"Dlaczego na remontowanej drodze dojazdowej do autostrady A1 nie widać żadnego robotnika?" - pytają nasi czytelnicy i zastanawiają się, czy sierpniowy termin zakończenia inwestycji jest realny. Okazuje się, że nie.
Chodzi o rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 224 na odcinku Godziszewo - węzeł autostrady A1 Stanisławie. Przebudowa obejmuje odcinek drogi o długości ok. 9,4 km wraz ze skrzyżowaniem z drogą wojewódzką nr 222 w miejscowości Godziszewo. Wartość umowy podpisanej z wykonawcą robót wynosi 24,9 mln zł. 85 proc. tej kwoty zostanie dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Część prac ruszyła jesienią ub. roku - i według wstępnych założeń miała zakończyć się pod koniec sierpnia.
-
Zadanie realizowane jest w systemie zaprojektuj i wybuduj przez konsorcjum firm: TRAKCJA PRKiI S.A. i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o. Pytamy, co sprawiło, że prace stanęły:
O wyjaśniania poprosiliśmy Wydział Realizacji Inwestycji Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku:
-
Do tematu wrócimy.
Chodzi o rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 224 na odcinku Godziszewo - węzeł autostrady A1 Stanisławie. Przebudowa obejmuje odcinek drogi o długości ok. 9,4 km wraz ze skrzyżowaniem z drogą wojewódzką nr 222 w miejscowości Godziszewo. Wartość umowy podpisanej z wykonawcą robót wynosi 24,9 mln zł. 85 proc. tej kwoty zostanie dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Część prac ruszyła jesienią ub. roku - i według wstępnych założeń miała zakończyć się pod koniec sierpnia.
-
Od jakiegoś czasu nic tam się nie dzieje. Nie widać tam żywego ducha - alarmuje czytelnik.
Zadanie realizowane jest w systemie zaprojektuj i wybuduj przez konsorcjum firm: TRAKCJA PRKiI S.A. i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o. Pytamy, co sprawiło, że prace stanęły:
- Na odcinku drogi nr 224 między Godziszewem a węzłem autostrady Stanisławie nie są prowadzone roboty, gdyż inwestycja wymaga uzyskania decyzji ZRID, która w dalszym ciągu jest procedowana. Termin realizacji inwestycji ulegnie przesunięciu z uwagi na niniejsze okoliczności. - tłumaczy nam Dorota Malinowska z Trakcji SA.
O wyjaśniania poprosiliśmy Wydział Realizacji Inwestycji Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku:
-
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 224 na odcinku od Godziszewa do węzła autostrady A1 Stanisławie jest realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj. Konsorcjum firm Trakcja PRKiL oraz PEUiM, będące wykonawcą przedmiotowego zadania, w ubiegłym roku wykonały prace przygotowawcze, polegające na wycince drzew i krzewów z pasa drogowego oraz rozpoczęły roboty na dwóch odcinkach szlakowych dw 224 w granicach pasa drogowego. Docelowo przedmiotowa rozbudowa ma być realizowana na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na etapie projektowania, Wykonawca napotkał na poważne utrudnienie, w polegające na braku uregulowania stanu prawnego nieruchomości w Powiecie Tczewskim, co w sposób istotny powoduje wydłużenie procedury związanej z podziałem działek, a w konsekwencji opóźnienie możliwości złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID. Na dzień dzisiejszy Wykonawca jest w trakcie uzyskiwania decyzji ZRID dla miejscowości Godziszewo, a po jej uzyskaniu niezwłocznie rozpocznie roboty. Natomiast złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID dla pozostałego zakresu przewidywane jest na miesiąc lipiec. - wyjaśnia Aleksandra Becker z Wydziału Realizacji Inwestycji Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku - Podpisana umowa z Wykonawcą przewiduje zakończenie robót do dnia 27 października 2018r., natomiast w związku z zaistniałymi przeszkodami w realizacji przedmiotu umowy, planujemy podpisanie aneksu na wydłużenie terminu realizacji zadania. Ostateczny termin zostanie określony w oparciu o rzeczywisty czas trwania przeszkody w realizacji zadania tj. gdy zakończą się podziały na terenie powiatu Tczewskiego.
Do tematu wrócimy.
Komentarze (10) dodaj komentarz
Czesław Zięba_gość
04.06.2018, 10:07
Hehe a remont DK22 ma też przeprowadzać
Trakcja :-) ciekawe na jakie "kłopoty"tam natrafią.
Odpowiedzsds_gość
04.06.2018, 13:14
Tam jest i projekt i pozwolenie na budowę więc NIC nie stoi na przeszkodzie.
Cytujas_gość
04.06.2018, 14:57
do sds
Tam nie ma projektu, jest PFU na podstawie którego Wykonawca ma opracować projekt.
CytujMarcin_gość_gość_gość
04.06.2018, 21:50
Z Trakcji tam tylko są tablice większość robot wykonuje tam firma Bol-trans.Bo Trakcja to bardziej z branży kolejowej jest.
CytujMcK_gość
04.06.2018, 16:54
Wycinka nie jest skończona
Wycinka nie jest skończona. Wycięto drzewa pozostawiając pniaku, niektóre mają ok. pól metra wysokości. Takie coś obowiązkowo się frezuje - nie sądzę, że do frezowania jest potrzebna dodatkowa zgoda. Za chwilę ruszą kombajny i ludzie będa przed nimi uciakać na pobocza, a tam... niespodzianka ukryta wśród traw...
OdpowiedzAnia_gość
04.06.2018, 21:58
nowa dziurawa nawierzchnia
Nowa droga, na której już były łatane dziury. Widać nowe pęknięcia, które za chwilę zamienią się w wyrwy. Mam nadzieję, że obecna warstwa, to jakaś część spodnia właściwej nawierzchni bo w innym przypadku, po zimie, droga będzie znowu do kapitalnego remontu. Szkoda wydanych pieniędzy.
OdpowiedzGość_gość
05.06.2018, 07:18
Jakości brak
Brak nadzoru ZDW nad inwestycją. Warstwa wiążąca, która leży od kilku miesięcy cała w spękaniach. Podbudowy zrobione na pałę w jakiejś kosmicznej technologii nie przenoszą właściwie obciażeń. Dumnie prężą się tablicami o dofinansowaniu unijnym, a pieniądze publiczne marnotrawią.
CytujMieszkaniec_gość
05.06.2018, 07:03
Czujny donosiciel
Przepraszam, sprawa drogi to jedna, ale widze ze powoli wracaja czasy ze ma sie swojego prywatnego donosiciela. Jesli to nie prawda prosze redakcje o ujawnienie " czytelnika" z imienia i nazwiska. No chyba ze brakowalo osobie piszaca artykow o wymyslenie ze " czytelnik" i sama napisala o anonimowym donosicielu. Pozdrawia mieszkaniec Tczewa Andrzej Szlawski
Odpowiedzv_gość
05.06.2018, 08:47
RODO....mówi Ci to coś?
CytujZenek _gość_gość
05.06.2018, 22:25
Dziura!!
Droga ma zaledwie kilka miesięcy a już były dziury łatane. Wszystko pęka, pobocza nie są umocnione bo w mariance już pobocze zalewali nową mieszanką. Wstyd żeby tak drogę robić. Powodzenia, skączycie drogę a za rok będzie ona znowu do remontu bo trakcka mie potrafi nawet dobrze inwestycji zrobić. Jednak scanska górą, to jest firma rzetelna i kompetentna
Odpowiedz