Na spacer ze smyczą i... dowodem opłaty za psa?

Dzięki czipom łatwo ustalić właściciela, gdy pies trafi do schroniska (fot. tcz.pl)
Na spacer ze smyczą i... dowodem opłaty za psa?
Smycz, kaganiec i... dokumenty poświadczające uiszczanie opłaty za psa i kartę szczepień będą obowiązkowymi atrybutami każdego tczewianina, wybierającego się na spacer ze swoim czworonogiem? O ile o dwóch pierwszych już teraz musi pamiętać każdy właściciel psiaka, to o wprowadzenie obowiązku noszenia dokumentów postuluje miejska radna.

Skąd pojawił się pomysł na wprowadzenie zmian, które miałaby dotyczyć właścicieli czworonogów?

- Chodzi o to, żeby skuteczniej ściągać obowiązkowe opłaty za psa. Przecież te wpływy można przeznaczyć np. na pomoc dla schroniska dla bezdomnych zwierząt - tłumaczy Ewa Czochór (PO).

Radna podpowiada, że dobrym rozwiązaniem byłoby zobowiązanie strażników miejskich do dokładniejszego sprawdzania spacerowiczów z psami. Co mieliby sprawdzać mundurowi? Nie tylko czy pies prowadzony jest na smyczy, ma kaganiec i obrożę, ale też czy jego pan posiada dowód poświadczający regularne uiszczanie opłaty za psa i kartę szczepień. Najlepiej byłoby, gdyby właściciele nosili te dokumenty przy sobie.


- Docierają do mnie sygnały, że wielu posiadaczy psów nie tylko płaci za nie, ale i nie szczepi - dodaje radna.

Pomysł zastanawia miejskich urzędników. Już teraz, zgodnie z obowiązującym prawem miejscowym, wyprowadzając czworonoga musimy pamiętać o kagańcu, smyczy i obroży. Ich brak, a także nieposprzątanie po naszym pupilu, w wypadku, jeśli zostaniemy "przyłapani" przez strażników, skutkuje mandatem. Obecnie w Tczewie zaczipowanych jest już ponad 4 tysiące psów - nie wiadomo, ile czworonogów nie ma jeszcze czipa. Posiadacze psiaków muszą co roku płacić też za nie podatek - z opłaty w wysokości 30 zł zwolnieni są jedynie tczewianie powyżej 65. roku życia oraz osoby niepełnosprawne. I to w zasadzie wszystkie obowiązki właścicieli - strażników miejskim trudno sobie wyobrazić, jak miałby wyglądać krótki spacer pod blokiem z... kompletem dokumentów pod pachą:

- Właściciel psa wychodząc z nim na spacer nie ma obowiązku nosić przy sobie dokumentów poświadczających uiszczenie opłaty za psa i kartę szczepień - czytamy w odpowiedzi na interpelacje radnej, udzieloną przez straż miejską.

Każdy właściciel psa jest dodatkowo sprawdzany w Urzędzie Miejskim

Strażnicy tłumaczą, że każda osoba, która otrzymuje mandat z powodu naruszenia przepisów podczas wyprowadzania psa, jest dodatkowo sprawdzana w Urzędzie Miejskim, czy uiszcza za niego opłaty. W marcu, kontrolując posesje na terenie Tczewa, m. in. pod kątem posiadania umów na wywóz śmieci, strażnicy miejscy sprawdzili też, czy mieszkańcy uiszczają opłaty za swoje psy. Okazało się, że z 606 osób nie płaci tylko 26. Właściciele w ciągu 7 dni uregulowali zaległe należności. Od stycznia do końca maja br. straż miejska przeprowadziła ponad 3 tysiące interwencji - z czego 168 dotyczyło psów. W tym czasie 43 psy przewieziono do azylu. Łącznie za wykroczenia dotyczące obowiązku osób utrzymujących zwierzęta domowe nałożono 69 mandatów.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (46)
dodaj komentarz

  • Pawel_gość

    06.08.2012, 00:08

    kaganiec

    Oto kolejny wspanialy sposob w jaki mozna szybko wyciagnac pieniadze od podatnikow,proponuje aby kroliki i koty takze nisily kagance, w koncu tez moga ugryzc. Mam psa i nigdy nie bylo potrzeby aby zakladac mu kaganiec, a straz miejska niech zajmie sie wazniejszymi sprawami bo tych nie brakuje!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 213.236.xx5.xx6 
  • q_gość

    06.08.2012, 11:18

    NIE PO TO ZOSTALIŚCIE WYBRANI ŻEBY ZAMYKAĆ WYBORCÓW W KLATKACH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! w następnych wborach NIE dla obecnych bez-radnych. -------------może jeszcze wprowadzicie nakaz zabierania wszyskich dokumetów jak się zabiera dziecko na spacer-czy na 100% jest moje??? albo jeszcze ja sama mam nosić wszystkie własne papiery przy sobie:składki ZUS, składki zdrowotne, potwierdzenie wykształcenia, bo zormiar buta to sami sprawdzicie...no chyba że doprowadzicie do tego (a jesteście na dobrej drodze) że ludzi nawet na jedną parę utów rocznie stać nie będzie i Polacy zaczną biegać boso

    Cytuj
    IP: 83.11.xx4.xx5 
  • siedzący byk_gość

    06.08.2012, 00:19

    Szanowna redakcjo, gdy mowa o daninie publicznej słowa podatek i opłata nie są synonimami. Opłata różni się od podatku tym, że wzamian za jej uiszczenie możemy domagać się czegoś wzamian. A co do pomysłu - absurdalny i poroniony. Jeśli zostanie przegłosowany, to Rada Miasta niesamowicie się zbłaźni.

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx9 
  • _gość

    06.08.2012, 07:38

    to takie proste !

    Pani radnoje, a nie lepi dać strażnikom wykaz osób, które nie zapłaciły za psa ? Podchodzi, pyta o nazwisko właściciela sprawdza na wykazie itd. Może to przez ten upał i trąby (nie tylko powietrzne) ?

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6 
  • philips_gość

    06.08.2012, 01:06

    PRL bis

    PO miała być partią liberalną... Z tego co widzę, to partia starająca się wprowadzić zwykły zamordyzm. Bez kompletu "papierów" będzie strach wyjść z domu. O ile się nie mylę, jeżeli tak, to proszę mnie poprawić, nie trzeba mieć przy sobie dowodu osobistego, myślano o niekaraniu kierowców za brak prawa jazdy przy sobie - można sprawdzić, czy kierowca je posiada,a tu pani Ewa Czochór (PO) chciałaby, aby posiadacze psów nosili przy sobie dodatkowe kwity! Kiedy skończą się próby kontrolowania ludzi na każdym kroku? Czy poczucie posiadania władzy odbiera ludziom rozum? Może pani z PO zajęła by się czymś pożytecznym zamiast wymyślać jak tu utrudnić ludziom życie?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx2 
  • C>K>M

    06.08.2012, 08:37

    PO to KLD. Jak rozumieją liberalizm, to wystarczy znać historii początku lat 90ych. Pewnie dlatego PO tak walczy z historią w szkołach.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Radykał_gość

    06.08.2012, 01:43

    P.O.

    Radna z P.O. (Paranoja Obywatelska)

    Odpowiedz
    IP: 85.115.xx8.xx0 
  • Cyrk_gość

    06.08.2012, 02:00

    Polak po szkodzie równie głupi

    Jak widać pani radna nic nie zrozumiała z bolesnej lekcji pt. PRL i nadal postuluje wciskanie na siłę państwa w absolutnie każdy aspekt życia obywateli. No cóż, kto na nią głosował może być dumny z "przedstawicielstwa"...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • Gość_gość

    06.08.2012, 02:01

    Jeszcze jedno pytanie

    Za co ta opłata? Bo chyba nie za sprzątanie trawników z psich odchodów, ani nie za szczepienia. No to za co?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • ciech_gość

    06.08.2012, 10:16

    nie wiesz za co opłata za psa po to zeby pensja radnych wyższa była ;p

    Cytuj
    IP: 84.38.xx6.xx7 
  • roza-81_gość

    06.08.2012, 02:02

    Chyba Pani radnej słońce zaszkodziło ?

    Nie mam psa , ale jak czytam takie gnioty (postulaty ) to mi się drobne nie zgadzają .jeżeli komuś na sercu leży sytuacja finansowa schroniska to naprawdę można całkowicie legalnie wspomagać ich konto . Uprzykrzanie życia właścicielom czworonogów jakimś durnym przepisem , zresztą nie do wyegzekwowania ( rada miasta nie ma takiej mocy ustawodawczej ) to szukanie jeleni do łatania dziur w budżecie , lub tylko skrajna głupota . Postuluję o urlop dla Pani Ewy od dzielenia się swoimi pomysłami do końca kadencji , wole jej płacić za nic nie robienie niż wystawiać się na efekty jej pomysłowości .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • kajot551_gość

    06.08.2012, 06:09

    psy

    cZYLI "DUze psy chcaa sie pozbyc konkurencji na ulicach może wygryzą tych z POlicji.HAU,HAU

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • kajot551_gość

    06.08.2012, 06:20

    POdatek

    PROPONUJE SPRAWDZZAC PRZELATUJACE ptaszki czy ma zameldowanie. PO czatkujacym złodziejom z druzyny PINOKIA.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • xc_gość

    06.08.2012, 06:43

    Jedna rzecz w tej chwili przychodzi mi na myśl - to co się dzieje z tematem psów, ich właścicieli i wszystkich z tym związanych kwestii w Tczewie, zaczyna nosić znamię szykanowania właścicieli, albo przynajmniej zaczyna to przypominać. Niedługo wraz z psem, na spacer, będzie trzeba nie tylko zabrać kontenerek na odchody (i to jeszcze jestem w stanie zrozumieć), ale również całą teczkę dokumentów i nie wiadomo co jeszcze. Może prościej byłoby wprowadzić zakaz posiadania psów, a Ci którzy chcieliby je mieć - niech starają się w mieście o koncesję na posiadanie czworonoga (i to nie tylko psa, ale również inne zwierzęta - bo przecież czy koty zanieczyszczają miasto mniej? a ile jest dzikich kotów biegających po osiedlach?) za którą dodatkowo uiszczą określoną, z pewnością odczuwalną opłatę. Inną sprawą jest to czym zajmują się Radni, utrzymywani z pieniędzy podatników - może warto jednak zastanowić sie np. nad stanem dróg, chodników, ilością scieżek rowerowych, natężeniem ruchu w mieście czy innymi bardziej użytecznymi dla Tczewian tematami niż kolejnymi, absurdalnymi działaniami wymierzonymi w kierunku właścicieli psów. Państwo nieustannie nakłada dodatkowe opłaty/koszta na kierowców (bo jeździć trzeba, a więc można w ten sposób zarobić), a Tczew na właścicieli psów?

    Odpowiedz
    IP: 193.138.xx0.xx8 
  • Tczewianin_gość

    06.08.2012, 07:11

    Do "mózgów" z UM

    Zacznijcie działać imbecyle. Straż może łatwo sprawdzić czy psiaki sa opłacone - mają chipy chyba nie? Paniusiu z PO - do psychiatry albo prosto do Starogardu.

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • wit20_gość

    06.08.2012, 08:23

    Czy ktoś robi korektę w Waszym portalu? W tym artykule aż roi się od wynikających z pośpiechu błędów. Zbliżacie się do poziomu Gazety Tczewskiej ;)

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xxx 
  • hiob_gość

    06.08.2012, 09:12

    paranoja

    Niech pani radna sama nosi przy sobie wszystkie dokumenty związane z płaceniem padatków , szczepien opłat abonamentowych za śmieci za wodę telefon komórkowy i td... zresztą czego się można spodziewać po PO ....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • Kary_gość

    06.08.2012, 09:52

    CHORE

    Gratulacje dla tych co głosowali na taką radną! poza tym czy pani ma jakies inne pomysły zaistnienia w tej Radzie? bo jesli tak, to strach się bać! WSTYD! jak pani sie nudzi, to do schroniska jako wolontariusz! moze polubi Pani choc odrobinę zwierzęta i przestanie je tępic tak debilnymi pomysłami! WSTYD.

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx2.xx4 
  • to_gość

    06.08.2012, 10:01

    a czym tak na dobre rożni sie dziecko od psa?? za nie tez niech placą podatki!!!! przeciez dziecko wiecej zuzywa wody i śmeci niz taki maly piesek, ale najwazniejsze jest to aby wyciagnac jak najwiecej od biednych ludzi.!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx0 
  • no name_gość

    06.08.2012, 10:20

    pytanko

    Wierzycie w to, że środki pieniężne w postaci opłat za psa zostaną przekazane schroniskom?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx9 
  • C>K>M

    06.08.2012, 11:45

    Tak, zaraz po tym, jak opłatę manipulacyjną pobierze urzędnik zabierający, a po nim urzędnik dający. :)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    06.08.2012, 11:04

    Tak trzymać PO.

    Chyba tym naszym radnym woda sodowa do głowy przychodzi. Mamy nauczkę głosowaliśmy na nich a oni nam pokazują jak dbają i troszczą się o nas my mamy płacić a oni będą utrudnić nam życie.Za takich Radnych to trzeba im podziękować przy najbliższych WYBORACH

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx8.xx9 
  • Eugeniusz_gość

    06.08.2012, 12:13

    psiaki

    Przyczepili się do psów jak przysłowiowe rzepy do psich ogonów. Z dowodem rejestracyjnym psa to też jakieś wielkie nieporozumienie. Na owym kwitku ani w rejestrze Urzędu Miasta nie figurują nawet najprostsze dane „osobowe” psiaka. Nie ma tam nic o rasie, nic o kolorze sierści, nic o płci, nic o wieku. Jeżeli chodzi o chip to nawet jak pies go ma to nie wiadomo czy patrol straży miejskiej będzie mieć akurat sprawną baterię w urządzeniu sprawdzającym. Ponadto jeżeli osoba powyżej 65 roku życia nie musi psa rejestrować to jak ma wyglądać spacer z psem wykonywany przez innego członka rodziny. Jak na ulicy syn emeryta ma przekonać strażnika miejskiego iż pies nie posiada kwitka rejestracyjnego bo należy do ponad 65 letniej osoby. Niedawno jedna z radnych postulowała walkę z gołębiami na starówce. Jakoś nikomu z radnych nie przeszkadzają cuchnące i zafajdane przez wrony chodniki w samym centrum miasta. Dokładnie w okolicy parków oraz naprzeciwko Fabryki Sztuk.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx3 
  • po-wiec_gość

    06.08.2012, 12:15

    radna

    niech pani radna z po odda swoje pieniądze które zarabia jako radna na rzecz schroniska a nie wymyśla gupoty .

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx4 
  • niunia

    06.08.2012, 12:19

    zabraknie rąk

    W jednej ręce woreczek z kupką mojego psa z którą muszę pomaszerować przez pół osiedla do najbliższego śmietnika (Czyżykowo), w drugiej karta szczepień i dowód wpłaty daniny za mojego pieska, a w zębach smycz jak rozumiem. To zakrawa na dyskryminację właścicieli psów! Mojego psiaka mam ze schroniska, ma już 9 lat i do pewnego momentu byłam pewna że następnego czworonoga wezmę również ze schroniska, ale ostatnio po pomysłach RM zaczynam się nad tym grubo zastanawiać. Schronisko wspieram co roku poprzez branie czynnego udziału w akcji prowadzonej w szkole nr 10 oraz 1% z podatku, adopcja psa z azylu to również forma pomocy. Nie trzeba wciskać mi kitu, że podatek za mojego psa pójdzie na azyl, bo jak tak dalej będzie z pomysłami w/w to zabraknie w nim miejsca na tczewskie psiaki. Właściciele kotów są zwolnieni z tej opłaty??

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • lacky luck_gość

    06.08.2012, 12:36

    TAKIE RZECZY TYLKO W TCZEWIE !!!! :)

    Odpowiedz
    IP: 82.37.xx8.xx4 
  • TOLEK_gość

    06.08.2012, 12:56

    podatek, szczepienia i inne bzdury

    Do kasowania pieniędzy to są piersi. Przypominam że na wybiegu dla psów "kojec" na Bajkowym nie ma klamki od lutego br. to jest już pół roku!!!! Może zajęli by się tą sprawą!!!!! Sam interweniowałem w tej sprawie chyba 4 razy. Już mi się odechciało. Ciekawe jak pies wybiegnie pchając bramkę łapami i wpadnie na ruchliwą jezdnię pod koła samochodu lub pogryzie kto będzie za to odpowiadać????? Mam małego pieska i w kagańcu wyglądałby komicznie. Może radni naszego miasta sobie założyliby kaganiec to takich bzdur by nie wymyślali. UŻYTKOWNICY WYBIEGU CZEKAMY NA KLAMKĘ W BRAMCE NA BAJKOWYM!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx5.xx2 
  • xxx_gość

    06.08.2012, 13:36

    kupy

    niech lepiej S.M. zacznie patrolowac miejsca na osiedlach do ktorych ludzie prowadzaj psy aby te tam sie zalatwialy, bo jest ich pelno w naszym miescie, co krok to psia kupa, to jest problem, a nie czy ktos placi za psa czy nie, na mojej ulicy przed moim domem czesto widze ludzi z psami, ktore sraja na moj chodnik, zwracam im uwage, a najczesciej ludzie do mnie z krzykiem wyskakuja, ze nie posprzataja i to tylko pies, ciekawe co oni by zrobili gdyby sie zalatwil pod ich domem? bym mial powiedziec, ze jestem tylko czlowiekiem i gdzies musialem? paranoja, patologia..

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx1.xx7 
  • robson_gość

    06.08.2012, 15:58

    co krok, psia kupa, a co drugi krok butelka po piwie (puszka, kapsel). ale pewnie tym drugim, to nie masz odwagi zwrócic uwagi, albo sam pijesz pod blokiem, czym wkurzasz właścicieli psów

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx5 
  • Fionka_gość

    06.08.2012, 15:56

    lepiej scigać niehumanitarnych wlascicieli!!!

    A może Straż Miejska powinna zająć się ściganiem właścicieli psów, którzy je traktują w sposób niehumanitarny??? Na każdej prawie ulicy zobaczyć można przywiązane do budy psy, na krótkim łańcuchu, bez wody w upalne dni, a zimą bez porządnej budy. Na działkach również!!! Może o to radni powinni postulować. Nie wspomnę o okolicach Tczewa, obecnie bardzo dużo psów jest wyrzucanych z samochodów. Na wieś Straż Miejska nie przyjedzie po pieska, bo to rejon gminy. Do schroniska też nie przyjmą, bo tylko z Tczewa - i tak błędne koło się zamyka. Biedny pies błąka się czasami kilka dni po okolicy. To jest dopiero tragedia...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • xyx_gość

    06.08.2012, 16:45

    A może zagonić strażników do pracy?

    Chcecie zebrać kasę to zajmijcie się dyscyplinowaniem waszych "strażników" od 7 boleści. Nie potrafią pracować normalnie, to ktoś wymyślił, żeby wziąli się za sprawdzanie dokumentów! Toż to żenujące. Obecnie odwracają głowy, jak widzą stające psy, zmieniaja drogę jak widzą pijaków pod sklepem, czy na placu zabaw. Może by im nakazać zacząć uczciwie pracować, zamiast uderzać w mieszkańców????????????

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx5 
  • Rogi

    06.08.2012, 17:21

    Zlikwidować SM, będzie szybciej i do tego więcej kasy.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Jan_gość

    06.08.2012, 18:42

    psie kupy

    W książce psa należałoby jeszcze określić kod DNA .Byłoby wtedy łatwiej znaleźć właściciela niesprzątniętych psich kupek.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx4 
  • /_gość

    06.08.2012, 21:09

    /

    CZACHÓROWA NIECH ZAJMIE SIĘ WYCHOWANIEM WŁASNYCH DZIECI, ZAJMUJE SIE BABA GRABIENIEM KASY, A ONI SAMOPAS....

    Odpowiedz
    IP: 91.54.xx6.xxx 
  • lulilaj_gość

    06.08.2012, 22:27

    Głupota radnej nie zna granic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Zamiast zasilić konto azylu , zasili jego szeregi !!!!!!!!!!Skąd ona się urwała?????????????Pytam

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx9 
  • _gość

    07.08.2012, 07:33

    to takie proste

    ... z łańcucha :-)

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6 
  • jonas_gość

    07.08.2012, 12:19

    to co się wyrabia teras z tematem pies to jest śmieszne ,zjednej strony wszędzie czytamy i słyszymy BIESZCIE PSY ZE SCHRONISK a zdrugiej strony kłody pod nogi ,to morze zrubmy masową sterlizację na koszt rady miasta i uporamy się z problemem.

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xxx.xxx 
  • lamai_gość

    07.08.2012, 14:30

    Tak, ścigajcie biednych ludzi którzy nie płącą za psy a poważne sprawy zostawiajcie na boku! Jak ktoś w ogóle moze wpaść na taki pomysł, mało się nakradli naszych pieniędzy! Niedługo będzie trzeba płacić dodatkowy podatek za każdą nowo-nabytą rzecz! Wypłaty coraz mniejsze a tylko płać płać płać i zdychaj byle młodo! To jest Polska czy Burkina Faso?!

    Odpowiedz
    IP: 95.158.xx4.xx1 
  • aga_gość

    07.08.2012, 19:00

    Niech pani radna pomyśli zanim cos powie. Nie wszystkie psy moga nosić kagance. Owszem dokumenty tak ale kaganiec Ja mam 2 Yorki i co teraz bede musiała im kaganiec zakładac zeby wyjsc z nimi na spacer. Totalny debilizm. A pieniąki za opłaty podatku za czworonoga napewno w 100 % trafia do schroniska jako pomoc - jasne - " wlasne kieszenie mozna w inny sposób zapełnic a nie wymyślac beznadziejne i debilistyczne pomysły ".

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx5.xx3 
  • czap_gość

    07.08.2012, 20:05

    pieski zywot dla psa

    No jak radna nie ma nic w głowie zeby cos zrobic dla miasta tylko sie zajmuja psami i ustalaja bezmylsine przepisy do tej pory nic nietrzeba bylo posiadac .teras bedzi wiecej pisów bezdomnych radnej trzeba pomyslów za co jeszcze wymysili

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx8 
  • Krzychu_gość

    07.08.2012, 21:47

    kasa dla azylu

    Już to widzę jak pieniądze zostaną przeznaczone na Tczewski azyl. Niech dadzą mi dowód wpłaty z adresem i nr konta schroniska a sam osobiście zapłacę podatek za mojego psa i dwa gratis. Kasa znów pójdzie na jakiś beznadziejny zegar słoneczny itp... Bierzcie psy ze schroniska , pomóżcie babci wyprowadzić psa - mandat murowany POLSKA BOGATY KRAJ , WSZYSCY KRADNĄ PRZY KORYCIE I CIĄGLE JEST CO KRAŚĆ

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx7 
  • _gość

    07.08.2012, 22:09

    Najlepiej wlepić mandat za brak kagańca u Yorka lub brak torebki którą przed chwilą wyrzuciliśmy do śmietnika. A nasi kochani policjanci i strażnicy miejscy nie potrafią wlepić mandatu podczas imprez nad Wisłą za szczanie i sranie pod drzewami. "to nie nasza sprawa nam kazano tu stać i nie wpuszczać z piwem". Pewnie jak by ktoś im kazał się utopić to by to zrobili. Właściciel czworonoga powinien nosić w takim układzie całą aktówkę z papierami i zaświadczeniami za psa. A swoją drogą nie wyobrażam sobie swojego pudla średniego "suni" w kagańcu. Smycz i obroże pochwalam i rozumiem.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx9.xxx 
  • ja_gość

    07.08.2012, 23:03

    to co

    To co... może niedługo przegląd i OC na psa będzie trzeba wykupić??

    Odpowiedz
    IP: 93.154.xx1.xx9 
  • max_gość

    08.08.2012, 15:26

    absurdy

    Nie dziwcie sie nowym podatkom jakie na Was nałozy PO juz są miasta gdzie pobiera sie podatek od deszczu , pomysłowosc politykow nie ma granic Ale macie to co chcieliscie

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx0.xx5 
  • Ksks_gość

    20.01.2017, 20:22

    Jhhh

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx0 
  • wolno urodziny syn Syjonu _gość

    20.01.2017, 20:27

    Podatek za psa Kpiny! Powinni mi płacić za to że mój pies gdy sra użyźnia tą jałowa glebe Kpiny

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.