Miejski przewoźnik - spółka Przewozy Autobusowe "Gryf" - zwrócił się do miasta z prośbą o zwiększenie dotacji na prowadzenie usług komunikacyjnych. Warunkiem może być funkcjonowanie komunikacji. Mowa o ok. 1,6 mln zł. W ratuszu odbyło się już pilne spotkanie w tej sprawie.
Rekordowa inflacja i ceny paliw to problem, który spędza sen z oczu nie tylko przeciętnemu Kowalskiemu, ale i samorządom.
- Parę dni temu przewoźnik złożył formalnie wniosek o zwiększenie dotacji do komunikacji miejskiej, albo zamknięcie jej w ogóle (...) Komunikacja w Tczewie finansowana jest z dwóch źródeł. Po pierwsze ze sprzedaży biletów i to jest coś co wpływa bezpośrednio do przewoźnika, a po drugie z dotacji, która wpływa do przewoźnika ze strony miasta. Przetarg, który był dotyczył właśnie tej części drugiej, czyli ile miasto musi dołożyć do komunikacji miejskiej. W międzyczasie zdarzyły się dwie rzeczy: pojawiła się galopująca inflacja, ceny paliwa poszły w górę, a po drugie pojawiły się bardzo duże oczekiwania płacowe ze strony kierowców - poinformował na antenie radia Tczew Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa.
W ratuszu odbyło się spotkanie władz miasta z radnymi, gdzie dyskutowano o tym, gdzie znaleźć brakujące środki. Część środków może pochodzić z przesunięć w budżecie, ale to zapewne nie wystarczy - dlatego urzędnicy przyznają, że możliwe są podwyżki. Temat jest dyskutowany z radnymi. Z podobnymi problemami borykają się też inne samorządy. Niedawno m. in. Łódź zdecydowała, że za oczekiwania płacowe kierowców zapłacą pasażerowie:
Dodajmy, że branża autobusowa boryka się z problemem braku kierowców - w całym kraju potrzeba ich aż 100 tysięcy.
Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie spółkę Przewozy Autobusowe "Gryf" - czekamy na odpowiedź. Więcej na ten temat w najbliższych dniach w naszym dziele Telewizja Internetowa.
Rekordowa inflacja i ceny paliw to problem, który spędza sen z oczu nie tylko przeciętnemu Kowalskiemu, ale i samorządom.
- Parę dni temu przewoźnik złożył formalnie wniosek o zwiększenie dotacji do komunikacji miejskiej, albo zamknięcie jej w ogóle (...) Komunikacja w Tczewie finansowana jest z dwóch źródeł. Po pierwsze ze sprzedaży biletów i to jest coś co wpływa bezpośrednio do przewoźnika, a po drugie z dotacji, która wpływa do przewoźnika ze strony miasta. Przetarg, który był dotyczył właśnie tej części drugiej, czyli ile miasto musi dołożyć do komunikacji miejskiej. W międzyczasie zdarzyły się dwie rzeczy: pojawiła się galopująca inflacja, ceny paliwa poszły w górę, a po drugie pojawiły się bardzo duże oczekiwania płacowe ze strony kierowców - poinformował na antenie radia Tczew Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa.
W ratuszu odbyło się spotkanie władz miasta z radnymi, gdzie dyskutowano o tym, gdzie znaleźć brakujące środki. Część środków może pochodzić z przesunięć w budżecie, ale to zapewne nie wystarczy - dlatego urzędnicy przyznają, że możliwe są podwyżki. Temat jest dyskutowany z radnymi. Z podobnymi problemami borykają się też inne samorządy. Niedawno m. in. Łódź zdecydowała, że za oczekiwania płacowe kierowców zapłacą pasażerowie:
- Rosnące koszty paliwa i prądu spowodowały, że w budżecie MPK w Łodzi już teraz brakuje 30 mln zł - informuje serwis miejski lodz.pl. Tymczasem pracownicy domagają się podwyżek. Zagrozili strajkiem, który był zaplanowany na poniedziałek 5 września. Aby spełnić ich oczekiwania, spółka potrzebuje kolejnych 20 mln zł rocznie. Zarząd postanowił sfinansować te wymagania podwyżkami cen biletów. Alternatywą było zlikwidowanie części kursów. Nowe ceny przejazdów będą obowiązywały od 1 października. - infomuje Noizz .
Dodajmy, że branża autobusowa boryka się z problemem braku kierowców - w całym kraju potrzeba ich aż 100 tysięcy.
Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie spółkę Przewozy Autobusowe "Gryf" - czekamy na odpowiedź. Więcej na ten temat w najbliższych dniach w naszym dziele Telewizja Internetowa.
Komentarze (56) dodaj komentarz
qq_gość
08.09.2022, 09:24
za te złomy... które pierdzą na pół miasta. ani grosza za ten syf.
OdpowiedzTak_gość
08.09.2022, 09:56
Jeszcze kasowali kursy, bo kierowców nie ma, bo pandemia, a teraz na inflację zwalają? Ceny paliwa są mocno zbliżone do tych sprzed przetargu, a cenę biletów całkiem nie dawno podniesiono. Jak zwykle Wałek, ale brodaty wie że to jego koniec to musi się nahapac ile wlezie
CytujShell_gość
08.09.2022, 13:34
Kto im każe na shellu tankować
CytujTedi _gość
08.09.2022, 14:54
To miasto
Przecież to miasto w przetargu precyzuje wiek autobusów
Cytujart_gość
09.09.2022, 08:28
Niech Gryf sam zacznie oszczędzać
Autobus ( nr boczny 7079 ) podróżuje dzisiaj ( piątek 9 września )z włączonym na maksymalne obroty ogrzewaniem i niech mi magicy z Gryfa nie wmawiają, że nie ma to wpływu na zużycie paliwa
CytujWald_gość
08.09.2022, 09:40
Mniej kursów
Popatrzcie ile razy autobusy jeżdżą puste. Myślę, że ograniczenie kursów i bardziej racjonalne ułożenie rozkładu jazdy pozwoli sporo zaoszczędzić
OdpowiedzSzogun2000_gość_gość
08.09.2022, 11:10
Tak
Tylko kto to ma zrobić tępe głowy nie mające pojęcia o niczym siedzące z ramienia zuk w budce gdzie wydają karty miejskie ??
CytujZatroskany mieszkaniec_gość
08.09.2022, 09:54
Ja podatnik
Pytanie kto podpisał umowę która zezwala na takie praktyki? Umowa powinna być tak skonstruowana, że zleceniobiorca w przypadku zerwania ww. umowy płaci taka karę, że miasto spokojnie za tą kwotę wynajęła by inną firmę. Wg. mojej opinii jest to niegospodarność i sprawą powinna zająć się prokuratura. Teksty typu "jak nie dopłacimy to firma schodzi z trasy" są nie do przyjęcia.
OdpowiedzPOBŁOCKI NIE KOMBINUJ_gość
08.09.2022, 10:16
miasto stać na własną komunikacje
Trzeba utworzyć miejski zakład komunikacji. Weź się do roboty.
Cytujqq_gość
08.09.2022, 14:44
@ szogun O ile sie nie mylę to naczelnik właśnie rozpieprzył zkm który był na terenie obecnego briko
Cytujdd_gość
08.09.2022, 15:53
a pamiętacie Meteora?
można było filmiki z palącym się autobusem na fejsie Urbana oglądać więc nie narzekajcie na Gryfa
CytujKierowca_gość
08.09.2022, 10:00
Płaca kierowcy a odpowiedzialność?
Ja jako kierowca autobusu otrzymuję w Berlinie 3600 euro miesięcznie brutto i mieszkam nadal w Tczewie. Praca bardzo odpowiedzialna i wymagająca. Kierowca w Polsce otrzymuje ochłapy. Ceny mandatów w Polsce wyższe jak w Niemczech. Ceny w sklepach podobne. Ktoś w tej Polsce nie potrafi liczyć!
Odpowiedzwojt_gość
08.09.2022, 10:35
Bzdury piszesz
1. Mieszkasz w Tczewie a pracujesz w Berlinie. A śpisz gdzie, w autobusie ? 2. Praca odpowiedzialna za ludzi - ok, ale bez przesady niewiele wymaga. Żadnej szkoły nie potrzebowałeś :)
CytujKierowca_gość_gość
08.09.2022, 13:02
Komentarz dla "wojt"
W mojej firmie pracuje ponad 70 polaków mieszkających w Polsce. Co dwa miesiące biorę tydzień płatnego urlopu. Zakwaterowani jesteśmy w pensjonacie. Ty może nie masz żadnej szkoły i brakuje tobie wiedzy i wyobraźni. Polacy tu pracujący mają różne kwalifikacje. Często są to emerytowani byli policjanci, wojskowi, celnicy itd. Osoba pracująca tu jako kierowca autobusu musi posiadać odpowiednie uprawnienia oraz znać język niemiecki na poziomie B2. Nie jeden kierowca z polski ma nawet tytuł magistra. Natomiast emeryt były mundurowy w Polsce, to często czterdziestolatkowie.
CytujPedałujący w obcisłym _gość
08.09.2022, 10:00
Zlikwidować.
Tczew na rowery! Mamy dość ścieżek rowerowych. Precz z autobusami!
Odpowiedzqq_gość
08.09.2022, 14:46
precz z pedalarzami
CytujGrigori_gość
08.09.2022, 10:11
Jestem za ograniczeniem kursów na nie rentownych liniach a przeciw dopłatom.
Odpowiedzpasażer_gość
08.09.2022, 13:06
wszystkie kursy potrzebne
Bilety już tak drogie ,że wystarczą na zwiększenie dotacji w kryzysie drogiego paliwa. Np. jeden krotki przystanek (Jasińskiego- Armii krajowej ) to 3,20zł Po drugie wszystkie kursy w rozkładzie linii służą mieszkańcom brak jest linii DWORZEC -JEDNOŚCI Narodu -Żwirki - kociewska -Czyżykowo). Coraz więcej osób 70+ korzysta z przejazdów bezpłatnych tego władze nie biorą pod uwagę,że zmniejsza się wpływ do kasy za bilety. RADNI BEZRADNI (EMERYCI) nie analizują rzeczywistych kosztów bądz zabrania im takiej analizy włodarz.
Cytuj..._gość
08.09.2022, 17:32
...
... czteroosobowa rodzina, przejazd powyżej czterech przystanków cenowo wychodzi tak samo jak pojechanie taksówką...taxi door to door, wniosek nasuwa się sam...
Cytujpasażer_gość
08.09.2022, 10:46
dawniejszy ZKM
miasto zrobiło karygodny błąd likwidując ZKM . zawsze wszelkie usługi są zwiększonymi kosztami niż własna gospodarka . PROSZĘ zwrócić uwagę na gospodarkę komunikacyjną w Starogardzie GD. autobusy czyste z klimatyzacją wewnątrz oraz z automatami sprzedażowymi i kasownikami bilety tańsze niż w Tczewie. SAMORZĄD Starogardzki radzi sobie z problemem komunikacyjnym w własnym zarządzaniu. W TCZEWIE odkąd zlikwidowano ZKM występują rożne problemy tym bardziej umowy podpisywane są na kolanie i dotykają mieszkańców i dla nich serwowane są niedogodności w komunikacji( brak klimatyzacji , bilety na odległości w przystankach bardzo drogie). Firmy usługowe z którymi nikt nie chce współpracować (Meteor)świadczyli usługi na najgorszym poziomie jaki może być, ale to dla tego,że kwoty przetargowe były tak spłaszczone ,aby złomy tylko przemieszczały się w strefie wyznaczonej przez władze miasta . Dla osób korzystających z transportu miejskiego według myślenia włodarza miasta może być wszystko najgorsze i czy tak muszą korzystać.
Odpowiedza_gość_gość
08.09.2022, 11:28
Masz rację inni mogą nasz potrafi tylko obrażać Starogard a tak naprawdę tam jest lepiej pod każdym względem ale jak się nie umie rządzić to tylko krytykować pozostało .Ostatnio nawet dwa razy byliśmy w galerii w St.na jedzeniu jest Pizza Hat, KFC Wok .jedzenie na wagę i Kebsy ludzi siedzi pełno ceny przystępne a u nas w galerii zjesz coś ? parodia żeby obok dworca nie można było czegoś zjeść czekając na pociąg .Dziwne że w innych miastach Kościerzyna ,Starogard gd ,Malbork itp. można coś zrobić i ludzie z tego korzystają u nas nic się nie opłaca .W sobotę byłem w mieście porażka pusto miejsc do wynajęcia więcej niż czynnych sklepów a to co jest to sam badziew z czym do ludzi.
CytujHe_gość_gość
08.09.2022, 14:29
...
Chętnie poznam nazwisko tego debila co likwidował ZKM. Zna ktoś tę osobistość?
Cytujstarogardzkie koty_gość
08.09.2022, 21:42
reklamuje wioche starogard co za wstyd
@pasazer, a ty znowu z ta wiocha starogard, po prostu wypad z ta wiocha starogard, Tczewianie nie sa zainteresowani zap***zialym starogardem az wstyd przyznas sie do tej wiochy Ps ta wiocha nie zasluzyla aby pisac z duzej litery !
Cytujwyjace starogardzkie koty_gość
09.09.2022, 00:36
za reklame placi sie,
@pasazer, jestes rowno zakrecony wchodzisz na tczewski portal i promujesz swoja wies Starogard i to nie pierwszy raz, no coz to jest typowa starogardzka patologia, poza tym za reklame placi sie i przypomne tobie, ze nieprawnie reklamujesz, bo ja nie wyobrazam sobie abym wchodzil na starogardzki portal i promowal Tczew, bo to jest chore (nawet nie wiem, czy macie portal na tej wiosce) poza tym zawsze porownuje sie miasto do duzo wiekszych miast a ty wyskakujesz z wiocha Starogard, no coz kompleksy masz a propo Tczewianie i tak porownuja sie do duzych miasta !
CytujSzogun2000_gość
08.09.2022, 11:07
Hehe
Stałe zagrywki firmy robili tak wszędzie gdzie jeździli strasząc że zwiną interes i nie będą jeździć pomimo tego że ceny paliwa nie wyglądały tak jak teraz niech zatrudnią firmę która będzie faktycznie kontrolowała bilety a nie skakała po autobusach poza godzinami szczytu to i kasa z biletów będzie dużo większą a jak nie mają ochoty jeździć to wypad z tego miasta
OdpowiedzMati_gość
08.09.2022, 11:19
Chcemy powrotu Meteor-a !!!
Odpowiedzwesoło_gość_gość
09.09.2022, 07:40
veoli:)
CytujMarcin_gość
08.09.2022, 11:19
Złomy często codziennie opóźnione po kilkanaście minut,bez klimatyzacji i oni jeszcze więcej kasy wołają.
Odpowiedz_gość
08.09.2022, 12:23
te autobusy to klasyczny złom
Chcą kasy? OK , ale podnieście standardy. Ludzie do pracy jeżdżą niczym kartofle na bazar. (przykład dojazd do Flex) Autobusy są stare, brudne i zapchane pod korek.
OdpowiedzA_gość
08.09.2022, 12:48
Ah
Przestań się ekstcytowac ta galeria w Sarogardzie bo to nie jest śmieszne tylko żałosne i świadczy o twoich wąskich horyzontach myślowych. Kiedyś nie było galerii i ludzie też żyli.
Odpowiedza_gość
08.09.2022, 13:26
Jesteś tak tępy że nawet nie umiesz czytać ze zrozumieniem nie chodzi mi o galerię bo mam to w d....pokazuję przykład że nasz tylko potrafi krytykować innych i nic nie robi bo to miasto to bieda z nędzą piszę o tym że inni coś robią na przykładzie komunikacji ,rynku galerii ale taki beton tego nie rozumie i pisze że się podniecam .Przez takich właśnie wygrywają wybory bo to nie kuma o co chodzi .
Cytujpatologia starogardzka_gość
08.09.2022, 21:47
@a, co wy robicie w Tczewie wyjace starogardzkie koty, wypad do swojej starogardzkiej kociarni, my was nie chcemy w Tczewie ! jasno wyrazilem sie !!!!!!!!
Cytujwow_gość_gość
08.09.2022, 21:51
wstyd jezdzic do starogardzkiej wioski
dla uswiadomnienia, galerie nie sa atutem miasta
CytujAnna_gość
08.09.2022, 14:23
"Trzeba utworzyć miejski zakład komunikacji. Weź się do roboty."
OdpowiedzI co wtedy paliwo będzie tańsze? Czy kierowcom się zapłaci mniej?
Tedi _gość
08.09.2022, 15:04
Samorządy
Samorządy mogą korzystać z dotacji europejskiej, firmy prywatne nie
Cytuj.._gość
08.09.2022, 17:35
..
...wtedy będzie całkowity wgląd w każdą śrubkę i łatwo zweryfikować co nie tak funkcjonuje, gdzie jest problem, a teraz prywaciarz co pół roku będzie szantażował, że jak nie dostanie kasy to kończy karierę w danym mieście...
CytujA gosc_gość
08.09.2022, 14:35
D
"Jesteś tak tepy" To co Ty tutaj jeszcze w tym mieście robisz? Jak się nie podoba to zmień miejsce zamieszkania. Będzie fajnie jak stąd się wyprowadzisz.
Odpowiedzqq_gość
08.09.2022, 15:42
a co mnie Łódź obchodzi....naczelnik niech ogarnie swoje podwórko...albo niech z garażu wyciągnie i da każdemu mevo na dojazdy do dworca...
Odpowiedzczytacz CV_gość
08.09.2022, 15:45
Zapytaj Pobłockiego to poznasz
"Chętnie poznam nazwisko tego debila co likwidował ZKM. Zna ktoś tę osobistość?"
OdpowiedzAlex_gość_gość_gość
08.09.2022, 16:38
patologia
Masa cwaniaczków jeździ bez biletów, a na piwo mają. Rano z Wyszyńskiego dwóch typków 17 o 6. 47
Odpowiedzthd_gość
08.09.2022, 18:21
"Chętnie poznam nazwisko tego debila co likwidował ZKM. Zna ktoś tę osobistość?"
OdpowiedzOstatnim Prezesem ZKM był niejaki Rumcajs. Ta firma pod rządami tego specjalisty szorowała po dnie. W latach 90 tych, gdy w większości miast jeździły już niskopodłogowe Jelcze M121, Neoplany i Many, ZKM miał jeden autobus niskopodłogowy Volvo. Każdy zakup 2-3 przestarzałych wysokopodłogowych Jelczy 120m skutkował podwyżką cen biletów. Nie zmienia to faktu że prywatyzacja i likwidacja to koszmarny błąd. Po wejściu do UE miejskie spółki robią już drugą wymianę autobusów ze środków unijnych. W Tczewie nie kupiono ani jednego autobusu, kolejne przetargi na usługi km to kolejne zużyte autobusy z innych miast.
gość _gość
08.09.2022, 18:28
to sprzedał zkm w tczew Mirosław Pobłocki
OdpowiedzRafał _gość
08.09.2022, 19:05
Ty kretynie paliwo było po 5,20 a 8 tera
"Jeszcze kasowali kursy, bo kierowców nie ma, bo pandemia, a teraz na inflację zwalają? Ceny paliwa są mocno zbliżone do tych sprzed przetargu, a cenę biletów całkiem nie dawno podniesiono. Jak zwykle Wałek, ale brodaty wie że to jego koniec to musi się nahapac ile wlezie"
Odpowiedzwyjace starogardzkie koty _gość
08.09.2022, 21:55
koty starogardzie nie dorastaja do piet Tczewianom, poza tym wypad zapchlone kocury !
OdpowiedzMOPS, 500+ _gość
08.09.2022, 22:00
to wizytowka Starogardu
Tczew ma zaklady pracy a Starogard patologie z 45 tysiecy mieszkancow
Odpowiedzx_gość
08.09.2022, 22:49
ZK
ZK w STAROGARDZIE GD TO TEŻ ZAKŁAD PRACY DLA SŁUŻB WIĘZIENNYCH I PRZESTĘPCÓW , takiego pracodawcy w TCZEWIE BRAK .
Cytujxx_gość_gość
08.09.2022, 22:36
my tczewiacy
"@a, co wy robicie w Tczewie wyjace starogardzkie koty, wypad do swojej starogardzkiej kociarni, my was nie chcemy w Tczewie ! jasno wyrazilem sie !!!!!!!!"
OdpowiedzWYPAD TO MOŻE ZROBICIE WY ZBIERANINA prymitywów z pod strzechy . Odzywa się jakiś baran do prawdziwych tczewiaków z dziada pradziada. Co do STAROGARDU GD ZAWSZE BYŁ POD WZGLĘDEM GOSPODARCZYM I PRZEMYSŁOWYM ponad gospodarką tczewską. O CZYM TY NIE WIESZ BARANIE.
sljedziki bialo-ruskie_gość
08.09.2022, 23:23
sljedziku psujesz sie od glowy
prawdziwy Tczewiacy zdazyli wyjechac do Niemiec, wiec jaki z ciebie z dziada na pradziada Tczewiak, ty jestes pokoleniowcem sljedzika bialo-ruskiego, ktorzy po IIWS podszywali sie za Polakow i wysylali do obozow pracy na Sybir niewinnych Polakow aby zajac ich majatki !
CytujPASAŻER _gość
08.09.2022, 22:45
.....................
"@pasazer, a ty znowu z ta wiocha starogard, po prostu wypad z ta wiocha starogard, Tczewianie nie sa zainteresowani zap***zialym starogardem az wstyd przyznas sie do tej wiochy Ps ta wiocha nie zasluzyla aby pisac z duzej litery !"
OdpowiedzStarogard GD MIASTO CZYSTE ROZWIJAJĄCE SIĘ GOSPODARCZO, ZAKŁAD KARNY ,KTÓRY PRZECHOWUJE WYROKAMI PATOLI z Tczewa.
nigdy wiocha starogard nie_gość
08.09.2022, 23:30
bedzie nalezala do metropolii gdanskiej
Starogard to zap***la wiocha, Tczewianie tam nie jezdza, tylko starogardzie koty, ktore przeprowadzili sie do metropolii gdanskiej z miastem Tczew
Cytujzebranina sljedzikow_gość
08.09.2022, 23:52
w Starogardzie po IIWS
wiocha przechowuje sljedziki bialo-ruskie az roi sie od nich w Starogardzie po IIWS, takze nie na daremno nazywali Niemcy na mieszkancow Starogardu wyjace koty po pijaku
CytujKierowca_gość_gość
09.09.2022, 08:24
"Jeszcze kasowali kursy, bo kierowców nie ma, bo pandemia, a teraz na inflację zwalają? Ceny paliwa są mocno zbliżone do tych sprzed przetargu, a cenę biletów całkiem nie dawno podniesiono. Jak zwykle Wałek, ale brodaty wie że to jego koniec to musi się nahapac ile wlezie"
Odpowiedzprzestań się błaźnić w internecie pajacu. Gryf zaczął jeździć w Tczewie w 2019, wtedy paliwo kosztowało troszke ponad 4 zł. Na dzień dzisiejszy jest to 7.60. Zbliżona cena? Mówisz, że brodaty musi się nachapać a ja widzę odwrotną sytuację, musi wydać kasę żeby dalej twoje śmierdzące dupsko wozić. Ostatnia podwyżka cen biletów miała miejsce 01.01.2021 więc nie p*** dzbanie, że była nie dawno. Ok, zgodze się z tobą że Gryf trochę cwaniakuje i stawia ultimatum, ale my jako kierowcy też chcemy za przepracowany czas zarobić godnie. Uwierz na dzień dzisiejszy na kasie w biedronce zarobisz tyle co prowadząc autobus. Tylko że taki kasjer w biedronce nie musi wywalić kilku tysięcy na prawo jazdy, nie odpowiada za ludzi. Od razu uprzedzę atak typu "jak się nie podoba to zmień pracę". Jak się wszyscy zwolnimy to kto wam dupe do pracy czy na zakupy zawiezie?
Kierowca_gość
09.09.2022, 08:26
"Kto im każe na shellu tankować"
OdpowiedzBo w każdym innym miejscu jest o połowę taniej nie?
Kierowca_gość
09.09.2022, 08:31
"Chętnie poznam nazwisko tego debila co likwidował ZKM. Zna ktoś tę osobistość?"
OdpowiedzMirosław Pobłocki
zaparty byk_gość
09.09.2022, 11:04
oooo... powiało grozą
jak ktoś coś likwiduje to nie po to żeby znowu miało powstać
CytujGość _gość
09.09.2022, 11:48
Opinia
Przydałaby się podwyżka kierowcom to bloby więcej chętnych do pracy
Odpowiedz