Nie ma zgody co do spowalniaczy ruchu

Spowalniacze w Tczewie budzą emocje (fot. tcz.pl)
Nie ma zgody co do spowalniaczy ruchu
"Leżący policjanci" - montować, czy nie? Sprawa podzieliła niedawno tczewskich radnych - wszyscy są zgodni co do tego, że należy podjąć kroki, by po miejskich ulicach jeździło się bezpieczniej, ale zastanawiają się, czy (i jakie) progi zwalniające się najlepszym rozwiązaniem.

Wnioski o montaż progów zwalniających bardzo często są składne przez tczewskich radnych podczas sesyjnych obrad. Większość z wniosków to efekt próśb mieszkańców, którzy zgłaszają się do radnych z myślą, by na miejskich ulicach zrobiło się bezpieczniej. W ostatnim okresie padło kilka nowym pomysłów odnośnie montażu "leżących policjantów" - m. in. mowa o wniosku radnego Krzysztofa Kordy, które poprosił o spowalniacz w rejonie przejścia dla pieszych na jezdni prowadzącej do stacji Shell (zjazd z ul. Wojska Polskiego):

- To często wybierana przez pieszych trasa, którą najczęściej chodzi się na Suchostrzygi i osiedle Bajkowe. Tamtędy chodzą również dzieci uczące się w szkole podstawowej nr 11, a samochody jadące w stronę Gdańska często korzystają z tej drogi jako skrótu, by nie stać na światłach na skrzyżowaniu. Chodzi więc nie o samochody, które wjeżdżają na samą stację, ale takie, które traktują drogę jako objazd. - argumentował rajca.

Podczas tych samych obrad padł wniosek o montaż kolejnego spowalnicza - tym razem na niedawno wyremontowanej ulicy Starowiejskiej:


- Każdego dnia przejeżdża tamtędy spora liczba aut, które bardzo często przekraczają prędkość, tymczasem z trasy tej korzystają uczniowie zarówno Gimnazjum nr 1, jak i SP nr 10 - podkreślał radny Piotr Popielarczyk.

Tymczasem radny Krzysztof Misiewicz podkreślał, że zanim radni złożą wniosek o montaż "leżącego policjanta", powinni dobrze przyjrzeć się charakterowi danej ulicy:

- Montujmy spowalniacze tylko na ulicach osiedlowych, bowiem instalowanie ich w ciągach głównych dróg miasta jest absurdalne. Jednak jeśli już podobne wnioski będą rozpatrywane pozytywnie, ponawiam swoją prośbę z poprzedniej kadencji - niech będą to spowalniacze, które należy pokonywać slalomem, nie zaś takie, na które trzeba najeżdżać, co czasami jest to dość problematyczne.

Zdaniem rajcy i dla bezpieczeństwa, i dla zawieszenia naszego auta najlepsze będzie rozwiązanie zastosowane już na ulicy Rokickiej, na odcinku przy kościele pw. NMP Matki Kościoła. Jednak zdaniem radnej Gertrudy Pierzynowskiej najlepsze są gumowe progi, podobne jak na ulicy Sikorskiego - które również da się ominąć, a rozwiązanie z ulicy Rokickiej sprawia, że co jakiś czas nieuważny kierowca kończy swoją podróż na betonowych donicach. Do jakiego rozwiązania skłonią się ostatecznie tczewscy radni, czas pokaże.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (61)
dodaj komentarz

  • +17

    ta ta ta_gość

    09.02.2011, 00:10

    prywata

    czy pan radny Piotr Popielarczyk nie jest przypadkiem mieszkańcem ulicy Starowiejskiej ? Najlepsze spowalniacze to dziury na naszych ulicach tym może by się zajęli radni !!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx5 
  • -1

    D a r

    09.02.2011, 07:33

    Ruch drogowy nie jest dla bezpieczeństwa tylko dla szybkości. Ale Polacy to debile jak powiedział Piłsudski dlatego lubią jak się za nich myśli i troszczy urzędnik. Po co debilowi wolność skoro lepsze są ograniczenia. Proponuję tym krety..m aby nie naprawiać asfaltu, dziury lepiej przystopują narwańców, którzy chcą jeździć z nadmierna prędkością.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -1

    D a r

    09.02.2011, 12:08

    W dodatku można zbadać jeszcze jeden aspekt. Mianowicie jak takie spowalniacze utrudniają ruch pojazdów uprzywilejowanych, w tym karetek pogotowia.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +11

    jupi_gość

    09.02.2011, 00:18

    lepiej dziury w jezdni załatajcie porządnie !!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx0 
  • +21

    Gwajer_gość

    09.02.2011, 00:28

    Progi? Po co? Drogi w mieście są dość dziurawe. Pani Gertruda niech sobie weźmie taki gumowy próg i położy w mieszkaniu, jeśli taki "fajny" jest. Według mnie najlepsze progi są na drogach koło Nomi i CH Echo na Kwiatowej.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx0 
  • +6

    DT_gość

    09.02.2011, 00:47

    slalom?

    Slalom to najgorsze rozwiązanie. Wyobraże sobie ktoś takie "cuda" na ulicach takich jak żwirki, lub Armii Krajowej?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx6 
  • +2

    Maxx

    09.02.2011, 09:58

    A właśnie że powinny być na AK i Żwirki

    Przed przejściami dla pieszych, tak samo jak na drodze do Gdańska. Pokonanie takiego slalomu z przepisową prędkością 50km/h nie stanowi większego problemu, no chyba że ktoś chciałby szybciej i dlatego mu nie pasi :P.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    guest_gość

    09.02.2011, 02:54

    tak, a niedlugo bedziemy robic drogi ze spowalniaczy zamiast asfaltu. moim zdaniem te ''lezace policjanty'' powinny lezec co 26m na drogach osiedlowych, 10m przed kazdym skrzyzowaniem i powinny byc takie duze i wysokie jak na ulicy topolowej kolo zielonego sklepu. powinnismy tez wprowadzic ulatwienie dla kierowcow- przepis nakazujacy wysiadanie z auta przed kazdym skrzyzowaniem i baczne obserwowanie ruchow wspoluzytkownikow drogi przed dalsza podroza. powinnismy tez wprowadzic ograniczenie predkosci na drogach osiedlowych do -3 km/h i w miescie do 15km/h latem i 2km/h zima. wtedy bedzie bezpiecznie.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx7 
  • -16

    anonymouser_gość

    09.02.2011, 03:00

    Tczewianie! Idźmy za technologią!

    Uważam, że miasto powinno postawić ograniczenia prędkości i fotoradary w niebezpiecznych miejscach. Na przykład przed SP12 są spowalniacze, które są przez kierowców omijane parkingiem. Powinno tam stać ograniczenie prędkości do 20 i fotoradar, który robiłby zdjęcia niesfornym kierowcom już przy prędkości 25 na godzinę.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx0 
  • +3

    C>K>M

    09.02.2011, 08:28

    "Tylko facet bez prawa jazdy może wydawać pieniądze na fotoradary. " Jak mawiał klasyk-cudotwórca z Kaszub.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    posejdon_gość

    09.02.2011, 10:47

    A co ma dać fotoradar gdy omijamy progi zwalniające? Jeśli pojazd jedzie z właściwą prędkością? Przy prędkości 25 !!!!!!!!!!!!!!!Może lepiej niech kierowca wysiądzie przed progiem i przepchnie auto. Nie popadajmy w skrajności. Osobiście nie mam nic przeciw progą zwalniającym, które są zbudowane odpowiednio tzn. spełniają swoją rolę, czyli zmuszają do zwolnienia kierowce ale również nie wpływają na przyspieszone zużycie zawieszenia auta. (Mistrzostwo świata to progi na ul. Jasińskiego przy manhattanie). A fotoradar - już widziałem to parę razy: do radaru przepisowo a za nim noga w podłogę, więc mam wątpliwości co do ich skuteczności. Na głupotę i brak rozumu u kierowcy nie ma jednego lekarstwa, ciężko takiego nauczyć kultury jazdy, ale nie jestem przekonany czy takie rozwiązania są na to lekiem. Progi TAK ale NORMALNE!!!!!!! A u nas co ulica to inna konstrukcja, nie ma na to normalizacji??????

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx8 
    -1

    anonymouser_gość

    09.02.2011, 21:12

    Fotoradar dałby tyle, że przed wejściem do szkoły kierowcy zwolniliby do tych rzeczonych 20 i byłoby bezpieczniej dla dzieci niż jest teraz gdy wszyscy gnają na złamanie karku po miejscach parkingowych.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx3.xx0 
  • +13

    Gość_gość

    09.02.2011, 05:18

    Progi

    Dajcie jeszcze progi na trasie Tczew-Gdańsk co 200 m,na Wojska Polskiego co 50 m i na Gdańskiej co 25m,wtedy będzie nam kierowcom się super jeździło.Weźcie się najpierw za dziury na tczewskich ulicach,bo teraz Tczew to jeden wielki próg...

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx7.xx3 
  • -3

    q_gość

    09.02.2011, 16:06

    jak zwykle kierowcy święte krowy

    a może by tak kierowcy zwrócili uwagę na pieszych? obydwa przy Medyku i obok dawnego Muzeum Wisły są przejścia z których nie można normalnie korzystać bo praktycznie każdy kierowca tak się spieszy że musi sobie stanąć na przejściu a pieszy czeka aż taki tłuk jeden z drugim łaskawie się ruszą

    Cytuj
    IP: 79.184.xx1.xx6 
    +2

    Gosc_gość

    09.02.2011, 18:35

    Swięte krowy

    Święte krowy to piesi,a nie kierowcy-wchodzicie na przejście nawet nie spoglądając ani na lewo,ani na prawo,bo po co-przecież jest przejście więc mi wolno,albo idzie taki z komórką i pisze smsa-nie patrząc wchodzi wprost pod samochód,a potem wielkie pretensje.

    Cytuj
    IP: 178.37.xx6.xx3 
    -2

    q_gość

    09.02.2011, 21:52

    gosc_gość zabawny jesteś

    proponuję ci wyjść z wózkiem popołudniu zaj**..... bezpiecznie można przejść a większość chamów to trąbi nawet jak na przejściu pieszy ma zielone - bo ten za kółkiem to akurat skręca i mu wszystko wolno. JESZCZE RAZ NA NAUKĘ PRZEPISÓW POŁOWA TCZEWSKICH KIEROWCÓW POWINNA IŚĆ A 90% Z NICH DODATKOWO PODUCZYĆ DOBRYCH MANIER !!!!!!!!!!!!!!! spowalniacze ci przeszkadzają? ciekawe co powiesz jak ci jakiś baran dziecko potrąci. też będzie niewinny bo kolega kierowca? czy dopiero wtedy oczy otworzysz? pretensje- oczywiście że tak prawko kupione to skąd taki jeden z drugim mają się znać na przepisach-nie ważne czy są światła czy nie KIEROWCA MUSI ZWOLNIĆ PRZED PRZEJŚCIEM a nie przyspieszać (poczytaj to może w końcu będziesz jeździć prawidłowo)

    Cytuj
    IP: 79.184.xx1.xx6 

    q_gość

    10.02.2011, 08:48

    kierowcy zawsze uważają że mają pierwszeństwo

    z doświadczenia wiem że kierowcy zachowują się ja święte krowy. dwa razy zostałam potrącona na przejściu dla pieszych gdzie to ja a nie wożący 4 litery miałam zielone - za drugim razem ucierpiał też mój mąż bo odepchnął wózek z naszą małą córeczką!!!!! ani przepraszam nie usłyszeliśmy ani żadnej skruchy tylko "spierd....lać ku....wa z drogi" - jeszcze raz powtarzam: ZIELONE BYŁO DLA PIESZYCH!!! - TAKA JEST KULTURA TCZEWSKICH KIEROWCÓW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Cytuj
    IP: 178.42.xx4.xx5 
  • +7

    xxxx_gość

    09.02.2011, 06:33

    najlepsze "spowalniacze" to patrole policji z lub straży miejskiez z fotoradarami -i nagle wszyscy jeżdżą przepisowo ;) no to teraz minusy się posypia ;)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • -2

    ela_gość

    09.02.2011, 06:40

    wąska

    na ul. Wąskiej by sie przydal taki próg, chodzi mi aby umiejscowic go blizej ul.Shopena

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • +6

    sim_gość

    09.02.2011, 06:53

    radny P chyba śpiący

    Radny Popielarczyk mówiąc o ulicy Starowiejskiej chyba nigdy nią nie jechał. Panie radny dla Pana informacji najlepszym spowalniaczem na Starowiejskiej są zaparkowane tam samochody. Biorąc Pana argumenty poważnie :-) powinniśmy zamontować spowalniacze na każdej ulicy przez którą przechodzą dzieci w odstępach np: 24,73 m. Jest jednak nadzieja - Pan Misiewicz który nazywa rzecz myślę bardzo delikatnie absurdem. Wracając do Starowiejskiej mam takie spostrzeżenie zaparkowane samochody stwarzają niebezpieczne sytuacje. Pytanie do Pana radnego dlaczego w ciągu ulicy Starowiejskiej jest tylko jedna zatoka parkingowa. Przy remoncie w/w ulicy można było zbudować przynajmniej trzy zatoki. Samochody stojące przy ulicy przenosimy na parkingi i mamy miejsce na rozwiązania z ul Rokickiej. Reasumując czy człowiek projektujący Starowiejską dostał za taki gniot pieniądze? jeśli tak to gratuluję i wpadam w świetny nastrój od samego rana też mogę cóś "zaprojektować"!!! Jeszcze jedno przed sesją rady proponuję przeprowadzać proste testy uderzać naszych kochanych radnych młotkiem w przypadku braku reakcji wniosek: radny śpi lub co gorsza nie ma czucia.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx4 
  • aa_gość

    09.02.2011, 07:20

    Na osiedlu drzewnym 9topolowe, akacjowe, kasztanowe, rejon 12stki , nie da się jechać, tam progi są do 10 m

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +2

    I'm_gość

    09.02.2011, 07:20

    Progi

    Progi wyłącznie w newralgicznych miejscach ulic osiedlowych i tylko takiego typu jak na ul. Rokickiej

    Odpowiedz
    IP: 83.14.xx6.xxx 
  • +3

    a_gość

    09.02.2011, 07:21

    mnawet jak takie duże progi jak na kilińskiego pokonuje się z prędkością10 na godzine to i tak samoóchd się nieszczy i uszkodzić może

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +3

    Mieszkaniec_gość

    09.02.2011, 07:48

    A może światła!!!

    A wszczególności przejścia na ul.Kociewskiej pomiędzy częścią jednorodzinną, a wielorodzinną !!!!!!!!!!! Tutaj jeździ się bez ograniczeń!!!!!! Co prawda dość często można zobaczyć tu policję, ale dzieci idące do szkoły czy też na pobliski plac zabaw przeprowadzać na drugą stronę ulicy nie będą.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8 
  • hehehe

    09.02.2011, 08:00

    ...

    no nie ma więcej rady - trza eMeLa kupić albo inne ustrojstwo, ew. przeorać ten cały bajzel ...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    feca_gość

    09.02.2011, 08:16

    Ten korba niech sobie na mozgu zamontuje

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx7 
  • +3

    Aga_gość

    09.02.2011, 08:16

    ja rozumiem że chodzi o bezpieczeństwo na ulicach, a co z naszymi pojazdami? progi są nie równe jeden niższy inny wyższy , zawsze jest ryzyko zachaczenia, moj samochód jest obnżany i muszę wybierać drogi gdzie nie ma "leżących policjantów".

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx2 
  • +3

    max_gość

    09.02.2011, 08:32

    Spowalniacze na Starowiejskiej to absurd! 1. To nie jest osiedlowa uliczka 2. Auta parkujące wzdłuż ulicy skutecznie spowalniają ruch. Ulica ta przed remontem była szersza i wówczas można było parkować bez wpływu na prędkość ruchu. Niestety nikt z projektantów czy urzędników nie pomyślał o zrobieniu miejsc parkingowych, choć jest sporo miejsca. Tak z pewnością jest taniej, tylko czy nam mieszkańcom żyje się lepiej? A przecież ulicy nie remontuje się na 5 czy 10 lat.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx3 
  • +9

    _gość

    09.02.2011, 08:39

    Znowu wybrani tacy radni co gównami się zajmują weżcie się za robotę jest wiele pilniejszych spraw niż spowalniacze, są takie drogi że naprawdę nie trzeba spowalniaczy .Znowu będą nosić pustaki medialnie się pokazywać , a rudera jak straszy na suchych tak srtaszy nie pomogło całe zamieszanie z murowaniem

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx8 
  • +6

    _gość

    09.02.2011, 09:16

    Koszty

    Uważam, że powinno się zdemontować progi na osiedlach ponieważ ich utrzymanie kosztuje, a jakość wykonania i trwałość pozostawia wiele do życzenia. Wystarczy spojrzeć w jakim stanie są progi na ulicach Topolowej i Kasztanowej. Nikt nie mówi o tym, że zakup takiego progu jest kosztowny, ale i remonty również. W przypadku pieszych należy zwrócić uwagę na ich zachowanie. Czują się bezkarnie wchodząc na jezdnie, nie patrząc na nic. Np. na ul. Żwirki przy Biedronce spora ilość osób przechodzi na czerwonym świetle dając w ten sposób przykład dzieciom, które też nie czekają na zielone światło i idą jak nic nie jedzie. Fotoradar kosztuje ok. 100 tyś. zł więc niech lepiej miasto inwestuje w oświetlenie przejść dla pieszych i umożliwi im bezkolizyjne poruszanie się. A od kierowców należy wymagać więcej uwagi i egzekwowania przepisów :) - co może być trudne.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx2 
  • -6

    -_gość

    09.02.2011, 09:25

    spowalniacz

    Spowalniacze są potrzebne. Niestety, albo kierowcy nauczą się jeździć przepisowo albo tylko trzeba egzekwować spokojną jazdę poprzez spowalniacze. Sprawnym samochodom nic nie grozi. A naszym dzieciom idącym np. do szkoły zagraża to bardzo.

    Odpowiedz
    IP: 213.192.xx4.xxx 
  • +4

    Adam_gość

    09.02.2011, 09:39

    ...

    A moze by ktorys z radnych pomyslal o tym ze montowanie takich spowalniaczy jest wyjatkowo uciazliwe dla mieszkancow.a gdzie tu ekologia.wystarczy pojechac na bajkowe.co za pajac wyrazil zgode na tyle progow.zwalniamy i przyszpieszamy.kłeby spalin i halas nie do zniesienia

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx9 
  • -4

    Maxx

    09.02.2011, 11:45

    A kto Ci każe przyspieszać po minięciu progu ?

    Może Kodeks Drogowy ?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    Casper

    09.02.2011, 09:46

    Dziura na dziurze i dziurą pogania a pod koła rzuca się kolejne kłody. Jakiś czas temu czytałem w internecie informację, że tzw. "leżący policjanci" mają być likwidowani ze względu na niekorzystny wpływ na zawieszenia samochodów. Zamiast tego mają być stosowane jakieś wysepki czy mini ronda. Dobrze by było gdyby nasi radni zorientowali się w tej sprawie. No chyba, że mają kogoś znajomego kto takie spowalniacze produkuje bądź montuje i przed likwidacją chcą jeszcze komuś dać zarobić.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    ka_gość

    09.02.2011, 10:31

    progi?

    Panie Krzysztofie. Pan również dał się zmanipulować i próbuje Pan załatwiać sprawy od d... strony? Chyba nie chce Pan, aby moja opinia o Panu uległa gwałtownej zmianie. Nie można wiecznie ograniczać praw kierowców po to, aby ułatwić życie pieszym. Właściwe rozwiązanie to pas do skrętu w prawo i zielona strzałka. Wtedy nikt nie będzie skracał sobie drogi przez Shella. Zróbcie raz coś dobrze od początku do końca, albo, aby reguły gry były jasne, wprowadźcie zakaz ruchu w Tczewie i piesi będą szczęśliwi. Tylko co powiedzą na to kierowcy? Pozdrawiam ka

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • kierowca_gość

    09.02.2011, 11:04

    dokładnie, dziury na naszych drogach to najlepsze spowalniacze... a pan radny ktory jest zwolennikiem "tego" co jest zrobione na ul Rokickiej to chyba powinien sie zorientowac co mieszkancy by chcieli a nie to co niby jemu wydaje sie za odpowiednie!! przeciez slalom na Rokickiej to kompletna porazka!! naprawde jesli chodzi o lezace policjanty to najlepsze rozwiazanie to takie jak na ul Sikorskiego.. tez mozna ominac slalomem no i tez ewentualnie przejechac przez niego :)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx2 
  • +3

    mropenvitamine_gość

    09.02.2011, 11:16

    Najlepsze spowalniacze byly w Kaliningradzie w polowie lat 90. Pokradzione wlazy do studzienek na ulicach. Nasz magistrat powinien zdemontowac wlazy od studzienek, zlom sprzedac, a uzyskane pieniadze zainwestowac w nowy zestaw ubranek dla skrzata Samborka za jedyne 39.90.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • +1

    _gość

    09.02.2011, 11:33

    spowalniacze

    spowalniacze a spowalniacze to roznica.Te akurat co sa zamontowane co 100 m na ulicy Andersena wyrzadzaja tyle szkod.Uszkodzaja felgi,trzeba doslownie sie zatrzymac aby po nich przejechac to wbrew przepisom.Do konca roku maja byc wszedzie zlikwidowane tego typu spowalniacze.Takie weszly przepisy z wyjatkiem murowanych.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx8 
  • +5

    Mieszkaniec Topolowej_gość

    09.02.2011, 12:00

    Proponuje spowalniacze na E1

    Najlepiej to załóżcie spowalniacze na E1 buraki, przyjdzie trzech "moherów" do radnego ,albo prezesa spółdzielni i montują spowalniacze , a kto mi zapłaci za remont zawieszenia codziennie aby wyjechać z osiedla przy ul.Topolowej muszę przejeżdżać przez trzy garby już mi zawieszenie stuka współczuje właścicielom aut z obniżonym zawieszeniem z powodu złej konstrukcji spowalniaczy można wszystko pourywać ,montażowi spowalniaczy mówię stanowczo nie , a radnym radze się zająć dziurami po zimie. Nadmierną prędkością niech się zajmie Policja

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx0 
  • -2

    Gwajer_gość

    09.02.2011, 18:10

    Nawiązując do pierwszej części wypowiedzi: co to jest "E1"? Zaznaczam, że nic nie mam do pozostałej części wypowiedzi, a nawet się zgadzam.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx0 
  • +2

    gosc_kierowca_gość

    09.02.2011, 12:04

    proponuje zając się dziurami na naszych tczewskich ulicach ! jedna dziurę ominiesz a w druga chcąc czy nie i tak wpadniesz !

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx0 
  • +4

    C>K>M

    09.02.2011, 13:36

    oj oj

    Oj Panie Korda, głosowałem na pana w wyborach ale jak będziesz pan dalej zgłaszał pomysły, które bardziej, z racji metryki, przypisywał bym radnej Pierzynowskiej to więcej mojego głosu nie dostaniesz.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +3

    Gwajer_gość

    09.02.2011, 18:12

    "Jeśli wleziesz między wrony, będziesz krakać, jak i one." Znasz to? ;) Krzysztof K: nie mój radny.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx0 
  • +2

    pozytywka_gość

    09.02.2011, 14:05

    to że w naszym mieście są problemy komunikacyjne wszyscy chyba wiedzą ale aby zacząć tą sytuacje naprawiać trzeba by było zacząć MYŚLEĆ!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx1 
  • fotoradar_gość

    09.02.2011, 15:51

    Na Alei Kociewskiej naparwde przydalby sie foto radar.Kierowcy tirow jezdza tam z predkoscia jak na autostaradzie.To horor tak blisko placu zabaw dla dzieci.Ile razy bylem swiadkiem jak dzieciom uciekla pilka na ulice a kierowcy gnaja tam okropnie.Nie wspomne o nocnych wyscigach samochodami .

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx8 
  • +2

    leo_gość

    09.02.2011, 16:15

    żadam!

    Żądam natychmiastowego usunięcia wszystkich progów zwalniających dla m.Tczew!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx2 
  • q_gość

    10.02.2011, 08:38

    ja też żądam !

    żądam natychmiastowego usunięcia takich cwaniaczków z m. Tczewa !!!!! proponuję deportację na biegun północny - tam ani piesi ani spowalniacze nie będą wam przeszkadzać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Cytuj
    IP: 178.42.xx4.xx5 
  • +1

    gość_gość

    09.02.2011, 16:36

    Ul.Ks.Pasierba i Z.Nałkowskiej na oś.GÓRKI

    Tak... dziury takie ,że tylko pijany prosto jedzie aby nie podpadło .Niech ktoś się zajmie ul Z.Nałkowskiej na oś.górki bo prawdopodobnie któryś z szefów wodociągów nakazał rozpoczęcie robót wymiany rór czy zaworów dwa tygodnie przed świetami w grudniu 2010 w tym największym śniegu i mrozie minus 15-18 st.C, skończyli w styczniu, a nie było awarii tylko wymiana na inne.Nie mówię ,że nie było to potrzebne ale można było poczekać na przykład na wiosnę. Zima ,śniegu tyle ,że nie było gdzie składować a ci jeszcze dziury kopali,nie jedną tylko co kawałek-jeżdzić się nie dało. Pracownicy palili oponami (nie dziwię się) aby im cieplej było oraz aby rozmrozić rury ,które były odkopane i zamarzały, flema taka ,że hej .Ot i ekologia.No i oczywiście na koniec pracownicy zasypali dziury ,ubili żwir, ale w mrozie a teraz....mrozu nie ma,odtajało i wszystko się zapadło, błota pełno dziury takie że tylko amfibią jeżdzić.UWAGA jak popada nie wjeżdżajcie w kałurze.Ciekaw jestem czy ktoś się tym zainteresuje i naprawi to co rozwalili a może i zdemolowali. No i ul.KS.PASIERBA na górkach przy kościele -kto jeżdzi ten wie, tu nie potrzeba żadnych leżących policjantów są betonowe płyty i co 2 m ładna szczelina ,w którą się wpada .Zawieszenie pada przynajmiej raz w roku ,wielowahaczowe kosztuje nie mało wszyscy wiedzą. Radni ,może by się tak zająć tą ul Ks.Pasierba

    Odpowiedz
    IP: 178.42.xx4.xx9 
  • +1

    papuga_gość

    09.02.2011, 16:37

    no to myśl a nie klepiesz jak nakręcony...............

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • +2

    _gość

    09.02.2011, 16:47

    To przebywanie razem jest chyba zarażłiwe ,kiedyś była tylko jedna Pani co bzdury wymyślała no i może jescze jeden .Teraz już wszyscy zaczynają głupoty wymyślać teraz przechodzi głupota z osoby na osobę w tej radzie .OPAMIĘTAJCIE SIĘ jest naprawdę dużo innych problemów do rozwiązania niż wjazd do shela .

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx8 
  • -4

    zmotoryzowany_gość

    09.02.2011, 16:47

    popieram montaż spowalniaczy na ulicach osiedlowych jest to jedyny "bat" na pseudo- doświadczonych kierowców, jeżdżących po osiedlach z niedozwoloną prędkością.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • -4

    krycha_gość

    09.02.2011, 16:49

    progi i ograniczenie ruchu

    na drogach osiedlowych jeszcze więcej powinno stac progów, jestem z suchostrzyg, te progi przy sp12 to za mało bo od przedszkola do kolejnego progu jest spory kawałek, a przy sklepie na Jodłowej 9 cięzko przejść dzieciom bo nawet rano rodzice robia wyscigi, wiecej progów na kazdym osiedlu i dodatkowo ograniczenie predkości, jak ktoś chce szybko jeździć to na płatna autostradę zapraszam a nie tam gdzie masa dzieci chodzi

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx1 
  • +3

    ..._gość

    09.02.2011, 18:42

    nie dla urywaczy kół!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx1 
  • q_gość

    28.02.2011, 10:22

    stać was na samochody to i powinno was stać na ich utrzymanie !!!!!!!!!!!!! a najlepsze wyjście żeby jak najrzadziej być u mechanika to ostrożna jazda !!!!!!!!!!! ciekawe jaki procent tczewskich kierowców o tym wie ?

    Cytuj
    IP: 79.184.xx8.xx6 
  • +1

    Obiektywnie_gość

    09.02.2011, 22:06

    kierowca

    Usunąc wszystkie spowalniacze! Jeżeli sytuacja rzeczywiscie wymaga spowalniacza ,to instalowac na polowie jezdni-nie całej! rozumiem jakies niewidoczne przejscie ,wyjscie ze szkoly, instalowac z glową i logika a nie by zrobic kase z zaprzyjazniona firma pod pretekstem pseudo bezpieczenstwa.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx0 
  • +3

    mieczyslaw

    09.02.2011, 22:49

    czytam, czytam i... co jeden to lepszy.

    socjalistów u nas nie brakuje - to główny wniosek. progi chcecie stawiać, ograniczniki, fotoradary - a nie sądzicie, że to wszystko jest od "d*py strony" robione? A może zacznijmy budować i modernizować drogi w taki sposób aby miejsc kolizyjnych było jak najmniej?! Może to jest dobrym rozwiązaniem, a nie spowalnianie ruchu na głównych traktach i potęgowanie frustracji kierujących, co później przekłada się na bezpieczeństwo na drogach. Warto by było zacząć od kompleksowych rozwiązań w organizacji ruchu miejskiego, od wyrzucenia wszystkich zbędnych znaków drogowych, uprzątnięcia pasa drogowego z reklam, które często zasłaniają, rozpraszają uwagę, od poprawienia skrzyżowań, załatania dziur i wymiany nawierzchni, a wtedy może się okazać, że "spowalniacze" wcale nie są potrzebne.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ka_gość

    10.02.2011, 15:24

    poglądy

    No Mieciu. Jak dobrze się czyta kogoś ze zbieżnymi poglądami. Pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 46.134.xx2.xx6 
  • +1

    _gość

    10.02.2011, 07:26

    Przecież ten spowalniacz na rokickiej sam pokonuję z prędkością ok 30 km/h on wogóle nie spowalnia ruch on tylko upierdliwie utrudnia ruch w sytuacjach jak znajdzie się jakiś kierowca, ktory takie cudo pierwszy raz widzi albo jak jest bardzo duże natężenie w niedzięlę lub święta. Na dodatek to cudo inżynieri nie jest w żaden sposób oznakowane. Najgorszy pomysł w powiecie tczewskim.

    Odpowiedz
    IP: 195.205.xx3.xx6 
  • _gość

    10.02.2011, 10:29

    Powinni całe miasto tym obstawić żeby było bezpiecznie.Np. przy szkole podstawowej nr.12 jest taki spowalniacz ale jak nie ma aut na parkingu to i tak omijają to i pędzą samochodami. Ludzie nauczyli się że w mieście jeździ się więcej niż 50km na godz. mimo że to zabronione.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • Janina_gość

    10.02.2011, 13:48

    wszystko ma plusy i minusy

    MIeszkam na Starowiejskiej i FAKT - wiosną i latem samochody jeżdżą jak na A-1, stąd popieram Pana PP - natomiast czy spowalniacze? może faktycznie w pierszej kolejności parking - zatoczki dla samochodów> miło by było gdyby Pan o to interweniował w nazym imieniu. JK

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx0 
  • zaphod_gość

    26.06.2011, 14:02

    te spowalniacze

    Tak się zastanawiam czy przypadkiem spowalniacze nie powinny mieć jakiegoś standardu tzn, co ulica to inny "śpiący", a ten na shellu to już w ogóle przegięcie!!! jest zbyt wysoki i zbyt szeroki!! nie mogę teraz tam przejechać!! Poza tym śpiące trylko komplikują podróż samochodem. Zamiast wydawać pieniądze na to, lepiej naprawiać jezdnię!! a poza tym, niech pare dni na starowiejskiej postoi patrol policji kilka mandatów i problem sam się rozwiąże!! Moim zdaniem idealnym rozwiązaniem są spowalniacze takie jak koło kościoła na bajkowym (nie szykana). Podniesiony kawałek drogi.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx6.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.