Dzisiaj (14.10) o godz. 19.00 zostaną oddane do użytku kolejne 62 kilometry północnego odcinka autostrady A1. Podobnie jak poprzedni, również i ten etap inwestycji realizowanej przez Gdańsk Transport Company, został ukończony przed deklarowanym terminem. Z chwilą otwarcia, kierowcy będą mogli w 65 minut pokonać trasę pomiędzy Toruniem a Gdańskiem.
Przez pierwsze trzy miesiące przejazd nowo otwartym odcinkiem A1 będzie bezpłatny.
- Dzisiaj, spełniło się marzenie wielu z nas. Dwa wspaniałe miasta, Gdańsk i Toruń, zostały połączone nitką autostrady. Heweliusz i Kopernik, wielcy polscy wizjonerzy, byliby zapewne dumni, patrząc na korytarz drogi łączącej ich rodzinne miasta. - powiedział Torbjörn Nohrstedt, prezes zarządu Gdańsk Transport Company - Oddanie do eksploatacji drugiego etapu, prowadzonej przez nas inwestycji zakończyło ostatecznie realizację koncesyjnego odcinka autostrady A1. Przez następne 28 lat będziemy zarządzać projektem. Naszym priorytetem będzie zapewnienie kierowcom komfortu przejazdu, a w szczególności bezpieczeństwa w czasie podróży Amber One.
Budowa kujawsko-pomorskiego odcinka A1 to jeden z największych projektów drogowych w Europie. Zakres inwestycji obejmował budowę nowego pasa autostrady od węzła Nowe Marzy do węzła Lubicz (51,72 km) i przeprawę przez Wisłę w okolicach Grudziądza, a także modernizację częściowo zrealizowanego odcinka od węzła Lubicz do Czerniewic (10,70 km) wraz z dokończeniem budowy mostów przez Drwęcę oraz Wisłę koło Torunia.
- Realizacja drugiego etapu autostrady A1 trwała 27 miesięcy. W ramach kontraktu wykonano 10 mln m3 robót ziemnych, wyprodukowano 300 tys. m3 betonów oraz położono 1,3 mln ton mieszanek bitumicznych. Przez trzy kolejne sezony budowlane w szczytowych momentach prac na budowie przebywało nawet 4,5 tys. osób, w tym 1,1 tys. zatrudnionych bezpośrednio przez generalnego wykonawcę konsorcjum Skanska-NDI. Podczas wykonywania tej inwestycji w użyciu było 500 maszyn i 500 aut transportowych. Dzięki nowoczesnym technologiom, w tym maszynom pracującym z zastosowaniem cyfrowego modelu terenu, udało się zachować milimetrową dokładność w odniesieniu do projektu. - tłumaczy Ewa Łydkowska, rzeczniczka GTC
Do budowy A1 wykorzystano ponad 500 różny typów materiałów. Dostawy docierały pociągami, statkami i samochodami z różnych stron świata. W zdecydowanej większości, zaopatrywano się w Polsce, ale na liście są też firmy z Czech, Chin, Hiszpanii, Niemiec, Szwajcarii, Szkocji, Szwecji i USA. Zgodnie z projektem, wybudowano pięć nowych węzłów autostradowych, w tym zlokalizowany na trasie etapu 1 i oddany do ruchu w lutym tego roku węzeł Warlubie. Na nowo otwartym odcinku pomiędzy Nowymi Marzami a Czerniewicami, funkcjonować będą jedynie dwa nowe węzły w Lisewie i Lubiczu. Pozostałe dwa: węzeł Grudziądz i węzeł Turzno zostaną uruchomione w przyszłym roku, po wybudowaniu lokalnych połączeń do zjazdów autostradowych. Na trasie nowego odcinka A1 na kierowców czekają cztery pary miejsc obsługi podróżnych: Malankowo, Drzonowo, Nowy Dwór i Nowa Wieś. Na terenie MOP Malankowo zlokalizowana będzie stacja paliw, której uruchomienie planowane jest zaledwie kilka dni po otwarciu autostrady.
- Drugi etap budowy autostrady A1 to jedyny w Polsce projekt, w ramach którego wykonano dwa duże mosty rzeczne. Most na Wiśle pod Grudziądzem, mierzący 1 954 metry, jest najdłuższym mostem w kraju. Ten obiekt bije też dwa inne rekordy. Most wyróżnia najdłuższa estakada dojazdowa o długości prawie jednego kilometra wykonana metodą nasuwu podłużnego oraz najdłuższe, bo 180-metrowe przęsło rozpostarte na podporach zanurzonych w nurcie rzeki. Oprócz dużych mostów na Wiśle pod Grudziądzem i Toruniem, wybudowano także około 60 innych obiektów mostowych i wiaduktów, 18 z nich pełni funkcję przejść dla zwierząt. Ponadto, rolę przejścia dla małych zwierząt spełnia ponad 70 przepustów pod pasem drogi. - dodaje rzeczniczka GTC.
Autostrada została wyposażona w urządzenia i sprzęt do poboru opłat w systemie zamkniętym. Kierowca, wjeżdżając na autostradę, pobiera "bilet wjazdowy". Opłata uiszczana jest na końcu podróży i zależy od kategorii pojazdu oraz ilości przejechanych kilometrów. Przez pierwsze 90 dni przejazd autostradą w obrębie nowo otwartych sekcji będzie bezpłatny. Stawki opłat obowiązujące na pierwszym odcinku autostrady Rusocin - Nowe Marzy pozostaną bez zmian. O ile Minister Infrastruktury nie podejmie innej decyzji, po okresie promocyjnym, przejazd 152-km odcinkiem z Gdańska do Torunia będzie kosztował 29,90 złotych (pojazdy osobowe).
Projekt A1 został zrealizowany w systemie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Partnerami w tym przedsięwzięciu są Gdańsk Transport Company i Ministerstwo Infrastruktury. Cena budowy drugiego etapu inwestycji wyniosła 730 mln EUR, w tym 581 mln EUR/droga i 149 mln EUR/mosty. Po wybudowaniu autostrady Koncesjonariusz będzie zarządzać całym 152-km odcinkiem autostrady, aż do roku 2039. Po wygaśnięciu koncesji autostrada zostanie przekazana nieodpłatnie i w określonym standardzie stronie publicznej.
Przez pierwsze trzy miesiące przejazd nowo otwartym odcinkiem A1 będzie bezpłatny.
- Dzisiaj, spełniło się marzenie wielu z nas. Dwa wspaniałe miasta, Gdańsk i Toruń, zostały połączone nitką autostrady. Heweliusz i Kopernik, wielcy polscy wizjonerzy, byliby zapewne dumni, patrząc na korytarz drogi łączącej ich rodzinne miasta. - powiedział Torbjörn Nohrstedt, prezes zarządu Gdańsk Transport Company - Oddanie do eksploatacji drugiego etapu, prowadzonej przez nas inwestycji zakończyło ostatecznie realizację koncesyjnego odcinka autostrady A1. Przez następne 28 lat będziemy zarządzać projektem. Naszym priorytetem będzie zapewnienie kierowcom komfortu przejazdu, a w szczególności bezpieczeństwa w czasie podróży Amber One.
Budowa kujawsko-pomorskiego odcinka A1 to jeden z największych projektów drogowych w Europie. Zakres inwestycji obejmował budowę nowego pasa autostrady od węzła Nowe Marzy do węzła Lubicz (51,72 km) i przeprawę przez Wisłę w okolicach Grudziądza, a także modernizację częściowo zrealizowanego odcinka od węzła Lubicz do Czerniewic (10,70 km) wraz z dokończeniem budowy mostów przez Drwęcę oraz Wisłę koło Torunia.
- Realizacja drugiego etapu autostrady A1 trwała 27 miesięcy. W ramach kontraktu wykonano 10 mln m3 robót ziemnych, wyprodukowano 300 tys. m3 betonów oraz położono 1,3 mln ton mieszanek bitumicznych. Przez trzy kolejne sezony budowlane w szczytowych momentach prac na budowie przebywało nawet 4,5 tys. osób, w tym 1,1 tys. zatrudnionych bezpośrednio przez generalnego wykonawcę konsorcjum Skanska-NDI. Podczas wykonywania tej inwestycji w użyciu było 500 maszyn i 500 aut transportowych. Dzięki nowoczesnym technologiom, w tym maszynom pracującym z zastosowaniem cyfrowego modelu terenu, udało się zachować milimetrową dokładność w odniesieniu do projektu. - tłumaczy Ewa Łydkowska, rzeczniczka GTC
Do budowy A1 wykorzystano ponad 500 różny typów materiałów. Dostawy docierały pociągami, statkami i samochodami z różnych stron świata. W zdecydowanej większości, zaopatrywano się w Polsce, ale na liście są też firmy z Czech, Chin, Hiszpanii, Niemiec, Szwajcarii, Szkocji, Szwecji i USA. Zgodnie z projektem, wybudowano pięć nowych węzłów autostradowych, w tym zlokalizowany na trasie etapu 1 i oddany do ruchu w lutym tego roku węzeł Warlubie. Na nowo otwartym odcinku pomiędzy Nowymi Marzami a Czerniewicami, funkcjonować będą jedynie dwa nowe węzły w Lisewie i Lubiczu. Pozostałe dwa: węzeł Grudziądz i węzeł Turzno zostaną uruchomione w przyszłym roku, po wybudowaniu lokalnych połączeń do zjazdów autostradowych. Na trasie nowego odcinka A1 na kierowców czekają cztery pary miejsc obsługi podróżnych: Malankowo, Drzonowo, Nowy Dwór i Nowa Wieś. Na terenie MOP Malankowo zlokalizowana będzie stacja paliw, której uruchomienie planowane jest zaledwie kilka dni po otwarciu autostrady.
- Drugi etap budowy autostrady A1 to jedyny w Polsce projekt, w ramach którego wykonano dwa duże mosty rzeczne. Most na Wiśle pod Grudziądzem, mierzący 1 954 metry, jest najdłuższym mostem w kraju. Ten obiekt bije też dwa inne rekordy. Most wyróżnia najdłuższa estakada dojazdowa o długości prawie jednego kilometra wykonana metodą nasuwu podłużnego oraz najdłuższe, bo 180-metrowe przęsło rozpostarte na podporach zanurzonych w nurcie rzeki. Oprócz dużych mostów na Wiśle pod Grudziądzem i Toruniem, wybudowano także około 60 innych obiektów mostowych i wiaduktów, 18 z nich pełni funkcję przejść dla zwierząt. Ponadto, rolę przejścia dla małych zwierząt spełnia ponad 70 przepustów pod pasem drogi. - dodaje rzeczniczka GTC.
Autostrada została wyposażona w urządzenia i sprzęt do poboru opłat w systemie zamkniętym. Kierowca, wjeżdżając na autostradę, pobiera "bilet wjazdowy". Opłata uiszczana jest na końcu podróży i zależy od kategorii pojazdu oraz ilości przejechanych kilometrów. Przez pierwsze 90 dni przejazd autostradą w obrębie nowo otwartych sekcji będzie bezpłatny. Stawki opłat obowiązujące na pierwszym odcinku autostrady Rusocin - Nowe Marzy pozostaną bez zmian. O ile Minister Infrastruktury nie podejmie innej decyzji, po okresie promocyjnym, przejazd 152-km odcinkiem z Gdańska do Torunia będzie kosztował 29,90 złotych (pojazdy osobowe).
Projekt A1 został zrealizowany w systemie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Partnerami w tym przedsięwzięciu są Gdańsk Transport Company i Ministerstwo Infrastruktury. Cena budowy drugiego etapu inwestycji wyniosła 730 mln EUR, w tym 581 mln EUR/droga i 149 mln EUR/mosty. Po wybudowaniu autostrady Koncesjonariusz będzie zarządzać całym 152-km odcinkiem autostrady, aż do roku 2039. Po wygaśnięciu koncesji autostrada zostanie przekazana nieodpłatnie i w określonym standardzie stronie publicznej.
Komentarze (38) dodaj komentarz
mieczyslaw
14.10.2011, 02:46
Świetnie,
A już za 3 miesiące za jedyne 30 PLN w jednym kierunku. Czy ktoś z Was policzył jak drogie mamy autostrady? Proszę zatem - gdyby ktoś dojeżdżać musiał 100km autostradą do pracy, każdego dnia: 100 km x 0,16 zł + 23 % VAT x 2 (tam i powrót) = 39,36 zł x 5 dni w tygodniu = 196,80 zł * 4 tyg = 787,20 zł * 12 miesięcy = 9446,40 zł. By żyło się lepiej.
Odpowiedzechhhh_gość
14.10.2011, 08:16
ALE JESTES MĘCZĄCY
Jak ktoś dojeżdża 100 km do pracy chociaż nie słyszałem zeby ktos jezdzil z tczewa do Torunia i go nie stac na autostrade to niech jedzie pociagiem a najlepiej byloby sie przeprowadzic. Chyba ktos nie moze pogodzic sie z porażką. Do roboty byś sie chlopcze wziął zamiast marudzic.
CytujKozeniak_gość
14.10.2011, 08:53
Bezmyślny - takim epitetem opisałbym Mieczysławie
kogoś kto dojeżdżałby z Torunia do Pruszcza do pracy (bo to sugerujesz). W takiej sytuacji się przeprowadza i tyle. Robi tak np. wiele osób które pracują np. w tczewskich dużych firmach a mieszkały w Gdańsku i Gdyni. Robią to ze względu na 1) koszty paliwa 2) czas dojazdu 3) tańsze mieszkania w Tczewie. Chyba nikt rozsądny nie dojeżdżałby w dłuższej perspektywie 100 km do pracy...
Cytuj_gość
14.10.2011, 08:59
nie musisz jeździć jeśli się nie podoba.
Cytujheh_gość
14.10.2011, 10:24
Jak mi dadzą 6000 na rękę to mogę dojeżdżać te 100 km.
Cytujst_gość
14.10.2011, 11:41
"Nie musisz jeździć jeśli ci sie nie podoba" - ale m.in. z moich podatków finansowano te autostrady, więc jakim prawem państwo dwukrtonie chce ściągnąć haracz?
Cytujmieczyslaw
14.10.2011, 12:14
Ależ Wy jesteście krótkowzroczni.
W Europie dojeżdżanie do pracy na dystansie ok 100km w jedną stronę to nic niezwykłego, ale tam ludzi na to stać, bo drogi nie są komercyjne, a służą rozwojowi gospodarki i poprawie bezpieczeństwa, tj. wyprowadzeniu ruchu tranzytowego poza tereny zamieszkałe. Czy uważacie, że ktoś będzie zmieniał co 2 lata miejsce zamieszkania, skoro ma pod nosem autostradę? Nie posiadacie żadnej zdolności do refleksji nad otaczającym światem i tym co się dzieje?
CytujDoktor Granat_gość
14.10.2011, 13:35
...
i tu się muszę z Mieczysławem zgodzić. Znajomy w Niemczech codziennie dojeżdża prawie, wspominane już , 100 kilometrów. Czas dojazdu do pracy zajmuje mu niewiele ponad godzinkę, czyli tyle, ile dojeżdżającym z Tczewa do Gdańska (czymkolwiek: samochód, pociąg, skuter, rower, wrotki, hulajnoga - zbyt dużej różnicy czasu między 6.00 a 8.00 nie widzę).
Cytujciacho_gość
14.10.2011, 14:14
dojazd do pracy
jeśli ktoś zdecyduje się na dojazd do pracy np. 100 km, to nie dlatego, że będzie zarabiał 3 tyś tylko pewnie kilkanaście. Normalną pracę możesz znaleśc na miejscu.
Cytujspeedy_gość
14.10.2011, 17:12
drogi
Haracz - opłata dla zarządcy drogi na jej utrzymanie (sól, paliwo do aut obsługujących drogę, naprawy itp) Z podatków i dotacji unijnych została wybudowana ale podatki z zasiłków są zbyt małe aby ją utrzymać w stanie jaki każdy oczekuje np. zimą (na co nie można narzekać). Nie wszędzie w europie autostrady są bezpłatne - wszyscy bierzecie za przykład Niemcy, a Włochy, Francja, Austria ......??? Drogami komercyjnymi są drogi krajowe, wojewódzkie, różnego rodzaju obwodnice i drogi ekspresowe itp itd Co by nie zrobili zawsze jesteście na NIE! Nawet nie spodziewałem się pozytywnych komentarzy. A prawda jest taka że jak będziecie jechać na wakacje to i tak pojedziecie autostradą bo jest zdecydowanie szybciej i bezpieczniej.
Cytujkolka84_gość
14.10.2011, 06:59
A może karnety na A1
Odosząc się do mojego poprzednika uważam że koszty związane z przejazdem A1 są zbyt duże! Sam przez pewien okres dojeżdzałem z Gdańska do Swarożyna dzień w dzień i w pewnym momencie pytałem w GTC czy jest moąliwość wykupienia jakiś przejazdówek lub karnetu dla tych co jeżdzą codziennie do pracy ale NIESTETY NIEMA może ktoś pomyśli o tych co zarabiają poniżej średniej krajowej a muszą dojeżdzać 60 km do pracy żeby ŻYŁO SIĘ LEPIEJ!!!!!!!!!
OdpowiedzKrzysztof_gość
14.10.2011, 08:39
To ile mozna jechac autostrada w Polsce,,180 km na godzinę?Jak sie cos pisze to trzeba to przemyslec. To jest zachecanie do łamania przepisów.
OdpowiedzCinek_gość
14.10.2011, 11:01
Jak Ty to policzyles? Jesli jedziesz z Tczewa i wjezdzasz w Swarozynie to jestes na 25 kilometrze autostrady zjazd na Torun jest na 142 wiec do przejechania masz 117 kilometrow. Na autostradzie wolno 140km/h wiec w niecala godzine jestes bez łamania przepisow. A nawet jesli wjedziesz w Rusocinie to masz 142 km od Rusocina do wezła Lubicz 140km/h wiec w 1 godzine i 1 minute jestes na miejscu.
Cytujshe_gość
14.10.2011, 08:44
A doliczyc trzeba jeszcze paliwo za które nikt nam przeciez kasy nie zwraca, a ceny ciągle rosną...
Odpowiedzdo she_gość
14.10.2011, 08:47
a jak jedziesz inną drogą czy stoisz w korkach
to paliwa nie zużywasz? sikasz do zbiornika czy co?
CytujTczewianin_gość
14.10.2011, 09:33
Lepiej A1
niż krajówką. Policzcie sobie spalone paliwo , korki i znacznei wydłużony czas podrózy no i eksploataja samochodu. Ja zapłace.
Odpowiedzja_gość
14.10.2011, 10:34
to liczymy. 152km autostrady przy spalaniu 9 litrów LPG = 30zł+9*(152/100)*2,85. 165km krajówką przy spalaniu 9 litrów LPG = 9*(165/100)*2,85 Wynik - autostrada 69 zł droga krajowa 42 zł Autostradą prawie 40% drożej. Wybieram Krajówkę.
Cytujst_gość
14.10.2011, 11:43
gdzie Ty masz teraz te korki na 91-ce/1-ce? Chyba jedynie w Dolnej Grupie raz się stoi na światłach i dopiero w Toruniu... .
Cytujmieczyslaw
14.10.2011, 12:18
Tczewianin_gość
Zużycie paliwa na krajówce jest o 20-30% niższe niż na autostradzie, ponieważ prędkości z jakimi się poruszasz, są niższe - na swoim przykładzie mam takie porównanie: autostrada - Swarożyn-Nowe Marzy - średnie spalanie 6.5l/100km, ten sam odcinek DK91 - średnie spalanie 5l/100km, do tego nie płacę dodatkowo za drogę (raz zapłaciłem w akcyzie i podatku drogowym). Program autostrad w Polsce to PORAŻKA.
Cytuj`_gość
15.10.2011, 21:32
zużywasz więcej
jak zasuwasz a jak jedziesz eco-driving to samochód wcale wiele więcej nie pali. ustawiasz na kompie odpowiednią opcję i nie musisz gnać 140. 110 też nieźle...
Cytujaaaaa_gość
14.10.2011, 10:27
Drogo drogo bardzo drogo .Byłem w wekend w Pradze tam kupujesz winietę na 2 tygodnie za 250 koron i śmigasz przez 14 dni ( lub inną jak potrzebujesz) na drogach expresowych i autostradach a maja tego pełno nie to co u nas te kilka km .Inni mogą a u nas płacz i płać albo nie jeżdzij tacy czesi mogą
OdpowiedzStefano_gość
14.10.2011, 11:33
III świat
Tczewiacy widocznie to zaściankowe ludziska, skoro nie mogą sobie wyobrazić kogoś, kto dojeżdża do pracy 100 km. Drodzy Państwo, są na świecie tacy, co 150 i więcej kilometrów pokonują do pracy i nie przeprowadzają się. dodam, że nie furmanka, lecz czymś takim, jak samochód. Poproście kogoś z waszych władz, aby załatał te dziury na moście przez Wisłę. Nie musi osobiście.
Odpowiedz_gość
14.10.2011, 12:25
Fajnie że jednak się coś w polsce buduje. Wiadomo że codziennie się tak nie jeździ z Gdańska do Torunia a jak już ktoś ma w planach taka podróż to jak napisali ten nowy odcinek przez trzy miesiące będzie za free. A potem cóż w Polsce niestety mamy płatne autostrady. ;P
OdpowiedzSzanowny Mieczysławie_gość
14.10.2011, 14:02
Chyba nie tak
Szanowny kolego, jak depnąć 140 na A1 to wiadomo że spalisz więcej. 1000 % że przy spokojnej jeździe np. 100 km'/h spalisz mniej niż na 91. Powód napisałem, ciągle światła, koreczki, ograniczenia. m O eksploatacji nie piszę. I dodam jeszcze jedno - wolę zapłacić więcej ale jechac bezpieczną drogą. Pozdrawiam i szerokiej drogi!
Odpowiedzmieczyslaw
14.10.2011, 17:09
Chyba nie tak ~ Szanowny Mieczysławie_gość
Jesteś w błędzie "kolego". Po pierwsze na DK91 nie ma korków, po drugie - autostradą się nie jeździ 100km/h, bynajmniej ja tyle nie jeżdżę - po to buduje się szybkie drogi, by nimi jeździć szybko. Po trzecie - nawet jadąc autostradą non stop 100km/h spalę więcej swoim autem niż jadąc DK91 przez teren zabudowany - sprawdzone i jeśli chcesz, mogę się z Tobą założyć o każde pieniądze i je wygram. Prawda jest taka, że program budowy autostrad nie jest nastawiony na poprawę sytuacji kierowców w Polsce, a łatanie budżetu po nieudolnych rządach i zapewnienie wynagrodzenia dla "swoich", którzy administrują teraz te drogi i zbierają całą kasę (1 - z naszych portfeli na bramkach, 2 - z dotacji - tak, ministerstwo dodatkowo płaci im ryczałt, 3 - płaciliśmy wszyscy za budowę tych dróg, 4 - płacimy za drogi w podatku drogowym w paliwie i akcyzie).
CytujKoledzy_gość
14.10.2011, 19:43
Koledzy z Tczewa do Torunia Autostradą jest bliżej o 25km niż naszą jedyneczką więc zawsze jakaś oszczędność!! Więc zawsze coś, a jak ktoś piszę ze na 1 dynce nie ma korków to chyba nie wie co mówi ostatnio jechałem do Torunia prawie 3h :/ do P. Trybunalskich 6,5h 360km z Tcz
Cytujkolo_gość
14.10.2011, 17:40
Czy
Czy ktoś kogoś zmusza do jazdy 140km/h na autostradzie? Jak chcesz zaoszczędzić paliwo to jedź 80km/h MINIMALNA PRĘDKOŚĆ NA AUTOSTRADZIE TO 40km/h
Odpowiedzmieczyslaw
15.10.2011, 12:41
Czy ~ kolo_gość
40 km/h to nie minimalna prędkość z jaką mogą poruszać się pojazdy, a ograniczenie dla pojazdów wjeżdżających na autostradę. KRD wyraźnie mówi, że nie możesz wjechać na autostradę jeśli pojazd, którym się poruszasz na równej, płaskiej nawierzchni może rozwinąć prędkość CO NAJMNIEJ 40km/h - nie jest to prędkość minimalna. Doucz się, zanim następnym razem coś napiszesz.
Cytuj_gość
14.10.2011, 19:43
zjazdy z autostrady
Wszystkie zjazdy po drodze do Torunia zamknięte. Można zjechać albo w Nowych Marzach albo dopiero w Toruniu.
OdpowiedzIREK USA/PL_gość
14.10.2011, 22:57
smiech mnie ogarnia 2 pasy to autostrada !szok !
wczoraj jechalem z NEW YORKU do PHILADELFII 8 pasow 4 dla aut 4 dla truckow(TIROW) i DRUGA STRONA TO SAMO W SUMIE 16 PASOW !!! TO JEST AUTOSTRADA NEW JERSEJ TURNPIKE ! MOZNA SOBIE ZOBACZYC NA GOOGLE-NEW JERSEY TURNPIKE wchodzac ! uwazam ze rzad wali kierowcow rowno !!!nie powinno byc mowy o zadnych oplatach to zwykla lokalna droga ! 2 paski ha ha ha za co ??? LUDZIE ! jedzcie na zachod i sami zobaczcie przynajmiej 3 -4 i rezerwowy ! u nas zawsze taki minimalizm a zlomu przybywac bedzie ! czemu polacy buduja na wczoraj !? ja i tak mieszkam w us wiec olewam to ale smiac mi sie chce jak was oszukuja !UWAZAJA ZE POLACY TO OSLY NIGDZIE NIE BYLI NIC NIE WIDZIELI WSZYSTKO KUPIA ! pozdro! BYE !
Odpowiedzsds_gość
15.10.2011, 08:55
Do IRKA Z "usa"
IREK USA biedactwo pewnie kończy Mu się greencart (zielona karta) i wyraził swoją frustracje na tcz.pl. A Ja uważam że w Polsce jest naprawdę co robić (przedsiębiorczy ludzie właśnie w PL robia fortuny) co do A1 to sa dwa pasy + rezerwa terenu pod trzeci pas i pas awaryjny (tak jest w umowie koncesyjnej- gdy ruch będzie większy jak 30 tys. aut to GTC musi dobudować pas 3. Ale co Ty tam w tej ameryce na "zmywaku" możesz o tym wiedzieć .
Cytujsds_gość
15.10.2011, 08:58
Po 28 latach A1 przechodzi do państwa .
A1 jest budowano tylko i wyłącznie za kasę prywatną GTC (fakt rząd dał gwarancje ale to jest normalne w przypadku PPP). Po 28 latach A1 przechodzi do państwa .
OdpowiedzBolek_gość
16.10.2011, 00:27
Irek niestety ma rację
Do sds: uważam, że Irek ma rację. Czy to, że robione w Polsce, oznacza, że jest za wszelką cenę OK. Powiedzmy sobie szczerze, gów...o wybudowali i jeszcze trzeba za to słono płacić. W Polsce zrobili fortuny właśnie tacy złodzieje, co robili przetargi na drogi za grube miliardy. Poszukaj w internecie koszty budowy autostrad na zachodzie i Polsce. Gdzie idzie ta różnica? Poszukaj.
Odpowiedz_gość
16.10.2011, 15:36
W treści artykułu jest mowa przejechaniu autostrada z Gdańska do Torunia , a nie od węzła w Rusocinie czy z Tczewa, czytaj kolego Cinek ze zrozumieniem ,a z Gdańska do Torunie jest ok.190 km,a do tego dolicz jeszcze dojazd do tych miast, a nie do samych zjazdów z aurostrady,i spróbuj zmieścic sie w tym czasie .Powodzenia
OdpowiedzIREK USA/PL_gość
16.10.2011, 18:42
green karta nigdy sie nie konczy !
jesli nie opuszczasz USA na dluzej niz rok ! ale to nie wazne widze, ze jestes MATOL I TYLE ! ...ZJECHALEM CALE STANY BYLEM KIEROWCA I WSZYSTKIE TU AUTOSTRADY MAJA PO 4 PASY PLUS 3 DLA TRACKOW !!! W JEDNA STRONE A OBWODNICE NP. LOS ANGELSES 40 KM TO 20 PASOW !!! 10 NA 10 -ALE TY NAWET TEGO NIE MOZESZ SOBIE WYOBRAZIC BO JESTES MATOL I PROWINCJUSZEK HA HA ! i niestety nigdzie nie byles ! europa jest za mala i biedna do USA ! JA W GERMANACH WIELOKROTNIE BYLEM TO NIE TO ! JA PRZYJEZDZAM DO TCZEWA NA SWIETA DO RODZINY WIEC JESTEM ZMUSZONY ,ALE TO CO WIDZE TO 3 -CI SWIAT!!! NAWET KORTOW DO TENISA U WAS NIE MA ,MA NA MYSLI TWARDYCH A NIE ZADNA CEGLE ! nie chce porownywac po prostu wyrazilem swoja opinie co mysle o zwyklej tej drodze BO TO NIE JEST AUTOSTRADA ! i tyle ,nie chce tez nikogo obrazac bo jestem normalnym 40 letnim(dojrzalym tez emecjonalnie) wyksztalconym facetem ,znajacy kilka jezykow ,nie zadnym tam studentem ktory pracuje na budowie czy zmywaku za 10 usd/h i wyjezdza do pl ja tu mieszkam. pozdrawiam i idz chlopie pobiegaj 4km moze ochloniesz !
Odpowiedzkierowca_gość
17.10.2011, 03:08
GENERALNIE WSZYSTKIE DROGI SA ZA WASKIE !
a ten wiadukt na wojska pol. to totalna PORAZKA !!! I WSTYD DLA MIASTA ! i WLODARZY !-JEST ZA WASKI !
Odpowiedzabc_gość
17.10.2011, 08:17
do Irak i USA
Polska nie ma ropy, ani doliny krzemowej, nie mamy równiez silnej gospodarki takiej jak np Niemcy opartej na przemyślę ciężkim, motoryzacji, elektronice. Polska to biedny rolniczy kraj. Cieszcie się z tego co macie.. Chyba lepiej zbudować siec autostrad z 2+1 pasami niz 300km z 5+1. Jak będziemy mieli siec Autostrad i ekspresówek i będzie potrzeba dołożenia paska to można wmia epotrzeb wybudować. Z tego co wiem tylko u bogatego sąsiada autostrady są darmowe, cała europa płaci. Co do USA to za chwile zbankrutujecie i nie będziecie mieli czym i za co jeździć po tych 10 pasmowych drogach.
Odpowiedzirek_gość
18.10.2011, 05:44
USA sa 34 razy wieksze od PL ! maja wszystko !
paliwo za litr przeliczajac z gallonow to 2,5 zlotego ! to kraj ktory tak naprawde nigdy nie zbankrutuje to co pokazuje wam tv to wielka sciema!!! tu wszyscy zyja jak krolowie !, ale to nie wazne ! ja rozmawiam o usa z tymi co tu mieszkali ponad 10 lat i podrozowali po stanach ! pozdrawiam ! predzej niemcy padna i japonia niz usa taka prawda ! ja nie lubie usa ale prawda jest taka ze usa nikt nie lubi bo to raj na ziemi ! na florydzie jak mieszkalem to jak przyjezdzali z hiszpanii to byli zachwyceni powiedzieli ze to co tu jest to za 300 lat tego w euroipie nie bedzie asfal przy 40 plus nawet wykojeiny nie ma ! ale z kim tu gadac i o czym !? POZDRO.
Odpowiedz