Małe psy nie będą musiały nosić kagańców?

Tylko duże psy w kagańcach? (fot. tcz.pl)
 Małe psy nie będą musiały nosić kagańców?
Właściciele małych psiaków będą mogli zapomnieć o zabieraniu kagańców na spacery po mieście? Prośba o rozważenie takiego pomysłu trafiła właśnie do Biura Rady Miejskiej. Władze miasta są jednak sceptycznie nastawione do tego pomysłu - tłumaczą, że małe czworonogi potrafią być dużo bardziej agresywne od tych dużych.

List z prośbą o zdjęcie obowiązku noszenia kagańców przez najmniejsze pieski, które są wyprowadzane na terenie grodu Sambora, trafił właśnie do Biura Rady Miejskiej:

- Napisała do nas mieszkanka naszego miasta, która sprowadziła się tutaj niedawno. Pani przysłała nam wyciąg z regulaminu miasta Gdańska i zwróciła uwagę, że jest mniej restrykcyjny, jeśli chodzi o traktowanie małych piesków. - tłumaczy przewodniczący Rady Miejskiej, Mirosław Augustyn.

Tymczasem w Tczewie nie ma rozgraniczenia na psy małe i duże - wszystkie powinny nosić kaganiec podczas spacerów ze swoim panem:


- Pochylimy się nad prośbą naszej mieszkanki i regulaminem czystości i porządku na terenie miasta. Być może będą jakieś kosmetyczne poprawki. Porozmawiamy też ze strażą miejską, by do właścicieli maluchów nie podchodzić tak kategorycznie. Musimy jednak pamiętać o tym, że małe pieski potrafią być naprawdę wredne. - dodaje przewodniczący.

Sceptycznie do obowiązku zwolnienia właścicieli małych czworonogów z zakładania im kagańców są też nastawione władze Tczewa:

- Małe psy są z reguły bardziej agresywne. Wiele dużych psiaków, to bardzo spokojne zwierzęta. To chyba nie jest dobry pomysł. Poza tym, jak go egzekwować - strażnik miejski biegałby z calówką? Co miałby sprawdzać - długość ogona? - śmieje się prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.

Dodajmy, że za niezachowywanie środków ostrożności przy wyprowadzaniu psa - m. in. brak kagańca i smyczy - można zapłacić nawet 200 złotowy mandat.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (43)
dodaj komentarz

  • higfWI v_gość

    09.01.2012, 00:14

    kagańce tylko dla

    agresywnych psów. smycz obowiązkowa, ale czy kaganiec dla każdego --NIE !!!!! każdy właściciel zna swego psa i wie czy jest agresywny czy łagodny. te maluchy mają kompleksy i zawsze szczekają , a potem babcie mają pretensje do innych.

    Odpowiedz
    IP: 192.104.xx7.xx2 
  • +14

    Gość_gość

    09.01.2012, 01:41

    Debilizm biurokracji

    1. Zaraz urzędasy zrobią definicję "małego psa", a potem będzie trzeba nosić ze sobą miarkę, żeby w razie kontroli udowodnić, że pies jest faktycznie mały. 2. Małe psy są z reguły (statystycznie) agresywniejsze. Biorąc pod uwagę obecność właściciela (który zapanuje nad zwierzakiem) skutek pogryzienia przez małego jak i dużego psa jest podobny, tyle, że prawdopodobieństwo pogryzienia przez małego jest większe. Gdzie logika w znoszeniu kagańca dla małych psów? Jak już to znieśmy dla wszystkich, albo żadnego. 3. Powiedzmy że granicą będzie 35 cm "wzrostu". Dwa psy się z sobą spięły 34cm i 36 cm - przy czym ten 36 cm jest bezbronny wobec ataku tego 34cm, bo ma kaganiec. Rozumiem, że ten sam urzędnik, który ustalił granicę zostanie pociągnięty do odpowiedzialności za znęcanie się nad zwierzętami i poniesie koszty rehabilitacji minimalnie większego psa? 4. I właśnie dlatego drodzy państwo urzędnik NIE POWINIEN regulować KAŻDEGO przejawu życia obywateli. Zamiast wprowadzać durne prawo, skazując Policję i/lub SM do jego egzekwowania można by potraktować właścicieli psów jak normalnych, zdrowych na umyśle dorosłych ludzi i pozwolić im zarówno decydować o zakładaniu kagańców, jak i dać im możliwość odpowiedzialnego ponoszenia konsekwencji swoich decyzji. Tylko jak inaczej urzędas będzie mógł usprawiedliwić swoje istnienie, skoro nie będzie produkował zbędnych zarządzeń i regulacji?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • +2

    N._gość

    09.01.2012, 02:44

    Kaganiec na mordzie każdego psa!

    Do tego smycz i torebki na g*wna - to powinno być obowiązkowe wyposażenie każdego właściciela kundla. Szlag mnie już trafia, jak chodząc po tym "mieście psich odchodów" muszę ciągle patrzeć pod nogi. Straż Miejska niech sobie utworzy specjalną małą komórkę, której funkcjonariusze będą łazić po mieście i wlepiać mandaty za zostawianie psich odchodów, no i może jeszcze za złe i niebezpieczne parkowanie aut na drogach osiedlowych. Problem budżetu będzie rozwiązany, będzie czyściej i bezpieczniej!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx5 
  • +1

    brr_gość

    10.01.2012, 13:41

    SM ma to głęboko w d....

    Raz im pokazalem dziada, ktorego wilk przed chwilą zrobil kaczora na brzegu chodnika i co?!! Powiedziałem im zeby mu chociaż uwage zwrocili. Powiedzieli ok i poszli w drugim kierunku dwa pajace.

    Cytuj
    IP: 95.41.xx5.xx8 
  • +10

    Wilk_gość

    09.01.2012, 07:27

    Psy

    Dla mnie to dobry pomysł... Zresztą, gdzie wy gadacie po gryzieniu? Przecież będzie na smyczy.... Zresztą się takich małych boicie... Znam wiele psów po przejściach, bitych - zostawianych w lesie... Panicznie boją się kagańca - pytam się co z nimi? zmuszać do niego, żeby dostały paranoi czy ataku serca? Genialny pomysł, naprawdę...

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx3.xx9 
  • +1

    Mateo_gość

    09.01.2012, 07:53

    Pies mały, średni i duży, oto jest pytanie!!!

    Jaka jest granica pomiędzy psem małym a dużym, no i czy są małe rasy psów będące bardzo agresywnymi?

    Odpowiedz
    IP: 46.170.xxx.xx0 
  • +3

    she_gość

    09.01.2012, 08:25

    Wsrod duzych ras psow sa rasy tzn nie grozne, ktore sa zwolnione z noszenia kaganca, chodzi mi tu o husky, no i moje pytanie, skoro tye psy sa ogololnie zwolne z kaganca to czy wychodzac z moim psem w naszym miescie moge dostac tez mandat za brak tego kaganca? A tak poza tym wszystkim, to jesztem przeciwna kagancom, kazdy wlasciciel zna swojego psa.

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx6.xx7 
  • +3

    Fotons_gość

    09.01.2012, 09:03

    Martwy przepis

    Mało kto prowadzi psa w kagańcu.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • +2

    Tczewiak_gość

    09.01.2012, 09:29

    Ja mam sporego psiaka i nie zakładam mu kagańca...a te małe smrody są najgorsze, zawsze szczekają i prowokują, później właściciele mają pretensje. Zaklatkować im pyski i tyle, a pani która zaproponowała to rozwiązanie niech wraca do Gdańska jak jej się nie podoba....

    Odpowiedz
    IP: 193.193.xx1.xx2 
  • +4

    196200_gość

    09.01.2012, 09:45

    KAGANIEC

    A MNIE UGRYZŁ WŁAŚNIE TAKI MAŁY PIESEK

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx5 
  • +8

    Gość_gość

    09.01.2012, 12:29

    A mnie ...

    A mnie potrącił samochód. Trzeba założyć blokady na koła wszystkich samochodów...

    Cytuj
    IP: 158.116.xx2.xxx 

    vv_gość

    10.01.2012, 13:43

    blokade masz na mozgu

    czy na jego imitacji

    Cytuj
    IP: 95.41.xx5.xx8 
  • +8

    m_gość

    09.01.2012, 10:07

    kaganiec dla ,,małego''

    rozmawiałem kiedyś z weterynarzem i poparł moją teorię odnośnie noszenia kagańca przez psa. jest to teoria dosyć złożona lecz dość zrozumiała. pies ,który nie gryzie (a wie o tym jego ,,pan'')po krótkotrwałym nałożeniu kagańca czyt.(np.spacer) po zdjęciu go może odreagować właśnie ugryzieniem;psy rozumieją tak jak małe dzieci jeśli im czegoś zakazać na pewno przy nadarzającej się okazji spróbują tego dokonać. pies zrozumie tak samo;mając kaganiec na pysku nie może ugryźć zaś kiedy mu go zdejmiemy myśli,że dajemy mu na to przyzwolenie a wtedy może być różnie. Jestem za prowadzeniem psa nawet na krótkiej smyczy i zwracać baczną uwagę na to co robi kaganiec u psa wzmacnia jego agresję.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx9 
  • +1

    GOść_gość

    09.01.2012, 10:33

    Te małe psy są głupsze i agresywniejsze od dużych i wiele razy małe powsinogi rzucają sie na większe psy.....

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx9 
  • -13

    mona_gość

    09.01.2012, 10:35

    kazdy mowi o karach ale pytam sie gdzie one sa.kupa na kupie, zgadzam sie z N dlaczego nie ma patroli zajmujacych sie tylko psim problemem, dlaczego wstyd i hanba Tczew obsrany z gory do dolu , laza psy na smyczy a gdzie kaganiec , ja nie chce by male psy byly bez kaganca, ludzie laza do sklepu z psami ale wiaza je przy barierce skad maja wiedziec czy pies nie ugryzie. jako obywatel miasta Tczewa zadam : 1. kaganiec ma miec kazdy pies na smyczy 2. miec worek na odchody 3.powolana jednostka kilku osob do pilnowania tego i wysokie kary !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zmaiany maja nastapic w trybie natychmiastowym. :)

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx7.xx1 
  • +8

    ptasznik1982_gość

    09.01.2012, 11:21

    .....

    mam psa yorka który drze pysk na każdego psa i człowieka ale w życiu by nie ugryzł ale dla swietego spokoju ma kaganiec,czemu?? bo mam dosc dziecirni która bez pytania głaszcze a i nawet zanim sie zorientuje bierze na rece,bo to przeciez york a one nie gryzą,ale prawda jest taka ze jesli mój pies by podrapał takiego bachora to jego rodzice rozpetali by wojne,mimo to ze dzieciak sam sie prosił.....

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx9 
  • +10

    Eugeniusz_gość

    09.01.2012, 11:47

    kagańce

    Bezwzględny nakaz używania smyczy powinien dotyczyć wszystkich psów, tak małych jak i dużych. Natomiast nakaz używania kagańca powinien dotyczyć tylko psów ras ogólnie uznawanych za groźne, w autobusach, na przystankach, w centrum miasta i na ulicach o dużej ilości pieszych. Na co komu psi kaganiec na obrzeżach miasta albo na ulicach gdzie de facto nie ma pieszych. Czy dla jednego przechodnia pojawiającego raz na jakiś czas mamy męczyć psy. Po za tym, należy zastosować taryfę ulgową w porze letniej, kiedy psy oddychają rozdziawionymi pyskami a kaganiec podczas upału dla takiego psa to istna mordęga. Proponuję zastosować rygor wychwytywania psów dla psów biegających samotnie, szczególnie rano, kiedy właścicielom nie chce się psa wyprowadzić a uważa się, że ich pies jest na tyle cwany iż sam powróci do domu. Jest takich kilka przypadków w samym centrum miasta (Kościuszki, Wyszyńskiego, plac Hallera, Dąbrowskiego).

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx9 
  • -2

    Tczewianin_gość

    09.01.2012, 12:01

    Pies to tylko zwierzę, któremu do końca nie można zaufać - nigdy nie wiadomo, czy coś nim nie pokieruje do pogryzienia człowieka, czy innego psa. Sam jestem właścicielem psa (owczarek niemiecki), który niedawano został pogryziony przy ulicy Jagiełły, ponieważ inny pies był bez kagańca i niestety mój pies nie miał jak się obronić - zawsze ma kaganiec na pysku. Zdecydowanie jestem za surowymi karami za brak zabezpieczenia w postaci kagańca.

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx2.xx5 
  • _gość

    09.01.2012, 12:25

    Każdy pies musi mieć kaganiec

    Czy to mały pies czy też duży-każdy pies musi mieć kaganiec bo każdy potrafi ugryźć i nie każdy właściciel szczepi swojego czworonoga !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • kasia_gość

    09.01.2012, 13:34

    małe czworonogi potrafią być dużo bardziej agresywne od tych dużych. - dokladnie! mojego duzego "groznego" labradora pozarl kundel wielkosci jego glowy!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +3

    gościu_gość

    09.01.2012, 21:59

    kaganiec

    Dokładnie! Zgadzam się z tym, mojego huske-go też pogryzł kundel biegający samopas i bez kagańca. Łapa mojego psa spuchnięta, zaropiała, a potem ból ściągania ropy i seria zastrzyków i oczywiście koszty dowożenia psa do lecznicy, ale to najmniejszy problem! Ból psa i stres z tym związany jest dla mnie rzeczą nadrzędną!

    Cytuj
    IP: 164.127.xx7.xxx 
  • +8

    tcz45

    09.01.2012, 13:37

    kaganiec..?

    mam psa typu myśliwskiego i nie zakładam mu na spacery kagańca, ale jak już, ale bardzo rzadko gdy idę z nim gdzie jest sporo ludzi, to wtedy ma założony, tak dla ostrożności, ponieważ różnie może się zdarzyć. Większym problem jest puszczanie psów bez smyczy. Jak widzę innego psa skracam swoją smycz i oddalam się na bezpieczną odległość. No chyba ,że to zaprzyjaźniony pupil. Każdy pies musi się wybiegać taka jest jego natura i nie zawsze jest na to czas by z nim pojechać za miasto , czy w ustronne miejsce. Dlatego jako właściciel psa apeluję o szybkie zwiększenie ilości wybiegów , Radni nie gadajcie , ale zróbcie w tym temacie postęp.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    Pysia_gość

    09.01.2012, 15:03

    Kaganiec

    powinni mieć pieski kaganiec ale są takie że mają krótkie pyszczki to co im założyć , jest prawda że małe są tylko bardziej szczekliwe i nikomu krzywdy nie zrobią hałasem........

    Odpowiedz
    IP: 87.96.xx5.xx2 
  • +1

    gościu_gość

    09.01.2012, 22:03

    kaganiec

    Oj powinni, powinni mieć pieski kaganiec.... he, he, he

    Cytuj
    IP: 164.127.xx7.xxx 
  • +2

    Aesia _gość

    09.01.2012, 15:04

    każdy z nas zna swojego psa ja nie wyobrażam zakładać kagańca swojemu maleńkiemu psu który nawet kota nie ruszy ... po za tym czemu to wlasnie wlascicieli małych psów wszystcy sie czepiaja a do ludzi którzy wyprowadzaja amstafa bez smyczy i kaganca ktorego ludzie sie boja bo jest agresywny nawet nie podjada.. kazdy z nas zna swojego psa i to my własciciele powinnismy decydowac czy zakladamy mu kaganiec czy nie . takie jest moje zdanie ! a stwierdzienie pana prezydenta jest ironiczne i w złym guście bo w przepisie mozna podac ze pies ma siegac do kolana i wtedy jest uznawany jako mały !

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx5.xx2 
  • +3

    vip_gość

    09.01.2012, 15:28

    woreczki

    NAJWIĘKSZYM PROBLEMEM JEST NIE SPRZATANIE PO SWOICH PUPILACH,SZLAK MNIE TRAFIA JEŻELI JA TO ROBIĘ, A TUŻ W POBLIZU NIKT TEGO NIE ROBI. NALEŻY ZWIEKSZYĆKONTROLE STRAŻY MIEJSKIEJ LUB INNYCH LUDZI DO TEGO UPOWAŻNIONYCH DO KARANIA MAMDATAMI. W SZCZEGÓLNOŚCI PLAC SPACEROWY W OBRĘBIE UL.KASZTANOWEJ

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx9 
  • -1

    wisła_gość

    10.01.2012, 21:45

    największy

    nie tylko kasztanowa-topolowa koło działek to wybieg i sralnia dla psów od wczesnych godzin porannych i nie widać aby ktoś się schylał-kochacie wasze pieski to po nich sprzątajcie a nie będą to robić panie sprzątaczki nie za to im płacą!Kupy leżą na chodnikach-tragedią jest iść szczególnie po niedzieli gdańską i potem jedności kupa przy kupie i na środku chodnika na trawnik już za daleko-nie raz widać rano straż ale oni idą na spacerek to samo z paleniem na dworcach wszędzie pełno palących i nic się nie robi w tym względzie-a co do kagańców-najlepiej niech pieski i ich właściciele rządzą miastem-dzieci nie mają siię gdzie bawić ale pieski mają mieć wybiegi -za posiadanie pieska powinno się dopłacać do czynszu-a nie za nic sprzątać ma sprzątaczka po psach-do bloków nie kupuje się wielkich psów -trochę trzeba myśleć przed a nie potem!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx2 
  • +4

    gośc_gość

    09.01.2012, 16:32

    małe psy się bardziej rzucają niż te duże

    małe psy się bardziej rzucają niż te duże

    Odpowiedz
    IP: 178.42.xx8.xx0 
  • -1

    fifi_gość

    09.01.2012, 16:46

    kaganiec?

    Labrador w kagańcu?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx0 
  • +2

    _gość

    09.01.2012, 16:52

    czasami małe psy są groźniejsze od tych dużych. litości. nie maja co wymyślać. jeszcze nie tak dawno wielkie mandaty za brak kagańca a teraz chcą to znieść. oczywiście afera na bity tydzień. żenada. super że macie pieski ale pies to zwierze i nie ma co mu ufać. tak samo jak człowiekowi. tak tak niby tresowany, szczepiony co z tego? człowiek niby zaufany i wierny, a czasami wychodiz wszystkopo fakcie.

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx8.xx2 
  • Nefretete_gość

    09.01.2012, 17:17

    1. każdy pies ma zęby i każdy pies potrafi ich użyć....2.co psy mogą za to że się ich jacyś paranoicy boją?.....3.właściciel jest moim zdaniem zobowiązany do ponoszenia wszelkich konsekwencji działań swojego psa.......4.wszystkie dzieci powinny być nauczone przez rodziców że do obcych psów NIE WOLNO PODCHODZIĆ BEZ ZGODY WŁAŚCICIELA!!!!!!...5.smycz to w mieście podstawa na spacerach (pomijając wybiegi których i tak jest jak na lekarstwo....plus za powiększenie tego na bajkowym)........6.kagańce to powinno się niektórym ludziom zakładać a właścicieli czworonogów pociągać do odpowiedzialności w przypadku krzywdy wyrządzonej przez psa......7.ludzie podchodźmy do życia bardziej realnie!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx1 
  • +3

    blaszka_gość

    09.01.2012, 18:42

    inteligentny właściciel małego psa to chyba wie czy jego pies gryzie czy nie mam małego psa i nigdy nie nosił kagańca bo on nie gryzie i tyle a na kupy to nie ma pojemników i tez nie zbieram

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx8 
  • +2

    wlasciciel psa_gość

    09.01.2012, 20:34

    kaganiec...

    Ja mam małego psa rasy "york". Wychodze z nim na spacery, mam go caly czas na smyczy pod kontrola i nie mam zamiaru ladowac jeszcze na niego kaganca, absurd. Ten wazniak co wprowadzil przepis sam niech zalozy na siebie kaganiec.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx6 
  • +1

    pep_gość

    09.01.2012, 20:35

    blaszka ,na kupy pojemników jest mało to fakt, ale są jeszcze śmietniki, rzadko ale jednak. więc schyl się łamiąc się w krzyżu, sprowadź głowę poniżej własnej d**y i posprzątaj, tak jak ja to robię mimo że brzuch mu przeszkadza przy schylaniu. Twoje wymówki są za słabe!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx4 
  • +1

    gośc _gość

    09.01.2012, 21:53

    psy

    małe psy tak samo potrafią ugryż i bardzo prosze smycz i kaganiec dla każdego psa moją synowe ugryz mały pies i potem seria zaszczyków bo własciciel uciekł wraz z psem

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx7.xx8 
  • +4

    kasiatczew_gość

    09.01.2012, 23:13

    żal

    sami załóżcie sobie kagańce. Pies siedzi 24 h w domu zamknięty to niech chwilę pooddycha a nie związywać swobodny oddech swojego ulubieńca kagańcem. W ogóle to władze niech obniż sobie pensje i zbudują więcej wybiegów dl psiaków!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx3 
  • +2

    Kundel_gość

    09.01.2012, 23:35

    Małe psy

    A ja mam małego kundla co wyskoczy na pit bulla, więc zakładam mu kaganiec bo nigdy nic nie wiadomo, mały ale byk.!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • +4

    niunia

    10.01.2012, 01:36

    kaganiec dla każdego psa??

    A to dobre!! Spróbujcie założyć kaganiec psu z krótką kufą (np. pekińczykowi czy choćby buldogowi). Bzdurny przepis, który i tak za chwilę okaże się martwy. Nie którym psom nie ma możliwości założenia kagańca to po pierwsze, po drugie metalowym kagańcem pies może zrobić również nie małą krzywdę, a po trzecie jaki to jest mały pies i od ilu cm jest już średni? Tak więc to nie chodzić powinno o kaganiec ale o odpowiedzialność właściciela. Masz psa? To bądź za niego odpowiedzialny i dopilnuj by nikomu krzywdy nie zrobił. Kara za takie niedbalstwo powinna być długa i upierdliwa, że nie wspomnę o zakazie hodowli zwierzaka na przyszłość. A tak poza tym, ilu z Was zostało ostatnio mandat od SM za to pies jest na smyczy, ale bez kagańca? Więc tak na prawdę to już jest martwy przepis. Jeśli z moim psem idę ja, nigdy nie zakładam mu kagańca, ponieważ jestem w stanie nad nim bezwzględnie zapanować, ale jeśli idzie mój nastoletni syn, to pies zawsze ma kaganiec.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • justysia97

    10.01.2012, 12:30

    kutnia na temat tych kagańców, a takie pytanie? ile widzicie psów z tym czyms na pysku? 1/50 ?? a jak pies ma nie byc agresywny jak właścicele im takie cos zakładają? przez to pies jeszcze bardziej jest grozny! i przez te wasze budy i lancuchy !! ja sobie nie wyobrażam zakładac kaganiec psu ktory sie boi kazdego kroku, kazdego człowieka , kazdego zwierza, każdego huku, każdego wrzasku, doslownie wszytskiego!... wiec na moje kazdy włascicel zna swojego czworonoga i wie jaki ten pies jest, i jak zdaje sobie sprawę z tego ze moze ugryzc to zakłąda mu cos na pysk...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    Górki_gość

    10.01.2012, 16:01

    kaganiec

    Uważam, że kaganiec jest zbędny dla każdego psa, poza rasami agresywnymi. Właściciel całkowicie odpowiada za swojego pupila. Na Górkach wiele psów jest wypuszczanych bez smyczy, zwłaszcza rano i wieczorem. Inne sytuacje - właściciel idzie obok psa, trzymając w rekach smycz zamiast uwiązać psa, pies atakuje przechodzącego na smyczy małego psa a właściciel: ojej on nigdy tego nie robił. Jest bardzo zdziwiony, gdy zwraca się uwagę: o co chodzi? Sytuacja z dzisiejszego popołudnia - całkiem świeża. Potwierdzam całkowity brak reakcji ze strony SM - kilkakrotne telefony wykonane w różnych terminach w przeszłości i nigdy nie było reakcji.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx5 
  • +3

    ja-to _gość

    10.01.2012, 19:12

    Jestem właścicielem goldena jeszcze nigdy nikogo nie ugryzł -nawet nie umie warczeć nie mógłbym założyć mu kagańca . KAŻDY WŁAŚCICIEL POWINIEN DOBRZE ZNAĆ SWOJEGO PSA a sprzątać po psie TRZEBA

    Odpowiedz
    IP: 178.42.xx2.xx8 
  • +2

    Ilona_gość

    11.01.2012, 00:28

    :}:}:}

    Dla mnie w ogole to cale rozporzadzenie to glupota. Kagance.... dobrze, jak sie nie jest pewnym wlasnego psa- to warto zakladac. ale wtedy tacy ludzie psa nie powinni miec !!! ale po co meczyc zwierze, ograniczac- ludzie wszystko probuja kantrolowac, wszystkiego panicznie sie boja. Nawet zostaly wymyslone specjalne "smyczo-szelki" dla dzieci aby, bron Boze nic mu sie w tym strasznym swiecie nie przytrafilo .... Ludzie im bardziej "nowoczesni" tym glupsi, zaslaniaja sie humanitarnym podejsciem - podobno nawet ostatnio weszlo rozporządzenie iz nie mozna zabijac karpia na oczach dziecka, grozi za to kara wiezienia do roku lub grzywna do 500zl....

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xxx 
  • +1

    Wilk_gość

    16.01.2012, 12:08

    Mały vs Duży

    Dobrze, wszyscy mędrcy świata... Idziemy na spacer... Park, słońce świeci. NAGLE! Wyskakuje pies, w jakże przerażającej wielkości 30cm. Rzuca się na ciebie, a raczej na twoje nogi bo nie dosięgnie. W przypływie adrenaliny i w obawie o swoje życie odsuwasz psa nogą a ten ucieka... Koniec aktu pierwszego. Niczego się nie spodziewając idziesz sobie dalej, patrząc, by nie wdepnąć w gówno. I BUM! Leci na ciebie coś, co wyglądem przypomina wielką krowę. Pies, który na dwóch łapach ma pewnie ok 1,9m. Skacze na ciebie i... w najlepszym wypadku rozbijasz sobie głowę a w drugim... on przegryza ci krtań... No cóż... Jeszcze raz mi ktoś powie, że małe psy są groźniejsze... Przed nimi można zawsze wejść na płot/drzewo/ławkę...

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.