Gdzie miałaby stanąć pływalnia, która służyłaby mieszkańcom Tczewa?

Basen, TCSiR (fot. tcz.pl)
Gdzie miałaby stanąć pływalnia, która służyłaby mieszkańcom Tczewa?
Gdzie miałaby stanąć nowa pływalnia, która służyłaby mieszkańcom Tczewa? Okazuje się, że lokalizacja na kanonce nie jest wcale taka oczywista.

Niedawno informowaliśmy o tym, że urzędnicy szukają środków na rozbudowę tczewskiego basenu. Obecna pływalnia już od dawna czeka na rewitalizację - jest za mała, mocno obłożona i brakuje na niej części rekreacyjnej. Dlatego przymiarki do jej rozbudowy trwają. Mowa o wybudowaniu nowej niecki basenowej - z częścią do rekreacji - zjeżdżalnią, czy jacuzzi. Na to potrzeba nawet 20 mln zł - a takich środków nie ma w budżecie. Niedawno tczewska delegacja odwiedziła ministerstwo sportu w poszukiwaniu środków do pozyskania - okazuje się, że maksymalna kwota dotacji to 3 mn zł. To za mało - dlatego pewne jest to, że rozpoczęcie budowy nowego basenu to nie będzie przyszły rok - ale lata kolejne. Powód jest prozaiczny -brak pieniędzy. Na razie urzędnicy będą szukać nowej lokalizacji dla pływalni - w przyszłym roku planują zacząć od badań geologicznych.

- Niedawno wspólnie ze starostą odwiedzaliśmy różne pływalnie - by sprawdzić, jaka będzie najlepiej pasować do naszych realiów. Bardzo ważne przy tego typu inwestycjach są geologiczne badania gruntu pod przyszłą nieckę basenową - takie chcielibyśmy przeprowadzić w przyszłym roku - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.


Urzędnicy widzą wstępnie trzy lokalizacje. Pierwsza to kanonka - plus jest taki, że grunt jest miejski, a całość można połączyć z istniejącym już obiektem TCSiR - minusem jest natomiast ograniczenie terenowe. Drugi pomysł to teren na ulicy Królowej Marysieńki - za II LO - plusem jest lokalizacja, natomiast teren jest powiatowy i dość mały. Trzecia lokalizacja - zdaniem miasta jedna z najlepszych - to teren dawnego poligonu za osiedlem Witosa. Teren na razie należy do agencji wojskowej, ale od jakiegoś czasu trwają przymiarki, by w tym rejonie Tczewa zrobić nowe zielone płuca miasta - chodzi o utworzenie tzw. lasu miejskiego. Basen stanowiłby uzupełnienie oferty rekreacyjnej. Do tematu będziemy wracać.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (51)
dodaj komentarz

  • -15

    prawy_lewak_gość_gość_gość

    08.12.2017, 08:13

    "Zielone płuca Miasta" z zapachami a'la Szadółki - "świetny" pomysł. No i kolejny basen, tym razem za 20 baniek - "popłyniemy" tak jak Słupsk ze swoim aquaparkiem. Kiedy w tych lokalnych urzędach ktoś zacznie myśleć o rzeczywistych problemach tego Miasta??? Służba zdrowia, czyste powietrze, sprawna i ekologiczna komunikacja i infrastruktura drogowa - za mało Wam "wyzwań inwestycyjnych"???

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • +36

    SIECZKA WYBORCZA_gość

    08.12.2017, 09:54

    nie dajcie się nabrać

    Żaden basen za prezydentury Pobłockiego nie powstanie. AMEN. Na imprezie SAMBORA obiecał stadion, chociaż robił wszystko, żeby go podzielić na działki i sprzedać, czyli ZLIKWIDOWAĆ. Pod naporem środowisk sportowych i mieszkańców wymiękł. Kasa na remont się znalazła, radni w grudniu przegłosują i stadion na Bałdowskiej uratują. Na imprezie SAMBORA obiecał AQUAPARK (basen), teraz Jolka robi wujkowi ankietę pod pubilikę i mydli oczy. Czy ktoś z mentalnością sołtysa może zrobić coś więcej niż remont chodnika, albo urządzenia zabawowe w grudniu na placu zabaw? Poczekajcie, wkrótce obieca wam skocznię narciarską i lotnisko za sadami przy Bałdowskiej. Czas na zmianę włodarza, to i miasto zacznie się rozwijać.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 
    +15

    wader_gość

    08.12.2017, 10:19

    Widzę że jesteś starym tetrykiem i myślisz o sobie. to prawda ze służba zdrowia jest potrzeba ale to sprawa rządu. Pomysl o młodszym pokoleniu, Dzieci nie mają kiedy iść na basen bo albo zajęty albo zarezerwowany a wolnych godzin jest jak na lekarstwo. W okolicach Tczewa nie ma lasu żeby iść z rodzina na spacer, więc tamten teren jest idealny. Najlepiej jak by każdy mieszkaniec miał swoją inwestycję, to nie jest możliwe. Sam pewnie byś korzystał z basenu albo ze spacerów w pobliskim lesie, więc nie pieprz że tereny rekreacyjne to wyrzucanie kasy w błoto, może dla ciebie, Sam nie mieszkasz w tym mieście. Mieszkańcy jeżdżą do innych miast na baseny. tracą pieniądze, czas i zasilają budżety innych gmin czy miast, Zdaję sobie sprawę że na wszystko potrzebny jest czas i pieniądz, wszystko można pogodzić. Z Tczewa nie zrobimy centrum medycznego bo leży za blisko gdańska. Szpital został niedawno rozbudowany i uważam że opieka jest dobra. brak specjalistów to nie wina miasta tylko samych lekarzy bo chcą zarabiać nie wiadomo ile myśląć o sobie. Sami wybrali ten zawód i wiedzieli na co się narażają, w porównaniu o innych zawodach takich gdzie sa tez studia potrzebna zarabiają mnie i jakoś jest dobrze, Także jak będziesz krytykował coś co miasto chce zrobić to pomysl o innych a nie o sobie, W przeciwnym razie Ty i Twoja rodzina nie ma prawa z tego korzystać. Miasto stara się jak może. Powstało sporo inwestycji w mieści i dobrze. ale potrzebne jest o wiele więcej. I to trzeba przedyskutować a nie krytykować.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx4 
    +7

    prawy_lewak_gość_gość_gość

    08.12.2017, 11:31

    do wadera

    tak, myślę tylko o sobie, bo komunikacja miejska, czyste powietrze i służba zdrowia to coś dla mnie "na wyłączność". Brak słów. Nigdzie nie piszę, że jestem przeciwnikiem terenów zielonych, lokalizacja na poligonie jest idealna, ale człowieku - byłeś tam ostatnio na spacerze??? Ja mieszkam nieopodal i dobrze wiem jak tam capi. Kto o zdrowych zmysłach będzie tam przychodził "zaczerpnąć świeżego (???) powietrza"??? Najpierw trzeba pomyśleć jak uszczelnić ZUOS - potem inwestować w jego okolicy, bo tak nasze podatki pójdą w błoto. Co do aquaparku: podałem przykład Słupska - polecam wygooglować, a potem możemy podyskutować. Co do służby zdrowia: Szpitale Tczewskie to nie tylko szpital, ale też przychodnie specjalistyczne, laboratoria. Kto jest głównym udziałowcem spółki Szpitale Tczewskie??? Czyż nie powiat??? Dlaczego Pan starosta wozi się z Prezydentem po mieście w poszukiwaniu lokalizacji basenu jakby planował wspólną inwestycję, w sytuacji gdy w szpitalu na badanie np. rezonansem magnetycznym trzeba czekać pół roku (nie wspomnę na to ile czeka się na wizytę u specjalisty, np. kardiologa). A byłeś na oddziele dziecięcym??? Wiesz, że rodzic śpi na podłodze na starym materacu (tak przynajmniej spałem z córką zeszłej zimy)??? W tych okolicznościach przyrody zapytam wulgarnie: po ch... nam basen???

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
    +18

    do wader_gość

    08.12.2017, 11:55

    nie ma z kim dyskutować

    Radni są bezużyteczni. Nie maja nic do gadania. Robią to, co im każą. Głosują zgodnie z rozkazem, a nie z rozsądkiem. Tyle w temacie. Trzeba poczekać na nowych radnych, to będzie z kim gadać.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 
    +6

    prawy_lewak_gość_gość_gość

    08.12.2017, 12:23

    Właśnie, z kim tu dyskutować??? Czy prezydent w ogóle przesondował mieszkańców, czy chcą tego basenu??? Były jakieś konsultacje społeczne??? Czy tylko przeczytał na tcz.pl w 2 "komciach", że fajnie by było mieć basen zamiast sądu na Os. Garnuszewskiego??? Idą wybory i władza stroi cyrki.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • +14

    Cx_gość

    08.12.2017, 08:39

    Propozycja

    Na terenie bylej jednostki wojskowej lub na kanonce.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • +10

    Nabopolassar_gość

    08.12.2017, 09:48

    Kanonkę polecam szczególnie

    ... pod względem geologicznym. Liczne atrakcje w wierzchniej warstwie gruntu murowane. Na podobieństwo cmentarza pana alka. Wystarczy porozmawiać ze starszyzną tego grodu. He, he, he, ale trzeba chcieć z kimkolwiek rozmawiać. Dwóch pseudofachowców zwiedzało różne pływalnie. Ciekawe jakimi kryteriami merytorycznymi na bazie swojej wiedzy i doświadczeń ów zacni panowie się kierowali. No chyba, że baseny sanitarne wybierali. Jak zmoczą d....upy będzie jak znalazł. Ja urządzicie basen mieszkańcom na wzór i podobieństwo komunikacji miejskiej rodem z meteora, to ja modlę się o koniec świata. Pateraki jedne.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx0.xx2 
    +4

    on_gość

    08.12.2017, 16:30

    Nie wierzcie Prezydentowi Pobłockiemu! Spójrzcie na stan komunikacji miejskiej w Tczewie! Spójrzcie do czego doprowadził Prezydent Pobłocki! Tak samo od 10 lat zawsze przed wyborami obiecywał doładowanie karty miejskiej po przez Internet do dzisiaj nie ma! Ten artykuł jest przykrywką dla informacji, że ITD zatrzymało 8 z 14 dowodów rejestracyjnych autobusów komunikacji miejskiej w Tczewie Meteor! tnij.tcz.pl/?u=1d1657

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx5 
  • +3

    Mario Tcz._gość_gość

    08.12.2017, 09:04

    Jak najbardziej potrzeba temu miastu aquaparku z prawdziwego zdarzenia,ale nie przy smrodach wysypiska!!!Kanonka jest ogromna,boisko na kaanonce praktycznie nie używane,no i badania gruntu odpadają.No chyba,że trzeba dać robotę przyjaznej firmie,no to wtedy jak najbardziej tak.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx7 
  • +5

    Zmielony Dżony_gość

    08.12.2017, 09:13

    ale beka

    śniło mi się dziś ze zaczęli budować drugi basen u mnie przy bloku :D w miejscu gdzie obecnie powstaje przebrzydły sąd...to był piękny sen...

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx0.xx8 
  • +3

    Leo_gość

    09.12.2017, 08:28

    Piękny sen. Na taki basen nieopodal węzła komunikacyjnego przyjeżdżali by też ludzie z okolic

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx2 
  • +7

    bbb_gość

    08.12.2017, 09:14

    Lokalizacja

    Oczywiście że teren byłego poligonu . Urzędnicy poszukajcie inwestora który by współfinansował budowę w obecnych czasach wszystkie aquaparki przynoszą zyski ( obyście nie wpadli na pomysł budowy jak to w naszym mieście bywa coś ala aquapark małego i do d... nie podobnego). Obok basenu wybudujcie stok narciarski są ku temu warunki (nie musi być duży 300-400 m trasy wystarczy) postawcie jakąś restauracyjkę a ludzie do Tczewa będą przyjeżdżali przez cały rok.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx5.xx7 
  • bb_gość_gość

    11.12.2017, 08:34

    Basen z prawdziwego zdarzenia jest niewątpliwie potrzebny, ale nie koniecznie aquapark, bo nie wszystkie aquaparki przynoszą zyski. jest cała masa aquaparków, które nie przynoszą zysków, a były budowana za pieniądze samorządowe i dotacje z UE. Oczywiście, jest obawa, że gdyby taki basen w Tczewie budowano, to byłby on "klasy" tej betonowej dziury pomalowanej farbą, którą w Tczewie nazwano basenem odkrytym i "klasy" tego, co nazwano "fontanną" na Pl. Hallera, czyli wielkim g...em.

    Cytuj
    IP: 5.226.xx3.xx5 
  • +1

    Mario Tcz._gość_gość

    08.12.2017, 09:19

    a mój komentarz gdzie?Był przez dwie minuty i co się z nim stało?Nikogo nie obrażał ,żadnych wulgaryzmów w nim nie było,to dlaczego wyparował?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx7 
  • alec _gość

    08.12.2017, 19:24

    bo najlepiej publikuje się wulgaryzmy i jeszcze narzekają,że tacy niekulturalni

    Cytuj
    IP: 5.172.xx3.xx7 
  • +14

    Miastowy_gość

    08.12.2017, 09:24

    Basen?

    Jeżeli u nas 400 metrów ulicy Gdańskiej się remontuje przez 2 lata, to ciekawe ile lat będą budować basen....??

    Odpowiedz
    IP: 83.15.xx3.xx1 
  • +6

    Nabopolassar_gość

    08.12.2017, 09:51

    nie martw się przyjacielu

    lody w Arktyce topnieją w takim tempi, że wystarczy byle dziurę wykopać, resztę poczyni natura. Sukces murowany ;)) Zdążą przed potopem.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx0.xx2 
  • +4

    wyborca_gość

    08.12.2017, 09:39

    gdybyśmy mieli mądrego z dobrą wizją dla Tczewa prezydenta to już by taki basen stał. Ale ile on zmarnował pieniędzy na różne przeprowadzki, ociężałe remonty. Do dzisiaj nie założyli świateł na tym szkaradnym moście na Wojska Polskiego. Basen tylko na terenie po jednostce wojskowej. To miejsce idealne , ale jak zmienimy go na innego jest szansa.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • +9

    prawy_lewak_gość_gość_gość

    08.12.2017, 10:10

    Kolego, nie żebym bronił Pobłockiego, ale most Wojska Polskiego to inwestycja powiatu. Miej pretensje do Witka lub Dzwonkowskiego.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
    +1

    Ewa_gość_gość

    09.12.2017, 13:22

    Do wyborcy !

    Na Woj.Polskiego to nie most tylko wiadukt to po pierwsze, a po drugie to Starostwa Powiatowego -Perełką ! Z jednym się zgadzam- basen na terenie przy szkole 11 , w miejsce kiczu tzw. Sądu !!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx9.xx3 
    +1

    Emigracja_gość_gość_gość

    09.12.2017, 22:47

    Mądry Polak ?!

    Pomników nam trzeba i miesięcznic ,oraz kościołów ! Czytając komentarze ,nikt nie pomyślał o udochowieniu własnym !!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx9.xx5 
  • +7

    tczewiak_gość

    08.12.2017, 10:44

    Abisynia

    Na abisynia zbudujcie teren jest spory w kierunku stoczni

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx2.xx5 
  • abi_gość_gość

    08.12.2017, 12:16

    poziom wody byłby uzależniony od poziomu Wisły :-) przyszło by lato i nie byłoby w czym pływać. Chociaż..., gdyby zasypać te przekopy to spory basenik by był, zimą bojery, latem kąpiele błotne. Jeszcze by status uzdrowiska dostali.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • adi_gość

    08.12.2017, 10:54

    NA KANONCE. Zasypać z jednej strony, zasypać z drugiej, wyłożyć folią i nalać wody. Proste. można jeszcze zarybić i wędkarz zapłacą za utrzymanie. Mieszkańcy Sobieskiego mogli by łowić z okien, zjeżdżalnie z dachów. Same plusy.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • +1

    m.s.w._gość_gość

    08.12.2017, 11:07

    TAKI BASEN I TYLKO TAKI

    tnij.tcz.pl/?u=e372e7 Argumenty za: 1.Mamy w Tczewie mocne pływanie (2 olimpijki, 57 medalistów Mistrzostw Polski,- medali rożnych kolorów setki), dzieciaki po 18-stce się rozjeżdżają po Polsce, żeby pływać na 50-tkach. - dowody tutaj tnij.tcz.pl/?u=96b61e 2.Duży basen da się podzielić na dwie niecki. 3.Można robić imprezy rangi ogólnopolskiej, pięćdziesiątki nie ma nawet trójmiasto. 4.Cześć rozrywkowa tez musi być na wysokim poziomie (warto się zastanowić na dużym aquaparkiem zewnętrznym) ok 35 km od Tczewa wypoczywa pół Polski, wiec klientela jest. Przykład tnij.tcz.pl/?u=8c4542 codziennie 3000 ludzi i każdy zostawia tam ok 33 euro - 120 PLN, co daje miesięcznie przychody z biletów wstępów ok 9 mln PLN - 90 % ludzi w tym aquaparku. Dodam ze większość tych ludzi wypoczywa na Podhalu, więc dojazd do tego aquaparku to co najmniej 79 km trasą przez góry. Nadmienię ze Polacy raczej po słowackich górach w tamtej okolicy (Liptowski Miklas) nie chodzą - chodziłem i nie spotkałem rodaków. Narty tak, ale latem pusto. Myślą, że w Polsce zarobi ten, kto pierwszy wybuduje coś na kształt Tatralandii. W Polsce nie ma takiego miejsca. Trzeba pamiętać od dużych ternach do opalania. Kto tam był wie, że jest to maszynka do robienia pieniędzy. Dodam że pogoda wcale nie jest tam łaskawa, praktycznie zawsze o 5 stopni niższa niż w Zakopanem. Wiem ze taki interes trzeba zrobić z inwestorem strategicznym ale moim zdaniem warto. Warto pomyśleć o dogodnej dla dojeżdżających autostradą lokalizacji.

    Odpowiedz
    IP: 46.238.xx0.xx8 
  • +6

    wow_gość

    08.12.2017, 13:50

    Jasne, już widzę, jak zjeżdżają do nas tabuny turystów z Trójmiasta a tymczasem już teraz w Sopocie Aquapark stoi pusty. Jak wytłumaczysz to geniuszu ekonomii??? To samo jest w Człuchowie - odkąd otworzyli kompleks basenowy w Chojnicach to pływalnia w Człuchowie świeci pustkami i generuje straty nawet przy śmiesznych cenach biletów.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx8 
    +1

    S:_gość_gość

    06.01.2018, 14:15

    Aquapark

    AQUAPARK MUSI BYĆ -najlepiej wziasć plany z Koscierzyny i postawić taki w Tczewie

    Cytuj
    IP: 95.160.xx3.xx3 
  • Hammurabi_gość

    08.12.2017, 11:28

    Nie nie nie nie

    "Kolego, nie żebym bronił Pobłockiego, ale most Wojska Polskiego to inwestycja powiatu. Miej pretensje do Witka lub Dzwonkowskiego."

    Oni, samorządowcy, wszyscy, powiatowi, miejscy są od tego, aby się dogadywać i skutecznie od siebie egzekwować nazwijmy to kolokwialnie, sprawy do załatwienia. To nie te czasy, aby się przerzucać odpowiedzialnością. Nikt rozsądny tego nie kupi.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx2.xx9 
  • +3

    prawy_lewak_gość_gość_gość

    08.12.2017, 11:48

    Widzę, że kolega nie kumaty w samorządy. Możesz mi zdradzić, jakim sposobem powiat może wyegzekwować od miasta środki na inwestycję dotyczącą powiatowego mienia??? Wiesz, jest coś takiego jak dyscyplina finansów publicznych i nie można "od tak sobie" ze środków miasta oświetlić drogę należącą do powiatu. Fakt, że można podpisać porozumienie i podjąć uchwałę o udzielenie powiatowi pomocy finansowej, ale powiat musiałby najpierw zaplanować taką inwestycję. Swoją drogą jestem ciekaw, czy byś tak chętnie sąsiadowi z własnej kabzy oświetlił np. podjazd do garażu. Jeśli tak, to daj namiary gdzie mieszkasz, bo chętnie zostanę Twoim sąsiadem.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
    +1

    xsww_gość

    08.12.2017, 15:09

    czasy się zmieniły

    a Wojska Polskiego to jest droga miejska!

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • prawy_lewak_gość_gość_gość

    08.12.2017, 12:14

    Oprócz Słupska

    Ruda Śląska, Suwałki, Piła - polecam poszukanie informacji na temat zyskowności tamtejszych inwestycji w wodną rekreację, typu basen/park wodny.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • -2

    wow_gość

    08.12.2017, 13:22

    coś o Rudzie znalazłem

    tnij.tcz.pl/?u=47a4e1

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx8 
    -1

    sebas_gość_gość

    08.12.2017, 14:47

    W 2013 roku... Żal mi ciebie! Zapewne masz wodowstręt, nosisz dredy i śmierdzisz potem! Obecnie aquaparki zarabiaja pieniądze, zresztą kopalnie też....

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • gość_gość

    08.12.2017, 14:16

    żaden aquapark tylko basen

    w Tczewie potrzebny jest porządny basen sportowy dla szkół a nie g... aquapark z którego mieszkańcy Tczewa będą korzystać przez pierwszy miesiąc potem będzie albo nudno albo za drogo.... litości czy w tym mieście już nikt nie myśli.........za to dzieciaki nie mają szans żeby zamiast wf na korytarzu korzystać z lekcji pływania... aktualny przeznaczyć na potrzeby SP2 a nowy na Abisyni przeznaczyć dla pozostałych szkół + zajęcia indywidualne bez problemu z przejazdem przez korki i parkingiem....powodzenia

    Odpowiedz
    IP: 79.190.xx3.xx0 
  • +2

    sebas_gość_gość

    08.12.2017, 14:45

    Basen już jest! Potrzeba czegoś dla całych rodzin! Wiesz co to jest aktywny wypoczynek? Masz małe dzieci? Zapewne NIE! Więc idź sobie na obecny basen i... spływaj!

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • -1

    SDS_gość

    08.12.2017, 14:43

    "Jasne, już widzę, jak zjeżdżają do nas tabuny turystów z Trójmiasta a tymczasem już teraz w Sopocie Aquapark stoi pusty. Jak wytłumaczysz to geniuszu ekonomii??? To samo jest w Człuchowie - odkąd otworzyli kompleks basenowy w Chojnicach to pływalnia w Człuchowie świeci pustkami i generuje straty nawet przy śmiesznych cenach biletów."

    Kłamiesz! Bezczelnie kłamiesz! A basen to nie sklep żeby tylko zyski przynosić on ma na siebie zarabiać i tylko na siebie. Akurat obecnie tego typu obiekty zarabiają.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • -2

    sds_gość

    08.12.2017, 14:48

    W 2000 roku powstał projekt-koncepcja modernizacji tczewskiego basenu i rozbudowy o funkcję Aquaparku. Projekt obejmujący rozbudowę basenu o nowe tory pływackie, strefę rekreacji, zjeżdżalnie oraz saunarium. Jak wygląda obecnie tczewski basen gdzie od 1973 roku po za wypłyceniem oraz modernizacją stacji uzdatniania nie zrobiono NIC! Chyba nie trzeba opisywać tutaj wyglądu szatni czy natrysków, to samo dotyczy strefy saun gdzie obecnie działa jedna mała kabina a reszta urządzeń jest niesprawna! Przecież nie chodzi tutaj o Aquapark jak w Sopocie czy Redzie ale o nowoczesny obiekt z recepcją, salą przebieralni, salą szatni, salą natrysków, o powstanie zupełnie nowej funkcji rekreacji (nowe tory do pływania rekreacyjnego, 2-3 jaccuzi, 2 zjeżdżalnie rurowe, strefę saun-fińska, parowa,infra + bania). Kościerzyna, Chojnice, Kwidzyn czy Świecie (gdzie bliźniaczy do tczewskiego obiekt zmodernizowano do funkcji Aquaparku) są przykładem że można w miastach mniejszych od Tczewa stworzyć miejsce spędzania aktywnie czasu dla całych rodzin. Tczew jest idealnie położony dosłownie pośrodku trasy między Malborkiem i Starogardem Gdańskim a obecnie negatywny trend się odwrócił - ludzie zaczęli masowo dbać o formę i korzystać z miejsc rekreacji, to samo pełne sale kinowe czy wzrastająca liczba przeczytanych książek przez Polaków... Co do pozyskania środków to jest kilka możliwości, Min.Sportu - Kościerzyna- w ramach inwestycji musiał powstał basen głebokowodny do nurkowania); UE - Świecie (pozyskano środki na termomodernizację; UE + Marszałek - Kwidzyn (pozyskano ogromną kwotę na budowę hali widowiskowo-sportowej wraz z parkiem wodnym); środki prywatne - Reda (ale to zupełnie inna bajka - w Tczewie nie ma prawdziwych inwestorów...). Jeszcze są środki z Totalizatora Sportowego, wszystko jest zależne od koncepcji i założenia programowego finansowania modernizacji.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • Ile można _gość

    08.12.2017, 16:49

    Znowu ten sam tekst ... człowieku już prawie te Twoje wypociny znamy na pamięć :| ODPUŚĆ, albo napisz coś nowego. Pozdrawia !

    Cytuj
    IP: 94.254.xx0.xx0 
    +2

    Andrzej N._gość

    10.12.2017, 16:26

    Szkoda że miasto od 15 lat tylko mówi o aquaparku. I zawsze przed wyborami... Może moje wnuki doczekają bo dzieci niedługo dorosną!

    Cytuj
    IP: 83.23.xx1.xx5 
  • +3

    Tczewianka_gość

    08.12.2017, 16:14

    Zdecydowanie 3 lokalizacja jest najlepsza.Obiekt basenów w Tczewie przydałby się.Kościerzyna ma swoje aqua centrum i na wzór tego mogłoby się w Tczewie pobudować.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • +3

    gość_gość

    08.12.2017, 16:29

    Nie wierzcie Prezydentowi Pobłockiemu! Spójrzcie na stan komunikacji miejskiej w Tczewie! Spójrzcie do czego doprowadził Prezydent Pobłocki! Tak samo od 10 lat zawsze przed wyborami obiecywał doładowanie karty miejskiej po przez Internet do dzisiaj nie ma! Ten artykuł jest przykrywką dla informacji, że ITD zatrzymało 8 z 14 dowodów rejestracyjnych autobusów komunikacji miejskiej w Tczewie Meteor! tnij.tcz.pl/?u=afaf43

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx5 
  • +3

    andrzej_gość

    08.12.2017, 18:32

    kiełbasa

    Następna kiełbasa przedwyborcza.

    Odpowiedz
    IP: 159.205.xx2.xx4 
  • +2

    mar_gość

    08.12.2017, 20:31

    Te "zielone płuca miasta" to jak na razie teren zryty quadami i służący do nielegalnego pozbywania się śmieci. Ludziska chodzą tam z psami na spacer, a obok survivalowcy naparzają w paintballa. Żadnego zabezpieczenia, żadnych tabliczek ostrzegawczych. Czy to normalne? Ciekawe co będzie jak ktoś dostanie w oko i zostanie inwalidą do końca życia...

    Odpowiedz
    IP: 95.160.xx5.xx6 
  • +4

    EwAk_gość

    08.12.2017, 21:45

    Litosci

    W Tczewie nic dla rodzin nie bylo i nie bedzie lepiej kolejny zegar sloneczny w parku zrobic zeby dzieci mogly zjezdzac bedac na spacerze a co wy marzycie o aquaparku he he nasze miasto stoi w miejscu cud ze galeria powstala

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx0.xx7 
  • ja_gość_gość_gość

    08.12.2017, 22:17

    "tak, myślę tylko o sobie, bo komunikacja miejska, czyste powietrze i służba zdrowia to coś dla mnie "na wyłączność". Brak słów. Nigdzie nie piszę, że jestem przeciwnikiem terenów zielonych, lokalizacja na poligonie jest idealna, ale człowieku - byłeś tam ostatnio na spacerze??? Ja mieszkam nieopodal i dobrze wiem jak tam capi. Kto o zdrowych zmysłach będzie tam przychodził "zaczerpnąć świeżego (???) powietrza"??? Najpierw trzeba pomyśleć jak uszczelnić ZUOS - potem inwestować w jego okolicy, bo tak nasze podatki pójdą w błoto. Co do aquaparku: podałem przykład Słupska - polecam wygooglować, a potem możemy podyskutować. Co do służby zdrowia: Szpitale Tczewskie to nie tylko szpital, ale też przychodnie specjalistyczne, laboratoria. Kto jest głównym udziałowcem spółki Szpitale Tczewskie??? Czyż nie powiat??? Dlaczego Pan starosta wozi się z Prezydentem po mieście w poszukiwaniu lokalizacji basenu jakby planował wspólną inwestycję, w sytuacji gdy w szpitalu na badanie np. rezonansem magnetycznym trzeba czekać pół roku (nie wspomnę na to ile czeka się na wizytę u specjalisty, np. kardiologa). A byłeś na oddziele dziecięcym??? Wiesz, że rodzic śpi na podłodze na starym materacu (tak przynajmniej spałem z córką zeszłej zimy)??? W tych okolicznościach przyrody zapytam wulgarnie: po ch... nam basen???"

    Codziennie przemierzam trasę os.Witosa- Bajkowe .Jeśli chodzi o zapachy ZUOS-u to w przeważającej ilości zaczynają się na moście kolejowym i tak do os. Bajkowego. W okolicy os. Witosa rzadko . Tak więc uważam , że lokalizacja nie jest zła , tylko trochę komunikacyjnie trudna.

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx4.xx3 
  • +4

    Adams_gość

    09.12.2017, 11:29

    Temat aquaparku wraca przed każdymi wyborami. To kolejne kłamstwo i żadnego aquaparku nie będzie! Szybciej w Starogardzie lub Malborku. Nam musi wystarczyć Fabryka Sztuk i Węzeł komunikacyjny. Tczew przez ostatnie 2 lata stoi w miejscu gdzie inne samorządy inwestują 40% budżetów na inwestycje. A rekreacja i wypoczynek to priorytety ale nie w Tczewie!

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • +4

    Misiu_gość

    09.12.2017, 12:09

    Skończę 18 lat, znajdę pracę i spierdalam z tego zadupia :)

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx7 
  • +3

    Mira_gość

    09.12.2017, 17:46

    Kompleks basenowy

    Kompleks basenowy powinien być na przedmieściach Tczewa, obok głównej drogi by dojazd był i porządny parking dla mieskancow, okolicznych szkół i osób z okolicznych miejscowości. Umiejscowienie go w zakorkowanym centrum to jakaś pomyłka. Są dopłaty unijne na dobre projekty wiec o co chodzi z pieniędzmi. Inwestycja zwróci się szybko jeżeli projekt obejmie wszystkie aspekty.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx7 
  • +1

    denar_gość

    09.12.2017, 18:44

    Najpierw to niech drogi skończą by mozna było jeździć a nie stać w korkach przy próbie wyjazdu z tczewa

    Odpowiedz
    IP: 193.110.xx1.xx0 
  • +2

    Andrzej N._gość

    10.12.2017, 14:06

    Obecny basen przypomina obiekt muzealny, możnaby wynajmować do kręcenia filmów z PRLu. Czas na modernizację. Czas na Aquapark!

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx1.xx5 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.