wine pewniaki zeby to na was nie trafiło wine ponosi pajac ktory to tak zaplanował pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx2.xxx 
  • Paul_gość

    06.12.2011, 22:03

    3.12

    W naszym "kochanym" Tczewie nigdy nie będzie wszystko w porządku. A jak to ktoś napisał, że nasze urzędasy nie mają cywilnej odwagi, honoru, wstydu RACJA bo ile racy coś musi się wydarzyć, aby w końcu podjęte były jakieś kroki ? Pieniądze na pewno by się znalazły, może kilka razy ktoś nie wziął by diety i zamiast "wozić d**y" służbowymi samochodami warto przekazać te pieniądze na inny cel ? Zastanawia mnie jedna rzecz co do ostatniego wypadku (3.12) ponieważ znam dwie różne wersje mianowicie inną znam z artykułów zamieszczonych na portalu, a inna od służb bezpieczeństwa obecnych na miejscu. Która prawdziwa ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • anonim_gość

    06.12.2011, 23:15

    ...

    Fajnie,że znaki przed wiaduktem pojawiły się dopiero po ostatnim zdarzeniu!! Kogo Oni chcą oszukać?? W tym kraju nic nigdy nie będzie dobrze!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx6 
  • Kierowca_gość

    06.12.2011, 23:24

    Człowiek jest tylko człowiekiem

    Człowiek jest tylko człowiekiem Ludzie jak można być takimi hipokrytami ? Każdy z nas popełnia błędy i pisanie o ignorowaniu znaków jest bezczelne bo ile razy wam trafiło się złamać zuchwale przepisy !? To był wypadek ... szkoda że któryś z kolei ale zrzucanie winy tylko na kierowcę jest absurdem ... zamiast ryć kostkę na starówce lub robić pomniki za duże pieniądze " starym cegłom " trzeba było zająć się bezpieczeństwem n.p. na tym moście ... P.S. Ktoś napisał że na lisewskim też jest bariera i nie jeżdżą ... nie jeżdżą bo tam są inne zagrożenia ;)

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xxx.xx8 
  • Paluch_gość

    06.12.2011, 23:37

    Taka gadka szmatka, ze kierowca nie dostosowal sie do znakow, a czy jakis urzednik pomyslal, co bedzie, jak ktos w nocy obroci albo ukradnie znak?? Do wiezienia z pomyslodawca tej gilotyny i wymienic urzednikow, bo to co sie w Tczewie dzieje ostatnio to kpiny z nas obywateli. Szczere wyrazy wspolczucia dla rodziny tego 16 latka:(

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx3 
  • kajot551_gość

    07.12.2011, 11:04

    wedkarz

    Kiedy widze wypowiedzi ze kierowca jest winny i wedlug niektorych tylko i nikt inny to wiem ze albo pisza to odpowiedzialni za ten stan zabezpiecaenia ,lub ich durne dzieci obroncy.Normalny czlowiek wie ze pomylka,zagapienie się jest dość naturalne i TYLKO BALWAN I IGNORANT moze napisac iz nigdy sie nie myli .Ponadto uważam że CI co pisza o kierowcach SAMI DUPKI NIGDY NIE BYLI ZA KIEROWNICA TO PEWNE.W moim poprzednim wpisie pisalem o swiatlach i laserze co jakis anonimowy zacofany technicznie nieswiadomy gosc nie wie iz zainstalowanie jest mozliwe w ciagu kilku godzin koszt ogolny bylby rzedu 300-400 zl tyle ile radny bierze za godzine.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • _gość

    07.12.2011, 11:23

    Jeżdżąc po świecie takiej gilotyny nie widziałem nigdzie, nie chodzi tu o oznakowanie, czy błąd kierowcy, takiego badziewia nie ma nigdzie, ukarać winnego urzędnika, który dopuścił się czegoś takiego, kto podpisał papiery by coś takiego zainstalować, czy to ma jakieś normy bezpieczeństwa?? proszę aby urzędnicy udostępnili informacje, tylko wszyscy nabierają teraz wodę w usta, spychają jeden na drugiego, porządki czas zacząć robić z urzędasami, witkowska pierwsza a po niej kamiński, bo za tego chłopa też pora się zabrać, koniec samowolki za naszą kasę!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx7.xx3 
  • kajot551_gość

    07.12.2011, 16:30

    wypadki drogowe

    Prosze jak stwierdził PALUCH -racja w kraju BEZROBOCIA zawsze może być ze znak drogowy,szyny kolejowe ,nawet linie energetyczne moga zginac nie mowiac o tym że zadziwia mie ze zlomniarze nie rozebrali tego zlomu.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • kajot551_gość

    07.12.2011, 16:53

    wypadki drogowe

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na prawdopodobieństwo pomówienia przez komentującego osoby, firmy lub instytucji, której dane znajdowały się w treści komentarza ---

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • Kgosciuwa_gość

    07.12.2011, 19:50

    ...

    Trzeba było kolejnej tragedi zeby to zrobic .? ;/ ZYCIA JUŻ NIE PRZYWRUCICIE .!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx8 
  • JA TCZEW_gość

    07.12.2011, 21:45

    anonim: znaki stoją od kiedy jest belka,jak nie widziałeś to widocznie jeździsz na pamięć. kajot551: nie jestem ani znajomym ani fanem radnych, jestem tylko zwykłym kierowcom, który sporo jeździ samochodem i wiem że nie ma ludzi nie omylnych (bo nie myli się tylko ten co nic nie robi) ale nie zwalnia to z myślenia za kierownicą.co do kradzieży znaków to w jedną noc na pewno nie ukradną wszystkich,a przede wszystkim te z góry, a przed mostem jest ograniczenie wysokości,prędkości. Daro: podpisuję się też pod tym co piszesz,tak to jest młodzi dorwą się do aut i myślą że są panami dróg. Szkoda tylko życia młodego człowieka.

    Odpowiedz
    IP: 83.29.xx7.xx1 
  • diabelgtc17_gość

    07.12.2011, 21:59

    m.s.w_gość

    co Ty możesz wiedzieć o zabezpieczeniach polskich dróg, zamiast wydawania m.in. moich pieniędzy na te łańcuchy niech lepiej wezmą się za porządne szkolenie kierowców i zabiorą im gps, sam widziałem we Francji jak chłopak "zaparkował" na środku ronda bo kaśka nic nie powiedziała!!! Jeżdzę zawodowo autem 17m długim i 4m wysokim i muszę widzieć wszystkie ograniczenia i tonażowe i wysokościowe i nikt nie zapyta czy nie widział Pan znaku, trzeba poprostu na nie patrzeć a nie jeździć na "pałe"!!! Zawsze winni jest tylko "kierowca" a miejsce gdzie przebywał ten chłopak służy do spania na postoju anie w trakcie jazdy!!! Patrzcie na znaki!!! Szerokości!!!

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx6.xx2 
  • _gość

    07.12.2011, 23:29

    Paluch

    Jak juz tak gdybamy, to trzeba bylo zrobic tanszy most na WP i wyremontowac za te same pieniadze most z gilotyna i po klopocie. Albo nie stawiac fontanny za gruba kase a most robic. Gdyby miasto bylo firma prywatna, pracownicy juz dawno by wylecieli za takie gospodarowanie kasa .

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx3 
  • XYZ_gość

    07.12.2011, 23:42

    Brawo.

    Musiał ktoś zginąć ,by ktoś wśród samorządowców zaczął myśleć .Tu sie nigdy nic nie zmieni. 100 lat za murzynami.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx5 
  • krzychutczew_gość

    08.12.2011, 10:26

    bezmyslnosc

    --- Treść komentarza została usunięta przez Moderatora serwisu ---

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx4.xx2 
  • ja..._gość

    08.12.2011, 17:29

    naprawa

    ot i zrobili! 2 znaki drogowe "uwaga" przyspawali do tych metalowych belek w środę!!!!to jakaś paranoja...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.