ZUOS. Zakończyła się modernizacja systemu wentylacji

ZUOS Tczew (fot. Tcz.pl)
ZUOS. Zakończyła się modernizacja systemu wentylacji
Zakończyła się modernizacja systemu wentylacji, odpylania i usuwania odorów w hali sortowni Zakładu Utylizacji Odpadów Stałych. Jednostka już przygotowuje kolejne działania, które mają ograniczyć uciążliwości wynikające ze specyfiki zakładu.

Prace ruszyły w kwietniu br. - zastosowano innowacyjną metodę z użyciem węgla aktywnego. Jak to działa? Na hali, gdzie sortowane są śmieci, pojawiły się dodatkowe wentylatory, a powietrze jest filtrowane własnie przy użyciu węglowych filtrów. Zadanie zrealizowała firma ECOL-UNICON sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku - całość kosztowała 1,7 mln zł i została w całości sfinansowana przez ZUOS.

- Jesteśmy już po odbiorach technicznych, a całość działa od ponad 3 tygodni. Są efekty - choć pamiętajmy, że ze względu na specyfikę naszego zakładu, mogą być odczuwalne zapachy - choćby przy transporcie. Ze względu na mokre lato odpady przyjeżdżają do nas w takim, a nie innym stanie. Pracujemy dalej nad tym, by wyeliminować wszelkie uciążliwości zapachowe - chodzi o budowę hali nad placem dojrzewania kompozytu. - tłumaczy Marcin Cejer, prezes ZUOS.


Planowane zadanie ma poważny zakres - budowa hali ma kosztować 14 mln zł - zakład chce pozyskać 10 mln zł dofinansowania ze środków unijnych w konkursach ogłaszanych przez NFOŚ. Budowa hali miałaby potrwać rok.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (21)
dodaj komentarz

  • +6

    gosc_gość

    16.08.2017, 10:37

    A smrod dalej nie do wytrzymania istne Szadolki wrazenie jakby bylo coraz gorzej niz lepiej zwalac na mokre lato potem bedzie mokra jesien i zima taki fetor w miescie

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx8 
  • +4

    kik_gość

    16.08.2017, 21:14

    A za rok powodem będzie suche ciepłe lato i tak w kółko. śmierdzą i trują !

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • +3

    kik_gość

    16.08.2017, 21:12

    Mam w wyciągu kuchennym marki Franke filtry z węglem, chcecie powiedzieć, ze śmierdziel do tej pory działał bez tak podstawowego wyposażenia, które jest standardem w zwykłej domowej kuchni? To w takim razie wy się nie powinniście chwalić tylko kary płacić za lata pracy bez filtrów. Śmierdzi nadal i nie opowiadajcie pierdół. Nikt nie kazał budowac tego zakładu tak blisko osiedli. Kiedy w końcu wyjaśnicie, czym jest "czasowe składowanie materiałów niebezpiecznych"? Kiedy przywrócicie umowę na badania jakości powietrza w Tczewie? Mamy trzy potencjalne źródła skażenia powietrza: 1. ZUOS (na osiedlu mieszkaniowym), 2. Spalarnia odpadów medycznych (w środku miasta) 3. Oczyszczalnia ścieków (na obrzeżach osiedla). Z trzema takimi zakładami na terenie miasta nalezy zapytać się jak można było zrezygnowac z badań jakości powietrza, gdzie w całej Polsce wiemy, ze sytuacja jest tragiczna. Oczywistym jest, ze jeśli go nie badamy to nie musimy się tłumaczyć czemu jest tak źle i co nas truje. Przestańcie wmawiać ludziom, ze to ogrzewanie domów śmieciami jest powodem. Aż tak naiwny nikt nie jest

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • -7

    Maly Lolo_gość_gość_gość

    17.08.2017, 01:39

    Nooo

    Ale sie spociłeś przy pisaniu.Tak że żaden filtr nawet z wyciągu marki Franke nie zneutralizuje tego.

    Cytuj
    IP: 188.146.xx1.xx3 
    +5

    kik_gość

    17.08.2017, 07:19

    Dlatego zakład nie powinien powstać w bezpośrednim sąsiedztwie miasta. Kretynizmem jest budowa tego typu zakładu przy największym, najnowszym osiedlu mieszkaniowym. Skoro żaden filtr nie może zneutralizować tego co tam śmierdzi to an cholerę wydali bezsensu 1.7miliona złotych? Nie pocę się pisząc długie posty, nie sprawia mi to problemu ponieważ posiadam zdolność swobodnego operowania słowem, a swe myśli bez problemu werbalizuję.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
    -3

    ja_gość

    17.08.2017, 07:51

    odp

    Kolego (koleżanko). Węgiel węglowi nie jest równy - problem tkwi w jego odpowiednim doborze. To wymaga bardzo żmudnych i długotrwałych badań, specjalisto... Czasowe składowanie materiałów niebezpiecznych? Jeżeli ma Pan (Pani) zdolność swobodnego operowania słowem - proszę używać słów właściwych. ZUOS nie składuje niebezpiecznych odpadów - magazynuje (odsyłam do ustawy o odpadach). Badanie jakości powietrza - wie Pan (Pani) co było przedmiotem tychże badań? Głównie tlenki azotu, siarki - to nie śmierdzi. Te związki nie są emitowane przez ZUOS. I nie ZUOS jest odpowiedzialny za te badania - to dwie różnie bajki. I proszę poczytać o emisji ze spalanych śmieci - może jakiś wykład na PG? Konferencja? Dioksyny Pan (Pani) zna? I ich źródło?

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx5 
    +2

    kik_gość

    17.08.2017, 09:33

    Czy to cokolwiek zmienia? Pobudowano zakład uciążliwy w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla mieszkaniowego. Nie zamontowano odpowiednich filtrów, badania dot. filtrów? takich zakładów w cywilizowanym świecie są tysiące, żadnej innowacyjności tutaj nie ma, montuje się to co działa plus nas na to stać. Możemy sobie opowiadać różne bajki, ale to nie zmienia faktów w najmniejszym stopniu. Fakty są takie, że wszyscy badają powietrze pod każdym możliwym kątem a my mając trzy potencjalne źródła problemów NIE! Możemy czepiać się słówek składowanie/magazynowanie, ale czy zmieni to rzeczywistość w jakimkolwiek stopniu? Czy zmiana słowa zmienia fakt, że mamy na naszym terenie materiały niebezpieczne w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla mieszkaniowego i okolicznych wsi? NIE! Jest to typowa bezmerytoryczna odpowiedz. Nie wnosi nic do dyskusji, nie informuje o niczym. Typowe okrągłe zdanka próbujące ośmieszyć rozmówcę, ale nie podające żadnych informacji. Jak rozumiem jest Pan/pani już pracownikiem wyższego szczebla oddelegowanym do zajęcia się sprawą. Czuję się zaszczycony. A więc pytam, cóż takiego emitujecie czego bardzo nie chcecie badać w powietrzu? Wciskanie ciemnoty o tym, że taki zakład to samo zdrowie jest po prostu śmieszne. Z jakiś powodów nasz powiat ma trzecie miejsce w Polsce w licznie zachorowań i zgonów na choroby nowotworowe, szczególnie duża jest zachorowalność wśród dzieci. Komuś to zawdzięczamy, że pomimo braku kopalń czy przemysłu ciężkiego umieramy. I owszem możemy wyśmiewać takie osoby jak ja, które wytykają skandaliczne działania, ale nie przywróci to nikomu zdrowia i życia. Podobną taktykę przyjął producent leku o nazwie handlowej Talidomid, przez 10 lat zaprzeczano, że podawanie go kobietom w ciąży powoduje, że rodzą się dzieci bez kończyn. Ciągano po sądach osoby, które głosiły ten związek. Po 10 latach i zarobionych wielkich pieniądzach jednak okazało się, że te "półgłówki" i "oszołomy" miały jednak rację i lek wycofano z produkcji. Tylko wytrwała walka o prawdę osób wyszydzanych uratowała zdrowie i życie kolejnym dzieciom. Dlatego nie zawstydzi mnie ośmieszanie przez Pana/Panią. Nie postawi mnie to do kąta. Mogę od razu wszem i wobec oświadczyć, ze jestem niedouczonym idiotą, a teraz skoro już to ustaliliśmy to przejdźmy do prawdziwych problemów naszej miejscowości. Bardzo proszę o odpowiedz. Serdecznie pozdrawiał obywatel Idiota

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
    -2

    ja_gość

    17.08.2017, 12:27

    Nie miałem zamiaru nikogo ośmieszać. Przyznaję - jestem z branży bardzo podobnej. Więc - nie ma takich badań powietrza z sortowni jakie soą potrzebne do doboru złoża węgla. Są jedynie punktowe analizy: bada się albo metan, albo CO, albo siarkoorganiczne itd. Tu trzeba było zbadać całe spektrum - nawet grzyby i bakterie, bo i one mogą dawać zapach. Proszę wskazać która sortownia ma takie badania? Żadna instalacja MBP nie ma. Składowanie i magazynowanie to nie jest gra słówek - to dwa istotnie różniące się pojęcia. Materiał zeskładowany jest deponowany w ziemi - na setki lat. ZUOS ma magazyn - halę, gdzie zbiera się te odpady a następnie przekazuje innym firmom do unieszkodliwienia. I doskonale wiem co tam jest bo na PSZOK dostarczyłem: uszkodzony akumulator, kilka bateryjek, telewizor i leki przeterminowane. Przecież tam trafiają nasze odpady powstające w domach. Nie ma tam odpadów medycznych, chemicznych itp. Jeżeli jest Pan / Pani zainteresowany/a badaniami - przecież WIOŚ udostępnia takowe. A zakład ma obowiązek je prowadzić. Można zapytać. No i najważniejsze - ja zakład zwiedziłem, można do nich pojechać i wszystko opowiedzą. Potwierdzam że lokalizacja jest niefortunna - ale ludzie, przecież to nasze śmieci.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx5 
  • -3

    mk3 _gość

    17.08.2017, 02:04

    ***

    Jak się pani nie podoba to niech się pani wyprowadzi z Tczewa przecież jest wiele innych ciekawszych miast czy miejscowości. Robią co mogą aby było dobrze . Ludzią nigdy nie dogodzisz. Popieram pana Prezesa ZUOSU i zgadzam się z wypowidzią ,jest ciepło wiadomo śmieci które produkujemy parują, żeby ludzie tak nie marnowali np : kiełbas które często można tam znaleść i innych ciekawych rzeczy to myślę żeby nie było aż tak dramatycznie z tym smrodem. Powiem tak gdzieś musi być utylizacja tych odpadów bo był by smrud niesamowity. pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx7.xx9 
  • +4

    tuńczyk kawałki_gość

    17.08.2017, 06:23

    Ludzią, smrud

    Serio?

    Cytuj
    IP: 77.254.xx4.xx8 
    +3

    kik_gość

    17.08.2017, 07:16

    O zaczęła się zmiana więc pracowników sekretariatu oddelegowano do pisania komentarzy. Nie ośmieszajcie się

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
    +4

    kik_gość

    17.08.2017, 07:20

    Większej głupoty w życiu nie czytałem. Jak w Misiu Barei "jest zima to musi być zimno"

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • +1

    ŁUPASZKO_gość_gość

    17.08.2017, 09:28

    a'la long

    Precz z Pobłockim i całą jego świtą !!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx3 
  • -5

    mk3_gość

    17.08.2017, 12:51

    ***

    To że się pomyliłem w ostanim komentarzu nie oznacza żeby się ze mnie śmiać jestem człowiekem jak każdy inny i mam prawo się pomylić... co taki z Ciebie kozak żeby byc nie omylnym , idealnym ?? kik_gość Nikt nie kazał pisać komenatrzy z pracowników biura .... kazdy pisze z własnej woli więc obalam tą plote wysaną z palca. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx1.xx7 
  • +2

    kik_gość

    18.08.2017, 09:03

    Oczywiście, na tym polega sprawne zarządzanie niższymi kadrami :D Poczytaj sobie, kadry same mają mieć poczucie wspólnoty i kąsać każdego kto o firmie źle mówi. W łagrach sybiru pełno było ludzi, którzy byli zabić za krytykę najpierw Caratu a potem Stalina. Ci ludzie szczerze wierzyli, że tak musi być. Wam też nikt nie każe pisać, nie rozumiecie podstawowej rzeczy, ze jako obywatel mam prawo a wręcz obowiązek żądać odpowiedzi. Wyjdź poza ten schemat i zastanów się, czy firma gdyby nie dotychczasowe naciski społeczne kiwnęłaby palcem? NIE! Więc ciesz się, ze są ludzie, którzy głośno zadają niewygodne pytania. Gdyby nie nic by się nie zmieniło, jesteś taka sama ofiarą jak inni a jedynie miejsce pracy powoduje że chcesz ich bronić. Zrozum oni cię wykorzystują

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • -4

    Lolo_gość_gość

    17.08.2017, 18:24

    Chcielista tanie budy fuull wypas to teraz nie jeczcie ,że capi. Trzeba bylo kupić se budę np na Czyzykowie to by wam nie capilo malkontenci pretensje do garbatego, że ma dzieci proste haha

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx4 
  • Marcin_gość

    17.08.2017, 20:00

    Typowa odpowiedź hejtera, może być w encyklopedii pod hasłem, "hejt przykłady"

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx8 
    +2

    kik_gość

    18.08.2017, 09:04

    Osiedle ma 23 lata, dopóki nie powstała sortownia nie śmierdziało, trudno oczekiwać, ze ludzie zgadną, ze za 20 lat coś powstanie w okolicy. Nie rozumiesz podstawowej rzeczy za 5 lat cały Tczew będzie śmierdział również Czyżykowo

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • +4

    kik_gość

    20.08.2017, 19:22

    Filtry srultry, cuchnie trzeci dzień z rzędu, a w niedzielę dostaw i transportu nie ma. Zanieczyszczacie całą okolicę

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • +1

    M_gość

    22.08.2017, 12:11

    Trzeba dzwonić do ZUOSu ze skargą. Ja z bajkowego dzwonię, dyżurny notuje.

    Cytuj
    IP: 94.42.xx6.xx6 

    kik_gość

    28.08.2017, 21:45

    Dzisiaj znowu śmierdzi 28.08.2017 g. 21:10

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.