Mevo 2.0 - 16 listopada koniec testów i start systemu

Mevo 2.0 (fot. UM Tczew)
Mevo 2.0 - 16 listopada koniec testów i start systemu
Koniec testów zewnętrznych Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0 zbliża się wielkimi krokami. Potrwają jeszcze do 16 listopada. Następny planowany krok to pełne uruchomienie systemu.

Podsumowanie rozruchu zewnętrznego

Prawie 2 mln przejechanych kilometrów i 107 tys. zarejestrowanych użytkowników od początku testów zewnętrznych. Od 13 września 2023 r. mieszkańcy Obszaru Metropolitalnego odbyli łącznie ponad 490 tys. podróży - 73 % z nich miało miejsce w tygodniu, 27 % w weekendy. 67 tys. przejazdów trwało od 5 do 10 minut, a niewiele mniej - 66 tys. - powyżej 20 minut. Na jeden rower przypadło średnio 7 wypożyczeń.

- Od kilku tygodni hiszpański operator, firma City Bike Global, spełnia warunki kontraktu umożliwiające uruchomienie pełnego systemu - informuje Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Codziennie odnotowujemy pełną dostępność i relokację rowerów, włączono ponownie funkcje rezerwacji i postoju roweru w aplikacji, system poprawnie nalicza opłaty dodatkowe, zatem możemy przejść do kolejnego etapu.


Zmiany w warunkach korzystania z systemu

Już teraz na ulice metropolii wyjeżdża pełna flota, czyli cztery tysiące jednośladów. 75% z nich to rowery elektryczne. Uruchomienie systemu pozwoli korzystać z Mevo wszystkim chętnym - zarówno w ofercie abonamentowej (29,99 zł/mc lub 259 zł/rok albo 59zł/48h), jak i pay as you go (0,15 zł za minutę jazdy "klasykiem" i 0,30 zł za minutę jazdy "elektrykiem").

Obowiązujące limity czasowe (120 minut/dzień na rower klasyczny lub 60 minut/dzień na rower elektryczny) będą dotyczyły użytkowników abonamentu miesięcznego i rocznego. Po wykorzystanym czasie, zaczną obowiązywać opłaty minutowe. W przypadku roweru klasycznego: 0,10 zł, w przypadku roweru ze wspomaganiem elektrycznym: 0,20 zł. Osoby korzystające z opcji pay as you go mogą jeździć bez ograniczeń czasowych.

Do dyspozycji użytkowników będzie także abonament 48h w cenie 59 zł. Umożliwi korzystanie przez 480 minut z roweru klasycznego albo 240 minut z roweru "elektrycznego". Po upływie czasu przysługującego w ramach taryfy, zaczną obowiązywać opłaty minutowe: 0,20 zł za jazdę "klasykiem" i 0,40 zł za podróż "elektrykiem".

Bez zmian pozostanie możliwość skorzystania z opcji postoju i rezerwacji roweru. "Pauza" odbywa się w ramach trwającego wypożyczenia. Po jej wybraniu, czas korzystania z jednośladu liczy się tak samo, jak w trakcie jazdy. Rezerwacja może trwać 10 minut. Po ich upływie rower wraca do systemu jako dostępny do wypożyczenia dla innych mieszkańców. Chcąc korzystać z systemu, w wirtualnym portfelu każdorazowo powinna znajdować się kwota min. 10 zł. Pozostaje również opłata w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją postoju Mevo oraz dodatkowe opłaty nakładane na użytkowników za nieprzestrzeganie zapisów regulaminu.

Dostępność rowerów

Pełna flota rowerów będzie dostępna do 30 listopada. Od grudnia - zgodnie z zapisami umowy - zostanie zmniejszona o połowę. Do końca lutego do dyspozycji mieszkańców będzie 1600 "elektrycznych" jednośladów i 500 rowerów tradycyjnych. Od marca na ulicach metropolii ponownie pojawi się pełna flota pojazdów.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (3)
dodaj komentarz

  • -5

    szozda i szurkowski_gość

    10.11.2023, 10:44

    tylko debile uruchamiają rowery na zimę

    Może lepiej testować je dalej do wiosny, żeby była pełna funkcjonalność i niezawodność systemu i rowerów? Jak znam życie wiosną nic nie będzie działać. Niech ktoś policzy ile czasu można jeździć MEVO za równowartość zakupionego roweru w cenie 1500 zł.

    Odpowiedz
    IP: 192.166.xx4.xx1 
  • -2

    a_gość

    10.11.2023, 11:11

    Oddać pieniądze za 1 Mevo złodzieje bo inaczej tego nazwać nie można okradliście tysiące ludzi mnie na 50 zł nie ruszę tego gówna jak spotkam na swojej drodze to roz na więcej niż to co mi ukradliście będziemy kwita .Olać to gówno ciepłym moczem ,tylko czekać jak będzie kolejny przekręt bo Polaka można walić w rogi a on się nadal daje nie uczy się na błędach.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx7.xx5 
  • +1

    Lejba _gość

    10.11.2023, 19:03

    Mam swój rower nie interesuje mnie to Niech pieniądze zaległe oddadzą ludziom Nikt nie powinien z tego korzystać

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx2.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.