37 procent tczewian z kartą miejską, najwięcej pasażerów korzysta z "czwórki"

Sprawdź, jak autobusem dojechać na cmentarz (fot. tcz.pl)
37 procent tczewian z kartą miejską, najwięcej pasażerów korzysta z "czwórki"
Urzędnicy z tczewskiego ratusza podsumowali ubiegły rok w kontekście korzystania przez mieszkańców z komunikacji zbiorowej. Okazuje się, że 37 procent tczewian posiada kartę miejską. Ubiegły rok był też pierwszym od 2008 roku okresem, kiedy liczba pasażerów nie zmniejszyła się.

Urzędnicy przeanalizowali dane dotyczące komunikacji miejskiej za ubiegły rok. Jakie są wnioski?

- Cieszy to, że w ub. roku po wieloletniej tendencji spadkowej ustabilizowała się liczba pasażerów i nie zanotowaliśmy spadków. - mówi Stanisław Smoliński w tczewskim ratuszu odpowiedzialny za koordynowanie komunikacji. - Największe spadki zanotowano przed laty - najpierw gdy tczewska komunikacja przestała obsługiwać linię nr "50". Później, gdy zamknięto na czas remontu wiadukt w ciągu ul. Wojska Polskiego. Ze względu na objazdy część pasażerów zrezygnowała z tej formy transportu.

W ub. roku zanotowano prawie półtora miliona przejazdów na podstawie karty miejskiej. Największa liczba pasażerów przejeżdża autobusem na trasie 5-cio przystankowej.


- Dzięki karcie mamy wiedzę, z których tras i z jakich przystanków odjeżdża największa liczba pasażerów. Najpopularniejsza wśród tczewian jest linia numer "4", która nieco wyprzedziła "trójkę". Z kolei najbardziej dochodowa jest linia nr "1", prowadząca z dworca na Czyżykowo - dodaje S. Smoliński.

Jeśli chodzi o bilety papierowe, to w ostatnich latach zwiększyła się liczba tych sprzedawanych u kierowcy, kosztem kiosków. Z danych przewoźnika wynika też, że około 5 do 8 procent przejazdów stanowią przejazdy bez biletu (w skali kraju gapowicze stanowią około 10 procent).

- Skrupulatnie zbieramy wszystkie dane dotyczące miejskiego transportu, bo posłużą nam do przygotowania następnego przetargu, który wyłoni nowego miejskiego przewoźnika. Przetarg zostanie ogłoszony w połowie bieżącego roku - mówi Adam Burczyk, zastępca prezydenta Tczewa.

Dodajmy, że obecny kontrakt z Meteorem został podpisany na 3 lata. Kolejny będzie prawdopodobnie 4,5 letni - po to, by zmiana przewoźnika, nie nastąpiła z początkiem stycznia, ale w letnich miesiącach.



Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (39)
dodaj komentarz

  • +33

    Raiders

    23.01.2014, 10:07

    Pieniądze liczą, ile zarobili i na jakiej lini, ale kiedy człowiek prosi o jakieś zmiany w rozkładzie by dojechac spokojnie do pracy to Smolinski twierdzi że autobus to nie taksówka, najgorsze sa dojazdy na strefe linią 17 bo na nocną zmiane autobus jedzie z dworca o 21,36 i jedzie jakby chciał a nie mógł, proponuje przeanalizowac rozkład i dopasowac go do ludzi dojeżdzających i wracajacych z pracy i skomunikowanie różnych linii by mozna było bez przeszkód się przesiadac i dojechac i wrócić z pracy. A potem liczyc pieniadze

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +43

    franek

    23.01.2014, 10:08

    meteor

    Wiadomo że Flextronics zasila te karty, dlatego też czwórka ma najwięcej pasażerów. I ten kontrakt z Meteorem najlepiej już skończyć bo smród, syf, zimno i straszne opóźnienia.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx4.xx3 
  • +17

    _gość

    23.01.2014, 15:54

    Najgorzej jak znowu ten syf wygra to będziemy się pierd.....ci z nimi nie trzy a 4,5 roku........

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • +32

    davidoo_gość

    23.01.2014, 10:13

    zainwestujcie w lepsze autobusy, chociaż aby w nich klimatyzacja była, bez szpar w drzwiach

    Odpowiedz
    IP: 93.105.xx0.xx8 
  • +36

    Bożena_gość

    23.01.2014, 10:13

    meteor=żenada

    a w autobusach jak bylo zimno tak jest nadal!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • +22

    lukas81

    23.01.2014, 10:28

    meteor

    I jeszcze 4 i pół roku będzie jeździł meteor masakra to jest najgorsza firma jaka do tej pory tu była stare brudne autobusy i czasami śmierdzące autobusy do tego głośne,wiem że to pasażerowie brudzą głównie młodzież ale chyba można je częściej myć bo czasem to strach się w nim oprzeć o coś lub usiąść. Najlepiej już od Nowego Roku zmienić przewoźnika nawet zimą

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +17

    Fotons_gość

    23.01.2014, 10:46

    Fuck logic!

    "Ubiegły rok był też pierwszym od 2008 roku okresem, kiedy liczba pasażerów nie zmniejszyła się." Nie ma się czym jarać - zostali tylko ci którzy nie maja wyboru, reszta - zmuszona przez spadek liczby kursów i jakość usługi - przesiadła się do samochodów. Komunikacja miejsca to wizytówka miasta (to musi kosztować) a zarazem działanie proekologiczne (mniej spalin i korków). Pewnie następny przewoźnik zaoferuje cztery przejazdy dziennie na lawecie w kolorach godła miasta, za połowę ceny i co uszczęśliwi włodarzy miasta. Nie ważne, że w przeliczeniu na ilość kursów wychodzi drożej. Komunikacja miejsca powinna spełniać podstawowe kryteria bezpieczeństwa w pojazdach (obecnie jest niebezpiecznie w tych zdezelowanych rzęchach, siedzenia pourywane ze starości), poziomu hałasu, ogrzewania i klimatyzacji oraz czystości. Zróbcie coś dla mieszkańców zamiast glancować urzędy i własne biurka.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • +13

    dojeżdżający _gość

    23.01.2014, 10:50

    fajki

    no i jak wsiadam na dworcu to autobus smierdzi samymi papierosami- to jest nagminne -czy tylko ja to czuję????Przecież nikt kierowcy nie każe rzucać palenia ale niech wychodzi ze swojego stanowiska pracy jak pali......................

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx2 
  • +1

    pasażerka czwórki_gość

    23.01.2014, 22:31

    na bakier z ustawą o zwalczaniu nikotynizmu

    W szczególności śmierdzi petami w tej obleganej "4", najczęściej podczas kursów o 16.44 i 17.24 z Węzła Komunikacyjnego. Smród fajek zabija inne smrody, w tym zdezelowanego taboru Meteora.

    Cytuj
    IP: 31.1.xx8.xx3 
  • +17

    _gość

    23.01.2014, 10:53

    jak maja tyle kasy z naszych zasilen kart i DROGICH CEN biletow jak na takie absurdalne warunki...to niech w konca wyczyszcza i zmienia te cholerne autobusy!!!!! LUDZIE TO NIE BYDŁO

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx2 
  • +19

    Tczewianin_gość

    23.01.2014, 11:00

    Smolinski

    Buraku sam jezdzij tymi trupami!!!

    Odpowiedz
    IP: 91.224.xx9.xx2 
  • +12

    Anula_gość

    23.01.2014, 11:04

    Widać że dużo Tczewian korzysta z autobusów. A linia 4 ma najwięcej bo wozi tam do Flexa A tam duża liczba mieszkańców pracuje. I ma autobus ładnie dopasowany. Przewoźnik mógłby mieć nieco lepsze pojazdy. I byłoby ok. Albo przy następnym przetargu wybrać takiego co ma lepsze pojazdy a nie stare gruchoty.

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx5.xx2 
  • +6

    _gość

    23.01.2014, 22:39

    Niedawno jechałam "4", zajęłam miejsce i po chwili jeden z pasażerów dzwonił do dyspozytora z informacją, że w autobusie jest sporej wielkości dziura w podłodze (!), która zagraża bezpieczeństwu pasażerów. Ciarki mi przeszły po ciele, bo o mały włos mogłabym być ofiarą tego zdezolowanego taboru. Czy ktokolwiek sprawdza te szroty zanim wyjadą na miasto???

    Cytuj
    IP: 31.1.xx8.xx3 
  • +15

    babcia Stasia_gość

    23.01.2014, 11:21

    ot, matematyka...

    Trasa przez Górki Przemysłowe pewnie okaże się najmniej dochodową i nieopłacalną, a i pasażerów pewnie będzie mało. Tylko, czy Panowie statystycy wiedzą, że część kursów w ogóle się nie odbywa, bo kierowcy zapominają pojechać przez "Przemysłowe"? Albo spóźnienia są tak duże, że ludzie idą piechotą do bardziej cywilizowanych okolic i wsiadają w inne autobusy? Albo że w sobotę (która jest dniem pracy w hurtowniach - to w końcu nie urzędy...) nie ma jak się tam dostać czy wrócić? Pewnie nie wiedzą, bo Pan Smoliński od Komunikacji Miejskiej maile ignoruje i nie raczy nawet odpowiedzieć... Statystycznie ja i mój kot mamy po trzy nogi...

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx6 
  • +5

    GOŚĆ_gość

    23.01.2014, 11:41

    Dokładnie - kursy na górki są bardzo źle dopasowane. Kto pracuje od 7,00 jest zmuszony jechać samochodem bądź autobusem nr 3 i iść z buta. Autobus na górkach albo chwile po 6 albo na styk z godziną 7- przez co ciągle jestem spóźniona w pracy. a za nadgodziny zrobione wczesnym przyjściem do pracy nikt nie zapłaci.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx3 
  • -21

    xxx_gość

    23.01.2014, 11:27

    Autobusy słabe, ale dośc punktualne. Karta, mimo kontrowersji jakie wzbudzała początkowo, jest wg mnie IDEALNYM rozwiązaniem. wygodnie i dużo taniej,

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +9

    xxx_gość

    23.01.2014, 15:14

    urzędnik??

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
    -2

    xxx_gość

    23.01.2014, 21:41

    Typowe. Coś pozytywnego - musi to być urzędnik. Mam ulgowy, płacę lekko ponad 80 groszy lub mniej i wygoda większa.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
    +1

    davidoo_gość

    25.01.2014, 22:56

    idealnym rozwiązaniem ? W trójmieście płacisz za doładowanie karty 46 zł ulgowy, masz przejazd na tramwaje i autobusy w całym mieście oraz na linie nocne I JEŹDZISZ ILE CHCESZ PRZEZ CAŁY MIESIĄC ! bez głupiego przykładania karty do czytnika, które w meteorach często są zepsute. Według mnie taka koncepcja byłaby bardziej wskazana dla mieszkańców. Płacisz jedną stawkę na cały miesiąc i masz gdzieś ile jeździsz i gdzie jeździsz.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx8.xx5 
  • +7

    gość_gość

    23.01.2014, 11:41

    nietyklany

    układy,układziki,lokalne kręgi i samozachwyt.Komunikacja w Tczewie to dno dna,stare badziewie z nierealnym rozkładem jazdy ,wyraz pogardy tych z miasta do mieszkańców.Czy jakiś radny biorący kupę kasy a teraz bawiący sie w sejmowe głosowania interweniował w sprawie nierzetelnej komunikacji.Czy składał interpelację w sprawie wciąż spóźniających sie autobusów i wnioskował o korekty rozkładu?Zapewne nie ,bo to towarzystwo wzajemnej adoracji.Karta miejska powinna mieć możliwość doładowywania w sieci a nie w wybranych punktach to jedno a drugie spytam gdzie obiecany bilet metropolitalny panie Prezydencie Pobłocki.I pewno odpowiem za Pana ,sorry nie ma,bo żartowałem;)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1 
  • +9

    gość_gość

    23.01.2014, 11:48

    rozkład linia nr 8

    linia nr 8 brak autobusu po 22 w kierunku dworca. ludzie kończący zmienę o 22 czy to z czyżykowa czy z 30 stycznia nie mają już autobusu ,muszą wsakiwać w linię nr 3 a potem z buta od jednostki na jedności narodu itd , ŻENADA .kiedyś za dawnych czasów nie było z tym problemu.

    Odpowiedz
    IP: 195.33.xx4.xx0 
  • +5

    pasażer_gość

    23.01.2014, 11:55

    czyżby następna kadencja "Meteora"?

    Obawiam się, że następny przetarg wygra znowu firma " Meteor", czyli krótko mówiąc brud smród i ubóstwo:-). Miastu pasuje tani przewożnik, który wozi ludzi zdezelowanymi autobusami. Większość miast, jako jeden z wielu elementów oferty przetargowej zastrzega sobie, że pojazdy muszą spełniać normę emisji spalin, przynajmniej "Euro 3". Pojazdy "Meteora" nie spełniają żadnej normy, ale też nikt w ofercie tego nie zawarł, dlatego firma mogła wygrać przetarg. Zresztą firma nie posiada, ani odpowiedniej bazy technicznej ( jedna wielka prowizorka), ani myjni, a nowych kierowców zatrudnia na umowy zlecenie. Autobusy jakie są, każdy widzi, często bywa tak, że nie otwierają się drzwi, nie działają kasowniki, zimne brudne, opóźnione... Z własnego doświadczenia, użytkowanika lini nr 2 i 12 wiem, że często bywa tak, że autobusy tej drugiej lini, przy kursach o godz 16.07 i 17.13 ( przystanek Paged) nie jeżdżą wcale. Po prostu kierowcy zapominają, że nie jadą przez Głowackiego, ale przez 30-go Stycznia:-). Raz tylko zdarzyło się, ze kierowca wrócił żeby zabrać pasażerów:-). Wielokrotnie zdarzało mi się wracać do domu pieszo, a przecież komunikacja miejska ma ułatwiać życie. A wszelkie uwagi zgłaszane do Pana Smolińskiego ( mowa o tych pisanych na służbowego e-maila ) pozostają bez odpowiedzi, nie wiem, ale wydaje mi się, że urzędnik państwowy powinien odpowiedzieć na pytanie petenta.

    Odpowiedz
    IP: 62.148.xx6.xx1 
  • +14

    _gość

    23.01.2014, 12:16

    4 dlatego ponieważ wozi ludzi do Flextronics

    Szkoda tylko, że w takich warunkach, ludzie jadą do pracy poupychani jak bydło, a kierowcy mają problemy z domykaniem drzwi. Ciężko Meteorowi dostawić kolejny autobus, z Veolią takich problemów nie było. Mówcie co chcecie, ale ja modlę się żeby Meteor wyleciał w kosmos podczas następnego przetargu. Wolę płacić odrobinę więcej ale jeździć w normalnych warunkach, normalnymi autobusami - nie 16 letnimi zdezelowanymi szrotami.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9 
  • +6

    _gość

    23.01.2014, 12:24

    "Kolejny będzie prawdopodobnie 4,5 letni", to co meteor już wygrał następny kontrakt ? Taka dziadowska firma ?

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx6.xx1 
  • +9

    _gość

    23.01.2014, 12:41

    "W ub. roku zanotowano prawie półtora miliona przejazdów na podstawie karty miejskiej. Największa liczba pasażerów przejeżdża autobusem na trasie 5-cio przystankowej." gówno prawda ilu jest takich co jedzie krócej i sie wcale nie odbija tą kartą bo albo czytnik muli i autobus zaraz odjedzie z danego przystanku albo wogóle czytnik nie dziala pokazując przystanek"dworzec' przez co z karty pobiera za trase powyżej 4ch przystanków -a wali w tych autobusach jadących z dworca jak kiedys w przedzialach dla palących w pociągach...ehh dużo moznaby pisac o tych złomach ale szkoda meczyć przyciski na klawiaturze

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xxx 
  • +9

    _gość

    23.01.2014, 13:23

    karty

    karty miejskie są bardzo fajne, taniej wychodzi ale jak ktoś jedzie raz na jakiś czas. Mogli by zrobić też miesięczne tak jak były kiedyś w gdańsku też mają.

    Odpowiedz
    IP: 31.11.xx4.xx8 
  • +2

    xxx_gość

    23.01.2014, 21:43

    zawsze jest taniej niż na papierowym

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +4

    ja_gość

    23.01.2014, 14:15

    ej .!!

    ludzie to ze 4 jezdzi najwuecej ludzi to fakt bo jada do fleksa, ale placa za to z wlasnych pieniedzy.!! gdyby fleks mi pokrywal koszty dojazdu to bym sie cieszyla.!

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx4.xx5 
  • +10

    marian_gość

    23.01.2014, 14:53

    Narzekacie na Meteora i macie racje.Współczuje pasażerom,że muszą nimi jeździć,ale szkoda mi też kierowców,którzy męczą się z tymi padlinami za 1600 pln na rękę.Stara ekipa jeszcze z ZKM ma delikatnie mówiąc wywalone na rozkład i jadą żeby tylko kurs zaliczyć.Za to świeża gwardia stara się jechać bez opóźnienia i do tego są kulturalni w kontaktach z pasażerami(spraw technicznych nie przeskoczą bo stan autobusów wszyscy znamy).Tak jak zostało to wspomiane poprostu układ i układziki funkcjonują nadal tylko pod innym szyldem.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx9 
  • -3

    _gość

    23.01.2014, 17:59

    Wam do cholery jasnej nie da się dogodzić jeszcze niedawno tak samo narzekaliście na Veolię. Kupcie sobie auta i zapierdzielajcie do pracy .

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx9.xx3 
  • +2

    Wilk_gość

    23.01.2014, 21:20

    ....

    A do szkoły to mam iść 7km z buta, tak? Przy 15 stopniowym mrozie? Dziękuję.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx1.xxx 
  • +6

    ***X***_gość

    23.01.2014, 18:39

    flex

    Gdyby nie 4 komunikacja by splajtowała ale nic ku lepszemu się nie robi spóźnienia ,spóźnienia ,spóźnienia po co wogóle jest rozkład jazdy jak żaden autobus nie jest na czas a i zdażaja się braki ostatnio 2 razy 6 nie dojechala po 12 na cegielnie .dobrze by było gdyby jakiś przewoźnik prywatnie zajął sie trasą pkp flex linia 4 by padła i cale mzk

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx9.xx3 
  • +2

    BB_gość

    23.01.2014, 21:01

    dobrze,że rzadko człowiek /taki jak ja/ jest zmuszony korzystać z kamunikacji miejskiej tzw.Meteora!narzekaliśmy pewnie na Veolię /ale Polacy zawsze lubią narzekać/.Ale firma Meteor to jest 20 wiek !Autobusy do d...,częstotliwość jazdy to jest podwójna d....!!!Jak się nie zdąży na "planowany" autobus to następny za 30 minut!!!Czy Tczew to jest "zadupie" aby tak ludzi traktować???Wiem,że pewnie to nie wina nowej firmy /Meteor/ tylko naszych "wodzów" miasta-"coś" tam jezdzi a jest duuuuużo oszczędniej!!!Ale my podatki cały czas płacimy i nie mniejsze!Więc.... nasi "włodarze" miasta -wysłuchajcie "głosu tczewskiego ludu" i podziekujcie temu Meteorowi -niedlugo wybory -i wtedy się "odwdzięczymy"!!!

    Odpowiedz
    IP: 31.11.xx4.xx2 
  • +5

    pasażerka z konieczności_gość

    23.01.2014, 22:59

    a po sąsiedzku jest ok.

    W ubiegły piątek korzystałam z komunikacji miejskiej w Starogardzie Gdańskim. Nowe autobusy marki Mercedes, w każdym automat do zakupu biletów, schludnie, ciepło i komfortowo. Tam ZKM jest nadal spółką miejską i żal serce ściska, że w Tczewie komunikacja zależna jest od prywatnych firm przewozowych, które świadczą usługi poniżej wszelkich wyznaczonych norm i wymagań określonych w SIWZ.

    Odpowiedz
    IP: 31.1.xx8.xx3 
  • +1

    Tczewianin_gość

    24.01.2014, 07:52

    Tczewskie autobusy

    Jeszcze niedawno byłem dumny że w moim miescie jeżdżą fajne turkusiki. Teraz mieściny typu Malbork czy Starogard biją nas na głowę z taborem. Doprowadziła do tego polityka Pobłockiego i nieudolność Smolińskiego. Nigdy więcej nie zagłosuję na Pobłockiego, mam nadzieję że większość tczewian również. Lista jego durnych decyzji jest długa, z każdym miesiącem rośnie. dramat.

    Odpowiedz
    IP: 91.224.xx9.xx2 
  • +3

    _gość

    24.01.2014, 07:56

    Codziennie jeżdżę do pracy Meteorem i nigdy się nie spóźniłem. Zawsze dojechałem i zawsze na czas. Nie narzekam.

    Odpowiedz
    IP: 98.111.xx6.xx0 
  • +5

    stas_gość

    24.01.2014, 09:15

    to tacy jak obecnie ''rzadzacy'' tym miastem rozpiepszyli -pks i zkm. tworza dziwne przetargi na przewozy. i mamy co mamy. tragedia. reaktywowac panstwowa komunikacje!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx4 
  • gosc00

    24.01.2014, 11:47

    nigdy wiecej nie pojade meteorem

    Po zmianie przewoznika moze ze dwa razy jechalem tymi autobusami to zenada taki tabor ,przesiadlem sie do wlasnego srodka lokomocji,choc wczesniej jezdzilem z veolia,mam nadzieje ze przy wyborach mieszkancy tczewa beda pamietac kto ich tak przesadzil w te zlomy pozdro 😀

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx3.xx6 
  • ciekawy_gość

    26.01.2014, 09:25

    Cena nie może być jedynym czynnikiem przetargu (polska specjalność), ale parametry jakości do ceny. Jeżeli chcecie nowe autobusy w mieście, to kontrakt musi być tak samo długi jak okres amortyzacji nowego autobusu. Tak właśnie zrobił tak Gdańsk w związku z Euro 2012 i starocie zniknęły z ulic. Opłaca się to choćby dla spadku emisji spalin.

    Odpowiedz
    IP: 93.154.xx4.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA