Latem bieżącego roku ruszy remont drogi krajowej nr 91 na odcinku od Tczewa do Czarlina. Droga zostanie zmodernizowana, pojawią się również ciągi rowerowe. Całość prac według wstępnych założeń będzie realizowana w systemie dwuletnim i będzie kosztować około 80 mln zł.
O planach modernizacji tego odcinka pisaliśmy już wielokrotnie. Prace projektowe trwały około 5 lat. Na zły stan drogi na terenie Tczewa zmotoryzowali narzekali już od dawna - koleiny, popękana nawierzchnia dają o sobie znać. Wkrótce wszystko ma się zmienić - rusza przebudowa trasy na odcinku w granicach administracyjnych miasta aż do Czarlina.
- Udało się nam doprowadzić do przebudowy tej drogi. Gotową dokumentację mieliśmy od 2010 roku. Ale ten poślizg wyszedł również na dobre - bo do tego czasu miastu udało się wybudować tzw. ulicę Nowosuchostrzycką, czy zapadła decyzja o budowie ul. Poligonowej - teraz przebudowę skrzyżowań uda się zrealizować za jednym zamachem - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora oddziału GDDKiA w Gdańsku.
Termin rozpoczęcia prac zależy od daty rozstrzygnięcia przetargów - wszystko wskazuje na to, że przekazanie budowy wykonawcom nastąpi latem. Ze względu na zakres robót, zadanie ma być realizowane w trybie dwuletnim.
Planowana modernizacja obejmie cały odcinek w granicach Tczewa i zakończy się w Czarlinie. Rejon skrzyżowania z ul. Armii Krajowej pozostaje bez zmian, ale tu zaczyna się ścieżka rowerowa. Dalej, GDDKiA planuje wspólnie z Urzędem Miasta przebudować skrzyżowanie Gdańska - Aleja Solidarności. Skrzyżowanie koło Shella pozostaje nadal skrzyżowaniem z wyspą centralną - tu zakończy się ścieżka rowerowa biegnąca bezpośrednio przy drodze - trakt dla rowerów w tym miejscu skręci w kierunku os. Bajkowego i przebiegnie istniejącym fragmentem przy ul. Czerwonego Kapturka. Droga dla rowerów wróci do dawnej "jedynki" przy Al. Kociewskiej, przebiegnie wiaduktem nad torami dobudowanym obok już istniejącego i dalej wzdłuż "krajówki" - aż do ulicy Norwida.
W ramach inwestycji, GDKKiA wspólnie z ratuszem, wybuduje skrzyżowanie z ulicą Poligonową, która będzie prowadzić bezpośrednio do składowiska opadów. Widoczne mają być również zmiany na dwóch kolejnych skrzyżowaniach - m. in. w rejonie ulicy Norwida i Głowackiego. Przy pierwszym ma powstać m. in. pas wyłączenia w prawo i droga serwisowa. Dalej, przy parkingu przy wyjeździe z Tczewa powstanie też miejsce do ważenia pojazdów z systemem preselekcji, a przy skrzyżowaniu z Głowackiego - prawoskręty. Z kolei w samym Czarlinie pojawi się nowość - pas wyłączenia ze zjazdu z drogi krajowej nr 22, kosztem zamknięcia ulicy Dworcowej. Na całym odcinku zostanie wymieniona nawierzchnia. Nie będzie za to ekranów akustycznych, gdyż nie zanotowano przekroczenia norm hałasu. Szacowany koszt remontu wynosi 80 mln zł - 5 mln ma kosztować ciąg rowerowy, 1,5 mln budowa skrzyżowania z ul. Poligonową i 1 mln zł z ul. Suchostrzycką - do tych ostatnich inwestycji dołoży się także ratusz.
- Chcielibyśmy bardzo podziękować przedstawicielom GDDKiA za elastyczność i dobrą współpracę, bo bez tego nie udałoby się doprowadzić do realizacji części zadań - m. in. budowy drogi dla rowerów, czy budowy skrzyżowania z ulicą Poligonową. - mówi prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki.
Niestety, spory zakres prac sprawi, że w cierpliwość będą musieli uzbroić się zmotoryzowani, których czekają utrudnienia (roboty prowadzone na dawnej krajowej jedynce częściowo zbiegną się również z budową ronda przy wieży ciśnień). Inwestor nie zakłada zamknięcia trasy, jednak zostanie wprowadzony ruch wahadłowy - w Czarlinie i przy wyjeździe z Gdańska pojawią się natomiast tablice informujące o zalecanym objeździe autostradą A1.
- Będziemy musieli na czas prac uzbroić się w cierpliwość, ale dzięki temu zyskamy wyremontowaną drogą. Następny taki remont czeka nas nie wcześniej niż za 20 lat - dodaje Karol Markowski.
Dodajmy, że po remoncie nie zostanie podniesiona dopuszczalna prędkość na tym odcinku - ze względów bezpieczeństwa w graniach miastach pozostanie 50 km/h w ciągu dnia, 60 km/h w nocy. Więcej m. in. na ten temat oraz na temat przebudowy ronda przy wieży ciśnień wkrótce w naszym serwisie.
O planach modernizacji tego odcinka pisaliśmy już wielokrotnie. Prace projektowe trwały około 5 lat. Na zły stan drogi na terenie Tczewa zmotoryzowali narzekali już od dawna - koleiny, popękana nawierzchnia dają o sobie znać. Wkrótce wszystko ma się zmienić - rusza przebudowa trasy na odcinku w granicach administracyjnych miasta aż do Czarlina.
- Udało się nam doprowadzić do przebudowy tej drogi. Gotową dokumentację mieliśmy od 2010 roku. Ale ten poślizg wyszedł również na dobre - bo do tego czasu miastu udało się wybudować tzw. ulicę Nowosuchostrzycką, czy zapadła decyzja o budowie ul. Poligonowej - teraz przebudowę skrzyżowań uda się zrealizować za jednym zamachem - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora oddziału GDDKiA w Gdańsku.
Termin rozpoczęcia prac zależy od daty rozstrzygnięcia przetargów - wszystko wskazuje na to, że przekazanie budowy wykonawcom nastąpi latem. Ze względu na zakres robót, zadanie ma być realizowane w trybie dwuletnim.
Planowana modernizacja obejmie cały odcinek w granicach Tczewa i zakończy się w Czarlinie. Rejon skrzyżowania z ul. Armii Krajowej pozostaje bez zmian, ale tu zaczyna się ścieżka rowerowa. Dalej, GDDKiA planuje wspólnie z Urzędem Miasta przebudować skrzyżowanie Gdańska - Aleja Solidarności. Skrzyżowanie koło Shella pozostaje nadal skrzyżowaniem z wyspą centralną - tu zakończy się ścieżka rowerowa biegnąca bezpośrednio przy drodze - trakt dla rowerów w tym miejscu skręci w kierunku os. Bajkowego i przebiegnie istniejącym fragmentem przy ul. Czerwonego Kapturka. Droga dla rowerów wróci do dawnej "jedynki" przy Al. Kociewskiej, przebiegnie wiaduktem nad torami dobudowanym obok już istniejącego i dalej wzdłuż "krajówki" - aż do ulicy Norwida.
W ramach inwestycji, GDKKiA wspólnie z ratuszem, wybuduje skrzyżowanie z ulicą Poligonową, która będzie prowadzić bezpośrednio do składowiska opadów. Widoczne mają być również zmiany na dwóch kolejnych skrzyżowaniach - m. in. w rejonie ulicy Norwida i Głowackiego. Przy pierwszym ma powstać m. in. pas wyłączenia w prawo i droga serwisowa. Dalej, przy parkingu przy wyjeździe z Tczewa powstanie też miejsce do ważenia pojazdów z systemem preselekcji, a przy skrzyżowaniu z Głowackiego - prawoskręty. Z kolei w samym Czarlinie pojawi się nowość - pas wyłączenia ze zjazdu z drogi krajowej nr 22, kosztem zamknięcia ulicy Dworcowej. Na całym odcinku zostanie wymieniona nawierzchnia. Nie będzie za to ekranów akustycznych, gdyż nie zanotowano przekroczenia norm hałasu. Szacowany koszt remontu wynosi 80 mln zł - 5 mln ma kosztować ciąg rowerowy, 1,5 mln budowa skrzyżowania z ul. Poligonową i 1 mln zł z ul. Suchostrzycką - do tych ostatnich inwestycji dołoży się także ratusz.
- Chcielibyśmy bardzo podziękować przedstawicielom GDDKiA za elastyczność i dobrą współpracę, bo bez tego nie udałoby się doprowadzić do realizacji części zadań - m. in. budowy drogi dla rowerów, czy budowy skrzyżowania z ulicą Poligonową. - mówi prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki.
Niestety, spory zakres prac sprawi, że w cierpliwość będą musieli uzbroić się zmotoryzowani, których czekają utrudnienia (roboty prowadzone na dawnej krajowej jedynce częściowo zbiegną się również z budową ronda przy wieży ciśnień). Inwestor nie zakłada zamknięcia trasy, jednak zostanie wprowadzony ruch wahadłowy - w Czarlinie i przy wyjeździe z Gdańska pojawią się natomiast tablice informujące o zalecanym objeździe autostradą A1.
- Będziemy musieli na czas prac uzbroić się w cierpliwość, ale dzięki temu zyskamy wyremontowaną drogą. Następny taki remont czeka nas nie wcześniej niż za 20 lat - dodaje Karol Markowski.
Dodajmy, że po remoncie nie zostanie podniesiona dopuszczalna prędkość na tym odcinku - ze względów bezpieczeństwa w graniach miastach pozostanie 50 km/h w ciągu dnia, 60 km/h w nocy. Więcej m. in. na ten temat oraz na temat przebudowy ronda przy wieży ciśnień wkrótce w naszym serwisie.
Komentarze (50) dodaj komentarz
test_gość
18.02.2014, 12:07
dobra wiadomość, chociaż zaraz się znajdzie ktoś kto będzie narzekał.
Odpowiedzpodatnik - wyborca_gość
18.02.2014, 18:25
kłastwo ma krótkie nogi
.... Nie będzie za to ekranów akustycznych, gdyż nie zanotowano przekroczenia norm hałasu... Panie Prezydencie!!! Na jakiej podstawie wybudowano ekrany w ul. Nowosuchostrzyckiej?! DK 91 jest drogą krajową o ruchu przyspieszonym i dużym jego natężeniu. Ul. Nowosuchostrzycka / Kociewska / jest drogą gminną o charakterze lokalnym i natężenie ruchu zawsze będzie tu dużo mniejsze niż na DK 91. Zatem natężenie hałasu na ul. Kociewskiej zawsze będzie bardzo małe i poniżej norm dopuszczalnych. W Tczewie nigdzie nie ma takiego miejsca, gdzie potrzebne by były ekrany dźwiękochłonne.Niech pan pokaże dokument / łaski pan nie robi /, który jest podstawą wybudowania tych ekranów, barier bezpieczeństwa i dodatkowego oświetlenia za ekranami. Wszysatko to razem jest marnotrawstwem dużych pieniędzy podatników. Te obrzydliwe bariery i ekrany trzeba jeszcze okresowo remontować i myć. Projekt budowy tej ulicy, wogóle nie przewidywał budowy barier, ekranów i dodatkowego oświetlenia. Wprowadzono to dodatkowo i bezpodstawnie. Winę ponoszą pańscy urzędnicy, a pan niech po męsku do tego się przyzna!!!!!!! Dlaczego Rada Miasta nie bada tej sprawy?! Te kłamstwa wpłyną na wynik wyborów 2014 r.
Cytuj_gość
18.02.2014, 20:30
Potrzebna obwodnica miasta na wczoraj. Mniej więcej od wysokości Zajączkowa lub Tczewskich Łąk, aż do węzła w Czarlinie, gdzie DK 91 krzyżuje się z DK 22. Obwodnica wystarczyłaby z jednym pasem ruchu w każdym kierunku, bez zjazdów do mijanych miejscowości (na początek) z opcją dobudowania w przyszłości. Cały tranzyt wyszedłby w końcu z Tczewa i w konsekwencji lokalne drogi okazałyby się wystarczające i co nie bez znaczenia, trwalsze i bezpieczniejsze.
Cytujharjokari_gość
18.02.2014, 23:21
Nikt Tobie obwodnicy Tczewa nie wybuduje bo mamy autostradę za blisko. Wiem - byłoby fajnie, ale gddkia nie ma kasy na takie rozrzutne pomysły. Jak kiedyś powiedziała nasza słynna pani Maria_od_powiatowych_dróg - cieszmy się, że mamy chociaż takie drogi a nie gruntowe....
CytujGünther_gość
18.02.2014, 12:30
HMMMMM
Ding Ding Dong
Odpowiedzjacek_gość
18.02.2014, 12:35
no to czekam
Teraz czekam aż ktoś z szanownych mieszkańców miasta Tczew oburzy się tym pomysłem. Tacy już jesteśmy że nawet to co robią dla nas nam przeszkadza
Odpowiedzmalkontent_gość
18.02.2014, 13:38
No to jadę.
Porażka bo w tym czasie będzie budowa największego kretynizmu 2014roku czyli ronda. Nie będzie jak przejechac swobodnie na południe Tczewa :-). Kto da więcej?
Cytuj_gość
18.02.2014, 14:32
To ty nie marudź zobaczysz co w mieście będzie latem, wahadło na 91 do tego dwa wahadła jedno na Bałdowskiej drugie na 30-stycznia i mamy paraliż miasta.Ciekawa perspektywa na lato, tak POWIAT planuje, będzie super tylko się cieszyć.
CytujJan Budowniczy_gość
18.02.2014, 15:31
post zgodny z regulaminem
Czyżby prezydent rozpoczął już kampanię wyborczą ? Główny punkt programu wyborczego - paraliż miasta ?
Cytuj@Jan Budowniczy_gość _gość
18.02.2014, 17:00
spoko - prezydent nie musi tak zaczynać - remont będzie - ale gddkiA już sobie nie z takimi remontami radziła. jakoś przeżyjemy. mistrzem w rozpoczyniu kampanii, w taki sposób - jak piszesz - był kontrkandydat prezydenta - były starosta sosnowski - przypomnę ci - że tuż przed wyborami z hukiem, wysadził wiadukt - a potem nie działo się tam nic przez kilka miesięcy, bo... "niespodziewanie" przyszła zima. zresztą sprawa wiaduktu ciągnie się smrodem do dziś, bo powiat cały czas procesuje z wykonawcą
Cytujgość_gość
18.02.2014, 21:37
do jacka
Czym się oburzać twoją tępotą czy nieudacznictwem Starostwa UM i GIDIA? 5 lat przygotowań i co? stań sobie kolego na skrzyżowaniu A, krajowej przy CARINIE/ inie trzeba być geniuszem by usprawnić tam ruch mam się podniecać tą drogą rowerową ? żałosny jesteś żeby było jasne oburzam się robi się gdy robi się chałę na następne 20 lat
Cytujka_gość
18.02.2014, 12:42
Durnoctwo
Już raz pytałem, odpowiedzi nie dostałem. Może dzisiaj? Jaka to jest droga bezpieczna? Czy nie wystarczą skarpy, ekrany, przejście z sygnalizacją świetlną, bariery? Co jeszcze musiałoby powstać, żeby ograniczenie było do 70km/h? Może przy okazji można by te wymogi spełnić?
OdpowiedzKierowca_gość
18.02.2014, 20:01
70 km/h
Popieram 70 km/h
Cytujjola_gość
18.02.2014, 12:55
ścieżka rowerowa
śieżka rowerowa miała się zaczynać od hotelu Carina, a nie od ul. Jagiellońskiej, czemu taka zmiana?
Odpowiedzx_gość
18.02.2014, 14:01
nauka czytania ze zrozumieniem miała się zaczynać w podstawówce, a nie na studiach, czemu taka zmiana ?
Cytujralph_gość
18.02.2014, 14:55
ten temat
NAUCZ SIĘ CZYTAĆ !!!
Cytujzgret_gość
18.02.2014, 13:11
remont
Panie radny Urban czekam na realizacje obietnicy wyborczej- remont ulicy Jedności Narodu.
Odpowiedz_gość
18.02.2014, 15:32
idź do prezydenta to jego ulica
jak w temacie
Cytujfb_gość
18.02.2014, 21:08
ale to nie prezydent obiecal remont tej ulicy panie radny!
CytujJan Negocjator_gość
18.02.2014, 21:30
a nie kłamał w sprawie porozumienia ????
Przecież dogadał się ze Starostą w sprawie remontu !!
Cytujwww_gość
18.02.2014, 13:24
Remont dk91 oraz rondo kolo wieży ciśnień a którędy będziemy jeździć??
Odpowiedz_gość
18.02.2014, 20:02
mostem lisewskim hehe:)
Cytujgórki??!!_gość
18.02.2014, 13:54
co z Norwida?
A co bedzie z ulicą norwida?
Odpowiedzx_gość
18.02.2014, 14:02
a dlaczego ściezka rowerowa nie pobiegnie aż do głowackiego (nowe bloki mające wiecej mieszkańców niż całe dotychczasoe górki razem wzięte)
Odpowiedz_gość
18.02.2014, 15:58
1) też bym chciała, żeby droga rowerowa była aż do Głowackiego 2) jeśli sadzisz, że mieszkańców bloków jest więcej niż pozostałych mieszkańców górek, to chyba masz problemy z liczeniem, btw. tych blokowisk tak w ogóle nie powinno być, to miała być zabudowa domków jednorodzinnych i z takim zamiarem ludzie się tam budowali, ale oczywiście jakiś urzędas dostał posmarowane i z miejskiego planu zagos... powstało gó..o !!!
Cytujghh_gość
18.02.2014, 18:04
ghh
To w tych dwóch nowych blokach przy głowackiego mieszka 3 tys ludzi ? spoko
Cytujs_gość
18.02.2014, 20:34
do _gość W jednym bloku tylko jest 40 mieszkań, a są tam 4 bloki to jest conajmniej 160 mieszkań. Nie sądze aby domów na górkach było więcej
Cytuj_gość
18.02.2014, 15:14
Prawie wszystkie nowe drogi na terenie miasta i okolic, mają poprzeczne pęknięcia. O tym się nie mówi w mediach ogólnopolskich, bo co kogoś jakiś Tczew obchodzi, ale zasada jest taka sama, jak w przypadku nagłaśnianych autostrad, które trzeba remontować od razu po przecięciu wstęgi i przed rzeczywistym oddaniem do użytku. Tak się po prostu w Polsce buduje. Budowlańcy myślą, że asfaltem i betonem się wszystko zakryje i częściowo to jest prawda, ale potem asfalt na nowej drodze/ulicy pęka w poprzek i trochę dziwnie to wygląda, że nowiutkie a już do d..y. W budownictwie w Polsce jest cały czas tak samo, jak było kiedyś. Wszystko jest budowane bardzo powoli i wszystko jest bublem. Takie obrazki, gdzie 6 stoi opartych o łopaty, a 1 pracuje, są normą i nic tego nie zmieniło. Żaden kapitalizm, ani prywatyzacja nie ma na to wpływu. To jest głęboko zakorzenione w mentalności. Czasem człowiek przechodzi codziennie obok miejsca gdzie kładą kawałek chodnika, albo chodnik i krawężnik jednocześnie i widzi codziennie postęp pracy i nadziwić się nie może, że tylu ich się tam kręci przy tym chodniku, a tak powoli im to idzie. Jak się na kilka sekund człowiek zatrzyma i popatrzy, to zauważa, że większość nic nie robi, albo wykonuje czynności, które mają udawać, że robi coś pożytecznego, co posuwa robotę na przód, ale on się tylko opieprza. Tak było zawsze i jest nadal na wszystkich budowach. Zbyt dużo osób zatrudnionych, zbyt mała wydajność. Zawsze jednak są jakieś usprawiedliwienia na opóźnienia. najczęściej pogoda itd. Nigdy w Polsce nie jest winny konkretny człowiek. Zawsze obiektywne trudności. W polityce zawsze są np winni "nasi poprzednicy", albo urzędnik, który tu pracował ale już nie pracuje, więc można mu naskoczyć.
Odpowiedz_gość
18.02.2014, 15:54
Nie zanotowano ?
"Nie będzie za to ekranów akustycznych, gdyż nie zanotowano przekroczenia norm hałasu"
Odpowiedztw23_gość
18.02.2014, 16:36
czarlin
ciekawe w którym miejscu w Czarlinie skończy się to cudo
Odpowiedzbomirek.55_gość
18.02.2014, 17:00
remont ulic
Kiedy skończą się problemy z ul. J. Narodu dot. parkowania i dziur na jezdni ? Jak na razie to obiecanki cacanki i nikt nie zajmuje się tym tematem.
OdpowiedzKrzysztof_gość
18.02.2014, 17:13
Remont bez skrzyż. z Armii Krajowej?
" Rejon skrzyżowania z ul. Armii Krajowej pozostaje bez zmian" - tego nie potrafię zrozumieć. Przecież jest to najniebezpieczniejsze skrzyżowanie w Tczewie na DK-91 i najbardziej blokujące się podczas dojazdu i powrotu ludzi z pracy. Na to mieszkańcy przecież liczyli, żeby można było jeździć bezpiecznie a nie na czuja.
Odpowiedzzibiern_gość
18.02.2014, 20:10
popieram
to bardzo ważne,moze by jakas petycje napisac,powinna być sygnalizacja jazdy bezkolizyjnej(o ile to możliwe)
CytujXL_gość
18.02.2014, 17:47
jak długo?
jak długo będzie trwał remont? Trzeba będzie się na rowery przesiąść...
OdpowiedzTczewiak_gość
18.02.2014, 17:55
Drogi Tczew
Idzie objechać remont dk nr 91 wjeżdzając przez Bałdowo.2 Ominąc budowę ronda można objechać np.ul Nowowiejską dalej ul czyżykowksa,ul zamkowa ul samborka .
OdpowiedzJAJO z GÓREK _gość
18.02.2014, 20:28
GÓRKI to MY !
A miało być ...dla rowerzystów też do Czarlina . Dlaczego do ul Norwida ? Nikt z władz nie naciskał a drogowcy ucięli chodnik i ścieżkę, bo ...po co w Tczewie I kto mówi ,że Tczew miastem rowerów ? Moze inny prezydent będzie miał trochę szerszy horyzont !
Odpowiedz_gość
18.02.2014, 21:29
mało?
to miasto zapłacilo za budowę dokumentacji trasy rowerowej - budowa samej ścieżki będzie kosztowała 5 mln zł! i nie doszłoby do niej - gdyby nie dobra współpraca miasta i gddkia - powstanie m. in. wiadukt specjalnie dla rowerzystów! ale wszystko mało! ehh..
CytujJan Szurkowski_gość
18.02.2014, 21:34
bo Odya mieszka na Norwida
I starczy. Po co dalej ?
Cytuj_gość
18.02.2014, 20:32
A chodnik będzie? Czy z wózkiem z górek na suchostryzgi bedzie trzeba dalej chodzić przez miasto?
Odpowiedzścieżka rowerowa_gość
18.02.2014, 20:52
as
W Starogardzie przez całe miasto z obydwu stron jezdni biegną ścieżki rowerowe na odcinku ponad 4 km.!!!!! Zróbcie u nas chociaż z jednej strony ciągłą ścieżkę rowerową od Cariny do Czarlina. TERAZ.!!!!! - a nie za 20 lat.
Odpowiedzgość_gość
18.02.2014, 21:47
gość
To jeździj tą ścieżką na A .Krajowej jest ścieżka i co? buraki jeżdżą ulicą tarasując cały ruch jedz do Starogardu i nie marudź
CytujTczewiak_gość
18.02.2014, 20:54
Remont dróg tczew
Idzie objechac te remonty chociazby od Bałdowa a co do ronda mozna go ominac starym miastem ,czyzykowem a DKnr91 Flexem lub Bajkowym górkami oraz czarlinem przez wioskę
Odpowiedzmarcin_gość
18.02.2014, 21:15
re
ciekawe którędy będziemy jeździć remont dk91 budowa ronda ech czeka mieszkańców ciężkie życie . Panie prezydencie Pobłocki morze ruszy pan dupę z krzesła i przedstawi pan jakieś rozwiązania komunikacyjne na ten okres czasu ???
Odpowiedz_gość
18.02.2014, 21:30
chłopie - nie jęcz - przecież prace będą etapowane - na trzy cztery nie zamkną wszystkiego na raz.
CytujGienia_gość
18.02.2014, 22:22
ograniczenie do 50 km/godz
A dlaczego w Gdańsku za dworcem, jadąc w stronę Wrzeszcza może być 70 km/godz.? Tam nie ma niebezpieczeństwa? Na całym odcinku DK91są światła, przejścia dla pieszych, nie ma bezpośredniego położenia szkoły lub jakiejkolwiek instytucji.!!! Proszę zobaczyć jaka piękna jest droga rowerowopiesza w stronę autostrady. Tam można było zrobić, od początku do końca!! A u nas oczywiście NIE, bo AZ tylko do Norwida. Na dalszy etap poczekamy 20-30 lat, bo jak teraz nie będzie zrobiona, to kontynuacji nie będzie!! Gościu mało?, żadna łaska , że po 25 latach mieszkania na Górkach wybudują nam chodnikościeżkę.
Odpowiedz_gość
19.02.2014, 08:17
Przecież to jest oczywiste 50km/h tylko po to żeby było gdzie nabijać kasę pod płaszczykiem bezpieczeństwa.
Cytujjola_gość
19.02.2014, 08:53
ścieżka rowerowa
szkoda, że rowerzystów nie zaproszono, a z drugiej strony to nie robi urząd miasta tylko wojewoda, więc chwalą się NIE SWOJĄ inwestycją!!! dobry blef przed wyborami!
Odpowiedz_gość
19.02.2014, 09:10
jak się nie znasz, to się nie popisuj. wojewoda nie dokłada do tej inwestycji ani grosza, bo to nie jego droga. jak sama nazwa mówi - to droga krajowa. a miasto dokłada kilka ładnych milionów. Inwestycja ta jest realizowana przy finansowym udziale miasta Tczewa (skrzyżowanie z ul. Poligonową oraz z al. Kociewską - tzw. Nowosuchostrzycką). to ratusz zapłacił również za wykonanie dokumentacji do ścieżki rowerowej
Cytujpluto85_gość
19.02.2014, 17:39
Potrzebne zaplanowanie polnocnej obwodnicy Tczewa
W perspektywie otwarcia ICY w Zajaczkowie -ruch w kierunku autostrady zwiekszy sie znaczaco w szczegolnosci w grupie pojazdow ciezkich. Proces planowania powinien sie juz rozpoczac, aby zdazyc przed oddaniem terminala. Ale sadze ze to nie jest pilny problem miasta. Dopiero jak 200 ciezarowek dziennie wiecej bedzie mknac Armi Krajowej to sie pomysli.
Odpowiedzgenerał_gość
25.02.2014, 14:45
po co to
zastanawiam sie co ten remont wlasciwie zmieni. ok powstanie dość istotna ścieżka rowerowa pomiedzy ul . kociewską a norwida ..ale to jest może 1 km!! jak dla mnei to chyba jedyny plus. prawoskręt w czarlinie (zjazd na starogard i malbork ) co to zmieni? czy z powodu braku tego prawoskretu jest jakies zagrożenie czy może robią sie korki ?? NIe!! Zamknięcie ul Dworcowej to już wogóle jakiś koszmar ,gdzie mieszkańcy Czarlina będa teraz wjeżdżac na tą krajówkę ? Ta droga nr 91 na odcinku pomiedzy cariną a czrlinem jest w całkiem niezłym stanie. Jeżdźę tam cojakiś czas i przyznam szczerze że gydby wszystkei tczewskie drogi byłyby w takim stanie byłoby naprawde super. Super że udało się taki remont wyegzekwowac ale mam wrażenie że nie jest to coś co znacząco poprawi poziom życia mieszkańców tczewa i okolic. Tak jak ktoś pisał wcześniej - obwodnica Tczewa lub zwiększenie /udrożnieneie dojazdów do autostrady chyba miałyby większy sens. Albo żeby choćby zrobić po 2 pasy do skrzyżowania z 22-ką i przy okazji od razy wydłużyć scieżkę choćby do Czarlina .a tak mam wrażenie że ten 80 mln wydatek będzie dla mieszkańców nieodczuwalny.
Odpowiedz