Przy tczewskim magistracie zaczął działać zespół ds. polityki rowerowej. W jego skład weszli m. in. przedstawiciele ratusza, ale również Powiatowego Zarządu Dróg, czy policji. Komórka ma pracować nad koordynacją działań rowerowych na terenie grodu Sambora. Jednym z priorytetów ma być stworzenie bezpiecznego dla rowerzystów połączenia Suchostrzyg z terenami rekreacyjnymi nad Wisłą.
W ramach jednego z działań unijnego projektu "Central MeetBike" na zlecenie Urzędu Miasta eksperci przygotowali wytyczne dla systemu dróg rowerowych i infrastruktury rowerowej na terenie miasta. Członkowie zespołu, powołanego przez prezydenta Tczewa, będą pracować w oparciu o przygotowane dokumenty:
- Mamy już wszystkie niezbędne dokumenty - teraz czas na działania inwestycyjne - wyznaczanie tras rowerowych, czy wydzielanie dróg rowerowych na jezdni. Dlatego polityką rowerową będzie zajmował się teraz wiceprezydent Burczyk, który odpowiada za tego typu działania - tłumaczy zastępca prezydenta Tczewa, Zenon Drewa.
Jednym z ważniejszych zadań, zdaniem tczewian aktywnie korzystających z dwóch kółek, będzie bezpieczne dla rowerzystów połączenie największego tczewskiego osiedla - Suchostrzyg - z terenami nad Wisłą.
- Pomysłów jest kilka - w przygotowanych materiałach jest kilka wariantów tej trasy - teraz trzeba sprawdzić, gdzie wydłużyć ścieżkę, czy wyznaczyć przejazdy dla rowerzystów - dodaje wiceprezydent Drewa. - Dodatkowo chcemy, by Stare Miasto stało się strefą przyjazną dla rowerów - by rowerzyści mogli np. korzystać z uliczek jednokierunkowych, bez względu na kierunek jazdy.
W skład zespołu "rowerowego" wchodzą przedstawiciel Urzędu Miejskiego: Jolanta Śliwińska (kierująca pracami zespołu), Joanna Rzepka, Danuta Bielawska, Zenon Drewa, Krzysztof Bielski (KPP Tczew), Maria Witkowska (PZD), Edmund Woyda (MZD), przedstawiciele Rady Miejskiej: Krzysztof Misiewicz, Tomasz Tobiański, i Czesław Roczyński oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych: Piotr Kończewski, Małgorzata Ciecholińska i Marek Bury. Prace zespołu nadzoruje wiceprezydent Adam Burczyk.
W tym roku przybędzie blisko kilometr ścieżki w ramach budowy ulicy Nowosuchostrzyckiej. Prawdziwa rowerowa rewolucja czekałaby nas, gdyby ruszył remont dawnej krajowej jedynki (wciąż nie ma pewności, czy modernizacja ruszy w tym roku) - po przebudowie trasa rowerowa na zaczynać się przy hotelu Carina i biec aż do osiedla Witosa.
Dodajmy, że dzięki projektowi "Central MeetBike", oprócz ekspertyz związanych z organizacją ruchu rowerowego, powstała również rowerowa infrastruktura. Chodzi o 3 zabezpieczone wiaty rowerowe z łącznie 20 boksami wyposażonymi w stojaki rowerowe oraz montaż 80 stojaków rowerowych, które stanęły w różnych punktach miasta.
Czym zajmie się zespół?
Celem zespołu jest konsultowanie i koordynowanie działań na rzecz ruchu rowerowego w Tczewie, w tym:
W ramach jednego z działań unijnego projektu "Central MeetBike" na zlecenie Urzędu Miasta eksperci przygotowali wytyczne dla systemu dróg rowerowych i infrastruktury rowerowej na terenie miasta. Członkowie zespołu, powołanego przez prezydenta Tczewa, będą pracować w oparciu o przygotowane dokumenty:
- Mamy już wszystkie niezbędne dokumenty - teraz czas na działania inwestycyjne - wyznaczanie tras rowerowych, czy wydzielanie dróg rowerowych na jezdni. Dlatego polityką rowerową będzie zajmował się teraz wiceprezydent Burczyk, który odpowiada za tego typu działania - tłumaczy zastępca prezydenta Tczewa, Zenon Drewa.
Jednym z ważniejszych zadań, zdaniem tczewian aktywnie korzystających z dwóch kółek, będzie bezpieczne dla rowerzystów połączenie największego tczewskiego osiedla - Suchostrzyg - z terenami nad Wisłą.
- Pomysłów jest kilka - w przygotowanych materiałach jest kilka wariantów tej trasy - teraz trzeba sprawdzić, gdzie wydłużyć ścieżkę, czy wyznaczyć przejazdy dla rowerzystów - dodaje wiceprezydent Drewa. - Dodatkowo chcemy, by Stare Miasto stało się strefą przyjazną dla rowerów - by rowerzyści mogli np. korzystać z uliczek jednokierunkowych, bez względu na kierunek jazdy.
W skład zespołu "rowerowego" wchodzą przedstawiciel Urzędu Miejskiego: Jolanta Śliwińska (kierująca pracami zespołu), Joanna Rzepka, Danuta Bielawska, Zenon Drewa, Krzysztof Bielski (KPP Tczew), Maria Witkowska (PZD), Edmund Woyda (MZD), przedstawiciele Rady Miejskiej: Krzysztof Misiewicz, Tomasz Tobiański, i Czesław Roczyński oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych: Piotr Kończewski, Małgorzata Ciecholińska i Marek Bury. Prace zespołu nadzoruje wiceprezydent Adam Burczyk.
W tym roku przybędzie blisko kilometr ścieżki w ramach budowy ulicy Nowosuchostrzyckiej. Prawdziwa rowerowa rewolucja czekałaby nas, gdyby ruszył remont dawnej krajowej jedynki (wciąż nie ma pewności, czy modernizacja ruszy w tym roku) - po przebudowie trasa rowerowa na zaczynać się przy hotelu Carina i biec aż do osiedla Witosa.
Dodajmy, że dzięki projektowi "Central MeetBike", oprócz ekspertyz związanych z organizacją ruchu rowerowego, powstała również rowerowa infrastruktura. Chodzi o 3 zabezpieczone wiaty rowerowe z łącznie 20 boksami wyposażonymi w stojaki rowerowe oraz montaż 80 stojaków rowerowych, które stanęły w różnych punktach miasta.
Czym zajmie się zespół?
Celem zespołu jest konsultowanie i koordynowanie działań na rzecz ruchu rowerowego w Tczewie, w tym:
- opiniowanie koncepcji projektów drogowych dot. ruchu rowerowego, w tym dróg rowerowych oraz innych działań mających wpływ na rozwój ruchu rowerowegoopiniowanie dokumentów strategicznych mających na celu rozwój ruchu rowerowegozgłaszanie propozycji działań mających na celu rozwój ruchu rowerowegowspółudział w tworzeniu polityki rowerowej oraz jej aktualizacji w przyszłościopiniowanie i inicjowanie działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowegoinicjowanie i prowadzenie działań zmierzających do poprawy warunków dla ruchu rowerowego w zakresie transportu miejskiego oraz turystyki i rekreacji rowerowej.
Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Ulica NowosuchostrzyckaInformacje na temat ulicy Nowosuchostrzyckiej - a właściciele kolejnego odcinka alei Kociewskiej, bo taka jest właściwa nazwa tej trasy
Komentarze (21) dodaj komentarz
gość_gość
15.03.2013, 12:21
nareście
Od 6 lat Tczew jest rowerowym miastem na papierze, wkońcu coś drgnęło! BRAWO!
OdpowiedzFaratEr_gość
15.03.2013, 12:22
ścieżki rowerowe
Cóż z tego,że na A.Krajowej jest ścieżka rowerowa jak z niej nie korzystają rowerzyści!!!!Jadące tamtędy ciężarówki i autobusy ,,wloką,,się za jadącym jezdnią rowerzystą,którego nie sposób wyprzedzić,a obok ścieżka rowerowa jest pusta.Policja i SM powinni zwracać uwage na takie zawalidrogi i ,,spowalniacze,,ruchu...przecież to jest wykroczenie p-ko prawu o ruchu drogowym.Prosimy też o więcej służby drogowej na terenie samego miasta bo ignorancja przepisów drogowych przez ludzi jest wręcz nagminna.Nikt nie szanuje pieszych,chodników placów zabaw.Parkowanie byle jak i byle gdzie świadczy o całkowitym braku szacunku do innych ludzi z osiedla...a co niedzielę przekazują sobie ,,Znak Pokoju,,??????
OdpowiedzUKS.RT_gość
15.03.2013, 12:25
plan dróg
Stowarzyszenie "Rowerowy" Tczew 1,5 roku temu opracowało projekt podstawowego układu dróg rowerowych w mieście. Projekt był konsultowany w kręgu współpracujących organizacji. Następnie wysłano go e-mailem do wszystkich dziennikarzy, radnych oraz tczewskich decydentów. Miasto poważnie potraktowało tę propozycję. Zatrudniono gdańską firmę specjalizującą się w projektowaniu układów komunikacyjnych, w tym - rowerowych. Miło nam zakomunikować, iż uwzględniono w projekcie inżynieryjnym aż w 90% - koncepcje wypracowane siłami tczewskich rowerzystów. Plan budowy układu komunikacyjnego jest obliczony na najbliższe kilkanaście lat, z powodów finansowych oraz organizacyjnych.
Odpowiedzka_gość
15.03.2013, 12:57
Zawsze coś mnie wprawi w zdumienie
Wydaje mi się, że jazda na rowerze jest o wiele przyjemniejsza poza miastem. Okazuje się, ze to pogląd mylny. Najważniejsze jest zrobienie kilometrów ścieżek w mieście. Oczywiście większość kosztem dotychczasowych użytkowników, bo tylko przy nowych ulicach ścieżka zostanie zaprojektowana, a nie wydzielona z jezdni, czy chodnika.
Odpowiedzas_gość
15.03.2013, 12:59
Bardzo potrzebna inicjatywa! Cieszy mnie obecnośc osób których nie raz widziałem na rowerze tzn. panów Burego i Kończewskiego. Dużo sukcesów w pracy! Pozdrower !
Odpowiedzgłodne dziecko_gość
15.03.2013, 13:17
: ((
po szczawiu i mirabelkach nie będziemy mieć siły, aby przejechać tak męczącą trasę...
Odpowiedz_gość
15.03.2013, 13:40
Maria W. i Krzysztof M.
Brakuje jeszcze do kompletu pana "naczelnika wydziału" i będą wszyscy specjaliści. Jestem ciekaw co z wąskim gardłem - cudownym wiaduktem Wiórkowo-Sosnowskim na Wojska Polskiego i z jego super-ekstra ścieżką rowerową nie z tej strony.
Odpowiedzrewolwer_gość
15.03.2013, 14:01
"Stare Miasto stało się strefą przyjazną dla rowerów - by rowerzyści mogli np. korzystać z uliczek jednokierunkowych, bez względu na kierunek jazdy." Czyli co rowerzysta będzie mógł jeździć pod prąd ulicą O.o Jeśli tak się stanie idę do Uwagi, albo będę specjalnie potrącał takiego typka
OdpowiedzTczewiak_gość
15.03.2013, 14:11
Nowa trasa rowerowa
A co z śćieżką rowerową z Abisyni np na Dworzec PKP lub w stronę Suchostrzyg połączenie ulic Malinowskiej oraz ul szkolnej z ul.Armi Krajowej?
OdpowiedzMike_gość
15.03.2013, 15:15
Świetny pomysł!!! Oby tylko doszło to do skutku jeszcze na początku tego sezonu rowerowego.
OdpowiedzThe Miz
15.03.2013, 15:20
Wielkim krokiem było by połączenie ze sobą istniejących już ścieżek.
OdpowiedzRobert_gość
15.03.2013, 15:39
obecne ścieżki mają wady projektowe
To zespół rowerowy powinien najpierw zająć się obecną infrastrukturą : 1. Ścieżka rowerowa wzdłuż Al.Kociewskiej gdzie brakuje wymalowanych przejazdów dla rowerów obok pasów dla pieszych, gdzie brakuje wymalowanych oznakowań poziomych ponieważ jakiś geniusz w UM Tczew zaopiniował projekt nawierzchni ścieżki tego samego koloru co chodnika (szary !). 2. Ścieżka rowerowa na Armii Krajowej gdzie brakuje wymalowanych przejazdów dla rowerów obok pasów dla pieszych, gdzie brakuje wymalowanych oznakowań poziomych ponieważ jakiś geniusz w Starostwie Powiatowym zaopiniował projekt nawierzchni ścieżki tego samego koloru co chodnika (szary !). 3. Ścieżka na Al. Zwycięstwa gdzie brakuje wymalowanych przejazdów dla rowerów obok pasów dla pieszych. 4. Ulica Rokicka gdzie chodnik (od strony ul.Jagiellońskiej) został wykonany z kostki.... czerwonej !- czy to ścieżka czy chodnik nie wie nikt ! 5. Ulica Jagiellońska gdzie zapomniano zaprojektować odcinka ścieżki rowerowej na odcinku 400 metrów i mamy "dziurę" od skrzyżowania z A.Krajowej do wiaduktów kolejowych a dalej piękna wzorcowa scieżka aż do Stanisławia . Co do nowych ścieżek rowerowych to uważam że miasto powinno ujednolicić kolor nawierzchni dla całego systemu ścieżek (czerwony), po za tym zadbać o zaprojektowanie przejazdów dla rowerów (specjalne malowanie na jezdni miejsc wyznaczonych do przekraczania jazdni drogowej), po za tym można by pomysleć o stworzeniu przy każdej ścieżce rowerowej miejsc odpoczynku ze stojakiem dla rowerów oraz ławeczką i śmietnikiem. Uważam że Tczew dzisiaj nie jest miastem przyjaznym rowerzystom a wręcz przeciwnie miasto stworzyło infrastrukturę utrudniająca życie rowerzytom a podane przez ze Mnie przykłady sa tego dowodem. A miało być tak pięknie "Tczew miastem rowerzystów"...
OdpowiedzAdam P._gość
16.03.2013, 09:15
bałagan na obecnych ścieżkach
Dokładnie obecnie jazda ścieżka na Armii Krajowej to masakra gdzie ludzie wchodząa na ścieżkę bo wiaty przystankowe są za ścieżką zamiast ścieżka za wiatą ! To samo ma się do braku wymalowanych "pasów" dla rowerów na przejściach dla pieszych.
Cytujpopieram_gość
17.03.2013, 21:07
popieram
Popieram w 100%. Uważam że nie ma sensu wydzielać ścieżek rowerowych w starszej części miasta gdzie chodniki są i tak wąskie, a wydzielenie ścieżki rowerowej z pewnością ograniczy chodnik. Poza tym na chodnikach, czy też potencjalnych ścieżkach rowerowych pełno jest różnorakich przeszkód, np. latarnii, skrzynek energ., słupów, znaków pionowych, aut zaparkowanych, zwierzęcego gówna itp.
Cytujrowerzystka_gość
15.03.2013, 19:34
ścieżka rowerowa
Brakuje ścieżki rowerowej - z Kasztanowej nie można bezpiecznie przejechać na Bulwar, czy do parku lub na Czyżykowo-żeby wyjechać za miasto konieczna jest ścieżka , aby przejechać przez miasto
Odpowiedzcinek_gość
15.03.2013, 20:40
do Robert_gosc
Wkoncu ktos to zauwazyl brawo za spoztrzegawczosc, staje za tymi argumentami za Toba a myslisz czy kts w UM SP ktos sie tym przejmie mysle ze nawet Pan Bury To o...je
Odpowiedzdofivb_gość
17.03.2013, 10:32
Najpierw ścieżki,
potem fotoradary.
Odpowiedzszymi_gość
17.03.2013, 12:50
a wie ktos gdzie teraz Cyrk stawaja ?!
Odpowiedzgość_gość
17.03.2013, 16:48
DO ~ FaratEr_gość
Widać, że nigdy nie jechałeś "ścieżką rowerową" na Armii Krajowej. Dosłownie co kawałek znajduje się tam jakiś wyjazd, a co za tym idzie piękne wysokie, wystające krawężniki, większość chodników w naszym mieście ma niższe "zjazdy" chociażby ze względu na wózki dziecięce itp. Niestety jadąc wyżej wspomnianą ścieżką narażasz się na koszty związane z naprawą czy też wymianą felg w rowerze, nie mówiąc już o ludziach, którzy czekają na autobus na tej ścieżce ;o porażka
OdpowiedzWilk_gość
17.03.2013, 18:54
Ścieżki...
Niech mi te osoby, które mówią o "istniejących" ścieżkach na Sucho, je pokażą. Bo ja ich NIE WIDZĘ. Nie ma innej opcji by dojechać na SM, niż po ul. Ta ścieżka na AK, to kpina. Bez oznaczeń, łażą po nie ludzie, ciągłe wjazdy, ciągle trzeba schodzić. A zresztą... Dalej jedzie się jagielońską, a tam już wgl nie ma NIC!
OdpowiedzHH -hamburczyk_gość
17.08.2013, 15:57
jazda w nocy
Poznalem tczewskie sciezki bedac na urlopie:)))))))) : Pozyczylem rower od bratanicy chcac jechac na Chopina:))) wyobrazcie sobie ludzie od stoczni do CHOPINA prowadzilem rower obawiajac sie o moje zycie nie mowiac o wyzwiskach jakie lecialy w moim kierunku-jadac chodnikiem , od k rwy po ch uja. pytam sie tczewiakow za co zostalem wyzywany.nie bardzo rozumiem.:( ?
Odpowiedz