Rondo całkowicie sparaliżuje ruch w mieście?

Kierowcy muszą się przyzwyczaić do jazdy "zderzak przy zderzaku" (fot. tcz.pl)
Rondo całkowicie sparaliżuje ruch w mieście?
Rondo przed magistratem wpłynęło pozytywnie na bezpieczeństwo ruchu w mieście, ale specyficzny układ ulic w tym rejonie Tczewa i duże natężenie ruchu powodują, że kierowcy zamiast płynnie jechać, klną i stoją w długich korkach. "Jeżeli nie podejmiemy teraz działań zaradczych, to w przyszłości główny komunikacyjny miasta może ulec całkowitej blokadzie" - alarmują tczewscy policjanci z Sekcji Ruchu Drogowego. Jest źle, a może być jeszcze gorzej - tym bardziej, że na razie funkcjonariusze nie mają możliwości ręcznego kierowania ruchem

Funkcjonariusze przyznają, że budowa ronda na Pl. Piłsudskiego spowodowała zminimalizowanie liczby punktów kolizyjnych i w konsekwencji przyczyniła się do poprawy bezpieczeństwa życia i zdrowia pieszych oraz kierujących użytkowników dróg. Ale...

- Wypadki na rondach w ogóle należą do rzadkości, a jeśli się zdarzają, to zwykle z powodu ludzkiej głupoty i brawury.- wyjaśnia podinsp. Krzysztof Bielski, naczelnik Sekcji Ruchu Drogowego KPP w Tczewie. - Tego typu rozwiązania zastosowano w województwie pomorskim m.in. w Wejherowie, Redzie, Rumi i Władysławowie. Na analizowanych obiektach nastąpiła nie tylko istotna poprawa warunków ruchu i jego bezpieczeństwa, ale także na wszystkich tych obiektach, w odróżnieniu od ronda w Tczewie zwiększyła się także przepustowość skrzyżowań, zmniejszył się czas oczekiwania i kolejki na wlotach dróg na rondo. Skrzyżowania o ruchu okrężnym powinniśmy przejeżdżać, co najważniejsze bezpiecznie, ale także stosunkowo szybko. W tym miejscu pojawia się pytanie o czynniki determinujące tamowanie ruchu na drogach dojazdowych do ronda na Pl. Piłsudskiego w Tczewie.

Powodów może być kilka - najprostszy - na miejskie ulice wyjeżdża coraz więcej pojazdów, a nowych dróg nie przybywa. Za mało jest traktów łączących wschodnią i zachodnią część miasta, a to właśnie tędy przejeżdża najwięcej aut.


- Zbiegające się na rondzie o dużym natężeniu ruchu ulice W. Polskiego i 30-go Stycznia stanowią główne ciągi komunikacyjne miasta. Drogi przejmują ruch znacznej ilości pojazdów z wielu ulic i przez rondo przenoszą go na drugą stronę miasta. W ten sposób ruch z obciążonych ulic musi zostać najpierw skumulowany na rondzie, a następnie rozprowadzony. Taka sytuacja doprowadza do trudnego do zaakceptowania tworzenia się zatorów drogowych, zwłaszcza na dojazdowych do ronda ulicach 30-go Stycznia i Bałdowskiej w Tczewie. - mówi Krzysztof Bielski.

Gołym okiem widać, że trudne warunki ruchu uległy dodatkowemu pogorszeniu z chwilą zamknięcia ruchu przez most na ul. 1 Maja. Cały ruch pojazdów dotychczas odbywający się ulicą 1 Maja i Gdańską m. in. z osiedla Staszica, Zatorza, Nowego Miasta i części Suchostrzyg został skierowany na ul. W. Polskiego, która już przedtem nie była w stanie przejąć w całości docierającego do niej ruchu pojazdów prawie z całego miasta, a następnie doprowadzić go do ronda, a tam ten ruch płynnie rozprowadzić.

- Uprzywilejowanie dużego potoku ruchu pojazdów z ulicy W. Polskiego w stronę wieży ciśnień sprawia, że pojazdy wjeżdżające na rondo z kierunku ul. 30-go Stycznia i Bałdowskiej nie mogą wjechać na rondo. Zatrzymują się przed każdym pojazdem znajdującym się na rondzie i na nie wjeżdżającym. W rezultacie dochodzi nie do spowolnienia ruchu, a jego zatrzymania, tworzenia się zatorów i blokowania wjazdu pojazdów z ulic podporządkowanych czy wyjazdów z posesji. Główny problem tkwi w tym jak uprzywilejować ruch na ulicy W. Polskiego lub odciążyć tę ulicę i przełożyć ruch na inne ulice łączące dwie części miasta. Aktualnie ulicę W. Polskiego można ominąć jedynie ul. Grunwaldzką. Poza tymi dwiema ulicami innych możliwości przedostania się z jednej części miasta na drugą nie ma. - tłumaczy szef tczewskiej drogówki.

Funkcjonariusze alarmują, że problem stanowi nie tylko paraliż ruchu na drogach dojazdowych do ronda, ale również ryzyko jego następstw. W miarę wzrostu natężenia ruchu pojazdów maleją odstępy między pojazdami i zwiększa się prawdopodobieństwo zderzeń w wyniku najeżdżania na tył pojazdu, podejmowania niebezpiecznych manewrów wyprzedzania, nieustępowania pierwszeństwa przez pojazdy, które wyjeżdżając z ulic podporządkowanych, wjeżdżają na ulice z pierwszeństwem pomiędzy stojącymi w zatorach pojazdami, tamowania ruchu przez auta skręcające w lewo i ustępujące pierwszeństwa znajdującym się w korkach pojazdom nadjeżdżającym z kierunku przeciwnego.

- Ta sytuacja generuje także zagrożenie bezpieczeństwa pieszych wbiegających na jezdnie zza pojazdów stojących w zatorach. - dodaje nasz rozmówca - Trzeba podkreślić, że temat pozytywnego wpływu ronda na bezpieczeństwo nie podlega dyskusji. Jednak skrzyżowanie o ruchu okrężnym powinno zapewnić jednocześnie sprawny i płynny przejazd. Specyficzny dla ronda na Pl. Piłsudskiego w Tczewie układ ulic i ich obciążenie nie zapewnia tych dodatkowych walorów ronda. Taki stan rzeczy niezależnie od poprawy bezpieczeństwa na Pl. Piłsudskiego wymaga podjęcia dodatkowych działań zaradczych zmierzających także do przywrócenia na ulicach 30 Stycznia, Bałdowskiej i Wojska Polskiego płynności ruchu. Brak reakcji profilaktycznych w niedalekiej przyszłości może doprowadzić do całkowitego zablokowania głównego ciągu komunikacyjnego miasta, a tym samym zakłócenia jego porządku. - ostrzega naczelnik sekcji Ruchu Drogowego.

Funkcjonariusze podkreślają, że bezpieczeństwo i płynność jazdy po rondzie w sporej części zależy także od tego, jak kierowcy zachowują się na rondzie i w jego obrębie. A okazuje się, że z tym u nas nie najlepiej. Kontrole drogowe wykazują często przypadki całkowitego braku sygnalizowania zjazdu z ronda, czy prowadzenia podczas jazdy rozmowy przez telefon komórkowy.

- Wystarczy prowadzić rozmowę telefoniczną, czy opóźnić się ze wskazaniem zamierzonego kierunku, by wprowadzić zamieszanie na jezdni i niepotrzebnie wstrzymać ruch pojazdów na rondo wjeżdżających. Pamiętajmy więc, że każdy zamiar zjazdu z ronda powinien być sygnalizowany zawczasu. Na rondzie kierowca powinien także odpowiednio wcześniej zająć odpowiednie miejsce na jezdni w zależności od zamiaru kierunku jazdy. Jeżeli zamierzamy zjechać z ronda, to podjeżdżamy zawczasu blisko prawego krawężnika, sygnalizując zamiar skrętu kierunkowskazem. Można zaobserwować też jak kierowca zatrzymuje się przed rondem, na którym nie ma żadnego pojazdu. Wjazd na rondo jest podporządkowany ruchowi okrężnemu. Gdy nadjeżdżamy ulicą podporządkowaną do ronda musimy zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdom, co jednak nie oznacza obowiązku bezwzględnego zatrzymywania się.

Policjanci podkreślają, że ruch pojazdów jest tak utrudniony, że powinno się rozważać nawet możliwości zabezpieczenia środków finansowych i zlecenia wykonania projektu poprawy drożności głównego ciągu komunikacyjnego Tczewa wraz z jego centralnym punktem - rondem. Kluczowym elementem byłoby także sprawdzenie przygotowanego projektu pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego - poddanie go audytowi bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Co proponują policjanci?

- wydzielenie jezdni lub dodatkowego pasa ruchu wyłącznie dla pojazdów jadących od strony ulicy Wojska Polskiego w kierunku ulicy 30 Stycznia,

- do kierowców można też apelować o omijanie ronda ulicą Głowackiego. Jednak zwiększenie ruchu na ul. Głowackiego powoduje niestety tamowanie się ruchu na drodze krajowej nr 1. Może trochę tą sytuację mogło by poprawić wyłączenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 1 z ul. Norwida, a tym samym wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Norwida z kierunku drogi krajowej nr 1 na odcinku od skrzyżowania tej ulicy z drogą krajową nr 1 do skrzyżowania ul. Norwida z ul. Reymonta. W takiej sytuacji mieszkańcy Osiedla Górki, chcąc wjechać na drogę krajową nr 1, musieliby korzystać ze skrzyżowania drogi krajowej nr 1 z ul. Głowackiego.
- w czasie remontu wiaduktu przy 1. Maja można też próbować ominąć rondo ulicą Lecha
- przeprowadzenie remontu ulicy przebiegającej przy przychodni z kierunku ulicy Wojska Polskiego w stronę ul. 30 Stycznia w celu przejęcia części ruchu pojazdów jadących w stronę wieży ciśnień,
- ustawienia znaku pionowego wg wzoru C - 2 "nakaz jazdy w prawo" przed skrzyżowaniem w/wym. ulicy z ulicą 30 Stycznia,
- zamontowania sygnalizatorów świetlnych z przywołaniem na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. 30-go Stycznia z ul. Ogrodową.
- wprowadzenia odwrotnego do aktualnego jednokierunkowego ruchu na ul. Ogrodowej i Wąskiej.


Przedstawiciele policji podkreślają, że większość proponowanych rozwiązań należy traktować jako propozycje chwilowych i zastępczych środków poprawy warunków ruchu drogowego w Tczewie. Sytuacja w obrębie ronda wymaga przeprowadzenia dogłębnej analizy problemu oraz przyjęcia bardziej profesjonalnych i długofalowych rozwiązań.

- Zaakcentować należy też problem braku możliwości skierowania na skrzyżowania policjantów i podjęcia przez nich ręcznych regulacji ruchem. Ulice są tak zakorkowane, że przedłużanie cyklu zielonego światła na jednym skrzyżowaniu powoduje blokowanie się ruchu na sąsiednim skrzyżowaniu. Podawanie sygnału zezwalającego na wjazd na skrzyżowanie często okazuje się nieskuteczne, ponieważ za skrzyżowaniem nie ma miejsca do kontynuowania jazdy. Sytuacja jest na tyle trudna, że jedynie niemożliwe do przeprowadzenia jednoczesne zsynchronizowanie ruchu na wszystkich skrzyżowaniach mogłoby zapewnić skuteczność ręcznych regulacji ruchem. Dlatego jeśli tylko pojawią się okoliczności gwarantujące skuteczność ręcznych regulacji ruchem, to niezwłocznie na skrzyżowania stosownie do potrzeb zostaną też skierowani policjanci posiadający specjalistyczne przeszkolenie i zezwolenie na wykonywanie tego rodzaju czynności służbowych. - obiecuje naczelnik Sekcji Ruchu Drogowego.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (59)
dodaj komentarz

  • +1

    Pan X_gość

    19.10.2009, 00:24

    Rondo całkowicie sparaliżuje ruch w mieście

    Czy nie można wreszcie zapłacić profesjonalistom, fachowcom z prawdziwego zdarzenia, aby przeanalizowali sytuacje drogowa w mieście i opracowali jakieś konkretnie rozwiązania? Chyba, a raczej na pewno jest to tańsze niż "wieczne" poprawnie beznadziejnych projektów (patrz rondo przed UM). Miasta nie stać na eksperymentowanie. Najłatwiej wydawać nie swoje pieniążki. NIE MARNUJCIE NASZYCH PIENIĘDZY. Trzeba liczyć się z tym, że ruch będzie coraz większy i należy szukać rozwiązań wybiegających w przyszłość a nie jedynie takich, które będą lekarstwem na obecną sytuację w mieście.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx5 
  • -2

    lukee

    19.10.2009, 00:35

    W końcu ktoś zajął się na poważnie problemem zakorkowanego miasta. Internauci już dawno proponowali utworzenie osobnego pasa ruchu przy rondzie dla aut jadących z W. Polskiego na 30-Stycznia - nawet drogą w pobliżu przychodni na W.P. Ale kto się tym zainteresował...NIKT!!! Omija się w ten sposób rondo, przystanek autobusowy i często uczęszczane przejście dla pieszych. Przy dobrym zaprojektowaniu tego objazdu mógłby on znacznie upłynnić ruch. Obecnie bardzo sensowny jest też przejazd z os. Suchostrzygi na os. Czyżykowo przez Górki (DK1), albo chociaż przejechanie odcinka do wiaduktu na W. Polskiego osiedlem Kolejowym (a nie W.P. od skrzyżowania Jana Pawła II). Z tym, że auta wyjeżdżające z ul. Targowej w lewo na W.P. mogą "wymuszać" zatrzymywanie się aut jadących w obu kierunkach na ul. W.P. i powodować tamowanie ruchu. Chyba lepiej skręcić w prawo i objechać rondo (chociaż tam aut też jest za dużo...) Ul. Lecha można ominąć rondo, ale za to potem trudno może być wjechać na W.P. Znak STOP chyba nie jest tam taki potrzebny ? Widoczność jest bardzo dobra, auta wyjeżdżające z ronda nie mają jeszcze zbyt dużej prędkości, a zatrzymanie się na pewno utrudnia potem wjazd na W.P. Wyjazd ze stacji benzynowej na W. Polskiego - faktycznie przydałby się znak "nakaz jazdy w prawo" (podobnie jak w przypadku ul. Targowej). Do ronda daleko nie jest, można je objechać i wrócić na W.P. A W. Polskiego nie będzie tamowana wtedy przez tych, którzy się zlitują nad tym jednym czekającym autem. Szkoda, że Tczew jest podzielony tą "niecką kolejową". To główna przyczyna takiego zakorkowania miasta...a wiadukty niestety kosztowne...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    lukee

    19.10.2009, 00:55

    A, chciałbym dodać jeszcze jedno. Policjanci apelują o SYGNALIZOWANIE zjazdu z ronda, ale SAMI NIE świecą dobrym przykładem...niestety! Bardzo często widzę tam oznakowane radiowozy, zjeżdżające sobie z ronda jak gdyby nigdy nic, bez kierunkowskazu!! Kto ma nas uczyć dobrych nawyków na drodze jak nie Policja?!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    Maxx

    19.10.2009, 01:01

    Rozwiązania doraźne

    Policja wyraźnie podkreśliła że proponowane rozwiązania są doraźne, niestety obecnie rządząca ekipa potraktuje je jako docelowe zapewniające spokój na lata. PS Co z tym raportem o ruchu drogowym zamówionym przez UM ? Znowu za 15 lat dowiemy się że wiadukt między ILO a szpitalem został uznany za niezbędny ?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Łukasz_gość

    19.10.2009, 07:47

    Kilka dni temu nie było problemu, stanęli policjanci i kierowali ruchem, jazda była w miarę płynna i spokojna. Wniosek jeden - wysiadać z samochodów i na skrzyżowania Panie i Panowie w niebieskich mundurkach.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx3.xx8 
  • wielbiciel_joli_oznaczony_jako_gość

    19.10.2009, 07:55

    Bardzo podoba mi się to drugie zdjęcie - z tym lusterkiem. Brawo!

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • +1

    Pankracy_gość

    19.10.2009, 09:17

    co tym ładnego?

    Pstryk zwyczajny.

    Cytuj
    IP: 195.60.xx7.xx2 
  • Rondo_gość

    19.10.2009, 08:01

    Analiza którą przeprowadziła policja dotyczy tylko pojazdów i kierowców i jest OK . Ale czy ktoś się zastanowił nad usytuowaniem przejść dla pieszych , Toż to makabra , kto to widział by przejścia były praktycznie prawie na rondzie jak i na skrzyżowaniach . Ten co to tak zaplanował powinien dostać nagrodę ale do zapłacenia . No i poruszanie się pieszych na przejściach , koło kaplicy ewangelickiej jak podjedzie autobus z ul. W.Polskiego to wjazd na rondo jest zablokowany , bo nikt nie poczeka żeby zebrała się grupka pieszych i wtedy przejść , a po co w takim tempie jak wysiadają z autobusu tak też przechodzą przez jezdnię i już zaczyna się korek . Tam jest potrzebne światło z przywołaniem .

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx6 
  • RAV_gość

    19.10.2009, 08:04

    jeszcze coś zauważone na tym rondzie

    Zakorkowane rondo to jedno,ale zauważyłem jeszcze coś/szanowne wielkie krowy zjeżdżając z ronda nie włączają kierunku ,twierdzą chyba,że wszyscy się domyślą,że oni właśnie mają zamiar skręcić-jest to bardzo denerwujące i oczywiście wydłuża czekanie na rondzie...

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx3.xx8 
  • -2

    hejaho

    19.10.2009, 08:12

    kierowcy ponownie na kurs

    Część z kierujących nie ma pojęcia o dynamicznej jeździe - jak włączysz się szybko do ruchu na rondzie, żeby nie tamować ruchu, to jeszcze trąbić potrafią. masakra

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Tczewianin.._gość

    19.10.2009, 08:20

    Al. Solidarności!!!

    Przypominam wszystkim, a w szczególności dziennikarzom i panom policjantom, że droga krajowa nr 1 na odcinku przebiegającym przez miasto ma swoją nazwę - Al. Solidarności! W miastach są ulice ze swoimi nazwami! Numery zostawmy drogowcom! Tak będzie bardziej elegancko i ...profesjonalnie!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx3 
  • INSTRUKTOR NAUKI JAZDY_gość

    19.10.2009, 08:24

    ...

    Przejeżdżam przez to rondo kilkanaście razy dziennie i jak patrze na takich co nie potrafią zjeżdżać z ronda, albo nie sygnalizują to aż się wszystko gotuje. Albo jak jest wolne na rondzie a nikt na nie wjeżdża masakra tylko stoi jak idiota i zastanawia się nie wiem nad czym. 90% kierowców trzeba by było wysłać na ponowny kurs. Owszem rondo jest źle zbudowane ale jest jak jest umiejętność kierowców poprawiłaby bardzo ruch na tym skrzyżowaniu o ruchy okrężnym

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx4 
  • ka_gość

    19.10.2009, 18:09

    Weż odpowiedzialność za swoją pracę

    Kolego instruktorze. Proszę odpowiedzieć na pytanie kto tych kierowców uczył jeździć. Na pewno nie ja. Ale za to na pewno Ty i Twoi koledzy. Przyłóżcie się do roboty, to takich wypadków nie będzie. Powinno się prowadzić statystyki: kierowca dostaje mandat, w jednej z rubryczek wpisuje się jego instruktora i punkty karne dla instruktora. 23 i cześć. Uprawnienia diabli wzięli. Pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 79.163.xx3.xx7 

    JAC1911_gość

    19.10.2009, 19:25

    A kto ich tak wyszkolił? Czy nie instruktorzy nauki jazdy/

    Cytuj
    IP: 88.199.xx1.xx3 
  • kierowca_gość

    19.10.2009, 08:41

    nowy wiadukt

    Idea budowy pasa omijającego rondo przy zjeździe z W.Polskiego na 30-go Stycznia nie jest nowa. Przewidywała to już koncepcja sprzed 5-6 lat. Nie rozwiąże to jednak problemu z zablokowaniem ruchu przez pieszych na przejściu przy CED, gdyż pas ten "wszedłby" w początek przystanku autobusowego. Bez podziemnego przejścia dla pieszych i zmiany kierunku ruchu w ciągu ul. Ogrodowej/Wąskiej żadne "kosmetyczne" zmiany ronda czy dodanie pasa nie poprawią znacząco sytuacji. Zacni włodzrze, czas poważnie pomyśleć o nowym wiadukcie przy Eatonie lub I LO.

    Odpowiedz
    IP: 213.199.xx9.xx6 
  • Kierowca z Suchostrzyg_gość

    19.10.2009, 09:00

    Wyżej przeczytałam, że proponujecie, żeby osoby z Suchostrzyg jechały przez osiedle Kolejowe na Stare Miasto i macie rację, sama jeżdżą taką drogą od 2tyg i znacznie skraca się mój czas dojazdu do pracy, ponieważ, żeby wjechać z ul. Targowej w stronę ronda, nie ma za dużych problemów. Popieram poprzedników aby ustawić tam znak z nakazem skrętu w prawo! Wszyscy się dziwicie, że są korki na rondzie...ale trzeba przyznać, że 60%kierujących mieszkańców Tczewa nie rusza się samochodem poza swoje mieście zamieszkania...i mamy konsekwencje. Młodsi kierowcy, który jeżdżą samochodem po Gdańsku, zdają tam prawo jazdy nie mają za dużych problemów z płynnym wjechaniem na rondo i zjechaniem z niego oczywiście wcześniej sygnalizują... Najbardziej bulwersuje mnie "dobre serce" osób, które wjechały na rondo i zatrzymują się na środku niego, aby wpuścić inne "zabłąkane owieczki"- KOCHANI KIEROWCY w taki sposób nie upłynnicie ruchu na rondzie!

    Odpowiedz
    IP: 83.14.xx3.xx2 
  • Robike_gość

    19.10.2009, 09:52

    Autobusy i rowery

    Polecam, aby kto nie musi jechać samochodem i wozić swojej szanownej pupy która obrasta tłuszczem przesiadł się do komunikacji miejskiej lub na rower ewentualnie skuter.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx4 
  • kierowca_gość

    19.10.2009, 10:00

    rondo

    Dlaczego nikt nie pamięta że za małe rondo zaserwował nam powiat i urząd miasta bo dogadali się w sprawie zmiejszenia kosztów!!!wyborcy rozliczyć klikę!!A poza tym czemu nie ukończono remątu ul.Zamkowej można by tamtędy ominąć rondo , ale jak zwykle nie pomyśleli!!! Aspirynka nasz prezydent powinien dbać o swoich wyborców (kierowców) ale jak czytam powyższe komętarze to w zasadzie niema dziwu macie pretęsję do wszystkich z wyjątkiem włodaży a to oni decydują o wszystkim i ich opieszałość i błędne decyzje owocują między innymi paraliżem miasta.Jesteśmy niestety młodą demokracją np.jadąc w korkach na wybory sypiemy gromy na policję a głosujemy z automatu na tych samych.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx9 
  • JU..._gość

    19.10.2009, 10:07

    A mi spalili audi i mam spokój :) Z buta pozostało...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx5 
  • elite_gość

    19.10.2009, 10:20

    Dziwi mnie tylko fakt, że nie wypowiedział się nikt z PZD i WK. To te dwie "firmy" odpowiadają za drogi w naszym mieście również.

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx9.xxx 
  • VitoldMix_gość

    19.10.2009, 11:06

    Do INSTRUKTOR NAUKI JAZDY

    To co piszesz to chyba.....nie najlepiej świadczy o Was - szkolących!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx8 
  • C>K>M_gość

    19.10.2009, 12:21

    Nie złe rondo, tylko rondo w ogóle.

    Budujcie dalej ronda przed którym trzeba zwolnić do 20km/h nawet jadąc o 3 nad ranem, w miejscach, gdzie kiedyś można było spokojnie lecieć 50-70km/h(piszę o realnej prędkości przelotowej.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • cozatyp_gość

    20.10.2009, 08:30

    a wyjazd ze starego miasta

    pomyslales o tym w ogole koles? jedziesz sobie te 70 na 50/ce a tu maluch wyjezdza bo nie spodziewa sie twojej glupoty... i co ginie twoja zona i dziecko! milej choroby psychicznej...

    Cytuj
    IP: 91.198.xx9.xx7 

    C>K>M_gość

    28.10.2009, 22:37

    ?????? Czyli co, na każdym skrzyżowaniu bez ronda codziennie ginie kobieta z dziećmi??? Skrzyżowania bez ronda spokojnie się sprawdzały i dalej się sprawdzają. Po Gdańskich skrzyżowaniach spokojnie śmiga się 70km/h. I jakoś o setkach zabitych nie słychać wiec pomyśl chwilę a nie komunały powtarzasz. Te 70km/h to tylko przykład, niechby i 50km/h było a nie zwalnianie do zera.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • bobo_gość

    19.10.2009, 12:27

    Ulica Wąska

    Ulica Wąska nie jest jednokierunkowa, jak można zmienić jej ruch na odwrotny. Znów ktoś przygotował niedokładne opracowanie. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx8.xx8 
  • E.J._gość

    19.10.2009, 12:35

    Paranoja

    Proponujecie przy wyjeżdzie z targówka ustawić nakaz jazdy w prawo...pytam po co,proszę sprawdzić jaki znak stoi przy wyjeżdzie z ul.Paderewskiego i dlaczego nie jest on przestrzegany(policja do pracy)

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xx2 
  • mim_gość

    19.10.2009, 12:45

    Z tego co sobie przypominam wydano (UM) dość duże pieniądze na audyt dotyczący możliwości usprawnienia ruchu kołowego w mieście - jak dotąd chyba nikt nie usłyszał o jego rezultatach. Dziennikarze, dlaczego nie drążycie sprawy ?

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx3.xx6 
  • Wojtek_gość

    19.10.2009, 12:56

    Błąd w sztuce

    Dlaczego nikt nie mówi , że został popełniony błąd przy projektowaniu tego ronda. Ktoś powinien ponieść odpowiedzialność za ten katastrofalny stan rzeczy. Wszystko wskazuje na to , że po przeprowadzeniu jakiejkolwiek symulacji problemy te wyszły by na etapie projektu a nie po jego realizacji . Stawiam publiczne pytanie _ Kto jest za to odpowiedzialny ???

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx2.xx4 
  • adolf_gość

    19.10.2009, 13:01

    CBA

    powinno się tym zająć CBA

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx9 
  • Wojtek _gość

    19.10.2009, 13:04

    Dlaczego władze miasta

    udają , że nie ma problemu ? Dlaczego musiała sie odezwać Policja ?. Czy Pan Prezydent boi sie wyglądnąć przez okno żeby zobaczyć problem? To że władze miasta nic z tym nie robią jest totalną ignorancją .

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx2.xx4 
  • urzednik_gość

    19.10.2009, 13:22

    zgłosić sprawę do NIK i CBA

    Mogli by przysłać boskiego Tomaszka żeby to zbadać;)

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx9 
  • ...._gość

    19.10.2009, 13:24

    do Panów Policjantów

    teraz krytykujecie? A kto uzgdniał projekt ronda i rozwiązań w tym rejonie przed wydaniem pozwolenia na budowę. Uzgdaniał i to obligatoryjnie? My mieszkańcy, czy wy policjanci? Może wtedy trzeba było protestować i proponować rozwiązania?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx6 
  • pstryk_gość

    20.10.2009, 08:32

    a skad mieli wiedziec

    ze to nie bedzie rondo tylko jakis twor zdegenerowany rondopodobny

    Cytuj
    IP: 91.198.xx9.xx7 
  • focus_gość

    19.10.2009, 13:43

    asasd

    zdarzaja sie wypadki o ktorych policja nawet nie wie bo dochodzi do ugody miedzy kierowcami gdzies na chodznikach bez niej to rondo jest bardzo kolizjynje, te korki powoduja błędy u kierowców, tak nie powinno byc, to zbyt male rondo na to natezenie ruchu, zbyt male

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx0 
  • marcela_gość

    19.10.2009, 13:50

    korki na rondzie

    Witam wszystkich zbulwersowanych! Ja rozwiązałam problem z rondem i korkami następująco: PRZESTAŁAM TAM JEŹDZIĆ odkąd rozpoczął się remont wiaduktu. Wszystko czego potrzebuje mam na swoim osiedlu. A dla osób, które muszą przedostawać się przez rondo proponuję... spacer. Mamy taką piękną Złotą Polską Jesień (przynajmniej dzisiaj).Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx6.xx1 
  • INSTRUKTOR NAUKI JAZDY_gość

    19.10.2009, 15:23

    DO VitoldMix_gość

    Człowieku mozna szkolić i szkolić a i tak nic to nie pomaga. Zapraszam, moze popracujesz jako instruktor i jak dostaniesz cepa który nie ma auta we krwi albo któremu 100000 tłumaczenie nie pomaga to nie bedziez pisał bzdur. Widocznie jeżdzisz tak samo jak wogóle masz prawojazdy

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx4 
  • do marceli_gość

    19.10.2009, 15:27

    Droga marcelu znalazłaś rzeczywiście genialne rozwiązanie!! Poproszę więc o jeszcze jedno, dla tych, którzy w jednej części miasta pracują a w drugiej mieszkają i muszą codziennie w miarę szybko się przemieścić przy założeniu, że jesień mamy w wydaniu z 13.10, 14.10. a nie taką jak dziś - Zapewne wymyślisz coś mądrego Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx3.xx6 
  • _gość

    20.10.2009, 14:14

    Droga Marcelino jak już :O

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx1 
  • Albea_gość

    19.10.2009, 16:06

    Korzystajcie z Al. Solidarności!!!

    Zastanawiam się kto tak naprawdę musi jeździć przez to nieszczęsne rondo? Tczew ma przecież wspaniałą arterię średnicową, która w sposób szybki i wygodny łączy wszystkie główne dzielnice miasta. Tak, to Al. Solidarności. Można nią dostać się bardzo szybko np. z Suchostrzyg na Czyżykowo i praktycznie bez jakichkolwiek korków! Korzystam z tej ulicy od bardzo dawna poruszając się pomiędzy różnymi rejonami miasta i w zasadzie nie wiem co to korki. Nauczcie się jeździć po mieście i korzystać z jego zasobów drogowych, zamiast ciągle marudzić!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx3 
  • -2

    hejaho

    19.10.2009, 16:28

    No tak - ale jak jadę np. na plac Hallera, do UM, czy starostwa, to co mi da, że jadę przez Górki? I tak będą stać w korku na bałdowskiej. Zatem co za różnica, z której strony stoję

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    jur_gość

    19.10.2009, 19:36

    tak a jak chcę jechać z suchostrzyg do lisewa to może przez most knybawski i nadrobie 20 km

    Cytuj
    IP: 77.113.xx1.xxx 
  • novac_gość

    19.10.2009, 17:38

    Mozeby tak wykorzystać droge ktora prowadzi wzdloz ZOZu przy ulicy W. Polskiego obok cemntarza dalej w kierunku Muzeum Wisly, gdyby tamtendy szedl caly ruch na Czyzykowo i dalej w tamtym kierunku. Mysle ze to mogloby pomoc w rozluznieniu ruchu na rondzie.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx7 
  • ka_gość

    19.10.2009, 18:13

    Oddział szybkiego reagowania

    Szanowny Panie BIelski. Jestem pełen podziw dla szybkości dziaania Policji w Tczewie. O tym, o czym my, kierowcy, piszemy od samego początku istnienia ronda, Pan i Pana Policjanci przekonują się po 2 (?) czy już nawet 3 (?) latach. W końcu przekonałem się, co oznacza oddział szybkiego reagowania w policji. Gratuluję i pozdrawiam ka

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx3.xx7 
  • CIABATTA_gość

    19.10.2009, 18:40

    A JA DZIĘKUJĘ CO NIEKTÓRYM KIEROWCOM-ZAZWYCZAJ MĘŻCZYZNOM ,ZA TO ŻE MNIE WPUSZCZAJĄ KOLO WIEŻY CIŚNIEŃ :-)))

    Odpowiedz
    IP: 77.112.xx4.xx3 
  • mezczyzna_gość

    20.10.2009, 08:36

    a ladna jestes?

    jak tak to pewnie i ja cie wpuszczam, a ty wpuscisz kiedys mnie?

    Cytuj
    IP: 91.198.xx9.xx7 
  • ahhh_gość

    19.10.2009, 19:12

    Niektórzy są zdani na komunikację miejską a ta połączenia Aleją Solidarności póki co nie oferuje ...

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx3.xx6 
  • mucha_gość

    19.10.2009, 19:59

    niestety nawet policja nie przestrzega tego znaku na ul. Paderewskiego kiedyś sama widziałam jak skręcali w lewo lekceważąc znak

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx9 
  • _gość

    19.10.2009, 20:52

    mozna kotra dostac niech ktos jedzie rano do pracy wscieklizny mozna dostac

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9 
  • VitoldMix_gość

    19.10.2009, 21:11

    Do INSTRUKTOR NAUKI JAZDY

    Jeżdżę autem już 17 lat. Bezwypadkowo. Ale miałem dobrego instruktora, czego wnosząc po Twoich komentarzach i słowach jakimi określasz ludzi dzięki którym zarabiasz na życie o Tobie powiedzieć się raczej nie da. Może czas pomyśleć o zmianie zawodu?

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx9 
  • tak tak_gość

    20.10.2009, 08:38

    chyba w gry wideo

    albo tylko na trasie garaz-kosciol

    Cytuj
    IP: 91.198.xx9.xx7 
  • ka_gość

    20.10.2009, 10:09

    Dzisiaj "na poważnie" Panie Bielski

    Z olbrzymia satysfakcją odnotowuję pozytywny kierunek myślenia policji tczewskiej. Jednak, oprócz kilku pozytywów w Pana wypowiedzi znalazł się również stek bzdur i fałszywych wniosków. A więc skobcentrujmy się na nich: 1. "Rondo przed magistratem wpłynęło pozytywnie na bezpieczeństwo ruchu w mieście". Nic bardziej mylnego. Bardzo proszę o przedstawienie (już raz o to występowałem) statystyki wypadków przed wybudowaniem ronda i po. Osobiście nie przypominam sobie żadnego takiego zdarzenia, przy czym wolałbym podeprzeć się statystykami. Jednak jeżeli wcześniej nie było wypadków, teraz też nie ma, to znaczy, że nie nastąpiła poprawa, co najwyżej został utrzymany poziom. Czytając jednak dalej Pana wypowiedź mamy: "W miarę wzrostu natężenia ruchu pojazdów maleją odstępy między pojazdami i zwiększa się prawdopodobieństwo zderzeń w wyniku najeżdżania na tył pojazdu, podejmowania niebezpiecznych manewrów wyprzedzania, nieustępowania pierwszeństwa przez pojazdy, które wyjeżdżając z ulic podporządkowanych, wjeżdżają na ulice z pierwszeństwem pomiędzy stojącymi w zatorach pojazdami, tamowania ruchu przez auta skręcające w lewo i ustępujące pierwszeństwa znajdującym się w korkach pojazdom nadjeżdżającym z kierunku przeciwnego". A więc w pierwszej części wypowiedzi twierdzi Pan, ze rondo poprawia bezpieczeństwo, w drugiej, ze nie, a na konieć znowu poprawia ("Trzeba podkreślić, że temat pozytywnego wpływu ronda na bezpieczeństwo nie podlega dyskusji"). Moim zdaniem nie można odrywać ronda od całości. Wypowiedź o nerwowości kierowców, o głupich manewrach itd. jest w pełni prawdziwa. Tak więc, na podstawie Pana wypowiedzi, udowodniłem tezę, że generalnie budowa ronda pogorszyła bezpieczeństwo jazdy. 2. Zmniejszenie ilości punktów kolizyjnych: "Funkcjonariusze przyznają, że budowa ronda na Pl. Piłsudskiego spowodowała zminimalizowanie liczby punktów kolizyjnych". Nic bardziej mylnego. Proszę sobie przypomnieć geometrię skrzyżowania przed budową ronda i odpowiedzieć które punkty kolizyjne zostały zlikwidowane? 3. Zwiększenie przepustowości: "W Wejherowie, Redzie, Rumi i Władysławowie. .....na wszystkich tych obiektach, w odróżnieniu od ronda w Tczewie zwiększyła się także przepustowość skrzyżowań, zmniejszył się czas oczekiwania i kolejki na wlotach dróg na rondo". Z definicji rondo zmniejsza przepustowość, niezależnie od tego, czy jest w Tczewie, czy Wejherowie. Jeżeli chce Pan podjąć ten wątek, to poszperam w internecie i poszukam "dowodów" na potwierdzenie mojego twierdzenia (jednak dla mnie i dla wielu innych kierowców jest to oczywiste). 4. "Zbiegające się na rondzie o dużym natężeniu ruchu ulice W. Polskiego i 30-go Stycznia stanowią główne ciągi komunikacyjne miasta. Drogi przejmują ruch znacznej ilości pojazdów z wielu ulic i przez rondo przenoszą go na drugą stronę miasta. W ten sposób ruch z obciążonych ulic musi zostać najpierw skumulowany na rondzie, a następnie rozprowadzony. Taka sytuacja doprowadza do trudnego do zaakceptowania tworzenia się zatorów drogowych, zwłaszcza na dojazdowych do ronda ulicach 30-go Stycznia i Bałdowskiej w Tczewie". Właśnie w tym stwierdzeniu tkwi sedno sprawy i nasuwa się samoistnie rozwiązanie problemu. Śmiem twierdzić, że w przypadku, gdy funkcjonował remontowany obecnie wiadukt, na rondzie 99% pojazdów poruszało się w jednym kierunku 30 stycznia - W. Polskiego (oczywiście w tą i z powrotem). Co by więc się stało, gdyby "odciąć" J. Dąbrowskiego od W. Polskiego? Ano 1% kierujących miałby problem (albo nawet 0,5% bo po 0,5% w każdą stronę). Ale problem niewielki. Kierowcy jadący z 30 stycznia w J. Dąbrowskiego skręcają w prawo - zostawiamy, jadący z W. Polskiego w J. Dąbrowskiego jadą do Paderewskiego i tam skręcają w lewo (jest trzeci pas do skrętu - wytrzyma), J. Dąbrowskiego w W. Polskiego - zostawiamy - jest to skręt w prawo, J. Dąbrowskiego w 30 stycznia - niestety zakaz. W tym kierunku jadą pojazdy z Westerplatte (J. Dąbrowskiego jest jednokierunkowa) na Czyżykowo (i Górki), trzeba im zorganizować dojazd w inny sposób. Istnieje dojazd przez Łazienną, do rynku, dalej Okrzei i Chopina do Czyżykowskiej. Nie jest to jednak ideał. Chyba nikt nie chce, żeby koło fary i w okolicach rynku zwiększył się ruch. Jest jeszcze możliwość: Westerplatte w dół, 1 maja, Sambora i Zamkową. Nieco lepszy. "Na dzisiaj" wystarczy (pod warunkiem ukończenia remontu Zamkowej, który trwa dłużej, niż budowa pierwszego odcinka A1). Co się wtedy dzieje? Rondo przestaje być potrzebne. Myślę, że wystrczyłoby wręcz zdjąć znaki C-12 Ruch okrężny i postawić znaki informujące, że kierunek W. Polskiego - 30 Stycznia jest drogą główną. Jest to jedyne rozwiązanie, które można praktycznie wprowadzić już (!) bez dodatkowych nakładów. 5. O wprowadzenie nakazu skrętu w prawo oraz o odcięciu niektórych dróg dojazdowych apeluję od dawna. Cieszę się, że Pan również dostrzegł tą możliwość. W czasie, gdy Tczew bił rekordy Polski w długości korka na krajopwej jedynce (przypominam, że było to przed oddaniem autostrady A1, gdzi co roku w okresie letnim korki do Tczewa zaczynały się prawie w Miłobądzu) pisałem o pozostawieniu tylko skrzyżowania jedynki z Głowackiego (jednak z obowiązującym skrętem w prawo i nawrotką na wiadukcie w Czarlinie), pozostałe skrzyżowania odciąć - niech kierowcy dojeżdżają do tego jednego. Kilka dni temu pisałem o zrobieniu porządnych skrzyżowań (najlepiej dwupoziomowych) Jagiellońskiej z Jagiełły i A. Krajowej (pozostałe najlepiej zaślepić, ewentualnie nakaz skrętu w prawo. Tak więc cieszę się, że moje tezy znalazły uznaie w Pana oczach. 6. I zupełnie na marginasie: proszę w gosdzinach szczytu przebrnąć przez Głowackiego - niewiele się zyskuje. Tak więc dociążanie Głowackiego mija się z celem. 7. Na zakończenie problem którego Pan jeszcze nie zauważył: w godzinach rannych zakorkowana jest W. Polskiego od skrzyżowania z krajową jedynką do Domu Dziecka (!!!!). Rondo jest pustawe. Świadczy to o tym, że najwyższy czas (myśląc globalnie o ruchu w Tczewie) przymierzać się do budowy kładki lub przejścia podziemnego między basenem a Domem Dziecka. Reasumując: cieszę się, że po raz pierwszy przyznał Pan rację nam, kierowcom i mam nadzieję, że na następny krytyczny komentarz w stosunku do nieudolnych władz i ich rozwiązań komunikacyjnych nie będziemy musieli czekać kolejne 3 lata. Pozdrawiam ka

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • elite_gość

    20.10.2009, 10:37

    Różnica między naszymi "Władzami" a "Władzą" jest taka, że tych pierwszych wybiera się na 4 lata, a ci drudzy tkwią na stanowiskach do emerytury. do ka Kiedyś była mowa, żeby w tczewie były przejścia nad lub pod -ziemne, ale zarówno PZD jak i UM nie uznają takiego czegoś, bo nie słychać z ich strony mowy o takowych przejściach. Najwyżej za jakiś czas na tcz.pl znajdziemy informację, że Pani dyrektor PZD "wpadła na pomysł", "wymyśliła", "jest gotowa do realizacji" jednej kładki nadziemnej, lub przejścia podziemnego.

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx9.xxx 
  • ka_gość

    20.10.2009, 11:35

    Jestem optymistą

    Jak juz pisałem w obszernym komentarzu o niektórych rzeczach pisałem kilka lat temu. Jestem optymistą. Nawet, jeżeli z kilkuletnim opóźnieniem dokonuje się pewnych logicznych analiz to jestb to i tak niewątpliwym sukcesem, Już tylko jeden krok do realizacji. Pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • kaka_gość

    20.10.2009, 10:45

    musze sie zgodzic

    a mam lepszy pomysl: wielki wiszacy most nad miastem zaczynajacy sie przy wierzy cisnien a konczacy przy basenie! ludzie! przeciez prezio ze swita nigdy nie przyznaja sie ze rondo to wywalona kasa i beda na sile udowadniali ze nie!

    Odpowiedz
    IP: 91.198.xx9.xx7 
  • mateja87_gość

    20.10.2009, 13:30

    korki

    http://demotywatory.pl/1920/Powrot-z-pracy Dla wszsytkich tych, którzy płączą na Tczewskie korki!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx5 
  • a45_gość

    20.10.2009, 17:17

    jak widac

    trzebabylo nie zaczynac z piatku na poniedzialek czyli od poniedzialku haha :D

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx9.xxx 
  • mi5_gość

    20.10.2009, 18:06

    do zobaczenia ziomki przy rondzie 1 listopada

    Będzie syf jak nic, nawet gliniarze niewiele zrobią.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx5 
  • .._gość

    26.10.2009, 22:37

    ..

    a co zrobić z idiotami za kierownicą, którzy tak się spieszą, że nie patrzą czy ktoś jest na przejściu czy nie??? jakiś czas temu taki debil prawie przejechał dziecko i mało tego jeszcze nawyzywał od najgorszych bo niby no ma prawo jechać a ona iść nie!!! gdyby ktoś pomyślał i zainwestował te pieniądze, które poszły na rondo w naprawę świateł, to było by mniej wypadków i korków, ale po co naprawić to co było sprawdzone skoro można po nowemu pogorszyć

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx6 
  • Wisełka_gość

    28.10.2009, 20:52

    Rondo

    Od dziś na rondzie otwieram okno i pozdrawiam machaniem ręki Pana Prezydenta i cały UM.Liczę na to ,że Pan Prezydent z okna swojego gabinetu będzie odwzajemiał te gesty i będzie fajnie.Pozdrowionka dla rodaków Tczewiaków.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.