W Tczewie nie kupimy już dopalaczy?

Dopalacze trafią na "czarną listę"? (fot. tcz.pl)
W Tczewie nie kupimy już dopalaczy?
Wojna ze sklepami oferującymi "dopalacze" dotarła także do Tczewa. Plomby z pieczęcią Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego zawisły na drzwiach dwóch tczewskich placówek. Inspektorzy sanitarni zapowiadają także interwencję w trzecim, działającym jeszcze, sklepie.

Kontrole w sklepach z dopalaczami w całej Polsce ruszyły w ostatnią sobotę (02.10). Placówki kontrolowali policjanci wspólnie z pracownikami Państwowej Inspekcji Sanitarnej. W Tczewie skontrolowano dwa sklepy - przy ulicy Wyszyńskiego oraz Jodłowej:

- W związku z całą sytuacją, poprosiliśmy o wyjaśnienie, jak sytuacja przedstawia się w naszym mieście. Z pisma, jakie otrzymaliśmy od sanepidu wynika, że podczas kontroli w obu sklepach zabezpieczono znajdujące się w sprzedaży wyroby oraz wręczono decyzję Głównego Inspektora Sanitarnego wycofującą z obrotu produkt o nazwie "Tajfun" oraz inne podobne wyroby mogące mieć wpływ na zdrowie lub życie ludzi - wyjaśnia nam wiceprezydent Tczewa, Zenon Drewa - To bardzo dobrze, że taka akcja się odbyła, bo sprzedawanie tak groźnych substancji jako przeznaczonych jakoby do celów kolekcjonerskich, było co najmniej dziwne.

Skontrolowane sklepy zaplombowano taśmami z pieczęcią Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Tczewie. W niedzielę, 3. października, pracownicy sanepidu zostali poinformowani o konieczności zamknięcia wszystkich sklepów - nie tylko tych, w których sprzedawano "Tajfun", ale także tych, gdzie sprzedawane są "wzbudzające podejrzenie produkty". Tymczasem w ostatni poniedziałek policjanci ustalili, że przed paroma dniami w Tczewie otwarto kolejny sklep oferujący "piguły" - przy placu Piłsudskiego. Trwa ustalanie danych właściciela - później służby podejmą w sklepie natychmiastową interwencję. Dodajmy, że w ciągu miesiąca ma wejść w życie ustawa, na mocy której na terenie Polski nie będzie można produkować i wprowadzać do obrotu produktów, które mogą być używane jak środki odurzające lub substancje psychotropowe. Ogólnopolska akcja ruszyła po tym, kiedy do szpitali zaczęło trafiać coraz więcej osób, którym zaszkodziły "produkty kolekcjonerskie". Doszło nawet do przypadków śmiertelnych.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (66)
dodaj komentarz

  • pierre.dzoncy

    06.10.2010, 00:17

    Niedługo wybory, dług narodowy przekracza nasze wyobrażenia i dwukrotnie przewyższa to, o czym mówili rządzący. Znalazł się kozioł ofiarny - dopalacze. Moim zdaniem - nie sprzedawać dzieciakom (tak jak alkoholu i tytoniu), a tylko dorosłym. Jak dorosły chce się truć - droga wolna, a wszyscy zadowoleni (kupujący - bo ma jazdę, sprzedający - bo zarabia, państwo - bo jest podatek; nie wspominam o dziesiątkach osób partycypujących w handlu, najmie pomieszczeń na sklepy itd). Co roku kilkanaście razy więcej osób truje się śmiertelnie grzybami z lasu, od tytoniu (legalnego) oraz alkoholu (jak najbardziej legalnego) umierają dziesiątki tysięcy ludzi i nikt nie zamyka sklepów z tytoniem i alkoholem. W dodatku teraz handel zejdzie do podziemia, na czarnym rynku da się kupić pewnie to samo, ale drożej, bez kontroli, państwo na tym tylko straci (zero podatków) a więcej osób będzie narażone na zatrucia. Poza tym - jeszcze kilka dni temu dopalacze były legalne (z uśmiechem wynajmowano im lokale, rejestrowano legalną działalność, pobierano składki na ZUS, podatki, czynsze itd.). Nagle, z dnia na dzień, traktuje się sprzedawców jak handlarzy śmiercią. Udowodnionych przypadków jest kilka (ostatnio jakiś 32-latek - okazało się że miał problemy z sercem, więc niezwiązane; dziewczyna która przedawkowała masakratora - zrobiła to celowo i świadomie, czyli jest sama sobie winna). Wszystkie media mówią tylko o tym, byle nie mówić o długu, o tym że niedługo zabraknie gazu bo Rosjanie jada z nami jak z podartą jaką, że nie jest lepiej a tylko gorzej - nikt nie pamięta. Ludziom się cieszą z działań jakoby ratujących ich dzieci - jakby sami nie mogli ich wychowywać - a rządzący zacierają łapki, bo ludziam można wmówić wszystko...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • 123

    06.10.2010, 00:24

    Niekrótko ale 100% trafna odpowiedz. Panstwo hmm jak to "Polska" jedna sprawa musi zatuszowac druga

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    i_gość

    06.10.2010, 00:25

    Mądre słowa. Pozdrawiam

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx2 

    twa mać_gość

    06.10.2010, 01:21

    no i dokładnie taka jest prawda, co można by podpowiedzieć naszym władzom, to żeby zalegalizowała miękki stuff, popularna już trawka używana od setek lat, jako lekarstwo na depresje, nadpobudliwość, agresje, RAPORT WHO(World health organization - światowa organizacja zdrowia) w którym są wyniki testów porównawczych między alkocholem tytoniem opiatami i konopiami indyjskimi. Każdy ogarnięty wie "trawka" wyszła w tym teście jako najmniej uzależniający środek odużający. gdyż uzależnia jedynie psychicznie a reszta psychicznie i fizycznie. jeżeli do coffee shopów trafiała by baka z prawdzich platancji produkowana według jakiś norm bez pakowanej w to chemi. to by nie było tego co sie dzieje teraz po dopalaczach. Dla mnie to jest sama chemia, nie ma o tym żadnych iformacji, po trawce z góry wiadomo i wszędzie jest napisane czego się można spodziewać, tak samo jak po alko czy papierosach,

    Cytuj
    IP: 153.19.xx7.xx7 

    ojciec rydzyk_gość

    06.10.2010, 07:09

    w końcu

    Ktoś normalny w komentarzach.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx9 

    _gość

    06.10.2010, 08:06

    Coraz częściej myślę o wyjeździe z Polski.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 

    mieczyslaw

    06.10.2010, 13:51

    pierre.dzoncy

    To się nazywa SOCJALIZM.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • vkvkvkvkvkv_gość

    06.10.2010, 00:30

    Najciekawsze jest to....

    , ze ludzie zaczeli trafiac do szpitali z winy dopalaczy dopiero po artykule o "Krolu Dopalaczy", ktory sie ukazal w "Angorze". Ja nigdy nie korzystalem z uslug takiego sklepu, ba nie bylem nawet w srodku, bo mi nie jest to potrzebne, ale ta cala farsa mnie po prostu smieszy.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx6 
  • C>K>M

    06.10.2010, 08:57

    Fakt, gościu młody i trochę wtopił z tym wywiadem. Nie wie jeszcze, że najlepsze lody kręci się po cichu. Wystarczy popatrzeć na naszą klasę polityczną.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • da_gość

    06.10.2010, 00:40

    dop

    coś do palenia i wciągania można na każdym rogu kupić,a na telefon to z dostawą do domu jak się typa zna co tym wymita..z tym niech coś zrobią!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx1 
  • 2b_gość

    06.10.2010, 06:46

    Bez komentarza

    Ty się zastanów co ty gadasz, tego typu produkty powinny być zabronione całkowicie... A co do oszczędności znalazło by się dużo więcej kolej i górnictwo pochłania miliony i praktycznie nic nie wnosi do państwa. Ile kasy idzie na bandziory w więzieniach co mają dożywocie. Kiedyś czytałem ,że utrzymanie dziecka w domu dziecka to koszt ok 5000 miesięcznie, dać połowe tego zastępczym rodzicą i zobacz ile by było oszczędności a dzieci by miały normalny dom. Nie tędy droga.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • C>K>M

    06.10.2010, 08:58

    To Ty się zastanów, słyszałeś wypowiedz handlarza na temat składu dopalaczy- liście dębu moczone w domestosie. Chcesz zdelegalizować domestosa?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    06.10.2010, 17:01

    Racja kupe forsy idzie na więzienia na utrzymywanie panów posłów co i tak nic nie robią. Ograniczyć liczbe posłow poco ich aż 400 tam połowa z tego by straczyła i każy po parę tysięcy co miesiąc bierze. A co do więźniów to powinni zapracować na swoje utrzymanie. Ale to tylko takie nasze gadanie jak będzie juz bardzo tragicznie z budżetem kraju to zabiora więcej zwykłym pracującym Polakom.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • baniak_gość

    06.10.2010, 06:53

    Zapłącimy za to wszyscy

    Nawet jeśli uda się wprowadzić nową ustawę to te produkty wrócą na rynek jako sól do peklowania czy cokolwiek innego. Znacznie bardziej niebezpieczny jest kret którego nasypało do gardełka dziecko w markecie. Tymczasem za widowiskową akcję zapłacimy wszyscy gdyż od soboty właściciel liczy szkodę. Jestem przeciwko dopalaczom, ale wszystkie zarzuty i podstawy prawne dotyczą artykułów spożywczych, którymi dopalacze nie są. Powinno się wprowadzić ustawę a wtedy zamknąć sklepy. Tymczasem ustawa uprawomocnia się po pół roku co daje licząc 20.000 zł obrotu miesięcznie w 1.000 sklepach przez ten okres 120.000.000 zł strat o które upomni się właściciel z armią prawników i wygra. A my mu za to zapłacimy - wszyscy. Zamiast podciągnąć autostradę do Torunia na przykład.

    Odpowiedz
    IP: 95.51.xxx.xx2 
  • M._gość

    06.10.2010, 07:53

    ale bzdura

    Nie powinno się wprowadzać żadnej ustawy, misiek, daj sobie na looz... Państwowa Inspekcja Sanitarna ma prawo zamknąć każdy sklep jeśli jakiś jego produkt lub sam sklep (piekarnia, restauracja, bar) stwarza zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzi. To jest świadoma akcja TEGO państwa, jego włodarzy i napewno za nic nie bd musiał płacić. P.S. zamknąć to....

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 

    Philips

    06.10.2010, 20:18

    Do M.

    Z tego co napisałeś, to Państwowa Inspekcja Sanitarna może zamknąć firmę gastronomiczną (piekarnia, restauracja, bar). Jeżeli może zamknąć firmę - niegastronomiczną, to powinna zamknąć sklepy, w których sprzedaje się, np. rozpuszczalniki do farb olejnych - po wypiciu tego pewnie też można odjechać. W całej akcji nie zauważasz jednego - urzędnicy TEGO państwa mówią w TV wprost, że będą łamać prawo, które sami ustalili. Jeżeli dzisiaj złamią prawo w tej "słusznej" wg nich sprawie, to jaka jutro sprawa okaże się "słuszna"? Skutek akcji będzie taki, że zejdą z dopalaczami do "podziemia", ich cena skoczy w górę, a ludzie być może zaczną kraść, bo nie będzie ich stać na tani "odlot". Tusk mówił, że szkodzi to wartościowym ludziom. No przepraszam bardzo, ale wg mnie człowiek wartościowy nie sięga po taki syf - im więcej ich odjedzie z tego świata - tym mniejsze ryzyko, że komuś poważnie zaszkodzą. Brutalne to, ale tak to widzę. To tyczy dorosłych. Jeżeli dopalacz zażył nieletni, to należy postąpić jak w przypadku sprzedaży alkoholu - też nie można go sprzedawać nieletnim.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    M._gość

    07.10.2010, 09:41

    no racja

    Z tymi rozpuszczalnikami to trochę przesada, no ale jest w tym jakaś prawda... Tylko jeśli w sklepie (np. z tymi rozpuszczlnikami) zaistnieją niekorzystne warunki dla pracownikow bądź poprzez nieodpowiednie składowanie tych produktów - sklep zostanie zamknięty. Mniejsza o to, urzędnicy tego państwa, ta sprawa też jest dobra... Łamią prawo które sami ustalili - fakt, mysle że robią to w słusznej sprawie. A co robił "król dopalaczy" ? Fakt nie łamał prawa, tylko sprytnie i bezczelnie wykorzystywał jego luki. Oby te luki zostały załatane, a jeśli szkoda Ci istoty ludzkiej która czasami przez naciski znajomych, bądź poprzez inne zdarzenia sięgnęła po dopalacze nawet nie wchodząc do "sklepu" to jest mi bardzo przykro Ciebie i Twoich wartości. Warto poprzez tą akcje ratować i nawracać tylu młodych ile się da - tak uważam.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 

    Philips

    07.10.2010, 19:23

    Do M.

    Z tymi wartościami to jest tak: Ty widzisz człowieka, który tu i teraz "bierze" i ma z tym problem. To, że mu pomożesz niestety nie gwarantuje tego, że do nałogu nie wróci. Tak to już jest... Ja z kolei widzę ludzi, którzy zostali przez niego wciągnięci w ten syf w czasie, gdy on "brał". Gdyby "strzelił" sobie raz a dobrze i odjechał na zawsze, to nie wciągnąłby w jakieś narkotyki, czy ich odpowiedniki innych ludzi... To co piszę jest brutalne, ale wolę, aby taki człowiek zawczasu zniknął z życia niż przyczynił się do wpadnięcia w nałóg innych ludzi, np. moich bliskich. Jeżeli będzie potrzebował mnóstwa forsy na coraz droższe i mocniejsze "dopalacze", to może jeszcze kogoś zabije? Nie jestem przeciwny udzielaniu takim ludziom pomocy, ale też nie robię wielkiego "halo", bo kilku z nich odjechało. W tym czasie na polskich drogach zginęło zdecydowanie więcej ludzi i jakoś to nikim nie wstrząsnęło! A mogli to być naprawdę wartościowi ludzie, którzy znaleźli się w niewłaściwym miejscu i w niewłaściwym czasie... Jak już wspomniałem nie jestem przeciw pomocy ludziom, którzy jej potrzebują. Jednak nie wzrusza mnie śmierć człowieka, który świadomie wybrał do niej drogę na skróty. Niech Ci nie będzie przykro z powodu moich poglądów (o ile dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź).. Przykro powinno Ci być gdybyś się dowiedział, że taki "odratowany" amator mocnych wrażeń wciągnął w nałóg inną osobę...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Mieszkaniec_gość

    06.10.2010, 07:25

    Pozamykac_te_cholerstwa

    Powinnismy zamknac juz na dobre te cholerstwa, ktore byly sorzedawane dzieciaka. Sam trucizna, ktora niszczy organizm i cala psychike. Rzadach juz dawno powinien wprowadzic ta ustawe o zakazie sprzedazy tej chemii. Mam nadzoeje, ze tak wlasnie bedzie i juz nie zobaczymy tych sklepow na polskich rynkach...

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx8 
  • Airgunhunter_gość

    06.10.2010, 14:54

    Gdyby to było takie proste to nie byłoby dopalaczy w całej UE. Jak do tej pory żaden kraj nie poradził sobie w tej kwestii. Poza tym nawet całkowite wyeliminowanie tego rodzaju sklepów z rynku nie spowoduje zniknięcia substancji psychoaktywnych. Nadal będą dostępne u dealerów o każdej porze dnia i nocy. Piszesz o zakazie sprzedaży "tej chemii" - jakiej? bo tak naprawdę nikt nie wie co znajduje się w dopalaczach. Sprawa jest bardziej skomplikowana niż się wydaje i na pewno żadna ustawa problemu dopalaczy nie rozwiąże, tak samo jak nie rozwiązano problemu narkotyków - są ustawy itp. a pomimo to narkotyki są łatwo dostępne a ośrodki dla uzależnionych nie świecą pustkami...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx4 
  • MIMI_gość

    06.10.2010, 07:42

    moim skromnym zdaniem..... nagonka na dopalacze to zwykła farsa przedwyborcza za parę tygodni wszyscy zapomną a interes będzie działał dalej... mnie osobiście dopalacze są obojętne, każdy ma swój rozum i powinien z niego korzystać....towar z tych sklepów powinien zostać( ze względów zysków podatkowych) ale nie jako zabawka kolekcjonerska tylko nazywany po imieniu środek psychoaktywny na opakowaniu którego powinny być takie same ostrzeżenia jak na papierosach plus wszystkie możliwe działania uboczne.Sprzedaż tylko osobom pełnoletnim na ich własną odpowiedzialność...Może po zatruciu i wizycie w szpitalu następnym razem taki delikwent pomyśli....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx1 
  • mieszkaniec_gość

    06.10.2010, 07:42

    i bardzo dobrze

    super ze to zamykaja. zadnego z tego pozytku nie bylo ani nie bedzie. tylko szkodzi ludziom. ciekawe czy ci cio pala te dopalacze wiedza co w nich jest? bo ja jestem pewien ze gdyby wiedzieli to by nie palili. czy talem ze w jednym dopalaczu bylo tylko spreparowany lisc klonu i farby emulsyjne .

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx6 
  • C>K>M

    06.10.2010, 11:06

    Palacze wiedzą co jest w fajkach, nawet wprost jest napisane, że palenie zabija, a oni i tak palą:)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Trawnik_gość

    06.10.2010, 07:49

    "...bo sprzedawanie tak groźnych substancji jako przeznaczonych jakoby do celów kolekcjonerskich, było co najmniej dziwne" - dziwne, nie dziwne ale legalne Panie Prezydencie. Nie można zakazywać czegoś bo jest "dziwne". Dla mnie "dziwne" są ciuchy od Bułgarów z Manhattanu, ale nie domagam się zakazu ich sprzedaży. Nie bądźmy hipokrytami.

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx8.xx5 
  • wróg sklepow z dopalaczami_gość

    06.10.2010, 08:08

    Widzę ze w końcu ktoś się wziął za te sklepy kolekcjonerskie no i super , osoba która chce brać i kończyć ze swoim życiem niech bierze , ale niech nie kusi młodych ludzi, a mianowicie mam na myśli dzieci , ktore nie maja jeszcze zielonego pojęcia co to jest i jak to smakuje. Wystarczy namowa jakiegoś starszego kolegi do wzięcia tego świństwa w widać jak to sie kończy . Jestem jak najbardziej za tym żeby pozamykać to CHOLERNE SKLEPY. JESZCZE TYLKO ULICA PIŁSUDSKIEGO . super reklama sklepu KOLEKCJONER na przeciwko Urzędu Miasta i GMINY . Brawo dla osoby która zezwoliła na otwarcie tego świństwa:)w takim miejscu.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • Airgunhunter_gość

    06.10.2010, 15:01

    Zastanawiam się dlaczego jesteś wrogiem tych cyt. "cholernych sklepów". Mam nadzieję, że dlatego, że nie jesteś świadomy, jak łatwy jest w naszym mieście dostęp do zwykłych narkotyków. Uwierz mi, że zamknięcie dopalaczy w konsekwencji spowoduje zwiększone obroty dealerów narkotykowych, którym obecnie dopalacze odbierają część klienteli. Druga możliwość jest taka, że sam dealujesz i drażni Cię konkurencja - mam nadzieję, że nie...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx4 
  • aga_piet

    06.10.2010, 08:19

    Od lat toczy się dyskusja nad legalizacją marihuany (chociażby legalność posiadania niewielkich ilości na własny użytek), z drugiej zaś strony powstała luka prawna pozwalająca na handel chemią zawierającą nie wiadomo co. Dzieciaki u których znaleziono szczyptę trawy traktowane są jak przestępcy, natomiast handlarze dopalaczami legalnie zbijają fortunę.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • baniak_gość

    06.10.2010, 08:44

    Jako zadeklarowany przeciwnik nakortyków

    Wyjątkowo zgadzam się z aga_piet. Pierwszy raz zgadzam się z nią w ogóle. Meandry prawa stworzyły paradoks, w którym marihuana i środki jej pochodne znane od tysiącleci, praktycznie nieszkodliwe, są zdyskryminowane - uznane za substancje silnie szkodliwą której nawet posiadanie jest karalne. Tymczasem pochodne izotopów, produkty tworzone z użyciem bezwodnika kwasu octowego i kto jeszcze wie czego innego są w publicznym obrocie. Spróbujcie nabyć bezwodnik kwasu octowego - mówiąc krótko bezwodny 100% ocet. Da się, ale jak trudno - równie dobrze i w tych samych miejscach można nabyć cyjanek potasu. I nie są to produkty spożywcze, a mimo to nikt nie zamyka tych miejsc. Prawo powinno iść krok dalej - zalegalizować marihuanę (NIE WIERZĘ, ŻE TAKIE SŁOWA WYSZŁY ODE MNIE) - bo z dopalaczami nie wygra. Jestem ciekaw ile w holandii jest sklepów z dopalaczami... I ile jest zgonów z powodu nadużycia marihuany - parodia - złoty strzał od palenia blantów. Jedno jest pewne - nie chcę aby moje dzieci miały dojście do dopalaczy i nie chcę również płacić milionowych odszkodowań za arogancję Państwa podającego nam zbyt szybko podsmażoną kiełbasę wyborczą. Media oczywiście są niewinne poza tym że najpierw nakręciły reklamę dopalaczom bębniąc o nich wszędzie, potem gdy ludzie zaczęli umierać - bębnili o tym - a teraz cali w bieli są inicjatorami walki z dopalaczami. Oprócz tego, że krew tych ciekawskich którzy z głupoty sięgnęli po dopalacze słysząc o tym w TV i już nie żyją jest na rękach redaktorów, którzy mieli przez 3 tygodnie o czym pisać...

    Odpowiedz
    IP: 95.51.xxx.xx2 
  • aga_piet

    06.10.2010, 10:34

    Media...

    Media, to temat na zupełnie inną dyskusję. Ich owczy pęd za sensacją, bezmyślne kłapanie jęzorem i dopiero późniejsza refleksja (u niektórych). Niezależnie czy z prawa, czy z lewa - potok bezmyślnej sieczki jest żenujący - wszystko podane w stylu "Faktu".

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • C>K>M

    06.10.2010, 08:53

    Chleba i igrzysk! Chleb drogi to trzeba ludowi dać igrzyska.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • pierre.dzoncy

    06.10.2010, 09:02

    Wiecie, jak młody właściciel sieci sklepów z dopalaczami powiedział o swoich klientach? Że są to deb*le - i ma rację. Ale jeśli to są dorośli ludzie, to kto będzie im bronił być głupimi i ryzykować własnym zdrowiem? Zresztą tytoń i alkohol bardziej destruktywnie wpływają także na otoczenie osoby biorącej... Ja nigdy nic takiego nie brałem, zupełnie mnie to nie kusi - jak chyba większości rozsądnych ludzi, więc może byc nawet 5 sklepów na każdej ulicy - a problem dużo by się nie powiększył (tzn. spożycie tychże środków). W dodatku na fali delegalizacji tychże środków powstaje ustawa ( http://www.premier.gov.pl/rzad/decyzje_rzadu/id:5433/ ) na podstawie której bedzie można zdelegalizować wszystko - od grzybów, siana, po benzynę, cukier, czekoladę - wszystkie te substancje mogą powodować uzależnienia i wpływają na nasz nastrój (choćby wypicie filiżanki kawy rano). Za jakiś czas rząd przyzna, że to był bubel prawny i za odszkodowania itd. będziemy płacili my wszyscy, a rząd zwali winę na poprzedników.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • C>K>M

    06.10.2010, 09:06

    Pierre, mówisz mądrze, wiele osób tutaj wypowiada się mądrze, a za pewne w przyszłorocznych wyborach parlamentarnych zagłosujecie na rudego lub czerwonego:)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    06.10.2010, 09:11

    do pierre.dzoncy Wiesz co twoje myślenie to chyba nie to, pytanie czy masz dzieci??? co ty wogóle porównujesz picie kawy do zużycia świństwa jakimi są dopalacze?? pomyśl co robi wypicie kawy np. trzy razy dziennie a zażycie raz dziennie dopalaczy:)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • C>K>M

    06.10.2010, 10:22

    Kiepskie porównanie, czemu dopalacze vs kawa a nie dopalacze vs wóda?:)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    pierre.dzoncy

    06.10.2010, 10:52

    O kawie wspomniałem, bo w kontekście planowanej ustawy do której dałem linka, może zostać ona potraktowana jako substancja odurzająca - proszę, wypij 5 filiżanek mocnej kawy jedna po drugiej to porozmawiamy, czy przypadkiem nie ma ona właściwości odurzających. Same dopalacze, jakkolwiek są świństwem, były aż do tej pory legalne, ale nagle (w ciągu tygodnia lub dwóch) wszystkie media zaczęły informować o zatruciach chociaż część z nich wynikała z innych przyczyn. Przecież te sklepy działają od kilku lat - czyżby nic się wcześniej nie działo? Pewnie było tak samo, ale teraz idą wybory, rząd musi pokazać jak dba o obywateli. Najlepiej powiedzieć, że chodzi o ochronę niewinnych, bezbronnych dzieci - każdy kto ma dziecko spojrzy na takiego polityka jak na zbawcę, ratującego jego pociechę ze szponów demonicznych dilerów, karmiących niewiniątka psychotropami. Mi rodzice powiedzieli że palenie szkodzi, alkohol i narkotyki też - do teraz (a nastolatkiem byłem w ubiegłym wieku) mimo namawiania przez znajomych, reklam, sklepów oferujących na każdym kroku papierosy i alkohol, a także łatwym dostępnie do dragów, jakoś nie jestem na nie chętny. Sklepów z dopalaczami może być kilka, a jak ktoś nie chce - nie skorzysta. Tak samo z tymi dopalaczami. To sprawa rodziców - i zarazem obowiązek - dobrze wychować własne dziecko. Jeśli zamkną sklepy - dzieciaki i tak dorwą się do innych kanałów nielegalnej dystrybucji (już są głosy że można kupić na telefon), zacznie się klasyczna dilerka - ale tam już nikt nikogo do odpowiedzialności nie pociągnie. Tutaj mogli powiedzieć - zakazujemy tego i tamtego produktu... a na czarnym rynku? Wolna amerykanka, która wyjdzie tylko na gorsze. Jeśli rodzice nie są w stanie kontrolować swoich dzieci, to kto ma być? Premier, który mówi, że prawo swoją drogą, ale on i tak zrobi po swojemu? Zastanówcie się nad manipulacją nad masami obywateli. Rząd o nas dba, jest taki dobry, zagłosujemy na niego ponownie... i tylko o to chodzi.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • apollo_gość

    06.10.2010, 09:45

    Tylko słabi gracze biorą dopalacze Tylko dobrzy zawodnicy uprawiaja MARRY JANE w piwnicy!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx0 
  • leo_gość

    06.10.2010, 09:45

    moim zdaniem nasz rząd sam jedzie na dopalaczach ,obserwując ich działania ,teraz znalazł się ktoś co nie bierze i postanowił z tym walczyć ,no i dobrze tylko nachodzi pytanie dlaczego najpierw na to pozwalają ,patrząc na niektórych kolegów i ich działania w mojej pracy to nic innego nie można stwierdzić że to właśnie efekt dopalaczy .trzeba z tym zrobić porządek natychmiast bo wyrośnie nam zaćpana młodzież bez intelektu.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx5 
  • pierre.dzoncy

    06.10.2010, 11:01

    Rząd nie jedzie na dopalaczach - stać ich na mocniejsze rzeczy a nie tanie substytuty. A pamiętacie antyreklamę dopalaczy: Tylko słabi gracze biorą dopalacze? Jak dla mnie to nie była antyreklama, mocni gracze biorą bowiem Acet-Boldabolon, Agoviryn, Anadrol, Anavar, Andriol, Androlic, Arimidex, Boldenon, Boldenone undecylenate, Cialis, Clenbuterol, Clenbuterol chydrohloride, Clomid, Clomiphene citrate, Clomiphene citrate-clomid, Cypionat, Cypionat Testosteronu, Cytomel, Deca durabolin, Deca-Durabolin, Dianabol, Dromastanolone dipropionate, Durabolin, Efedryna, Enantan Testosteronu, EPO / Erythropoietin, Equipoise, Femara, Finasteridum, Finasteryd(proscar), Fluoxymesterone, Gonadotrophin chorionic (HCG), Halotestin, HCG, HGH Kamagra, Insulina, Lasix, Liothyronine (T3), Masteron, Mesterolone, Metanabol, Metandienone (METKA), Metandienone(metanabol), Metanolon, Methenolone Enanthate, Nandrolon dacaniate, Nandrolon phenylopropionate, Nandrolone Decanoate, Nandrolone PhenylPropionate, Nolvadex, Omnadren,Sustanon, Omnadren 250, Omnadren 250(sustanon250), Omnadren, Sustanon, Oxandrolone(anavar), Oxymetholon, Anapolon, Oxymetholone, Primobolan Depot, Primobolan tabletki, Prolongatum, Propionat, Propionian Testosteronu, Proviron, Salbutamol, Salbutamolum, Somatotropinium HGH, Stanozolol, Sustanon, Tamoxifen Citrate, Tamoxifenum, Testosteron, Testosteron 225, Testosteron cypionate, Testosteron Enantat, Testosteron enanthatu, Testosteron Mieszanki (OMKA), Testosteron propionate, Testosteron suspension, Testosterone Cypionate, Testosterone Enathate, Testosterone Priopionate, Testosterone Suspension, Trenabolone MIX, Trenbolon, Trenbolone Acetate, Trinabolan, Undestor, Viagra, Viagra/Cialis, Winstrol... i brać będą mimo zakazów. Tak skonstruowany jest świat, ale robią to z własnej, nieprzymuszonej woli... i dopóki nikomu krzywdy nie robią, co nam do tego że się trują?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • DARWIN_gość

    06.10.2010, 09:50

    DARWIN

    Od dawna nie było wojny, większość chorób - jakoś natura musi sobie radzić z tysiącami - milionami osób nadwyżki. czasem Darwin trafia w dobrych ludzi, czasem w totalnych bezmózgowców. Nie ma lekko - kiedyś może trafi we mnie - trzeba być rozsądnym człowiekiem, mieć zasady moralne i choć podstawy wiedzy o życiu i świecie - to ograniczy wiele niepotrzebnych tragedii. Duży odsetek ludzi nie musi obciąć sobie ręki by wiedzieć że nóż jest ostry.

    Odpowiedz
    IP: 79.190.xx7.xx2 
  • wrb_gość

    06.10.2010, 10:44

    glupota

    co to komu przeszkadzalo? Sam nie raz mialem stycznosc z dopalaczami i powiem jedno - jak ktos jest glupi to i apapem sie zatruje i bedzie chcial go wycofac ze sprzedazy. A one i tak wroca i tak,no chyba ,ze zalegalizuja wkoncu grass

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx1 
  • DzikiLoLO_gość

    06.10.2010, 11:01

    :p

    Hahha...A ile osób zatruło sie alkoholem chociażby w ten weekend ? Tego państwo nie poda... Trzyma na tym łape i zarabia na akcyzie...:D Niech zalegalizują trawe... Jak widac po wykresie... http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/42718000/gif/_42718419_drugs_graph2_416.gif wnioski wyciągnijcie sami...

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx3 
  • max_gość

    06.10.2010, 11:09

    wreszcie coś robią z tym badziewiem bo niedługo co drugi polak to po dopalaczu chodzić będzie a dopalaczy bronią tylko ci co go sobie na śniadanie jedzą......jak już sobie brać coś mają to niech sadzonki konopi w ogródku hodują na swoje potrzeby.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • necik_gość

    21.10.2010, 11:44

    uważaj na to co mówisz... co 2 polak po dopalaczach bedzie chodzic...chyba TY bzdury!!!!! mądrzy ludzie tego nie biorą...głupi sie trują proste...generalnie kazdy ma jakies swoje zdanie aczkolwiek uważam ze ta forma był korzystnejsza dla ludzi niz nielegalny towar z blokow na suchostrzygach...a dzieci to kur... wychowujcie a nie obarczajcie innych !!!!!!!!!! co mamusia mysli ze jak sklep zamnie to jej coreczka czy synek nie znajdzie narkotykow???? prosze was nie bedzcie smieszni.................

    Cytuj
    IP: 83.11.xx1.xx5 
  • hehehe

    06.10.2010, 11:28

    ...

    jako podsumowanie Waszych wypowiedzi polecam dość trafny skecz : http://www.youtube.com/watch?v=39fm-MTgb50&feature=related niech to posłuży jako mój komentarz :)))

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • gość2_gość

    06.10.2010, 12:24

    dopalacze

    Widze ,ze większa cześć osób tu sie wypowiadająca jest za Dopalaczami,jest mi smutno z tego powodu,nie zdajecie sobie sprawy jakie spustoszenie w organizmie a najbardziej w mózgu to świństwo robi ,jak jest ciężko sie z tego wyplatać i cofnąć zmarnowany czas i życie.Nie chce tu moralizować,ale czym miej tego świństwa tym więcej normalnych dzieci i młodych ludzi .Nie pisze tu aby tylko pisać ,ale wiem coś o tym,pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • aga_piet

    06.10.2010, 12:46

    A w którym miejscu widzisz WIĘKSZOŚĆ za dopalaczami? Bo chyba czytamy inne komentarze.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Mała_gość

    06.10.2010, 13:14

    ŚMIESZNE

    to że parę osób zmarło to na swoje życzenie skoro dopalacze były legalne to widocznie były jakieś badania skoro zezwolenie było nigdy tego nie brałam i nie mam zamiaru ale robicie wszystko aby zepsuć komuś biznes skoro ktoś nie wie jak to brac to niech spyta a jesli przedawkuje tio z własnej głupoty to nie właściciela wina to tak samo jakby sie wzięło polopiryny zamiast jednej tabletki 10-20 też są skutki tego, alkochol też szkodzi możesz przedawkować i też umrzesz wszystko bierze się w umiarze papierosy też są zakazane palenie w miejscach publicznych też szkodzą ostrzeżenie palenie tytoniu powoduje raka i choroby serca jednak jeśli ktoś zachoruje na tą chorobę to czemu nie zakażą całkowicie? bo to już wasz biznes nie? DOPALACZE POWINNY BYĆ LEGALNE KTO NIE POTRAFI NIECH NIE BIERZE PROSTE KTO MNIE POPIERA???

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx3.xx7 
  • ._gość

    06.10.2010, 14:19

    jeśli zalegalizowali by marihuane to nie było by takich problemów ; ) wymyślają jakieś gówna pełno w tym chemii , a jesli zalegalizowali by marihuane to nie było by żadnego przypadku śmierci niż od tych gówien ;)

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx3.xx7 
  • Gniewianin_gość

    06.10.2010, 14:25

    dopalacze

    Tusk niech lepiej pomoze powodzianom a nie robi afere z dopalaczy!

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx3 
  • _gość

    06.10.2010, 16:53

    Powodzianom to też pomagali a le jak każda sprawa tonie w biurokracji....

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • xxl _gość

    06.10.2010, 14:43

    a bierzcie i trujcie się, tylko potem nie wyciągajcie rąk po pomoc

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx2 
  • oliver HH_gość

    06.10.2010, 14:52

    MARYSKA

    Hey wlasnie robie skreta z maryski-pozdrawiam z Hamburga :-)))))))))

    Odpowiedz
    IP: 188.192.xx8.xx1 
  • hehehe

    06.10.2010, 16:00

    ...

    IP mówi co innego :)))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • nick_gość

    06.10.2010, 15:29

    Może inna branża wykorzysta rozreklamowaną nazwę tych sklepów i przekształci się na d**alacze :-))

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • hehehe

    06.10.2010, 16:01

    ...

    krematoryjna ? :)))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • MAX_gość

    06.10.2010, 15:30

    GDYBY MJ BYŁA LEGALNA TO SKLEPY Z DOPALACZAMI BY NIE ISTNIAŁY BO NIE BYLO BY TAKIEJ POTRZEBY.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx8 
  • Mike_gość

    06.10.2010, 15:44

    ...

    To też jest śmiech na sali że policja dopiero 3.10. "zauważyła" sklep na Piłsudskiego, który jest tam jakoś chyba od tygodnia. Pomijam fakt, że znajduje się on naprzeciwko Urzędu Miasta i Urzędu Gminy... i ciekawe kto im wydał pozwolenie na działalność, że wszyscy są tym tak zaskoczeni?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx9 
  • Anula_gość

    06.10.2010, 16:48

    I dobrze jak tego zakażą normalnie legalnie a nie dzieciaki się faszeruja a potem w szpitalach lądują. Ato jak zwyczajne narkotyki zaczną nielegalnie sprzedawać w szkołach, dyskotekach. Ale będzie przynajmniej miej

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • _gość

    06.10.2010, 16:52

    Nie tylko Polska z tymi dopalaczami ma problem cała Europa z tym ma problem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • spacerowicz_gość

    06.10.2010, 18:40

    Kiedyś był sexshop w Tczewie,ale ponoć jakiemuś księdzu przeszkadzał i.... zniknął. Mnie zawsze ciekawiła bliskość sklepu z dopalaczami przy TCKiS, rzut kamieniem od Fary.... no i ten "Bober" na Gdańskiej :-))))))))))))

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • mała_gość

    06.10.2010, 20:11

    :)

    sexshop masz na aleja zwyciestwa:)

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xxx.xx1 
  • E tam.._gość

    06.10.2010, 21:21

    E tam...

    E tam, przynajmniej dillerzy znów będą biznes kręcić :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • Ciech_gość

    06.10.2010, 21:47

    Żądam pozamykania monopolowych sklepów. Alkohol niszczy rodziny i zdrowie.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx7 
  • gen.Italia_gość

    06.10.2010, 21:48

    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że wszystkie ostatnie zatrucia spowodowane były dopalaczami. Podejrzewam, że część spowodowana była zwykłymi narkotykami. Co brałeś - dopalacza - dla uniknięcia późniejszego przesłuchania przez policję - od kogo masz itd i unikniecia konsekwencji. Być może ludzie trują się podróbami tak jak w oswiadczeniu podały same dopalacze. Sądzę, ze robi to sieczkę z mózgu i powinno się jakoś bardziej restrykcyjnie tą sprawą zająć, jednak to co zrobił teraz rząd jest lekkim przegięciem. Bez dowodów, bez ekspertyz itd. Jestem przeciwny narkotykom i obecności dopalaczy na rynku, ale nie takimi metodami do celu dochodzić należy. Głos w ankiecie oddałem więc na NIE - nie w ten sposób. Wymyślili, że wprowadzają niebezpieczne dla życia i zdrowia produkty. Jeśli sklep informuje na sprzedawanych produktach, że one się nie nadają do spożycia (czy jak tam to wygląda), to z formalno-prawnego punktu widzenia nie ma się do czego przypieprzyć. A gdyby wprowadzono przepis, że można się przypieprzyć, to by znaczyło, że można zabronić sprzedaży Cillita albo innego Domestosa. On też jest szkodliwy, kiedy się go spożyje, ale producent i sprzedawca informują, że to jest do mycia czy udrażniania rur, a nie do mieszania z colą i cytrynką. Trochę chore... Marzy mi się, aby w tym kraju urzędnik odpowiadał za swe błedne decyzje odpowiadał posadą i prywatną kasą (nie tą z budżetu na odszkodowania) za swe decyzje. Dotyczy ZUSów, Urzędów Skarbowych, ubezpieczycieli i innego szamba w tym ministrów, .................. itd (resztę można sobie dopisać).

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx5 
  • ruczybks_gość

    07.10.2010, 21:07

    baka

    zlegalizować bake jak w czechach a beda podatki i polska wejdzie na szczyt a nie jak teraz jest dnem jak baka bedzie legalna to by niebyloby zadnych dopalaczy i bylbyl problem z glowy a tak ludzie szukaja co kolwiek nie muwie tesz to palilem ale wole maryche

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • prazykwantel sprzedam_gość

    23.04.2021, 04:55

    Undestor testosteron undekonian sprzedam

    Undestor testosteron undekonian sprzedam leki Androtop Nebido Testosteronum Prolongatum Omnadren Testavan Testim Testosterone Propionate Testosteronum Propionicum Acetate Andriol Intrinsa Primodian Depot Tostran Testopatch Testoviron Andropatch Testopatch Livensa Testocaps Sprzedaję Undestor czyli testosteron undekanonian pod nazwą handlową Testos, zawiera 40mg substancji aktywnej. Po 4zł tabletka, listki po 10, opakowanie 30 tabletek. Poczta 10zł i przelew. Lub osobiście koło Warszawy. Mogę też wysłać bezpośrednio z Tajlandii po 3zł, poczta rejestrowana 20zł idzie 20-30 dni. Ważny 12.2023. Seria produkcyjna 402/3007 Producent JSP Pharmaceutical Manufacturing, Tajlandia. Dystrybutor Nanomed Co, Ltd, Bangkok. Strona nanomed.co.th Mam ten lek w bardzo ograniczonej ilości 4 opakowań. Lek ten znany jest w Polsce pod nazwami handlowymi i w różnych postaciach: Androtop, Nebido, Testosteronum Prolongatum Jelfa, Omnadren 250, Testavan, Testim, Testosterone Propionate, Testosteronum Propionicum, Testosterone Acetate, Andriol, Intrinsa, Primodian Depot, Tostran, Testopatch, Testoviron-Depot, Andropatch,Testopatch, Livensa, Undestor Testocaps. dziekuje Jan Krongboon 0066994403698 whatsapp, viber, telegram Oferuję rowniez inne leki przeciwpasożytnicze i przeciwwirusowe. Ivermectin 7.5mg 20zl Tamiflu 75mg 15zl Chlorochina 250mg 5zl Chinina 300mg 2zl Deksametazon 0.5mg 1zl Kolchicyna 0.6mg 2zl Praziquantel 600mg 5zl Albendazole Zentel 400mg 5zl Metronidazole 400mg 2zl Tinidazole 500mg 1zl Mebendazole Vermox 100mg 1zl Niclosamid Yomesan 500mg 5zl Mam też antybiotyki: Doxycycline 100mg 1zl Streptomycin 5g 40zl Ceftriakson Biotrakson 1g 25zl Cyprofloksacin 500mg 2zl Azithromycin 250mg 7.5zl Trimesan Sulfametoksazol 400mg 2zl Moksyfloksacyna 400mg 14zl Klarytromycyna 500mg 7zl Klindamycyna 300mg 3zl Retromycyna 300mg 3zl Ospen 250k 50gr Dikloksacylina 500mg 1zl Przeciwgrzybicze: Itraconazole 100mg 5zl Ketokonazole 200mg 2zl Fluconazole 200mg 5zl Gryzeofulvin 500mg 3zl Nystatin 100k globulki 1zl and 500k 3zl Oraz inne leki Metformina 1000mg XR 3.5zl Metformnina 500mg 75gr Disulfiram 500mg 2zl Vitamin C injection 500mg 3zl Rabeprazol 20mg 3zl Izotretynoina 20mg 4zl

    Odpowiedz
    IP: 115.87.xx1.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.