Na godzinę zgasną światła

Na całym świecie na godzinę wyłącza się oświetlenie niektórych obiektów (fot. tcz.pl)
Na godzinę zgasną światła
Dzisiaj (27 marca) mieszkańcy całego globu włączają się w akcję "Godzina dla Ziemi". O 20.30 polskiego czasu na godzinę zgasną światła w domach, obiektach publicznych i firmach. Także Tczew uczestniczy w akcji, która ma przeciwdziałać zmianom klimatu.

W setkach miast na całym świecie zgasną dziś światła - wszystko w ramach akcji "Godzina dla Ziemi" zorganizowanej przez międzynarodową organizację ekologiczną WWF, która ma przeciwstawić się coraz gwałtowniejszym zmianom klimatu - akcja odbędzie się również w Tczewie. W przedsięwzięcie włączają się sami mieszkańcy wwf.pl/godzinadlaziemi , ale też np. niektóre sieci sklepów.

Dodajmy, że na świecie w ub. roku zgasła iluminacja m. in. Koloseum w Rzymie, Opery w Sydney czy Mostu Golden Gate w San Francisco. W Pomorskiem wyłączono podświetlenie m. in. Bazyliki Mariackiej i malborskiej warowni.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (38)
dodaj komentarz

  • +11

    doktor x_gość

    27.03.2010, 09:22

    Całkowicie bez sensu. Po co wyłączać światła kiedy elektrownie i tak prąd produkują i zanieczyszczają atmosferę. Po tej godzinę będzie tylko większe zapotrzebowanie na prąd oczywiście po godzinie 0 bo nagle wszyscy włączą światło i może nastąpić niestabilność trakcji elektrycznej. To już lepiej wybudować reaktor i jak walnie to już nie będziemy musieli zapalać światła bo sami będziemy świecić.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • +6

    maala_gość

    27.03.2010, 12:38

    absolutna racja, ubiegłeś mnie, bo podobny komentarz chciałam napisać :) Prąd w elektrowni i tak będzie magazynowany, a nowy produkowany, poza tym żadnego ocieplenia klimatu nie ma, to tylko afera nakręcona przez globalne instytucje, które od lat zbijają na tym kasę. Naukowcy udowodnili, że zmiany klimatu są rzeczą naturalną, to kilkusetletnie, naprzemiennie po sobie następujące fale ocieplania i ochładzania, tak było nawet, gdy człowiek nie produkował spalin. Ja o 20:30 nie mam zamiaru niczego wyłączać :)

    Cytuj
    IP: 88.199.xx7.xx5 
    -4

    Spot_gość

    27.03.2010, 17:41

    Nie można zmagazynować prądu.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx2 
  • -3

    natus_gość

    27.03.2010, 09:23

    zarąbiście ;/

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • -1

    PogodneMyśliJohnnegoBravo

    27.03.2010, 10:32

    a elektrownia jedzie dalej

    i spala tyle samo czy zgasicie czy nie te światła. Idiotyzm takie akcje.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -18

    Domanos

    27.03.2010, 10:35

    Popieram

    Akcja fajna, oby takich akcji więcej :)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw_gość

    27.03.2010, 12:47

    a co w tej akcji jest fajnego?

    oszczedzaj prad na codzien, taka akcja to jak strzal kula w plot - dlaczego? poczytaj pierwsze dwa komentarze. ale najwazniejsze to nie wybijac sie z tlumu, jak wszyscy to wszyscy, neiwazne ze to kompletna glupota.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx8.xx7 
  • +6

    tooo_gość

    27.03.2010, 11:10

    Wyłączanie światła a także innych urządzeń elektrycznych przez miliony osób w tym samym czasie jest groźne dla sieci energetycznych i elektrowni, a także urządzeń które nie odłączymy od zasilania, gdyż w sieci będzie rosła częstotliwość i będzie większa zin 50Hz i to dużo!!! także oszczedzajcie prąd ale w inny sposób!!

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx9.xx3 
  • +13

    bojan97_gość

    27.03.2010, 12:05

    Eko-terroryzm.

    Jak już cały świat poprze eko-terrorystów to tylko patrzec kiedy zgasną żarówki bez naszej wiedzy i zgody. Nie-dla wiatraków bo ptaszki pozdychają. Nie-dla elektrowni wodnych bo zdechną rybki. Nie-dla obwodnic miast bo wyginą żabki. Tak-dla ekologów abyśmy sami mogli pozdychac. Miejsce ekologów to gałęzie ,niech się tam przypną sznurkiem i wyją do księżyca. O 20.30 włączam wszystkie żarówki jakie mam,nawet lampki na choinkę wyciągnę z kartonu. Precz z eko-terroryzmem!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xxx.xx4 
  • -5

    mieczyslaw_gość

    27.03.2010, 12:48

    popieram w 100% ;]

    .

    Cytuj
    IP: 87.205.xx8.xx7 
    -1

    dr Joel Haim Fleischman_gość

    27.03.2010, 20:43

    Racja.

    Zieloni khmerzy traktują CO2 jak antychrysta. Prawdopodobnie dążą do reglamentacji energii.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx8.xx8 
  • -3

    MIO

    27.03.2010, 12:48

    To jakaś paranoja. Przez tą dziwną akcję nie wymienili mi wczoraj opon w samochodzie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • kolo_gość

    27.03.2010, 18:35

    Też odnoszę takie wrażenie, bo elektrownia urządziła nam taką akcję już wczoraj - na Suchostrzygach nie było prądu ponad godzinę. My mamy chyba już to zaliczone?

    Cytuj
    IP: 95.41.xx6.xx5 
  • +1

    slr_gość

    27.03.2010, 12:52

    totalna głupota

    Zmiany klimatu na ziemi to normalna kolej rzeczy, na przełomie milionów lat klimat zmieniał się bardzo często i nikt afery z tego nie robił gatunki zwierząt nie powymierały. Teraz organizuje się różne "szczyty ziemi" i inne pierdoły, żeby wmówić ciemnej masie ludzkiej, że to ona jest całym złem, które ma największy wpływ na klimat. Jako, że żyjemy w okresie interglacjału; czyli ocieplenia klimatu po poprzednim zlodowaceniu i prawdopodobnie zbliżamy się do momentu, gdzie średnie temperatury na ziemi będą maksymalnie wysokie (za jakieś 30 -50 lat) jest to zupełnie normalne zjawisko. Prawdopodobnie po tym czeka nas gwałtowne oziębienie klimatu i znów cała odpowiedzialność będzie zrzucona na cywilizację. Oczywiście trzeba z umiarem eksploatować zasoby ziemi takie jak ropa, gaz lub jak najszybciej wymyślić jakieś alternatywne rozwiązania energetyczne ale nie po to, bo ziemia umiera tylko po to by ludzkość dalej się rozwijała. PS. Ja tam światła nie wyłączam pozdrawiam wszystkich rozsądnych nie dających nabić się w butelkę.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx4 
  • +6

    Gość_gość

    27.03.2010, 13:36

    NIE!!!

    Zróbmy na przekór i o 20:30 włączmy co się da....

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xxx 
  • -4

    Maxx

    27.03.2010, 14:07

    Inne propozycje

    A może niech sobie ci ekolodzy w sobotę o 20:30 na godzine wyłączą telewizor, komputer, telefon, ogrzewanie i powstrzymają się od jazdy środkami lokomocji a nie urządzają pozorowane akcje wyłaczenia kilku żaróweczek. A od instytucji państwowych oczekuję odpowiedzi na pytanie o ile skróci się trwałość lamp oświetlającyh miejsca publiczne, ile kosztuje ich ponowne uruchomienie i jaki jest ogólny bilans zysków i strat, mogą nawet nie wliczać do strat kosztów policzenia tego wszystkiego, bo to napewno prawdziwi ekolodzy w ramach wolontariatu zrobią :P.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    ._gość

    27.03.2010, 14:15

    .

    na godzinę zgasną światła super....a złodzieje czytają hehe. im ciemniej tym przyjemniej się kradnie.

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx4.xx4 
  • -2

    ._gość

    27.03.2010, 14:16

    .

    a jak się mój malenki synek akurat obudzi to przewine go przy świeczce,a jak podpale dom to nic nie szkodzi,grunt że niby prąd zaoszczędze.....

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx4.xx4 
  • baniak_gość

    27.03.2010, 14:59

    eko-terroryzm

    To żenujące. Tysiące ludzi uspokoi swoje sumienia po to aby potem wyrzucić ja co dzień do śmieci baterie, tonery, świetlówki. Podobno Greenpeace wie jak za 80 mld dolarów na swoim koncie zatrzymać efekt cieplarniany. Na przykład taki jaki był u nas w styczniu gdy było - 27 st. C. Ale już dowiedziałem się że wyjątkowe mrozy to również efekt uboczny ocieplenia ziemi :):):)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx1 
  • -5

    aga_piet

    27.03.2010, 15:38

    Baniak, z tym wyrzucaniem do śmieci baterii i tonerów - mów za siebie :) Na szczęście nasze dzieci już w przedszkolu uczone są segregowania odpadów - bardziej się pilnują niż niejeden dorosły.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -5

    aga_piet

    27.03.2010, 15:05

    Akcja jest dobrowolna, czytajcie ze zrozumieniem. Chodzi o zwrócenie uwagi na pewne rzeczy, zachęcenie do oszczędzania energii. Mowa jest wyłącznie o wyłączenie świateł, nikt nie pisze o wyłączeniu korków. Matko... co za mendzący naród :|

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    _gość

    27.03.2010, 15:17

    popieram

    ... w 101%

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx4 

    hhh_gość

    27.03.2010, 15:53

    dokładnie! DOBROWOLNA !!!

    Cytuj
    IP: 83.16.xx5.xx2 
    -11

    lukee

    27.03.2010, 16:12

    No niektórzy już płaczą, że TV i światło im wyłączą na chama ;) Tak to jest jak się czyta same komentarze, albo artykuł po łebkach :P

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -8

    kaśka_gość

    27.03.2010, 15:35

    Ludzie jesteście żałośni!!! Jak wam się nie podoba to nie gaście światła i włączcie co tylko się da, jakoś niezbyt interesują mnie wasze komentarze,bo zazwyczaj połowa jest beznadziejnych... Gdyby to w jakikolwiek sposób miało zaszkodzić to nikt nie organizowałby takich akcji i nikt by tego nie nagłaśniał,ale wy zawsze wiecie wszystko najlepiej......... Ja tam się do akcji przyłączam i popieram:)

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx9 
  • -1

    C>K>M_gość

    27.03.2010, 20:56

    "Gdyby to w jakikolwiek sposób miało zaszkodzić to nikt nie organizowałby takich akcji i nikt by tego nie nagłaśniał,ale wy zawsze wiecie wszystko najlepiej........" A jak coś mówią w tv , to musi być prawda, a jak polityk obiecuje, to tak zrobi.... Takie podejście przeraża mnie najbardziej, generalnie tzw "ekolodzy" to kilku cwaniaków którzy dobrze wiedzą o co chodzi i jak na tym kręcić lody i masy mniejszych lub większych fanatyków, którzy własnego zdania nie mają, bo skoro tak mówią, to tak jest. Nie wiem nawet, którzy są gorsi. BTW, ozon również jest gazem cieplarnianym, więc po co walczono z "dziurą ozonową"?:)

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • gosc_gość

    27.03.2010, 20:24

    Fajnie zniasto sie przylazylo do takiej akcji zeby na godzine zgasly swiatla ale czy toma jakis sens jak i tak elektownie produkuja ciegle prad co jest nadrozszy w Polsce niz calej UE.Lepiej jak by sie miasto zarzad miasta wziol za robote bo na psy ten Tczew spada jest syf na ulicach dziury kanaly burzowe pozapadane,zapchane na osiedlu suchostrzygi ulice miedzy blokami sa dziurawe itd.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx2 
  • rgdrsg_gość

    27.03.2010, 20:30

    gdfg

    SUPER !!!

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx7.xx8 
  • -1

    To_jest_śmieszne_gość

    27.03.2010, 20:32

    Mieszkam na suchych i widzę jedynkę przez okno mam ulice na której są zapalone światła za domem się palą na szkolnym się palom więc co to mam być Pic no wodę fotomontaż

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx6 
  • slr_gość

    27.03.2010, 20:38

    totalna głupota

    ciekawe czy wszystkie neony w Las Vegas wyłączą.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx4 
  • _gość

    27.03.2010, 20:44

    popieram "kaśka""_ tym ludziom co piszą ciągle be remonty mostów be zgaszenie światła no ,ludzie trochę wyobraźni a najlepiej mnie dobił komentarz """""""a jak się mój malenki synek akurat obudzi to przewine go przy świeczce,a jak podpale dom to nic nie szkodzi,grunt że niby prąd zaoszczędze....""""" hehehe przecież nikt ci kobieto światła nie wyłączy czytajcie uważniej . !!!!

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx9.xx2 
  • Cyrk_gość

    27.03.2010, 21:00

    Parę słów sprostowania:

    1. Zwiększony poziom CO2 w atmosferze jest SKUTKIEM, a nie przyczyną globalnego ocieplenia. Dowodów dostarczyli sami ekolodzy sponsorując odwierty lodu. Wzrost CO2 jest spóźniony względem wzrostu temperatury o jakieś 100 lat (tyle mniej więcej zajmuje podgrzanie oceanów po skoku temperatury atmosfery). A im woda cieplejsza tym mniej CO2 można w niej rozpuścić. To nie jest żadne rewolucyjne odkrycie tylko fakty udowodnione prawie 20 lat temu... 2. Cywilizacja ludzka produkuje jakieś promile światowej emisji CO2. 3. Cóż za pycha - wierzyć, że jesteśmy w stanie "uratować" planetę. Ziemia miała się świetnie zanim się pojawiliśmy i będzie się miała świetnie na długo po naszym odejściu. 4. Ekologia? Logis to nauka, a we współczesnej ekologi nie ma już miejsca na fakty naukowe. Jak fakty nie pasują do propagandy to tym gorzej dla faktów (vide wykres wzrostu poziomu CO2 vs temperatura)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • C>K>M_gość

    27.03.2010, 21:51

    Zapomniałeś o najważniejszym- samo CO2 stanowi malutki % wśród wszystkich tzw. "gazów cieplarnianych". 95 % gazów cieplarnianych na kuli ziemskiej to....PARA WODNA.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • +1

    mropenvitamine nielog_gość

    27.03.2010, 21:20

    Tym ociepleniem klimatu spowodowanym przez dziure ozonowa to strasza gdzie sie tylko da. Najgorsze jest to, ze temat podchwycily najwieksze tuby propagandowe; vide onet, tvn etc. Dodam tylko, ze w XIII - XIV wieku ciagnely sie u nas na Pomorzu winnice, bo klimat temu sprzyjal, natomiast od XVI do poczatku XIX wieku nastapilo tzw. male zlodowacenie. Baltyk zamarzal juz w okolicy grudnia, a zimy przychodzily z poczatkiem pazdziernika. Na Baltyku budowano karczmy dla podroznych przeprawiajacych sie po lodzie. Wowczas uczeni twierdzili, ze klimat podzielony jest na cykle: cieple, zimne i przejsciowe.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • +2

    hmmmm_gość

    27.03.2010, 21:29

    ''na godzine zgasna światła''? hehe ale nie w tczewie ,nasze miasto sie do tego nie przylaczylo jak widac:)

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx7 
  • +2

    _gość

    27.03.2010, 21:34

    toć w carrfourze cały dzien o tym trabili - i w koncu parking wygasili - szkoda ze nie na sklepie - to bylby fun

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • Robike_gość

    28.03.2010, 10:48

    Agregat

    Na szczęście posiadam swój agregat prądotwórczy i nie zwracam uwagi na tego typu rzeczy. Głównie korzystam z paneli słonecznych, które pokrywają zapotrzebowanie na cały sprzęt elektroniczny. Akcja tego typu jest pomyłką, tak jak wcześniej co niektórzy pisali.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx7 
  • +2

    hehehe

    29.03.2010, 16:09

    ...

    eco ? not eco? that is the question :)))

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.