Dzięki dofinansowaniu rozpocznie się przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia remontu (fot. tcz.pl)
Jest zielone światło dla ratowania mostu tczewskiego. Prawie 1,5 mln zł udało się uzyskać powiatowi, który jest właścicielem niszczejącego obiektu, na opracowanie dokumentacji przebudowy mostu drogowego przez rzekę Wisłę. Urzędnicy podkreślają, że to bardzo dobra wiadomość - starostwo z gotową dokumentacją będzie mogło ubiegać się o środki ze źródeł zewnętrznych - na remont mostu. A na to - według przygotowanej niedawno ekspertyzy - potrzeba aż 130 mln zł.
Uzyskane wsparcie stanowi 75 procent kosztów kwalifikowanych projektu, które oszacowano na etapie przygotowywania wniosku. Ostateczna wartość zadania zostanie precyzyjnie określona po wyłonieniu wykonawcy w drodze przetargu nieograniczonego.
- Decyzję o wyborze projektu podjął Zarząd Województwa Pomorskiego na posiedzeniu w dniu 28 czerwca 2012 r. Zarząd dokonał wyboru do dofinansowania, kierując się opinią Grupy Strategicznej ds. regionalnego systemu transportowego, która rekomendowała projekt, jako priorytetowy. Status taki uzyskało tylko siedem wniosków z dziewiętnastu, które rekomendowane zostały do realizacji. - tłumaczy Kamila Wiśniewska, rzeczniczka tczewskiego starostwa.
Dokumentacja ma powstać w ciągu 15 miesięcy - zadanie realizowane będzie w 2013 i 2014 roku. Pozostałe środki, które niezbędne są do zrealizowania zadania, będą pochodziły z budżetu Powiatu Tczewskiego oraz partnerów, którzy wyrazili, bądź wyrażą w najbliższym czasie chęć współfinansowania projektu.
- Wiemy, że naszymi partnerami będą Gmina Miejska Tczew oraz Gmina Lichnowy. - dodaje Kamila Wiśniewska - Zgodnie ze złożonym wnioskiem do generalnej naprawy nadają się wszystkie elementy mostu, począwszy od pomostów, poprzez dźwigary główne, stężenia, łożyska, podpory, a kończąc na elementach wyposażenia (łożyska, dylatacje, odwodnienie, oświetlenie) wszystkich przęseł. Szczególnie w złym stanie technicznym znajduje się konstrukcja przęseł nr 2÷3 tzn. dźwigary główne, poprzecznice, podłużnice oraz żelbetowe płyty pomostu. Elementy pomostu przęseł nr 4÷6 i 10÷12 również wymagają natychmiastowej interwencji.
Dokonane dotąd analizy i studia wykazują równie, iż w obrębie całej przeprawy występują braki w podstawowym zabezpieczeniu ruchu pieszego i kołowego. Występują poważne ubytki w balustradach i nie ma żadnych ograniczeń w dostępie do miejsc niebezpiecznych. Niezbędne prace zostaną jednak określone w wyniku zleconego opracowania.
- Uzyskanie dofinansowania to ogromny sukces dla Powiatu Tczewskiego. Cieszymy się bardzo, gdyż dowodzi to faktu, iż nasze starania mające na celu zyskanie przychylności rządu i samorządów różnego szczebla przyniosły oczekiwany skutek. Wierzymy jednak, że uzyskane dofinansowania, zarówno od Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jak i Zarządu Województwa Pomorskiego są pierwszym dobrym sygnałem w tej sprawie, tzn. będą sprzyjały dalszemu zaangażowaniu innych podmiotów, a szczególnie Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Ministerstwa Finansów w kwestię ratowania mostu, w tym przede wszystkim w współfinansowanie kosztów związanych z przygotowaniem opracowania, a w dalszej przyszłości samego remontu obiektu - podsumowuje wicestarosta, Mariusz Wiórek.
Do Starostwa Powiatowego w Tczewie wpłynęła też już kolejna, ostatnia część ekspertyzy wykonanej przez Konsorcjum firm: Voessing Polska Sp. z o.o. i Ingenieurbüro Dipl. Ing. H. Vössing GmbH. Analizując przywrócenie ruchu pieszego i rowerowego na obiekcie oszacowano na kwotę 10.058.046,74 zł w pełnym zakresie prac remontowych oraz na kwotę 1.076.882,06 zł w ograniczonym zakresie prac remontowych. Odnosząc się natomiast do przywrócenia ruchu pojazdów do 3,5t. konsorcjum wskazuje, że wiąże się to z kosztami 1.580.308,86 zł przypadku przeprowadzenia ograniczonego zakresu prac remontowych oraz 128.831.22,48 zł biorąc pod uwagę przebudowę całego obiektu.
Więcej na temat planów starostwa co do przyszłości mostu już wkrótce w naszym dziale Telewizja Internetowa .
Uzyskane wsparcie stanowi 75 procent kosztów kwalifikowanych projektu, które oszacowano na etapie przygotowywania wniosku. Ostateczna wartość zadania zostanie precyzyjnie określona po wyłonieniu wykonawcy w drodze przetargu nieograniczonego.
- Decyzję o wyborze projektu podjął Zarząd Województwa Pomorskiego na posiedzeniu w dniu 28 czerwca 2012 r. Zarząd dokonał wyboru do dofinansowania, kierując się opinią Grupy Strategicznej ds. regionalnego systemu transportowego, która rekomendowała projekt, jako priorytetowy. Status taki uzyskało tylko siedem wniosków z dziewiętnastu, które rekomendowane zostały do realizacji. - tłumaczy Kamila Wiśniewska, rzeczniczka tczewskiego starostwa.
Dokumentacja ma powstać w ciągu 15 miesięcy - zadanie realizowane będzie w 2013 i 2014 roku. Pozostałe środki, które niezbędne są do zrealizowania zadania, będą pochodziły z budżetu Powiatu Tczewskiego oraz partnerów, którzy wyrazili, bądź wyrażą w najbliższym czasie chęć współfinansowania projektu.
- Wiemy, że naszymi partnerami będą Gmina Miejska Tczew oraz Gmina Lichnowy. - dodaje Kamila Wiśniewska - Zgodnie ze złożonym wnioskiem do generalnej naprawy nadają się wszystkie elementy mostu, począwszy od pomostów, poprzez dźwigary główne, stężenia, łożyska, podpory, a kończąc na elementach wyposażenia (łożyska, dylatacje, odwodnienie, oświetlenie) wszystkich przęseł. Szczególnie w złym stanie technicznym znajduje się konstrukcja przęseł nr 2÷3 tzn. dźwigary główne, poprzecznice, podłużnice oraz żelbetowe płyty pomostu. Elementy pomostu przęseł nr 4÷6 i 10÷12 również wymagają natychmiastowej interwencji.
Dokonane dotąd analizy i studia wykazują równie, iż w obrębie całej przeprawy występują braki w podstawowym zabezpieczeniu ruchu pieszego i kołowego. Występują poważne ubytki w balustradach i nie ma żadnych ograniczeń w dostępie do miejsc niebezpiecznych. Niezbędne prace zostaną jednak określone w wyniku zleconego opracowania.
- Uzyskanie dofinansowania to ogromny sukces dla Powiatu Tczewskiego. Cieszymy się bardzo, gdyż dowodzi to faktu, iż nasze starania mające na celu zyskanie przychylności rządu i samorządów różnego szczebla przyniosły oczekiwany skutek. Wierzymy jednak, że uzyskane dofinansowania, zarówno od Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jak i Zarządu Województwa Pomorskiego są pierwszym dobrym sygnałem w tej sprawie, tzn. będą sprzyjały dalszemu zaangażowaniu innych podmiotów, a szczególnie Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Ministerstwa Finansów w kwestię ratowania mostu, w tym przede wszystkim w współfinansowanie kosztów związanych z przygotowaniem opracowania, a w dalszej przyszłości samego remontu obiektu - podsumowuje wicestarosta, Mariusz Wiórek.
Do Starostwa Powiatowego w Tczewie wpłynęła też już kolejna, ostatnia część ekspertyzy wykonanej przez Konsorcjum firm: Voessing Polska Sp. z o.o. i Ingenieurbüro Dipl. Ing. H. Vössing GmbH. Analizując przywrócenie ruchu pieszego i rowerowego na obiekcie oszacowano na kwotę 10.058.046,74 zł w pełnym zakresie prac remontowych oraz na kwotę 1.076.882,06 zł w ograniczonym zakresie prac remontowych. Odnosząc się natomiast do przywrócenia ruchu pojazdów do 3,5t. konsorcjum wskazuje, że wiąże się to z kosztami 1.580.308,86 zł przypadku przeprowadzenia ograniczonego zakresu prac remontowych oraz 128.831.22,48 zł biorąc pod uwagę przebudowę całego obiektu.
Więcej na temat planów starostwa co do przyszłości mostu już wkrótce w naszym dziale Telewizja Internetowa .
Komentarze (29) dodaj komentarz
edi_gość
04.07.2012, 11:56
d
Jak by Sosnowski był prezydentem już dawno my most był wyremontowany!!!
Odpowiedzsik prosty_gość
04.07.2012, 15:35
OLAĆ
I wszystko w temacie
Cytujtcz45
04.07.2012, 17:24
dlaczego nie został
ponieważ ludzie nie mieli do niego zaufania i sympatii ot i wsio
Cytujgwajer_gość
04.07.2012, 19:08
Chyba w Waćmierku...
Cytujmyszka18tcz
05.07.2012, 06:53
nie prawda.
Cytujhaha_gość
04.07.2012, 12:00
1,5mln za projekt? to chyba jakieś żarty!
Odpowiedz_gość
04.07.2012, 12:01
Powinno się dobrać do d**y tym osobom, które "rządziły" starostwem tczewskim w czasie kiedy warszawka zdecydowała, że starostwo będzie właścicielem tego mostu, a nie GDDkiA, albo jakieś ministerstwo. Powinni dostać po dupie za to że pozwolili sobie "wcisnąć" ten most. Nie ma takiego drugiego przypadku w Polsce, żeby jakiś powiat był właścicielem takiego mostu. Który powiat byłoby stać na renowację takiego obiektu? Oczywiście można też powiedzieć, że most trzeba było remontować stopniowo, sukcesywnie przez ostatnie 20 lat i cholera wie czemu tego nie robiono? Za komuny most był remontowany od czasu do czasu i nikt nie pytał kto jest właścicielem. Jest jedno wyjście dla powiatu. Można teraz ten most wcisnąć Niemcom. To oni go przecież zbudowali. Niech teraz remontują.
Odpowiedzmieczyslaw
04.07.2012, 12:01
Można? Można, chcieć trzeba
No proszę, a jeszcze nie tak dawno starostwo tylko rozkładało ręce i mówiło "nie da się, nie mamy pieniędzy", a tu niespodzianka - jak się zaczyna chodzić koło mostu, zamiast rozpaczliwe listy pisać, to powoli widać pierwsze efekty. Chyba naprawdę zaczęliście rozumieć, że przegrana sprawa mostu, to Wasza przegrana w najbliższych wyborach :)
Odpowiedzantek_gość
04.07.2012, 20:08
Pytanie
A ja sie pytam, gdzie Pan pracuje, ze ma Pan czas na udzielanie sie na forum w godzinach pracy?????? Bardzo mnie to intryguje :P
Cytujlokis_gość
04.07.2012, 21:30
A co to kogo obchodzi...
... gdzie pracuje Mieczysław ? Może ma urlop, albo pracę zmianową...
Cytujmieczyslaw
05.07.2012, 01:54
Antek, o co teraz zapytasz? :) Opowiedz nam o sobie, gdzie pracujesz, kiedy śpisz, co robisz i z kim? Antek, śmiało.
Cytujtcz45
05.07.2012, 07:11
mieczysław to
emeryt ma około 60 lat , chyba jakiś wojskowy czy cuś...hehee
Cytuj_gość
04.07.2012, 12:05
Świetnie zdjęcie
brawo!
OdpowiedzLSQ_gość
04.07.2012, 13:04
Chyba sobie żartujesz? to zdjęcie to wynik braku pomysłu na fajne ujęcie :)
Cytujxxx_gość
04.07.2012, 12:23
130 milionow ? pewnie zrobią za połowę a reszta do kieszeni !! zreszta tak jak wszystko w tcz : Rondo !? Fontana ?! Sygnalizacja świetlna !? wyrzucanie publicznych pieniędzy w błoto żeby kilka osob wiecej mialo na swoje wydatki !!
Odpowiedz_gość
04.07.2012, 12:26
i minie jeszcze kilka ładnych lat...już widzę jak toną w dokumentach...a most? most i tak się posypie
Odpowiedzsambor_gość
04.07.2012, 12:40
most
Ja to bym zrobił tak: roz****dolił cały most (bo tylko do tego chyba się nadaje ) i zbudował od nowa, z zachowaniem całego kształtu, wyglądu. Tylko boje się, ile by to wtedy kosztowało. :D Proszę o akceptację postu mimo wulgaryzmu (i tak jest z cenzurą) ;>
Odpowiedzkajot551_gość
04.07.2012, 13:17
Most
Gdyby pieniadze rzeczywiscie były przeznaczone w calości na remont to przejazd i przejscie bylyby wykonane ,a także zabezpieczone wiezyczki ,lecz znając HYDRE -UMYSLOWO PRACUJACYCH 70% pójdzie na zlecenia okołobudowlano-papierowe /ekspertyzy,opinie,rysunki,/
OdpowiedzJanek_gość
04.07.2012, 13:27
Brawo !!!
Czyli jeszcze brakuje jakieś 98.5 miliona ?
Odpowiedzjan_gość
04.07.2012, 13:31
A nie można mostu sprzedać ?
A za pieniądze z mostu wybudować jakiś Urząd ?
OdpowiedzTczewianin_gość
04.07.2012, 13:33
Ustawić most w pionie !!!
i zrobić punkt widokowy.
OdpowiedzAndrzej_gość
04.07.2012, 13:43
Most
Wszystko ładnie i pięknie?.Te pieniądze to jest tylko kropla w morzu jak już się wziąwszy za remont Mostu to trzeba walczyć o dalsze pieniądze a nie tylko zrobić to prowizorycznie. Moim zdaniem trzeba to jeszcze raz nagłośnić w mediach i ośmieszyć nie tylko Tuska i rząd ale wszystkich Posłów i Senatorów , bo jak są wybory to obiecują nam że są na to pieniądze i oni to załatwią a jak widać gdy dojdą do koryta to nas mają głęboko w D-----e. przez duże ( D )
Odpowiedzmala_gość
04.07.2012, 14:59
powinni go odbudować do wyglądu..
z pierwotnej wersji.. był taki piękny..
Cytujsd_gość
04.07.2012, 14:26
na ten most potrzeba 500 mln albo i wiecej
jesli ma byc odbudowany jako zabytek i wygladac tak jak wygladal kiedy byl nowy ,a te 1,5 mln to kasa wrzucona w bloto ot tak sobie ,wedlug mnie most powinien byc pociety i zezlomowany dlatego ze jest w katastrofalnym stanie dwa razy byl wysadzony w powietrze przede wszystkim potrzebuje nowych filarow bo te sie sypia ,jego wartosc jako zabytek jest znikoma jest w polowie nie oryginalny ,jedyne wyjscie wybudowac nowy powiedzmy do 3,5 tony dla osobowek ,ruch pieszy rowery nic wiecej .
Odpowiedzjan_gość
04.07.2012, 14:44
Powiedzmy sobie szczerze
po co komu ten most ? Ani to, to żadnego znaczenia komunikacyjnego, no bo kto jezdzi do Lisewa albo Nowego Stawu ? Czy za mostem jest jakaś tczewska dzielnica ? A może fabryka do której dojeżdżają Tczewianie ? A czy po remoncie ile razy pospolity Tczewianin odwiedzi ten most ? Czy po remoncie będzie tam jakaś atrakcja ? A turyści ? Ostatnio widziałem kilku, szli Podgórną w kierunku przystani, jak zobaczyli sikającego pijaka pod zasyfionym śmietnikiem to był tylko jeden z ich strony śmiech...ci ludzie tu na pewno nie wrócą do Tczewa. I tak jest ze wszystkim, śmietniki grożą epidemią ( i tu ukłon w stronę firmy SITA ) , elewacje kamienic to istna masakra, wandalizm i brak jakiejkolwiek reakcii Straży Miejskiej i Policji....a o syfie i brudzie na Moście to już nie wspomnę...Tak tak Panie Prezydencie Tczewa to jest Pana wizytówka. Przestań Pan wreszcie sobie gratulować, się odznaczać, przecinać wstęgi i wez Pan sie do roboty...
Odpowiedzhuihuih_gość
04.07.2012, 14:47
szokkkkkkk
1,5 mln??za projekt?strasznie drogi papier do tego projektu..
Odpowiedztaaa_gość
04.07.2012, 18:31
most
przepraszam bardzo ten most jest jednak potrzebny po drugiej stronie wisły tez mieszkaja ludzie i dojeżdzaja do pracy na teren tczewa a nawet dalej i myli sie pan mówiac ze ile razy odwiedzi ten most tczewianin dużo razy teraz objazdem jezdzi duzo samochodów na tczewskich rejestracjach a mieli by dużo blizej gdyby był sprawny most ktoś kto jezdzi objazdem codziennie nadrabia prawie 30km przez 30dni to ok 900km wiec warto się pierw zastanowić nim coś sie napisze pozdrawiam
OdpowiedzMiś_gość
04.07.2012, 19:03
Most
Do Pana Jana po co komu ten most - bo po drógej stronie Ludzie mieszkajom i oni korzystają by do Tczewa do pracy się dostać a w Nowym Stawie jes CUKIERNIA i Tczewiak tam prosperuje. A pewnie pola tu jest dosyć to postawcie nam fabryki i karta się odwruci i wtedy Tczew do pracy by za most chcial się dostać . Tu jest potrzebny MOST.Sprawny
Odpowiedzola_gość
04.07.2012, 21:51
Aaaa....
ile by kosztował zwodzony czy pontonowy ?
Odpowiedz