MEVO. Trzy firmy zainteresowane tworzeniem systemu

(fot. mat. prasowe)
MEVO. Trzy firmy zainteresowane tworzeniem systemu
W poniedziałek (07.05) nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na wybór wykonawcy i operatora Systemu Roweru Metropolitalnego. Prowadzeniem usługo zainteresowane są trzy firmy.

7 maja otwarte zostały koperty z ofertami w przetargu na wybór wykonawcy i operatora Systemu Roweru Metropolitalnego. Do siedziby Zamawiającego wpłynęły trzy oferty złożone przez:

1. Konsorcjum Firm:
Full Speed Ltd., Dublin, Irlandia
Telfourth Ltd., Dublin, Irlandia

BleeperBike Ltd., Dublin, Irlandia,
2. Konsorcjum polsko-czeskie:
Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga - BikeU Sp. z o.o., Warszawa,
3. NB Tricity Sp. z o.o., Warszawa.



Szacunkowa wartość Zamówienia wyniosła: 56.527.683,61 zł brutto (w tym 23.618.183,61 zł na dostawę Systemu oraz 32.909.500 zł na świadczenie usługi zarządzania i eksploatacji Systemu przez 78 miesięcy).

Złożone oferty zostaną poddane ocenie komisji przetargowej. Dokonanie wyboru wykonawcy planowane jest w przeciągu jednego miesiąca. Jeżeli żaden z oferentów nie złoży odwołania podpisanie umowy z wykonawcą nastąpi do 10 dni od dnia wyboru oferty.

Komisja przetargowa przystępuje właśnie do oceny ofert - mówi Krzysztof Perycz - Szczepański, kierownik projektu z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot. Oferty muszą zostać dokładnie sprawdzone pod względem formalnym, abyśmy nie mieli żadnych wątpliwości, co do ostatecznego wyniku przetargu - dodaje.


Zgodnie z założeniami przetargu pierwsze rowery, 30% Systemu, pojawią się już jesienią tego roku. Całość sytemu roweru publicznego MEVO uruchomiona zostanie do 1 marca 2019 r.
Przetarg na wybór wykonawcy i operatora Systemu Roweru Metropolitalnego został ogłoszony 19 marca 2018 r. Rower publiczny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Podmioty biorące udział w przetargu powinny dysponować doświadczeniem oraz potencjałem w operowaniu systemami rowerów publicznych. Wykonawca zobowiązany został do dostarczenia minimum 3866 rowerów, w tym co najmniej 10 % z napędem wspomaganym elektrycznie.

Komisja przetargowa wyłoni wykonawcę na podstawie 3 kryteriów:
Cena 60 %

Udział rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie 35 %
Dostarczenie dodatkowych rowerów powyżej liczby minimalnej (3866 sztuk) 5 %
Wybrany wykonawca zbuduje od podstaw system rowerów publicznych wraz z niezbędnym zapleczem technicznym i teleinformatycznym. System będzie oparty o rowery 4 generacji wyposażone w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.

Wypożyczenie roweru odbywać się będzie intuicyjne za pomocą aplikacji mobilnej w smartfonie (system operacyjny Android oraz iOS), poprzez moduł NFC (zbliżenie smartfona do terminala
w rowerze), skanowanie kodu QR lub przy pomocy karty zbliżeniowej. Zaletą systemu będzie jego prostota oraz przystępny cenowo taryfikator. W systemie abonamentowym opłata miesięczna nie będzie mogła przekroczyć kwoty 10 zł. W cenie użytkownik otrzyma każdego dnia aż 90 minut na przejazdy. Po przekroczeniu limitu czasowego rowerzysta będzie ponosił opłatę w wysokości 5 gr za minutę. Koszt abonamentu rocznego to nie więcej niż 100 zł, przy zastosowaniu tych samych zasad czasowych, jak w opłacie miesięcznej. Jeśli użytkownik nie będzie chciał skorzystać z opcji abonamentowej koszt jeden minuty wynosił będzie nie więcej niż 10 gr. Rower będzie można wypożyczyć i zostawić na jednej z 660 stacji postoju. Za dodatkową opłatą rower będzie można zostawić poza stacją. Wypożyczenie roweru nie zajmie użytkownikowi więcej niż 10 s.

Budowa systemu jest ogromnym sukcesem współpracy metropolitalnej. Realizacja projektu ma przyczynić się do zwiększenia mobilności podróżnych i stworzenia atrakcyjnej alternatywy wobec środków komunikacji samochodowej. Głównym celem Roweru Metropolitalnego będzie zwiększenie dostępności węzłów integracyjnych, umożliwiając szybszą i bardziej komfortową przesiadkę na inny środek transportu zbiorowego (np. pociąg, autobus, trolejbus czy tramwaj).

Prace nad dokumentacją przetargową, w ramach Dialogu Technicznego, cieszyły się ogromnym zainteresowaniem operatorów z całej Europy, którzy przedstawili różnego rodzaju rozwiązania dotyczące funkcjonowania roweru miejskiego.

Wybrany wykonawca będzie miał 5 miesięcy od zawarcia umowy na wdrożenie I etapu systemu obejmującego minimum 30% rowerów. Całość projektu uruchomiona zostanie do 1 marca 2019 r. Umowa zostanie zawarta na okres 6 lat i 6 miesięcy, licząc od momentu startu całego systemu.

Preferencyjne stawki wypożyczeń rowerów mają na celu zachęcenie do zmiany zachowań komunikacyjnych mieszkańców naszej metropolii. Intencją samorządów Obszaru Metropolitalnego jest uzupełnienie oferty transportu publicznego o system roweru miejskiego, wykorzystywany nie tylko do celów rekreacyjno-turystycznych, ale przede wszystkim jako kolejny środek transportu. Zamierzeniem jest, aby z roweru korzystała jak największa liczba użytkowników.

Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17.218.259 zł.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (5)
dodaj komentarz

  • +1

    Gość_gość_gość_gość_gość_gość__gość

    08.05.2018, 08:22

    Jazda rowerem w godzinach rannych po Tczewie to ruletka.

    Odpowiedz
    IP: 37.7.xx3.xx9 
  • +1

    kik_gość

    08.05.2018, 09:03

    Takie przetargi nie powinny być organizowane na 6 miesięcy przed wyborami.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • +4

    LOL_gość_gość

    08.05.2018, 09:17

    Ale się uśmiałem

    Jak patrzę na tą tabele, to aż śmiać mi się chce.Na pierwszy rzut oka widać wałek i chęć zarobku.Pomijam ilość $ do wydania na rowery a całą resztę.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx6 
  • +8

    ZEUS_gość

    08.05.2018, 11:23

    ale przekręt... zamiast wesprzeć komunikację miejską z której korzystają starsi, niepełnosprawni, młodzież to gruba kasa idzie na spełnienie zachcianek wąskiej grupy hipsterów. Za tą kasę cały Tczew mógłby komunikacją jeździć za darmo przez kilka lat.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx8.xx2 
  • +4

    MAX_gość

    08.05.2018, 19:39

    Bezpłatne przejazdy dzieci i młodzieży kosztowałby miasto 1,3 mln zł rocznie. (jak przedstawiono w linku poniżej) Zakładając że bilety dla dorosłych są dwa razy droższe to kosztem 4 mln rocznie cały Tczew miałby bezpłatną komunikację miejską. Za to urzędasy wolą wywalić dziesiątki milionów na rowerki, które jak znam życie zaraz będą porozkręcane. tnij.tcz.pl/?u=45f243

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.