Szef resortu transportu poinformował na antenie Radia Gdańsk, że nie ma poważnych problemów z budową mostu przez Wisłę. Informacje o możliwym niedotrzymaniu terminu zakończenia prac płynęły ostatnio od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku. Minister Nowak uważa jednak, że grudniowy termin powinien zostać dotrzymany.
Trwa budowa mostu przez Wisłę łączącego Opalenie w gminie Gniew z Korzeniewem w gminie Kwidzyn. Inwestycja obejmuje nie tylko budowę samego mostu, ale także 9 kilometrów prowadzących do niego dróg oraz budowę trzech estakad. W projekcie trasy drogi znalazły się także nowe skrzyżowania z drogami sieci głównej i układu lokalnego. Tak też w gminie Gniew powstaną: skrzyżowanie z drogą krajową nr 91 w Jeleniu, skrzyżowanie drogi krajowej nr 90 z drogami lokalnymi na trasie Jeleń-Rakowiec i Jaźwiska - Aplinki oraz skrzyżowanie drogi krajowej nr 90 z drogą powiatową na trasie Jaźwiska - Opalenie. Ostatnio z GDDKiA płynęły sygnały, że inwestycja może nie zakończyć się do grudnia tego roku. Szef resortu transportu jest jednak dobre myśli:
- Jak każda inwestycja i ta jest obarczona wieloma ryzykami i rodzi problemy, z którymi na bieżąco trzeba się uporać - takich problemów na drogach jest całe mnóstwo - również na mostach. Tam nie ma problemów projektowych, które zagrażałyby tej inwestycji. Są problemy - powiedziałbym - banalne - związane z mobilizacją, dynamiką pracy, czy problemy finansowe wykonawców. - powiedział na antenie Radia Gdańsk, Sławomir Nowak, Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Dodajmy, że budowa mostu pod Gniewem wraz ze wszystkimi drogami dojazdowymi będzie kosztowała ok. 380 mln zł. Wszystkie koszta pokryje budżet państwa oraz Krajowy Fundusz Drogowy.
Trwa budowa mostu przez Wisłę łączącego Opalenie w gminie Gniew z Korzeniewem w gminie Kwidzyn. Inwestycja obejmuje nie tylko budowę samego mostu, ale także 9 kilometrów prowadzących do niego dróg oraz budowę trzech estakad. W projekcie trasy drogi znalazły się także nowe skrzyżowania z drogami sieci głównej i układu lokalnego. Tak też w gminie Gniew powstaną: skrzyżowanie z drogą krajową nr 91 w Jeleniu, skrzyżowanie drogi krajowej nr 90 z drogami lokalnymi na trasie Jeleń-Rakowiec i Jaźwiska - Aplinki oraz skrzyżowanie drogi krajowej nr 90 z drogą powiatową na trasie Jaźwiska - Opalenie. Ostatnio z GDDKiA płynęły sygnały, że inwestycja może nie zakończyć się do grudnia tego roku. Szef resortu transportu jest jednak dobre myśli:
- Jak każda inwestycja i ta jest obarczona wieloma ryzykami i rodzi problemy, z którymi na bieżąco trzeba się uporać - takich problemów na drogach jest całe mnóstwo - również na mostach. Tam nie ma problemów projektowych, które zagrażałyby tej inwestycji. Są problemy - powiedziałbym - banalne - związane z mobilizacją, dynamiką pracy, czy problemy finansowe wykonawców. - powiedział na antenie Radia Gdańsk, Sławomir Nowak, Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Dodajmy, że budowa mostu pod Gniewem wraz ze wszystkimi drogami dojazdowymi będzie kosztowała ok. 380 mln zł. Wszystkie koszta pokryje budżet państwa oraz Krajowy Fundusz Drogowy.
Komentarze (9) dodaj komentarz
mieczyslaw
05.07.2012, 02:01
Most - bubel
Nie wiem czy takie były założenia projektowe, czy to efekt ignorancji i braku elementarnej wiedzy - most został zaprojektowany tak, że ograniczą możliwości żeglugowe rzeki. O co chodzi - brak długiego przęsła nad szlakiem żeglugowym, które umożliwiłoby swobodny ruch jednostek. Wstyd - 380 mln złotych i taki bubel. Chyba, że założenie było takie, by na wiele lat pogrzebać możliwość odbudowania żeglugi śródlądowej - cytując: "W tym przypadku ktoś z projektantów zapomniał o wiślanej żegludze. Nie wiem czy ktoś z gdańskiego R.Z.G.W opiniował projekt tego mostu na Wiśle. Wszystkie przęsła tego mostu leżą na betonowych, wysokich podporach (filarach) w tej samej odległości circa 40m. Z tego też względu, każdy pociąg holowniczy lub jednostki o większych gabarytach idące w dół rzeki zmuszone będą obracać, następnie napuszczać się rufą. O dziwo taki most powstaje na drodze wodnej E-70." (źródło: http://www.zegluga.wroclaw.pl/articles.php?article_id=479 ). Brak słów.
Odpowiedzto_gość
05.07.2012, 06:47
zostaną tylko przęsła na początku mostu i jedno w środku. Reszta zostanie wyburzona ponieważ firma nie posiada tak długiej suwnicy (to niebieskie pod mostem) i musiała tymczasowo postawić więcej filarów.
Odpowiedzsum_gość
05.07.2012, 15:04
stare filary
Jakoś nikt nie zauważył starych filarów po moście w Opaleniu.Chyba pięć sztuk tkwi w nurcie rzeki od I wojny światowej i te naprawdę stanowią poważną przeszkodę dla żeglugi.Nie wspomnę o minogach,które mogą sobie rozbić główki.Co nato ,,ekolodzy,,?
OdpowiedzTY_gość
05.07.2012, 18:50
miet a żegluge uprawiasz że tak majaczysz czy martwisz się p prostu o innych
Odpowiedzer_gość
11.02.2013, 19:43
mieczyslaw
ma racje a ty nie komentuj ,tacy jak ty to powinni gesi pasac
CytujKuba_gość
26.12.2012, 19:08
Nie brak krytyków
No jasne, że zawsze znajdą się krytycy !!! "bo żegluga, bo to, bo tamto" ale że nie będziesz musiał jeździć tymi krętymi drogami za ciężarówkami przez Sztum i Malbork do Gdańska to nieważne !!!!! Najważniejsze, żeby krytykować innych, a swoich błędów nie zauważać!!!! Wesołych Świąt i Wszystkiego dobrego w Nowym 2013 roku:)
OdpowiedzPinio_40_gość
08.05.2013, 09:32
bez opóźnień???
Śmieszą mnie wypowiedzi "fachowców- ekspertów" w lipcu a nawet październiku zeszłego roku wszyscy jednym chórem wypowiadali się, że bez opóźnień a w grudniu kiedy miał być oddany do użytku stwierdzono, że termin przesuniemy na czerwiec. Ciekaw co powiedzą w czerwcu.
Odpowiedzgosc_gość
04.06.2013, 16:02
skrzyzowanie w Jeleniu
.....jest tam juz od roku skad redakcja bierze takie 'gorace newsy'?????
OdpowiedzStefan_gość
12.08.2016, 10:51
dobry most, musi być
wiadukt potrzebny, ale oby było bez fuszery, nie to co zwykle, robić, ale ładnie robić.
Odpowiedz