Ul. Nowosuchostrzycka - w kwietniu wykonawca ma wkroczyć na plac budowy

Ulica ma usprawnić ruch na największym osiedlu Tczewa (fot. tcz.pl)
 Ul. Nowosuchostrzycka  - w kwietniu wykonawca ma wkroczyć na plac budowy
Być może jeszcze w kwietniu ruszy budowa tzw. ulicy Nowosuchostrzyckiej, czyli przedłużenia alei Kociewskiej. Ratusz pozyskał na ten cel dofinansowanie w ramach narodowego programu przebudowy dróg lokalnych. Wiadomo już również, kto wybuduje ulicę. Firma ma czas do końca roku.

O tym, że w drodze przetargu wyłoniony został wykonawca, wspominaliśmy już w ub. tygodniu. Do przetargu stanęło 10 firm, które zaproponowały kwotę od ponad 6 do blisko 10 mln zł. wybrano ofertę Przedsiębiorstwa Budowy Dróg S.A. ze Starogardu Gd., która zaproponowało wykonanie zadania za 6 638 700 zł (ta sama firma w ubiegłym roku wykonywała remonty ulic Obrońców Tczewa, Jagiellońskiej "bis" i Spółdzielczej).

- Prawdopodobnie w kwietniu wykonawca przejmie plac budowy. Teren zostanie zniwelowany. Zadanie musi zostać zrealizowane do końca roku - do grudnia musimy je rozliczyć w związku z pozyskanym dofinansowaniem - tłumaczy Adam Burczyk, zastępca prezydenta Tczewa.

Zadanie ruszy dzięki dotacji pozyskanej z rządowego programu przebudowy dróg lokalnych oraz przy finansowym wsparciu powiatu. 13. marca wojewoda pomorski podpisał umowy z beneficjentami tzw. programu schetynówek.


- Tczew otrzyma nawet do 3 mln zł dofinansowania na budowę ul. Nowosuchostrzyckiej. Dotacja rządowa na budowę ul. Nowosuchostrzyckiej wyniesie 35,29 proc. wartości zadania, co stanowić może do 3 mln zł. Do inwestycji dołoży się także powiat, który zobowiązał się do przekazania 1,5 mln zł na ten cel. Pozostała kwota pochodzić będzie z budżetu miasta. - informuje Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.

Ulica połączy drogę krajową nr 91 na wysokości ronda przy ul. Topolowej z ul. Żwirki. Długość nowej trasy to ponad 800 m. W ramach inwestycji zostanie przebudowane istniejące rondo, a także skrzyżowanie z al. Solidarności (zgodnie z zapowiedziami urzędników tę część zadania wykona Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku), powstaną instalacje, zatoki postojowe, chodniki i trasa dla rowerów.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (15)
dodaj komentarz

  • ciekawy_gość

    22.03.2013, 11:13

    proszę o mapkę

    jest gdzieś mapka do tego tematu?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx6 
  • +3

    _gość

    22.03.2013, 12:29

    W Starostwie. W geodezji... :-)

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx9 
  • -3

    jojotopole_gość

    22.03.2013, 12:17

    fajne zdjęcie, jeszcze sprzed hotpejperowni, wam powiem, że wtedy ta hydrofornia miała swój urok :D

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx7 
  • +2

    _gość

    22.03.2013, 13:33

    8 tysiecy z metr asfaltu :D ogolnie na moje to tamto rono na topolowej powinni usunąć, a zamiast tego skrzyżowania powinni zrobić jakieś mobilne rondo, usprawniłoy to ruch. Ale ronda w tym mieście stawia się w dziwnych miejscach, wiec to raczej nie przejdzie

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx7 
  • +4

    _gość

    22.03.2013, 14:40

    Biorąc pod uwagę koszt budowy dróg i autostrad w Polsce, to mamy najdroższe drogi i autobahny, ale jakość do kitu. Jeszcze nie oddane do użytku, a już remonty są konieczne. Skąd te koszty się biorą?

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • +4

    ...._gość

    22.03.2013, 13:59

    wysłać Fotygową i Bojanowskiego, jak nic przetarg ustawiony:)))

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx4.xx7 
  • +4

    _gość

    22.03.2013, 14:18

    brawo!!!! w końcu ktoś zamknął japę pani GP ! :-)))))

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx5 
  • cegła_gość

    22.03.2013, 16:49

    powtórzę i tu

    Tak zwana Nowosuchostrzycka, czyli połączenie Kociewskiej z Gdańską, nie rozwiąże problemów komunikacyjnych miasta. Władze lansują tę budowę, bo skoro jest kasa, to trzeba budować... choćby bez pomyślunku. Rozwiązaniem wielu problemów, w tym najważniejszego, czyli dojazdu ciężarówek do autostrady, byłaby północna obwodnica, czyli droga OMIJAJĄCA miasto, łącząca "jedynkę" z wyjazdem z miasta na przedłużeniu Jagiellońskiej. Ale oczywiście taka droga byłaby niewidoczna, niemedialna, więc będzie taka Nowosuchostrzycka zaplanowana za PRLu.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx7.xx5 
  • +1

    siedzący byk_gość

    25.03.2013, 11:46

    A ja pytam ponownie - czy Twoim zdaniem nie można zbudować OBU tych dróg? Jakieś ograniczenie wprowadzono cichaczem i trzeba wybierać pomiędzy Nowosuchostrzycką a Działkową?

    Cytuj
    IP: 81.190.xx7.xx8 
  • +4

    MTTczew

    22.03.2013, 17:29

    Może by tak zamiast asfaltu zastosować mocniejszy BETON?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    _gość

    22.03.2013, 17:34

    Fajnie i co dalej zablokujecie Żwirki , Jagiełły i następnie będziecie czekali 20lat żeby połączyć Żwirki z Kociewską , może pan Burczyk i Pobłocki sprecyzują kiedy to nastąpi. Przestańcie pisać bzdury że przdłużenie Aleji Kociewskiej bo ciemny lud w Tczewie. to kupuje

    Odpowiedz
    IP: 83.14.xx2.xx4 
  • +3

    _gość

    22.03.2013, 19:46

    prezio i reszta laskociągow w urzędzie robią to co im się podoba a wy i tak nic nie zdziałacie ale jaja

    Odpowiedz
    IP: 80.203.xx6.xx0 
  • +3

    abs_gość

    24.03.2013, 22:52

    Ma ktoś z Was jakieś archiwalne zdjęcia tych działek i drzewek , które zostaną usunięte za blokami na Jaworowej (może są w internecie)? Fajnie tam było, przytulnie... teraz będziecie mieli metry kwadratowe asfaltu, tak jak chcieliście. P.S. Tak w ogóle, to Pobłocki i UM budują sobie co chcą BEZ zgody mieszkańców ? Nie kumam tego, skoro było tyle sprzeciwów to chyba powinni to uwzględnić a nie lać beton na siłę.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx7 
  • +2

    polon1779_gość

    25.03.2013, 09:04

    Apropo najwiekszych kosztow.

    Najwieksze koszta budowy drog mamy w porownaniu z zachodnia europa. Jak porownamy ze wschodem mamy duzo tansze. Wynika to z warunkow glownie klimatycznych. Otoz konstrukcja A1 w naszych okolicach to 99 cm (90% glebokosci przemarzania). W Niemczech glebokosc przemarzania siega wartosci od 0,40 na zachodzie do 0,80 na wschodzie. I tam konstrukcje autostrad moga byc ciensze. Z kolei w gorzystej Hiszpani wydawac by sie moglo ze budowa winna byc drozsza, bo to trzeba cos wysadzic, a to wydrazyc tunel. Tylko ze czesc drog w tamtym kraju to wylane wprost na skaly warstwy asfaltowe o grubosci 0,1 do 0,3 m. Drugim czynnikiem podwyzszajacym u nas koszta jest dostepnosc surowcow. W Niemczech jak chca cos budowac, to patrza na mape, gdzie jest stare zloze. U nas zloze trzeba najpierw znalezc i wynika to wprost z historii -braku budowy przez lata czegokolwiek.

    Odpowiedz
    IP: 5.185.xx7.xx5 
  • AA_gość

    25.03.2013, 19:28

    xx

    Wykonawcy oby Was nie wysmigali z kasy tak jak na autostradach Drogi w Polsce są drogie bo wykonawca musi dac łapowke aby wygrac przetarg i wyswięcic ,a świecenia to nie są małe pieniadze i nigdzie nie zaksięgowane co na to Urzad Skarbowy

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx0.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.