Kończy się budowa mostu przez Wisłę łączącego Opalenie w gminie Gniew z Korzeniewem w gminie Kwidzyn. Obiekt po latach oczekiwań połączy powiat tczewski z kwidzyńskim. Pierwsi zmotoryzowani przejadą przez most najprawdopodobniej 26. lipca.
Będzie to największa konstrukcja typu extradosed, czyli łączącego ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego, w całej Europie. Według wstępnych założeń prace miały zakończyć się w grudniu ub. roku, jednak zima pokrzyżowała plany drogowcom. Na koniec robót z niecierpliwością czekają mieszkańcy z obu brzegów rzeki, tym bardziej, że już jakiś czas temu zawieszono przeprawę promową.
- Na terenie budowy trwają ostatnie prace. Częściowo ruszyły już odbiory techniczne. Po zakończeniu wszystkich robót przeprowadzone zostaną próby obciążeniowe. Otwarcie planujemy na 26. lipca. - powiedział nam Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycja obejmowała nie tylko budowę samego mostu, ale także 9 kilometrów prowadzących do niego dróg oraz budowę trzech estakad. W projekcie trasy drogi znalazły się także nowe skrzyżowania z drogami sieci głównej i układu lokalnego. Tak też w gminie Gniew powstały - skrzyżowanie z drogą krajową nr 91 w Jeleniu, skrzyżowanie drogi krajowej nr 90 z drogami lokalnymi na trasie Jeleń-Rakowiec i Jaźwiska - Aplinki oraz skrzyżowanie drogi krajowej nr 90 z drogą powiatową na trasie Jaźwiska - Opalenie. Dodajmy, że budowa mostu pod Gniewem wraz ze wszystkimi drogami dojazdowymi będzie kosztowała ok. 380 mln zł. Wszystkie koszta pokryje budżet państwa oraz Krajowy Fundusz Drogowy.
Będzie to największa konstrukcja typu extradosed, czyli łączącego ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego, w całej Europie. Według wstępnych założeń prace miały zakończyć się w grudniu ub. roku, jednak zima pokrzyżowała plany drogowcom. Na koniec robót z niecierpliwością czekają mieszkańcy z obu brzegów rzeki, tym bardziej, że już jakiś czas temu zawieszono przeprawę promową.
- Na terenie budowy trwają ostatnie prace. Częściowo ruszyły już odbiory techniczne. Po zakończeniu wszystkich robót przeprowadzone zostaną próby obciążeniowe. Otwarcie planujemy na 26. lipca. - powiedział nam Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycja obejmowała nie tylko budowę samego mostu, ale także 9 kilometrów prowadzących do niego dróg oraz budowę trzech estakad. W projekcie trasy drogi znalazły się także nowe skrzyżowania z drogami sieci głównej i układu lokalnego. Tak też w gminie Gniew powstały - skrzyżowanie z drogą krajową nr 91 w Jeleniu, skrzyżowanie drogi krajowej nr 90 z drogami lokalnymi na trasie Jeleń-Rakowiec i Jaźwiska - Aplinki oraz skrzyżowanie drogi krajowej nr 90 z drogą powiatową na trasie Jaźwiska - Opalenie. Dodajmy, że budowa mostu pod Gniewem wraz ze wszystkimi drogami dojazdowymi będzie kosztowała ok. 380 mln zł. Wszystkie koszta pokryje budżet państwa oraz Krajowy Fundusz Drogowy.
Komentarze (15) dodaj komentarz
Kilo_gość
01.07.2013, 11:19
Ładny most
Gdyby most Tczewski rozebrać to by można było zbudować taki jak ten piękny nowoczesny most.
Odpowiedzrt_gość
01.07.2013, 11:42
nie da rady
bo glupki chca remontowac stary ,nawet jak go wyremontuja to jest waski i bedzie mogl byc tam tylko ruch wachadlowy ,a wydadza ze 100 mln i wszystko i tak pojdzie w bloto bo nawet autobus nie przejedzie
Cytuj_gość
01.07.2013, 13:34
Jednak Kurski miał rację,
Że ciemny lud wszystko kupi. Jesteście doskonałym przykładem na to, że nie wszyscy używają mózgu do myślenia.
Cytuj_gość
01.07.2013, 11:21
Jakie było opóźnienie i ile lat od momentu zburzenia poprzedniego mostu, w wyniku działań wojennych, trzeba było czekać na nowy most? Czy to jest powód do dumy, czy raczej do wstydu, że przez tyle lat trzeba było czekać na most, a jak już rozpoczęto budowę nowego, to oczywiście oddają go z opóźnieniem i oczywiście nie ma winnych.
Odpowiedzantidotum_gość
01.07.2013, 18:51
Opóźnienie 7 miesięcy. Nigdy nie zburzono mostu drogowego pod Kwidzynem bo takiego nie było, Jedyny most drogowo-kolejowy został rozebrany w latach 20tych i przeniesiony w większości do Torunia.
Cytujz tamtych lat_gość
01.07.2013, 11:29
otwarcie mostu
Przesunąć na 22 lipca!!! Święto Odrodzenia!!!!
Odpowiedzkominiarz56
01.07.2013, 11:42
Mostek
Czemu nie 22go-lipca,była by jakaś tradycja...Jest się czym chwalić..???..ROK PO TERMINIE...???..W CHINACH..wybudowano most Qingdao Haiwan przez zatokę o długości...UWAGA...42..kilometry...po dwa pasy + awaryjny w obie strony...Budowa trwała.......UWAGA....PIĘĆ..LAT...nie wspominając o pogodzie jaka tam panuje????.MOŻE BY TAK POŁĄCZYĆ GDAŃSK Z HELEM..????.TROCHE BY TO TRWAŁO.......?????????
Odpowiedz_gość
01.07.2013, 13:35
Skrzyżowanie na DK 91
Aż się prosi, by w tamtym miejscu powstało rondo, a nie światła. Skąd to zamiłowanie do sygnalizacji świetlnej, która w takich miejscach jest po prostu niewydolna.
Odpowiedzczesiek_gość
01.07.2013, 16:10
nareszcie bliżej uczelnia
no to wielka ulga, bo łatwiej będzie dojechać do Powiślańskiej Szkoły Wyższej, teraz przez Malbork było trochę daleko, a tak prawie 20 km bliżej :) zawsza to jakieś ułatwienie.
Odpowiedzgośc_gość
01.07.2013, 16:25
Most Tczewski
TERAZ WYREMONTOWAĆ TRZEBA MOST TCZEWSKI I 8 WIEŻYCZEK TO SIĘ TURYŚCI BĘDĄ ZJEŻDŻAĆ :) PANIE STAROSTO TYLKO W WERSJI HISTORYCZNEJ !!!
Odpowiedzyahu_gość
02.07.2013, 11:52
Czekam na oddanie mostu
26 lipca to realna data otwarcia nie ma tu ściemy.Chcę dodać,że takie mosty średnio w normalnym trybie buduje się ~3 lat.Ten most dość skomplikowany zmieścił się w tym czasie.Nie wiem dlaczego podawano datę oddania 19 grudzień 2012,chyba chodziło o wygranie przetargu.Można budować szybciej,ale to byłoby dużo drożej.
OdpowiedzPutin2007_gość
03.07.2013, 08:57
Most
Wiemy dlaczego otwarcie dopiero 26 lipca.Lekarze 25 lipca premierowi zdejmą usztywniacz z chorej nóżki.Premier chce osobiście otworzyć most.Będzie elegancko zrobić to ze zdrową nóżką.
OdpowiedzZnawca_gość
03.07.2013, 11:57
Ciekawe ilu będzie ojców sukcesu.....
Ciekawe ilu będzie "ojców sukcesu" na imprezie otwarcia mostu, czyli osób, które będą uważały, że to za ich inicjatywą powstał most.
OdpowiedzAbsolwent PTMR_gość
23.07.2013, 20:51
Nareszcie jest i to jest to.
Cieszmy się że udało się wybudować. Na zdjęciach jest piękny. Gratulacje dla osób które potrafiły przekonać władze w Warszawie i nie tylko, że warto zainwestować w rozwój Ziemi Kwidzyńskiej. Wybieram się z Malborka na oględiny w sobotę. Może Malbork doczeka się podobnej inwestycji. Obecnie przejazd przez most na Nogacie to udręka.
Odpowiedznero_gość
04.09.2019, 16:03
Most
Problem budowy mostu w okolicy Kwidzyna był rozpatrywany już w czsach planowania budowy Zakładów Celulozowo Papierniczych w iłoKwidzynie na początku lat 70 - tych ubiegłego wieku. Planowano uruchomić przeprawę kolejowo drogową w pasie drogi 588, którą przecina nurt Wisły w Opaleniu. Otóż weto w tej sprawie postawiło Wojsk Polskie, oczywiście zależne od Sowietów. Jak byla to głupia i nieracjonalna decyzja świadczy fakt że przez cały okres powojenny, aż do upadku komuny w okolicy stacji kolejowej Grabówko ,po stronie Kwidzyna, wojsko składowało elementy mostu który na wypadek działań wojennych można by zbudować w celu przeprawy swoich jednostek. Kombinat Celulozowy został uzależniony od dwóch mało wydajnych przepraw drogowo - kolejowych w Grudziądzu i w Tczewie oraz wąskich i niebezpiecznych wtedy dróg dziś oznaczonych DK 55.
Odpowiedz