"To jest chore! Nie bierzemy w tym udziału." Radni o obniżeniu pensji dla włodarzy

Starosta z niższym wynagrodzeniem (fot. tcz.pl)
"To jest chore! Nie bierzemy w tym udziału." Radni o obniżeniu pensji dla włodarzy
Zgodnie z pomysłem Prawa i Sprawiedliwości mniej będą zarabiać prezydenci, burmistrzowie, czy starostowie. Stosowne uchwały są podejmowane na czerwcowych sesjach. Mniej zarobią także m. in. starosta tczewski i prezydent Tczewa oraz inni włodarze z terenu powiatu. Na wtorkowej sesji obniżono już wynagrodzenie starosty - nie zabrakło gorącej dyskusji - "to jest chore" - mówił Waldemar Pawlusek z PO. Z kolei w Tczewie, jeśli chodzi o obszar urzędniczy, to na lepsze uposażenia będą mogli liczyć m. in. pracownicy socjalni.

Na wtorkowej sesji stosowna uchwała ws. wynagrodzenia starosty była podejmowana przez Radę Powiatu. Wszystko po tym, jak w mediach nastąpiło ujawnienie wysokich nagród przyznawanych w rządzie Beaty Szydło - wtedy po serii publikacji w mediach i sondażowych spadkach prezes PiS Jarosław Kaczyński zarządził szerokie obniżki pensji - także dla prezydentów, burmistrzów, starostów.

- Na podstawie art. 12 pkt 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ustalenie wynagrodzenia starosty należy do właściwości rady powiatu. Zasady wynagradzania starosty zostały określone w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych. Z dniem 19 maja 2018 r. weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów z dnia
15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, zgodnie z którym, począwszy od dnia 1 lipca 2018 r. będzie obowiązywała m. in. nowa niższa stawka wynagrodzenia zasadniczego dla wójtów (burmistrzów, prezydentów miast), starostów i marszałków województw. Dla starosty w powiecie do 120 tys. mieszkańców wynagrodzenie zasadnicze maksymalnie wynosić będzie 4.800 zł miesięcznie (poprzednio było 6.000 zł miesięcznie). Jednocześnie uregulowano dodatek specjalny, który wynosi 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Całkowite obniżenie wynagrodzenia Starosty wynosi 1.677 zł miesięcznie. - wyjaśnia Marcin Stolarski, rzecznik Starostwa Powiatowego w Tczewie.

Stosowną uchwałę ws. wynagrodzenia starosty Tadeusza Dzwonkowskiego podejmowano na wtorkowej sesji. Nie zabrakło gorącej dyskusji. Głos zabrał m. in. Adam Kucharek z Nowoczesnej.

-
Nasi samorządowcy nie powinni być karani za nieuczciwe nagrody, jakie przyznał sobie rząd - mówił, dodając, że to samorządowcy powinni decydować o wysokości pensji, bo najlepiej znają swoich przedstawicieli - Głosuję przeciw łamaniu prawa, a nie wysokości pensji.


Również Waldemar Pawlusek z Platformy Obywatelskiej ostro skrytykował przyjmowany dokument:

- Jesteśmy w ciekawym położeniu - przed chwilą starosta dostał absolutorium za dobrą pracę. Jak to możliwe, że komitet polityczny z PiS-u zabiera staroście z PiSu - wynagrodzenie? Były kwiaty, oklaski i teraz po chwili mamy obniżyć staroście wynagrodzenie? To jest chore. Szanuję starostę, choć on jest PiSu, a ja z PO - mówił - Ta obniżka to populizm - według populistów każdy włodarz powinien zarabiać złotówkę. Nie ma żadnych merytorycznych podstaw, by obniżyć wynagrodzenie. Jako PO nie bierzemy w tym udziału, bo to nieuczciwe.


Z kolei Krzysztof Korda z PnP mówił, że po obniżeniu starosta może zarabiać mniej niż jego zastępca. Głos w dyskusji zabrał również Roman Małecki z PiSu:

-
Argumenty radnego Pawluska są chybione. Nie zapędzajmy się w populizm. My tylko musimy dostosować nasze przepisy do obowiązującego prawa. Nie oceniajmy przez pryzmat uchwały pracy starosty - mówił.

Grażyna Antczak (RiO) zwracała się do Romana Małeckiego:

- To, że nazwie macie prawo, wcale nie znaczy, że to prawo jest właściwe.

Przewodnicząca Rady Powiatu Barbara Kamińska (PiS) podkreślała, że taki projekt musiał powstać.

- Prywatnie na ten temat możemy mieć różne zdania - mówiła.

Ostatecznie uchwałę przyjęto głosami PiSu - 9 za, PnP - 5 osób się wstrzymało, Nowoczesna i RiO byli przeciw, a członkowie PO w ogóle nie wzięli udziału w głosowaniu.

Tematem na najbliższej sesji zajmą się też radni miejscy, którzy rozpatrzą obniżenie pensji dla prezydenta Tczewa.

- Mam nadzieję, że radni z Porozumienia na Plus zagłosują za obniżeniem mojej pensji. W przeciwnym razie przy pierwszej kontroli Regionalna Izba Obrachunkowa będzie mogła mi zarzucić łamanie dyscypliny finansowej - mówił dziennikarzom prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki. - Rozporządzenie dokonało jedną dobrą rzecz - zróżnicowało pensje, patrząc na wielkość miast.


Sami urzędnicy przyznają, że wysokość pensji trudno oceniać - w porównaniu do pensji minimalnych, są bardzo wysokie, ale nie odbiegają od uposażeń kadry kierowniczej w sektorze prywatnym, czy są kilkukrotnie niższe niż w sektorze spółek państwowych. Po obniżkach dojdzie do sytuacji - że część prezydentów będzie zarabiać mniej niż dyrektorzy podległych im jednostek. Urzędnicy dodają, że coraz trudniej obsadzić stanowiska naczelników - osoby z kwalifikacjami wolą szukać lepiej płatnej pracy w sektorze prywatnym.

- Rozporządzenie Rady Ministrów z 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych wprowadza zmiany w wysokości maksymalnego wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego na stanowiskach wójtów (burmistrzów, prezydentów miasta) oraz starostów i marszałków województw. Dotychczasowe przepisy dotyczące wynagrodzenia wójtów, burmistrzów i prezydentów miast określały granice wynagrodzenia zasadniczego od 4 800 zł do 6200 zł, a dodatku funkcyjnego do 2100 zł. Od 1 lipca 2018 r. wysokość wynagrodzenia zasadniczego ulega obniżeniu, zaś nowe granice wynagrodzenia to przedział od 3 800 zł do 5 000 zł. Projekt uchwały dostosowuje obecne wynagrodzenie prezydenta Tczewa do wysokości określonej przez nowe przepisy prawa. - wyjaśnia Małgorzata Mykowska, rzeczniczka Urzędu Miasta w Tczewie. - Prezydent straci 1423 zł brutto.

Włodarzy czekają obniżki, natomiast część pracowników samorządowych będzie cieszyć się z lepszego uposażenia.

- Chcemy wprowadzić regulacje płacowe - określone jednostki dostaną pewną pulę pieniędzy do podziału - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.

W tym roku ratusz chciałbym przeznaczyć na ten cel około 1 mln zł. Środki mają trafić głównie do pracowników socjalnych. Lepsze uposażenia mają zapobiec przechodzeniu pracowników do lepiej płatnych branż.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (43)
dodaj komentarz

  • +53

    prawda was wyzwoli_gość

    26.06.2018, 13:10

    powinni zarabiać o dużo mniej i brać odpowiedzialność cywilną za podejmowane złe decyzje. W zakładach pracy jak , ktoś coś spieprzy ze swojej winy to ponosi konsekwencje tych czynów. A teraz Politycy to święte krowy. Przez całe lata pokazali,że mają naród gdzieś. Ile to w Tczewie zostało zmarnowanych rzeczy. Ile było wydanych pieniędzy na koszmarne zegary, plujące fontanny czy łukowe zwężone wiadukty bez oświetlenia . I czy ktoś poniósł za to karę NIE, więc ci urzędnicy do wymiany i to szybko.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • +47

    maszpiwo_gość

    26.06.2018, 13:20

    ten zegar sloneczny za grube tysie byl spoko hahaha cudze zawsze latwo sie wydaje a swoja zlotowke to z trzech stron ogladaja. Obarczyc odpowiedzialnoscia tych zlodziei

    Cytuj
    IP: 178.235.xx1.xx4 
    +32

    Obywatel_gość

    26.06.2018, 14:30

    Bardzo dobrze!

    W pełni zgadzam się z powyższą wypowiedzią. Przez lata siedzą na ciepłych posadkach, bez jakiejkolwiek odpowiedzialności! Pytam się tu i teraz czy ktokolwiek poniósł odpowiedzialność za wybudowany bezmyślnie slip do wodowania przy przystani? Czy ktoś poniósł odpowiedzialność za stan komunikacji miejskiej w Tczewie. Za ostatni remont dróg rowerowych przy Armii Krajowej w taki sposób, że rowerzyści przecinają drogę wsiadającm do autobusu. Za bardz drogie, a delikatne cmentarne wiaty autobusowe inne niż te co niedawno zostały zamontowane na Jedności Narodu gdzie tu logika pytam się... Dobrze się tam w tych urzędach bawcie za nasze pieniądze?? Teraz piszą, że to jest chore. Bardzo dobrze, że będą mniej zarabiać i tak jak poprzednik napisał jak najszybciej wprowadzić bezwzględną odpowiedzialność za błędy! "Koniec eldorado"

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx5 
    +3

    gość_gość

    27.06.2018, 08:06

    najpierw powinni zmniejszyć płace..

    samym sobie tam u góry, u koryta, w ministerstwach, rządzie itp., tam dopiero są zarobki! ale najlepiej przecież uciąć innym..

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • +36

    Zmielony Dżony_gość

    26.06.2018, 13:17

    Wam się wszystkim w doopach poprzewracało!! wszystkie te funkcje (starosci, prezydenci a przede wszystkim radni) powinny być sprawowane pro publico bono, społecznie z minimalna kasą, a za udowodnienie brania łapówy - kula w łeb i do piachu...wtedy żadna stara siwa menda by się do polityki nie pchała tylko siedziała w domu i bawiła wnuki!!

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx2.xx2 
  • +26

    Mati_gość

    26.06.2018, 13:20

    Sprawdzian.

    Po wypowiedziach samorządowców widać , ktorzy z nich poszli do polityki dla pieniędzy. Platforma jak zwykle na przedzie.

    Odpowiedz
    IP: 37.249.xx2.xx4 
  • +7

    antylewak_gość

    26.06.2018, 13:28

    PO kwiczy bo koryto ucieka... kwi kwi kwi

    Odpowiedz
    IP: 91.212.xx2.xx0 
  • +39

    Aga_gość

    26.06.2018, 13:50

    Za dużo

    Moim zdaniem trzeba wszystkim równo obciąć pensje. Prezydentowi, zastępcy, wójtów wszystkim z sejmu z senstu. W d....ch im sie wszystkim przewraca. Powinni miec pensje np. 3.5 tys brutto i do widzenia

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx6.xx0 
  • +37

    On_gość

    26.06.2018, 14:43

    Powinni dostać tyle ile ludzie zarabiają w "tych ich" fabrykach w których "hucznie brali udział w otwarciu" i wychowałali się że powstaje tyle miejsc pracy w Tczewie za 1800zł na rękę...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx5 
    -7

    Luc_gość

    26.06.2018, 15:21

    Profesjonaliści za grosze?

    Taaaak , i wtedy na pewno zarządzać będą nami profesjonaliści. Ludzie, ogarnijcie się z tym populizmem. Czy chcemy, żeby zarządzali nami ludzie z odpowiednim wykształceniem, doświadczeniem, ambicjami? Czy raczej za przeproszeniem koleś oderwany od kopania rowów? Nie umniejszam społecznej roli robotników budowlanych (którzy swoją drogą często zarabiają całkiem niezłe pieniądze), bo każdy zawód jest w społeczeństwie potrzebny. Ale co taka osoba może wiedzieć o zarządzaniu miastem, gminą czy powiatem? A jaki profesjonalista w tej materii przyjdzie Ci pracować za 3500 zł brutto? Myślcie ludzie, to nie boli.

    Cytuj
    IP: 85.219.xx1.xx4 
    +1

    Zmielony Dżony_gość

    26.06.2018, 15:46

    Luc, robisz błędne założenie ze obecnie, za obecnie wysokie wynagrodzenia, mamy dobrych menadżerów...bo naprawdę dobrzy menadżerowie pracują za 5x tyle. Pomyśl, czy Rumcajs dobrze zarządza tym miastem? Bo mi, jak i wielu mieszkańcom Tczewa wydaje się ze nie. Uwierz mi nikt po dobrej szkole, inteligentny i ambitny nie będzie się pchał na takie stanowisko. Naprawde nie widzisz ze w polityke idą ludzie miałcy, bez zadnych kręgosłupów moralnych, byle szybko, byle dużo?

    Cytuj
    IP: 188.146.xx2.xx2 
    +14

    Gość_gość

    26.06.2018, 17:12

    O jakich Ty profesjonalistach piszesz?

    O tych co np. dopuścili Meteora do świadczenia usługi komunikacji miejskiej któremu ITD zabiera 11 dowodów rejestracyjnych? Powinni zarabiać jak za komuny, nie wiele więcej od robotnika. Inaczej się pchają jeden przez drugiego aby do koryta się dopchać i kurczowo się trzymają żeby jak najdłużej przy nim pozostać i to bez jakiejkolwiek odpowiedzialności!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx5 
    +1

    Prawda Czasu__gość_gość_gość_g_gość

    29.06.2018, 17:28

    Przewietrzenie na jesień !

    Starosta w pasiaki i za kraty, za szpital , za most za powiat , za całokształt - minimum 15 lat odsiadki !!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx2.xx9 
  • +26

    EkO_gość

    26.06.2018, 14:12

    oj się pogniewali

    No jak mi przykro... Pensje nie odbiegają od tych w sektorze prywatnym? No to droga wolna-zapraszamy do prywatnego. Cała sytuacja pokazuje, że niektórzy idą w politykę dla łatwych pieniędzy. Płaca dla osób sprawujących urzędy państwowe nie powinna być tak różna od minimalnej. Chcecie więcej, stwórzcie lepsze państwo pod względem płacowym. Ludzie nie mieliby nic przeciwko wyższym zarobkom dla polityków, gdyby sami zarobili więcej. Czy np. 4800 dla starosty to tak mało?

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx2.xx0 
  • +13

    ŁUPASZKO_gość_gość_gość

    26.06.2018, 15:34

    "a'la long"

    Te głąby by chcieli zarabiać jak prezesi dużych firm :) Jedyne co im wychodzi to wydawanie cudzych pieniędzy i do tego grubo przepłacają (do sprawdzenia wszystkie przetargi) za wszystko patrz kładka POBŁOCKIEGO (600tysi:)

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx0 
  • -21

    tczewianin_gość_gość

    26.06.2018, 14:19

    wynagrodzenia samorzadowców

    Te wszystkie osoby, które powyżej komentują zmiany wynagradzania wójtów, prezydentów, starostów itp. są chyba chore z nienawiści, zawiści itp. To Wam się chyba w d...ach poprzewracało i oby tylko tam. Wystartujcie w wyborach, porządźcie i po tych doświadczeniach wypowiadajcie się. pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx2 
  • +10

    sdasa_gość

    26.06.2018, 14:22

    napisał urzędasek :)

    Cytuj
    IP: 91.212.xx2.xx0 
    +19

    Basia11

    26.06.2018, 14:25

    Jeśli chcesz działać na rzecz społeczności z wyższych pobudek niż kasa to po co się o nią wykłócasz???

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +17

    Ja_gość

    26.06.2018, 14:47

    "Koniec eldorado!"

    Z niecierpliwością czekam na jesienne wybory samorządowe!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx5 
  • +9

    gość_gość_gość

    26.06.2018, 14:50

    naciąganie

    Bo tak powiedział jeden mały człowieczek i jest jak on chce,prywata jakaś czy co?Zlikwidować senat i parę mało ważnych ministerstw i tym podobne i można dzielić małe premie dla tych co mają wyniki,ja jako emeryt też bym chciał premię chociaż raz na dwa lata w wysokości 3,000 zł,jedynej grupie co tworzą renciści i emeryci najmniej przyznaje się podwyżek jedynie waloryzacja,a ceny skaczą jak żaby ceny ida tylko w górę i kto nam to wyrówna????

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xxx 
  • +12

    xxx_gość

    26.06.2018, 15:16

    500 tyś urzednikow w 38 mln kraju ... brawo k***a

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx2.xx6 
  • lte_gość

    26.06.2018, 18:24

    mylisz sie....

    850 tysięcy, niestety....

    Cytuj
    IP: 95.40.xx3.xx6 
  • -1

    Zdrowomyslący_gość

    26.06.2018, 16:16

    Ludzie! To jest polityczna zagrywka. Ida wybory. Przy zmniejszonych pensjach mał kto bedzie sie pchał do koryta. Zostaną same pisiory - kaczory - misiewicze. Wygrają znowu bio mało kto się będzie pchał za mała kasę i wtedy pensje sobie podniosą (inaczej to nazwą - dopasowują, zwaloryzują itp). I znowu zostaniem w czarnej d u p i e.

    Odpowiedz
    IP: 185.169.xx2.xxx 
  • -1

    vbn_gość

    26.06.2018, 16:23

    "Taaaak , i wtedy na pewno zarządzać będą nami profesjonaliści. Ludzie, ogarnijcie się z tym populizmem. Czy chcemy, żeby zarządzali nami ludzie z odpowiednim wykształceniem, doświadczeniem, ambicjami? Czy raczej za przeproszeniem koleś oderwany od kopania rowów? Nie umniejszam społecznej roli robotników budowlanych (którzy swoją drogą często zarabiają całkiem niezłe pieniądze), bo każdy zawód jest w społeczeństwie potrzebny. Ale co taka osoba może wiedzieć o zarządzaniu miastem, gminą czy powiatem? A jaki profesjonalista w tej materii przyjdzie Ci pracować za 3500 zł brutto? Myślcie ludzie, to nie boli."

    i co co ci wybitni pomogli , ludzie i tak h....zarabiają , więc zamknij się specjalisto

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • +2

    gość_gość

    26.06.2018, 18:13

    zarobki włodarzy

    Nasi włodarze za pomnieli kto ich wybrał na te stanowiska . Mają pracować na rzecz miasta i mieszkańców a nie tylko kasa dla nich się liczy . Jeżeli mają za mało to niech się przebranżowią do innego fachu . Może na robotnika . Bo nie którzy bez wykształcenia mają więcej rozumu , a nasi reprezentanci nie urodzili się od razu starostami czy radnymi . pozdrawiam i poczekamy do wyborów jak będą obiecywać złote góry .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1 
  • +1

    JAN _gość

    26.06.2018, 18:33

    XX

    Popieram obniżkę pensji ,ktos napisał ze przejdą do sektora prywatnego ,droga wolna Vbn nie przesadzaj z tym profesjonalizmem gdzie on zdobyli tą wiedzę ,przychodzi taki co np handlował jajkami na bazarze albo meblami i wielki fachowiec ,dopiero się uczy Ludzi wykształconych nie brakuje dla których 5 tyś netto będzie super płaca Ta ustawa powinna jeszcze objąć rady nadzorcze gdzie ludzie lokują się po układach mając ZERO wiedzy w danej branży Gdyby dotychczasowi radni ,wójtowie burmistrzowie i prezydenci nie zostali wybrani to chciałby widzieć jak odnajdą się w sektorze prywatnym Dla fachowca to nie powinien być problem ale z nich fachowcy jak z koziej d**y trąba .

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xxx 
  • -1

    bronia_gość

    26.06.2018, 20:02

    powinny byc podwyżki dla pracowników administracji w szkołach!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • +3

    olo_gość_gość_gość

    26.06.2018, 20:32

    podwyżki dla pracowników obsługi i konserwatorów szkół a nie praca za psi grosz i ze szczurami

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx7 
  • +9

    Jurek_gość

    26.06.2018, 20:41

    Jak się urzędasom

    nie podoba to zawsze można się zwolnić. Niema przymusu pracy. Wolny kraj.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx8 
  • w_gość

    27.06.2018, 10:26

    no urzednicy to właśnie robią. Dlatego średnia wieku urzędników np. w sądzie to 20 pare lat :D w trakcie studiów. Dlatego masz jakosc jaką masz.

    Cytuj
    IP: 159.205.xx3.xxx 
  • Wuefista_gość

    26.06.2018, 22:25

    Podwyżka dla nauczycieli

    A kiedy podwyżki dla nauczycieli? W ostatnim okresie zwiększono mi liczbę godzin do 25 miesięcznie. A za tym nie poszły znaczace pieniadze. I za co mam wyjechac na dwuipolmiesięczne wakacje? Mam marznac nad polskim morzem? I to ma mnie zregenerować po ciężkiej pracy?

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xx7 
  • +1

    Zed_gość

    27.06.2018, 00:03

    postaraj się bardziej

    Marna prowokacja.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx5.xx0 
  • Nie PO, nie .N, nie KOD _gość

    26.06.2018, 23:17

    Myślenie nie boli, daj sobie szansę

    Małecki twierdzi, że populizmem jest głos sprzeciwu wobec obniżenia uposażeń WSZYSTKIM I WSZĘDZIE pracownikom samorządowym pochodzącym z wyboru. Jest dokładnie ODWROTNIE. Wystarczy poczytać wpisy tzw. "ciemnego ludu" (za Kurskim cytuję). POPULIZMEM jest właśnie to rozporządzenie, wydane jednoosobowo przez posła Kaczyńskiego, starego, schorowanego, oderwanego od realiów człowieka.Leczonego jak KRÓL, chronionego jak KRÓL, obsługiwanego jak KRÓL, który nie ma pojęcia o prawdziwej, codziennej i systematycznej PRACY. To jest śmieszne, że zarobki samorządowców, którzy zapier..ą po 12 godzin na dobę, którzy odpowiadają swoją reputacją, którzy są poddawani prawdziwej weryfikacji co 4 lata, były na poziomie bez mała średniej krajowej. I tak są za niskie,.Znam ludzi, którzy świetnie sprawdziliby się w tej pracy, ale mając dobrą, mniej odpowiedzialną robotę i którymi NIKT się nie interesuje i czepia, żadne szmatławce, hejterzy itp. mają w głębokiej d...e stołki prezydenta, burmistrza, wójta... Dodam, że wbrew obiegowej opinii niedouczonych i sfrustrowanych "ciemnoludowców" 99% z nich to ludzie uczciwi, oddani pracy, zorientowani w potrzebach. A błędy... nie zdarzają się jedynie nierobom.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • Gość _gość

    27.06.2018, 11:50

    Populizmem to Ty ludzi właśnie częstujes

    Jak jest im tak źle i uważają, że za mało zarabiają to niech się zwolnią i idą do "Tczewskich fabryk"! Nikt nie jest niezastąpiony!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx5 
  • tuńczyk kawałki_gość

    27.06.2018, 06:55

    błędy

    "A błędy... nie zdarzają się jedynie nierobom." Zgadzam się każdy może popełnić błąd. Z drugiej strony jeżeli na dziesięć decyzji, mówiąc delikatnie, pięć jest słabo trafionych lub wręcz błędnych no to przepraszam. Styczeń mamy za sobą. Luty ........... Prezes prywatnej firmy po analizie osiągnięć takiego delikwenta podejmuje decyzję - Wywalić na zbity pysk ! Tak więc do jesieni zostańcie jeszcze tam gdzie jesteście, następnie spróbujcie wrócić do swoich kantorków wuefistów, czy gdzie tam się załapiecie. Firm prywatnych nie polecam z uwagi na sytuację opisaną powyżej.

    Odpowiedz
    IP: 178.36.xx6.xx3 
  • -1

    gość___gość_gość

    27.06.2018, 08:06

    do płatnych pisowskich pachołków

    Oj słabo, słabiuteńko, już na więcej was nie stać.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx4 
  • +1

    JAN_gość

    27.06.2018, 08:56

    X

    Zobaczycie ilu zrezygnuje z kandydowania ? żaden skoro jest tak żle to to p.... i znależc sobie inną pracę Ci co się nie załapią to będą szukać pracy wykorzystując zdobyte układy np spólki komunalne ,rady nadzorcze

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xxx 
  • +1

    Mati_gość_gość

    27.06.2018, 09:56

    "Taaaak , i wtedy na pewno zarządzać będą nami profesjonaliści. Ludzie, ogarnijcie się z tym populizmem. Czy chcemy, żeby zarządzali nami ludzie z odpowiednim wykształceniem, doświadczeniem, ambicjami? Czy raczej za przeproszeniem koleś oderwany od kopania rowów? Nie umniejszam społecznej roli robotników budowlanych (którzy swoją drogą często zarabiają całkiem niezłe pieniądze), bo każdy zawód jest w społeczeństwie potrzebny. Ale co taka osoba może wiedzieć o zarządzaniu miastem, gminą czy powiatem? A jaki profesjonalista w tej materii przyjdzie Ci pracować za 3500 zł brutto? Myślcie ludzie, to nie boli."

    Radny jest przedstawicielem władzy lokalnej. Wykonując swoje prawa i obowiązki, powinien kierować się przede wszystkim dobrem wspólnoty samorządowej. Radnemu jako członkowi organu kolegialnego przysługuje roszczenie o zwrot kosztów podróży i prawo do diety. Wysokość pensji przysługującej radnemu nie może w ciągu miesiąca przekroczyć półtorakrotnej kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej, dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe. Radny korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych. Głównym obowiązkiem radnego jest praca społeczna. Do podstawowych czterech funkcji radnego należą: utrzymanie stałej więzi z mieszkańcami i ich organizacjami, uczestniczenie w pracach rady i jej komisji oraz innych instytucji samorządowych do których został wybrany lub desygnowany, wybór przewodniczącego rady, reprezentowanie wyborców w radzie gminy i w innych instytucjach samorządowych oraz troszczenie się o ich sprawy. Wybrani radni podejmują najważniejsze decyzje w sprawach dotyczących gmin, powiatów, województw. Decydują na przykład o utrzymaniu szkół, przedszkoli, ośrodków zdrowia, remontach ulic i ochronie środowiska naturalnego.

    Odpowiedz
    IP: 5.60.xx1.xx9 
  • e_gość

    27.06.2018, 10:25

    "O tych co np. dopuścili Meteora do świadczenia usługi komunikacji miejskiej któremu ITD zabiera 11 dowodów rejestracyjnych? Powinni zarabiać jak za komuny, nie wiele więcej od robotnika. Inaczej się pchają jeden przez drugiego aby do koryta się dopchać i kurczowo się trzymają żeby jak najdłużej przy nim pozostać i to bez jakiejkolwiek odpowiedzialności!"

    eeee ? no powinni jak za komuny niewiele wiecej od robotnika. Obecnei zarabiaja wiele mniej od robotnika Robotnik pensja średnio - 3 na reke, urzednik - srednio 2 na reke Mowie o serio robotniku a nie obiboku w fabryce

    Odpowiedz
    IP: 159.205.xx3.xxx 
  • -1

    On_gość

    27.06.2018, 12:26

    Biedny urzędnik się odezwał?!

    O jakich Ty obibokach piszesz? o tych co pracują po 12 godzin z nockami robią po 20km dziennie po halach dźwigając artykuły i pracują w pocie czoła bo mają normy do wykonania. 3000zł na rękę na pewno są tacy robotnicy co tyle zarabiają, ale w większości przypadków i tak będzie to najniższa na umowie, a reszta pod stołem lub 300h! Serio robotnik? może inny przykład z ogłoszenia o pracę na Tcz.pl ZUK 2100 brutto!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx5 
  • +2

    d_gość

    27.06.2018, 12:43

    "O jakich Ty obibokach piszesz? o tych co pracują po 12 godzin z nockami robią po 20km dziennie po halach dźwigając artykuły i pracują w pocie czoła bo mają normy do wykonania. 3000zł na rękę na pewno są tacy robotnicy co tyle zarabiają, ale w większości przypadków i tak będzie to najniższa na umowie, a reszta pod stołem lub 300h! Serio robotnik? może inny przykład z ogłoszenia o pracę na Tcz.pl ZUK 2100 brutto!"

    wolalbym 12 godzin i po pracy odczuwac jedynie fizyczne dolegliwosci niz 9 h i ciagle o pracay myslec wejdz na oswiadczenia majatkowe urzednikow i zobacz jakie sa zarobki, 2100 brutto + wysluga 200 zl

    Odpowiedz
    IP: 159.205.xx3.xx9 
  • +2

    Rozsądny_gość

    27.06.2018, 22:32

    Post komuna - Gmin ciągnie w dół

    Jeśli taki radny czy prezydent będzie zarabiał jak szaraczek, to wtedy będzie na tym stanowisku jakiś przeciętniak, miernota. Żeby ktoś inteligentny, przesiębiorczy porzucił swoją dochodową pracę i startował na prezydenta (gdzie każdy może go opluć) to zarobki muszą pójść w górę a nie w dół. Prezydent powinien zarabiać przynajmniej 8-10 tys. zł i być rozliczany ze swoich dokonań. Wtedy może jakaś bardziej wybitna jednostka pochyli się nad takim stanowiskiem. Ale pospólstwo w swojej głupocie chce żeby ich reprezentant zarabiał jak oni, byle miernota. Pozdrawiam rozsądnych, jeśli kogoś uraziłem, to proszę się nie przejmować. :)

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx9.xx3 
  • xxx_gość

    29.06.2018, 20:49

    po 10 latach

    Chore to jest, że w urzędzie po 10 latach pracy zwykły urzędnik zarabia 2200 zł netto, ci co mają dużo nie liczą się z szarakami. Taka marna wypłata a obowiązków multum.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA