Portal transport-publiczny.pl, prowadzony przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR, bardzo dobrze ocenił współpracę pomiędzy pociągami i autobusami w zakresie synchronizacji rozkładów jazdy w Tczewie. Miejską komórkę opracowującą rozkłady, pochwalono za każdorazową korektę rozkładów autobusów, w wypadku zmian dotyczących pociągów.
Portal od jakiegoś czasu publikuje cykl artykułów, w których pokazuje pozytywne przykłady „integracji rozkładowej” pomiędzy pociągami i autobusami. Redaktorzy podkreślają, że często nie brakuje w naszym kraju absurdów - wskazując np. urzędników z Małopolski, którzy zwracali uwagę, iż… nie istnieją konkretne zapisy ustawowe narzucające obowiązek integrowania rozkładów! Portal dodaje jednak, że pozytywnych przypadków współpracy rozkładowej też nie brakuje - wskazując nasze miasto. Na łamach portalu czytamy:
Takim przypadkiem jest np. współpraca pomorskiego oddziału Przewozów Regionalnych z innymi operatorami, jak również organizatorami transportu zbiorowego.
- Oddział Pomorski Przewozów Regionalnych jest zainteresowany synchronizacją rozkładów jazdy. Przed każdą zmianą rozkładu zarządzoną przez PKP PLK, szczegółową informację wraz z załączonymi liniowymi rozkładami pociągów regionalnych, przekazujemy do wielu organizatorów przewozów na terenie woj. pomorskiego, a także do niektórych przewoźników drogowych wykonujących przewozy komplementarne w stosunku do transportu kolejowego. Bardzo dobra i systematyczna jest współpraca z Miejskim Zarządem Dróg w Tczewie, który każdorazowo synchronizuje rozkłady komunikacji miejskiej z rozkładami pociągów - mówi Benedykt Plotta z pomorskiego oddziału PR.
Nowoczesny węzeł przesiadkowy
Plotta zauważa, że „z wielu względów” nie może być jednak mowy o wzajemnym oczekiwaniu pociągów i autobusów na opóźnione kursy.
Zauważyć należy, że „współpraca” pomiędzy pociągami i autobusami w Tczewie nie ogranicza się tylko do synchronizowania rozkładów. W ostatnich latach kompleksowo przebudowano nie tylko stację kolejową w Tczewie, ale także sąsiadujący z nią dworzec autobusowy. Powstał dzięki temu węzeł zintegrowany z nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej: tuż po wyjściu z budynku dworca kolejowego, przed wejściem na dworzec autobusowy, umieszczone są tablice z rozkładami jazdy autobusów.
Zainteresowani całą publikację mogą znaleźć tutaj .
Portal od jakiegoś czasu publikuje cykl artykułów, w których pokazuje pozytywne przykłady „integracji rozkładowej” pomiędzy pociągami i autobusami. Redaktorzy podkreślają, że często nie brakuje w naszym kraju absurdów - wskazując np. urzędników z Małopolski, którzy zwracali uwagę, iż… nie istnieją konkretne zapisy ustawowe narzucające obowiązek integrowania rozkładów! Portal dodaje jednak, że pozytywnych przypadków współpracy rozkładowej też nie brakuje - wskazując nasze miasto. Na łamach portalu czytamy:
Takim przypadkiem jest np. współpraca pomorskiego oddziału Przewozów Regionalnych z innymi operatorami, jak również organizatorami transportu zbiorowego.
- Oddział Pomorski Przewozów Regionalnych jest zainteresowany synchronizacją rozkładów jazdy. Przed każdą zmianą rozkładu zarządzoną przez PKP PLK, szczegółową informację wraz z załączonymi liniowymi rozkładami pociągów regionalnych, przekazujemy do wielu organizatorów przewozów na terenie woj. pomorskiego, a także do niektórych przewoźników drogowych wykonujących przewozy komplementarne w stosunku do transportu kolejowego. Bardzo dobra i systematyczna jest współpraca z Miejskim Zarządem Dróg w Tczewie, który każdorazowo synchronizuje rozkłady komunikacji miejskiej z rozkładami pociągów - mówi Benedykt Plotta z pomorskiego oddziału PR.
Nowoczesny węzeł przesiadkowy
Plotta zauważa, że „z wielu względów” nie może być jednak mowy o wzajemnym oczekiwaniu pociągów i autobusów na opóźnione kursy.
Zauważyć należy, że „współpraca” pomiędzy pociągami i autobusami w Tczewie nie ogranicza się tylko do synchronizowania rozkładów. W ostatnich latach kompleksowo przebudowano nie tylko stację kolejową w Tczewie, ale także sąsiadujący z nią dworzec autobusowy. Powstał dzięki temu węzeł zintegrowany z nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej: tuż po wyjściu z budynku dworca kolejowego, przed wejściem na dworzec autobusowy, umieszczone są tablice z rozkładami jazdy autobusów.
Zainteresowani całą publikację mogą znaleźć tutaj .
Komentarze (10) dodaj komentarz
Kąśliwy Dżon
18.04.2014, 08:09
No tak co to za filozofia zsynchronizować
dziadowskie usługi obu przewoźników. Te 2 autobusy i pociagi na godzinę to byle gamoń by zsynchronizował no ale dział PR Patologii Regionalnej może otrąbić kolejny sukces jak idzie na ręke swoim tak znienawidzonym pasażerom.
Odpowiedzcris_gość
18.04.2014, 08:51
można by na wiele rzeczy narzekać w naszym mieście ale ta inwestycja była naprawdę przemyślana, pozdrawiam
Odpowiedz_gość
18.04.2014, 09:54
Portal transport-publiczny.pl, prowadzony przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wystawił te ocenę, a nie Przewozy Regionalne
Odpowiedz_gość
18.04.2014, 10:01
Zasłużenie, bo węzeł w Tczewie jest wzorcowy!
OdpowiedzFranek
18.04.2014, 15:15
Do bani ta synchronizacja
Tylko dlaczego z pociągu trzeba biegać na autobus żeby zdążyć?
Odpowiedz_gość
19.04.2014, 09:15
wszystko jest pięknie zsynchonizowane...jak wysiadasz z pociągu i na przystanku czekasz z 10-15 min na autobus.jak w szwajcarskim zegarkuy wszystko zsynchronizowane....
Cytujnojmi_gość
19.04.2014, 12:01
.
piękna ironia gościu :)
Cytuj_gość
18.04.2014, 21:20
Sam węzeł jest ok,ale komunikacja miejska fatalna .Latem chodzę pieszo na Suchostrzygi bo autobusy nie są dopasowane do pociągów.Częstotliwość kursowania na minimalnym poziomie.
Odpowiedzxxx_gość
18.04.2014, 22:18
Modelowa zmiana?
Modelowa zmiana? Fakt, połączenie pociągów z komunikacją miejską może chwalić tylko ten, kto stoi z boku. Bo przykładowo 5 minut na przesiadkę z pkp do autobusu to całe mnóstwo czasu, ale nikt nie patrzy na to, że trzeba się w ogóle wydostać z peronu za tłumem idących ludzi. A panowie kierowcy nie poczekają na biegnących z pociągu pasażerów... też mi połączenie.
Odpowiedzkx_gość
20.04.2014, 16:09
autobusy i synchronizacjqa
Często dojeżdżam z Tczewa w stronę Malborka i Gdańska. Niestety szczególnie w niedzielę nie wiem jak można mówić o synchronizacji. Przy wieczornych kursach na Czyżykowo już lepiej iść z buta przez bulwar albo centrum obok Retmana. Na przystanku regularnie kwitnę minimum pół godziny, jeśli chcę się tam dostać w godz. pomiędzy 19- a 20-tą. I drobna sprawa: Jak można w ogóle podnosić temat synchronizacji PKP i autobusów, skoro jakość Meteora jest fatalna. Autobusy nadają się na złom, a porównanie ceny do jakości transportu publicznego ma się nijak. Ceny są jak w Trójmieście, tylko że tam trasy są kilkanaście razy dłuższe, no i jakość. Autobusów z Tczewa nie można porównywać z trmawajami i autobusami z 3miasta.
Odpowiedz