Zakończył się strajk ostrzegawczy na kolei

W Tczewie stał m. in. pociąg do Krakowa (fot. tcz.pl)
Zakończył się strajk ostrzegawczy na kolei
Dzisiaj (25.01) odbył się strajk ostrzegawczy na kolei. Pomiędzy godziną 7.00 a 9.00 nie kursowały pociągi należące do grupy PKP. W Tczewie obyło się bez większych utrudnień.

Na stacji w Tczewie na czas strajku zatrzymały się m. in. pociągi do Krakowa i Berlina. Reszta stała na stacjach w Malborku, czy Gdańsku. Zapowiadano, że m. in. pociąg z Olsztyna przyjedzie do Tczewa z 80-minutowym opóźnieniem. W akcji strajkowej nie uczestniczyły Przewozy Regionalne i SKM. W Tczewie przez megafony przepraszano za utrudnienia wywołane z powodu strajku - zaś w dworcowym barze, pasażerowie, którzy utknęli na stacji w Tczewie mogli wypić na koszt PKP ciepłą herbatę. Z tej możliwości skorzystały trzy osoby. Na dworcu było mniej ludzi niż zazwyczaj o tej porze - najwyraźniej część skorzystała z alternatywnych sposobów komunikacji.

W całym kraju na stacjach zatrzymało się około 400 pociągów - składy dalekobieżne mają kilkudziesięciominutowe opóźnienia.

Przedmiotem sporu pomiędzy związkowcami a ich pracodawcami są ulgi przejazdowe. W ub. roku grupy PKP poinformowały, że szukając oszczędności, przestaną wykupywać prawo do zniżek dla swoich emerytowanych pracowników. Jeśli emeryt chciałby nadal korzystać z ulg, musiałby sam wykupić zniżkę. Związkowcy opowiedzieli się za strajkiem w referendum i żądają zmian zasad przyznawania ulg lub podwyżki, która miałaby zrekompensować istniejący stan rzeczy. Cały czas trwają mediacje w tej sprawie.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (28)
dodaj komentarz

  • -6

    kajot551_gość

    25.01.2013, 10:38

    strajk

    KLAMSTWA I OBLUDA ZARZADU KOLEI i NOWAKA ICH AROGANCJA I PROWOKACJE jak w PRL-u /jak NASZ cenzor/ PRZYJDZIE CZAS A POGONIMY JAK W 89roku.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +7

    sds_gość

    25.01.2013, 11:05

    związkowa hołota !

    Związkowa hołota paralizuje pracę kolei... Bo emeryci muszą za darmo w pierwszej klasie jeździć . Komuna sie skończyła panie miętek ! A Pana kolega znowu sie nawali i odleje na peronie Warszawa centralna ? związkowa hołota !

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx3 
    -4

    ._gość

    25.01.2013, 11:05

    TY ZNOWU SIĘ PIOŁUNU

    nażarłeś chłopie ,zmień zioło be te tobie szkodzi

    Cytuj
    IP: 95.41.xx3.xx0 
  • +13

    _gość

    25.01.2013, 10:41

    Zwolnić dziadów i niech jeżdzi inny przewożnik z zagranicy jak te łachy nie potrafią wykonać dobrze swojej usługi .Komuna się skończyła i czasy że wszystko wszystkim się należy .Pan przewodniczący ze swoją pensją(ponad 20 tyś ) ma wszystko i wszystkich w dupie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • -14

    moloko_gość

    25.01.2013, 10:53

    Kolej

    No właśnie "Komuna się skończyła" SZKODA!!!

    Cytuj
    IP: 83.25.xx1.xx0 
  • +8

    Rogi

    25.01.2013, 11:08

    Jak Nowaka nie lubię to jestem w tym momencie za nim. Strajkowi terroryści za dużo sobie pozwalają.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +17

    Student_gość

    25.01.2013, 12:02

    Zapraszam kolejarzy do w prywatnych firm, gdzie liczy się zysk i walczy się o klientów. Gdzie nie ma ulg dla rodzin pracowników i innych przywilejów. Tam nie będzie strajkowania i postojów, które kosztują Państwo mnóstwo pieniędzy. Jeszcze trochę. Wszystko będzie prywatne i wtedy dopiero kolejarze poczują, co to znaczy wolny rynek. To samo ZUS. Składka na pracownika w tym roku przekroczyła magiczną barierę i wynosi od stycznia 1026zł. Dlaczego nie ma miejsc pracy na umowę o pracę? Bo drobni i średni pracodawcy nie mają pieniędzy, żeby zapłacić Zusowi i jeszcze opłacić pracownika. A ZUS buduje nowe siedziby i wysyła swoich urzędników na narty. Za 30 lat ten cały ZUS się zawali i to co ja wypracuję, to wszystko przepadnie jak w kosmicznej czarnej dziurze. Kolejna sytuacja z premiami w Sejmie. Czasy kryzysu, wszystko obcinają, podatki zwiększają, a oni sobie pieniądze za dobre sprawowanie rozdają. Polityczny strzał w kolano. W takiej np. Japonii to nie do pomyślenia. Jam tam coś w firmie się psuje, to pierwsi prezesi sobie pensje zmniejszają o połowę. Jak mają sprzątać po katastrofie w Fukushimie to emerytowani inżynierowie się na ochotnika zgłaszają, bo im dużo życia już nie zostało. A u nas? Każdy chcę ile się da dla siebie, a o resztę się nie martwi. Niestety, czasy komunizmu zrobiły swoje.

    Odpowiedz
    IP: 83.4.xx1.xx0 
  • +3

    XCerber_gość

    25.01.2013, 12:30

    pracownicy elektrowni maja tanszy prad, gazwonicy tanszy gaz i to jest dobrze tak? i tu nie chodzi o znizke 99% dla emerytow tylko dla pracownikow, a 80% dla rodzin pracownikow i dla emerytowanych kolejarzy. co do wypowiedzi o zwolenieniu dziadkow... to wtedy nie bedzie mial kto prowadzic tych pociagow....

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx5.xx7 
  • +6

    _gość

    25.01.2013, 16:25

    I masz rację taki kolejowy czy z gazowni niech ma ale nie jego cała rodzina. a kto potem ma te koszty ponosić cała reszta.... To jka będa chcieli ukrucić np w wodociągach albo w elektrowni to nie będzie prądu albo wody....w ramach strajku...

    Cytuj
    IP: 46.204.xx1.xx6 
  • -1

    _gość

    25.01.2013, 12:47

    ty se goń sie sam nie mam czasu was gonić ani w ogóle sie gonić

    Odpowiedz
    IP: 80.203.xx6.xx0 
  • -7

    _gość

    25.01.2013, 12:56

    szkoda , że...

    nie robicie takiego lamentu jak homosi organizują marsze , które im demokracja gwarantuje....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • -3

    Tronk

    25.01.2013, 14:42

    jestem za, a nawet przeciw

    Kolejarze mają prawo do protestów-gwarantuje im to Konstytucja. Rozumiem zdenerwowanie ludzi , którzy musieli czekać na pociągi, ale każdy walczyłby o swoje interesy. Nie bądźmy dwulicowi.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    ..._gość

    25.01.2013, 16:27

    Przyzwyczaili się że sie wszystko należy a może reszta polaków też by tak chciała to co cały naród ma strajkować?

    Odpowiedz
    IP: 46.204.xx1.xx6 
  • +4

    Kulawy_gość

    25.01.2013, 17:57

    Narodowa ślepota

    Przecież obecny Rząd III RP już II kadencję strajkuje. Tego nie zobaczycie w TV nawet w 3 D nawet nie wiecie ile biorą nagród i odpraw ale zżera zawiść że kolejarz ma kilka przejzadów gratis. Polaków nie pokona się w boju dlatego trzeba skłocić to zrozumieli zaborcy a ich następcy wykonają.

    Cytuj
    IP: 46.134.xx3.xx9 

    kadarek_gość

    25.01.2013, 18:11

    TAK

    A dlaczego by nie!?

    Cytuj
    IP: 83.25.xx1.xx0 
  • +2

    Hegemon_gość

    25.01.2013, 19:24

    Kolejarze - cholerne wypierdki komunizmu!

    W Polsce jest pomieszanie socjalizmu (czyli państwo ci zabierze) i kapitalizmu (a potem rób co chcesz). To co państwo zabiera uczciwie pracującym , daje potem tej czerwonej, bezproduktywnej i aroganckiej chołocie, czyli: kolejarzom, urzędasom, nauczycielom i całym szeregu innych pasożytów.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • -2

    wioslarz25

    27.01.2013, 17:06

    hehee zabawny nic nie wiedzący

    Czyli tym którzy potrafią się zebrać i wspólnie domagać lepszego bytu. Siedzieć i narzekać w sieci i między kolegami : PROSTE Zebrać innych i również walczyć w swojej sprawie : TRUDNE Więc opcję którą wybierasz nie trudno zgadnąć.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    pasazerka_gość

    25.01.2013, 19:31

    strajk dla podroznych

    Ten straj to odczuli ci co codziennie tym transportem przemieszczaja sie do pracy.NOWAK i reszta dziadostwa na stanowiskach kolejarzy ma to gdzies ,taka forma protestu to uderza jak zawsze w klienta PKP. Organizatorzy strajku powinni spowodowac inna forme protestu skuteczna dla tej trzody na gorze.

    Odpowiedz
    IP: 93.31.xx3.xx1 
  • -7

    _gość

    25.01.2013, 22:01

    moja mama pracuje na kolei i też nie podoba się zabranie zniżek... co w tym takiego ze rodziny miały - 80% na pociągi? i tak co roku się płaciło za te legitymacje... najlepiej przyjść i zabrac wszystko razem z 1/2 wypłaty. to co sie dzieje powoli na kolei jest nie do zniesienia... Jeden pisze "Przyzwyczaili się ze się wszystko należy" , a może tak odebrac pieniądze pijakom z gromada dzieci?! Im to się dopiero należy... Nie pracują a dostają od państwa wszystko począwszy od co miesięcznych pieniądzach , zahaczając po drodze o pomoc żywieniową z MOPS i co półroczne stypendia dla dla dzieci na potrzebne rzeczy i kończąc na mieszkaniu. A pretensje do kolejarzy , że mają zniżki -80% dla rodzin , zapieprzając 12 godzin dziennie (dzien, noc, jeden dzien wolny i tak w kółko) i zarabiając ledwo 1800zł miesiecznie , gdzie po opłatach ledwo starczy na życie... i jeszcze Samotnej matce alimenty odebrać bo przekroczyło 100zł... Nasz kraj jest strasznie nie sprawiedliwy...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1 
  • +8

    a to zlego_gość

    26.01.2013, 10:55

    że za wożenie tyłków całej rodziny płacimy my - użytkownicy pkp, którzy niestety nie mają nikogo w pkp :) jak już ktoś wcześniej pisał - rodziny pracujących w elektrowni mają miec -80% za prąd? etc, glupota totalna, każdy powinien być równy!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx1 

    _gość

    08.07.2013, 18:04

    Nie Przesadzaj kolejarze mają o wiele więcej wypłaty niż 1800 zł i jestem za tym żeby wzięła pkp prywatna spółka ja pracuje też w prywatnym zakładzie i też mi się nic nie należy dopiero by zobaczyli jak się pracuje dbali by o pasażerów

    Cytuj
    IP: 109.197.xx0.xx7 
  • hokkon - viking_gość

    25.01.2013, 22:42

    strajk

    strajk to powinien w byc przynajmniej 3 razy w roku w kazdej branzy , i niewiem czy by to pomogło. Co to za zwiazki zawodowe. Jakie maja wplywy ze skladek ? co moga dodatkowo zaoferowac ? bardzo skromnie to wyglonda. najwazniejae moim zdaniem jest wywalczenie stawek godzinowych odpowiednich dla kazdej branży. a nie jakies najnisze , średnie krajowe ,kto to wogole wymyslił ? i nikomu zadne znizki by nie byly potrzebne

    Odpowiedz
    IP: 80.202.xx0.xx0 
  • +3

    Hegemon_gość

    25.01.2013, 23:26

    do gościa - kolejarze to pasożyci i już!

    Kolej jest opłacana z budżetu państwa (czyli z podatków). Kolejarze i ich rodziny żyją jeszcze w peerelu - mają mieć, bo im się należy i już! Nie podoba się? Szukać innej - uczciwej roboty! TYLKO państwowe przedsiębiorstwa mają tak rozbudowane związki zawodowe! Z prywatnych firm, jedynie te naprawdę duże posiadają jakieś związki, ale bez takich odpałów, jak te budżetowe. Co do pijaków, MOPSów i innych dotacji na inne bzdury: wystarczy, że państwo przestanie zabierać i przestanie dopłacać, a uwierz mi - zrobi się pięknie.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • Hitm3n

    26.01.2013, 11:51

    Uczciwej roboty? Bez jaj... Stuknij się w tą swoją łepetynę. Jak sam takiej nie masz, to nie osądzaj innych, bo się i paragraf znajdzie na to. Chyba nie wiesz, jakie są związki zawodowe w tzw. prywatnych firmach... Masz o tym znikome pojęcie. Primo jednak to to, że w prywatnych dają ludziom trochę zarobić, a w państwowych to się można lewą nogą przeżegnać, jeśli się nie jest na stołku.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    _gość

    26.01.2013, 09:32

    ZORGANIZUJMY WLASNY STRAJK! W poniedzialek wszyscy jedziemy bez biletu! Niech mi tez przyznaja jakas 80% znizke - w kocu dojezdzam do Gdanska od 6 lat dzien w dzien!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx9 
  • +1

    Hitm3n

    26.01.2013, 11:46

    Bzdury...

    Jak to TV potrafi ludziom w głowach nachrzanić. Nasłuchaliście się od Nowaka, że to z komuny (PRL) się wywodzą zniżki, a pojęcia o historii nie macie. Składa się tak, że te zniżki zostały w latach 20-30 nadane przez Piłsudskiego, a nie żadnego Gierka czy innego Bieruta. Poza tym, struktura zniżek jest nieco inna, niż się wszystkim wydaje i primo - nie każdy z nich korzysta, bo nie wykupują (tak, muszą te ulgi wykupić dla rodzin! Legitymacja jest odpłatna), bo i nie korzystają za często. Secundo, prawo do zniżki dla "członka rodziny" wygląda tak, że: dziecko ma do ukończenia 26 roku życia (o ile się uczy), a małżonek musi mieć to prawo wykupione właśnie poprzez legitymację. Kasa i tak płynie, a gadanie Tuska, że to na oszczędzanie, że to na inwestycje, to czcza gadanina, jak zwykle zresztą. Niech lepiej cofnie pani Kopacz i reszcie bęcwałów z prezydium te premie, na które rzekomo zasłużyli, niech najpierw u siebie szuka oszczędności, a nie ludziom odbierać prawa nabyte. Czemu w takim razie nie wezmą się np. za PKS, które w części są jeszcze państwowe? Czemu nie wezmą się za coś, co faktycznie przyniesie jakąś korzyść nie dla nich, a dla Państwa? Inna sprawa, że u nas w kraju i tak nie ma nikogo porządnego do rządzenia...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +3

    /_gość

    26.01.2013, 18:06

    /

    Ile kosztuje taka legitymacja? Znam całe rodziny kolejarskie, które zwiedziły Europę za darmo, i zawsze się tym przywilejem chwaliły. Bo płaciliśmy my.

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx8.xx0 
  • owca z rodziny_gość

    27.01.2013, 12:53

    Przebudzonym strajkiem

    Masz rację i jeszcze dodaj rodziny Prezesów Zarządów , Rad Nadzorczych rozdzielonych na czynniki pierwsze dawnej PKP. Ich pensje , premie, nagrody, odprawy trzeba wypracować. Dotacje z UE dla kolejnictwa poszły na superautostrady i fotoradary.

    Cytuj
    IP: 46.134.xx7.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.