Nabór do przedszkoli. Nie ma miejsc dla 136 dzieci

Najtrudniej o miejsce dla dzieci najmłodszych (fot. tcz.pl)
Nabór do przedszkoli. Nie ma miejsc dla 136 dzieci
Z danych magistratu wynika, że dla 136 maluchów brakuje w tym roku wolnych miejsc w przedszkolach. Urzędnicy na razie analizują sytuację, a sprawa wolnych miejsc dla przyszłych przedszkolaków ma ostatecznie wyjaśnić się na początku września.

W Tczewie funkcjonuje 9 przedszkoli oraz kilka punktów przedszkolnych. W ubiegłym roku rodzice dzieci w wieku przedszkolnym, którzy odpowiednio szybko nie pomyśleli o zapisaniu swojej pociechy do przedszkola, mieli trudny orzech do zgryzienia - w niektórych tczewskich placówkach wolne miejsca rozchodziły się jak ciepłe bułeczki. W tym roku jest podobnie. W marcu bieżącego roku odbył się nabór dzieci do przedszkoli publicznych i niepublicznych funkcjonujących w mieście. Przez cały miesiąc wydawane i przyjmowane były karty zgłoszenia dziecka do przedszkoli. W dniu 29 kwietnia we wszystkich przedszkolach wywieszone zostały listy dzieci przyjętych do poszczególnych placówek. Ostatecznie sytuacja ma wyjaśnić się na początku września.

- Informacja jest jeszcze bardzo świeża - pochodzi z ub. tygodnia. Na razie jest analizowana. Proszę zwrócić uwagę, że jeśli chodzi o 5- i 6-latki, to wszystkie zostały przyjęte. Problem pojawia się przy tych najmłodszych - trzylatkach. Teraz analizujemy temat i sprawdzamy, ile zmieni się do września. - wyjaśnia prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.

Ogółem do wszystkich dziewięciu tczewskich przedszkoli przyjętych zostało ok. 1315 dzieci. Po weryfikacji wszystkich maluchów, które nie zostały przyjęte do przedszkoli, okazało się, że znalazło się miejsce dla wszystkich 5- i 6-latków. Gorzej sytuacja przedstawia się w grupach młodszych dzieci - wśród 4-latków nie przyjęto 40 maluchów i aż 96 w grupie dzieci 3-letnich. W przedszkolach utworzono listy rezerwowe. Wolne miejsca są jeszcze w przedszkolu nr 9. Z kolei dla tych 5-latków, których rodzice nie zapisali do przedszkola, utworzone zostały oddziały 5-godzinne w szkołach podstawowych - po dwa oddziały w SSP 2, SP 5, SP 8, SP 10, SP 11, SP 12 oraz jeden oddział w SP 7.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (38)
dodaj komentarz

  • +9

    Jak za pare lat dorosnie bajko_gość

    13.05.2011, 07:42

    Jak za parę lat, do przedszkoli będzie posyłane Bajkowe to wtedy miasto sie obudzi i zacznie budowac przedszkole. Zanim je jednak wybuduje bajkowe pojdzie do szkoly i miasto zacznei budowac szkole, zanim ja jednak wybuduje bajkwoe pojdzie do liceum i w ten sposopb wszystko co zrobi miasto bedize niepotrzebne.... Myslec przyszlosciowo ! Byc krok do przodu ! Nie gonic ! Wyprzedzac ! Co to za problem pomiedzy gorkami a bajkowym zrobic male kameralne miejskie przedszkole z 5-6 klasami i jedna wieksza sala. To taki problem postawic tego typu budynek?

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +4

    Lily_gość

    13.05.2011, 20:58

    Już widzę, jak miasto buduje przedszkole :))))) Póki co, to prywatyzuje.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx5 

    Gród Sambora

    13.05.2011, 22:16

    takie rzeczy to na zachodzie bo w tym kraju nie myśli się przyszłościowo, a już szczególnie w Tczewie

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +6

    mieszkanka_gość

    14.05.2011, 21:20

    Miasto wybudowało ostatnio dwa ładne budynki przy ul.Skromnej na Starym Mieście ,na oddziały muzeum i zatrudnionych zostanie tam kilka osób przez Urząd , za pieniądze mieszkańców /z podatków/. A mogłoby tam powstać piękne przedszkole! UM kupił też /za spore pieniądze/ duży obiekt przy ul. Jagiellońskiej i powinien tam stworzyć piękne przedszkole dla os. Bajkowe i Suchostrzygi!!! Ale nie będzie MOPS i następne etaty za pieniądze podatników a korzystać z tego będą mieszkańcy którzy nie płacą podatków a w zamian otrzymują zasiłki. To jest chore.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx1.xx8 
    -1

    hans_gość

    15.05.2011, 14:23

    andersen

    baju, baju, bajkowe ....

    Cytuj
    IP: 83.7.xx3.xx8 
  • -3

    pedagog_gość

    13.05.2011, 08:02

    dzieci rodzi się coraz mniej - spoko będzie git

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • Imię, login, pseudonim, nick_gość

    14.05.2011, 14:26

    Temat komentarza

    Mylisz się, dzieci rodzi się coraz więcej. Przyjrzyj się piramidzie wiekowej Polski.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx0.xxx 
  • +15

    oburzona!!_gość

    13.05.2011, 09:15

    to jest chore!!!

    zapisy do szkol jak na wyższą uczelnie!!! do jednego przedszkola na 30 miejsc startowalo 90 dzieci!!! i co glupie tlumaczenie ,ze pierwszenstwo maja "samotne matki" pytanie ile z tych samotnych matek, jest naprawde samotnych?!czy tylko zyja bez slubu i podaja sie za "samotne", a moze lepiej wziasc rozwod i tez podac sie za samotna matke zeby dziecko dostalo sie do danego przedszkola?! a co do bajkowego to racja, tam sa przewaznie mlode malzenstwa i coraz wiecej maluszkow, moze miasto pomysli juz nad budowa kolejnej placowki?bo potem nie 90 a wiecej dzieci bedzie ubiegac sie o wolne miejsce w szkolach i przedszkolach. bo nie kazdego stac aby wysylac dziecko do prywatnego za dwukrotna stawke niz w publicznym.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx0 
  • -17

    C>K>M

    13.05.2011, 10:39

    Skoro z taką konsekwencją używasz wykrzykników, to zacznij tez używać wielkich liter na początku zdania.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -11

    Lily_gość

    13.05.2011, 21:02

    Oburzona, Ty się lepiej naucz ortografii. Wziąć, a nie wziąść.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx5 
    +3

    Gród Sambora

    13.05.2011, 21:56

    do C>K>M i Lily jak ktoś nie ma nic sensownego do napisania to się czepia ortografii. Przypominam, że człowiek to nie maszyna i każdy ma prawo się pomylić, tym bardziej pisząc na klawiaturze. Oburzona zgadzam się z Tobą.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +3

    Aga_gość

    15.05.2011, 10:04

    Brawo!!!

    Widać ,że CKM i Lili nie doświadczyli takich problemów ,jak pozostali mieszkańcy. a może nie mają dzieci? Więc życzę Wam obojgu w przyszłości abyście zasmakowali tego rodzaju problem, i ciekawe czy wtedy bedzieci "tacy mądrzy" bo jak narazie bije od Was Głupota, i czepianie się dupereli! Powodzenia w życiu!!! A co do "Oburzonej" masz zuepłną 100% racje, i nie przejmuj sie dwoma glu*** , to wybryki natury są...:)

    Cytuj
    IP: 217.153.xx8.xx3 
    -2

    C>K>M

    15.05.2011, 16:20

    Gród Sambora

    Po prostu szkoda, gdy fajna wypowiedź, przez brak poszanowania zasad pisowni zamienia się w bełkot. Aga, problemów innym to życzysz tak po katolicku?:)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -3

    Asia_gość

    13.05.2011, 09:53

    Ja też myślę, że spokojnie można by było na bajkowym wybudować przedszkole. Za rok będę dawać mojego synka do przedszkola (o ile będzie miejsce) a w pobliżu nic nie ma a miejsca sporo.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx0 
  • -3

    ._gość

    13.05.2011, 10:28

    Brak miejsc

    to sobie załużcie własne te 136 osób ,a nie państwo albo miasto ma budować za pieniądze podatników

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx6.xx5 
  • +1

    JAHA_gość

    13.05.2011, 12:09

    podatnicy to my!

    Też jestem podatnikiem tego Państwa, miasta, gminy... też płacę tu podatki.. moje dziecko nie dostało się do przedszkola, choć oboje z mężem pracujemy. I chyba tez w przyszłym roku wezmę rozwód,żeby moje dziecko miało większe szanse na przedszkole... to jest po prostu chore...Brakuje przedszkoli państwowych i to jest fakt... i nikt nic z tym nie robi...:( to przykre. Uczciwy obywatel nie ma szans w tym kraju oszustów i złodziei...

    Cytuj
    IP: 77.252.xx6.xx8 
  • +2

    klepsydra_gość

    13.05.2011, 12:26

    eiwdentnie 1 przedszkole w tczewie by sie przydało

    a budynek szpitala kolejowego niszczeje.. fakt, ze to nie jest dobre miejsce na taką instytucje z wielu względów, ale na pewno gdzies jest jakas budowla, zeby ja przystosowac.. chociazby była kolejówka.. daja miejsce instytucjom,a dla dzieci brakuje miejsc, ZERO DZIAŁANIA DLA RODZINY! wstyd!

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +2

    matka_Polka_gość

    13.05.2011, 16:31

    Kiedyś było małe przedszkole na ul. W. Polskiego. Korzystała okolica, Strzelnica, N.Miasto/Bajkowe, a nawet Górki. Teraz tam prosperuje (?) restauracja :-D

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • _gość

    13.05.2011, 17:42

    haha

    sami sobie robicie problemy od 1 mara można zapisywać wasze pociechy a wy ciągle narzekacie bez jaj już dajcie na luz trzeba było się śpieszyć a nie za pieniądze podatników maja budować Przedszkola niech same państwo coś zrobi a nie ludzie ........nie możliwe

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • +1

    jusika_gość

    13.05.2011, 18:04

    Tak z ciekawości ile dzieci nie dostało sie do Ósemki na Suchostrzygach?Wie ktoś? Nie przyjmowali nawet odwołań .. ;(

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx2.xx8 
  • +6

    Ada_gość

    13.05.2011, 20:09

    Wszystko to wynika z prostego faktu: w Tczewie ważniejsze jest żeby budować DOM PRZEDSIĘBIORCY,którego utrzymanie będzie kosztowało przez najbliższe lata majątek,a nie przedszkola. Pytanie po co? Żeby załatwić znajomym ciepłą posadkę, bo przecież brakuje już miejsc w innych państwowych instytucjach

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx0 
  • +2

    k00rba_gość

    13.05.2011, 20:12

    najlepiej, aby pobudować po starej masarni na Jagiellońskiej, bo chyba miasto przejęło budynek. Byłoby i dla Suchostrzyg i dla Bajkowego.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx3 
  • +2

    gość_gość

    13.05.2011, 21:29

    Złożyłam podanie do Ósemki (3latki) niestety córka się niedostała ponoć było 120podań przyjęto 30 maluszków. I co dalej? Czas wracać do pracy po urlopie wychowawczym a dla dziecka nie ma miejsca w przedszkolu:) Może stara masarnia na Suchostrzygach to dobry pomysł na przedszkole? Jak uważacie? A może ktoś wie coś na temat przedszkola nr9, czy to dobra placówka? Może tam spróbuję ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • +2

    Gród Sambora

    13.05.2011, 21:57

    Jestem za! Przerobić masarnie na przedszkole

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    matka podatnik_gość

    13.05.2011, 21:35

    nikt nie robi sobie problemów

    "Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia".Moje dziecko nie dostało sie do przedszkola ,a podanie złożyłam jako jedna z pierwszych,oboje pracujemy(płacimy podatki)no ale miejsc jest niewiele ,a samotnych matek w tym akurat przedszkolu chętnych 15.Więc chyba sama sobie nie robię problemu tylko ewidentnie problem istnieje. Jak długo można faworyzować "samotne matki ".owszem należy pomagać osobom niezaradnym,poszkodowanym ,tylko dlaczego tak często mam wrażenie że w tym kraju uczciwy podatnik ciągle dostaje w tyłek.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx5.xx4 
  • +7

    Luk Skajłoker_gość

    13.05.2011, 22:40

    Samotne matki

    Przechodziłem podobną sytuację 5 lat temu i prawdopodobnie za rok będę przechodził ją ponownie. Z wymienionych przez Ciebie 15 samotnych matek, "prawdziwych samotnych" jest nie więcej niż 3. Reszta to dziewczyny żyjące w nieformalnych związkach. Podobnie jeśli chodzi o osoby pracujące, niby pierwszeństwo, ale.. Jedna z kobiet (zamężna), która nie pracowała (wiem to na pewno) i całymi dniami przesiadywała w domu (prawdopodobnie przed lustrem) bez problemu dostała miejsce w przedszkolu dla swojego dziecka. My oboje pracowaliśmy i miejsca dla naszego dziecka nie było... Przykre, ale prawdziwe. Niby niż demograficzny a miejsc w przedszkolach nie ma. Rządy PO w kwestii edukacji od najmłodszych lat są jednym wielkim nieporozumieniem - większym nieporozumieniem jest tylko pani minister Hall. Może to i nie moja branża, więc mam prawo się mylić, ale odnoszę wrażenie, że pani minister wyrządza krzywdę mojemu dziecku już od pierwszych klas w podstawówce... I jak tu zachęcać młodych do tego aby rodziło się więcej dzieci? komiczne becikowe? Armagedon podczas rejestracji do przychodni? Kłopot z miejscami w przedszkolach? Ceny paliwa dobre, ale dla Kulczyka (ten to może powiedzieć, że paliwo jest tanie jak cukier), zubożenie społeczeństwa. Druga Irlandia będzie, ale ta z 1846 roku!!! Na koniec chcę zaznaczyć, że nie jestem zwolennikiem PiS - ta informacja jest dla fanatycznych zwolenników PO, że nie zawsze fala krytyki rządu musi płynąć od PiS. Po drugie, ubolewam nad tym, że głosowałem na PO i tym samym mam z to ich "wdzięczność" - odgrywają się na najmłodszych. Chamstwo do potęgi entej!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • +2

    maciej_gość

    14.05.2011, 01:19

    nowe

    Podobno nowe niepubliczne buduje się na grunwaldzkiej przy tej budowie ?

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx1.xx6 
  • +1

    Gród Sambora

    14.05.2011, 10:59

    podobno przedszkole jest w planie tego nowego osiedla domków szeregowych

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • tczewianinka_gość

    14.05.2011, 10:44

    brak tych przeczkoli co z DZIECMI

    coraz gorzej!!! Szok!!! mam 3 dzieci i nawet przy ostatnim dziecku powtórka z rozrywki jak z dwójką!!! córka nie dostała się!!! pomimo wszelkich starań Najpierw samotne matki potem rodzeństwo chodzących dzieci a następnie reszta i wtedy brak miejsc!!! A co z resztą !!! szok takie duże miasto Tczew a problemy!!! Które bardzo rzadko są rozwiązywane!!! Pozdrawaiam tczewianka

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx8 
  • -5

    _gość

    14.05.2011, 12:16

    H H PLATFORMA

    Macie co chcecie-nikt was nie zmuszał stado b....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • +3

    pff_gość

    15.05.2011, 03:25

    next

    "stado b..." jak mozesz tak o mamie pisac.

    Cytuj
    IP: 217.212.xx0.xx1 
  • +7

    Luk Skajłoker_gość

    14.05.2011, 23:38

    Jeszcze na dokładkę

    dodam - ci którzy twierdzą, że wszystko jest ok, a jak coś ci nie odpowiada to załóż sam przedszkole - już odpowiadam. Chętnie to przedszkole założę, bo jestem raczej z gatunku ludzi przedsiębiorczych, którzy nie boją się ryzyka. Choć edukacja to nie moja branża, to 5 lat temu po cyrku z miejscem do przedszkola dla mojego dziecka byłem tak zdeterminowany, że zrobiłem kalkulację. Okazało się, że przy około 50-60 dzieciakach w przedszkolu (konkretnie punkcie przedszkolnym) zostają mi 3 koła na łapę (a i tak chodzę do biedronki). W "dobrym" miesiącu też to wyciągnę, a stres, formalności i obciążenie zdecydowanie niższe (np wysokość stolików i krzeseł zgodnie z normami i liczba kcal i białka w posiłku pomiędzy 9.00 a 13.00, jakieś luxy w pomieszczeniu, przekątna okna, ogniotrwałość drzwi, wykładziny ppoż i odległości pomiędzy kranem a spłuczką!!! PARANOJA! Ciekawe ilu rodziców mierzy odległość podczas kolacji od krzesła do serdelki na talerzu?) Gdyby nie takie porąbane przepisy, a wolny rynek mógłby się faktycznie rozwijać, oczywiste jest, że rodzice (jedyni i faktyczni odpowiedzialni za swoje pociechy) posyłaliby dzieci do najlepszych i najbezpieczniejszych przedszkoli (potrzeby rodziców byłyby sygnałem dla potencjalnych dyrektorów (kierowników) przedszkoli). Reasumując, dlaczego nie ja, tylko jakiś bezdzietny "impotentopajac" z rządu (lub co gorsza poplecznik, tfu, gejów z UE) decyduje o tym na jakim krześle i z jakiego talerza, łyżką o odpowiedniej krzywiźnie i pojemności ma jeść MOJE dziecko zupę o zawartości substancji ciekłej do 72,5%? Wbrew temu , co Rudy twierdzi TO NIE JEST PAŃSTWO DLA LUDZI Z IKRR(RHRH)Ą.. W państwie dla ludzi z ikrą podatki się obniża. Pamiętajmy o tym na przyszłość i nie zmarnujmy głosu w wyborach! Mam cichą nadzieję, że większość rozpoznała moje sympatie polityczne.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • -6

    ._gość

    16.05.2011, 12:41

    OSOBOWOŚĆ

    Ty masz problem z własną osobowością może zapomniałeś tabletek na twoją dolegliwość ,piszesz wyjątkowe idiotyzmy

    Cytuj
    IP: 77.114.xx5.xx8 
    +5

    Luk Skajłoker_gość

    16.05.2011, 21:20

    gościu

    Konkretniej - co jest idiotycznego? Może ty masz problem z osobowością? Uzasadnij swoją odpowiedź. A może zabolało cię to, że nawtykałem twojemu guru? Idiotyzmy to dzieją się teraz na scenie politycznej! Kiedyś Jerzy Urban, choć nie darzę go sympatią, powiedział coś co może pasować do ciebie, gościu: "Gdy trzeba uchwalić idiotyzm, nasz parlament staje się jednomyślny, co zresztą nie dziwi społeczeństwa, które go wybrało na własny obraz i podobieństwo. "

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • -1

    zuza

    16.05.2011, 14:47

    Samotne matki mają pierwszeństwo?

    Kompletna bzdura z twierdzeniem,że samotne matki mają jakieś przywileje.Jestem matką faktycznie samotnie wychowującą dzieci i moje dziecko nie dostało się do przedszkola.A dlaczego?Ponieważ obecnie nie pracuję.Chciałabym wrócić do pracy bo finansowo nie daję już rady ale co z dzieckiem?Nie stać mnie na prywatne przedszkole.Nie mam rodziny czy babci.Więc proszę co poniektórych ,nie czepiajcie się ciągle samotnych matek

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Tomek_gość

    17.05.2011, 23:57

    rodzic

    W prywatnym punkcie przedszkolnym z którego jestem bardzo zadowolony płace tyle, ile płaci się w państwowych placówkach więc nie mów zuza, że cie na nie nie stać.

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx9.xx3 
  • zuza

    18.05.2011, 10:38

    Do Tomka

    Byłbyś uprzejmy podać mi nazwę tego przedszkola?Bo dzwoniłam do niektórych i jest o wiele drożej

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Tomek_gość

    18.05.2011, 11:39

    do Zuzy

    Tęczowe przedszkole na górkach, 340 plus jedzonko, w cenę wliczone wszystkie zajęcia dodatkowe., myślę, że to dośc dobra cena...wejdź sobie na ich stronę i poczytaj http://www.teczowe-przedszkole.edu.pl

    Odpowiedz
    IP: 46.204.xx8.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA